Ten Hag kondigt mutaties aan bij Ajax: We hebben meer basisspelers nodig

    Ten Hag kondigt mutaties aan bij Ajax: "We hebben meer basisspelers nodig"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:46

    De kans is groot dat Ajax zaterdag met een gewijzigde basiself begint aan de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. Dat erkent trainer Erik ten Hag.

    Ajax opent het seizoen naar alle waarschijnlijkheid niét met de sterkste elf. "We zullen goed moeten doseren", vertelt Ten Hag op de persconferentie. "We hebben gelukkig een brede groep, dat hebben we bewust zo samengesteld. We hebben meer basisspelers nodig alleen de eerste elf."

    De Ajax-trainer neemt daarmee een voorschot op een aantal mutaties in de basisopstellingen. Wie hun plek verliezen, wil Ten Hag niet kwijt. Donny van de Beek krijgt een basisplaats.

    "Natuurlijk zijn we klaar voor morgen", zegt hij. "We zitten in een ritme met elke drie dagen een wedstrijd. Met de belasting die onze spelers hebben gehad, moet je goed doseren, zodat spelers geen vormverlies lijden of geblesseerd raken."

    Poll

    Wat wordt Ajax - Heracles?

    (7748 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ops +45
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:49
    Onana-Kristensen-De Ligt-Wöber-Tagliafico-Eiting-Van de Beek-Ziyech-Neres-Huntelaar-Labyad.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:52
    Waarom , als ik dit lees, hoor ik 't hem ook hakkelend en stotterend zeggen ??
    Vind ik leuk
    John Garp +1315
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:54
    Omdat je lijdt aan een theatrale persoonlijkheidsstoornis, vermoed ik.
    Googel maar eens:
    https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/theatrale-persoonlijkheidsstoornis
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:08
    "Theatrale persoonlijkheidsstoornis"...zou ook een mooi woord voor Ten Hag zijn voor een volle zaal.
    Vind ik leuk
    Jozef +36859
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:13
    Nee, je moet zelf iets leuks verzinnen vind ik.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1471
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:24
    Haha je hebt het ook echt gegoogled. Triest figuur ben je.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Sluisje +545
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:57
    Als je plattekar bv heet heb je ook een stoornis, alleen krijg jij het kaartclubje nog niet bij elkaar
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:41
    Nadat jij je wijfie voor t eerst gelikt had, kreeg jij dé ingeving voor jouw nickname !
    Vind ik leuk
    Sluisje +545
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:31
    Leuke suggestie, maar dit bewijst maar weer dat je stoornis nog erger is dan gedacht....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:08
    Wel lief dat je zoveel moeite voor hem doet om het op te zoeken 😜
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:56
    Omdat Ajax en Ten Hag een levensgrote obsessie voor je zijn.
    Dat is zo duidelijk.
    Zeg eerlijk bij Utrecht is het je niet eens opgevallen. hoe die man praat.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:09
    Ja, bij Utrecht én PSV kon ik ook mijn lach niet houden, toen hij begon te brabbelen
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1471
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:26
    Ja inderdaad. Leeghoofden daar in lichtjesdorp. Die zijn zo gefocust op het grote Ajax dat ze meer op teletekst kijken dan op hun eigen veld (anders hadden ze wel door hoe triest het team altijd is)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1834
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:56
    Wa
    Vind ik leuk
    Weer psv +530
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:30
    Pakken jullie nou eerst maar eens een titel met jullie grote neuzen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:02
    +9......
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:43
    ff mijn hoofd leegmaken en dan ga ik je tekst proberen te begrijpen, Gideon.....
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1471
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:26
    Daar gaat het al mis… je denkt dat er iets in je hoofd zit
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:58
    gideon....een über jodennaam...dat zegt genoeg....wacht ff...ik moer niezen...ha ha ha hamas!!!
    Vind ik leuk
    zoroman30 +65
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:00
    Ondanks dat hij nog niet helemaal lekker klinkt heb ik wel het idee dat hij een cursus heeft gehad . Het klinkt gelukkig al een stuk beter .
    Vind ik leuk
    Blindsy +10975
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:36
    Ik denk dat hij op dit moment lekkerder in zijn vel zit. En terecht, gezien z'n selectie.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11926
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:07
    Omdat dit het enige is wat je kunt bedenken om hem af te zeiken.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:11
    Ik stel gewoon een vraag...: Waarom hoor ik hem ook ? Is toch een normale vraag. Misschien weet iemand waar ik aan lijd. 1 mogelijke diagnose is hierboven al gesteld. Al komen alle dokters uit Amsterdam
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11926
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:14
    Wat wil je nou echt zeggen? Probeer je een mislukte poging tot grappig zijn nu te verdraaien tot zelfspot?
    Vind ik leuk
    John Garp +1315
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:15
    Dat is ook een symptoom, ja.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11926
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:20
    Ik denk dat hij gewoon fantasieloos en aandachtsgeil is.
    Vind ik leuk
    John Garp +1315
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:21
    Ja, ook dat past. Helaas is er nog geen medicijn voor.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11926
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:25
    En bovendien een hele slechte en ongelukkige combinatie.
    Vind ik leuk
    Schaar +1478
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:27
    Jawel doodzwijgen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11926
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:29
    Negeren 😉
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1471
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:27
    Plattekar … de naam zegt het al… daar heeft z’n hoofd onder gelegen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:19
    Trolleritus
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:56
    wacht even....ik ben een brabander.....(iets verder van Eindhoven vandaan en vind ik dat Eindhoven eigenlijk bij Limburg horen).....en ik vind ook dat hij idd diagnose hebt van theatrale persoonlijkheidsstoornis....hehehehehe
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:03
    Eindhoven bij Limburg ? Ga je mond spoelen als je echt een Brabander bent Klisma
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:11
    Ik ben een echte Brabander en een Ajacied in hart en nier...hehehehehe
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:23
    Gecondoleerd dan.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:28
    thanks jij ook Butsbal..
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:31
    Das heul errug stigma..sterkte
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:32
    denk je? maar bedankt;-)

    ene het is Sigma....
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:36
    Ik hou UT bij Stigma...stigma is een schandvlek of brandmerk dat aan een bepaald persoon, een groep personen of aan een clubwordt gekoppeld...;)
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Goh....echt joh.....wat jij wilt ...ik hoop dat je er heel gelukkig mee wordt....
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:49
    Ik ben heel gelukkig...unne gewone Brabander met schijt aan Ajax...
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:02
    Duidelijk wie hier een stigma heeft....
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:07
    Leuk geprobeerd...
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:10
    graag gedaan...blij dat er een glimlach op je gezicht te was....en nee...wel toegeven dat je even heb gelachen.....😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:15
    Nog leuker....
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:35
    Ik vond Klisma wel passen, hoef ik niet uit te leggen denk ik.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10975
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:35
    Die noemen wij provincieverraaiers😉
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23286
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:26
    Als ik een persoonlijkheidsstoornis heb, wat moet jouw diagnose dan niet zijn als je Eindhoven tot Limburg vindt horen ??
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:30
    dat wil je niet weten.....ik ben een lopende wrak......
    Vind ik leuk
    BS +1103
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:09
    Dat komt door zijn Utregse accent
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9375
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:10
    Patertje drukt zijn stempel hahahaha
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1471
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:23
    Omdat je een botte boer bent. 0 respect voor mensen
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:03
    Niet zo spotten met andermans spraakgebrek. Anders krijg je het zelf ook.
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +645
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:17
    Haha, dat deed ie ook!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1321
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:55
    Denk geen Kristensen, denk gewoon Mazzi. Denk verder dat Ziyech rust krijgt, of dat hij in de rust vervangen wordt door Tadic.
    Vind ik leuk
    Foebele +54870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:01
    Denk juist wel dat Mazraoui rust krijgt, dat is een jonge jongen die sowieso nog nooit een vol seizoen als prof gespeeld heeft, daar moet je altijd voorzichtig mee zijn.

    Denk dat de belangrijke spelers wel aanwezig zijn, ik verwacht niet dat bijvoorbeeld Tadic helemaal niet bij de wedstrijd selectie zit, ze zullen er allen wel gewoon bij zijn.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1321
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:06
    Erbij zijn, geen warming up, geen bespreking, geen invalbeurt. prima leven ;-)
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:04
    Jammer, kunnen jullie maar 1 helft fluiten.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:57
    Het word een 3-4-3 opstelling met Blind op het middenveld en Sierhuis in de spits.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1258
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:16
    Wat een flauwe kul, als hij zijn elftal in een vaste samenstelling laat spelen heb je de meeste kans op een kampioenschap.
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:50
    De eerste aanvraag voor puntverlies is al ingediend, de focus ligt al op Standard thuis.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:08
    Inderdaad. Wat een slappe hap dit.
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1256
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:50
    We worden kampioen!
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:02
    Zolang je er geen tijdsperiode aan verbind lijkt me dat een veilige uitspraak ja.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:07
    Wie is we?
    Vind ik leuk
    Henk3 +620
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:45
    Snap ook nooit zo goed waarom supporters vaak denken onderdeel van een club te zijn..
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:48
    Als twaalfde man mag je dat wel denken vind ik. Maar als je dezelfde naam die je club draagt als nicknaam gaat gebruiken eigen je jezelf wel heel erg het recht van anderen (een organisatie) toe.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:01
    Ik betaal mijn seizoenskaart dus vind ik mezelf een onderdeel van mijn club...ik wordt ook middels diverse media op de hoogte gehouden van diverse zaken....

    Ben jij slechts teletekst supporter of gewoon omdat je familie ook supporter is van een bepaalde club en je verder geen affiniteit met je club hebt, kan ik je best begrijpen waarom jij zo denkt....
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:15
    Natuurlijk, zo is het. Als supporter met een seizoenskaart ben je gewoon onderdeel van je club. Maar zoals bovenstaand mijn mening kunt lezen vind ik het dan niet netjes om de clubnaam als nickname te gebruiken. Dan houd je je niet aan de stelling dat niemand groter is dan de club.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:18
    eens!
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:38
    Uiteindelijk toch stigma..;(
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:08
    Ajax Amsterdam!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:50
    Donny speelt dus. Zoethoudertje van TH.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:51
    Lijkt me wel verstandig ja, of vond jij Schone zo goed dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:07
    Nee zeker niet maar dan hoop ik dat TH as dinsdag Donny ook opstelt en niet weer laat banken.
    Vind ik leuk
    thierryer +1439
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:07
    Vd beek en Eiting spelen ten koste van f de jong en Schone.

    Tagliafiglo krijgt rust en Blind LB. Wober centraal.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:09
    Als je de woorden van Ten Hag goed leest, spelen ze allemaal. Misschien niet allemaal in dezelfde wedstrijd, maar dat is ook juist de bedoeling. Iedereen gebruiken om overbelasting in een dubbele competitie tegen te gaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:52
    Hij zal dus het klagende deel laten spelen tegen heracles.
    Vind ik leuk
    Florian87 +10553
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:57
    En welk deel van de Ajax spelers klaagt er allemaal. Vertel het eens als Ajax volger :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +164344
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:04
    beek labyad
    Vind ik leuk
    Florian87 +10553
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:06
    Ik heb Labyad nergens horen klagen.
    Vind ik leuk
    JustH +15227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:57
    Jij moet toch weten dat alle reserve spelers klagen.
    Je wordt voorspelbaar en vervelend ouwe.
    Vind ik leuk
    Chucky +720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:51
    Valt wel mee...
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:59
    Helaas voor jou er is geen klagend deel want de transfer window is nog open. Zie jij maar dat de lampies punten gaat pakken tegen een getergd Utrecht en dat zonder Lozano. Spreek je maandag wel weer
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:52
    Van doseren, hebben we gisteren het resultaat gezien!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:53
    Pies in mijn broek als TH om deze reden opeens met Lamprou op goal gaat starten!

    Toen ik begon te typen was het eigenlijk een grapje, maar toch zie ik hem er echt nog wel voor aan
    Vind ik leuk
    Foebele +54870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:55
    Ja, jij denkt echt dat hij ook de tweede keeper zal 'sparen'?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:00
    Het zou me van TH zeker niet verbazen nee, bovendien denk ik niet dat Lamprou zijn 3e doelman is ookal is Benji duidelijk beter. Volgens mij heeft die kleine Griek in de voorbereiding veel meer minuten gemaakt dan van Leer, of vergis ik me?
    Vind ik leuk
    Foebele +54870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:02
    Ik snap dat gebash van ten Hag niet, als het nou gefundeerd is oke, maar waarom jij verwacht dat hij de derde keeper op zou stellen is mij een raadsel, dat is totaal niet logisch.

    Van Leer heeft volgens mij blessures gehad en laatst ging hij niet mee omdat hij ziek was, ik geloof niet dat Ten Hag Lamprou als 2e keeper ziet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:23
    Laten we het hopen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54870
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:54
    Logisch, we hebben een lastige voorbereiding gehad waarin veel spelers laat instroomde, danwel door het WK, een transfer die ze naar ons maakte of de nasleep van blessures zoals Frenkie, Dolberg, Donny en de Ligt allen met blessures kampte in de voorbereiding.

    Nu hebben we in korte tijd 3 westrijden gespeeld en staan er op korte termijn 2 belangrijke wedstrijden op het programma, de start van de competitie en de return tegen Luik.

    Dus om nu al de basiself zoveel te laten spelen is niet goed, daarom is het goed dat we meerdere opties hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:57
    Hahah zelfs een pol voor Ajax - Heracles pfffffffffff het houdt niet op, niet vanzelf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:58
    Jesus, je speelt tegen Heracles. Dat kun je met Jong Ajax ook al wel af.
    Vind ik leuk
    13 +12882
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:16
    Jong Ajax, aangevuld met een paar van Ajax 1, vloog er in de beker uit tegen JL-club Cambuur, al was dat wel uit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:19
    Ook dat, maar het is sowieso geen serieuze optie.
    Vind ik leuk
    buddha +8734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:26
    uhhhhh wat was vorig jaar de eerste wedstrijd uitslag ?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2424
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:59
    Altijd lastig dat Heracles :-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12663
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:00
    Blind en Tadic zullen zeker rust krijgen..
    Schone verdwijnt uit de basis, misschien wel voorgoed..
    Vind ik leuk
    windforce11 +1842
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:01
    Stel je er toch gewoon 15 op....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:02
    Schuurs erin :-) Gewoon jongste centrale duo van de eredivisie maken!
    Iemand enig idee wat het jongste centrale duo tot nu toe is?
    Vind ik leuk
    Plaotie +10
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:41
    bedoel je basis centrale duo? Anders sowieso De Ligt - Wöber voor deze speelronde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:14
    Nee ik bedoel ooit in de eredivisie? Wat was het jongste CV duo?
    Vind ik leuk
    Plaotie +10
    maandag 13 augustus 2018 om 10:42
    Ik gok dan Sanchez- De Ligt of De Vrij-Martens Indi?
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:45
    Het laatste half uur als de wedstrijd gespeeld is..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2198
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:03
    Onana
    Kristensen - De Ligt - Woeber - Tagliafigo
    Blind - vd Beek - Ekkelenkamp
    Neres - Sierhuis - Labyad

    Wissels:
    Mazraoui voor Kristensen
    Frenkie voor Blind
    Ziyech voor Ekkelenkamp

    (of andersom)

    Heracles wint!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:06
    Wat een genie hebben we toch als trainer! Als het nu nog fout gaat dit jaar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:10
    Ik heb in de poll gelijkspel gezegd, puur en alleen omdat ik geen vertrouwen heb in Ten Hag en zijn visie wbt Ajax.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6920
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:11
    Ik mag toch hopen dat hij vol gaat voor halen van de play-offs voor CL en dat hij Heracles slechts als een professioneel oefenpotje ziet.

    Mooi moment voor:
    - Huntelaar om normaal te leren af te ronden
    - Schone om sneller te laten handelen
    - Neres om weer eens een passeerbeweging te laten slagen
    - Van de Beek om meer vertrouwen te krijgen
    - Tagliafico om eens geen onnodige kaart te krijgen
    - Mazraoui om nog meer rushes te maken gecombineerd met strakke voorzetten &
    - Frenkie de Jong om eens een goaltje te maken
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:11
    Als Ten Hag zou denken zoals jij kunnen we het wel helemaal schudden dit jaar
    Vind ik leuk
    fdegit +42
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:12
    Ondertiteling ?
    Vind ik leuk
    Schaar +1478
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:19
    Hij zet de WK gangers op de bank, volgens mij heeft de rest namelijk gewoon vakantie gehad. Het geklaag begint nu al voordat het seizoen begonnen is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:16
    Met een sterke selectie en wat basisspelers wat rust gunnen, winnen we zaterdag van Heracles. Dan hebben we tegen St. Luik beschikking over 11 sterkste en fitste spelers, en winnen we die ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:38
    Zo is het idd, de prioriteit op de champions league!
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 16:31
    We hebben dan weliswaar een luxeprobleem, maar met dit elftal halen we de CL.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2300
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:18
    pff wat een slappe hap is de ED geworden. Doseren? vormverlies? begin maar eens eerst met de juiste vorm te vinden....
    en dan raar vinden dat je in Europa helemaal niets meer voorstelt. Fysiek zijn we echt een stel kleuters elke drie dagen een wedstrijd moet een vanzelfsprekendheid zijn.

    Zeur niet het speel met je sterkste elftal.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4808
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:19
    Dit gaat lijden tot ontevredenheid. Je speelt natuurlijk altijd liever in europa dan in de competitie. Tevens gaan de basisspelers juist klagen omdat ze alles willen spelen.

    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:47
    Daar hoop je op ?
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1118
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:23
    Dom, gewoon de sterkste 11 en er gelijk keihard in knallen!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:25
    Diegene die klaagt staat er dus de volgende wedstrijd in de basis :-))
    Vind ik leuk
    berwi +450
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:36
    hij zit weer in een proces
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:38
    Geen woorden maar daden, wil Ajax het niet weer zien verpesten zoals de afgelopen jaren.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:48
    Het grote onderschatten gaat dus competitie wedstrijd 1 al beginnen. Meteen afstraffen die zooi dan.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:09
    Jij bent dan zeker ook zo n schreeuwer die dan straks Ten Hag verwijt dat er te hard getraind wordt waardoor er teveel spelers geblesseerd zijn he? Ik denk zelfs eerder dat vaste spelers minder scherp zullen zijn tegen Heracles dan de beslissende pot tegen Luik of Kiev, maar dat snap jij denk ik toch niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:49
    Ik vind ten Hag een slechte trainer ja. Geen prijzen pakker is het. En als je je al niet op kan laden voor de eerste competitie wedstrijd en ten Hag kan dat niet bewerkstelligen, dan klopt het wat ik zeg over hem. Dank je.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:09
    Eigenlijk moet ik op dit soort hele domme reactie s niet eens reageren, maar zal nog een fatsoenlijke poging doen....
    Ipv zomaar wat kreten te roepen zou het je sieren als je eens met feiten komt van alle beschuldigingen en stellingen die je hier dropt. Jij doet namelijk nog al wat aannames... Ten Hag is een slechte trainer (omdat Gijp en Derksen dat zegt?), Wie zegt dat Ten Hag of de spelers zich niet kan of kunnen opladen voor de competitie? Waar concludeer je dat uit? gewoon een tipje voor jou (helemaal gratis): Probeer eens een mening te vormen met feiten en resultaten ipv te roetoeteren.... nog een tip; Niet alles wat op het internet staat is waarheid. En de laatste tip. Ga eens een keertje kijken bij een training van Ajax, misschien kan je dan iets genuanceerder je mening vormen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:30
    Wat er op een training gebeurd zegt niets natuurlijk ook er een wedstrijd. Zelfs jij moet dat snappen. En dank je hartelijk voor de tip eens naar een ajax training te kijken, maar ik denk toch dat ik die niet ga bekijken. Maar goed. Ten Hag is geen prijzenpakker.je zult het straks weer zien. Als de druk te groot wordt gaat hij gek doen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:02
    Hoe weet jij of hij een prijzenpakker is? deze man is tot nu toe alleen een half jaar trainer van een topclub geweest.... btw.. is een trainer die kampioen wordt per definitie goed of slecht? Ik kijk wel iets verder dan alleen prijzen... misschien is dat wel het verschil tussen ons.
    Vind ik leuk
    HJR +7446
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:51
    Wel rekening houden met mensen die Scorito spelen Erik. Dus gewoon Tadic opstellen!
    Vind ik leuk
    torinofc +247
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:54
    Mag donny tegen de kleintje
    Vind ik leuk
    Nbl +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:05
    Heb er zin in het Nieuwe seizoen . ! Ben erg benieuwd wie er nou echt gaan strijden voor de top 3 .
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:51
    Volgens chuckie88 hebben de spelers van Ajax die afgelopen week speelden er geen zin in. Kunnen zich niet goed opladen ofzo.
    Vind ik leuk
    Nbl +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:57
    Ok dat zullen we zaterdag gaan zien dan . Denk dat dat wel mee valt .
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:12
    Ga jij maar lekker Fifa spelen... jij denkt dat een team gewoon kampioen wordt met 11 goede spelers.. Jij snapt niet erg veel van het voetbalspelletje he? Anders kan ik al de hierboven staande domme opmerkingen niet verklaren
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:33
    Hmm. Fifa spelen nog wel. Zinloos achter een spelcomputer. Nee dank je wel. Uit jou reacties kan ik opmaken dat juist jij niets van voetbal snapt. Heb er even een paar van je bekeken, maar haakte al snel af, maar dat snap je.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:08
    Ja jij hebt gelijk sukkeltje... heb 4 jaar betaald voetbal gespeeld, en 13 jaar Hoofdklasse, daarnaast heb ik trainerdiploma EUFA A B en C en 10 jaar hoofdtrainer en daarvoor 8 jaar hoofdopleideiding..... volg mijn club al jaren en dan vooral ook onze jeugdafdeling, maar ook die van PSv eAZ en Feyenoord... Uhhhh.. wat heb jij dan met voetbal?
    O Ja.. mijn naam 88 heeft niets met mijn leeftijd te maken... ben boven de 50 nl..... Ook hier weer zo n voorbeeld van je aanname... hoe oud ben je stumperd?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:20
    Jij begon met fifa spelen ik niet. Goed lezen stumperd. Oké joh dit heb ik met voetbal. Als klein jongetje begonnen bij de plaatselijke club. Op zes jarige leeftijd zat ik in de D1. Op zeer jonge leeftijd opgepikt door de profclub hier in de buurt. Gehele opleiding doorlopen en een aantal wedstrijden ED. Geen vaste basisplaats. Hierna naar een club uit de eerste divisie na aantal jaar verlaten voor een club in België. Hierna nog twee jaar in Oostenrijk op het tweede niveau. Maar je hebt gelijk. Je hebt meer eredivisie ervaring. En ik ben onder de 50.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
    Joh, het moet toch geen donder uitmaken wat iemand zelf met voetbal heeft bereikt... het gaat er om hoe je je in de materie verdiept.... en jij bent mij iets te snel met oordelen over mensen en doet iets teveel aannames...probeer gewoon eens mensen te behandelen zoals je zelf ook graag zou willen ... hoe kunnen mensen die jou helemaal niet kennen jouw werk of karakter nu beoordelen? Zou je zelf toch ook absurd vinden.... Ik geef de trainer Ten Hag gewoon een kans om met deze selectie iets te presteren... en ja... ik zie wel degelijk een bepaalde visie en of lijn... maar garanties heb je nooit... daarom kan je nu ook niet zeggen wie er kampioen wordt.. dat hangt van zo veel af buiten de kwaliteiten van een trainer en of spelers... dus iets meer nuance zou je sieren
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:08
    Ik heb er geen vertrouwen in en jij wel. Nou prima toch. We zien het wel ergens april.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1874
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:07
    gewoon verstandig... bovendien krijgen de nummers 11 t/m 20 dan ook kansen om het ongelijk van de trainer te bewijzen. Dit alles zou de concurrentie alleen maar ten goede moeten komen. daarbij zou je in uiterste geval dmv wisselbeleid nog iets kunnen rechtzetten mocht het nodig zijn. Ook de basiskrachten worden zo scherp gehouden. Wel is er 1 voorwaarde: de trainer moet wel consequent zijn! daarom verbaasde het mij gisteren bij Feyenoord zo dat het zo n slappe hap was... er lagen kansen voor een aantal spelers om zich in de kijker te spelen. gemiste kans
    Vind ik leuk
    Jar +0
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:14
    Hoor hem niks over verbeek zeggen
    Vind ik leuk
    broedkip +1610
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:33
    Leuk dat die domoor zo reageert. We zullen niet in onze sterkste formatie aantreden. Erg leuk om van je spelleider (trainer) te horen dat je niet bij de sterkste elf hoort. Wat een …….. schelden doe ik maar niet.
    Vind ik leuk
    De fries +742
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:34
    Alles binnenboord en tevreden houden dat is z’n verhaal ! Wordt een mooi seizoen !
    Vind ik leuk
    De fries +742
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:35
    Is geen toptrainer maar zachte heelmeester ..
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +616
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:44
    Hebben ze geen 11 spelers? Weer zo'n roeptoeter!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:12
    Maar een boel veranderen dan verspelen we meteen weer punten.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1768
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:29
    Hoop niet dat Ten Hag straks in de competitie na een Europese wedstrijd met een mix van A en B-spelers gaat spelen, zo veel mogelijk met de sterkste 11 spelen!
    Nu vind ik Van de Beek geen B-speler maar Kristensen wel weer wanneer ik hem vergelijk met Mazraoui, al kan ook hij zeker in verdedigend opzicht nog veel leren.
    Ajax begint bijna elk seizoen slecht aan de competitie.
    Heb de moeite genomen om het even op te zoeken:

    Seizoen 17/18 Heracles Almelo 2-1 Ajax (6 punten uit eerste 3 duels)
    Seizoen 16/17 Ajax 2-2 Roda JC en Ajax 1-2 Willem II (ronde 2 en 3, 4 punten uit eerste 3 duels)
    Seizoen 15/16 pakte Ajax voor het laatst 9 punten uit eerste 3 duels.
    Seizoen 14/15 Ajax 1-3 PSV (ronde 3, dat seizoen maar 6 punten uit eerste 4 duels).
    Kortom Ajax liep al vrij vaak achter de feiten de aan, hopelijk is die wil er nu wel en ligt die focus niet op volgende week tegen Standard Luik.
    Vind ik leuk
    Spekholz +487
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:13
    Daar gaat het eerste puntenverlies.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:50
    Je mag maar met 11 basisspelers ten Hag, of wil je nu al de arbiter en de VAR als 12e en 13e?
    Vind ik leuk
    broedkip +1610
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:13
    Nee hij wil van Persie opstellen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ten Hag kondigt mutaties aan bij Ajax: "We hebben meer basisspelers nodig"