Ciss (19) vier jaar lang te bewonderen in Eredivisie: Met beide handen gegrepen

    Ciss (19) vier jaar lang te bewonderen in Eredivisie: "Met beide handen gegrepen"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:25

    Fortuna Sittard heeft zich versterkt met Amadou Ciss. De negentienjarige Senegalees was al als testspeler actief bij de promovendus. Nu heeft hij voor vier jaar getekend.

    Ciss liep al een tijdje rond in Sittard en overtuigde de clubleiding van zijn kwaliteiten. Het leverde hem een lang, meerjarig contract op. "Met Amadou halen we een veelbelovende, snelle en technisch vaardige speler in huis", legt technisch directeur Mustafa Aztopal uit op de clubsite van Fortuna. "Gezien zijn leeftijd is hij nog lang niet uitgeleerd. Het is een jongen waar wij en onze fans dus nog veel plezier aan gaan beleven."

    Ciss is dolblij met zijn gloednieuwe contract. "Al van jongs af aan wilde ik maar één ding en dat is profvoetballer worden. Voetballen in Europa is dan de ultieme droom natuurlijk. Bij FC Teungueth kon ik al een deel van mijn droom uit laten komen."

    "Na een tussenstop bij Pau FC krijg ik nu de kans om mezelf te bewijzen op het hoogste niveau in Nederland met Fortuna Sittard. Toen ik de mogelijkheid kreeg om mezelf als testspeler te bewijzen heb ik die meteen met beide handen gegrepen. En met succes, zo blijkt."

    Poll

    Gaat Fortuna zich handhaven?

    (429 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:28
    Lijkt mij dus een prima speler voor Fortuna.
    Vind ik leuk
    John Garp +465
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:14
    Want jij kent hem?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:19
    Heb met z’n vader geknikkerd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:20]
    Vind ik leuk
    John Garp +465
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:23
    Jij bent de moeder?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:32
    Nee😄 En vaders en moeders knikkerden niet samen, tenminste niet in mijn jeugd😉maar zonder dollen, zoals beschreven geen verkeerde voetballer voor fortuna.
    Vind ik leuk
    John Garp +465
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:42
    Zal wel aan mij liggen dan. Ik word iedere ochtend vroeg het bed uitgeknikkerd, ontbijt, auto ingeknikkerd, naar mijn werk, op mijn werk op de app constant geknikkerd met leuke foto's van mijn kinderen, een enkele keer smurft ze zomaar iets.
    Kom ik thuis, knikkert ze eten op mijn bord en soms, heel soms, als de kindjes slapen en niemand last heeft van stress, hoofdpijn, obesitas of simpelweg een ongemakkelijk gevoel, dan wordt er tussen de lakens geknikkerd.
    Meestal mag ik meedoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:04
    Een like voor de laatste zin vooral.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:09
    Want?
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1803
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:30
    4 jaar lang te bewonderen in de Eredivisie? Volgend jaar dus alweer verkocht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:53
    Ik snapte de poll niet bij de kop.
    Vind ik leuk
    Robby G +634
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:31
    Fortuna timmert goed aan de weg, succes daar.
    Vind ik leuk
    koosje +287
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:35
    moet 4 ton aan salaris hebben . hebben ze veel vertrouwen in. ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:41
    Hij heeft misschien ook wel een Frans paspoort. Kan me niet voorstellen dat ze 4 ton betalen inderdaad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    Volgens Fortuna Sittard heeft hij geen Frans paspoort, slechts enkel een Senegalees paspoort. De Franse bond had hem namelijk al eens willen oproepen maar dat bleek hierdoor dus onmogelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:14
    Dan heeft Fortuna een mooi goudpotje gevonden :)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23872
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:35
    Contract voor maar liefst 4 jaar. Dat moet wel een aardige speler zijn. Hopelijk maakt hij het vertrouwen van Fortuna waar!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:19
    Statistieken op Transfermarkt geven Foetuna Sittard gelijk. Voor een jingen van 19 echt niet slecht.
    Vind ik leuk
    Schaar +1230
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:36
    Wat wordt de voertaal bij Fortuna?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12648
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:55
    Engels? Zoals in ontzettend veel professionele organisaties op het hoogtste niveau?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:36
    Ben ontzettend benieuwd naar dit "nieuwe Fortuna". Kijken of ze het leuke en frisse spel door kunnen zetten ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:42
    Goed nieuws voor de vereniging van tolken. Werk genoeg in Sittard en Enschede
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:01
    Het leven is een groot knikkerfestival in jouw geval positief en in mijn geval ook😄👍🏻
    Vind ik leuk
    QPK1985 +423
    zaterdag 11 augustus 2018 om 02:27
    Mannen ik vind het alleen maar mooi wanneer clubs goed bezig zijn. Ik kom uit de tijd dat Fortuna standaard Eredivisie speelde, definitief degradeerde en helemaal afdaalde naar de kelder tweede divisie. Ze zijn daar op de weg terug, klasse!👍
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ciss (19) vier jaar lang te bewonderen in Eredivisie: "Met beide handen gegrepen"