Mazraoui over 'big bro' Ziyech: Aan de ene kant wil ik dat hij weggaat

    Mazraoui over 'big bro' Ziyech: "Aan de ene kant wil ik dat hij weggaat"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:46

    Noussair Mazraoui gunt Hakim Ziyech een mooie vervolgstap in z'n carrière. De twee zijn grote Ajax-maatjes, waardoor een transfer van de Marokkaan even slikken zal zijn voor de rechtsback.

    "De vraag is of hij weggaat of niet", zegt Mazraoui tegen de NOS. "Aan de ene kant wil ik dat hij weggaat. Ik gun hem een mooie transfer, een mooie club, een mooi vervolg van zijn carrière. Aan de andere kant wil ik hem hier houden. Hij is voor mij m'n big bro. Qua transfers maken we niet echt geintjes. Het is vaak heel rustig."

    Mazraoui praat regelmatig met Ziyech over transfers, maar veel wijzer wordt hij daar niet van. "Ik vraag hem af en toe wel hoe het ervoor staat. Het is heel moeilijk om precies te weten in welke status het is. Het kan allemaal heel snel gaan of juist heel langzaam. Hij kwam ook ineens uit het niets van FC Twente naar Ajax."

    Plaats een reactie

    |Ajax| +1122
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:47
    Zou mooi zijn als Ziyech blijft, we hebben echt een heel goed team dan!
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14711
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49
    Gun ons dan die donny we hebben nog n middenvelder nodig
    Vind ik leuk
    Aal +21338
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
    Ajax en PSV hebben leuke teams dit jaar........






    Voor in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14711
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
    Oke
    Vind ik leuk
    Niels92 +16869
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
    Waarom zouden wij jullie Donny moeten gunnen :)
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14711
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
    Omdat we geem goede middenvelder hebben
    Vind ik leuk
    Niels92 +16869
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:03
    Altijd sneren naar Ajax en opeens onze Donny willen hebben, nee Timmio dat gaat niet gebeuren :)
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14711
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:04
    Nounou altikd sneren is wel heel overdreven :p

    Ik sneer meer naar feyenoord dan ajax haha



    Geef me donny nou gwn :p
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1728
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:53
    Ik zou Donny zowel bij Ajax als bij PSV nooit opstellen, net als Schöneberg trouwens.. het middenveld van Ajax en PSV is vele malen beter dan stijve hark van de Beek..
    Vind ik leuk
    Artikia +80
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
    Komt dat even goed uit!
    Vind ik leuk
    Nummertien +2603
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:49
    Ajax Europees ook!
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 13:01
    Ja want het slaat ook nergens op als het in een andere competitie zou zijn als je in de Eredivisie speelt
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:53
    Donny blijft gewoon lekker bij ons. Als hij weggaat, sowieso niet naar pav
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10202
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:54
    Lees net op een Mexicaanse site dat PSV nog in onderhandeling is over Guti.
    Er staat dat PSV wacht op het vertrek van Isimat-Mirin .
    Artikel is van 10 minuten geleden.☺
    Vind ik leuk
    Timmio Tamtom +14711
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:02
    Als isimat gaat enw e halen de cl dan kunnen we guty + nieuwe cv halen

    Halen we cl niet dan word ik boos
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:04
    Klopt, is hier zelfs op TV bij Fox en ESPN. Gutierrez wil dolgraag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:47
    En de club wil dolgraag 15 miljoen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:08
    Dat heb ik zo niet begrepen in de programma’s. Bij ESPN en Fox althans niet. Waar hoorde je dat Dlanor, dan kijk ik meteen. Dank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:10
    Dat zijn de bedragen die je overal leest, de afgelopen weken
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:13
    Heden op TV kloppen die bedragen niet meer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:15
    Zou kunnen, maar waarom heeft PSV hem dan nog niet opgehaald terwijl er al weken over gesproken wordt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:00
    PSV heeft geld niet, danwel vind prijs - kwaliteisverhouding niet goed, onderhandelt nog.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:06
    Ik ben benieuwd wat eruit komt... ze hebben ook flink knaken voor Die Argentijn en Lozano betaald.
    Vind ik leuk
    Artikia +80
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
    Hoe zou jij de basis neerzetten dan? Als Ziyech weggaat lever je natuurlijk kwaliteit in, maar ik denk dat een middenveld met Eiting, Van de Beek en De Jong op het moment het sterkst is. Niet per sé in pure kwaliteit, maar het middenveld is dan vooral in balans. Anders moeten Frenkie of Donny banken denk ik?
    Vind ik leuk
    Vowtar +4062
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    Ziyech gaan ze missen wegens een gebrek aan buitenspelers. Nu speelt Ziyech als creatieve middenvelder en Tadic als linksbuiten, met Labyad als eerste backup voor beiden. Mocht Ziyech weggaan, dan heb je tot de winterstop alleen Tadic en Labyad voor die 2 posities. Geen echt alternatief bij blessures of schorsingen, geen potentiële wissel voor als het niet loopt. Dat gaat punten kosten.

    Na de winter komen Bandé en Cerny terug van blessures, dus dan heb je meer keuze, maar ik betwijfel of zij het vereiste niveau kunnen halen.

    In ieder geval zou een vertrek van Ziyech een aderlating zijn voor Ajax, maar volgens mij hebben ze dat niet door. Ik denk dat ze niet eens een vervanger zullen halen.
    Vind ik leuk
    Artikia +80
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:21
    Ja, dat is wel een mogelijk probleem. Cerny is nu wel op de weg terug natuurlijk, maar het moet nog blijken of hij goed genoeg is. Er zijn wel veel spelers die eigenlijk alles willen spelen; Labyad is niet gekomen om op de bank te zitten lijkt me. Misschien dat Ten Hag veel wilt rouleren, zoals nu met Donny?
    Vind ik leuk
    Vowtar +4062
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:23
    Wie weet. Ik zie vooral een hele grote, dure selectie met veel gaten erin. Doe mij dan maar Thomas en Sainsbury, samen voor 3 miljoen.
    Vind ik leuk
    Artikia +80
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:26
    Zeker, ik ben over PSV ook niet ontevreden. Ik hoop alleen dat Pereiro, Bergwijn, Lozano en Angelino het een beetje waar gaan maken dit seizoen. Dat zijn in mijn ogen de enige spelers die het niveau van spelers als Blind en Tadic kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15463
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:35
    Je vergeet voor het gemak Neres?
    Vind ik leuk
    Vowtar +4062
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:08
    Die heb ik inderdaad niet expliciet genoemd, maar hij is in dit verhaal de rechtsbuiten.
    Vind ik leuk
    Chucky +461
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:34
    En een splijtzwam....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49
    eerst de CL winnen dan kan hij weg. 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    Robby G +634
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
    Die blijft, komt geen club
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
    Ik denk toch dat het nog Napoli of Roma (AS of Lazio) wordt

    Ik hoop het niet, van mij mag hij blijven, graag zelfs

    Ondanks die verongelijkte snoet blijft hij toch wel zijn best doen

    Blijft toch een voetballer he, als je eenmaal op de green staat wil je ook gewoon laten zien wat je kan

    Niet teveel natuurlijk, niet overdrijven, dan komt het goed
    Vind ik leuk
    stratumseind +146828
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:55
    de big bro zal verheugd zijn dat de little bro het hem gunt......
    pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

    Vind ik leuk
    Niels92 +16869
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
    Zo zijn Mocro broeders :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +146828
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:00
    Marokko is op een "steenworp" afstand hier van me maar ik vind het maar een raar taalgebruik.
    Dat heeft en daarvan ben ik mij volledig bewust te maken met het feit dat ik een ouwe lul ben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:15
    Ik ben ook een oude lul, maar ik heb veel gevoetbald met Marokkaanse jongens, dat waren mijn beste vrienden

    En de omgang onderling is wat anders, net als met Surinaamse jongens

    Ik heb het met beide groepen altijd erg naar mijn zin gehad, en voelde me als Nederlander altijd een van hun

    Maar ik snapte wel dat ze onderling hun eigen taaltje en dingetjes hadden, daar is ook helemaal niets mis mee

    Overal waar ik kom in de wereld "klieken" Hollanders ook met elkaar, dat heet herkenning

    Als iets verbroedert is het wel sport
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    stratumseind +146828
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:58
    helemaal mee eens en van mij mogen ze maar ik mag hopelijk wel zeggen dat het niet mijn ding is toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:03
    Amen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:53

    Mocro doet mij direct aan Marokkaanse drugsmaffia denken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
    Ik vind het niet zo gek dat Marokkaanse jongens iets speciaals met elkaar hebben

    Daar kun je van alles negatiefs over zeggen, maar je kunt het ook positief zien

    Is toch natuurlijk... kom op!

    Mazraoui is super goed bezig, en Ziyech loopt al een paar jaartjes mee

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:55
    Volgens mij zeggen jullie hetzelfde. De een voelt zich daarbij thuis, de ander minder.
    Vind ik leuk
    Foebele +51117
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
    Denk dat het voor Mazraoui goed zou zijn als hij blijft al denk ik dat Hakim al erg goed op weg geholpen heeft toen hij net bij de groep kwam.
    Vind ik leuk
    HanV +3704
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
    Vanavond begint eindelijk het echte voetbal weer, onze eigen eredivisie.
    Wil je nog meedoen aan de poule Voetbalprimeur op voetbalpoules.nl, schrijf je dan nog in, met natuurlijk als naam/teamnaam de naam die je op VP gebruikt.
    Voorspel elke ronde de 9 uitslagen en kijk of je beter bent dan de andere kenners.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146828
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:02
    ik zal maar niet mee doen dan heeft de rest tenminste een kans om te winnen................
    Vind ik leuk
    HanV +3704
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:29
    Toch nog 4 deelnemers erbij gekregen. Ik zelf heb een valse start, voor mij totaal onverwacht, net als voor alle andere toeschouwers. Wel even kijken wie wie is, zoveel nieuwe in de opstelling had ik vooraf niet door. Misschien de volgende wedstrijd toch maar een defensieve middenvelder opstellen, liefst groter dan 1.70.
    Vind ik leuk
    stratumseind +146828
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:31
    ik heb ff gekeken maar dat is allemaal via feestboek en twitter en dat soort dingen dus das niks voor mij.
    ik ben al blij dat dit me lukt a technisch als ik ben
    Vind ik leuk
    Neger +34
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
    Aan de andere kant kan het hem geen reet verrotten wat hij doet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:58
    Voor Ziyech zelf, maar ook voor Ajax en veel Ajacieden, is de status van H. Ziyech erg hoog en is Ziyech een grote jongen. Echter in de reële buitenwereld kijkt men hier over het algemeen toch heel anders tegenaan.
    Vind ik leuk
    De fries +77
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:00
    Iedereen gunt het hem ; dit gaat een beetje zielig worden want ; niemand WIL hem!
    Vind ik leuk
    GOAL! +230
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
    Gewoon minder geld vragen en die jongen z'n transfer gunnen. Ik denk dat Ajax juist beter af is zonder ziyech.
    Vind ik leuk
    De fries +77
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
    Ajax is met ELK aannemelijk bod akkoord maar het leuke is er komt nooit een bod !
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:07
    Ziyech zijn transfer komt nog wel, of het nou deze transfer periode is of de volgende. Hij moet ook geen transfer maken naar een middelmatige club.
    Vind ik leuk
    Weer psv +538
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
    Word je misselijk van met hun bro
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:04
    van met hun
    Vind ik leuk
    ElStylisto +426
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:18
    Gewoon een seizoen blijven
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:08
    Lastpak in spe.
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +50
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:30
    Ik hoop dat die blijft maar word er wel een beetje moe van.knoop door hakke
    Vind ik leuk