Mazraoui over 'big bro' Ziyech: Aan de ene kant wil ik dat hij weggaat

Mazraoui over 'big bro' Ziyech: "Aan de ene kant wil ik dat hij weggaat"

Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 18:46vr 10-08-2018 om 18:46

Noussair Mazraoui gunt Hakim Ziyech een mooie vervolgstap in z'n carrière. De twee zijn grote Ajax-maatjes, waardoor een transfer van de Marokkaan even slikken zal zijn voor de rechtsback.

"De vraag is of hij weggaat of niet", zegt Mazraoui tegen de NOS. "Aan de ene kant wil ik dat hij weggaat. Ik gun hem een mooie transfer, een mooie club, een mooi vervolg van zijn carrière. Aan de andere kant wil ik hem hier houden. Hij is voor mij m'n big bro. Qua transfers maken we niet echt geintjes. Het is vaak heel rustig."

Mazraoui praat regelmatig met Ziyech over transfers, maar veel wijzer wordt hij daar niet van. "Ik vraag hem af en toe wel hoe het ervoor staat. Het is heel moeilijk om precies te weten in welke status het is. Het kan allemaal heel snel gaan of juist heel langzaam. Hij kwam ook ineens uit het niets van FC Twente naar Ajax."

Plaats een reactie

|Ajax| +1317
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:47
Zou mooi zijn als Ziyech blijft, we hebben echt een heel goed team dan!
Vind ik leuk
★Timmio★ +24942
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49
Gun ons dan die donny we hebben nog n middenvelder nodig
Vind ik leuk
Aal +23284
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
Ajax en PSV hebben leuke teams dit jaar........






Voor in de Eredivisie.
Vind ik leuk
★Timmio★ +24942
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
Oke
Vind ik leuk
Niels92 +36584
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
Waarom zouden wij jullie Donny moeten gunnen :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +24942
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
Omdat we geem goede middenvelder hebben
Vind ik leuk
Niels92 +36584
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:03
Altijd sneren naar Ajax en opeens onze Donny willen hebben, nee Timmio dat gaat niet gebeuren :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +24942
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:04
Nounou altikd sneren is wel heel overdreven :p

Ik sneer meer naar feyenoord dan ajax haha



Geef me donny nou gwn :p
Vind ik leuk
Gyrosregime +2766
zaterdag 11 augustus 2018 om 08:53
Ik zou Donny zowel bij Ajax als bij PSV nooit opstellen, net als Schöneberg trouwens.. het middenveld van Ajax en PSV is vele malen beter dan stijve hark van de Beek..
Vind ik leuk
Nummertien +4789
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:49
Ajax Europees ook!
Vind ik leuk
zaterdag 11 augustus 2018 om 13:01
Ja want het slaat ook nergens op als het in een andere competitie zou zijn als je in de Eredivisie speelt
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:53
Donny blijft gewoon lekker bij ons. Als hij weggaat, sowieso niet naar pav
Vind ik leuk
Mosquito +21840
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:54
Lees net op een Mexicaanse site dat PSV nog in onderhandeling is over Guti.
Er staat dat PSV wacht op het vertrek van Isimat-Mirin .
Artikel is van 10 minuten geleden.☺
Vind ik leuk
★Timmio★ +24942
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:02
Als isimat gaat enw e halen de cl dan kunnen we guty + nieuwe cv halen

Halen we cl niet dan word ik boos
Vind ik leuk
Counterattack +11754
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:04
Klopt, is hier zelfs op TV bij Fox en ESPN. Gutierrez wil dolgraag.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:47
En de club wil dolgraag 15 miljoen
Vind ik leuk
Counterattack +11754
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:08
Dat heb ik zo niet begrepen in de programma’s. Bij ESPN en Fox althans niet. Waar hoorde je dat Dlanor, dan kijk ik meteen. Dank.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:10
Dat zijn de bedragen die je overal leest, de afgelopen weken
Vind ik leuk
Counterattack +11754
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:13
Heden op TV kloppen die bedragen niet meer.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:15
Zou kunnen, maar waarom heeft PSV hem dan nog niet opgehaald terwijl er al weken over gesproken wordt?
Vind ik leuk
Counterattack +11754
vrijdag 10 augustus 2018 om 21:00
PSV heeft geld niet, danwel vind prijs - kwaliteisverhouding niet goed, onderhandelt nog.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 21:06
Ik ben benieuwd wat eruit komt... ze hebben ook flink knaken voor Die Argentijn en Lozano betaald.
Vind ik leuk
Chucky +872
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:34
En een splijtzwam....
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49
eerst de CL winnen dan kan hij weg. 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
Robby G +1434
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
Die blijft, komt geen club
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
Ik denk toch dat het nog Napoli of Roma (AS of Lazio) wordt

Ik hoop het niet, van mij mag hij blijven, graag zelfs

Ondanks die verongelijkte snoet blijft hij toch wel zijn best doen

Blijft toch een voetballer he, als je eenmaal op de green staat wil je ook gewoon laten zien wat je kan

Niet teveel natuurlijk, niet overdrijven, dan komt het goed
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:55
de big bro zal verheugd zijn dat de little bro het hem gunt......
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Vind ik leuk
Niels92 +36584
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
Zo zijn Mocro broeders :)
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:00
Marokko is op een "steenworp" afstand hier van me maar ik vind het maar een raar taalgebruik.
Dat heeft en daarvan ben ik mij volledig bewust te maken met het feit dat ik een ouwe lul ben.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:15
Ik ben ook een oude lul, maar ik heb veel gevoetbald met Marokkaanse jongens, dat waren mijn beste vrienden

En de omgang onderling is wat anders, net als met Surinaamse jongens

Ik heb het met beide groepen altijd erg naar mijn zin gehad, en voelde me als Nederlander altijd een van hun

Maar ik snapte wel dat ze onderling hun eigen taaltje en dingetjes hadden, daar is ook helemaal niets mis mee

Overal waar ik kom in de wereld "klieken" Hollanders ook met elkaar, dat heet herkenning

Als iets verbroedert is het wel sport
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:17]
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:58
helemaal mee eens en van mij mogen ze maar ik mag hopelijk wel zeggen dat het niet mijn ding is toch?
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 22:03
Amen.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
Ik vind het niet zo gek dat Marokkaanse jongens iets speciaals met elkaar hebben

Daar kun je van alles negatiefs over zeggen, maar je kunt het ook positief zien

Is toch natuurlijk... kom op!

Mazraoui is super goed bezig, en Ziyech loopt al een paar jaartjes mee

[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:16]
Vind ik leuk
Foebele +53329
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
Denk dat het voor Mazraoui goed zou zijn als hij blijft al denk ik dat Hakim al erg goed op weg geholpen heeft toen hij net bij de groep kwam.
Vind ik leuk
HanV +5465
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
Vanavond begint eindelijk het echte voetbal weer, onze eigen eredivisie.
Wil je nog meedoen aan de poule Voetbalprimeur op voetbalpoules.nl, schrijf je dan nog in, met natuurlijk als naam/teamnaam de naam die je op VP gebruikt.
Voorspel elke ronde de 9 uitslagen en kijk of je beter bent dan de andere kenners.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:02
ik zal maar niet mee doen dan heeft de rest tenminste een kans om te winnen................
Vind ik leuk
HanV +5465
zaterdag 11 augustus 2018 om 10:29
Toch nog 4 deelnemers erbij gekregen. Ik zelf heb een valse start, voor mij totaal onverwacht, net als voor alle andere toeschouwers. Wel even kijken wie wie is, zoveel nieuwe in de opstelling had ik vooraf niet door. Misschien de volgende wedstrijd toch maar een defensieve middenvelder opstellen, liefst groter dan 1.70.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 11 augustus 2018 om 10:31
ik heb ff gekeken maar dat is allemaal via feestboek en twitter en dat soort dingen dus das niks voor mij.
ik ben al blij dat dit me lukt a technisch als ik ben
Vind ik leuk
Neger +28
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:57
Aan de andere kant kan het hem geen reet verrotten wat hij doet.
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:58
Voor Ziyech zelf, maar ook voor Ajax en veel Ajacieden, is de status van H. Ziyech erg hoog en is Ziyech een grote jongen. Echter in de reële buitenwereld kijkt men hier over het algemeen toch heel anders tegenaan.
Vind ik leuk
De fries +2048
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:00
Iedereen gunt het hem ; dit gaat een beetje zielig worden want ; niemand WIL hem!
Vind ik leuk
GOAL! +691
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
Gewoon minder geld vragen en die jongen z'n transfer gunnen. Ik denk dat Ajax juist beter af is zonder ziyech.
Vind ik leuk
De fries +2048
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
Ajax is met ELK aannemelijk bod akkoord maar het leuke is er komt nooit een bod !
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:07
Ziyech zijn transfer komt nog wel, of het nou deze transfer periode is of de volgende. Hij moet ook geen transfer maken naar een middelmatige club.
Vind ik leuk
Weer psv +498
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:09
Word je misselijk van met hun bro
Vind ik leuk
vrijdag 10 augustus 2018 om 22:04
van met hun
Vind ik leuk
ElStylisto +409
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:18
Gewoon een seizoen blijven
Vind ik leuk
sundaymanara +1319
vrijdag 10 augustus 2018 om 20:08
Lastpak in spe.
Vind ik leuk
Ajax 410 +95
vrijdag 10 augustus 2018 om 21:30
Ik hoop dat die blijft maar word er wel een beetje moe van.knoop door hakke
Vind ik leuk