Heerenveen pakt zwaarbevochten punten in Zwolle: twee goals én rood voor Thorsby

    Heerenveen pakt zwaarbevochten punten in Zwolle: twee goals én rood voor Thorsby

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 21:49vr 10-08-2018 om 21:49

    PEC Zwolle en sc Heerenveen hebben het nieuwe Eredivisie-seizoen afgetrapt met een razend spannende confrontatie. Na vijf doelpunten, twee strafschoppen én een rode kaart waren het uiteindelijk de Friezen die de punten mee naar huis namen.

    Tijdens de openingsfase was het van beide kanten aftasten, maar na een klein half uur spelen brak PEC de wedstrijd open. Doke Schmidt hing aan de arm van Vito van Crooij, arbiter Dennis Higler gaf een strafschop en de van Excelsior overgekomen Mike van Duinen verzorgde de eerste Eredivisie-treffer van het seizoen.

    Heerenveen had tot dan toe nauwelijks iets laten zien, maar sloeg in het laatste kwartier voor rust bikkelhard toe. Morten Thorsby was met een mooie kopbal en met een droge volley in de korte hoek verantwoordelijk voor de 1-1 en 1-2. Arber Zeneli wist vanaf de achterlijn zelfs de 1-3 tussen de benen van Diederik Boer door te schuiven.

    Weer een hoofdrol voor Thorsby
    PEC gaf de moed niet op en ging na rust fanatiek op zoek naar de aansluitingstreffer. Thorsby haalde de bal met zijn arm voor de doellijn weg en kreeg rood: Van Duinen bracht met zijn tweede benutte penalty de spanning terug in de wedstrijd. De thuisploeg rook bloed en was een aantal keer dichtbij de 3-3. Clint Leemans en Gustavo Hamer hadden echter geen geluk met pogingen van afstand.

    Datzelfde gold voor Zian Flemming: de van Ajax-overgekomen middenvelder passeerde doelman Warner Hahn, maar Heerenveen-captain Daniel Höegh redde op de lijn. De Friezen moesten enkele hachelijke momenten toestaan, maar hielden stand nadat de krachten wegvloeiden bij PEC. Arbiter Higler trok nog vier minuten blessuretijd bij, maar Heerenveen kon de armen in de lucht gooien.

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:51
    Heerlijk wat is zwolle een slechte bagger club penalty cadeau rode kaart cadeau en zolang tegen tien man is het niks.. kut higler
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:58
    VAR was geen kadootje hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:25
    Nee dat kost gvd een vermogen die var
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:27
    Wordt er wel eerlijker op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:29
    Dat is het enige positieve eraan! Verder zie ik geen + punten! Je gaat veel meer penalty's en rode kaarten krijgen. Het gaat een soort flipperkast effect krijgen. Dan weer niet de var inschakelen en dan weer wel
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:32
    Dan moeten ze ook kaarten geven als het een schwalbe blijkt.
    Dat moeten ze hard straffen.
    Spelers gaan nu ook inzien dat ze de boel niet kunnen flashen omdat de beelden worden bekeken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 01:09
    Nou.....!! Met Higler op het veld en Makkelie achter het scherm?? Je geeft toch geen penal en rood voor dit terwijl de bal al in het net ligt?? 4x geel, rood en 2 penals in 55 minuten....
    Vind ik leuk
    Sacredfury +496
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:59
    Penalty en rode kaart zijn gewoon terecht hij steekt zelfs in 2e instantie zijn arm in de lucht. De eerste penalty was daarentegen wel gemakkelijk gegeven. Verder waar ik Higler een hilarisch slechte scheids vind, deed hij het deze wedstrijd wel voldoende.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:05
    2e instantie lag die al in de goal de eerste was gewoon langs zijn lichaam was geen hand naar de bal maar bal naar arm
    Vind ik leuk
    Sacredfury +496
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:11
    Mee eens hoor, de eerste instantie moet je geen penalty geven. Dat was mijn eerste gedachte ook, alleen in die herhaling is te zien dat hij zijn arm richting de bal beweegt in de lucht(onlogisch). Videoarbiter zal dan zeggen bewust hands en dan krijg je deze beslissing. Dan kan ik er als ik dit opschrijf wel aan denken dat het in eerste instantie een slechte beslissing is van Higler en dat hij gered wordt door een domme actie van Thorsten en de videoarbiter. Ik snap dat hij daarom de penalty alsnog toekent en rood geeft, ik snap jouw punt daarentegen ook. Ik ben benieuwd naar de verklaring van Higler zelf.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 01:12
    Die penal kan ik nogbwel wat mee maar geef dan geel! Of wacht 2 seconden, keur de goal goed en geef dan geel. Ik had wel eens willen zien wat de reactie van iedereen was als de penalty gemist was...
    Vind ik leuk
    Mari +10268
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:51
    Twee ploegen voor het rechterrijtje zijn bekend.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4285
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:53
    Waar heb je t over? We zijn koploper.
    Vind ik leuk
    Mari +10268
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:15
    ja. Gefeliciteerd.
    Jammer dat deze trainer er als eerste uit zal liggen
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 12:25
    De eerste en ook meteen de laatste keer, dus geniet er nog maar even een paar uurtjes van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:10
    Kampioen is ook bekend psv😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:11
    Nou nee knul
    Vind ik leuk
    Summit +606
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:16
    Nee idd, gwn fc emmen
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 01:51
    Denk dat je de ranglijst verkeerd om hebt staan..
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:51
    dit is dus wat de eredivisie is : hoogst vermakelijk maar je moet je kwaliteitseisen een beetje veel naar beneden bijstellen.
    Maar ik heb me weer vermaakt.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:05
    Jij houdt nou eenmaal van schijtbakken-voetbal, gelukkig was dit amusanter!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:04
    dat snap ik , dit is dezelfde categorie als waar die beursbengels in vallen : meedoen is belangrijker dan winnen
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:48
    Ja dat winnen, vooral van internationale prijzen, Straatmans.
    daar hebben jullie er toch veel van gewonnen.
    Wha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:51
    Heb je je betamax weer uit de stofnesten gehaald?
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:54
    Wha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha!
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    donderdag 23 augustus 2018 om 15:25
    Een dagje ziek Straatmans, of een baal-dagje?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    donderdag 23 augustus 2018 om 20:28
    ik ben zo gezond als een viske , maar bedankt voor je bezorgdheid
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 24 augustus 2018 om 10:38
    Goed zo, vreesde even voor spontane misselijk makende maagkrampen op de woensdagavond.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 24 augustus 2018 om 10:43
    je moet ook altijd eerst de houdbaarheidsdatum checken
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 24 augustus 2018 om 13:08
    Of een stekende hoofdpijn na zo'n avond, het kan een mens aangrijpen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 24 augustus 2018 om 13:42
    klets er dan een paar paracetamollekes in en hup je kan weer door
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 24 augustus 2018 om 19:08
    Knap hoor, want het zal me toch wat geweest zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 24 augustus 2018 om 19:16
    geen idee , hebben ze je de dagen erna niks verteld dan?
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    vrijdag 24 augustus 2018 om 20:28
    Hartstikke flink, hou je haaks, het was niet mis, toch?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    vrijdag 24 augustus 2018 om 20:29
    heb ginne skrik ik val nie om
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    zondag 26 augustus 2018 om 10:44
    Ondertiteling aanzetten, s.v.p.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zondag 26 augustus 2018 om 10:51
    ABB leren aub
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    woensdag 29 augustus 2018 om 07:40
    Weer dat misselijke gevoel na gisteravond, te samen met een knallende koppijn?
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    woensdag 29 augustus 2018 om 15:34
    Vanavond weer zweten voor je, klamme handjes, billetjes samen knijpen, pijn in het buikje, en maar hopen dat ze grote broer kunnen volgen!
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1964
    donderdag 30 augustus 2018 om 08:21
    Gefeliciteerd, jongen, toch mooi voor het Nederlandse voetbal, vind je niet?
    Je cluppie mag niet meedoen met het WK voor clubteams maar toch niet slecht!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4285
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:52
    Dik verdiende overwinning voor mijn club. En voor de zeikerds en negatievelingen: Lekker puh. En Higler bedankt gek!
    Vind ik leuk
    zwollie +8503
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:34
    Zo dik verdiend was het niet.
    Vind ik leuk
    Tossa +2338
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:05
    Wat Zwollie zegt: Pec had grotendeels de wedstrijd onder controle. Een hoekschop (goed ingekopt, daar niet van), een zondagsschot en een goede individuele actie binnen 1 kwartier doet pec de das om. Gelijkspel vond ik rechtvaardiger. Maar ja, zo werkt het voetbal niet. Felicitaties naar Friesland.
    Vind ik leuk
    038power +161
    zaterdag 11 augustus 2018 om 12:37
    Onverdiende zege,Zwolle dominant,maar de 3-3 wou op de één of andere manier niet in.Zwolle gaat de punten echt wel pakken.Alleen het beginprogramma is redelijk zwaar te noemen....
    Vind ik leuk
    kees ee +659
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:53
    die van t schip, . . die komt er wel !?
    Vind ik leuk
    DrDeef +2208
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:45
    Wat? Bij t UWV over een paar weken?
    Vind ik leuk
    Tweey +2133
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:53
    Sprookjesboek is nu al uit.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +556
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:54
    Gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:55
    Lekker SC-Heerenveen.. Knap gewonnen in Zwolle.. 😍💪
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:56
    Higler was weer aan het strooien met kaarten. Hij had goochelaar moeten worden. En als je ze dan geeft doe het dan aan twee kanten. Lekker Heerenveen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3516
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:22
    Ja echt belachelijk het aantal kaarten , het was totaal geen harde wedstrijd ofzo.
    Vind ik leuk
    038power +161
    zaterdag 11 augustus 2018 om 12:40
    Terechte gele kaarten,de hele verdediging van Heerenveen kreeg een prent.In de eerste helft waren ze redelijk aan het schoppen de pompeblédden.
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    zaterdag 11 augustus 2018 om 13:54
    Klopt. En dan ook terecht kaarten. Maar heb pec de tweede helft zeker 4 smerige overtredingen zien maken waarvoor 1 keer een gele kaart. . Dan moet je als scheids ook consequent zijn
    Vind ik leuk
    Janste +278
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:58
    Pec is er niet beter op geworden met deze groep. Gefeliciteerd Heerenveen
    Vind ik leuk
    038power +161
    maandag 13 augustus 2018 om 12:39
    Komt wel goed met Zwolle,7 nieuwe spelers inpassen duurt ff.Genoeg potentie voor plek 6 tot 9.
    Vind ik leuk
    broedkip +1795
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:59
    Je zal deze scheids vele keren krijgen dan heb je snel geschorste spelers.
    Vind ik leuk
    mason +2048
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:20
    Toen ik de arbitrage zag met hitler en makelijk. Toen had ik een hard hoofd in. Het viel gelukkig nog een klein beetje mee. Maar goed was het niet van de arbitrage. Wel ben ik blij dat we de 3 punten in de pocket hebben na de zeperd tegen levante en hoffenheim.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2939
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:01
    Higler kan beter meteen stoppen. Vorig seizoen durfde hij geen rood voor en een penalty tegen Veltman te geven in de uitwedstrijd tegen Twente. Nu floot hij onmiddellijk, waar hij beter 3 seconden had kunnen wachten.
    Nu had hij het geluk dat de bal wel op de arm kwam, maar wat als dat zelfs niet het geval was? Dan had de videoref wel ingegrepen (nu kon Higler nog beschermd worden). Dat was dan geen penalty geweest en ook geen rood, maar ook geen doelpunt. Higler had immers al gefloten voordat de bal in het net lag, dus dat zou een scheidsrechtersbal geweest zijn.

    Heerenveen wel terecht gewonnen. Na de rode kaart wel begrijpelijk dat ze vol gingen verdedigen en tijd pakten daar waar mogelijk was. PEC miste duidelijk Thomas ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:07
    Je speelt op een nep veld en je kan niet winnen van 10 man in eigen stadion plus dat Heerenveen slechte selectie heeft dus dan weet je waar pec voor speelt, heerenveen terrecht verdiend gewonnen.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +467
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:12
    Je bedoelt voor spec en bonen? Misschien draaien we het wel om in vergelijking met vorig seizoen. Slecht beginnen en sterk terug komen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:15
    Gun het je van harte
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +467
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:29
    Dank je. We zullen wel zien welke kant het op gaat.
    Vind ik leuk
    broedkip +1795
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:15
    Nee hij bedoelt voor PEC en BONUS.
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:28
    Ik heb niets gezien. Iemand die mij kan vertellen hoe Leemans en v Crooij het deden?
    Vind ik leuk
    Janste +278
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:24
    Zoals verwacht hebben hun weinig tot niks extra's gebracht. Alleen door vcrooy kreeg pec de eerste strafschop. Maar voor de rest was het niet veel, maar dat hadden wij al gezien bij vvv
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:31
    Die zitten voorlopig niet in het linker rijtje
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:35
    Daar horen ze ook niet thuis.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5601
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:40
    armoe troef vanavond. PEC heeft een flink jasje uitgedaan. Geen enkele normale wissel omdat Schip ze allemaal de tent heeft uitgejaagd. Een defensie die zo oud is dat zw Jezus nog persoonlijk hebben zien opstaan uit zijn graf.

    Positief: inzet was er zeer zeker en we hebben nog wat geld te spenderen de komende weken. En dat is hard nodig ook
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:36
    Schrale troost. Die rechtsbuiten is wel echt goed en ook die nr. 6 (Hamers of zo..) liet mij toch een partijtje inzet zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:44
    Twee middelmatige ploegen gezien vanavond. Zwolle heeft toch ook wel veel kwaliteit ingeleverd. (Saymak Thomas Mohktar Sandler)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2342
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:59
    Had me een betere start voorgesteld 😔
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:08
    Zo, die Van Duinen legt er gewoon 2 in in zijn eerste wedstrijd...
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:37
    Wat een minkukel is dat. Heb mij 90 minuten aan die rooie zitten ergeren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:08
    Top Heerenveen! Gefeliciteerd!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:37
    Dankje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 03:25
    Intressante wedstrijd Heerenveen met een slechte voorbereiding die de 3 punten pakt.
    Ben erg benieuwd naar Lammers dit seizoen en hoeveel hij er gaat maken, want hij liep erg veel uit de punt vandaag, maar deed did wel goed.
    Alleen was het jammer dat Nemanja hier helemaal niks meedeed vanaf de linkerkant.
    Een type als Kuwas zou perfect zijn met een spits als Lammers maar die zal we onbetaalbaar zijn...
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:39
    voor 4,5 miljoen is hij op te halen.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    zaterdag 11 augustus 2018 om 11:37
    Het is wat tegenwoordig met die keepers. Zijn ze over de 2 meter (Boer) dan zijn ze nog steeds niet de baas in het 5 meter gebied. De kopbal goal van Heerenveen is toch ook een fout van de doelman? Kunnen de keepers van tegenwoordig niet meer de baas zijn in het 5 meter gebied. Pietje Schrijvers (de bolle van Zwolle) moeten ze zeker kennen daar, die kwam met de knie vooruit zijn doel uit, daar waagde je het als spits niet bij in de buurt te komen, die was echt de baas in het 5 meter gebied. Wat is dat tegenwoordig, ze blijven als een angsthaas op de doellijn staan en laten het gebeuren, slapjanussen zijn het allemaal geworden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws