Update: Salah ontsnapt aan boete voor bellen in de auto: 'Onvoldoende bewijs'

    Update: Salah ontsnapt aan boete voor bellen in de auto: 'Onvoldoende bewijs'

    donderdag 11 oktober 2018 om 19:21

    Een opmerkelijk bericht uit Engeland: Liverpool heeft vedette Mohamed Salah aangegeven bij de politie. De regerend Premier League-topscorer werd dit weekend gefilmd, terwijl hij tijdens het autorijden met zijn telefoon bezig was.

    De Egyptenaar speelde zondag mee tijdens de 4-0 overwinning tegen West Ham United. Na afloop van de wedstrijd sloot hij aan in de file rondom het trainingscomplex. Daar werd hij gefilmd door diverse omstanders, terwijl hij zijn telefoon met beide handen vast had.

    De beelden zijn doorgestuurd naar de lokale politie, bevestigt een woordvoerder tegenover The Daily Mail. "De club heeft ons, na een gesprek met de speler, attent gemaakt op de beelden. Wij hebben ook met de speler gesproken en zullen deze kwestie verder intern bespreken. De club en de speler zullen hier niet in het openbaar over spreken."

    Volgens de Britse wetgeving riskeert Salah een boete van ongeveer 224 euro en maximaal zes 'strafpunten' op zijn rijbewijs. Wanneer Salah twaalf strafpunten heeft, kan zijn rijbewijs worden ingetrokken.

    Update 11/10 19.21: Salah zal niet vervolgd vanwege telefoongebruik achter het stuur, laat de lokale politie weten aan Sky Sports. Volgens een woordvoerder was er 'onvoldoende bewijs' om verdere actie te ondernemen. "De betrokkene heeft een gesprek gehad met enkele van onze officieren. Hierbij hebben we advies gegeven over hoe hij zijn telefoon wél kan gebruiken in het verkeer", aldus de zegsman.

    Plaats een reactie

    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:12
    Vind het wel kinderachtig hoor dit issue een kwestie van privé en zakelijk gescheiden houden toch .
    Vind dat club hier wel mee overdrijft
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2118
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:19
    Liverpool wil een statement maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:21
    Maken ze ook wel, en ook een hele dure voor salah ook.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2118
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:22
    Iedereen praat erover, Liverpool doet de "burgerplicht" en daarmee is de kous af
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:24
    Ja maar het gaat wel om hun absolute sterspeler, Die Liverpool heel veel brengt. En in de file en voor het stoplicht mag je met je telefoon bezig zijn
    Vind ik leuk
    Iejen +372
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:32
    In Nederland mag dat ja, in Engeland alleen in een geparkeerde auto.

    https://www.gov.uk/using-mobile-phones-when-driving-the-law
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:38
    Thanks, ik ben daar niet bekend met de verkeersregels. Maar weet dat het in nl wel mag
    Vind ik leuk
    Spiegel +9753
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:53
    In Nederland mag het alleen in een stilstaande auto.

    En dan nog: hij rijdt in een bak van 2 ton. Gaat me toch niet vertellen dat daar geen Bluetooth in zit?
    Vind ik leuk
    Iejen +372
    dinsdag 14 augustus 2018 om 10:20
    Met bluetooth kan je geen candy crush spelen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2118
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:44
    In nederland is dat ook al niet meer toegestaan geloof ik. Het gaat erom dat Liverpool de beste speler zo snel mogelijk weer op voetbal wil laten focussen en dit is de manier. Zijn grootste "risico" is een boete en 6 punten op zijn rijbewijs. Op deze manier is de situatie voor iedereen duidelijk.
    Vind ik leuk
    Iejen +372
    dinsdag 14 augustus 2018 om 10:21
    Ja Nederland mag wel :)

    U mag wel handheld bellen als u met uw auto stilstaat. Bijvoorbeeld in de file, voor een stoplicht of op een parkeerplaats.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/mag-ik-bellen-in-de-auto
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    Spiegel +9753
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:27
    In de file sta je niet stil maar is het veelal langzaamrijdend verkeer.

    Heel simpel:
    Hoe naar is het als degene vooraan bij het stoplicht met zijn telefoon bezig is en daardoor 5 seconde groen licht verknald en jij dus het groene stoplicht net mist.

    Super naar, verbieden die hap.

    Heb zelf een koeriersbedrijf, bij mij krijgen ze als ik ze betrap een officiële waarschuwing, 2e keer een 2e waarschuwing en een dag onbetaald verlof, 3e keer mogen ze van mij naar het UWV. Heb er al 2 buiten gezet het afgelopen jaar.

    Ik wil die ongein niet in mijn bussen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:58
    224 euro terwijl die 224.000 euro per week verdiend vind ik nou niet echt heel veel ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:00
    Jij snapt blijkbaar ook niet wat sarcasme inhoud! Hier brand ik mijn handen niet aan
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:01
    Jij snapt zeker mijn sarcastisch antwoord niet. Ik zal er voortaan wel een ;) achter, als dat de situatie makkelijker voor jou maakt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:04
    Rare knul jij! Bij mij heeft een knipoog toch een hele andere betekenis
    Vind ik leuk
    Spiegel +9753
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:09
    Knipoog een andere betekenis?

    Ouwe snoepert die je der bent ;)!
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:09
    Sarcasme:
    224 Euro, terwijl hij 224.000 Euro per week verdient. Zó, dat is een flinke boete.

    Mening op basis van twee feitelijkheden:
    224 Euro, terwijl hij 224.000 Euro per week verdient, vind ik nou niet echt heel veel.

    Geen smiley nodig.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:11
    Goede analyse, doen we niks mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:16
    Jouw keuze. Maar zolang je niet begrijpt hoe je sarcasme in je teksten verwerkt, kun je vaker reacties als die van het Dafje verwachten ;-)
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:18
    Zinnen eindig je met een punt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:23
    Kijk! Je weet het dus wel.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:32
    Ik weet het inderdaad, maar ben net zo irritant en praat alleen voetbalinhoudelijk.
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:23
    Gaat misschien meer dat hij nu de helft van zijn punten verliest. Redelijke stap
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:30
    In overdrijven doen ze dat zeker ja nu mogen ze hopen dat salah dit persoonlijk wel goed opvangt.
    Anders heb je de poppen aan het dansen onnodig.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6403
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:42
    Ze zullen dit toch wel vooraf met Salah besproken hebben?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:47
    Wisten we dat ook maar ik heb er iedergeval nooit van gehoord.
    Dat een club een zaak aanspand tegen zijn eigen speler.
    Omdat hij zit te bellen achter het stuur je eigen beste speler nog wel .
    Ik bedoel dat dit gewoon een zaak is van de politie toch en justitie als hun jouw betrappen zou ik het nog begrijpen.
    Maar dit is gewoon belachelijk van de club sorry.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:15
    Ze spannen geen zaak aan. Ze hebben aangifte gedaan bij de politie. Ik ken de Britse juridische processen niet genoeg, maar verwacht dat er twee opties zijn:
    1) de beelden zijn voldoende voor de politie om alsnog een boete uit te schrijven van het daarvoor vastgelegde bedrag én meldt deze bij de autoriteiten die de "punten" op het rijbewijs vastleggen;
    2) de beelden zijn onvoldoende voor de politie: dan leggen zij de zaak voor aan het Openbaar Ministerie, dat vervolgens bepaalt of zij er een zaak van gaan maken.

    Liverpool is daar verder geen partij meer in.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 12:08
    Jaa maar kom op man zover hoef je als club echt niet te gaan hoor.
    Zijn Veel erger dingen in in het leven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 12:40
    Iedereen reageert en opereert vanuit zijn eigen kaders.

    Ja, er zijn ergere dingen in het leven. Doden in het verkeer als gevolg van afleiding door telefoon is er daar eentje van. Blijkbaar wel belangrijk voor Liverpool.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:50
    Geef dit soort spelers gewoon een chauffeur voor na de wedstrijd. Alle adrenaline zit nog in het bloed, uitputtingsslag door het spelen. Met een Chauffeur kan hij tikken wat hij wilt en heb je verder geen gezeik.
    Wel leuk dat dan die zelfde antifan nog steeds naast de auto kan rennen en dezelfde woorden kan gebruiken. wat een nerd
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:54
    😂😂😂echt he je hebt nog gelijk ook 😂😂 tis topunt
    en het mooie is de club trapt er nog in ook
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:21
    Absoluut niet. Spelers van Liverpool zijn binnen en buiten het veld uithangbord van de club.
    Mooi dat een club bepaalde normen en waarden uit wil stralen
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23621
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:36
    "Riskeert" hij een boete van 224 euro.....ha ha ha. Deze gozer krijgt 230.000 per week.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 10:22
    Snapje😉
    Vind ik leuk
    Youri99 +9028
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:40
    Liverpool doet dit puur en alleen omdat ze het niet 1 of andere Man Utd fan gunnen om deze aangifte te doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:04
    Je bent als topvoetballer 24/7 een uithangbord voor de club en een voorbeeld voor veel mensen.
    Je mag best een privé leven er op na houden, maar op het moment dat je in de openbaarheid komt sta je nu eenmaal in de belangstelling. Daar moet je je als speler van bewust zijn. Zéker in Engeland met zijn boulevardkranten.

    De club geeft hier een signaal af en ik kan me niet voorstellen dat dat zomaar uit de lucht komt vallen. Zeer waarschijnlijk is met die jongens al eens gepraat over hoe je je in de publieke ruimte dient te gedragen. Een overtreding van de wet hoort daar vast niet bij.


    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:30
    Denk ook dat Liverpool het doet zodat het de kranten voor zijn, voor je weet heeft Daily mail er een pagina groot schandaal verhaal gemaakt.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 11:57
    Kijk daar heb je vast een goed punt over maar tis echt iets wat ik voor het eerst hoor.
    Dit komt zeer zelden voor om een telefoon meestal hoor je dronken schap achter het stuur of vechtpartijen.
    Dan kan ik mij best voorstellen dat een club aan de noodbel trekt.
    Maar voor bellen achter het stuur vind ik persoonlijk toch wel iets te vergezocht hoor bedoel bij elke snelheids overtreding van een speler krijg je ook haast niks over te horen .
    En gaat een club jouw ook niet aanklagen mitst je een ongeluk hebt veroorzaakt of mensen in levensgevaar hebt bezorgt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    dezink +1175
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:12
    Misschien was hij de politie aan het bellen omdat hij gestalked wordt door "Fans ".
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:13
    Zou een goed voorbeeld zijn. Die 225 euro zal hij niet wakker van liggen maar die telefoons achter t stuur zijn gevaarlijk zat
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31573
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:14
    224 euro. Wow.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:15
    Dacht dat ze daar met ponden deden betalen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31573
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:24
    Omgerekend waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    JanNL +73
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:14
    “What a horrible man” Maar wel verwachten dat hij een shirtje signeert. Stomme Engelsen..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:15
    Wat een vervelende mensen. Heb je niks beters te doen dan een speler lastigvallen?
    Vind ik leuk
    Wurmpie +251
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:20
    Haha lacht hij toch om ik denk dat hij nog wel en fooi geef en een chauffeur kan die wel regelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:23
    Irritante fans daar zeg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:27
    Vanwege Brexit geen AVG?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:28
    Als dit m'n werkgever was geweest was ik direct gestopt met spelen daar.Verscheur m'n contract maar en de groeten.Daar zou ik niet mee kunnen leven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:37
    😂😂
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3762
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:33
    224 euro zal Salah de komende tijd wel wakker van liggen.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:35
    Die auto rijd niet eens.
    Vind ik leuk
    Robby G +1303
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:40
    Foei...
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:05
    De wereld is echt compleet gek geworden. Deze mensen hebben ook een privé leven.
    Om een handtekening te vragen terwijl hij in de file staat is toch echt belachelijk. En uit wraak wordt het filmpje dan naar de politie gestuurd. Schandelijk .
    Vind ik leuk
    Guntherr +1245
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:23
    Dit is natuurlijk onzin, geloof niks wat daily mail schrijft
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:30
    En terecht.ik stop ook langs de kant als er gebeld word.Ik zie sommige gewoon bestuurders appen...etc achter het stuur.
    Vind ik leuk
    City boy +393
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:31
    Dit is niet raar liverpool heeft meldplicht en bewijs dus daarom doen ze aangifte end of story niks bijzonders
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:57
    Het is helemaal niet Salah waar het hier om gaat, en al helemaal niet Liverpool. Het gaat hier om de veiligheid van de mensen om hem heen, in een autootje die ze moeilijk missen kunnen en waarvan je mag zeggen dat ze daar vaak heel lang voor hebben moeten sparen. Het is terecht dat Liverpool dit statement maakt, maar geloof me, anders waren de filmpjes wel gekomen van andere automobilisten (hopelijk de meerijders in die auto’s, dat dan weer wel).
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 10:29
    Ik denk ook dat Liverpool dit heeft gedaan om alle berichtgeving in social media en de reguliere media voor te zijn..
    Vind ik leuk
    Blindsy +11259
    dinsdag 14 augustus 2018 om 10:43
    Kinderachtig gedoe. Maar als voetballer lig je onder een vergrootglas. Dus is het ook wel weer logisch van Liverpool.
    Beetje een actie voor de bühne.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9628
    dinsdag 14 augustus 2018 om 16:12
    Dus dat
    Vind ik leuk
    kloakatv +23
    dinsdag 14 augustus 2018 om 10:46
    Niemand heeft het over het feit dat die mensen op de weg lopen om iemand lastig te vallen die in de file staat ? Dat vind ik erger en gevaarlijker dan iemand die op ze telefoon kijkt als hij even stil staat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 12:02
    Iedereen beltis vgm wel eens achter het stuur behalve me opa😂😂
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    dinsdag 14 augustus 2018 om 14:33
    Wat een "fantastisch" voetbalbericht........ :-(
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1166
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:26
    Liverpool heeft ook wel gezien dat hij niks fout doet. Hij staat immers stil.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:27
    Lekker belangrijk pffffffff.
    Vind ik leuk
    Frotnek +463
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:34
    Kutzak, ik kan meer dan 200 euro aftikken omdat de agent het zo gezien zou hebben. Onterechte boete gehad, niks aan te doen. Hij krijgt het voordeel .
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:52
    Ze hebben Joris van Benthem, de advocaat van Feyenoord ff ingeschakeld... zaakje weer opgelost,
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:34
    Het is maar goed, dat Feyenoord zich goed kan verdedigen, tegen die onzin uit Zeist. Van Benthem draait overuren bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15743
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:55
    Onvoldoende bewijs, maar wel een woordje over hoe je wel je telefoon kan gebruiken??? Wtf is dat voor rare shit dan....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:32
    Wie zegt dat de beelden echt zijn?

    Zoiets, denk ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:31
    Wat een NSB ers ... net als spelers, die vragen om een gele kaart.

    Een stadionverbod dan maar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws