AZ wilde PSV aftroeven op transfermarkt: Ik kan dat niet ontkennen

AZ wilde PSV aftroeven op transfermarkt: "Ik kan dat niet ontkennen"

Gepubliceerd: woensdag 15 augustus 2018 om 07:03wo 15-08-2018 om 07:03

Tot vorige week was ook AZ serieus geïnteresseerd in Ryan Thomas. De Nieuw-Zeelander koos voor Eindhoven, omdat PSV besloot door te pakken.

"Ik kan dat niet ontkennen", lacht de dolblije Thomas in gesprek met het Eindhovens Dagblad. Hij verkoos Eindhoven boven een avontuur in Alkmaar, onder meer omdat hij daar kans maakt op Champions League-voetbal. "Interesse van een goede club is altijd mooi, maar PSV pakte op tijd door en ik wilde hier ook ontzettend graag naartoe."

Een buitenlands avontuur behoorde tot de mogelijkheden, al wilde hij liever in de Eredivisie een stap zetten. "De Eredivisie had sowieso mijn voorkeur bij een volgende stap en het is geweldig dat ik nu om de titel mag gaan spelen. Ik ken deze competitie, heb de taal net een beetje onder de knie en vind het nog geen tijd om naar een ander land te gaan."

Plaats een reactie

woensdag 15 augustus 2018 om 07:05
Kom je nog wel achter hoe het er in Eindhoven aan toe gaat!

Spijt ga je krijgen, met alle haren op je hoofd
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 07:07
Ja, straks moet je weer op de platte kar door Eindhoven. Wie wil dat nou?
Liever naar Ajax dan, heb je in ieder geval een dagje vrij als het feest op het stadhuisplein los barst.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 07:08]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 07:12
Het gaat er om of hij de basis haalt, dan moet Rosario plaatsmaken, want Pereiro en Hendrix lijken mij basisklanten...
Selectie is zo groot, gaan er een paar boos worden dit jaar...
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 07:59
Gezonde concurrentie
Vind ik leuk
Gordito +815
woensdag 15 augustus 2018 om 08:19
Wordt lekker boos op je eigen club. Waar Tadic, Blind en Labyad de kansen van de eigen jeugd (oa van Beek) de nek omdraaien.
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 09:54
Daar moeten die stumperts van Eindhoven wat van zeggen! Daar krijg je als jongere gast helemaal geen kans!
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 11:14
PSV werd vorig seizoen kampioen met 4 tot 5 basisspelers die doorgroeide vanuit de PSV-jeugd naar een basisplek in PSV1. PSV was zelfs het, qua gemiddelde leeftijd, jongste kampioenselftal van geheel Europa. En nu weer snaveltje dicht met je provocerende onzin!
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 11:20
Heb je ook gezien hoe ze kampioen werden? Met zeer laf voetbal en een dikke hoop geluk!
Jammer dat ze je PSV brilletje zo gigantisch hard in je kop hebben geslagen, dat je er een gigantische hersenbeschadiging aan over hebt gehouden
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 11:39
Verder alles goed? Fijn dat jij andere mensen ernstige ziekten wenst. Je zou beter moeten weten met de wetenschap dat er bij jouw favoriete clubje......... (vul het zelf maar in, nitwit)!
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 11:45
Ik wens niemand een ziekte....


Ik wijs je alleen op het feit dat je onzin uitkraamt, maar dat heb ik je al vaker zien doen...
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 11:45]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 11:57
Onzin? Feiten bedoel je zeker. Maar dat woord komt niet in jouw woordenschat voor. Zoals ik al zie 4 tot 5 doorgegroeide jeugdspelers in de basis vorig seizoen. Niets aan gelogen, en dus alles behalve onzin.
Vind ik leuk
mitch +294
woensdag 15 augustus 2018 om 13:23
Je lult uit je nek droeftoeter.
Vind ik leuk
ReneAjax +10864
woensdag 15 augustus 2018 om 13:39
Dit wordt een Maher 2.0
Vind ik leuk
Mr-Dutch +60
woensdag 15 augustus 2018 om 15:27
Je hebt echt een IQ van een Visstick.
Echt waar, praat dan gewoon serieus niet.
Voel meer de frustratie dan werkelijk waar een goed antwoord.
Vind ik leuk
Floaz +899
woensdag 15 augustus 2018 om 08:26
Oja rosario eruit, net op het moment dat hij door gaat breken, dan haalt een andere club hem volgend jaar op voor een paar euro
Vind ik leuk
Always PSV +17368
woensdag 15 augustus 2018 om 10:09
Concurrentie is goed, Pereiro is afwachten hoe hij het onder van Bommel doet. Verder zijn er altijd blessures en schorsingen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
woensdag 15 augustus 2018 om 07:17
Lulkoek.
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
woensdag 15 augustus 2018 om 08:15
goed onderbouwde reactie. en volgens mij staat psv er juist om bekend dat het een gemoedelijke club is.
misschien eerst uitslapen?
Vind ik leuk
Mr. O +1712
woensdag 15 augustus 2018 om 09:36
Gaan we weer...
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 09:36]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 07:06
Leuke speler voor PSV, benieuwd of hij zijn groei door zet.
Kan wel eens voor verrassing gaan zorgen, vooral door zijn goede spel inzicht!
Vind ik leuk
ElStylisto +405
woensdag 15 augustus 2018 om 07:08
Goede keuze. Nu alleen extra je best doen
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 07:16
Een buitenlands avontuur ??

Hij is toch al in het buitenland ?

Of mis ik wat ?
Vind ik leuk
dezink +1164
woensdag 15 augustus 2018 om 07:23
Das een hele goeie Bas , zo had ik het nog niet bekeken ;-)
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 07:33
@dezink: idem dito, niets aan toe te voegen (reactie 7.51u)
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 07:34]
Vind ik leuk
pinkelman +4473
woensdag 15 augustus 2018 om 07:57
AZ heeft toch al Koopmeiners, die dicht tegen Oranje aan zit, Midtsjo, Til en bulkt van de middenvelders die ook hun kans willen grijpen. Denk niet dat ze op dit moment op een Thomas zaten te wachten en heeft andere belangen.
Maakt bij PSV meer kans gezien wat er bij AZ rond loopt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 08:06]
Vind ik leuk
Koeroe +12302
woensdag 15 augustus 2018 om 08:17
Koopmeiners dicht tegen oranje aan haha. Laat me aub niet lachen. Prima speler maar komt nog zwaar tekort. Net als til in alle topwedstrijden onzichtbaar
Vind ik leuk
pinkelman +4473
woensdag 15 augustus 2018 om 08:54
oww, daar denken ze bij La Gazzetta dello Sport toch wel anders over en waarschijnlijk Koeman ook.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 08:59]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1403
woensdag 15 augustus 2018 om 09:13
.... ik zou niet blindvaren op Italiaanse kranten, maar als je eerlijk bent weet je toch ook dat zowel Til als Koopmeiners nog helemaal niets in oranje te zoeken hebben, ondanks het feit dat het beroerde tijden zijn voor het Nederlands elftal...
Verder ben ik bang dat AZ echt een moeilijk jaar tegemoet gaat, het zwakke NAC was geen graadmeter ...
Vind ik leuk
pinkelman +4473
woensdag 15 augustus 2018 om 09:27
Tja, wie wel.
Verbeek, Kluivert, Bergwijn, allemaal is het de ene keer goed en dan weer stukken minder. Wat ik zie is dat Koopmeiners over het algemeen altijd wel tot de betere behoort en wellicht samen met Til en Ouwejan de stap van jong Oranje naar Oranje op termijn kan maken als ze wederom weer zo'n seizoen door maken.

Overigens waarop baseer jij dat AZ een moeilijk seizoen tegemoet gaat, het elftal is feitelijk geheel intact met vorige seizoen. Als Stengs ook nog terug komt kan Brom kiezen tussen 4 zeer behendige buitenspelers en Weghorst is gewoon goed vervangen door een soort gelijke spits.
Dus ik zie niet in waarom AZ nu ineens stukken minder zou moeten draaien want in de breedte zijn ze zelfs sterker erop geworden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1403
woensdag 15 augustus 2018 om 09:36
het is te hopen, is goed voor Ned. voetbal en in eerste plaats natuurlijk voor AZ. Ben wel benieuwd of ze het hoge niveau van vorig seizoen kunnen halen.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
woensdag 15 augustus 2018 om 09:41
Doelstelling volgens Huiberts en vd Brom is in de top 3 spelen dus dat zegt wel wat hoe men binnen de club naar deze selectie kijkt. En na 1x 4e en 2x3e is dit lijkt mij een reële doelstelling voor dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 09:44]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 15:35
Vind ik ook, AZ speelt nog niet op volle sterkte met een geblesseerde stengs, vejinovic, wuytens en een net terugkerende boadu. Tevens een hoop spelers die fysiek nog een aanpassing moeten maken zoals Bergsma en die Duitse verdediger weigelt. Rechtsachter heb je ook nog v.rhijn die nog altijd meetraint en nog steeds een contract zou kunnen krijgen (hoewel ik niet echt fan ben van zijn spel). AZ heeft een prima selectie momenteel die alleen nog maar kan groeien als de nieuwe aanwinsten zich volledig hebben aangepast. Denk dat een plaats tussen 3 en 5 gewoon reëel is.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
woensdag 15 augustus 2018 om 16:28
Als ze 4e eindigen is dat eigenlijk al een lichte teleurstelling als je kijkt hoe ze de afgelopen seizoenen bezig zijn geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 04:49
Rijn gelukkig niet zeg, wat is die afgegaan in het 2e zeg hahaha.

Ze gaan er nog wel 1 halen een goedkope voor er achter en nog een wisselkeeper, tch geld zat! Wel nog 2/3 spelers lozen eerst!
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 09:28
Dat hangt er vanaf wat je moeilijk vindt...AZ heeft de zesde begroting van Nederland, plaats zes moet toch kunnen
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 04:50
5e, want wie zou dan wel 5e moeten zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 11:21
Je hebt gelijk, Twente is er tussenuit gevallen 😂
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 04:01
Wilde net zeggen, rente grotere begroting dan AZ, en dan dat zooitje op het veld gooien!

Nog mazzel dat bij Sparta die 6 huurlingen weer weg zijn....
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 15:37
Wat is wel een graadmeter dan? Als AZ zoals vorig seizoen alle wedstrijden prima speelt en de wedstrijden van de traditionele top 3 verliest zijn ze alsnog 3 of 4. Zolang de traditionele top 3 verliest van clubs als de Graafschap of Almelo maken die verliespartijen geen reet uit.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 15:30
Moeilijk want?Te brede selectie?Komen er nog een aantal bij namelijk de komende 14 dagen...
Vind ik leuk
5697956 +3674
woensdag 15 augustus 2018 om 09:25
Koopmeiners zit bij Jong Oranje. Zit echt wel dik tegen Oranje aan, net als Til. Volg jij AZ niet?
Vind ik leuk
Bruno Conti +1403
woensdag 15 augustus 2018 om 09:28
jong oranje is voorlopig prima moeten echt veel meer laten zien wanneer het er echt om gaat...
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 15:29
Hoe kom jij bij dicht bij oranje man?Met 1 goal...Hij komt met van u20 vandaan...Zelfs Til is al uit oranje!
Vind ik leuk
pos +9963
woensdag 15 augustus 2018 om 08:08
Als AZ blijkbaar nog op zoek is naar een type Thomas dan zal het dus wel Maher worden.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
woensdag 15 augustus 2018 om 09:54
Ja. Heeft die nog steeds geen club? Laat t m in jong AZ maar bewijzen zou Ik zeggen!
Vind ik leuk
Futjebal +2841
woensdag 15 augustus 2018 om 10:42
Vilenha
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 10:43]
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 04:51
Nee toen kwam Gudmundsson dus! Helmer is er ook nog!
Vind ik leuk
Floaz +899
woensdag 15 augustus 2018 om 08:13
Huh wie speelt Thomas uit de basis dan... Kijk rouleren kan maar Til is aanvoerder, midsjo is beter, koopmeiners jonger en meer potentie, dan heb je vejinovic nog, reijnders zal ook wel bijna klaar zijn, ook van Zwolle. Gudmundsson hoeft niet onomstreden meteen in de basis, maher ook niet als ie blijft. Denk dat max hem wilde om de posities dubbel te bezetten... Zal ook nog lastig voor hem worden om Ramselaar en Hendriks uit de basis te houden
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 08:24]
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 15:29
Ramselaar speelt hij wel uit de basis
qua inzicht en het technische maar Hendriks heeft zich in mijn ogen prima ontwikkeld. (Is ook een ander type speler).
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 09:13
Ik ben blij dat het AZ niet gelukt is waar moet hij in godsnaam gaan spelen op middenveld van AZ?
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 09:25
Dus AZ is nog op zoek naar een middenvelder? Een rechtsback en centrale verdediger lijken mij een hogere prio gezien de bezetting. Met een middenveld Mitdsjo, Til en Vejinovic had Thomas ook helemaal niet aan spelen toe gekomen in Alkmaar. Voor PSV een prima aanvulling voor de breedte, maar te licht voor het echte CL-werk
Vind ik leuk
HanV +5732
woensdag 15 augustus 2018 om 10:13
Bijzonder dat je het beter weet dan de TD's van PSV en AZ die het beide in hem zien zitten. Ik denk dat over een wedstrijd of 10 Thomas in de basis staat.
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 14:19
Ik weet het sowieso beter 😉, we zullen zien...
Vind ik leuk
Paul1982 +12405
woensdag 15 augustus 2018 om 10:14
Ik dacht dat PSV ook interesse had in Johnson...
Vind ik leuk
De Hout +2039
woensdag 15 augustus 2018 om 11:56
AZ kan Maher ook contracteren. Jeugdexponent. Traint reeds mee.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 04:53
Dat was Rienstra en Vlaar ook, ook geen succes gebleken...
Vind ik leuk
woensdag 15 augustus 2018 om 15:26
Bij PSV heeft hij door het vertrek van v.ginkel meer kans op speelminuten dan bij AZ. Koopmeijers en mitsjoh zijn beide basisspelers en ook til zou in zijn ontwikkeling vastlopen door de komst van Thomas. Ook vejinovic is op de terugweg en Maher traint momenteel ook nog steeds mee bij AZ. Daarbij is hij technisch wel goed maar heeft te weinig body. Hopen voor die jongen dat hij slaagt bij PSV, is een sympathieke jongen met een goede instelling.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws