Vitesse-aankoop: 'Dokter zei dat ik geluk had als ik ooit nog zou kunnen lopen'

    Vitesse-aankoop: 'Dokter zei dat ik geluk had als ik ooit nog zou kunnen lopen'

    donderdag 16 augustus 2018 om 14:11

    Vitesse versterkte zich deze zomer met Matús Bero. Voor de middenvelder, die overkwam van Trabzonspor, was het zes jaar geleden nog onzeker of hij carrière zou kunnen maken als profvoetballer.

    De toen zestienjarige Bero zag zijn carriere bijna aan zich voorbij gaan door 'een simpele tackle'. "Ziekenhuis, een operatie aan mijn knie en daarna het oordeel van de dokter. Die vertelde me dat ik heel veel geluk zou hebben als ik ooit nog zou kunnen lopen. Over voetballen wilde hij het niet eens hebben", vertelt hij in gesprek met Voetbal International.

    Bero was toen nog jeugdspeler van AS Trencin. "Het klinkt nu een beetje stom, maar ik heb dat vanaf het eerste moment niet geaccepteerd. Ik heb meteen gezegd dat dat onmogelijk was, dat ik wel weer zou gaan voetballen. Dat was een cruciaal moment in mijn leven", vertelt hij.

    De middenvelder deed er vervolgens alles aan om weer fit te worden. Bij de club waren er nauwelijks faciliteiten, maar Bero raapte zijn centen bij elkaar en ging aan de slag met een fysiotherapeute. "Ik had en klein contractje en denk dat God die fysiotherapeute heeft gestuurd. Mijn laatste en al mijn geld heb ik daaraan besteed. En kijk nu."

    Poll

    Kan Vitesse kampioen worden?

    (4213 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ballotelli +1229
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:15
    Dat alle Nederlandse clubs maar Europa in mogen gaan!
    Vind ik leuk
    3-5-2 +777
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:17
    Dat zou zeker mooi zijn maar voor Feyenoord wordt het een heel lastig verhaal... Vitesse zie ik het eerlijk gezegd ook niet redden...
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1229
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:25
    Nou normaal gesproken zou het weleens kunnen spoken in de Kuip, maar Feyenoord is wel zo ongelofelijk uit vorm.. Vitesse moet beetje geluk hebben en snel die uit goal maken!
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:26
    Dat betekent veel oefenduels gaan spelen tegen buitenlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1229
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:27
    Nou ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat PSV het gaat redden en ik verwacht AJAX ook!
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:30
    Ik niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:42
    100% zekerheid? Bate Borisov is de laatste jaren Europees gegroeid.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1229
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:57
    100%
    Vind ik leuk
    Thobar +3979
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:23
    Wit Rusland of Kazachstan zelfde niveau.
    Wanneer PSV wordt uitgeschakeld is dat net zo'n blamage als van AZ. Over twee wedstrijden behoort PSV gewoon de sterkste te zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:22
    Tuurlijk hoort psv te winnen, maar dit is gwn een pittige tegenstander
    Vind ik leuk
    Thobar +3979
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:29
    Was Kairat ook, miss zelfs iets te pittig waardoor AZ zich verslikte
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:16
    Dat zijn over het algemeen wel gasten waar je van op aankunt en die beseffen hoe bevoorrecht ze zijn, zeg maar het tegenovergestelde van mannetjes als Boëtius.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:19
    Nogmaals, Nee Vitesse gaat geen kampioen worden maar kan leuk meedraaien in de subtop! Kunnen gaan vechten voor plek 3 t/m 6 met Feye, Az en Utrecht
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:27
    Goed stuk! Lekker van vi.nl overgenomen! Net als 95% van de artikelen op deze site overigens...
    Vind ik leuk
    huge +558
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:43
    Donder lekker op dan met je trieste accountje speciaal hiervoor aangemaakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:50
    donder lekker op en zoek een baan met je trieste bezoekjes aan voetbalprimeur heel de dag
    Vind ik leuk
    Chucky +672
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:52
    Wat doe jij hier dan?
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +252
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:27
    Vitesse gaat niet mee doen om het kampioenschap en ze gaan het ook niet redden tegen Basel ben ik bang, al weet je het in het voetbal natuurlijk nooit.
    Hopen is toch wel dat alle Nederlandse teams het gaan redden in Europa maar ook dat zie ik niet gebeuren. Als ik kijk naar hoe Feyenoord speelde tegen de Graafschap mogen ze hopen dat ze er überhaupt een overwinning uit kunnen slepen vanavond tegen die Slowaken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:28
    Respect! Geweldige dat Vitesse hem heeft aangetrokken is een voorbeeld voor alle spelers van Vitesse dat je altijd door moet blijven gaan. Is sws een voorbeeld voor iedereen die voetballer wil worden! Iemand met zoveel doorzettingsvermogen is fantastisch om in je elftal te hebben en denk dat Vitesse veel plezier en hem zal hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 14:44
    Hele goede speler. Benieuwd wat hij tegen Basel kan brengen.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:10
    Basel vs Vitesse.Beiden hebben kans te winnen of te verliezen.
    Basel scoorden na 90 min.Vitesse kreeg na 90 min.tegengoal.
    Vitesse is sterk,Basel ook ! Hoop dat Vites gaat winnen,sukses !
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1763
    donderdag 16 augustus 2018 om 16:05
    Haha, lijkt erg op Erik Eagle zo te horen, hopen dat hij ook de "magiër van het middenveld" kan worden voor Vitesse
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse-aankoop: 'Dokter zei dat ik geluk had als ik ooit nog zou kunnen lopen'