Van Persie treft oude leermeester: 'Kan nog minstens twee jaar mee'

Van Persie treft oude leermeester: 'Kan nog minstens twee jaar mee'

Gepubliceerd: vrijdag 17 augustus 2018 om 11:59vr 17-08-2018 om 11:59

AS Trencin-trainer Ricardo Moniz heeft tijdens de Europa League-wedstrijd tegen Feyenoord genoten van Robin van Persie. De 54-jarige Rotterdammer werkte als jeugdtrainer van Feyenoord al samen met de huidige Oranje-topscorer aller tijden.

Van Persie ontbrak tijdens de heenwedstrijd in Slowakije, tot grote opluchting van Moniz. "Heel fit, veel dreiging... Hij kan nog minstens twee jaar doorgaan, als ik hem zo zie spelen. Ik weet alleen niet hoe goed hij herstelt na zo'n wedstrijd", vertelt de trainer aan Voetbal International. "Hij is van internationale klasse geweest. Mijn spelers kijken ook heel erg tegen hem op. Als je dan Van Persie uitschakelt, is dat natuurlijk extreem."

Moniz ziet in zijn oude pupil een toekomstig toptrainer. "Arsène Wenger was een vaderfiguur voor hem en sloeg zijn arm om zijn schouder, om het beste uit Robin te halen. Nu zijn er veel straatvoetballers die ook zoiets nodig hebben", denkt de Trencin-trainer. "De uitzonderlijke types zijn meestal de moeilijkste jongens en Robin was ook niet de makkelijkste. Daardoor zou hij iedereen kunnen raken. En hij heeft zoveel charisma en uitstraling."

Poll

Denk jij dat Van Persie een toptrainer kan worden?

(1277 stemmen)

Plaats een reactie

Utrecht FC +1154
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:03
Zou leuk zijn. Ben erg fan van van Persie!
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:10
Een vd Nederlandse helden van deze generatie!
Vind ik leuk
Voebtal +7495
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:11
Misschien kan v. Persie het nu al overnemen?
Vind ik leuk
goekie4 +1641
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:43
Waarschijnlijk doet hij dat al net als Kuyt en dan komt dat terecht in zijn boek.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 14:12
Slechter dan dit wordt lastig heb ik het idee, dus is niet eens zo’n slecht idee Haha.
Vind ik leuk
SimonSays +6887
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:03
Je kunt nu wel stoppen hoor Moniz, je hebt al gewonnen.
Vind ik leuk
Rodajc +18133
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:05
Van Persie is erg volwassen geworden en als mens lijkt hij echt een goede ontwikkeling te hebben doorgemaakt, snap de woorden van Moniz wel. Van Persie snapt het spelletje erg goed, is rustig en kan het ook prima overbrengen, jongere spelers zijn allemaal over hem te spreken. Lijkt me ook een prima trainer in de toekomst!
Vind ik leuk
Bep Slatter +11511
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:12
Moniz heeft zijn team wel goed staan, de advocaat rol voor hem zou wel wat zijn, bij Feyenoord bedoel ik dan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:20
Of op de plek Gio........
Vind ik leuk
Bep Slatter +11511
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:24
Dat kan ook maar dan liever als geplande opvolger, niet nu als het aan mij ligt.
Vind ik leuk
Rodajc +18133
vrijdag 17 augustus 2018 om 15:02
Moniz slaagt maar weinig bij teams waar talentendoorstroming niet op plek 1 staat, volgens mij is sportieve druk zijn grootste vijand dus zie hem bij Feyenoord niet echt slagen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:41
Sinds wanneer hebben ze dan in kerkrade verstand van voetbal ?
Vind ik leuk
Rodajc +18133
zaterdag 18 augustus 2018 om 00:08
Waar slaat deze reactie precies op? Ik geef mijn mening en ben geen Kerkradenaar, bovendien moet jij als 'buitenlander' weten hoe negatief de gevolgen van generaliseren kunnen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:05
Hij Mo e niz o zeuren..
Vind ik leuk
Jopi1982 +830
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:07
Ik weet niet waar Moniz het over hebt, van Persie gaat hoop ik nog wel langer mee, maar niet op dit niveau qua voetbal!
Vind ik leuk
Blindsy +17308
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:08
Over dat spel heb ik een andere mening, maar dat RVP een toptrainer/coach in de dop is, lijkt mij evident.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:08
Waarom zit Moniz bij Trencin en niet bij een Nederlandse topclub? Hoe hij 2 keer Trencin liet spelen met zo weinig kwaliteit zoud ik hem graag bij Ajax zien! Ik weet de druk ligt hoger, maar ik denk dat het wel goed komt!
Vind ik leuk
Smithsonian +41370
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:10
Inderdaad. Moniz is niet minder dan ten hag of gio.

Zet moniz bij ajax neer en die worden fluitend kampioen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 12:10]
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:17
Dat geloof ik zeker! Een echte trainer met zijn voetbalschoenen aan! Ik ben voor!
Vind ik leuk
Kuip +9713
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:09
Mist, net als Cocu, de echte passie. En laten we nu niet alle ex-topvoetballers meteen als goede trainer zien. De meesten falen hopeloos.
Trainer zijn is een vak. Slechts bestemd voor hoog opgeleide slimme mensen. In Duitsland doen ze dat al jaren heel verdienstelijk. De meeste toptrainers konden zelf amper een bal trappen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:13
Van Persie zo nuchter en cool, vanuit het negative kan hij nog het positieve eruit halen, zal zeker een goede top trainer kunnen zijn.
Vind ik leuk
Donnygo +4070
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:15
Toch even een vraagje aan de Feyenoord supporters weten jullie misschien op wat voor doelen ze oefenen bij Feyenoord?
Want het leek wel of ze gewend waren dat het doel een meter hoger en wijder was. ;)

Vind het altijd moeilijk om te zeggen dat wordt een grote trainer, zoveel grote oud spelers die het niet halen als trainer. Hoop het wel natuurlijk want een RvP als trainer is wel een goed uithang bord voor NL.
Vind ik leuk
soccer02 +659
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:19
Feyenoord moet echt opassen dat ze dit seizoen geen degradatie voetbal gaan spelen. Want dit clubje van moniz is keuken kampioen divisie niveau en feyenoord kan twee keer niet van dit clubje winnen. Feyenoord moet echt heel snel nieuwe spelers kopen of huren. Clasie, toornstra en larsson komen echt te kort en van persie dat kan echt niet meer.
Vind ik leuk
MM +145
vrijdag 17 augustus 2018 om 13:04
Stel je aan... Alleen een rechtsback zou welkom zijn. Feyenoord strijdt gewoon met Vitesse en AZ om plek 3.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 14:08
Onzin deze club gaat ver komen in de Europa League. Let maar op. Men kijkt te veel naar budgets , kijk eens wat Genk te besteden heeft en hoe die gepresteerd hebben in Europa 2 jaar geleden?
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:20
wat een mooie woorden ! en van persie hoort zeker tot 1 van de beste voetballers allertijden voor nederland ! en als ik hem nu hoor praten in intervieuws klinkt die ook als een trainer . die grijze haren van hem hebben hem meer verstand gegeven ! :p echt een idool van mij
Vind ik leuk
Kockkie +9
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:21
Hoe diep zit Moniz nu, bijna in de endeldarm vermoedt ik ✊💦
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:31
Als van persie kritiek krijgt gaat hij lopen bokken bah naar mannetje.
Vind ik leuk
buddha +10486
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:57
ik vind hem juist 1 van de meest sympathieke spelers van de ED. staat altijd netjes de pers te woord. en zegt nog waar het op staat ook. geen lul verhaal er om heen ( ala ten hag ) bv.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 13:25
Denk dat veel mensen nog de oude van Persie voor zich hebben, maar blijkt dus dat hij veranderd is, in dat opzicht.
Vind ik leuk
MM +145
vrijdag 17 augustus 2018 om 13:02
Ik zie in Van Persie meer een toptrainer dan in Kuyt eerlijk gezegd. Mede door zijn achtergrond als straatvoetballertje, lijkt hij me iemand waarmee de huidige jeugd veel meer een klik mee heeft dan met Kuyt. Sinds zijn boek en de uitspraken daarna, komt Kuyt me meer over als iemand die heel dwingend is (in de kleedkamer), een soort Gert-Jan Verbeek 2. Waar Van Persie een meer natuurlijk overwicht heeft. Is natuurlijk ook niet gek vanwege zijn talent en staat van dienst.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 13:14
2 jaar ...maar niet bij Feyenoord hij word te ouden de kansen die hij mist ongelooflijk tegen Trencin.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 13:15]
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 13:34
Robin is echt een waanzinnige voetballer en goed mens maar, laat hem aub op dit niveau geen 2 jaar meer voetballen.
Vind ik leuk
Cookee +12186
vrijdag 17 augustus 2018 om 14:19
Als je een bal in een net kan tikken dat betekent nog niet dat je iets van tactiek of van omgaan met mensen snapt, toch?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws