Feyenoord-debutant (17): 'Ik keek altijd naar de spelers, nu keken ze maar mij'

    Feyenoord-debutant (17): 'Ik keek altijd naar de spelers, nu keken ze maar mij'

    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:10

    De meeste Feyenoorders zullen het Europa League-tweeluik met AS Trencin snel willen vergeten, maar Wouter Burger beleefde donderdag het hoogtepunt in zijn nog prille voetbalcarrière. De zeventienjarige middenvelder werkte tegen de Slowaken zijn allereerster minuten in Feyenoord 1 af.

    De jeugdinternational zag al snel dat het wel eens zijn avond zou kunnen worden. "We speelden een goede wedstrijd en creëerden veel kansen, maar in de tweede helft werd het al snel duidelijk dat dit hem eigenlijk niet ging worden. Dan hoop je stiekem toch op een debuut", vertelt Burger aan Feyenoord TV. "Er kwam wel wat spanning bij kijken, maar ik ben ongelooflijk trots dat ik mijn eerste minuten voor deze club heb kunnen maken."

    Burger zit al vrijwel zijn hele leven op de tribunes van De Kuip, maar vond zichzelf ineens terug op het veld. "Heel apart. Ik keek altijd naar de spelers op het veld, maar nu stond ik er en keken de mensen juist naar mij. Dat besefte ik nog niet helemaal."

    Plaats een reactie

    Dani82 +1993
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:13
    Vaker laten spelen...
    Want clasie doet ook nog niet wat hij moet doen
    Vind ik leuk
    14forever +8593
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:16
    Dat is toch geen verrassing?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10850
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:22
    Ik ben bang dat mensen over het algemeen te hoge verwachtingen van Clasie hebben. Als balafpakker kan hij heel nuttig zijn , maar het is niet de man die ervoor zorgt dat Feyenoord beter gaat voetballen. Het is ook niet voor niks dat hij vorig seizoen tijdens zijn verhuurperiode nauwelijks aan de bak kwam bij Club Brugge.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:32
    Ja en in datzelfde Brugge speelde Vormer uitstekend! Zegt toch wat over Clasie
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:50
    Zegd ook wat over de trainer van Feyenoord,toen Vormer bij Feyenoord onder contract stond,dat hij zo weinig speel minuten kreeg,afgeserveerde spelers bewijzen toch iedere keer weer dat ze wel goed kunnen voetballen bij andere clubs,zie ook Sleegers bij Trencin.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:17
    Zegt vooral iets over de andere rol die Vormer invult bij Brugge dan voorheen bij Roda, AZ en Feyenoord. In België is-ie de box-to-box speler, in Nederland (ook onder Van Gaal) was het de controleur. En als controleur was ie gewoon van minder niveau dan Clasie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:35
    Gek word je ervan af en toe.

    Spelers met elkaar vergelijken, die helemaal niet op dezelfde positie spelen.

    Je gaat Hendrix en van Ginkel toch ook niet met elkaar vergelijken? Of Sneijder en van Bommel.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 20:11
    Hier wel ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:34
    Ja... hou jij eens op met je feiten.
    Ze moeten hier natuurlijk wel hun ongenuanceerde en ongefundeerde meninkjes kunnen blijven braken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:34
    Oh, sorry. Je bedoelt dat ik meer met onderbuikgevoelens moet gaan reageren hier? ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:37
    Ja... gewoon wat idioterie uit je kanaal trekken en op die blauwe rechthoek klikken
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 21:37
    Dat moet me wel lukken.
    Vind ik leuk
    Bill +785
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:51
    En vormer was niet goed genoeg voor feijenoord.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:17
    Als controleur niet, nee.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:15
    Ach, Clasie gewoon ritme op laten doen. Komt vanzelf.

    Burger mag wat mij betreft wel de 3e (i.p.v. Toornstra) of 4e middenvelder worden. Amrabat even in de wachtkamert.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9601
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:14
    Jaa burger hoop dat je wat langer de tijd krijgt om ook jouw talenten in de eredivisie te laten zien 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:16
    Kan er niks van. past beter bij 020 of 040.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    Sil95 +10850
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:20
    Dan kan hij dus al helemaal niet mee bij een Ajax of PSV..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:56
    Jij komt vast uit 010
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2257
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:17
    Geweldige wedstrijd????? Wanneer?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:22
    Beste Wouter Burger, zorg dat je bij van Bronckhorst in z,n reet kruipt want dan alleen heb je kans als jeugdspeler van Feyenoord dat je meer speel minuten maakt.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9601
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:24
    😂😂
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4669
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:04
    Wat ben jij een sukkeltje zeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:13
    Nee dan zullen we zeggen dat jij bijdehand bent, reageer niet of anders niet zo stom.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4669
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:27
    Feyenoord fan voor altijd maar je doet hier niks anders dan de club afbranden.
    Vind ik leuk
    Summit +581
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:53
    Ach het leven van een feyenoordsupporter gaat niet over rozen zullen we maar zeggen ;p
    Vind ik leuk
    Just Nuts +257
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:23
    lekker Burger debuut gemaakt nu hoef je maar 1 vd 3 uit de basis te spelen om te laten zien dat je beter jeugd een kans kan geven dan gokken op spelers die veel geld kosten en geen garantie geven dat ze slagen
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:25
    Van mij mag je zondag starten in de spits
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:31
    Hopelijk krijgt de jeugd wat meer kansen nu het minder gaat bij Feye
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4750
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:34
    Leuk voor die gozer, wel jammer dat de wedstrijd al gespeeld was. Ik vond hem die paar acties die in zag wat onwennig ogen maar wel strak in de passing en regelmatig loopacties maken de diepte in. Kan iemand meer vertellen over deze speler?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:36
    Slimme speler met oog voor ruimte en op de juiste momenten diep gaan. Heeft ook veel creativiteit en een prachtige beetje op zidane lijkende techniek. Even voor de zeikerds, ik zeg niet dat hij de kwaliteiten van zidane bezit, maar dat zn speelstijl enigszins overeen komt
    Vind ik leuk
    COYG +6223
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:23
    je beschrijft hem perfect. Echt een pareltje als je hem ziet spelen. Die komt er vast wel.

    Slim trouwens die laatste zin ;P Zeikers azen op dit soort zinnen inderdaad.
    Vind ik leuk
    Kuip +8067
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:33
    Meer een Orlando Engelaar.
    Vind ik leuk
    Bill +785
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:43
    Het is ook altijd hetzelfde pulletje bij fijenoord. Volksclub, burger. Durf eens wat anders denk ik dan. Iets meer uitstraling, flair ook. Een andere kapper misschien?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:41
    Ja, zo’n kapsel als Ziyech, waar bij het lijkt of er een reiger op je kop heeft gescheten. Gewoon lekker normaal blijven, pik.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:05
    Ja, want Vilhena en St Juste lopen ook met een net gekamde kop rond. Echt altijd hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17703
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:44
    Mooi voor die jongen, hij deed het ook best goed.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +145
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:46
    Je was in ieder geval beter dan Amrabat ga zo door...
    Vind ik leuk
    heur es +723
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:01
    Zet hem linksback, niet goed genoeg als middenvelder of maak een plan als linker centrale verdediger....

    Voordeel bij Feyenoord is dat middelmatige spelers een kans krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:41
    Hoe weet jij dat hij niet goed genoeg is???
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:03
    Goed dat je het zegt, dank.
    Vind ik leuk
    COYG +6223
    vrijdag 17 augustus 2018 om 19:25
    Het is goed dat jij je tijd mag verdrijven op deze site, van je begeleiders.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:26
    Heb nog niet veel bijzonders van hem kunnen zien, maar beter dan de huidige spelers zal hij toch wel zijn..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:33
    Mooi! Hopelijk durft v Bronckhorst m een paar wedstrijden de kans te geven, neem aan dat ie m goed genoeg vindt als ie m laat debuteren. Hebben we straks ineens een type Paul pogba. Vind Toornstra goeie gast maar laat m maar een tijdje banken, of proberen als rechtsback.
    Vind ik leuk
    ritje +215
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:06
    hallo Ik zou voor Burger kiezen inplaats van Vente! Burger heeft veel meer body! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws