Negentig minuten voor 'veteraan' Drenthe: Ik vroeg: hoe oud ben je?

    Negentig minuten voor 'veteraan' Drenthe: "Ik vroeg: hoe oud ben je?"

    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:44

    Royston Drenthe liep vrijdagavond met Sparta tegen een 2-1 nederlaag bij FC Twente aan, maar had alle reden tot lachen. De 31-jarige linkspoot speelde voor het eerst in ruim twee jaar tijd weer een profwedstrijd.

    Drenthe maakte in de Grolsch Veste de negentig minuten vol en stond na afloop FOX Sports te woord. "Na een verloren pot ben ik nooit tevreden, maar ik mag qua fysieke gesteldheid zeker niet klagen. Negentig minuten zonder problemen? Nou, niet zonder problemen. Maar als professional moet je soms tot het gaatje gaan. Ik denk dat we vandaag (vrijdagavond, red.) al een beetje de oude Royston hebben gezien."

    Met zijn 31 jaar was Drenthe één van de ouderen op het veld. De oud-speler van onder meer Feyenoord en Real Madrid kan hartelijk lachen om dat gegeven. "Ik voel me soms ook een veteraan, nu ik steeds achter die jonge jongens aan moet rennen. Ik sprak af en toe Spaans met mijn directe tegenstander Aitor (Cantalariedra, red.). Ik vroeg: hoe oud ben je? Hij is 22. Toen vroeg hij aan mij hoe oud ik ben en ik zei 31. Zei hij: je bent nog jong. Toen zei ik: ja, ik heb zes kinderen. Hoe is dat? Opa vertelt hahaha", lacht Drenthe zijn gouden tanden bloot.

    Poll

    Is Drenthe een versterking voor Sparta?

    (3054 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:46
    Goeie vent, de goddelijke energie stroomt door zijn lichaam!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:47
    Zag er gister al erg gezond uit en speelde ook goed de stukjes die ik zag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:52
    Mooi figuur die Drenthe! Van Santiago Bernabeu tot voetballen in het Kasteel.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3202
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:15
    Maar ook gewoon hoe hij over komt, ik vind hem 1 van de leukste mensen die soms commetaar geeft, gewoon lekker zichzelf laat zich niet gek maken, voelt zich niet te goed voor Sparta.
    Ik hoop dat hij weer in topvorm komt, zou echt leuk zijn voor sparta en voor hem.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3719
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:58
    Het had minder gekund !!!
    Vind ik leuk
    The Duke +323
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:55
    Royston "een stukje stift op mijn truitje" Drenthe.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:14
    Classic
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1282
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:57
    6 kinderen, wat een held. Ben benieuwd bij hoeveel vrouwen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4486
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:00
    Minstens 8
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3202
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:18
    Zou wat zijn xD
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:15
    Waarom ben je dan een held?

    Ik hoop voor die kids dat ie een goede vader voor ze is...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1282
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:17
    Omdat kinderen leuk zijn en als ik het kon betalen had ik er ook 6.
    Vind ik leuk
    Mr bien +674
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:45
    Slechter dan Stratum kan die niet zijn
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:58
    Hij scoort buiten het voetbal zeker een voldoende.
    Vind ik leuk
    De Goffert +368
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:58
    Prima gast die jammerlijk 2 jaar het voetbal links heeft laten liggen om muziek te maken. Toch leuk dat hij weer balt. Sparta is een mooie club met toch best wat mogelijkheden.
    NEC en Sparta promoveren zou ik voor tekenen😉
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:00
    FC Rente dan?
    Vind ik leuk
    De Goffert +368
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:01
    Dat dat clubje alsnog om mag vallen😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:34
    Ga je er van stotteren?
    Maar we vallen niet om, sorry.
    Vind ik leuk
    De Goffert +368
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:57
    Stotteren? Toch niet omdat ik 2 x “dat” achter elkaar gezet heb, he😉
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:13
    Beetje wel, moet ik toegeven
    Vind ik leuk
    De Goffert +368
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:35
    Zie je zelf jouw fout ook?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2608
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:59
    Zag er goed getraind uit. Nu nog even het wedstrijdritme. Leuke speler voor Sparta.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:00
    Bijna de mooiste goal van zn carrière gescoord
    Vind ik leuk
    frankje +8
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:01
    Ja, we hebben de oude royston gezien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:06
    Had zoveel potentie vroegah hahaa
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:35
    Dat blijkt. 6 kinderen nu.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:25
    Hahaaa
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:16
    Speelde een geweldige wedstrijd. Een aanwinst voor elke eredivisie club.
    Begin 30, Koeman hou hem in de gaten. Heeft eigenlijk alles wat je van een linksback wil.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:22
    Hij kan ook best linkshalf J.
    Snap Feijenoord niet, als Vilhena weggaat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:26
    misschien omdat ie 2 jaar niet meer gevoetbald heeft en dat de laatste jaren van zijn carriere ook niet echt op niveau waren
    hij moest eerst zijn conditie weer op peil krijgen om een contract bij Sparta te krijgen
    dus ik snap Feyenoord wel dat ze niet aan hem gedacht hebben
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:23
    Uit PR-oogpunt was het al een leuke zet geweest.
    Ik snap dat hij tijd nodig heeft en die krijgt hij bij Sparta, maar ik denk wel dat Drenthe minder van slag raakt als het bij Trenchin even niet loopt.
    Is ook wat opportuun van mij... ex-speler dus dan hoop je op een klik. Wie weet in de winterstop.
    Vind ik leuk
    Enw02 +475
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:17
    Vind het een verademing. Topper
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:47
    Mooi dat ze daar in de Keuken Kampioen Divisie nog een beetje respect hebben voor elkaar ook al is het in een topper.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10403
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:48
    Heerlijke kerel, ik hoop echt dat hij als n heerser Sparta bij de hand gaat nemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:57
    Bij 6 verschillende vrouwen !!
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:10
    Ik vind klasse dat hij zich niet te groot voelt en er gewoon gaat staan.
    Jammer dat Fey er niks in zag als linkermidvelder of zo.
    Vond Sparta leuk spelen en ze werden zwaar gepakt door de scheids.
    Alweer de scheids... houdt er iemand bij de KnvB niet van Sparta?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:08
    Vorig jaar hielden ze niet van Twente, want kregen zij geregeld eenzelfde penalty tegen, maar nu zijn de rollen omgedraaid.
    Dat terzijde
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:20
    Ik weet er alles van, dan zit je al in de shit en dan geeft een scheids ook nog makkelijk een kaart of een penalty weg.
    Ik zou graag zien dat topclubs iets minder wind mee kregen, want die hebben zoveel meer. Maar de psyche van een scheids werkt anders.
    Zie je nou, voetbal houdt niet op in de 1e div.
    Al ga je die beloften nog krijgen, dat is een ergernis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:01
    Gisteren was het ook aan niets te merken dat het een divisie lager was.
    Heel druk rondom en in het stadion, geweldige sfeer, tegenstander Sparta en ook nog op fox te zien.
    Leek wel gewoon eredivisie.
    We zullen nog moeten wennen als bv Top Oss of Helmond Sport op bezoek komt.
    Grote stilte? Weinig animo? Geen tv? We zullen zien hoe het gaat.
    Jullie toch mog gefeliciteerd met het punt uit tegen NEC.
    Puike prestatie en veel succes
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:05
    Nou als jAjax en jPSV spelen dan is er vaak geen stream van andere clubs. Maar misschien is Twente meer gewild dan Cambuur.
    Punt tegen NEC was gestolen, ik schaam me, dit is niet een Cambuur wat lef toont. Twee minuten gespeeld voor een punt.

    Jullie zijn los, goede start is halve werk, was mooie sfeer en publiek laat zich zien als geweldige steun.
    Vind ik leuk
    Spekholz +461
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:06
    De oude Drenthe? Kwam amper vooruit man..
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:21
    Al dat goud in zijn mond, daar ga je gebukt onder.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1166
    dinsdag 28 augustus 2018 om 08:42
    Mooie gast, Hoop voor feyenoord dat ze hem nog kunnen halen in de toekomst en feyenoord ook echt beter maakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Negentig minuten voor 'veteraan' Drenthe: "Ik vroeg: hoe oud ben je?"