FC Emmen kan gooi doen naar koppositie: 'In die Oude Meerdijk gaat het spoken'

    FC Emmen kan gooi doen naar koppositie: 'In die Oude Meerdijk gaat het spoken'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:48

    Bij FC Emmen was het zondag groot feest na de historische overwinning op ADO Den Haag. De Drenten wonnen tijdens hun Eredivisie-debuut met 1-2 in de Hofstad en rechtsback Gersom Klok was na afloop de dj van dienst.

    Klok bracht vooral Nederlandstalige smartlappen ten gehore, tot tevredenheid van trainer Dick Lukkien. "Het was wel gezellig en ik hou van Nederlandstalige muziek. Dus ik heb gewoon geluisterd en ondertussen wat voetbal gekeken", vertelt de trainer aan De Telegraaf. Meezingen met zijn spelers deed Lukkien niet. "Het is voor iedereen beter dat ik niet meezing."

    Inmiddels staat FC Emmen aan de vooravond van opnieuw een historische wedstrijd. Koploper AZ is zondag de tegenstander voor het eerste Eredivisie-duel ooit op Drentse bodem. "In die Oude Meerdijk gaat het echt wel spoken, maar ik geloof niet dat AZ daarvan in de war gaat raken. Zij hebben meer van dit soort wedstrijden gespeeld", verwacht Lukkien. Wanneer de gastheren winnen, kunnen ze zelfs een gooi doen naar de koppositie. "Maar weet je? Laten wij gewoon normaal blijven doen en zeker niet over kopposities praten", stelt de gedecideerde trainer.

    Lees meer over:EredivisieFC Emmen

    Poll

    Wat verwacht jij van Emmen-AZ?

    (877 stemmen)

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21970
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:51
    100% winst percentage, alleen dat zal niet zo lang meer volgehouden worden. AZ is toch nèt een maatje te groot
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    100% winst percentage is toch mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:43
    Nec xou ook met 5-0 winnen maar verliest met 5-0. Ado zou ook winnen met 3-0 en verliest. Laat az het eerst maar eens laten zien tegen een stug en goed positie spel spelend fc emmen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21970
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:54
    AZ lijkt me toch net iets te sterk om zomaar even te verslaan hoor.... stunten kan altijd maar ik verwacht winst Az
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:52
    Het zou een schande zijn als Emmen niet wint want zij horen gewoon een gooi naar het kampioenschap te doen. Not.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3268
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:02
    Ik ga helemaal stuk als ze uiteindelijk wonder boven wonder 3de eindigen xD

    Zeg nooit nooit we weten allemaal wat er een paar jaar geleden in Engeland gebeurde!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12762
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:52
    Koppositie zal er wel niet inzitten.. Heeft ook weinig nut, wordt de druk alleen maar hoger.. Maar ze kunnen best thuis winnen van AZ, spelen gewoon prima voetbal..
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    Het werd de hoogste tijd dat Klok zijn draaikunsten eens mocht vertonen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:53
    Wat er ook gebeurt met FC Emmen in de ED, ik vind het gewoon leuk dat ze in de ED spelen, en voorlopig staan ze zelfs boven Feyenoord in de stand.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:35
    Nou als ik het spel van beide ploegen nu zie kan dat ook wel zo blijven
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:54
    Emm'n uit.... blijft een hele kluif!

    Zou leuk zijn als ze een punt pakken.
    Vind ik leuk
    Zekur +307
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:01
    Als je thuis tegen Emmen moet, is het al een hele kluif. Vraag maar aan de hagenezen :)
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:57
    Emmen gaat verassen en az heeft een off day let op mn woorden 😜
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:05
    Dus ik hoef niet meer te kijken?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1935
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:27
    Jawel joh eerste wedstrijd in de eredivisie in emmen dat moet je zien 👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:02
    Zolang ze niet tegen ons ajax spelen, halen ze wel wat punten.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +158
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:10
    Dat gaan we volgende week zaterdag zien Fc Pinkpanther. Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:25
    Is natuurlijk beetje stoken, hoop dat jullie erin blijven. Prima gespeeld tegen Haag.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +158
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:07
    Mocht Emmen toch winnen van AZ dan zie ik Emmen in het linkerrijtje eindigen. Wat al een ongelooflijk prestatie is. Kom op Emmen en laten we zondag de Drentse beulen zijn.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +212
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:20
    Wordt so wie so al een gedenkwaardig seizoen ongeacht waar we eindigen. Ik gok erop dat we erin blijven dus plek 15 of hoger.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +158
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:55
    Heb je gelijk in FCE125, ben trouwens ook wel benieuwd of de nieuwe verdediger zondag mee speelt.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +212
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:13
    Verwacht dat die nog niet speelt. Denk dat Lukkien so wie so zijn opstelling aardig intact laat.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:32
    Volgende week winnen in de Johan Cruijff arena is ook leuk
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:24
    Dan vergeef ik gelijk mijn koffieshop drama.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:52
    Emmen - Real Madrid, mooi Europees affiche
    Vind ik leuk
    Hatejama +16
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:58
    Sowieso een gedenkwaardig moment voor FC Emmen. We kijken hier al heel lang naar uit en met elke punt zijn we blij. Go Emmen.
    Vind ik leuk
    Floaz +944
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:06
    Jong az had vorig seizoen al gewonnen, Bizot kan een lekkere lounge set voor zijn doel zetten....
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:34
    Leuk voor Emmen, maar AZ is een maatje te groot.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +158
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:55
    Dat gaan we zondag zien Spekholz, hoop wel dat het een mooie open wedstrijd word. En de sterkste zal winnen.
    Vind ik leuk
    grptje +108
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:59
    Gaan ze bij emmen de graafschap naar doen met het gaat hier spooken de je best met de uitvinding van de graafschap
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +551
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:32
    Ik heb al die eerste divisieclubs liever niet de eerste 4 rondes.

    Ik schiet mie de broek vol.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1471
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:07
    Geen genade.de punten moeten en gaan naar Alkmaar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws