Ajax wordt twee keer gered door videoscheids en verslaat VVV in extremis

Ajax wordt twee keer gered door videoscheids en verslaat VVV in extremis

Gepubliceerd: zaterdag 18 augustus 2018 om 20:23za 18-08-2018 om 20:23

Ajax heeft met veel pijn en moeite de eerste competitiezege van het seizoen geboekt. De Amsterdammers leken zaterdagavond, na de 1-1 thuis tegen Heracles Almelo, punten te laten liggen door VVV-Venlo, maar wonnen dankzij een late penalty van Dusan Tadic.

David Neres kreeg in de openingsfase de grootste kans van de eerste helft. De Braziliaan dook vrij op voor doelman Lars Unnerstall, maar schoof de bal onbeholpen naast. Kort daarna wist André Onana een Venlose corner maar net buiten zijn eigen doel te houden. Nadat Ajax meerdere kansen had laten liggen en Neres geblesseerd was uitgevallen, leek VVV op een 1-0 voorsprong te komen.

Martin Samuelsen schoot gedecideerd raak nadat Daley Blind de bal niet lekker weg kon werken. Arbiter Kevin Blom keurde de treffer goed, maar werd tot de orde geroepen door de videoarbitrage. Deze stelde vast dat de Noor aan het shirt van Nicolas Tagliafico trok. Blom ging hierin mee en keurde de treffer af.

Ook na rust had Ajax de grootste moeite met de Noord-Limburgers. VVV verdedigde gedisciplineerd en de gasten uit Amsterdam wisten nauwelijks tot uitgespeelde mogelijkheden gekomen. In de slotfase werden ze echter opnieuw gered door de videoscheidsrechter. Roel Janssen duwde Klaas-Jan Huntelaar in de rug en Blom wees na het bekijken van de beelden naar de stip. Dusan Tadic schoot de verlossende 0-1 binnen. Daar bleef het bij, ondanks een slotoffensief van VVV.

Ajax wacht nu de Champions League-confrontatie met Dynamo Kiev op woensdag. VVV mag zich voorbereiden op een uitwedstrijd tegen FC Utrecht.

Plaats een reactie

ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
1. Vd Beek stel je altijd als eerste op. Onze enige loper met diepgang op t middenveld.
2. Labyad stal je ergens ver weg. Totaal niks in Ajax te zoeken.

Twee punten die wij allemaal al maanden roepen, maar onze eigenwijze domme Ten Hag heeft er weer een tijd voor nodig.

De trainer die wat leert. En 3 punten gepakt. Dubbele winst.
Ten Hag: dwaas.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Competitie vervalsing. Functioneren blom na deze wedstijd duidelijk. Zelfs met de var krijgt hij het voor elkaar ajax te bevoordelen. Dieptriest.

1. Vvv goal onterecht afgekeurt.
2. Speler van vvv had eraf gemoeten in de 81e minuut. ( ongelooflijk dat je dit niet ziet als var , maar wel een goal afkeurt voor een "duw")
3. Penalty ajax discutabel.
4. Overtreding de ligt in de 94e minuut wordt niet bestraft. (2 maten meten)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43]
Vind ik leuk
Nvd88 +6874
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
? Mijn 4 jarige zoontje tYpT 0ok AltIjD Zoowwww. 20:33 O wacht zie dat hij het heeft aangepast. 20;46 weer aanpassing Herendivisie, Jezus man je bent net Vp.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Nog best knap voor iemand van 4 jaar.
Vind ik leuk
Nvd88 +6874
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Ja als je het gaat vergelijken met het niveau hier.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Dat niveautje is hier wel vaker ver te zoeken.
En het niveau van Ajax is trouwens ook ver te zoeken.
Als Ajax zo door gaat mogen ze blij zijn als ze dit seizoen in het linker rijtje eindigen. En wat een kans nog in de blessuretijd voor VVV.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33]
Vind ik leuk
jollyrogers +9284
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
door de VAR is de competitie nog minder leuk geworden.
Vind ik leuk
B. Alrond +1896
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:59
Ja helaas Jolly. VAR wordt nu misbruikt om Ajax nog meer te bevoordelen lijkt het wel.
Vind ik leuk
mesterspsv +517
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:03
VAR of geen VAR! De.scheids of videoref beslist.
Heb wel gevoel dat het een dingetje gaat worden dat hele VAR gebeuren.Elk contact in de zestien word penalty πŸ˜‰
Vind ik leuk
jollyrogers +9284
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:04
vandaag gaf het iig de doorslag op een negatieve manier
Vind ik leuk
mesterspsv +517
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:14
De ene scheidsrechter is de andere niet hΓ©..We zullen het meemaken dit seizoen
Vind ik leuk
RebelVox +12631
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:58
Ben zeker blij met VAR, eindelijk eens gerechtigheid.
Al jarenlang wordt Ajax benadeeld door scheidsrechters die het gewoon niet goed zien.
Lucky Ajax is al jarenlag Lucky Psv, nu eindelijk gerechtigheid.

@ArieBombarie ben het niet met je eens vwb vd Beek in zijn huidige vorm heeft hij niks te zoeken als basisspeler van Ajax, de spelers die nu "vast"staan op het middenveld zijn toch de sterksten.

Zit hier v reselijk fanatiek te duimen voor Neres, hopelijk valt de blesure mee en is hij woensdag fit, zou eeuwig zonde zijn wanneer hij er niet bij is.
Vind ik leuk
mesterspsv +517
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:19
Overdrijven is ook een kunst hΓ© πŸ˜‰πŸ˜‚. Ben benieuwd welke scheids echt de ballen heeft om een echte belangrijke beslissing te nemen tegen welke club dan ook! VAR word onderwerp van het jaar hier in Nederland!
Vind ik leuk
Counterattack +11627
zondag 19 augustus 2018 om 17:10
Het benadelen wat jij benoemt hoor ik van alle supporters mbt eigen club. Gisteren hadden jullie VAR-Blom. De illusie dat met de VAR de gerechtigheid is gewaarborgd is onterecht. Nijhuis zou na revisie beelden de goal van VVV goedgekeurd hebben, evenals Kuipers en Makkelie , die objectief het systeem van WK kennen. Ditmaal mazzeltje voor jullie. Lucky is zowel door ajax als door psv veelal afgedwongen, zo ook gisteren voor allebei.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8209
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:39
Behalve overtredingen tegen Luuk de Jong πŸ˜‰
Vind ik leuk
mcmodd +28821
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44
Als VVV dit kan is het voor alle ED-clubs mogelijk om Ajax een poepie te laten ruiken. Wat valt me dit tegen. De VAR is een goed middel, ook nu weer. Maar als je dat, met de ambitie van Ajax, nodig hebt om drie punten binnen te slepen en wel op de valreep, dan weet je dat het erg slecht was. Maar gefeliciteerd Ajacieden, je hebt er hard voor moeten knokken.
Vind ik leuk
mesterspsv +517
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:07
Wat ik niet snap is dat minuten later pas werd terug gekeken en alsnog penalty geeft! Is daar geen regel voor?
Vind ik leuk
jollyrogers +9284
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:11
dat ligt aan de club...
kan best zo zijn dat ajax maandag nog n strafschop krijgt voor de wedstrijd tegen heracles ;)
Vind ik leuk
SirUltionem +3310
zondag 19 augustus 2018 om 16:32
ze hadden lang nodig om een excuus te zoeken voor een penalty :)
Vind ik leuk
Bergwag +1107
maandag 20 augustus 2018 om 12:29
Blom kan moeilijk tijdens de wedstrijd naar de tv lopen he;)
Het spel gaat door totdat het spel stil ligt. Dan wordt de VAR beoordeeld. Het kan namelijk zijn dat VVV in de counter had gescoort en Blom de VAR beoordeeld als niets aan de hand. Je kunt dus niet ineens gaan fluiten om rustig de beelden te bekijken.

Nadat het spel weer hervat wordt kun je niet meer teruggaan naar het VAR-moment.
Vind ik leuk
3Bier +15903
zondag 19 augustus 2018 om 00:47
Dank je maar bij mij overheerst een kut gevoel. Tuurlijk het is na een CL pot op het verschrikkelijkste kunstgras veld wat er is in NL maar dan nog. Als je een paar dagen hiervoor Luik compleet scheel speelt en dan tegen VVV de VAR nodig heb om te winnen dan ontbreekt het je aan 1 ding: mentaliteit. En daarvoor zijn Blind en Tadic gehaald. Ik zie het niet terug. Ondanks de 3 punten toch een rotsgevoel over vanavond.
Vind ik leuk
mcmodd +28821
zondag 19 augustus 2018 om 09:05
Dat moet wel even wennen zijn, maar het werkt nu in je voordeel, dat zal ook wel eens anders uitpakken. Huntelaar was de eerste die begon te gillen en het vierkantje aanduidde, eigenlijk was toen het doelpunt gewoon al toegekend. Goh, denkt de scheids, da’s waar ook. Laten we de VAR eens vragen. Elders is het systeem op dat moment gewoon uitgevallen en zou die pingel nooit gegeven zijn, zo kan het ook werken. Schavuiten proberen op dit moment de VAR voor hun wedstrijd ook monddood te maken, wellicht duurt het dan ook weer een half uur voordat men dit via een gewoon telefoontje wordt opgelost. In jullie geval: stop rustig die drie punten in je tas en vraag of er misschien nog snel 50 miljoen kan worden aangewend om nog een paar Blinden en Tadic’en op te kopen. Of het helpt weet ik niet, maar dan kan je echt zeggen: aan het geld heeft het niet gelegen.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
maandag 20 augustus 2018 om 12:32
'Elders is het systeem op dat moment gewoon uitgevallen en zou die pingel nooit gegeven zijn.'

Dan loopt het contact via mobiele telefoon of portofoon met de vierde official, aldus de KNVB.

Vind ik leuk
mcmodd +28821
maandag 20 augustus 2018 om 13:17
Tja, dat heb je met die goedkope systemen, wat was het, drie miljoen in alle stadions dacht ik?
Vind ik leuk
Bergwag +1107
maandag 20 augustus 2018 om 23:23
Ik heb echt geen idee. Bedoel je totaal bedrag of per club?
Duur tvtje dan :P
Vind ik leuk
mcmodd +28821
woensdag 22 augustus 2018 om 10:12
Totaalbedrag.
Vind ik leuk
Remko +409
zondag 19 augustus 2018 om 11:46
Mentaliteit is het zeker.het valt op dat ajax niet constant is,2 wedstrijden in de ed die niet goed waren en europees goed gespeeld.het kan en mag best voorkomen dat er wat verschil in zit maar niet zo'n groot verschil.ajax moet echt constanter worden en meer het nivo halen als tegen standaard,anders wordt het een zwaar seizoen,en met de ervaring in de ploeg moet dat ook kunnen,de vraag is wie gaat er op staan en de ploeg op sleeptouw nemen naar een hoger constanter nivo.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 11:50]
Vind ik leuk
Raptor +194
zondag 19 augustus 2018 om 16:25
Mee eens.

Misschien komt dat mentaliteits verschil wel door het gebrek aan weerstand in de competitie. Het niveau verschil is zo groot dat de topclubs zich moeilijk kunnen oprichten tegen laagvliegers (met alle respect) en juist daardoor krijgen ze het moeilijk tegen omdat ze denken dat ze met 50% inzet ook kunnen winnen.

Top 10 van Nederland zou moeten fuseren met de top 8 van Belgie. Dan krijg je meer interessantere games dan nu. Anderlecht-Ajax spreken de spelers meer aan dan met alle respect Vvv-Ajax
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 16:26]
Vind ik leuk
mcmodd +28821
maandag 20 augustus 2018 om 13:20
Ik lees 50% inzet, dat zou kunnen kloppen, maar dan mankeert er ook 50% aan mentaliteit. Dat is nog veel erger en zou naar arrogantie kunnen neigen.
Vind ik leuk
Martinus69 +6346
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43
Inhoudelijk sterke reactie.... beschamend
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:25
Niet veel mis met de post van " herendivisie " ! Ben blij dat bij jou de appel wel ver van de boom gevallen is πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:28
Ja joh die PSVers hebben gewoon de pest in πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Ze winnen vaak zelf op zo n manier dus laat ze toch lekker in hun sop gaarkoken Haha
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:57
Jij begrijpt het....
Vind ik leuk
RebelVox +12631
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:01
Top reactie @Michelangelo818
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:09
Goed verhaal.
Vind ik leuk
Foden +4526
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
JALALALALAALALLA HET GELUK VAN DE KAMPIOEN
Vind ik leuk
Nar +1245
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
Ja, dat dan weer wel. Wat waren we bizar slecht zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Feyenoord moet morgen pas spelen hoor :)
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:20
Keuken kampioenen!
Vind ik leuk
mcmodd +28821
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
Zo voetballend wordt je geen kampioen Foden, en zelfs geen derde.
Vind ik leuk
Foden +4526
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:47
uh wel dus, zie psv vorig jaar :D
Vind ik leuk
Adje80 +10534
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Jaja duidelijk
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Haha heb je een beroerte ofzo
Vind ik leuk
Farmer +15020
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:11
Hij niet, maar bv mijn ouweheer heeft er al drΓ­e overleeft...

De gevolgen zijn altijd nog merkbaar, en ernstig, iig niks GRAPPIGS om te lachen, dus denk misschen toch even na voor je zoiets belachelijk-stompzinnigs zegt aub...

Je snapt zelf wel toch dat je met zulke uitspraken, en dan zo'n forumnaam, al snel 'De Grootste Sukkel van Mokum' als bijnaam krijgt?
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:39
Je kan ook overdrijven man, ga je ook iedereen die met ziektes scheldt hier op de vingers tikken? Alsof ik jouw ouweheer persoonlijk aanval met mijn comment.
Vind ik leuk
Farmer +15020
zondag 19 augustus 2018 om 00:02
Meestal wel, bepaalde ziektes hoor je de spot niet mee te drijven. Zoiets getuigt van fatsoen, en deugdelijkheid.

Beroerte is daar 1 voorbeeld van. Kanker is een bekendere...

Als je over een fractie empathie en mentale ontwikkeling beschikt, snap je dat, en dΓ³e je dat gewoon niet.

Jij doet het wel, en probeert het nog te rectificeren ook.. Wat zegt dat wΓ©rkelijk over jou?
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 00:02]
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:25
Een goed persoon zijn hangt niet af van een comment lol. Zeker niet een comment die niet persoonlijk aan jou gericht is. Als je met iedereen rekening moest houden kunnen ze beter het internet afschaffen, wat ik daarop allemaal wel niet lees.

Het is hier cafΓ©praat, maar hoe ik mij in het echte leven gedraag zorgt ervoor dat ik geen moment geen nachtrust heb gehad vanwege mijn geweten.

Als laatste wil ik mijn excuses aanbieden dat ik jou heb gekwetst. Het lijkt mij logisch dat mijn comment niet bedoelt was om mensen te kwetsen. Hiermee heb ik het laatste gezegd hierover.
Vind ik leuk
Farmer +15020
zondag 19 augustus 2018 om 05:29
Cafe-praat of niet, als je een tΓ­kje serieus genomen wilt worden, verlaag je jezelf niet tot een dergelijke ondergrens....

Maar het siert je dat je wΓ©l netjes aangeeft, niet de intentie te hebben Γ³m deze ondergrens te 'herdefiniΓ«ren' bv, dus ik zal je 'comment' laten voor wat het is :) (excuses aanvaard - no hard feelings :P)

Maar denk in het vervolg Γ©ven een telletje verder aub. Je kunt hetzelfde zeggen met een stuk minder ziekelijke comment bv :)

En het scheelt je toch enorm in het soort commentaar wat je terug krijgt :)
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Wat een lamlendig Ajax gezien dat door Blom gezichtsverlies wist te voorkomen. VAR is een lachertje en Blom is een opperneus!
Vind ik leuk
Tfoe +3897
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
en wij hebben 4 punten!🀩
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:06
Onverdiende punten zijn het!
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
DE VAR mogen ze van mijn part wel weer afschaffen. Het verneukt compleet de charme van het spel. Je kunt nu helemaal niks meer flikken. Het lijkt verdorie onze overheid wel. Ik kan me niet voorstellen dat de profs dit fijner voetballen vinden. Ik zou er geen kloten meer aan vinden iig.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14716
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:46
Totdat jouw club het voordeel krijgt. Je zal over het hele seizoen altijd voor- en nadeel hebben
Vind ik leuk
wattenstaafje +24186
zondag 19 augustus 2018 om 03:25
Als ze een wedstrijd tegen Ajax spelen en voordeel hebben van VAR dan is het het beste middel.
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 19 augustus 2018 om 08:57
Inderdaad alleen bij wedstrijden tegen ajax VAR inzetten en voor de rest die VAR lekker thuis laten.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14716
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44
Hoe groot is jouw neus? Hij heeft gewoon twee keer gelijk. Dat het slecht was daar is iedereen het wel over eens.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14716
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Jij hebt toch wel hetzelfde beeld gezien? Twee keer terecht, maar wat een baggerwedstrijd op een ongelofelijk kutveld. Deze kan je maar gehad hebben.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49]
Vind ik leuk
Deck010 +10212
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Hahahahaha je gelooft het bijna nog zelf ook πŸ™ˆπŸ™ˆ
Vind ik leuk
Jorik1040 +451
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Wat kinderachtig het was 100% een strafschop daarnaast hoor ik je niet over die gruwelijke overtreding die begaan werd op f de jong dikke rode kaart! Matig ajax maar wel 3 punten focus ligt duidelijk al bij dinsdag.
Vind ik leuk
Creeperd007 +1054
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Maar was het ook geen rood die overtreding van VVV? De VAR is er juist voor eerlijkheid. Dit zijn gewoon terechte beslissingen.
Vind ik leuk
Farmer +15020
zondag 19 augustus 2018 om 05:37
En inconsequent...

Die afgekeurde goal had prima doorgang kunnen vinden...
Die penalty voor Ajax was dan net zo goed 'loepzuiver gezien', maar die rode kaart voor van Ooijen is dan een zware blunder.. Frenkie de Jong had daar een half-tot driekwart jaar aan blessure kunnen ontvangen bv...

DΓ‘t mogen ze ook zien idd!
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Even op jacht naar likes als Ajax hater?? Dat Blom zelf niet ziet dat dit een penalty is, da's pas treurig...
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Lul niet zo dom joh!
Vind ik leuk
Tfoe +3897
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
overtreding op de Jong ook gezien?
Vind ik leuk
Camacho +211
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Prima, 3 puntjes. En weer verder!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14532
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Een mooi bloemetje van Ajax voor VAR maar niet voor Blom, je keert het om.....!
Vind ik leuk
HJR +9202
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Blom kiest 2x over tegen Ajax hoor. Dus als je zeurt, zeur dan over de VAR ;).
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
Blom heeft meer fouten gemaakt in deze wedstrijd. En die gingen beide kanten op. De charge op De Jong was donkergeel waard. Voor de handbalklem van De Ligt in de 94. Minuut had Blom een pingel kunnen geven. Mee eens dat Blom matig heeft gefloten maar hij heeft Ajax niet bewust bevoordeeld. Dan kijk je te eenzijdig.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
en een volle overtreding op de enkels die donker rood moest zijn word niet voor gefloten, dus indd competitie vervalsing!!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Ajax heeft goed ingekocht dit jaar

Tadic, 20 miljoen naar Southampton
Blind, 20 miljoen naar united

VAR, 40 miljoen naar de KNVB
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1924
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
Jankbal was gewoon een strafschop en terecht afgekeurde goal
Vind ik leuk
Swout +2335
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44
En nu gaan mensen klagen als de eredivisie gebruikt gaat maken van de Var ( video ajax revs )
Vind ik leuk
bennings +361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44
Lucky (var) Ajax,te belachelijk ...
Vind ik leuk
Padason +1199
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44

β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–„β–„β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–„β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–„β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–„β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘
/> β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘
/> β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘
/> β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–‘
/>
Met dank aan Danny 😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:46]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:46
Zeik niet allebei de VAR momenten terecht.
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:50
Verander je naam maar in baby divisie. Penalty was niet discutabel. Overtreding de ligt was er niet.
Vind ik leuk
rinirat +4240
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:02
Het is zi als jij het zag,gelukkig keken er ook verstandige mensen.
Lastige momenten maar wel duidelijk waarneembaar.
Alleen jij zag het niet.
Discutabel ja, maar terecht
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:55
Welke wedstrijd heb je gezien dan. Samuelson trok aan een shirt, dat mag niet. Terechte beslissing dus. Huntelaar kreeg een flinke beuk toen hij op het punt stond te scoren, terechte penalty dus. Daarnaast hadden 2 VVV speler met rood het veld af kunnen gaan na aanslagen op de enkels van Ajacieden. OkΓ© Ajax was niet best maar wel terecht gewonnen.
Vind ik leuk
pietprecies +12627
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:06
Piep piep
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4123
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:35
Logies want var = vooral ajax reddenπŸ˜‚πŸ˜‚
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 22:36]
Vind ik leuk
Barry Engels +32342
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:42
Schandalig optreden van de arbitrage.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:56
Zeker een psv-er?
Vind ik leuk
markie +3237
zondag 19 augustus 2018 om 09:26
En dat er in de 94e minuut vlak voor de voorzet bij de bal aanname hands wordt gemaakt is niet belangrijk?
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 12:48
Bij randnummer 2 schrijf je dat een speler van VVV in de 81ste minuut eraf gestuurd had moeten worden. In de aanhef vermeld je dat Blom Ajax bevoordeeld heeft. Niet alleen Blom meet met twee maten maar jij dus ook. En doe nou niet zo raar joh, ik heb de wedstrijd in het stadion gezien en het is dat Ajax 5 opgelegde kansen niet heeft benut. Neres, Huntelaar, Tagliafigo, Ziyech en Mazraoui kregen kansen om Ajax naar een ruime overwinning te leiden. Daarom ook is de keeper van VVV tot man van de wedstrijd gekozen.
Van de 94 minuten beheerste Ajax er 73 van. Dus hoezo competitievervalsing ??
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
maandag 20 augustus 2018 om 18:13
Omdat als blom eerlijk fluit de eindscore 2-1 voor vvv bedraagt ( als vvv de niet gegeven penalty benut) En met 10 tegen 11 staan.
Vind ik leuk
Mari +13686
maandag 20 augustus 2018 om 13:15
Als Blom op de hand van Ajax was geweest dan zou hij;
1. direct de goal hebben afgekeurd. Dit gebeurde pas na ingrijpen door de VAR
2. Ajax direct een penalty hebben gegeven voor de duw in de rug van Huntelaar. Dit gebeurde pas na ingrijpen door de VAR
3. De walgelijke overtreding op de Jong met rood hebben bestraft
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
3. VAR: Video Ajax Redmiddel
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Jammer dat t zo moest ja, maar waren gewoon twee terechte beslissingen natuurlijk. Iets wat we jaren niet meekregen krijgen we nu eindelijk wel terecht mee.
Vind ik leuk
dhrwobo +45840
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
En geen pingel na overtreding De Ligt?
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24645
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Was inderdaad een pingel
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
en geen rood na tackle op enkels bij frenkie de jong?
Vind ik leuk
dhrwobo +45840
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:33
Was rood. En 1-1 geweest. Geluk aan jullie zijde. Zonder geluk vaart niemand wel
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Ga maar lekker huilen, terechte beslissingen..
Vind ik leuk
Werner1913 +11169
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Klopt. Maar dan mag je de overtreding van De Ligt ook bekijken....
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Misschien moet je even je zak leeg kloppen, lucht erg op
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24645
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Of een vinger in je kont
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
Of met een vinger in de kont de zak leegkloppen, ook een optie
Vind ik leuk
psvfan101 +26
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de twee VAR momenten gewoon correct zijn beoordeeld
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Vond jij de 1e terrecht afgekeurd?
Mijn voorkeur is Ajax en ik lach me de ballen uit mijn broek. πŸ˜‚
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Dat is zeer eerlijk van je.
Blijft schandelijk dat we t zo moeten redden.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35873
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Het was misschien n pingel, maar het was ook geen overtreding bij de 1e VAR. Hij timed volledig verkeerd. 100 situaties per wedstrijd op deze manier. VAR - AJAX 0-1. Unerstahl wel toekomst bij PSV
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
j-roen11 +2562
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Je grap klopt niet als je de knvb pro ajax vindt... daarbij kan je lang en kort lullen maar het is gewoon een pingel!
Vind ik leuk
davidben +7164
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Ajax speelde uit.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Het was misschien een pingel zegt ie ook...De Jong kreeg in Almaar natuurlijk ook zo'n beuk....
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24645
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Nog nooit iemand zo slecht zien invallen als die labyad

Ik vind hem eerlijk gezegd nog slechter dan ten hag
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Sigthorsson misschien?? Zal nipt zijn hoor.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24645
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
De meeste Ajacieden vonden het een aanwinst. Voor mij was het een zwarte dag
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Misschien de achterlijn met flurosizend oranje kallen?
Vind ik leuk
Adje80 +10534
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Poeh labyad kan er echt helemaal niks van
Wat een slechte wedstrijd en inderdaad vd beek moet er altijd in
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Vd Beek is onbegrijpelijk dat die niet speelt. Zowat je enige scorende middenvelder en dat is het grote gebrek. Goals.
Vind ik leuk
410hhw +1726
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Heerlijk gun het al die Ajax haters.
Vind ik leuk
DrJ +1089
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
En nog steeds vraag ik me af waarom die F. de Jong 50 miljoen waard moet zijn?
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
60! Barca heeft er geen kijk op joh. Speelt nooit aan de top en zo.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1314
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Weer een verloren seizoen voor Ajax, weer geen prijzen maar okΓ© wzawzdb, droom verder daar.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Ajax heeft goed ingekocht dit jaar

Tadic, 20 miljoen naar Southampton
Blind, 20 miljoen naar united

VAR, 40 miljoen naar de KNVB
Vind ik leuk
Farmer +15020
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:30
Terecht gewonnen, over de hele wedstrijd misschien, maar... Kom op zeg, zo wΓ­l je niet winnen toch? Dit spookt je het hele seizoen nog na, hoe Blom hier toch duidelijk VOOR Ajax aan het fluiten is?

Zelfs als Ajacied kun je dat niet ontkennen. Belachelijk gewoon.

En om de schijn op te houden, 'zien ze die gore streek van van Ooijen door de vingers'... Sorry waar dΓ­ent die VAR nu voor dan?
Wedstrijd/score-manipulatie tbv... of.. Een eerlijk systeem dat duidelijkheid verschaft, en het voetbal weer centraal stelt?
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:42
Blom floot niet voor Ajax. De VAR verbeterde Blom juist.
En nee, Ajax was niet goed.
Vind ik leuk
Farmer +15020
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:24
Ongeacht het wedstrijd-overwicht.. 2e ronde, en de eerste discutabele 3-punten heeft Ajax al te pakken. NB de éérste drie punter van het seizoen.

Even los hiervan: Ik vind het steeds zwaarder naar competitie-vervalsing neigen dat deze Ku(ns)t-grasvelden maar slecht/niet gesproeid worden om de thuisclub een voordeel te verschaffen.

Ku(ns)tgras spéélt al heel anders, en als het veld dus NIET nat genoeg is (vooral met dit zomerse, hete weer), is het hetzelfde alsof je een sliding op een sudderende bakplaat maakt.

Van mij mogen spelers dit nog veel zwaarder gaan tegenhangen: Ga maar staken! Weiger maar gewoon op die schijtvelden te spelen.

Laat het er maar op aankomen. Als dr 1 club is die een seizoen kan laten schieten om de KNVB eens te DWINGEN hier een competente beslissing te nemen, dan is Ajax dat wel.


De KNVB zal wel overstag mΓ³eten dan: als de helft vd competitie weigert om tegen een dΓ©rde van die clubs(met K-grasvelden) te spelen, is het snel voorbij met de autoriteit van Zeist.
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
maandag 20 augustus 2018 om 18:17
Edwin van de var en marc ovarmars misschien
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24645
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Waardeloos gespeeld, zeer weinig motivatie

Toch drie punten
Vind ik leuk
nulzeven2 +606
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Virtual Ajax Reality

nog meer ajax-brillen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
Hyena +30644
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Ik schaam me echt de ogen uit mijn kop, wat een verschrikkelijke vertoning. Heb hier geen woorden voor verder.

Die Labyad ook, man man man. Geel voor tijdrekken ook nog, alle geluk met de VAR, dieptriest deze wedstrijd.
Vind ik leuk
2cents +64985
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
VVV - VAR 0-1

Wel lekker dan die punten, maar zonder VAR hadden we gewoon verloren. Blom had niets gezien.

Blom ging wel raar om met tijdrekken. VVV werd ervoor beloond en Onana gestraft.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Daarom is de VAR juist goed, tegen grote aanvallende teams worden veel sneaky overtredingen gemaakt..
Vind ik leuk
dhrwobo +45840
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Zoals de overtreding van De Ligt in de laatste minuut? Of kwam dat even niet goed uit als de VAR geraadpleegd zou worden?
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Dat was geen overtreding, houd op man..
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24645
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
Als je nou gewoon zegt dat het er wel 1 was, is de frustratie nog groter
Vind ik leuk
2cents +64985
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Penalty beslissing was zeker terecht, dat vasthouden bij de 1-0 was best zwaar bestraft. Wel een rode kaart gemist natuurlijk.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Shirtje trekken in de 16 is een overtreding, niks zwaar aan bestraft..
Vind ik leuk
2cents +64985
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Als het andersom was gebeurd hadden ze een Ajax goal niet afgekeurd denk ik.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zondag 19 augustus 2018 om 00:35
Dat is speculeren..
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Zeker zwaar, maar wel terecht.
Vind ik leuk
Deck010 +10212
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Lekker sportief....spelers die op papier veel beter horen te zijn zouden het ook zonder hulp moeten kunnen toch?
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Hoezo ? Er worden toch duidelijk overtredingen gemaakt ? Ja, ik heb ook liever dat ze met 0-5 winnen, dat wel..
Vind ik leuk
Deck010 +10212
zondag 19 augustus 2018 om 00:28
Het kan nogal verkeren hΓ©? De ene week wordt er geroepen dat Ajax gezien de selectie en begroting toch zeker landskampioen zal worden. De andere week begin je al te juichem als je een kutwedstrijd tegen VVV wint door inmenging van de VAR. toegegeven de pingel was terecht maar het afgekeurde doelpunt voor VVV was echt onterecht. Ik begrijp dan ook niet dat jij blij kan zijn met zo’n overwinning.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zondag 19 augustus 2018 om 00:34
Hoezo onterecht ? Hij trekt Tagliafico gewoon aan z'n shirt.. En nee, ik word ook niet vrolijk van zo'n overwinning..
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Met VAR waren we de afgelopen 8 jaar kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
Ehm... Nee. Terugkijken van de ffouten in duels hadden in 2015 (onnodig, verschil van 17 punten)
2016 (Nog voor Ajax de Graafschap)
gewezen dat PSV meer aan dat zzou hebben overgehouden dan Ajax, die net wat vaker onterechte beslissingen meekrijgen
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Blom had die penal ook niet gezien.....het blijft een lastig ploegje met een kutveld!
Vind ik leuk
2cents +64985
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
Zeker in de hitte op dat veld is echt drama. Vorig jaar had Ajax daar ook al zoveel last van.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
En alles gaat 100% op de CL......maar best was het niet! Maar wel 2 overtredingen....
Vind ik leuk
2cents +64985
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:48
Zoals Steijn ook al zei, het waren overtredingen.
Vind ik leuk
Janste +406
zondag 19 augustus 2018 om 03:12
Onana probeerde het vies te spelen hoor. Man wat heb ik me aan die kwal geΓ«rgerd
Vind ik leuk
2cents +64985
zondag 19 augustus 2018 om 09:29
Onana probeerde in twee doeltrappen net zo veel tijd te rekken als VVV in de hele tweede helft.
Vind ik leuk
Janste +406
zondag 19 augustus 2018 om 12:52
Ik heb het ook niet over tijdrekken
Vind ik leuk
2cents +64985
zondag 19 augustus 2018 om 13:04
Waar dan over?
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Als Ajax zo door gaat mogen ze blij zijn als ze dit seizoen in het linker rijtje eindigen. En wat een kans nog in de blessuretijd voor VVV.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:58
Alle onzin van Henkie..
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Hoeveel geluk moeten we hebben. Ajax moet zich schamen wat een slecht spel zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Klassenjustitie!

Het is na vanavond weer eens glashelder geworden waar de voorkeur van Zeist ligt.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Zeist? Die beelden zijn toch zo duidelijk als wat? Haha.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
ja heel duidelijk vandaar de voorkeur.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43496
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Haha, je meent het ook nog :')
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Dit seizoen in Amsterdam ja??
Vind ik leuk
Rene80 +2430
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
sorry maar dit is echt belachelijk! ik ben altijd neutraal dus ook nu.. Dat van ajax was gewoon een strafschop! De afgekeurde goal was zwaar gestraft.. maar komop IEDEREEN kan zien dat de laatste kans een strafschop moest zijn voor vvv!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Dan zou ik echt naar de specsavers gaan. De ligt word echt duidelijk vastgehouden en het enige wat die doet is zichzelf losrukken
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Dit slaat werkelijk alles .Niet meer geloofwaardig.2 minuten voor tijd een pingel via de var.Schande schande schande!!!.Ik dacht dat de var het voetbal eerlijker zou maken .....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26]
Vind ik leuk
14forever +9236
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Wil je een zakdoekje
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Kan die beter aan jou geven een witte! om mee te zwaaien in die graftombe van jullie!.
Vind ik leuk
14forever +9236
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Zulke lange.armen heb ik niet.
Vind ik leuk
mokum75 +210
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Als je uit Mokum komt is die graftombe ook van jou.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4772
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Het zit je diep he? Terechte strafschop. Lekker huilie huilie doen vanavond!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
idd een terechte strafschop voor vvv, maar niet gegeven natuurlijk!.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Ook dit weekend krijg jij de groeten van de Ajacied uit Slowakije.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:24
Alle mede-Ajacieden alvast gefeliciteerd. De VAR gaat ons kampioen maken dit seizoen!!!
Vind ik leuk
Deck010 +10212
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Wees er maar trots op. WZAWZDB πŸ™ˆ
Zonder hulp komen jullie er niet
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
Wij worden de eerlijkste kampioen uit de geschiedenis van de eredivisie.
Vind ik leuk
Deck010 +10212
zondag 19 augustus 2018 om 00:20
Is toch al iets anders als β€œ met twee vingers in de neus” kampioen worden zoals, onder andere door jou, hier op VP meerdere malen gezegd is. Ik ben bang dat de tob 3 van Nederland straks nacompetitie tegen elkaar spelen als we zo doorgaan.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
VVV is goed genaaid vandaag
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Ja ondanks dat die post rood moest krijgen. Ga toch janken man!!! Heerlijk!!!
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
Wel erg dat het ''Grote Ajax'' een club als VVV niet de wil kan opleggen en op eigen houtje hen alle hoeken van het veld laat zien.

Nope.

En dan zie je Tadic juichen alsof ze heel wat gepresteerd hebben vandaag 🀣

Gaat nog leuk worden tegen Kiev

Voorspelling CL gaat aan de neus voorbij
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Armoe
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Lekker!
Fijne avond iedereen.... :-)
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Dik verdiend.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Gewoon terecht, waren 2 overtredingen.. Ben blij met de VAR..
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
100% terecht gewonnen! 200% zeker strafschop!! Gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
3x, dat in de laatste minuut mag je ook best terugkijken.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
De Var maakt het niet leuker maar wel eerlijker. Is vandaag gebleken
Vind ik leuk
Butsbal +14182
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Sjaak Swart was de VAR vandaag in Venlo
Vind ik leuk
14forever +9236
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Pfewwwwww
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Genaaid worden noemen ze dat,!
Vind ik leuk
MagicFeeling +4772
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Goed dat de VAR er is. Duidelijke strafschop en gewoon dom van die verdediger. Matige pot, 3 punten binnen, op naar Dynamo Kiyv thuis!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Blom held. WZAWZDB.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Var bedankt. Maar wat waren we slecht. En kunstgras mag echt niet meer. Gewoon een schande!
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Dit smoesje hoor ik nu altijd terwijl Ajax de helft van de tijd traind op kunstgras
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
Op welk kunstgras dan ?
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1361
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:05
In de overdekte trainings hal
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:56
lees je effe eerst goed in grote vriend.

Hij wordt namelijk voor het volgende gebruikt.

De opblaashal wordt gebruikt om allerlei aspecten van talenten uit de jeugdopleiding door te meten met speciale apparatuur. Hoe zetten ze hun voet neer tijdens het schieten, hoe is hun houding tijdens het sprinten en wat kan er beter? Aan dat soort zaken wordt allemaal gewerkt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 22:59]
Vind ik leuk
gurdi +51
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
VVV ontsnapt aan rood met die tackle op de Jong
Vind ik leuk
nulzeven2 +606
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Mooi verhaal!
Vind ik leuk
HJR +9202
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Deze tel ik niet mee als overwinning. Echt een focus van niks. Als Ajacied schaam ik me dood wat een wedstrijd. Zonde voor VVV, ook al was Ajax beter, zo hoeft het voor mij niet.
Als je Standaard van de mat kan spelen met 3-0, moet je op zn minst, gewoon normaal winnen van VVV, met alle respect.
Maar goed op naar Dinamo!!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
De meerwaarde van de VAR voor het Nederlandse voetbal is vanavond wel duidelijk geworden, sportverenigingen als PSV zullen 'm wel knijpen bij een structurele invoer hiervan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6738
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
Lang leve de var
Vind ik leuk
Garinsha +5121
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:25
3punten zijn van harte welkom.. MAAR het spel... pff en zo winnen hoeft van mij niet.. wat een K** wedstrijd van ajax zijde.
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1488
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Knvb gaf vorig jaar 200% en dit jaar 300% geef ze dit jaar het kampioenscha0 maat anders mogen ze volgend jaar 30 spelers opstellen en wordt het wel heel lachwekkend
Vind ik leuk
Foebele +52753
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Echt een grove schande! Geen inzet, geen enkele beweging zonder bal, slappe hap, geen strijd, geen creativiteit, echt iedereen moet de ogen uit zijn kop schamen voor 2 van zulke trieste potjes tegen matige ploegjes in de eredivisie!

Echt, straf training iedere dag de komende 2 weken, ik ben die omhooggevallen kut voetballertjes zo enorm zat, schijt volk zonder inzet en met waan ideeen, dat is wat voetballers van tegenwoordig zijn, gewoon schijtvolk!
Vind ik leuk
cj_fey +4284
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
Ze willen zich blijkbaar allen Europees laten gelden de jomgens. Het kan nu niet meer geweten worden aan te weinig ervaring.... Maar goed in R’dam is het nog vele malen dramatischer.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Nou kom maar op met de Blom commentaren. Maar okee dit was verre van goed maar wat voelt de 3 punter lekker.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15323
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Belachelijk slecht gespeeld, gelukkig dat die VAR aanwezig waardoor je deze wedstrijd nog weet te winnen.
Overigens wel 2 juiste beslissingen.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Dit Ajax heeft nog heel veel werk aan de winkel
Vind ik leuk
Pietje2015 +18065
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Dik en dik verdiende overwinning.
Moet je gaan voetballen VVV en niet met 11 man voor die goal gaan hangen.
3 Hele dik verdiende punten.
Het enige team dat wilde voetballen !
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Dit is wel het domste wat ik ooit gehoord heb. VVV heeft alle recht verdedigend te spelen.
VVV speelde naar hun mogelijkheden iets wat je van ajax niet kan zeggen.
Vind ik leuk
Janste +406
zondag 19 augustus 2018 om 03:17
Klopt helemaal. Vvv had ook anders gevoetbald als ze 80 miljoen meer te besteden hadden
Vind ik leuk
Arbee +2617
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Van Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste naar Wij Zijn Ajax de VAR is de Beste?
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Het is wat... Wat een stelletje clowns.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Duidelijk duwe de ligt maar daar word niks aan gedaan. Team blom proficiat met jullie 3 punten! Zal rijkelijke ontvangst worden voor blom
Vind ik leuk
Johnny Cash +10988
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Voortaan beter met 10 man spelen in plaats van labyad inbrengen. Man man man
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Was totaal geen penalty! Dit was echt lachwekkend slecht! Onterechte overwinning! Ik schaam me als Ajacied!

#TenHagOut
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
Mdam +847
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Hij speelde de bal wil je zeggen haha hou toch op man
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Gewoon een schouderduw.. Huntelaar verliest een duel. Schouder tegen schouder totaal geen penalty..
Vind ik leuk
Brobby +17
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
Een beuk in zijn rug. Zuivere penalty.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
Haha in de rest van de wereld zouden ze gewoon een gele kaart aan Huntelaar geven!
Vind ik leuk
Brobby +17
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:55
Kijk de herhaling nog een keer.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:04
Ja gewoon mannelijk voetbal!
Vind ik leuk
Brobby +17
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:06
Haha mannelijk voetbal, lompe actie van die verdediger zul je bedoelen.
Vind ik leuk
Mdam +847
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Ik weet niet waar jij je schouder hebt zitten dan
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
Geen penal? Vorig seizoen werden ze voor minder gegeven hoor! Of had jij het idee dat hij voor de bal ging?
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43
Is gewoon een schouderduw en zeker geen beuk ofz. Huntelaar is gewoon een oud wijf kan niet eens een schouderduw winnen!
Vind ik leuk
De Liefhebber +13144
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:47
Nee joh! Die verdediger zet zijn schouder tussen de schouderbladen van Huntelaar! Ik Luik kregen we voor minder een penal tegen!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Hopen dat de var dit vasthoudt deze competitie dan wordt emmen kampioen hoppa
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Ten eerste alle psv fans die blijkbaar alle wedstrijden van ajax live volgen sit down b*tche@s.. Lange leven de VAR gerechtigheid, alle beslissingen waren terecht en goed gefloten.. ajax slecht gespeeld en complimenten voor vvv.. en hoezo onana geel terwijl die lange Jan 88 min lang tijdrekt.. maar heerlijk, slecht voetballen maar toch winnen!!!
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
Met hangen en wurgen noemen ze dit.
Vind ik leuk
:O +5051
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Schijtbakkenvoetbal 2.0
Vind ik leuk
Pietje2015 +18065
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
Schijtbakken voetbal speelde VVV. (Geen enkele intentie om te voetballen). En dan later klagen. Hadden ze eerder met het spelletje voetbal moeten binnen ipv een wolkenkrabber metselen voor de goal.
Vind ik leuk
SlideAway +97
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Geluk dwing je af ;-)
Vind ik leuk
Martinus69 +6346
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
En soms krijg je het op een presenteerblaadje
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
1 woord: MATCHFIXING.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Ga huile
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:52
huilen*
Vind ik leuk
Gein +505
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:09
Hou die onzin lekker in de keukenkampioen divisie.
Vind ik leuk
danny1974 +1880
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Het geluk van een tobclub
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Nee, het geluk van de club uit de tweede voetbalhoofdstad van het land
Vind ik leuk
danny1974 +1880
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Genau
Vind ik leuk
gustare +788
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Terechte beslissingen van de VAR en terechte overwinning van Ajax. En dat knollenkunstgrasveld is jereinste competitievervalsing.
Vind ik leuk
Blcity +69
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Zo veel geld geΓ―nvesteerd en het is nog niks , haha....
Vind ik leuk
91050 +55
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Haah, Ajax heeft weer zijn VAR (Virtual Ajax Recovery) ingezet.
Vind ik leuk
TheMariner +4238
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Gaat een moeilijk jaar worden voor Ajax. Bedroevend niveau weer.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
nee hoor die krijgen het hele seizoen strafschoppen cadeau van de knvb nog meer dan in vorige jaren want stel je voor dat ajax weer geen kampioen word
Vind ik leuk
TheMariner +4238
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Dus dat bedoelde Erik toen hij het had over meest fascinerende club.
Vind ik leuk
Foebele +52753
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Lekker zo je bek vol met korrels na de wedstrijd.... Verschrikkelijk spul is het, je staat onder de douche zelfs die ellende uit je hol te peuteren! Afschaffen en wel vandaag nog!
Vind ik leuk
reggie +1984
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:27
Er is nog niet een limburger die nog voor ajax is, wat een lucky ajax met Blom.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
We hebben toevallig heel veel supporters in Limburg ;)
Vind ik leuk
reggie +1984
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
Namen?
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
Haha gekkie

Veel uit Limburg die naar onze thuiswedstrijden komen, we hebben ontzettend veel supporters in Limburg
Vind ik leuk
reggie +1984
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:38
Ik kan er geen een in ieder geval.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:44
Dan moet je meer onder de mensen komen......
Vind ik leuk
reggie +1984
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:47
Hoe zien ajax supporters er eigenlijk uit dan, kan ze er niet uithalen.
Zit dagelijks tussen honderden mensen.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:02
Dan moet je wat meer met de mensen praten, veel Ajax seizoenkaarthouders ook in Limburg
Vind ik leuk
reggie +1984
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:20
Kan me niet voorstellen dat die elke 14 dagen naar Abcoude rijden, onmenselijk.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:36
Je hebt toch wel in de gaten dat je je gedraagd als een kinderachtige calimero...
Vind ik leuk
reggie +1984
zondag 19 augustus 2018 om 09:15
Graag inhoudelijk blijven reageren, niet je niveau laten zakken.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zondag 19 augustus 2018 om 14:53
Er is bij jou geen niveau dus waar heb je het over....
Vind ik leuk
reggie +1984
zondag 19 augustus 2018 om 19:51
Dat bedoel ik.........
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:50]
Vind ik leuk
Cappie +8020
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Herinner jij je vorig jaar nog? Toen was het lucky PSV omdat wij in de laatste minuten van een wedstrijd scoren, maar ik begrijp het wel, dat zijn niet de regels van het spelletje natuurlijk.... Heerlijk dat meten met twee maten!
Vind ik leuk
Pietje2015 +18065
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
Klopt maar wel 8 wedstrijden lang.
Vind ik leuk
Bertus040 +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
lucky Ajax
Vind ik leuk
Cappie +8020
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Nou de felicitaties voor wat betreft het kampioenschap kunnen alweer naar Amsterdam. Toch fijn dat je na twee wedstrijden al weet dat je kampioen gaat worden.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Heeeeerlijk op deze manier smaakt goed!

Ja het was niet goed, maar nu moeten we over dat dood punt heen zijn!

Elke overwinning hoe dan ook, op kunstgras is er één. Na de CL wedstrijd 3 punten op kunstgras ik teken ervoor!

En was gewoon een pingel! grappig weer iedereen die daar overheen valt lol

VVV complimenten! Dat moet zeker gezegd worden! Op het laatst kwamen we nog goed weg.


Ajacieden heeeerlijk helder 3 punten!

#opluchting!

Goede week CL voorronde doorgekomen, en deze lastige uitwedstrijd gewonnen. De manier waarop niet goed, maar Ajax kan beter zagen we ook tegen Luik dus daar maak ik me niet zo zorgen om...
Vind ik leuk
Brobby +17
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Je vergeet dat die keeper van VVV overal tussen zat. Is altijd een lastige wedstrijd daar in de koel. Zijn wel meer topclubs die daar punten verspelen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Lucky ajax.
Vind ik leuk
Enieese +31
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
ajax1973 +2345
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
was weer een ten hag wedstrijd zo zwak zonder idee en energie en wat doet labyad bij ajax wat een drama is dat
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Die speler van VVV heeft het halve kunstgras aan zijn gezicht hangen bij het Fox interview.
Gras? Die korrels dus.
Vind ik leuk
Butsbal +14182
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Voor Ajax Referee
Vind ik leuk
Mdam +847
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:28
Wat een slechte pot zeg. Moet wel zeggen dat het wel een penalty was. Doelpunt van vvv had gewoon goedgekeurd kunnen worden. Maar ook dit soort wedstrijden moet je winnen. Wel gewoon van de beek opstellen dan heb je in ieder geval nog diepgang, nu komt iedereen in de bal.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Weer geen moer geleerd dus. Het was weer verschrikkelijk.... Zouden we dan ook een keer op een lelijke manier kampioen worden?
Vind ik leuk
JoeyC +4445
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Varjax.
40 miljoen uitgeven en dan zoveel hulp nodig hebben van de (video)arbitrage.
KNVB = competitievervalsing.
Vind ik leuk
VZW291 +708
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:48
Aangifte doen is optie
Vind ik leuk
Blueman +1124
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Kunnen we Ajax niet direct kampioen maken? Ik dacht dat de VAR er was om de wedstrijden eerlijker te laten verlopen, maar ik heb het blijkbaar verkeerd begrepen: het is om Ajax kampioen te maken!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Mazzelaars komt niet voor niks van het 'Amsterdamse' woord mazzeltov...
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43
Mazaltov betekent gefeliciteerd.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:52
Mazzeltof (of mazzeltov) bestaat eigenlijk uit twee Hebreeuwse woorden: ΧžΧ–Χœ mazal 'sterrenbeeld' en Χ˜Χ•Χ‘ tov 'gunstig'; ΧΧ–Χœ Χ˜Χ•Χ‘: mazal tov kan dan worden vertaald met 'gunstig gesternte'. Via het Jiddisch zijn 'mazzel(tje)' (meevaller) en 'de mazzel' (tabee) als leenwoorden in het Nederlands terechtgekomen.
Dat 'mazzeltov' 'gefeliciteerd' betekent staat los van wat ik zei.

Jij wilde mij corrigeren? Try again!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:56]
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:32
Ik wil je helemaal niet corrigeren. Anders zei ik je wel dat het geen Amsterdams woord was. Ik spreek ivriet. En ken dus ook jou uitleg.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:29
Jullie vergeten allemaal ff de rode kaart die gegeven had moeten worden aan vvv? Ajax terecht gewonnen.. klaar.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:39
en vvv had ook nog een strafschop moeten hebben maar dan kijkt de var niet ach ook toeval haha
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Weet niet of je de herhaling hebt gezien maar dat was dus geen penalty..
Vind ik leuk
poklane +5380
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Zou dat moment op het laatst nog wel is willen zien, De Ligt hield volgensmij zijn handjes niet echt thuis.
Vind ik leuk
Hyena +30644
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Werd eerst zelf vastgehouden en rukte zich vervolgens inderdaad los.
Vind ik leuk
Darter 876 +1115
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Ajax was beter vandaag! Zonder VAR verlies je hier gewoon.....

Maar die keeper van VVV speelde echt een wereldpot!!

Op naar woensdag, daar maar weer vlammen naar een overwinning!!
Vind ik leuk
Bobo48 +12
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Moet er in blessuretijd ook niet ff terug gekeken worden door Blom? Had Vvv dan ook nog een eerlijker oordeel gehad over het moment in ajaxs strafschopgebied...
Vind ik leuk
Teamgeest +1930
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Hahahahag ... πŸ‘ŽπŸ»
Vind ik leuk
Natnek +6
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Ben van dit Ajax helemaal niet gecharmeerd. Stralen buiten Europees weinig bezieling uit. Zo van dat doen wij wel eventjes... slechte instelling tot met geluk 3 punten
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Wat een schande dit weer. KNVB Maffia zet de VAR selectief in.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7270
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:30
Dit geloof je toch niet? Wat een afgang voor de arbiter en zijn assistenten. KNVB bedankt voor het misleiden van de competitie.
Vind ik leuk
Maxidi +3816
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Post (vvv) de man, je geef en je krijg wat... (var)
Vind ik leuk
Bill +1003
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Jan joost van gangelen is de grootste schandknaap ooit.
90 minuten met 11 man voor de pot op een plastic mat.
Ajax verdiend gewonnen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
markie +3237
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Tja... Was niet best. Maar vorige seizoenen viel het kwartje vaak de andere kant op met dit soort wedstrijden. Hoe vaak kroop psv vorig jaar door het oog van de naald en het jaar daarvoor feyenoord?

Geluk van een kampioen? πŸ€—
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
nee niet gered maar weer geholpen vanuit zeist zoals gewoonlijk.
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Echt ongelooflijk en bizar dit! Absoluut een te makkelijk gegeven penalty en absoluut een onterecht afgekeurd doelpunt. Partijdigheid ten top!
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
Penalty was zéér terecht.. Huntelaar getorpedeerd. Tafgliafico werd uit balans getrokken..kan je over discuseren. VVV had rode kaart moeten krijgen na doodschop op Frenkie de Jong.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Dit Ajax mag blij zijn als ze minder dan 15 verliespunten hebben voor de kerst.
Wat is dit slecht.
Overmars en vd Sar kunnen hun bureau vast leeg gaan maken.
Vind ik leuk
Vinnie J +1912
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Wat een in en in trieste dag voor de supporters. Ik neem aan dat de scheidsrechterscommissie deze scheidsrechter eens uitvoerig gaat beoordelen. Ik zeg alvast #ongeschikt
Vind ik leuk
DrDeef +2370
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Dat zien wel al een jaar of 10. Volgens mij krijgt de KNVB subsidie omdat ze met Blom een visueel beperkte werknemer in dienst hebben. Wat een blindvink.
Vind ik leuk
DrDeef +2370
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Waarom ging ie in de 94e minuut niet op de stip dan? Was de VAR ineens ff pissen ofzo?
Vind ik leuk
Blindsy +20685
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:31
Zie dat het Video Ajax Registratie-systeem inmiddels op de gewenste wijze functioneert?
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43
Het Vvv Antivoetbal Rugby werkt uitstekend!
Vind ik leuk
Hansdeg +1369
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Die VAR gaat Ajax wel kampioen maken zo
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Dat denk ik dus ook
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Hansdeg...VVV moΓ©t gewoon geen domme overtredingen maken.. dan was dit niet gebeurd. VAR is in het voordeel van de aanvallende clubs. Het voetbal wint!
Vind ik leuk
Hansdeg +1369
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:06
Nou als ik jouw reacties lees, kijk je niet alleen door een roze bril, maar loop je ook in een roze pak
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:55
Flauwekul niet zo zeuren..de VAR zorgt jΓΊist voor eerlijke beslissingen. Alle voetballiefhebbers zijn er voorstander van.
Vind ik leuk
Hansdeg +1369
zondag 19 augustus 2018 om 09:41
Ook de VAR is mensen werk en ja de KNJB is echt voor Ajax.
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
Gerechtigheid gaat zegevieren!
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
Vorige week vvv - willem ii waar vvv goed weg kwam, nu dus de andere kant van de medaille. Ik ben er na anderhalve competitieronde wel achter dat dir de hele charme uit het voetbal haalt en alles wordt nog meer onder een vergrootglas gezet. 1 keer per team per heldt var aanvragen oke, maar zo vaak wachten op de var slaat nergens meer op, scheidsrechters zullen ook geen zelfvertrouwen krijgen. Als ze de hele tijd gecorrigeerd worden door een collega achter een schermpje.
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
Ronnie deels mee eens...die spelers van VVV zullen volgende keer voorzichtiger zΓ­jn in strafschopgebied... het komt de eerlijkheid van het voetbal ten goede. Iedereen moet er nog aan wennen.
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
1 Terecht afgekeurde goal vvv Tagliafigo wordt weggetrokken
2 Terecht penalty Huntelaar wordt getorpedeerd
3 VVV had rode kaart moeten krijgen na smerige overtreding op Frenkie de Jong
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:33
Terecht, VAR for president!
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1924
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
2x terecht maar wat speelt Ajax slecht zeg ! En nogmaals Kunstgras vreselijk! Als Neres een zware Blessure heeft rekening naar VVV sturen.
Vind ik leuk
Floaz +899
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Wat zal jij blij zijn dat het 'terecht' is
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1924
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:47
Ja nu weet ik hoe Psv supporters zich vorig seizoen voelde die hadden altijd geluk.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
ZEKER
Vind ik leuk
stollie38 +17171
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Gefeliciteerd Ajacieden, maar een wrange nasmaak. Het verlies van Neres en winnen via de de VAR en terwijl je het al eerder had moeten beslissen. Het moet echt beter en de wedstrijd tegen Standard niet als incident beschouwen,want straks wacht Kiev en dat is een stuk lastiger tegenstander. Vroeger met Bobby Haarms liepen ze de plaggen uit het veld en dat moet weer terug. De tegenstander moe spelen en het simpel uitspelen.
Vind ik leuk
Strijp +14026
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Een matig Ajax wat ter verdienste van Venlo niet in zn spel kon komen. De penalty kon gegeven worden dus terrecht.
Vind ik leuk
Zomaarwat +265
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:34
Welk rugnummer heeft Blom gekregen van Overmars?
Vind ik leuk
Floaz +899
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
12 van 12de man
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Jij lult zomaarwat?!
Vind ik leuk
Zomaarwat +265
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:00
Natuurlijk! Ik vond het een absolute penalty op Huntelaar maar ik heb 15 keer naar de herhaling gekeken bij het afgekeurde doelpunt van VVV maar snap totaal niet waarom dit doelpunt is afgekeurd. Hij zou aan het shirtje van Tagliafico hebben getrokken maar dat was zo minimaal zichtbaar en nauwelijks voelbaar geweest. Ik vond het wel knap hoe Tagliafico er zo'n toneelspelletje van maakte alsof hij gigantisch aan zjjn shirtje getrokken werd. Hij kan dit nooit gevoeld hebben.
Vind ik leuk
Pimman +11715
zaterdag 18 augustus 2018 om 23:00
Ik zag het óók pas in de herhaling..maar zag het toen wel in één keer. Hij werd in ieder geval uit balans gebracht zodat die knaap ongehinderd kon inschieten. Dat is aan de VAR én scheidsrechter om daarover te beslissen...die zijn daar tenslotte voor opgeleid.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
Wat een zaad wedstrijd.. net zo klote als tegen Heracles.. en blom is ook een aanfluiting.. 90min naar gapend voetbal zitten kijken
Vind ik leuk
Fritske01 +5333
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:35
Man man man man.
Enige positieve dat er te melden is is dat het na 2 wedstrijden nog steeds spannend is πŸ˜‚
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
OkΓ©

De penalty was zeker weten terecht gegeven.
Maar laten we nu wel eerlijk zijn dat ongeacht dat 'kleine' okselhaar trekken van onze vriendelijke Noor die Argentijn nooit te nimmer op tijd was geweest om die bal te verdedigen en zichzelf gewoon knullig aan de kant gezet had. Want de beste man springt zelf gewoon volledig mis.
Vind ik leuk
Floaz +899
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
AJAX is vandaag kampioen geworden door de VAR! Iedereen die voor Ajax is van harte gefeliciteerd!!!
Vind ik leuk
Fritske01 +5333
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Kampioen? Ze zijn na 2 wedstrijden niet hopeloos in het rechter rijtje beland.
Vind ik leuk
Drobtine +2663
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:36
Niet verdient maar wel lekker VVV verdiende een punt Ajax dramatisch net als het veld maar dat is geen excuus
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Dus dit is de bedoeling van de VAR, nou het is soms een toegevoegde waarde en hier is het dus echt een nadeel voor een clubje als VVV. Niet om Ajax maar ik twijfel echt over de eerste beslissing. Wordt het dus echt niet beter van.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37]
Vind ik leuk
VZW291 +708
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
Je zult discussie blijven houden, feit is wel dat Tagliafico vastgehouden wordt en dat dit volgens de regels een overtreding is. Vraag is alleen hoe zwaar of licht vasthouden moet al worden bestraft? En wat als beide spelers vasthouden?

De strafschop van Ajax was echter wel duidelijk.
Vind ik leuk
pinkelman +4482
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Tja, Tadic ziet ajax als top 10 wereldclub.
Realiteit is dat deze wereld club alle zeilen moet bij trekken om te winnen van clubs als VVV, de Graafschap, etc.
Nogmaals de bovenste clubs bovenin ontlopen elkaar echt niet zo veel daar doen aankopen als Blind echt niet het verschil in maken.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Waarom reageren veel Psvers zoveel meer in Ajax topics dan in Psv topics, zie alleen deze topic al haha
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
omdat ze in een oer saai dorp wonen waar geen moer te doen is ,die mensen liggen om 22.00 op bed ,als jij daar zou wonen ,zou je ook op alles wat over ons mooie Ajax gaat reageren,pik, geloof me.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:47
Ik ben een Ajacied ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:37
Ajax heeft goed ingekocht dit jaar

Tadic, 20 miljoen naar Southampton
Blind, 20 miljoen naar united

VAR, 40 miljoen naar de KNVB
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Tadic 13,7 miljoen plus mogelijke bonus. Blind 16 miljoen plus mogelijke bonus

We zijn blij met hun, hebben genoeg geld! Alleen Frenkie gaat al veel meer opleveren dan die twee kosten haha ook De Ligt en Neres
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:12
Gelukkig wordt je binnenkort 13 ken je een nieuwe pyama vragen.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:14
En weer een dom antwoord van een klein jochie haha ja je kon geen antwoord erop vinden he haha
Vind ik leuk
bennings +361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:54
Geweldig ,zielige joodjes hebben de VAR omgekocht om eindelijk een x weer een titel te pakken
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Heerlijk de reacties haha
Vind ik leuk
broedkip +2266
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Gemazzeld is terecht geconstateerd. In extramis slaat weer eens helemaal nergens op. Tip voor VP: wordt zorgvuldiger in jullie commentaar of ontsla dit soort mensen met deze domme onzin.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38]
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1924
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Vind Ajax niks opgeschoten met deze selectie ! Totaal geen diepgang.Labyad is echt een aandluiting 1e klas wat een miskoop. Zou hem weer verpatsen in de winterstop voor een knaak en een handje vol rijst. Overmars moet echt nog wel de transfermarkt op voor een buitenspeler.
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Kevin Blom en VAR bedankt voor jullie eerlijkheid!, iedereen die tegen ons is... lekker puh!
Vind ik leuk
Bill +1003
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
Prima pot van Ajax. De kansen niet benutten brak ze bijna op.
Ploegen als vvv op die plastic mat zijn een schande voor het voetbal en jan joost van gangelen verdiend interne stokslagen wat een naar reetriddertje met zijn gay krulletjes
Vind ik leuk
Larrush +292
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:38
KUnsTgras moet zsm verboden worden. Daar krijg je zaadpotjes van.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
Varjax heeft gewonnen..hoezo!!??
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:40
nu Fortuna nog winnen of in ieder geval gelijk spelen ,dan hebben we een heel fijn weekend,hup ,Fortuna !
Vind ik leuk
barry m +608
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
het was een zuiver doelpunt.
arbiter helpt ajax om het record van 60 jaar geleden niet te evenaren.

Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:58
is dat zo lang geleden? , Ik dacht dat we onder Co Adriaanse ook een keer een hele slechte start hadden met 2 verlies partijen of geijke spelen in de eerste 2 , 3 matches
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
Wie was de VAR, Sjaak Swart?
Vind ik leuk
stollie38 +17171
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:41
En FC Calimero moet niet piepen hoeveel geluk hun vorig seizoen hadden.
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:48
zo is dat, het geluk van de kampioen noemen ze dat vorig jaar hadden we deze wedstrijd gelijk gespeeld of zelfs verloren,nou moeten onze Jongens nog ritme en scherpte vinden en dan gaan we iedereen, zeker in NL oprollen!
Vind ik leuk
Realist1892 +1631
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Ik stond net nog achter de beslissing van de VAR.
Maar twijfel echt of VVV ook geen Penalty moest hebben de laatste min?
Maar nogmaal ik sta erachter de beslissing.
Maar als Ajax zulke wedstrijden nog meer speelt.
Gaan ze echt geen Kampioen worden.
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:55
we moeten er geen gewoonte van maken,maar na die ambiance van vorige week is het gewoon moeilijk tegen zoΒ΄n club als VVV, het is hetzelfde als je vd week heb liggen wippen met Pamela Anderson en vandaag moet je bij Erica Terpstra( met alle respect hΓ©) dr op ,dan presteer je nu ook minder,geloof me pik
Vind ik leuk
Realist1892 +1631
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:12
De laatste zin heb je gelijk.
Maar eerlijk,tegen bijvoorbeeld Utrecht Heerenveen AZ Vitesse zeg maar de subtoppers.
Hoeft Ajax zo niet voor de dag komen.
Dan ga ze echt met 0 punten naar huis.
Hoogstens 1 punt als ze geluk hebben.
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:27
we zullen zeker een keer punten gaan verliezen na een zware Europese uitwedstrijd,maar als we goed draaien in de EL/ hopelijk de CL,gaan we juist beter spelen in de ED ,en hetzelfde geld voor Psv, zij gaan ook Europa in en krijgen dan ook daarna in de ED moeilijk wedstrijden ,in Feyenoord zie Ik niet echt een gevaar(met alle respect) dit seizoen,hoewel je nooit iemand moet onderschatten,en we spelen nu nog niet zo goed maar Ik zie het positief in en weet zeker dat het alleen nog maar beter gaat worden!
Vind ik leuk
barry m +608
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:55
De scheits had gewoon bij verschillende acties zijn ajax bril op.
Vind ik leuk
Padason +1199
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Labyad is totaal ongeschikt, blind speelde zo enorm slecht. Daarnaast na neres uitviel totaal geen diepgang, labyad kan beter in de supermarkt werken en Ziyech loopt uit frustratie altijd vanaf recht naar het midden toe 0,0 diepgang op vleugels wat resulteert dat de overlappende backs ook niks kunnen.

Ziyech was vandaag enorm slecht, bijna geen bal goed en gaf mede spelers de schuld. Zag niets anders dan een zuur pruim gezicht.

Blom mag voor half jaar geschorst worden, dankzij VAR toch gebleken dat Blom tegen Ajax is. Wilde een onterechte doelpunt goed keuren, onterecht een penalty wegwuiven, gelukkig tikte VAR op zijn vingers.

Als dat nog niet genoeg is voor onze droplul, rode kaart overtreding op de jong wordt niet eens voor gefloten, Venlo mag 89 minuten lang tijdrekken, keeper die ballen 15 seconden in de handen mag houden (Denk aan de 7 sec regel) en meerdere malen balen bij cornervlaggen ging ophalen, Onana wordt bij de 2e keer gelijk bestraft met geel. Ballenjongens heb ik tot aan de 89e minuut niet 1x kunnen spotten.

Komt Ajax goed weg? Nee, zonder VAR was het een onterechte overwinning van Venlo.

Treurig dat Ajax op deze manier wint? Jazeker.

Vind ik leuk
Koenbres +2137
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:42
Vorige week had VVV de VAR mee en deze keer mogen ze ook niet klagen. Overtreding op Frenkie was een benenbreker en ik vraag me af hoe je als Blom zijnde die in godsnaam kan missen.
Vind ik leuk
VZW291 +708
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43
Ajax ontsnapt opnieuw aan puntverlies, maar over 90 minuten mag je de overwinning van Ajax wel verdiend noemen. VVV heeft eigenlijk (op dat moment in de blessuretijd na) eigenlijk geen serieuze kansen weten te creeren. En die had Ajax meer als voldoende.

VAR speelde een cruciale rol vandaag en wat gelijk opvalt is dat ook VAR niet alle discussie weg haalt. Het blijft natuurlijk in sommige gevallen gaan om interpetatie van de situatie.
Vind ik leuk
edje2307 +382
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:43
Blom ...GORE STINKNEUS
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:18
wat is er met Blom zijn Reukorgaan ?
Vind ik leuk
Gerro +9621
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44
Lekker 3 punten terechte overwinning
Vind ik leuk
Tebannet +206
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:44
Bah bah. Veel te laag tempo. Labyad meent dat het veld 4 meter verder is. Was een penalty en Blom had het gezien moeten hebben.
Vind ik leuk
Nar +1245
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
Wat een sportieve coach is die Steijn.
Vind ik leuk
fcfc +433
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:45
Niemand kan ontkennen dat ajax hier heel goed wegkomt. De VARmomentjes zijn terecht. Ik vond het ook sneu voor VVV , maar niets meer dan terecht. Wel raar dat blom het allemaal niet in een keer ziet. Was voor de tv makkelijk te zien. Net zoals die smerige schop op de Jong.

Ik had meer gehoopt op de volgende klap voor ten Hag met deze wedstrijd. Had hij zeker verdiend. Ziyech die speelde nog wel aardig. Hoe hij bij de zoveelste te late loopactie van zijn medespelerd helemaal gek werd, tekent hem ook wel.

Leuk hoor die 3 punten, maar zo wil je niet winnen als 'ajaxfan'.
Vind ik leuk
Nar +1245
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:50
Helemaal eens.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:52
VVV, HAD GEWOON 2X ROOD MOETEN HEBBEN DE JONG EN HUNTERLAAR!! EN WINNEN TEGEN EEN PLOEG DIE 80% VERDEDIG! VINT IK HEEL KNAP VAN KAMPIOEN AJAX, DUS TEGENSTANDERS VAN AJAX 90 MINUTEN VERDEDIGEN NUT NIET MEER!!
Vind ik leuk
fcfc +433
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:59
Waarvan akte.
Ik vond het ook een frustrende avond. 90 minuten leo driessen is ook niet te doen.

Ps: je capslock staat aan.
Vind ik leuk
Nar +1245
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:46
Joh....
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:29
Ik wel hoor, we moeten profesioneel worden ,pik, geen genade meer,onder Frank was het voetbal ook erg saai soms maar we werden 4 x op rij kampioen toen ,Ik zou er nu direct voor tekenen,WKΒ΄74 Nederland speelde het beste maar de Titel ging naar Mofrica,het gaat om winnen,Prijzen pakken,net als die bekerfinale in 2002 ,buitenspel doelpunt, So What, utkrom is er nu nog ziek van,en wij hebben lekker die KNVB beker van dat jaar in de kast staan,Ik vind het prima.
Vind ik leuk
fcfc +433
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:39
Tuurlijk ben ik ook blij met 3 punten,gap. Als ze me vragen "waarom ben je voor ajax?" Antwoord ik standaard dat ze het leukste voetbal spelen in Nederland. Dat doen ze dan ook vaak.
Nu krijg ik weer terug dat je de VAR nodig hebt om van VVV te winnen. Het lijkt me ook moeilijk voor ajax om met dit spelersmateriaal kick en rush te spelen.
Ik ben ook blij,achteraf, dat er nog geen VAR was in de tijd van Wamberto. Maar je hebt zeker een punt. Beetje naΓ―ef van me, maar ik kijk het liefst naar flitsend voetbal.
Vind ik leuk
pim4ever +1228
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:46
Het licht niet aan Ajax dat zij de VAR nodig hebben, dat ligt aan Blom..
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:14
Ik begrijp wat je bedoelt ,en tuurlijk heb jij ook gelijk ,Ik heb ook liever dat ze goed spelen en ruim winnen, var of geen var,vroeger in de Van Gaal tijd wonnen we bijna elke week 4-0 5-0 ,als we een keer met 2-0 wonnen zaten we te klagen bij wijze van spreken,maar de laatste jaren lopen we zo achter de feiten aan,dat winnen op zich het belangrijkste is,met die komende wedstrijden tegen Kiev ook we moeten hoe dan ook doorkomen, stel we spelen thuis 0-0 en daar bij die gasten 1-1, dan gaan we de CL in,en wat de competitie betreft het is allemaal nog erg fragiel,en nu is het zaak om zo min mogelijk averij op te lopen,anders lopen weer achter de feiten aan,is het een en ander stabiel dan gaan we de puntjes op de i zetten,en gaan we echte klappen uitdelen,juist die wedstrijden die je slecht speelt moet je hoe dan ook toch winnen,daar haal je het kampioenschap mee binnen! kijk maar naar Psv vorig jaar,die won heel vaak in de slotfase,en werden zo doende kampioen.nu zijn wij aan de beurt en gaan wij Kampioen worden en Ik denk met een wedstrijdje of 5 Γ‘ 6 dat het spel al een stuk beter zal zijn en de overwinningen makkelijker gaan komen.
Vind ik leuk
Budazonen +477
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:46
Mooi systeem dat VAR.

Verkoop die labyad zsm. Of stal hem bij de Fjes. Heb je geen reet aan. Hoop dat Neres snel terugkomt. Anders 3x speler erbij linksvoor, rechtsvoor, spits. Ook de trainer moet je lozen.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:46
Apart toen het Psv vorig seizoen een paar keer mee zat mochten we daar niks over zeggen (de topics daarover zijn het bewijs) en nu (terwijl Blom gewoon de regels na leefde) maar nu alle Ajax topics nu die erover gaan gaat richting de 1000 berichten, met veel van die zelfde Psvers die nu om moord en brand schreeuwen haha!

Nou deze overwinning smaakt nu nog beter! Moet ik eerlijk zeggen ;)
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:23
Je ziet toch hoop ik zelf ook wel, dat het heel slecht was. En dat jullie zo zeker geen kampioen gaat worden. Nee ik ben niet voor psv
Vind ik leuk
Wong Ho +307
zaterdag 18 augustus 2018 om 22:19
klopt, volgens mij is er niks onrechtmatig of vals gebeurt toch? en juist om de dingen wat beter te kunnen bekijken is die var toch in het leven geroepen,en het zal ook wel eens een keer in ons nadeel uitpakken,maar als dat alleen maar terechte beslissingen oplevert ben Ik het er mee eens ,ook als het een keer in ons nadeel is,de waarheid is de waarheid,klaar.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:46
Kevin Blom: Ik ben een echte Ajacied.
Vind ik leuk
Vak-DD +12961
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:47
Dan hoop ik dat Blom volgende week ons niet fluit tegen ajax, want dan verliezen wij ook. Ach het maakt ook niet uit, ze fluiten allemaal in het voordeel van ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:47
hoe zo gered? was gewoon 2x rood VOOR DE TEGENTANDERS van de jong en HUNTELAAR!
Vind ik leuk
bennings +361
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:48
Rot toch op met de (VAR) joh ,competitie vervalsing ,en die kut Blom nooit meer Ajax laten fluiten ,heeft een licht voorkeurtje ..
Vind ik leuk
Mario1984 +543
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
Na deze wedstrijd kan je wel vaststellen dat iedereen scheidsrechter kan worden. Je hoeft zelf namelijk geen belangrijke beslissingen te nemen. De VAR gaat alleen maar meer discussies opleveren.
Vind ik leuk
Nar +1245
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
Ten Hag heeft wel gelijk. We moeten echt dodelijker worden.
Vind ik leuk
AlbS +308
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:49
En zo schijt de duivel altijd op de grote hoop (Ajax in dit geval)
Wat een farce.
Vind ik leuk
Argento8523 +7471
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:50
Wat een mazzel

VVV had minstens een punt verdiend hier

Ajax moet zich schamen
Vind ik leuk
Nar +1245
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:56
Wat raar dat Ten Hag niet bij de pers. is...
Vind ik leuk
Floaz +899
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:56
Gelukkig fluit Blom niet alle wedstrijden, beetje trekken bestraf je en zwaar rood voor VVV geeneens geel wat een malloot
Vind ik leuk
phritzzz +4448
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:59
Eerlijk is eerlijk. Ook al ben ik PSV'er en had ik het graag anders gezien.
Als ik de beelden terug kijk, vind ik beide momenten correct beoordeeld door de VAR. Taljafuckko wordt aan zijn shirt getrokken in de 16 en ook Huntelaar krijgt een overduidelijke duw. Moet je niet doen in de 16.

Je mag alleen hopen dat de VAR een volgende keer ook zo gedecideerd is als het een andere club dan Ajax betreft. Daar moet je op voorhand gewoon vanuit gaan vind ik.

Vind ik leuk
aimdam +871
zondag 19 augustus 2018 om 01:12
Eerlijk van je. Tuurlijk moet de Var bij elke wedstrijd eerlijk en oprecht gebruikt worden, ongeacht welke club. En dat gebeurd ook echt wel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30207
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:59
Ajax heeft over geluk niets te klagen. What's new? Geen beste generale voor woensdag tegen Kiev.
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:01
Je kan het nog zo recht proberen te lullen. Ze hebben geluk gehad, het was armoedig en ze zijn gematst!
Vind ik leuk
Vinnie J +1912
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:01
Waanzin. En ze juichen alsof ze kampioen zijn geworden. Maar met een instelling van jetje en een onbekwame coach... ben benieuwd of hij de kerst haaltπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:02
Chapeau VVV, jullie hadden zeker 1, misschien wel 3 punten verdiend. KNJB wil ik niet zeggen, zo ging het gehele seizoen van PSV vorig jaar, maar als Ajacied besef ik me heel goed, dat we nu de 3 punten aan onze naam te danken hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:02
VAR heeft de stekker er uitgetrokken bij fortuna PSV 😭
Vind ik leuk
John040 +2433
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:02
Deze wedstrijd hoort door Uefa onderzocht te worden lijkt wel omgekocht die abitrage.Nooit meer laten fluiten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 22:51]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:02
Wat hebben we aan de var in de eredivisie als ze in speelronde 2 al niet doen waar voor ze gevraagd worden of was er maar 1 vraag wees partijdig flikker die var eruit en ga verder op de oude manier dit wordt niks
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 21:03]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:03
Maar goed, 3 punten zijn binnen voor jullie... Als wij de topper tegen Fortuna nog weten te winnen zou mooi zijn... Hopelijk is dit hangen en wurgen alleen in de beginfase en wordt het een spannende titanenstrijd en... zeg maar, dus!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 21:03]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:04
Het Virtual Ajax Recovery systeem, beter bekend als VAR, is een official die de KNVB assisteert en op diens verzoek beslissingen beoordeelt in het voordeel van Ajax. De videoscheidsrechter is een volledig gekwalificeerde scheidsrechter op de loonlijst van de Amsterdammers. Hij bevindt zich op een locatie buiten het speelveld en staat via een radio in verbinding met de scheidsrechter en de technische staf van Ajax.

De KNVB heeft sinds 2013 al proef gedraaid met de VAR. Echter bleek hieruit dat het al snel opvalt dat men in Zeist in het voordeel van Ajax beslist. De KNVB maakte in 2016/2017 gebruik van de videoscheidsrechter in het bekertoernooi. De wereldwijde primeur van een live-test in een officiΓ«le competitie op het hoogste niveau beleefde de VAR-scheidsrechter op 21 september 2016 bij de KNVB Beker wedstrijd tussen Ajax en Willem II (5 – 0). Het hulpmiddel bewees direct zijn waarde. Bij een overtreding van Willem II-middenvelder Anouar Kali greep scheidsrechter Danny Makkelie in eerste instantie naar een gele kaart, maar op advies van VAR-assistent Pol van Boekel, tevens op de loonlijst in Amsterdam, werd dit omgezet naar een rode prent.

Sinds januari 2017 experimenteert de KNVB ook met monitors langs het veld, waarop een scheidsrechter zelf een situatie kan terugkijken in de zogenaamde β€˜view area’ tussen de twee dug-outs. Aan deze twee monitors zijn geluidsboxen gemonteerd waardoor de trainer van Ajax in direct contact staat met de scheidsrechter op het veld. Uit geruchten, die achteraf bleken te kloppen, blijkt dat de desbetreffende van dienstdoende Ajax-trainer hier de bonuspercentages in schreeuwt. Het hoogst bekende percentage bonus staat op naam van Scheidsrechter Blom. Deze verliet de wedstrijd tussen VVV Venlo - Ajax op 18 augustus 2018 met een bonuspercentage van 20%.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:04
Dankzij de VAR ! De nadelen van afgelopen seizoenen belanden nu is in ons voordeel. Zit hier met een waardeloos gevoel.Maar toch blij met de 3 punten inpakken wegwezen en op naar woensdag.
Vind ik leuk
Finaltouch +199
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:06
De VAR heeft het goed gedaan, op de rode kaart na dan!

Woensdag CL, kijk er naar uit!

[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 21:07]
Vind ik leuk
Bas49 +24
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:07
Dus ook in basisopstelling is de inzet en de scherpte ver te zoeken. Overmars mag zijn Technische staf wel eens bij zich roepen en hen vragen wat hij gaat terugzien voor zijn miljoeneninvesteringen. SchΓΆne, de Jong, Blind, Labyad spelen maken totaal geen indruk.
Zo'n wedstrijd moeten ze voor de rust al gewonnen hebben, maar met dit tempo en slordigheden wordt elke eredivisiewedstrijd billenknijpen...…..
Een stevig fluitconcert is zeker op z'n plaats......
Vind ik leuk
edje2307 +382
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:08
VAR......Volgens Amsterdamse..Regels
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:09
Ik vraag mijzelf nog steeds af of ik zojuist een wedstrijd van PSV van afgelopen heb gezien, of een wedstrijd van Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:09
Toch vraag ik me af wat zal blom nou vragen voor 3 punten ajax
Vind ik leuk
derksen +8899
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:11
Ja wat valt er van te zeggen iemand zij ooit of je met 0-1 wint of met 0-5 blijft zelfde aantal behaalde punten

Maar 200 miljoen op het veld of 2 miljoen je verwacht er dan toch iets meer van

Maar morgen gaat mij cloeb weer de bietenbak in tegen Excelsior
Dus ik zeg niks
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:12
Penal terecht, var moment 94e minuut was niets , VVV is een goal ontnomen met opzet Blom ( gewoon 10 weken 2e divisie laten fluiten)
1-1 was de juiste uitslag geweest
Vind ik leuk
RS0201 +135
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:13
De var helpt Ajax, scheidsrechters zijn ook voor Ajax. Wat heel logisch is, mooiste en beste club van Nederland :D
Vind ik leuk
J. Staatsen +7696
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:14
VAR wordt dus alleen maar gebruikt om te kijken of ze de grote clubs nog verder kunnen bevoordelen.
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:17
Met heel veel geluk gewonnen maar dat mag ook weleens.
Niet de VAR de schuld geven want Blom had weer eens zijn bril niet op.
Hij had het shirtje trekken moeten zien evenals de beuk in de rug bij Huntelaar.
Het meest schandalige vond ik dat hij de smerige overtreding op de Jong niet zag.
Labyad heeft inderdaad niks te zoeken bij Ajax.
Vind ik leuk
tengske +37
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:19
Blom = πŸ‘ƒπŸ»
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:21
Met hulp vd scheids
Vind ik leuk
Jap +0
zaterdag 18 augustus 2018 om 21:26

Het gaat om de volgende 4 situaties:

Doelpunt/Geen doelpunt. Denk hierbij aan onduidelijke buitenspelsituaties, of als er bijvoorbeeld aan shirtjes wordt getrokken in het strafschopgebied;
Penalty’s. Door ingrijpen van de VAR kan een onterecht toegekende penalty worden teruggedraaid. Het tegenovergestelde is ook mogelijk. De VAR kan een β€˜gemiste’ penalty signaleren;
Een directe rode kaart. De VAR kan op basis van de videobeelden een rode kaart aangeven. Dit geldt niet voor tweede gele kaarten;
Persoonsverwisseling. De VAR kan het aangeven als bijvoorbeeld de verkeerde speler het veld uit wordt gestuurd.
Vind ik leuk