KNVB reageert op VAR-problemen: 'Duels gaan ook zonder VAR-verbinding gewoon door'

    KNVB reageert op VAR-problemen: 'Duels gaan ook zonder VAR-verbinding gewoon door'

    zondag 19 augustus 2018 om 12:08

    Bij de wedstrijd tussen Fortuna Sittard en PSV deden zich zaterdagavond problemen voor met de VAR. Mocht dat in de toekomst nog eens gebeuren, gaat de wedstrijd gewoon door. 

    Dat heeft de KNVB laten weten op de website. 'Mocht, zoals gisteravond bij Fortuna Sittard – PSV, er geen directe audioverbinding zijn tussen de scheidsrechter en de VAR, zal er gedurende de gehele wedstrijd contact zijn met een mobiele telefoon of portofoon tussen de VAR en de vierde official', zo verklaart de voetbalbond.

    Volgens de KNVB heeft het niet werken van de VAR 'geen effect op de beslissingen die genomen worden; alle situaties worden nog steeds gecontroleerd door de VAR'. Het enige verschil is dat de VAR niet rechtstreeks in contact zal staan met de arbiter, maar dat alles via de vierde official loopt.

    Ook als er geen verbinding is met de camera's in het stadion zal de wedstrijd gewoon gespeeld worden. 'In dat geval zal de KNVB het aan iedereen (teams en publiek) melden en zodra de verbinding hersteld is, zal de wedstrijd met VAR worden voortgezet en dat ook met alle betrokkenen worden gecommuniceerd.'

    Lees meer over:Eredivisie

    Poll

    Ben jij voorstander van de VAR?

    (6646 stemmen)

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:11
    Afschaffen. Alleen doellijntechnologie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:13
    hehe eindelijk iemand die er verstand van heeft
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:15
    Wat strand en bier al niet met een mens kan doen gap. ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:16
    het geeft de gewone voetballiefhebber in ieder geval een "nuchtere" kijk op het spelletje.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:18
    Zo is dat. Gaat nergens meer over. Er is alleen een extra faalfactor toegevoegd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:21
    juist en buiten dat (en dan laat ik de clubdiscussie volledig buiten beschouwing) wat voor verdedigers gaan "we" hier in de toekomst mee creeeren?

    Ze durven niks meer te doen bang dat de var weer eens een scheet gezien heeft, lekker als je europa in moet ........
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 12:26
    De belangen,vooral financieel,worden te groot.Daarom is de var in het leven geroepen.komwn we niet meer vanaf.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:27
    ik weet het maar dat betekend niet dat ik het er mee eens hoef te zijn.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 12:35
    Zeker niet.Iedereen zijn mening.Ik begrijp jou argumenten ook wel.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 12:34
    Als dit de kant is die we op gaan dan vrees ik dat ik nog minder geïnteresseerd raak in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2665
    zondag 19 augustus 2018 om 12:39
    Dan ook overal precies hetzelfde systeem. Niet zoals gister.. Ja bij Heracles is er geen camera op de 16 meter lijn....
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2747
    zondag 19 augustus 2018 om 14:56
    Als alleen de ed het doet krijg je een ander spelletje.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 15:12
    eens.moet ook in keukendivisie
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2747
    zondag 19 augustus 2018 om 15:19
    Jep, ten minste
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:31
    Die gasten kunnem straks niks meer. Elk duwtje of het "opvangen" van een speler wordt bestraft. We hebben straks geen verdedigers meer. Voetbal gaat nog verder de afgrond in.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:33
    juist en de achterstand word groter en groter.
    De knvb zou deze gemaakte kosten beter in graszaad kunnen besteden.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:36
    Juist. Dan winnen we er toch nog iets van terug. KNVB is een en al treurigheid.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:21
    wattenstaafje, als het inderdaad zo zou zijn dat elk duwtje straks bestraft wordt heb ik er geen probleem mee. het probleem zit er in dat er SUBJECTIEF omgegaan wordt met de VAR, waarom grijpen ze bij de ene overtreding wel in en bij vele anderen ( van dezelfde categorie of hoger) niet. de VAR werkt nu clubkleur gericht.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 12:26
    Juist!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:18
    Vreselijke arbitrale ravage
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:13
    Nee.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:16
    Wel VAR en geen doellijntech?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:08
    Allebei wel. Die var doet het juist prima. Zie de goal vandaag van Utrecht die niet telde.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:14
    Mee eens
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18902
    zondag 19 augustus 2018 om 12:15
    Hawk eye voor buitenspel en doellijn is genoeg. Anders krijg je bij elk wissewasje in de 16 een VAR momentje.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    Hawkeye zou ik nog pruimen..die VAR is echt het meest erbarmelijke gedrocht ooit.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18902
    zondag 19 augustus 2018 om 12:20
    Absoluut.
    Vind ik leuk
    klick +905
    zondag 19 augustus 2018 om 12:55
    gewoon niet goed toegepast. zie hockey. werkt prima
    Vind ik leuk
    Castromann +7277
    zondag 19 augustus 2018 om 12:26
    Precies afschaffen.
    Var wordt ook bestuurd door een scheidsrechter.
    En geen mens is objectief..... dus blijft het toch beslissingen op gevoel. En dan heeft het nog geen nut.
    Bijvoorbeeld bij hands in de 16.... blijft toch interpretatie van de VAR scheidsrechters... de 1 geeft pingel de ander niet.
    Maw er blijft discussie.
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +698
    zondag 19 augustus 2018 om 12:31
    Ik denk dat de VAR wel een nuttige toevoeging is, echter niet op de manier waarop het nu gebruikt wordt. In het voetbal gaat tegenwoordig zoveel geld om, dat een foute beslissing grote gevolgen kan hebben. KNVB zou een voorbeeld kunnen nemen aan hoe het er bij hockey aan toe gaat. Systeem werkt veel beter en minder willekeur
    Vind ik leuk
    klick +905
    zondag 19 augustus 2018 om 12:54
    niet mee eens. gewoon goed toepassen. en als er geen verbinding mat de VAR is,m gewoon competitie vervalsing!
    Vind ik leuk
    phritzzz +2970
    zondag 19 augustus 2018 om 13:13
    Ik vind de VAR een vernieuwing die duidelijk nog verder ontwikkeld moet worden. Het staat nog in de kinderschoenen. Dat zagen we op het WK en nu in de Eredivisie.

    Het feit dat het nog niet loopt wil echter niet zeggen dat je het kind met het badwater moet weggooien. Terug naar 'vroeger' waar iedere supporter op TV kon zien dat een beslissing totaal verkeerd was behalve de scheidsrechter, is ook niet de ideale situatie.

    Het is als met internet, TV en andere technologieën: het systeem moet een tijd gebruikt worden en gaandeweg komen er toe- en aanpassingen die het verbeteren.

    De ontwikkelingen zijn in gang gezet en zijn niet meer terug te draaien.
    Eén van de consequenties is volgens mij dat voetballers als destijds Gerets, v. Bommel, Kraaij jr., Nigel de Jong, Materazzi en noem ze maar minder kans krijgen om met het mes tussen de tanden te voetballen. En dat ten faveure van spelers als Messi, Lozano, Sneijder, Iniesta, Romario en noem al die raspaardjes maar op. Daar kun je toch niet tégen zijn?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11708
    zondag 19 augustus 2018 om 14:45
    Lozano werd noch vorige week (1e helft), noch gisteren beschermd
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21578
    zondag 19 augustus 2018 om 16:17
    Ik ben er juist wel tegen omdat het zoals je zegt nog in de kinderschoenen staat. Je verpest de competitie met trial & error. Als iets niet goed is moet je het niet doen.

    Tevens vind ik dat het het "rauwe" voetbal eruit haalt. Scheidsrechters moeten juist optreden, ook een VAR is bij overtredingen mosterd na de maaltijd.

    Maar dit is slechts mijn bescheiden mening ;-)
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    zondag 19 augustus 2018 om 13:46
    KNVB dekt zich alvast in😉
    Vind ik leuk
    Counterattack +11708
    zondag 19 augustus 2018 om 14:43
    VAR is alleen goed als de VAR het goed doet.
    Op WK netjes, gisteren en vandaag lijkt de VAR de subjectiviteit te vergroten ipv de objectiviteit te waarborgen.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2970
    zondag 19 augustus 2018 om 14:50
    Wat versta je onder 'goed' dan? En hoe vergroot je de subjectiviteit en waarborg je de objectiviteit?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11708
    zondag 19 augustus 2018 om 14:59
    De subjectiviteit wordt vergroot als de kaders niet goed omschreven zijn. De objectiviteit wordt gewaarborgd als de VAR duidelijker wordt. Ik denk dat Nijhuis gisteren de goal, na visie op verzoek van VAR, de goal van VVV wel had goedgekeurd, de penalty voor ajax had gegeven en in de laatste minuut geen penalty aan vvv had gegeven.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2970
    zondag 19 augustus 2018 om 15:02
    Mee eens. De VAR wordt duidelijker door specifieker te omschrijven welke situaties door de VAR mogen worden beoordeeld en welke niet. En misschien moet het wel naar een systeem zoals bij tennis en hockey waarbij iedere coach een x aantal situaties aan de VAR mag voorleggen. Als de 'x' op is, is het pech gehad.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11708
    zondag 19 augustus 2018 om 16:57
    Klasse meneer Frits (Respect). Inhoudelijk antwoord. :-).
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12795
    zondag 19 augustus 2018 om 12:12
    Lijkt me nogal logisch..
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:12
    De variabele var , het gedrocht van de nederlandse voetbalvelden.
    Benieuwd wat voor wanpraktijken we vandaag weer te zien krijgen van deze kunstmatige guillotine van het eens zo mooie voetbalspelletje.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27338
    zondag 19 augustus 2018 om 12:21
    De VAR is bij het Hockey al veel langer in gebruik, geweldig systeem :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:25
    lekker bij dat stofzuigspelletje laten dan.

    ik vind het 3 x niks , je zorgt ervoor dat verdedigers helemaal niks meer durven te doen.
    Een heerlijk vooruitzicht als je europa in moet waar voor zulke akkefietjes als die goal van vvv gisteren nooit maar dan ook nooit voor afgefloten gaat worden.

    De hawk eye is een electronisch systeem wat ingevoerd moet worden.
    Verder moet voetbal voetbal blijven.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27338
    zondag 19 augustus 2018 om 12:29
    Je vind het niks, tot je club daardoor een beslissende wedstrijd zou winnen en bijvoorbeeld daardoor kampioen zou worden, dan ben jij net als iedereen die meteen gaat roepen hoe blij je ermee bent :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:31
    nee hoor , zie mijn reactie op wattenstaafje.
    Mijn afkeur van de var heeft niks met clubvoorkeur te maken maar met afbreuk op het eens zo mooie voetbalspelletje.
    Vind ik leuk
    Mr bien +2762
    zondag 19 augustus 2018 om 12:37
    Wat een onzin gisteren gisteren liep je te janken dat de var in het voordeel van Ajax was en VVV benadeeld was.
    Jij hebt wel degelijk voorkeur
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:47
    Het is fijn dat jij hier met je verschillende accounts zo objectief bent en absoluut geen voorkeur hebt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Mr bien +2762
    zondag 19 augustus 2018 om 18:47
    Heb maar 1 account
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:50
    En het hoeveelste account is dit dan inmiddels?
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +698
    zondag 19 augustus 2018 om 13:10
    Ben het vaak met je eens stratum, maar hier niet. Als het spelletje hetzelfde zou moeten blijven, renden we nog steeds achter een varkensblaas aan. Voetbal zou best wat meer regel aanpassingen kunnen gebruiken om het eerlijker / aantrekkelijker te maken
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 13:11
    en jij vind dat de var het aantrekkelijker maakt ?
    integendeel juist
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +698
    zondag 19 augustus 2018 om 13:16
    Ik denk dat het veel beter gebruikt kan worden. Op deze manier is het natuurlijk een draak. Maar zou graag zien dat ze het zouden gebruiken zoals bij de EHL.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 13:18
    de dienstdoende scheidsrechter gaat steeds minder beslissen in de angst om overruled te worden.

    Doellijntechno zou de eerste stap moeten zijn . Gewoon een electronisch hulpmiddel en niet nog meer menselijke meningen over een voorval op het veld dat alleen maar vertraging veroorzaakt en de charme niet ten goede komt
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +698
    zondag 19 augustus 2018 om 13:17
    Dus spelers die een bewust moment mogen aanvragen 2 keer per helft. Indien fout, verlies je het recht op VAR die helft. En de videoref bepaald, niet de scheidsrechter
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 13:20
    zijn al een paar prima suggesties inderdaad , maar dat geeft tegelijkertijd aan dat ze dit systeem nog niet in hadden moeten voeren nu.
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +698
    zondag 19 augustus 2018 om 13:22
    Volledig mee eens. Maar de KNHB wil het wiel opnieuw uitvinden, terwijl het bij meerdere sporten reeds goed gebruikt wordt
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:30
    Gaat var ook niet komen in de groepsfase van de cl?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 12:34
    Verdedigers moeten doen wat toegestaan is volgens de regels.
    Als je het soms ziet dat kan toch ook niet.Spelers die het shirt kapot hebben en niet eens gefloten.
    Schwalbes die een strafschop opleveren.Buitenspel doelpunten.....
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1918
    zondag 19 augustus 2018 om 12:41
    Spanje, Italië, Duitsland, België en Portugal hebben ook de VAR nu. Ook daar worden dat soort "akkefietjes" gewoon afgefloten. Heb het in Portugal afgelopen seizoen meer dan zat meegemaakt. De sport is eerlijker aan het worden.

    Doen we in Nederland eindelijk ergens aan mee is het weer niet goed. Gewoon ff wachten tot er een positief VAR-momenttje voor PSV komt, en dan is alles goed. :)
    Vind ik leuk
    Whatevaa +338
    zondag 19 augustus 2018 om 14:11
    Je zorgt ervoor dat verdedigers niets meer durven te doen? Je bedoelt misschien, verdedigers moeten nu echt verdedigen ipv stiekem knijpen duwen trappen etc etc. Alle oneerlijkheid verdwijnt zo als je var goed toepast. Vvv speler gister had never gescoord als hij Nico niet eerst uit balans had gehaald.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 14:13
    dammen is ok een mooie sport
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 12:28
    Je bent gewoon bang dat Ajax de eerlijkste kampioen ooit gaat worden
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:44
    hahaha de eerlijkste kampioen ooit.....humor
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zondag 19 augustus 2018 om 12:45
    Het is echt verschrikkelijk hè. In de zestien mag je elkaar nu helemaal niet meer aanraken, ballen van een halve meter op je arm zijn cruciaal, het ligt steeds stil, scheidsrechters durven zelf in eerste instantie geen beslissingen meer te nemen, de VAR zit er ook regelmatig naast en na een doelpunt juichen gebeurt ook steeds voorzichtiger omdat alles ieder moment kan worden afgekeurd of opnieuw bekeken dient te worden. De charme van het spelletje wordt volledig vermoord.

    Wat een vooruitgang! We zijn twee speelronden onderweg en er is alleen maar meer discussie rondom de arbitrage.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:46
    AMEN!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zondag 19 augustus 2018 om 12:55
    De manier waarop Ajax won vond ik ook verschrikkelijk. Dat eerste doelpunt had nooit afgekeurd mogen worden, hij verliest gewoon het duel en die jongen rond het prima af. Als zulke lichte aanrakingen al niet meer mogen kan straks bij iedere corner een strafschop worden gegeven. De strafschop was er overigens wel eentje, maar Ajax had er 0 recht op.

    Persoonlijk hoopte ik dat die bal huizenhoog over zou gaan na zo'n dramapot, veel te goedkoop gewonnen op deze wijze. Op zo'n manier moet je toch niet willen winnen? Vrees helaas dat heel veel wedstrijden nu op deze manier beslist gaan worden. Gewoon hopen op wat laffe VAR-momentjes.

    Voor mij is het voldoende als de doellijn en buitenspelval gecontroleerd worden. Daar is namelijk geen twijfel over mogelijk. En mogelijk dat er wordt ingegrepen als de scheidsrechter een schwalbe over het hoofd ziet.

    Verder lekker laten gaan, dan durven de scheidsrechters tenminste zelf ook nog wat te doen. Blom durfde gister volgens mij zelf over de hele wedstrijd maar een keer of 5 te fluiten en dan ook nog zo'n gigantische schop op De Jong missen. Waar is die dan in godsnaam nog voor?

    Gaat helemaal de verkeerde kant op dit.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:56
    godzijdank bestaan er ook nog echte voetballiefhebbers.
    Vind ik leuk
    Boefje +297
    zondag 19 augustus 2018 om 13:01
    Zelfs de VAR mist de doodschop op de Jong
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zondag 19 augustus 2018 om 13:05
    Dus wat is dan in godsnaam de toevoegde waarde ervan? Laat de wedstrijd lekker gebeuren en pak zulke momenten alsnog na de wedstrijd aan.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    zondag 19 augustus 2018 om 14:28
    En vandaag krijgt van Overeem voor een soortgelijke overtreding wel rood door een var beslissing.

    Het is wel willekeur ...
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 15:42
    En die willekeur zorgt vervolgens weer voor een eindeloze discussie. Ze hadden er helemaal niet aan moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 12:49
    Dat juichen na een doelpunt wordt me toch een partij overschat. Heb je gescoord en dat uitbundig gevierd door een vantevoren ingestudeerd dansje of idee verlies je de wedstrijd alsnog kansloos met 1-3 ofzo.
    Je bent een prof, maar je gedraagt je als een kind. Zo zie ik het.

    Gewoon echt juichen, even beide handen in de lucht en weer door. Na afloop dan mag er feest gevierd worden als er aanleiding toe is.

    En we zijn af van die irritante goal tunes. Dat is nog de grootste winst.
    Vind ik leuk
    Hyena +30057
    zondag 19 augustus 2018 om 12:57
    Die mening mag je uiteraard ook hebben! Maar die andere punten dan?

    In mijn ogen kan je daar echt niet omheen..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 13:12
    Jawel hoor, daar kan ik omheen. Maar dat is gewoon dat ik blijkbaar op een andere manier kijk naar de VAR.
    Men denkt dat de VAR foutloos is, en dat is hij niet. Het is wel een verbetering.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 13:11
    het afschaffen van goal tunes zal het nederlandse voetbal inderdaad naar een veel hoger niveau gaan brengen..................


    helluuuuuup
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 13:14
    Dat zeg ik helemaal niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 13:16
    dat weet ik maar je storen aan juichen en goaltunes is wel van heel ondergeschikt belang op dit moment voor het nederlandse voetbal vind je ook niet.
    De prioriteit ligt wel ergens anders dan dat lijkt mij
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 13:23
    Je herhaalt jezelf alleen maar.

    Ja de prioriteit voor het Nederlandse voetbal ligt ergens anders. En met de VAR is een goede stap in de juiste richting gezet.

    Ik beweer helemaal niet dat de prioriteit ligt bij het storen aan het juichen en de goaltunes. Dat maak je er echt zelf van.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 15:40
    Zo is het en niet anders... een waardeloos ding die VAR.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:12
    Als de verbinding wel werkt doet de VAR het vaak ook niet.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18902
    zondag 19 augustus 2018 om 12:12
    We gaan nu de wekelijkse discussie krijgen over de VAR zoals we die normaal over de scheidsrechter hebben.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    Discutabele momenten zoals gisteren hou je altijd. Het voordeel is nu dat handsballen zoals die van sol en gemiste offsides en zo eruit worden gehaald. Onder de streep minder foute beslissingen, daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 12:31
    Juist. Het blijven mensen die de beelden moeten beoordelen en dus hun eigen interpretatie eraan verbinden. Maar de grote gemiste fouten worden eruit gefilterd. En dat levert netto een eerlijker resultaat op.
    Zo heb ik dat bij het WK ook ervaren en na een heel seizoen bij de eredivisie verwacht ik dezelfde conclusie.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 12:39
    Hier sluit ik mij bij aan.
    er kijken 6 paar ogen naar,dus zal het toch in algemeenheid een goed beeld geven van de feiten.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1004
    zondag 19 augustus 2018 om 12:16
    Bij VVV-Ajax werkte het ook al niet goed
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 12:18
    Die overtreding op De Jong was inderdaad rood.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172107
    zondag 19 augustus 2018 om 12:22
    en de 1-0 van vvv was gewoon een goal
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 12:28
    Dat vind ik ook... wat een aanfluiting.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:18
    VAR? Het hele ouderwetse voetbal met al die moderne toestanden is helemaal naar de kloten.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 12:19
    Wat houdt je tegen om cricket te gaan kijken?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:31
    Cricket? Ik ben geen mietje hoor.....;-)
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 13:31
    Nu snap ik waarom je van het ouderwetse voetbal houdt... ;)
    Vind ik leuk
    deltiaan +1242
    zondag 19 augustus 2018 om 12:19
    ja ja zeker voor de VAR maar wel integer .en dat zijn ze niet
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 12:25
    In Engeland hebben ze die hele VAR niet nodig; ze leiden daar gewoon hele goede scheidsrechters op. Dat zijn professionals en dat is precies waar het aan schort in Nederland. Wij moeten het doen met amateurs als Higler, Nijhuis en Guzubuyuk.

    De KNVB kan er tevens voor zorgen dat ze haar zaakjes technisch gezien op orde hebben wat die VAR betreft. Bovendien moeten ze wat beter nadenken over wat ze wel en niet bestraffen. Bij de gemiddelde corner kun je zonder problemen 6 penalty's geven voor vasthouden en dat geeft teveel ruimte voor vrije interpretatie door de VAR.

    Voor je het weet zit je naar hockey zonder stokkie te kijken.... voetbal is een contactsport.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 13:34
    Dit is zo'n "gras is bij de buren groener" gelul. Alsof ze daar nooit fouten maken... Ik zag gisteren nog het natrappen van Kenedy bij newcastle. Die had echt nooit meer op het veld mogen staan en toch mag ie in de laatste minuut een penalty nemen. Waarvoor die penalty werd gegeven? Een handsbal buiten de zestien...

    Maar ooooh wat zijn ze daar goed en kan de KNVB niets...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 15:39
    Inderdaad. Ze snappen er hier geen reet van. Dat jij dat niet wil zien is geheel en al voor eigen rekening.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 15:53
    Tsja, je kunt ook met een roze bril naar het buitenland kijken en alleen maar vuil spuwen over de KNVB. Alles wat de KNVB doet is stom en alles wat er in Engeland gebeurt is perfect!

    Als je zo zwart/wit in het leven staat en zo’n onrealistische blik er op na wil houden... Ga je gang, maar de nuance is weer eens ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31285
    zondag 19 augustus 2018 om 15:56
    Als je het niet wil zien.... dan houdt het op he.....
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zondag 19 augustus 2018 om 16:14
    Ik wil het best zien hoor. Het is er alleen niet. Alsof alles in Engeland goed gaat en alles in Nederland slecht. Maar goed, ik sta open voor je opvatting. Overtuig me.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:28
    Dan zal het bij de wedstrijden van psv wel geregeld uitvallen want anders heeft de KNVB en 020 er nog geen baat bij
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 12:41
    Misschien kan Philips de apparatuur leveren?😁
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    zondag 19 augustus 2018 om 12:40
    Zoals bij hockey en tennis. de clubs 2x per helft de VAR vragen om te kijken de rest is voor de scheidsrechters en zijn assistenten dan wordt het spel niet zolang op gehouden door na elk doelpunt te kijken of het wel geldig i's
    Vind ik leuk
    Floaz +943
    zondag 19 augustus 2018 om 12:41
    Nu net bij utreg ook al doelpunt afgekeurd door var
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 12:45
    en terecht.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:48
    Als de vernieuwde VAR regels er toe gaan leiden, dat we een soort zaalvoetbal gaan krijgen, dan geeft dat niet hoor.
    Maar had de clubs, toeschouwers en spelers dan ff van te voren gewaarschuwd.
    Dan had van Geel een zaalvoetbalelftal kunnen kopen. En dan wisten de toeschouwers dat ook, voordat ze een dure seizoenkaart kochten.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8956
    zondag 19 augustus 2018 om 12:51
    Stoppen met die ellende, net bij utr-zwo ook irritatie bij de spelers en op de tribune.
    Vind ik leuk
    Founder +244
    zondag 19 augustus 2018 om 12:54
    VAR betekend: "Vooral Ajax Redden". Dat gaat het worden als de VAR allerlei kleine aanrakingen als overtredingen gaat interpreteren.
    Zuiver doelpunt van VVV afkeuren omdat een vinger in een mouw ervoor zou zorgen dat speler niet meer bij de bal kan. Absurd. Gaat betekenen dat vrijwel iedere goal afgekeurd wordt. VAR is oké, maar dan niet vaker dat 2 of 3 keer per wedstrijd en op verzoek van de ploegen. Niet op verzoek van arbiter. Die wordt betaald om besluiten te nemen. Goed en e minder goede.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3809
    zondag 19 augustus 2018 om 13:08
    Jou betekenis van var.
    pffffffff......droevig.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19551
    zondag 19 augustus 2018 om 12:56
    Mensen die hier jammeren dat de charme van het spelletje weg valt kunnen lekker wekelijks bij de plaatselijke amateur club gaan kijken.

    Het is prof voetbal. Scheidsrechterlijke dwalingen kunnen een club letterlijk miljoenen kosten.

    Het blijven mensen die beoordelen dus dwalingen blijf je krijgen. Mensen die verwachten dat de VAR 100% eerlijkheid geeft die snappen het niet. Je streeft wel naar dat getal maar dat gaat nu richting de 80% (of zelfs hoger) over een heel seizoen genomen.

    100% is onhaalbaar. Of je moet een algoritme maken die elke situatie met kunstmatige intelligentie gaat beoordelen. Maar ook dan kun je niet uitsluiten dat de schrijver van dat algoritme zijn favoriete club wat extra code heeft gegeven.
    Vind ik leuk
    John040 +2379
    zondag 19 augustus 2018 om 12:59
    Ja met veel toeval dat de VAR NA afloop Ajax pas uit viel na de omstreden en ruikend na wedstrijd beïnvloedden beslissingen van VVV- (VAR) Ajax.
    Vind ik leuk
    krul +254
    zondag 19 augustus 2018 om 13:01
    OH DUS ALS HET EEN KEERTJE VOORKOMT DAT AJAX WEER PUNTEN NODIG HEEFT LATEN WE EFFE DE VAR IN STORING GAAN BEDOELEN JULLIE DAT ?
    Vind ik leuk
    Alfredo +54
    zondag 19 augustus 2018 om 13:34
    KNVB is een belachelijke organisatie. Te lachwekkend! Amateurs zijn het. Niet te filmen!
    Vind ik leuk
    De fries +866
    zondag 19 augustus 2018 om 13:50
    Door de manier waarop Nederland met de VAR omgaat gaan we Europees af als een gieter ! Creëren van een ander spel zonder normale duels en scheidsrechters die te angstig zijn om beslissingen te nemen!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:55
    Toch maar een account aangemaakt vanwege dat VAR. Pure willekeur, vorige week niks doen aan die doodschop van vilhena en dan wel Joris Overeem met rood wegsturen. Laatste zetje richting einde voetbal door dat VAR
    Vind ik leuk
    Asnnie +1
    zondag 19 augustus 2018 om 15:10
    Ze moeten de beelden masr eens goed bekijken. Net als gister avond VVV-Venlo tegen Ajax.
    VVV-Venlo had op het lastst van de wedstrijd ook een penalty moieten hebben. Maar aangezien Blom de VAR heeft gezegd dat ze daar niet naar hoeven te kijken. Is een teken dat Ajax moest winnen. Op dat gebied moet een scheidsrechter en die van de VAR consenquent zijn en niet de ene ploeg , waar ze fan van zijn, laten winnen. Op dat gebied ius Blom een slechte scheidsrechter. Dat is mijn reactie op jullie vraag.
    Vind ik leuk
    Zekur +307
    zondag 19 augustus 2018 om 15:33
    Ze zeggen dat elke club aan het eind van de rit net zo vaak geluk heeft gehad met de VAR als pech. Dan kun je hem dus net zo goed afschaffen want zonder VAR heeft elk team ook ongeveer net zo vaak geluk als pech. Zeker als je weet dat zelfs met VAR de conclusies niet altijd zuiver zijn. Kijk maar naar dat doelpunt van Heracles gister, dat was 100% zeker buitenspel, daar had huilgezicht Groenendijk wel gelijk in.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    Rene80 +2138
    zondag 19 augustus 2018 om 17:37
    wie kan er een beetje hacken?? Zo ja hack dan even voor elke wedstrijd de var kapot! Vind het zo jammer hoe het loopt met VAR. Vond en vind het een geweldige techniek.. maar op deze manier weggooien
    Vind ik leuk
    Ronijho +0
    maandag 20 augustus 2018 om 09:43
    Het zou moeten gaan als bij hockey: de clubs mogen zelf ook 3 keer vragen om een moment. Als ze gelijk hebben blijft hun aantal aanvragen staan.

    Nu lijkt het of de grote clubs weer profiteren. Een klein beetje shirtje trekken wordt aan een kant niet gezien( omdat de speler doorspeelt) terwijl de grote jongens theatraal neergaan en een strafschop krijgen. VAR is te mooi om waar te zijn..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws