LIVE-discussie: Emmen en AZ beginnen ongewijzigd aan tweede competitieduel

LIVE-discussie: Emmen en AZ beginnen ongewijzigd aan tweede competitieduel

Gepubliceerd: zondag 19 augustus 2018 om 13:40zo 19-08-2018 om 13:40

FC Emmen en AZ Alkmaar beginnen beide met drie punten aan het tweede competitieduel. Emmen was in de openingsronde te sterk voor ADO Den Haag (1-2), terwijl AZ over NAC Breda heen walste (5-0).

Emmen begint met dezelfde elf namen als vorige week tegen ADO Den Haag. Trainer Dick Lukkien heeft geen reden om aan zijn elftal te sleutelen. Dat betekent dat de achttienjarige doelman Kjell Scherpen opnieuw onder de lat staat. Ook Nicklas Pedersen, Wouter Marinus, Luciano Slagveer en Caner Cavlan beginnen opnieuw in de basis.

Bij AZ begon vorige week de pas 17-jarige Myron Boadu in de basis. Hij scoorde en krijgt van trainer John van den Brom opnieuw de voorkeur boven Fred Friday en Björn Johnsen. Ook bij AZ zijn er geen wijzigingen ten opzichte van vorige week.

Opstelling FC Emmen: Scherpen; Klok, Veendorp, Bakker, Cavlan; Bijl, Ben Moussa, Jansen, Marinus; Slagveer en Pedersen

Opstelling AZ: Bizot; Svensson, Hatzidiakos, Vlaar, Ouwejan; Midtsjø, Til, Koopmeiners; Seuntjens, Boadu en Idrissi

Plaats een reactie

zondag 19 augustus 2018 om 13:43
Ik ga er eens goed voor zitten en hoop op een mooie pot!
Vind ik leuk
sundaymanara +1449
zondag 19 augustus 2018 om 13:44
Komop Emmm'm.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 13:50
Benieuwd hoe Scherpen het weer gaat doen...
Vind ik leuk
Floaz +899
zondag 19 augustus 2018 om 13:59
Waarom Seuntjes?
Vind ik leuk
ronnie1100 +1108
zondag 19 augustus 2018 om 14:03
Waarom Idrissi?
Vind ik leuk
Floaz +899
zondag 19 augustus 2018 om 14:21
Jammer geen Johnson en gudmundsson
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:24]
Vind ik leuk
Dani82 +3829
zondag 19 augustus 2018 om 14:23
Die seuntjes was vorige week tegen nac echt goed
Vind ik leuk
Spekholz +573
zondag 19 augustus 2018 om 14:06
Ben benieuwd naar Emmen!
Vind ik leuk
Spekholz +573
zondag 19 augustus 2018 om 14:32
Is die Boadu een betere keuze dan Johnsen?
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 15:04
Nee.
Vind ik leuk
Spekholz +573
zondag 19 augustus 2018 om 15:10
Hmm wanneer gaat die vanaf het begin starten dan..
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 15:22
Hij wordt rustig ingebracht, hij was ook net terug van een blessure toen hij nog voor Den Haag speelde
Vind ik leuk
Floaz +899
zondag 19 augustus 2018 om 15:23
Boadu is een supertalent
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 19 augustus 2018 om 14:34
Benieuwd hoe de sfeer thuis is bij Emmen.
Vind ik leuk
Rodajc +19415
zondag 19 augustus 2018 om 14:34
Als ik zo kijk naar de tribunes is Fortuna toch veel meer een aanwinst voor de eredivisie dan Emmen als ik het fanatisme en de hoeveelheid supporters bekijk. Voetballend zijn het iig beiden aanwinsten.
Vind ik leuk
91050 +55
zondag 19 augustus 2018 om 14:44
Valt me niet tegen. Emmen speelt leuk!
Vind ik leuk
derksen +8899
zondag 19 augustus 2018 om 14:47
Zo Emmen ook weer met beide beentjes op de grond
Vind ik leuk
91050 +55
zondag 19 augustus 2018 om 14:49
He? ;p
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 14:56
Nu AZ weer met beide beentjes op de grond? Werkt je hap snap logica zo?
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 15:14
Goed gezien beide benen weer bovenaan 👀🙊👀🙊👀🙊👀
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 15:20
Virtueel. Zou nog 4-3 kunnen worden ;)
Vind dat AZ wel vrij veel weggeeft achterin.
Vind ik leuk
derksen +8899
zondag 19 augustus 2018 om 14:47
Hoewel lol
Vind ik leuk
Shelbourne +6223
zondag 19 augustus 2018 om 15:04
AZ is toch een stuk verzwakt ten opzichte van vorig jaar. Met Weghorst en Jahanbakhsh twee topscorers verkocht en eigenlijk geen versterking gehaald, alleen maar talentjes die het allemaal maar moeten waarmaken. Wel een volle bankrekening maar kwalitatief is het een stuk minder terwijl ploegen als Utrecht en Vitesse juist geinvesteerd hebben en met name in de breedte sterker zijn geworden. Erg dom van AZ, ze hebben het vaak over die geweldige jeugd en er loopt best wel wat rond daar. Dan had het een stuk logischer geweest om twee of drie echte versterkingen te halen die het elftal weer beter maken dan een blik talenten die nog alles te bewijzen hebben, terwijl je ook alle veel talent in de eigen opleiding hebt zitten. Zou me niks verbazen als AZ de tegenvaller van het seizoen wordt.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 15:09
Goed verhaal man we gaan het zien 🤣
Vind ik leuk
Floaz +899
zondag 19 augustus 2018 om 15:28
Ik snap je, maar AZ gaat dit seizoen nog beter. Veel spelers zijn beter dan vorig seizoen. Vooral Ouwejan, Koopmeiners, Svensson en die andere noor. Na dit weekend staan ze gewoon 1ste ook boven vitesse en Utrecht die geïnvesteerd hebben. Johnson komt er zo in om aan het doelsaldo te werken. Nu is het al 8-1.
Vind ik leuk
Shelbourne +6223
zondag 19 augustus 2018 om 16:14
Johnsen ben ik niet kapot van, simpele spits die er vast vijftien binnen trapt maar geen speler die AZ echt beter maakt.

Die twee andere Noren en jongens als Koopmeiners, Ouwejan en Til zijn prima spelers die alleen maar beter worden, dat is waar. Ik ben erg benieuwd naar Stengs want die had een veelbelovende start. Maar wat er binnen gehaald is aan aankopen vind ik geen versterkingen. Zo’n Johnsen, daar had ik liever eentje gezien die iets meer potentieel had. Zeker in het combinatiespel van AZ had een betere voetballer daar beter gekund. Centraal achterin had je ook een slag kunnen slaan. Nee, ik ben niet onder de indruk van de AZ aankopen. Neemt niet weg dat AZ ‘gewoon’ top zes gaat eindigen dit jaar denk ik
Vind ik leuk
Floaz +899
zondag 19 augustus 2018 om 16:34
Ik heb eigenlijk wel dezelfde mening, maar AZ is met een proces bezig, gebaseerd op moneyball, en een andere aankoop als Johnson is wel haalbaar alleen ze kiezen er niet voor...
Vind ik leuk