Friday mag uitkijken naar andere club: 'Heb geen drie spitsen nodig'

    Friday mag uitkijken naar andere club: 'Heb geen drie spitsen nodig'

    Gepubliceerd: zondag 19 augustus 2018 om 14:46zo 19-08-2018 om 14:46

    AZ-spits Fred Friday mag uitkijken naar een andere club. Dat heeft trainer John van den Brom voorafgaand aan het competitieduel tegen FC Emmen laten weten.

    Vorige week begon bij AZ de jonge Myron Boadu in de basis. Daarnaast trok AZ deze zomer Bjørn Johnsen aan als vervanger van de vertrokken Wout Weghorst. "Wij zijn heel tevreden over Myron en denken dat hij beangrijk kan worden voor ons. En Bjørn heeft nog aanpassing nodig in de manier van trainen en spelen. Die moeten we de tijd geven", aldus Van den Brom voor de camera van FOX Sports.

    Friday traint inmiddels bij Jong AZ. "Ik heb geen drie spitsen nodig", stelt Van den Brom. "Mats Seuntjens kan daar ook eventueel nog spelen. Friday heeft te horen gekregen dat hij uit mag kijken naar een andere club, maar dat is aan hem."

    Friday maakte in de zomer van 2016 de overstap van het Noorse Lilleström naar AZ, maar werd in Alkmaar nooit de eerste spits. De Nigeriaan speelde vorig seizoen een halfjaar op huurbasis voor Sparta Rotterdam, maar kon niet voorkomen dat die ploeg uit de Eredivisie degradeerde. Zijn contract bij AZ loopt nog tot medio 2020.

    Plaats een reactie

    Shelbourne +5001
    zondag 19 augustus 2018 om 14:48
    Wat een miskoop, kan er werkelijk niks van.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:04
    Lieve knul, maar echt een parodie op een voetballer. Ik hoop dat hij een opleiding naast zn voetbalcarrière heeft gevolgd.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    zondag 19 augustus 2018 om 15:06
    Hij is op zich wel sterk en snel, heeft een hard schot. Maar zo lui en taktisch dom.
    Vind ik leuk
    HanV +4662
    zondag 19 augustus 2018 om 17:54
    De eerste 2 jaar heeft hij geen probleem, zijn contract bij AZ koopt nog 2 jaar. Die blijft ook volgend seizoen nog bij AZ.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3656
    zondag 19 augustus 2018 om 14:48
    Iets voor Den Haag?
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zondag 19 augustus 2018 om 14:50
    Nee
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3656
    zondag 19 augustus 2018 om 14:55
    Duidelijk Peter heeft gesproken! ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:04
    Peter snapt het. Met hem eens. NEE
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3656
    zondag 19 augustus 2018 om 15:30
    Rustaaaagh! ;-)
    Vind ik leuk
    J de Wit +1739
    zondag 19 augustus 2018 om 17:42
    Ik wel, met snelheid om hem heen. Hij heeft een goed schot, sterk aan de bal. Wellicht past hij wel in het systeem die den haag hanteert
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:19
    En nog een NEE, bij 4 nees..........................?
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zondag 19 augustus 2018 om 16:42
    Ja hij had al eerder kunnen komen en destijds wilden we hem ook niet.. we zitten niet te wachten op zo’n beperkte speler
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    zondag 19 augustus 2018 om 14:59
    Eerlijk gezegd vind ik dit soort buitenlandse spitsen niks toevoegen aan de Eredivisie. Kan je net zo goed een Nederlander neerzetten. Moet ook nog een niet EU salaris krijgen. Ik vond hem bij Sparta er ook niet bovenuit steken
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 15:03
    Je hebt toch altijd een risico? 2 jaar geleden verloor hij de concurrentiestrijd van Weghorst. Als hij die toen had gewonnen had was het misschien een heel ander verhaal geweest.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    zondag 19 augustus 2018 om 15:10
    Tuurlijk, garanties heb je tot aan de deur. Maar ik heb nooit maar een moment gehad dat dit een spits is van het niveau subtop Eredivisie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 15:14
    Weghorst moest ook nog beter worden. Ik wil ook niet zeggen dat Friday nu geweldig had kunnen zijn, maar ik ben toch blij dat clubs gokjes wagen met buitenlandse spelers. Soms wordt het niks, maar Jahanbaksh was ook geen grote naam toen NEC hem haalde.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    zondag 19 augustus 2018 om 15:08
    Helemaal mee eens. Voegt werkelijk niets toe en staat de ontwikkeling van NL talent in de weg. En nog duur ook door een niet EU salaris.
    Vind ik leuk
    Horas +565
    zondag 19 augustus 2018 om 15:24
    Romario, Ronaldo, Kiprich, Litmanen...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 17:45
    Verbaast me niks als morgen ADO zich meld.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 14:50
    Zondagsvoetballer, die Vrijdag...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 14:55
    Iets voor de Keukenkampioendivisie speelt die altijd op Fryday. Oohhhh wat slecht.....
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:01
    Nee, die van mij was geweldig...
    Vind ik leuk
    Sil95 +11438
    zondag 19 augustus 2018 om 15:06
    Hij heeft nu in ieder geval een vrije dag.
    Vind ik leuk
    Spekholz +531
    zondag 19 augustus 2018 om 14:50
    De groeten he Freddie!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    zondag 19 augustus 2018 om 14:50
    @Van Geel, deze is bijna voor niets 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    zondag 19 augustus 2018 om 14:53
    🙄😆🤣
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11309
    zondag 19 augustus 2018 om 14:56
    Hehehehe. Wel ook goed gescout trouwens door de club die al "jaren een fantastisch aan- en verkoopbeleid voert".
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1519
    zondag 19 augustus 2018 om 16:40
    Hoe bedoel je dit?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11309
    zondag 19 augustus 2018 om 18:06
    Dat AZ wordt genoemd als voorbeeld voor sommige andere clubs als het gaat om aan- en verkoopbeleid. Mijn inziens niet helemaal terecht.
    Vind ik leuk
    NvC +5285
    zondag 19 augustus 2018 om 14:52
    ADO zoekt nog een spits, weet alleen niet of hij doelpunten moet maken?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 19 augustus 2018 om 14:59
    Liever niet.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:05
    Inderdaad. Gewoon duidelijk niet!
    Vind ik leuk
    NorthSide +985
    zondag 19 augustus 2018 om 15:12
    Wij hebben de laatste jaren alleen spitsen gehad die 15+ goals maakten en denk niet dat vrijdag dat kan waarmaken.
    Vind ik leuk
    NvC +5285
    zondag 19 augustus 2018 om 15:16
    Haha 15 p/seizoen niet nee. ADO had meer moeten inzetten voor Veerman. Het is nu een beetje krap geworden voor een haalbare scorende spits.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +966
    zondag 19 augustus 2018 om 16:42
    Van as tovert nog wat uit zn hoge hoed, Marko Futacs wordt vaak genoemd
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:32
    Veerman koos voor het geld en voor de bank, Henk is door de mand gevallen, engnek!
    Vind ik leuk
    Blindsy +14035
    zondag 19 augustus 2018 om 14:54
    Toch jammer dat we dan nooit meer 'Fred Friday' zullen horen schallen in menig stadion.
    Een stuntelaar van n voetballer met n dijk van n naam!
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 14:56
    Ik zou hem graag bij vitesse zien, zou voor ons bruikbaar zijn
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1144
    zondag 19 augustus 2018 om 15:01
    Castaignos kan er niet veel van maar Friday doet het echt niet beter hoor..
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:05
    Maar nu hebben we de algerijnse topscoorder die er niks van kan, Friday kan nooit slechter zijn dan hem
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1144
    zondag 19 augustus 2018 om 15:06
    Is toch niet erg verkeerd als 2e/3e spits?
    Vind ik leuk
    Blindsy +14035
    zondag 19 augustus 2018 om 15:29
    Met Matavs en Castaignos heb je Fredje Friday echt niet nodig..
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10814
    zondag 19 augustus 2018 om 14:56
    Sheffield Wednesday? Sunday Oliseh wordt daar trainer!
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 14:59
    ADO, Willem II of Excelsior misschien?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 19 augustus 2018 om 15:02
    Wij slaan over als je het niet erg vindt:-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 15:04
    Volgens mij is het best een aardige spits.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 19 augustus 2018 om 15:07
    Kan geen potten breken, voor ons is het sws geen goede spits.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 15:11
    4 goals in 11 wedstrijden bij een heel matig sparta vind ik niet slecht. Bij AZ 5 goals in 1100 minuten (ongeveer 12 wedstrijden) is ook niet zo slecht.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 19 augustus 2018 om 15:20
    En toch ben ik van mening dat hij er bij ons niet veel gaat maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 15:24
    Dat kan. Als je bij spitsen uitkomt bij Kramer, Johnsen en Veerman past Friday misschien ook wel niet in het profiel.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:35
    Aan aardige spelers heb je niets, heb dan liever Kramer
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zondag 19 augustus 2018 om 16:43
    Doe maar niet ...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 16:46
    Nee, ik geloof niet dat ik hem bij ADO kan slijten :p
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 19 augustus 2018 om 19:00
    Of Twente
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33415
    zondag 19 augustus 2018 om 19:12
    Is een niet EU-speler niet wat duur voor Twente?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    zondag 19 augustus 2018 om 15:07
    Miskoop
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    zondag 19 augustus 2018 om 15:11
    Als AZ-er heb ik hier geen woorden voor. Nog geen maand geleden roept TD Huiberts dat hij tevreden is hoe Friday zich teruggevochten heeft en manifesteerde. Hij wordt vervolgens tweemaal opgesteld in Europese wedstrijden.

    En nu wordt hij afgeserveerd. Respectloos.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:31
    Helemaal mee eens. Bijzonder vreemd hoe deze man in een paar weken tijd wordt afgeserveerd.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 19 augustus 2018 om 18:58
    Hmm heb je hem vorig seizoen gezien?
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:32
    Dat is precies mijn punt. Hij kan er natuurlijk geen drol van. Maar amper een maand geleden, werd er gezegd AZ heeft geen nieuwe spits nodig, we hebben Friday, na oa zijn 6 goals in de voorbereiding. En om hem dan nu weer in de etalage te zetten vind ik niet zo netjes.
    Ze hadden hem gewoon bij sparta moeten laten.
    Maar ga hem niet eerst het gevoel geven dat hij serieus kans maakt op een basisplek en daarna weer zeggen dat hij niet nodig is.
    Dat vind ik vreemd.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    woensdag 22 augustus 2018 om 13:42
    Is het ook. Noem het diplomatie. AZ had in principe niemand nog ingekocht en had eigenlijk alleen hem nog en Badou (die nog erg jong is) en de wedstrijd kwam. Dan wil je toch een gemotiveerde spits hebben.. Als ze zeggen Friday kan er niets van en mag weg dan grote kans dat hij geen motivatie heeft.
    Vind ik leuk
    mchollie +3449
    zondag 19 augustus 2018 om 15:43
    Onze Max liegt dat het een lust is. Waarschijnlijk hoopte ze dar friday zich toch ontwikkeld had tot een scoringsbeest en dat ze het verdiende geld van Weghorst niet hoefde te gebruiken om herinvesteringen te doen.

    Hij is gewoon te laat de transfer markt opgegaan en dat heeft AZ de Europa League gekost.

    Bedankt Max, of is het nu Min....
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 19 augustus 2018 om 18:59
    Tuurlijk johnson was er nog niet en iemand moet in de spits zetten. Friday is drie maal niets
    Vind ik leuk
    Nummertien +5001
    zondag 19 augustus 2018 om 15:18
    Komt in alles tekort, dat weet AZ maar toch ging het met hem Europa in terwijl er zoveel tijd om een vervanger van Weghorst al binnen gehad te hebben.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +639
    zondag 19 augustus 2018 om 15:22
    Terug naar Sparta
    Vind ik leuk
    Geer-dh +198
    zondag 19 augustus 2018 om 15:23
    Friday vermeij ik ben nog niet blij
    Vind ik leuk
    Floaz +933
    zondag 19 augustus 2018 om 15:32
    Als hij vertrouwen krijgt, schiet hij er 25 in maar az kan blijkbaar niet meer wachten, netzoals levi garci, was ook jammer
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zondag 19 augustus 2018 om 15:56
    Turkije of Israel zoeits..
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    zondag 19 augustus 2018 om 16:30
    Kan niet altijd een voltreffer zijn na Janssen en Weghorst.
    Dit verlies moet je nemen want in Alkmaar hebben ze genoeg scorend vermogen met spelers als Boadu, Johnsen, Idrissi, Gudmundsson, Rotariu, Stengs.
    Vind ik leuk
    Ossenaar +30
    zondag 19 augustus 2018 om 16:59
    Deze man komt niet alleen te kort voor de Eredivisie, maar ook voor de KK competitie. Myron Boadu is denk ik wel een groeibriljantje, hopelijk maakt deze jonge de juiste keuze en blijft hij nog enkele jaren bij AZ om zich verder te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 17:01
    Sparta hoeft hem niet!
    Vind ik leuk
    Busk +1416
    zondag 19 augustus 2018 om 17:11
    Heeft genoeg kansen gehad. Nooit gegrepen, omdat dit zijn niveau niet is.
    Nog een kleine 2 weken, om 'm van de hand te doen. Het gaat nooit wat worden.
    Vind ik leuk
    MN223 +1184
    zondag 19 augustus 2018 om 18:21
    Ajax zoekt nog een doelpuntenmaker.
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    zondag 19 augustus 2018 om 18:57
    Hij maakt geen doelpunten
    Vind ik leuk
    Basschot +2246