VP's Elftal van de Week: Twee Rotterdamse routiniers, sta-in-de-weg van Ajax

    VP's Elftal van de Week: Twee Rotterdamse routiniers, sta-in-de-weg van Ajax

    maandag 20 augustus 2018 om 10:00

    De Eredivisie is weer begonnen en dus starten we ook weer met VP's Elftal van de Week. In de tweede editie van het seizoen leveren NAC Breda en Feyenoord ieder twee spelers.

    Lars Unnerstall (VVV-Venlo)
    Vormde een enorme sta-in-de-weg in de thuiswedstrijd tegen Ajax. De Duitse doelman keepte een uitstekende wedstrijd, waarbij zijn puike redding op de inzet van Hakim Ziyech eruit sprong. Voor hem was het extra zuur dat Ajax na ingrijpen van de VAR vanaf elf meter toch nog kon toeslaan.

    Karel Mets (NAC Breda)
    Herstelde zich met NAC uitstekend van de ruime nederlaag bij Vitesse. Speelde een prima pot, hield met zijn verdediging de nul en tekende op aangeven van Mikhail Rosheuvel ook nog eens op fraaie wijze voor de 2-0.

    Jake Clarke-Salter (Vitesse)
    Kreeg tegen FC Basel nog rood, maar liet tegen Heerenveen zien dat Vitesse nog veel plezier aan hem kan gaan beleven. Voorkwam met een perfecte sliding dat Heerenveen zes minuten voor tijd de overwinning kon stelen.

    Sean Klaiber (FC Utrecht)
    Met een goal en een assist was Klaiber van onschatbare waarde voor FC Utrecht. Eerst bediende hij Joris van Overeem, zodat die voor de openingstreffer kon zorgen. Nog voor rust tekende Klaiber zelf voor de tweede Utrechtse treffer. Dat hij met zijn defensie ook nog eens de 'nul' hield maakt een uitverkiezing meer dan verdiend.

    Jordy Clasie (Feyenoord)
    Liet voor het eerst zien waarom hij van waarde kan zijn voor Feyenoord, al vond hij zelf dat hij niet meer dan 'aardig' speelde. Vooral de achteloze pass waarmee hij Sam Larsson (die vervolgens de assist gaf op de 1-0 van Van Persie) vrijspeelde in de eerste helft sprong in het oog, maar ook verdedigend stond Clasie zijn mannetje.

    Dante Rigo (PSV)
    Mocht vijfentwintig minuten voor tijd invallen in een poging om PSV alsnog aan drie punten te helpen op bezoek bij Fortuna Sittard. De 19-jarige Belg speelde met vertrouwen, was sterk aan de bal en tekende in de extra tijd uiteindelijk voor de belangrijke 1-2.

    Kristoffer Peterson (Heracles Almelo)
    Stond vorige week ook al in het elftal van de week na zijn fraaie treffer tegen Ajax. Tegen ADO Den Haag voegde de aanvaller nog eens twee doelpunten toe aan zijn totaal. De eerste was een vroege penalty, bij de tweede liep Peterson een voorzet van Breukers uitstekend binnen.

    Mikhail Rosheuvel (NAC)
    De van Roda JC overgekomen buitenspeler toonde zijn klasse tijdens zijn eerste avondje NAC. Had met twee assists een groot aandeel in de zege van de Bredanaars.

    Mats Seuntjens (AZ)
    Speelde een uitstekende wedstrijd voor AZ, al hadden alle voorhoedespelers van AZ wel in deze lijst terecht kunnen komen. Seuntjens gaf de assist op de openingstreffer van Boadu en nadat doelman Kjell Scherpen zijn afstandsschot loste kon Idrissi voor 1-3 zorgen. 

    Myron Boadu (AZ)
    Bewees tegen FC Emmen geen eendagsvlieg te zijn. Tekende voor de openingstreffer en gaf een assist op de 1-4, waarmee de wedstrijd in het slot zat. Is met zijn zeventien jaar een grote belofte voor de Eredivisie.

    Robin van Persie (Feyenoord)
    Het was nog maar de vraag of Van Persie op tijd fit zou zijn voor de ontmoeting met Excelsior. Speelde een doorslaggevende rol in de stadsderby en liet bij vlagen zijn absolute klasse zien. Zorgde voor de 1-0, maar had ook een aandeel in de andere twee Feyenoord-goals.

    Eens met deze lijst? Laat in de comments weten wie je mist!

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 10:03
    Waar zijn de ajax spelers gebleven 😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:08
    Die mogen niet meer worden opgenomen in het klassement omdat ze wekelijks met kop en schouders erboven uit steken!
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 20 augustus 2018 om 10:12
    Voetbalfan201 jij hebt helemaal gelijk. De snaveltjes staan meestal wagenwijd open maar ja in de tweede voetbalhoofdstad van Nederland lijden zij ook aan een vorm van borderline in combinatie met een grote vorm van overschatting. Scheidsrechter van de week Blom in combinatie met zijn maten uit Zeist (VAR)
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 10:20
    Heb je hem weer hoor ! Mocht je weer even van je kamer af ? Je doet net of Ajax invloed heeft op de VAR onzin 1e klas Ajax dacht ook gewoon dat het een doelpunt was maar de VAR beslist anders als de VAR pro Ajax zou zijn dan was de lompe overtreding op Frenkie de Jong gewoon Rood !
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22095
    maandag 20 augustus 2018 om 10:33
    Hoe kan het zo zijn dat er bij VVV-Ajax 10 VAR camera's en bij Heracles- Den Haag maar 6 VAR camera's hingen, waardoor 2 doelpunten hadden afgekeurd moeten worden. Ik vind dit ronduit belachelijk en oneerlijk systeem.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:07
    Dat had toch ook net zo goed andersom uit kunnen pakken? Dat er een goal bij Ajax af was gekeurd. Als je het zo wil zien dan blijf je gefrustreerd door het leven gaan.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22095
    maandag 20 augustus 2018 om 11:12
    Gaat mij om het aantal camera's die er hingen. Moet toch overal het zelfde aantal camera's hangen of ben ik nou gek?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:20
    Klopt maar daar hangt ook een financieel plaatje aan. Los van dit maakt het qua eerlijkheid niet uit als bij de een 6 camera’s hangen en bij de ander 10. Beide ploegen hebben er last van namelijk. Bij vvv ajax was de kans dat het beter wordt gezien groter dan bij Heracles ADO, maar dat geldt dus voor beide teams in die wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Pimman +5076
    maandag 20 augustus 2018 om 11:51
    Helemaal mee eens.. Trouwens het is erger geweest. Doellijntechnologie afwisselend alléén in de Kuip en Arena. Feyenoord won tegen PSV omdát ik meen Zoet even de bal naar zich toetrok over de lijn. Niemand zag het. Alléén dat systeem..was uiteindelijk het verschil tussen 1 of 3 punten en misschien wel het kampioenschap...ik bedoel maar ;)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 11:15
    Ja geen idee maar Ajax heeft daar totaal geen invloed op wat de VAR doet hoor
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22095
    maandag 20 augustus 2018 om 11:15
    Gaat mij om het VAR SYSTEEM!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 11:17
    Ja maar vind het wel een goed systeem als het tenminste eerlijk verloopt !
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22095
    maandag 20 augustus 2018 om 11:20
    Het loopt alles behalve eerlijk en dat is wel weer gebleken.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 12:09
    Komt wel goed allemaal is altijd met nieuwe dingen ! En mocht het niet gaan zoals ze gehoopt hadden dan zullen ze er wel mee kappen
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8056
    maandag 20 augustus 2018 om 17:46
    #calimero
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22095
    maandag 20 augustus 2018 om 18:37
    Omdat ik met feiten kom ben ik een calimero, wat kinderachtig zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:21
    Danny, wat ben jij een intrieste depressieve kutkop!
    Je bent het ophangen nog niet waard stumpert
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 20 augustus 2018 om 10:25
    Proost op je aankopen Amiga !!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 11:16
    Gaap !
    Vind ik leuk
    pietprecies +6367
    maandag 20 augustus 2018 om 10:33
    Piep piep Danny is er ook weer, vergeet je niet te solliciteren? Anders raak je je uitkering kwijt
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 20 augustus 2018 om 10:57
    Sorry solliciteren wordt vandaag effe niks ga zo naar het strand. Kussie btw
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 11:17
    Spring maar van de kade
    Vind ik leuk
    danny1974 +1755
    maandag 20 augustus 2018 om 12:36
    Dank voor je verkoelende tip
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 12:36
    Heb je wel nodig 👌
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:36
    Aldus onze 44-jarige trol die nog bij zijn moeder op zolder woont!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1813
    maandag 20 augustus 2018 om 10:19
    Dat hebben we gezien tegen Heracles en VVV.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:22
    En tegen Trecin...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:03
    Vergeet de graafschap niet.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1813
    maandag 20 augustus 2018 om 12:13
    Ja maar bij Feyenoord is niet voor 40 miljoen gekocht.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:38
    Ja maar......
    Nee gewoon je mond houden als je eigen clubje nog minder presteerd dan een gemiddelde amateurclub!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1813
    maandag 20 augustus 2018 om 15:50
    En dat bepaal jij? Als je als club 40 miljoen uitgeef dan mag je geen moeite hebben met Heracles of VVV. En we staan maar 1 punt achter jou clubje.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:51
    Mijn clubje speelt Europees voetbal EN ze hebben in Europees verband drie overwinningen en 1 gelijkspel geboekt. En jouW clubje?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1813
    maandag 20 augustus 2018 om 18:57
    Mijn clubje heeft verloren in Europees verband. Maar zoals ik al zei, als je 40 miljoen uitgeef dan mag je ook wel wat verwachten. En ook als jou clubje Europees speelt dan mogen ze zeker met VVV geen moeite hebben.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 10:28
    Gaat ook moeilijk als je op een klote veld speel de rubber korrels zaten bij sommige in hun neus ! En VVV is echt geen slechte club en daarbij kunstgras waar ze dagelijks op trainen waar ze duidelijk in hun voordeel maar Ajax speelde ook niet echt geweldig maar goed de Wedstrijd van Woensdag is belangrijker !
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:31
    Samen met de Psv spelers op vakantie
    Vind ik leuk
    pietprecies +6367
    maandag 20 augustus 2018 om 10:32
    En maar klagen dat het in elk topic over Ajax gaat
    Vind ik leuk
    Pimman +5076
    maandag 20 augustus 2018 om 11:04
    Voetbalfan201.. Die kan je woensdag wéér zien op tv voorronde CL. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:08
    Weer een pareltje. Gelukkig is de vakantie bijna over, kan je weer naar school.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +414
    maandag 20 augustus 2018 om 11:52
    En die van PEC Zwolle dan? We worden nu al twee weken gewoon genegeerd.🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:08
    😂😂😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣
    Duusszzz....maar het scoort wel lekker likes .... hoeveel PSV'ers zie jij staan behalve het eeuwige talent met zijn lucky?
    Oh ja, Blom staat bij de flops van deze ronde. Miste een 100% penalty en een vieze overtreding die goed was voor 5 wedstrijden schorsing!
    Vind ik leuk
    El Lobo +2060
    maandag 20 augustus 2018 om 10:07
    Ik mis de VAR
    Vind ik leuk
    Quareck +7185
    maandag 20 augustus 2018 om 10:22
    Die zou ik als eerste opstellen idd, die heeft verschillende ploegen aan punten geholpen!
    Vind ik leuk
    Maxxx +82
    maandag 20 augustus 2018 om 10:07
    Aan die Boadu gaan de AZ fans nog veel plezier beleven. Leuke spits! Die Clark-Salter speelde inderdaad ook heel erg goed, talent heeft hij wel!
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1236
    maandag 20 augustus 2018 om 10:08
    Geen Willem II-ers? Middenveld stond zo goed te voetballen bij ons...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:20
    Crowley had er zeker wel in gemogen.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 10:10
    Alleen van Persie en Boadu horen erin thuis !
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:22
    Unnerstall, Klaiber en Peterson hebben ook prima gevoetbald en staan hier terecht in.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2004
    maandag 20 augustus 2018 om 10:24
    Dat wel ja maar echt super waren ze nu ook weer niet
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    maandag 20 augustus 2018 om 10:48
    Ik vond die keeper aardig goed
    Vind ik leuk
    El Lobo +2060
    maandag 20 augustus 2018 om 11:03
    En Van Persie wel?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:14
    Van Persie liet weer dingen zien die niemand na doet in de eredivisie. Hij wordt nooit meer de oude maar soms spat de klasse ervan af.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    maandag 20 augustus 2018 om 10:14
    Boadu gaat het maken dit seizoen !

    Nou, okee, we zijn pas 2 wedstrijden op weg.
    Maar hij begint niet slecht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 20 augustus 2018 om 10:29
    Vond Hahn ook wel aardig keepen en Jan-Scharie is volgens mij de enige speler in de eredivisie die nog wel eens een vent op pure techniek uitspeelt.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5054
    maandag 20 augustus 2018 om 10:37
    die actie waarbij hij 2 man het bos in stuurde was geweldig.
    Vind ik leuk
    Nopain +48
    maandag 20 augustus 2018 om 10:51
    Die actie was geweldig. Helaas maait hij ook nog wel eens over de bal heen. Gelukkig viel daar geen tegengoal uit voor jan scharie ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 20 augustus 2018 om 11:09
    Ja, dat weet je met hem. Zijn concentratie wil wel eens even op peukenpauze zijn
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    maandag 20 augustus 2018 om 10:37
    “De 19-jarige Belg speelde met vertrouwen, was sterk aan de bal en tekende in de extra tijd uiteindelijk voor de belangrijke 1-2.”

    VP kom op. Hij kreeg geen bal tot aan dat ene moment en toen liep hij zich ook nog eens simpel vast zonder te kijken naar hoe anderen er voor stonden. Zijn inbreng was nihil, totdat hij die bal er perfect in trapt. Knap gedaan en zeker leuk voor die jongen, maar jullie tekst is onzin.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 20 augustus 2018 om 10:47
    In de goede oude tijd van VI kreeg je niet eens een beoordeling als je minder dan 30 minuten had gespeeld.
    Bij VP sta je gewoon in het team van de week....
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    maandag 20 augustus 2018 om 10:55
    VP heeft duidelijk iets andere criteria.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 20 augustus 2018 om 11:07
    Yep.... zie de flops van de week maar.
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    maandag 20 augustus 2018 om 10:49
    Zo kan je bij dit lijstje heel veel vraagtekens zetten. Van persie snap ik ook niet 🙈
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8056
    maandag 20 augustus 2018 om 12:26
    Goal en een assist, wat is daar niet aan te begrijpen?
    Vind ik leuk
    Korm +36755
    maandag 20 augustus 2018 om 13:40
    Heb je de wedstrijd gezien? Trouwens als je zo’n kans als in de 80 min mist verdien je het niet eens ;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:37
    En waarom staan Boetius en of Larsson niet in het elftal van de week?.......Geintjuuuu!
    Vind ik leuk
    De Hout +1750
    maandag 20 augustus 2018 om 10:45
    Myron Boadu was de beste. Seuntjens op 2.
    Vind ik leuk
    pos +8793
    maandag 20 augustus 2018 om 10:47
    Nou ik vond Boadu en Seuntjens niet zo bijzonder spelen bij AZ. Koopmeiners was de beste veldspeler.
    Vind ik leuk
    Stefan01 +117
    maandag 20 augustus 2018 om 17:26
    Boadu hoort er zeker in, seuntjens snap ik ook niks van! Had liever idrissi gezien
    Vind ik leuk
    Nopain +48
    maandag 20 augustus 2018 om 10:50
    Dat zowel Clasie als van Persie er in staan snap ik dan ook helemaal niks van, maar het zal wel aan mij liggen. Buiten de goal om miste hij vooral scherpte. Iets wat je wel mag verwachten van een speler van zijn kaliber. Clasie zorgt vooral voor balverlies. De pass was dan wel van enorme klasse, maar het ging niets voor niets beter lopen toen hij er uit ging. Clasie tikt namelijk breed of terug.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:56
    Waar is hahn? Die keepte namelijk een fantastische pot
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:10
    Dit kan je toch niet serieus menen VP...
    Er staat niet één Ajacied in.
    Vind ik leuk
    COYG +6223
    maandag 20 augustus 2018 om 11:16
    Van der Heijden had ook niet misstaan in dit rijtje spelers. Hoe hij speelde is precies de reden waarom hij zoveel krediet heeft bij de Feyenoord fans. Hij is constant qua niveau en haalt altijd minimaal een 6.
    Vind ik leuk
    Mo +11697
    maandag 20 augustus 2018 om 11:32
    Ik lees nou al 2 dagen dat Blom Ajax gigantisch bevoordeeld heeft. Over die penalty was geen enkele twijfel mogelijk, dat was een zuivere. Over die afgekeurde goal valt wat voor te zeggen maar ik denk dat zeker 6/10 scheidsrechters of misschien zelfs meer die ook gewoon afkeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:13
    Iedereen zeurt op de VAR. Ik vind het treuriger dat Blom zowel de penalty als die ride kaart op Frenkie gemist heeft!
    Vind ik leuk
    rinirat +2683
    maandag 20 augustus 2018 om 11:40
    Clasie hahahahahaha tegen excelsior hahahahahahaaha
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5585
    maandag 20 augustus 2018 om 13:17
    Rossmeister natuurlijk!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:43
    VI sowieso niet meer serieus te nemen. Ook vorige week kreeg Semedo een 7 en El Messaoudi 5.5. Dat was eerder andersom. Deze week El Messaoudi weer top, heerste echt tegen PSV en die Rigo krijgt met geluk bal voor de voeten, die hij dan wel goed inschiet, maar voor de rest niks.
    Vind ik leuk
    076Mike +352
    maandag 20 augustus 2018 om 16:04
    "Karel Mets (NAC Breda)
    Herstelde zich met NAC uitstekend van de ruime nederlaag bij Vitesse."

    Die ruime nederlaag bij Vitesse, die was aan de start van vorig seizoen.. Dit seizoen begon met een ruime nederlaag bij AZ..
    Vind ik leuk
    Mascleta +268
    maandag 20 augustus 2018 om 17:42
    Ze gaan weer lekker bij VP ja.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws