De Eredivisie-flops: Duo van ADO en stuntelende buitenspeler van Feyenoord

    De Eredivisie-flops: Duo van ADO en stuntelende buitenspeler van Feyenoord

    maandag 20 augustus 2018 om 11:00

    In speelronde twee is ADO Den Haag met twee spelers hofleverancier. Verder een uitverkiezing voor Joris van Overeem voor zijn oliedomme rode kaart en voor een Feyenoorder in vormcrisis.

    Myenty Abena (De Graafschap)
    Moest vlak voor rust even naar de kant voor een blessurebehandeling, maar wachtte vervolgens zo lang tot hij het veld weer betrad dat hij zijn trainer Henk de Jong tot wanhoop dreef. Toen hij eenmaal terug in het veld was kopte Mitchell te Vrede direct de 1-0 binnen.

    David Neres (Ajax)
    Beleefde niet bepaald een leuke avond in Venlo. Miste eerst een uistekende kans op 0-1 en moest zich niet veel later laten vervangen wegens een hamstringblessure. Al met al een rotavond voor de Braziliaan.

    Tom Beugelsdijk (ADO Den Haag)
    Gaf al na twee minuten een penalty weg door een duw uit te delen. Kwam er in Almelo niet lekker in, pakte op slag van rust een gele kaart en werd tot overmaat van ramp in de rust vervangen door Nick Kuipers. 

    Indy Groothuizen (ADO Den Haag)
    Greep volledig mis bij de tweede treffer van Heracles Almelo. Het afstandsschot van Bart van Hintum had een makkelijke prooi moeten zijn voor Groothuizen, maar hij liet de bal ongelukkig door zijn handen glippen. Ook bij de 3-2 zag de goalie er niet goed uit. Het was duidelijk niet de middag van Groothuizen, die in Almelo uiteindelijk vier keer moest vissen.

    Mike van Duinen (PEC Zwolle)
    Was vorige week nog goed voor twee treffers, maar kon deze week geen potten breken tegen FC Utrecht. PEC werd in de Domstad nauwelijks gevaarlijk en staat na twee wedstrijden nog met lege handen. 

    Tim Breukers (Heracles Almelo)
    Schoot een voorzet van Sheraldo Becker genadeloos hard achter zijn eigen doelman. Overtuigend was het in ieder geval wel. Herstelde zich vervolgens wel met een assist.

    Joris van Overeem (FC Utrecht)
    Tekende nog wel voor de openingstreffer voor zijn ploeg, maar pakte uiteindelijk wel een oliedomme rode kaart. Aanvankelijk kreeg Van Overeem geel voor zijn spijkerharde overtreding, maar na ingrijpen van de VAR kreeg hij terecht rood. Enige meevaller voor de middenvelder was dat de overwinning van FC Utrecht niet meer in gevaar kwam. 

    Sam Larsson (Feyenoord)
    Het ontbreekt de buitenspeler aan vertrouwen, maar met het uit de selectie zetten van Jean-Paul Boëtius heeft trainer Giovanni van Bronckhorst hem toch echt nodig. Lichtpuntje was zijn assist op Van Persie, maar verder had de buitenspeler het (opnieuw) heel moeilijk.

    Kjell Scherpen (FC Emmen)
    Keek een afstandsschot van Thomas Ouwejan zijn doel in en loste een ogenschijnlijk ongevaarlijk afstandsschot van Mats Seuntjes, waardoor Oussama Idrissi voor 1-3 kon zorgen. Was vorige week nog de uitblinker, maar had dit keer duidelijk een mindere dag.

    Wie vond jij dit weekend door de mand vallen en mis je in deze lijst? Laat het weten in de comments!

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +12140
    maandag 20 augustus 2018 om 11:02
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    maandag 20 augustus 2018 om 11:40
    Sprakeloos dat ze van alle PEC-basisspelers juist degene met de meeste inzet hebben gekozen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    maandag 20 augustus 2018 om 11:58
    Iets verkeerd gelezen, maar van alle spelers van PEC zou ik eerder bijv. Lachman gekozen hebben.
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    maandag 20 augustus 2018 om 12:17
    Dat lijkt mij een veel betere keuze. Hamer was gisteren misschien wel de beste, juist de speler die erin komt door het vertrek van Thomas, maar het lijkt mij niet een een-op-een-vervanging. Als ze echt bezig zijn met Lam terug te halen lijkt mij dat toch een wat vreemde keuze, al zal het wel een verbetering zijn in de luchtduels.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Het terughalen van Lam zou weer eens van 0 creatief vermogen getuigen. Het lijkt me niet de speler die alles opeens weer op de rails gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    maandag 20 augustus 2018 om 11:02
    Neres hoort hier niet tussen, waar staat Lozano? Die kwam echt niemand voorbij en werd niet voor niks gewisseld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    windforce11 +1833
    maandag 20 augustus 2018 om 11:07
    Neres hoort er wel tussen...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    maandag 20 augustus 2018 om 12:22
    Nee. Had in plaats daarvan Lozano en Labyad er bij gezet.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1833
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Nietus....Calimero
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1469
    maandag 20 augustus 2018 om 11:16
    Als je als buitenspeler een (citeer VP) "fenomenale assist" geeft hoor je toch niet in dit rijtje? Dan zou ik Larsson eraf halen
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:24
    Waar staat Labyad? Grap van de week, liep telkens de achterlijn over :')
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    thierryer +1305
    maandag 20 augustus 2018 om 11:26
    Idd hoort er niet tussen. Labydad kan je er beter tussenzetten. Neres speelde erg goed, enige wat je hem kwalijk kan nemen is het missen van die kans.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1051
    maandag 20 augustus 2018 om 14:39
    Neres staat regelmatig in dit lijstje, toch gek voor eens buitenspeler die verreweg de beste is uit de eredivisie volgens vele hier..
    Vind ik leuk
    KOudman +385
    maandag 20 augustus 2018 om 11:05
    Geen enkele Groninger? Verbaast me, aangezien de wedstrijd tegen Willem II en van de slechtste wedstrijden was die ik in tijden heb gezien
    Vind ik leuk
    RtdDub +11860
    maandag 20 augustus 2018 om 11:06
    Was Larsson goed? Nee.

    Maar met een assist en 3 andere kansen gecreëerd is "stuntelen" tamelijk overdreven.

    En Neres op basis van 26 minuten beoordelen is ook knap.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1677
    maandag 20 augustus 2018 om 11:09
    Eens, wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Janste +66
    maandag 20 augustus 2018 om 15:21
    Neres was juist op dat moment de beste speler op het veld
    Vind ik leuk
    RtdDub +11860
    maandag 20 augustus 2018 om 15:24
    Al had ie tot dan toe iedere bal richting Duitsland geschoten, je kan niet iemand op 26 minuten beoordelen als hij geblesseerd uitvalt.
    Vind ik leuk
    Renelas +179
    maandag 20 augustus 2018 om 15:34
    Net mijn gedachte. Hoe kan je iemand een flop noemen als hij amper de helft van een helft heeft gespeeld en verder geen tegen doelpunten of domme kaarten heeft gepakt? Mensen die vinden dat Neres in dit lijstje past zijn in mijn ogen of overkritisch en partijdig of gewoon vijandig naar Ajax.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11860
    maandag 20 augustus 2018 om 15:43
    Hier vp kan dat dus wel.
    Net zoals die Rigo van psv op basis van 1 schot in het elftal van de week wat wel wat kan terecht is gekomen.
    Die deed ook 26 minuten mee
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    windforce11 +1833
    maandag 20 augustus 2018 om 11:07
    Ik mis de VAR in dit rijtje
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    maandag 20 augustus 2018 om 12:23
    Piep piep... Calimero!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:37
    piep piep .........zal wel een jood zijn...
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2814
    maandag 20 augustus 2018 om 11:10
    Van Overeem speelde een uitstekende wedstrijd tot zijn ongelukkige overtreding. Gaat mij een beetje te ver om hem als flop te bestempelen.
    Vind ik leuk
    Tossa +2103
    maandag 20 augustus 2018 om 11:19
    VP heeft een heel andere definitie van flop dan de meesten van ons.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:16
    Larsson had ook een penalty mee moeten krijgen na een dieptepass van clasie. Gek dat de VAR daar niets deed terwijl je in de samenvatting eenvoudig terug kunt zien dat de bal niet gespeeld wordt en de voet wel. Buiten dat speelde hij wederom erg ongelukkig en moet het echt een keer gaan lopen met hem. Wellicht dat een vaste linksback achter hem daarbij kan helpen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11860
    maandag 20 augustus 2018 om 12:14
    Oh.... ben dus niet de enige die daar een 100% strafschop in dacht te zien.
    Hij leek wat te treuzelen maar werd, zoals ik het zag, gewoon afgezaagd. Dat die bal toevallig bleef liggen deed daar weinig aan af.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:56
    Ja, was echt een onbegrijpelijk moment. En de commentator in de samenvattig doodleuk meelullen met de scheids zag ik later. En tja, komt het niet in het nieuws, dan is het blijkbaar niet gebeurd ;-)
    Vind ik leuk
    Springbok +1241
    maandag 20 augustus 2018 om 11:18
    Van Beugelsdijk kwam het waarschijnlijk ook een beetje door het weeâhr.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:20
    Waar is van der werff ? 2 en halve aanval van heerenveen gezien en hij zat 2 keer fout .... Daar viel ook de goal uit ...
    Vind ik leuk
    Mo +11374
    maandag 20 augustus 2018 om 11:24
    Trouwens, die Breukers van Heracles is slécht, allemachtig. Geen idee waar die heeft leren voetballen maar dat is ergens helemaal fout gegaan.
    Vind ik leuk
    Hyena +28348
    maandag 20 augustus 2018 om 11:33
    Wat een bullshit dat Neres hiertussen staat. Nadat hij wegviel was het juist gedaan met alle dreiging en diepgang vanuit Amsterdamse kant.
    Vind ik leuk
    Hyena +28348
    maandag 20 augustus 2018 om 11:34
    En daarbij was natuurlijk Labyad de verschrikking van dit weekend, viel rampzalig slecht in. Waar staat die dan?

    Onnavolgbaar weer deze lijst.
    Vind ik leuk
    ExSFRJ +10
    maandag 20 augustus 2018 om 12:07
    VP voetbalkantine...Wij zoeken iemand met verstand van voetbal. Willrn niet elke dag onzin artikelen schrijven
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +415
    maandag 20 augustus 2018 om 12:11
    Dacht dat het probleem opgelost was met de 3-0
    Vind ik leuk
    Tweey +2075
    maandag 20 augustus 2018 om 12:16
    Het was niet de middag van Groothuizen. wedstrijd begon om 20.45 uur
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Pur Sang +353
    maandag 20 augustus 2018 om 12:19
    Kan iemand van VP de definitie van “flop” uitleggen? Ik vind bij enkele genoemde namen overdreven om ze tot “Flop van de week” te noemen.
    Vind ik leuk
    allround +1588
    maandag 20 augustus 2018 om 12:21
    Niet terecht dat Mike van Duinen erbij staat. Ja wanneer hij kansen zou hebben gemist, maar wanneer een spits geen aanvoer krijgt, dan is het niet zijn schuld dat PEC heeft verloren.
    Vind ik leuk
    allround +1588
    maandag 20 augustus 2018 om 12:23
    Beter had er Hooi en Lorenzen moeten staan. Niets maar dan helemaal niets kwam van de voeten van Hooi. Lorenzen kan het eredivisie niveau totaal niet aan. Die komt niet eens een zandzak voorbij.
    Vind ik leuk
    Tweey +2075
    maandag 20 augustus 2018 om 18:29
    Beugelsdijk wel?
    Vind ik leuk
    allround +1588
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:11
    Nee zeker niet, maar niets op zijn instelling aan te merken. Daarbij is Tommie één van de meest gewone en sociale jongen die er in de selectie rondloopt. Ieder team zou wel zo,n karakter in zijn team willen hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:45
    Krijgen we ook nog eredivisietops of wederom alleen het slechte benadrukken?
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5277
    maandag 20 augustus 2018 om 13:22
    Hahah de hele defensie van PEC was Flop muv van de ingevallen vd Berg
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    maandag 20 augustus 2018 om 13:25
    Neres speelde beter in 30 minuten dan Labyat in een uur dus die had je mogen ruilen wat mij betreft.

    Van Overeem speelde goed tot zijn rode kaart dus is dan toch geen flop.

    Larsson met zijn Assist (weet er speelt meer mee ) is dan toch belangrijk geweest en een flop is juist niet belangrijk.( ja in negatieve zin).
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:26
    Ik zie echt liever El Hankouri dan Sam Larsson of JPB spelen.
    Vind ik leuk
    Glazenbol +126
    maandag 20 augustus 2018 om 20:48
    El Hankouri bracht helemaal niets, ik zie liever die Sinisterra minuten maken, bijvoorbeeld het laatste half uur had mooi geweest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:38
    El Hankouri gaf anders wel een voorassist en was dreigend en Sinisterra is een Rechtsbuiten.
    Vind ik leuk
    repeP +713
    maandag 20 augustus 2018 om 13:47
    Nou nou, de enige flop die ik hier lees is dit artikel.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:56
    Joris van Overeem een flop omdat hij rood kreeg? Haha kan beter in het team van de week.
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    maandag 20 augustus 2018 om 13:59
    Overigens: die linksbuiten die erin kwam, el Hankouri, dat is wel een goede speler. Samen met Wouter Burger moeten deze twee klaargestoomd worden voor het volgende seizoen. En klaarstomen is in mijn ogen heel veel spelen. Vooral als basisspeler beginnen en niet af en toe een paar minuten.
    Het seizoen is voor Feyenoord toch al verloren. Dus nu al toewerken naar het nieuwe seizoen.
    Vind ik leuk
    Glazenbol +126
    maandag 20 augustus 2018 om 20:49
    Er is (nu) nog niets verloren.
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    maandag 20 augustus 2018 om 21:27
    Jawel hoor. Europees voetbal is al voorbij en in de eredivisie gaat Feyenoord hooguit strijden om de derde plaats.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:35
    geef hem een aantal weken het vertrouwen nu er een einde dreigt te komen aan het verblijf van Boetius, (hoewel ik dat wel jammer vind want ik ook al speelt hij niet erg goed er wel meer dreiging van hem uit gaat dan van Larson).
    en laat hij dan nog geen vooruitgang zien dan zal hij moeten wijken voor een ander helaas.
    verder hoop ik Ayoup zich in de basis kan spelen er ging zondag na zijn invallen wel dreiging en inzet vanuit
    Vind ik leuk
    Glazenbol +126
    maandag 20 augustus 2018 om 20:51
    Ik schrijf Larsson ook nog niet af, die jongen is stik nerveus, die mist vertrouwen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Eredivisie-flops: Duo van ADO en stuntelende buitenspeler van Feyenoord