Rigo bleef bewust bij PSV: 'Met de nieuwe trainer heb ik veel meer vertrouwen'

Rigo bleef bewust bij PSV: 'Met de nieuwe trainer heb ik veel meer vertrouwen'

Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 10:35ma 20-08-2018 om 10:35

Dante Rigo (19) was zaterdagavond belangrijk voor PSV. Na zijn invalbeurt hielp hij de Eindhovenaren aan een late overwinning tegen Fortuna Sittard. De Belg stelt vertrouwen te voelen van nieuwe hoofdtrainer Mark van Bommel.

"Ik voel ook dat ik vertrouwen krijg van de trainer", citeert De Telegraaf uit de mond van de matchwinner. "Voor mijn ontwikkeling als speler is het natuurlijk belangrijk om minuten te maken. Dat is vorig jaar niet gelukt, maar met de nieuwe trainer heb ik er zelf ook veel meer vertrouwen in."

Juist daarom wilde Rigo bij PSV blijven. "Daarom heb ik ook de keuze gemaakt dat een verhuurperiode geen optie is. Ik ben niet iemand die veel stress ervaart als hij het veld oploopt, maar als een trainer het in je ziet zitten maakt dat het wel makkelijker", stelt hij. Rigo noemde zijn goal tegen Fortuna 'niet de mooiste, maar wel de belangrijkste' in zijn carrière. "De bal kwam in de kluts bij Jorrit Hendrix terecht en ik wist al dat hij het duel ging winnen. Toen kwam de bal voor mijn linkervoet. Dan is het niet nadenken en schieten."

Plaats een reactie

maandag 20 augustus 2018 om 10:38
waar komt deze jongen zo ineens vandaan?, van jong PSV neem ik aan. maar was het een groot talent of komt hij uit het niets op de bank tegen fortuna ?
Vind ik leuk
FSCeara +8905
maandag 20 augustus 2018 om 10:42
Hij scoort in blessure tijd maar vond hem daarvoor niet opvallen in de wedstrijd. Maar als je de winnende maakt sta je in de picture.middenveld van PSV heeft me verrast in negatieve zin, daar hadden wij,Fortuna, de overhand.
Vind ik leuk
Korm +39447
maandag 20 augustus 2018 om 10:52
Logisch dat hij niet opvalt... gezien de positie die hij speelt ;)
Vind ik leuk
psvfan1913 +6076
maandag 20 augustus 2018 om 10:44
Het was 1 van de eerste spelers die cocu uit jong psv haalde. Maar vorig seizoen veel te weinig gespeeld. Ben daarom ook echt blij met van Bommel. Cocu was natuurlijk een top coach. Maar van Bommel zijn aanpak spreekt mij iers meer aan. Nu nog zien of we ook kampioen kunnen worden.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:45
Aad de Mos roept al maanden om hem. Bijna net zo vaak als dat VP berichten over Ajax plaatst (Ja, maar bijna is niet helemaal)
Vind ik leuk
Gu3rilla +15959
maandag 20 augustus 2018 om 15:12
Men bij PSV roept al jaren om hem Aad ook
Vind ik leuk
Vowtar +6333
maandag 20 augustus 2018 om 11:01
Hij staat bij PSV al een tijdje bekend als misschien wel het grootste talent uit de jeugdopleiding. Mooi dat hij nu de kans lijkt te krijgen in het eerste.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 11:49
Zit al 12 jaar bij PSV en wordt al jaren beschouwd als een groot talent. Ook in België hebben ze hoge verwachtingen van hem. Lees vandaag de Gazet van Antwerpen maar.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 20 augustus 2018 om 10:42
En weer een ruwe diamant erbij!
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:50
Een ruwe ja!

De mooi geslepen diamanten spelen bij Ajax!

Kan psv niet betalen
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 20 augustus 2018 om 10:58
Alleen die schitteren niet, ja schitteren door afwezigheid..
Dan liever een ruwe diamant, dan die imitatie diamanten van Ajax..
Vind ik leuk
Nbl +829
maandag 20 augustus 2018 om 10:43
Denk dat deze speler nog wel eens naast zijn schoentjes gaat lopen .denkt volgens mij nu al dat hij onmisbaar is i.n Het team . Een wedstrijd gespeeld . We zullen zien
Vind ik leuk
La Luz +591
maandag 20 augustus 2018 om 10:49
Begrijpend lezen is ook een kunst hoor, neem het je niet kwalijk.
Vind ik leuk
Nbl +829
maandag 20 augustus 2018 om 10:54
Kom terug op dingen die hij gisteren in een ander bericht zij heb jij niet gelezen waarschijnlijk maakt niet uit ik geef mijn mening en wat een ander daar van vindt . Moet hij of zij zelf weten.
Vind ik leuk
gerard.. +799
maandag 20 augustus 2018 om 10:44
Cocu keek niet om naar jeugd. Van Bommel juist wel
Vind ik leuk
Floaz +927
maandag 20 augustus 2018 om 11:01
Van bommel kijkt naar de jeugd totdat Thomas en die Australische het overnemen
Vind ik leuk
Leeuw +6197
maandag 20 augustus 2018 om 10:44
Wat een ontlading en bedankt Dante. Graag nog meer van dit soort momenten en je bent een topper!

3 punten binnen en op naar de volgende wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:46
we gaan een mooi seizoen tegemoet dit jaar , psv en ajax zijn gelijkwaardig ,kijken wie de beste selectie heeft dit jaar ,als je naar de begroting kijkt en wat ze hebben ingekocht dit jaar ,moet ajax wel kampioen worden
Vind ik leuk
Korm +39447
maandag 20 augustus 2018 om 10:54
Ik denk dat psv op dit moment de betere is
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:56
en waar baseer je dat op ?
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 12:10
Op het feit dat PSV mentaal stabieler is en daardoor wedstrijden in de laatste minuten met veldgoals over de streep trekt. Uit het feit dat Ajax zijn tempo en daarmee effectiviteit niet kan vasthouden tegen ploegen die het spel bewust vertragen. Ik hou mijn hart vast voor de wedstrijden tegen Kiev. Een uitgekookte ploeg die precies daarvan gebruik zal maken in Amsterdam om vervolgens in Kiev na 2/3 van de wedstrijd het tempo enorm te verhogen en uit de omschakeling tenminste twee goals te maken. Ik hoop dat Ajax daar niet intrapt.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6773
maandag 20 augustus 2018 om 10:46
Weer een parel uit de PSV jeugdopleiding die zijn debuut maakt. Een talent van ons aller PSV om trots op te zijn.
Vind ik leuk
Elchucky +166
maandag 20 augustus 2018 om 10:52
Debuut was vorige week in de competitie
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:48
Eenmaal 10 minuten gespeeld en gelijk weer praatjes daar in Eindhoven. Geen wonder dat buitenlandse clubs massaal afhaken voor spelers uit Eindhoven, je haalt alleen maar troep binnen.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
maandag 20 augustus 2018 om 10:54
En wij worden met troep kampioen! Groetjes!
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 10:55
Wees er maar trots op.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
maandag 20 augustus 2018 om 11:01
Zijn we! Moet je nagaan wat voor rotzooi andere clubs hebben!
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 11:14
FopNeusje, ben je al weer vergeten dat Arias onlangs naar A. Madrid, de nummer 2 van de UEFA-ranking, vertrokken is. Hoelang is het geleden dat er een Ajax-speler rechtstreeks naar een top 5 club van de UEFA-ranking getransfereerd werd? Ik hoor graag van jou welke Ajax-speler dit was en in welk jaar de transfer plaats vond.
Vind ik leuk
Counterattack +11371
donderdag 23 augustus 2018 om 12:04
Gazet van Antwerpen:
Jong, Belgisch en Nederland smult ervan.
"PSV is dankzij het grote talent Rigo goed weggekomen tegen Fortuna" en afsluiten met: Of hoe Nederland niet alleen kennismaakt, maar ook meteen in zwijm valt voor de Belgische middenvelder.
Is dus anders dan 40 fopneuzen beschrijft. PSV gewaardeerd in buitenland.
Vind ik leuk
gerard.. +799
maandag 20 augustus 2018 om 10:48
Cocu en Bronkhorst zijn geluktrainers zij zullen nooit bij een andere club bereiken wat ze in Nederland wel bereikt hebben met het geluk van een goede Kuyt of goede selectie die voor elkaar door het vuur ging.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 20 augustus 2018 om 12:06
Gelukkig hebben jullie zo'n toptrainer als Frank de Boer in jullie gelederen gehad, zo 1 die bij elke club succesvol is..
Vind ik leuk
Floaz +927
maandag 20 augustus 2018 om 11:02
Volgend jaar haalt AZ hem misschien wel op als gudmundsson voor 15 miljoen is verkocht...
Vind ik leuk
maandag 20 augustus 2018 om 11:58
Ik vond Dante Rigo fysiek niet sterk genoeg vorig seizoen om meer minuten te maken. Dat hij onder Van Bommel wel kansen krijgt zegt veel over de behoudendheid van Cocu de afgelopen jaren. Dante heeft een geweldige traptechniek, inzicht een goede passing en overzicht. Nu fysiek nog sterker worden. Met de andere talenten Mauro jr., Donyell Malen, Rosario laat hij zien dat PSV anno 2018 geen koopclub meer is. Spelers als Ramselaar en Luckassen hebben dit niveau niet. Luckassen verkopen.
Vind ik leuk
gerard.. +799
maandag 20 augustus 2018 om 12:56
ik ben geen Ajaxfsn hoor maar neutraal. Gaat erom als je naar uitstraling kijkt en wat ze voor de camera zeggen zijn het ideale schoonzoons. Als zij kwaad zouden worden zie je dat het niet echt is maar gespeelt. Dat is bv bij de Boer anders en de Boer heeft weer moeite om de juiste club uit te zoeken. Tot slot de voorspelling dat Cocu en Bronkhorst de kerst niet zullen halen.
Vind ik leuk
gerard.. +799
maandag 20 augustus 2018 om 12:57
ja Van Bommel zou goede Ajaxtrainer zijn
Vind ik leuk
Zomaarwat +237
maandag 20 augustus 2018 om 13:18
Ik let speciaal op Rigo als hij in mag vallen en ben onder de indruk tot nu toe. Dat gastje voelt haarfijn aan waar hij moet lopen en in zijn acties zie je direct zijn grote talent. Als hij meer speeltijd zou krijgen dan zou hij een grote kans maken om de revelatie van het seizoen te worden. @Master Beer: Minimaal 3x per dag doen want dan blijf je tenminste even bezig met iets wat zinvoller is dan wat je hier allemaal uitkraamt.
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
maandag 20 augustus 2018 om 15:57
3x per dag.... gaat hem niet lukken.... want dan moet hij iets presteren.....;-)
Vind ik leuk
Jopi1982 +830
maandag 20 augustus 2018 om 14:07
Ik heb ook meer vertrouwen in de nieuwe trainer!
Vind ik leuk
Gu3rilla +15959
maandag 20 augustus 2018 om 15:11
Rigo gaat eindelijk doorbreken. Speelt Rosario in niet al te lange tijd uit de basis.
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
maandag 20 augustus 2018 om 15:58
Concurrentie is wel groot..
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
maandag 20 augustus 2018 om 15:55
Gezien het feit dat van Bommel zelf al de jeugd onder handen heeft gehad... had ik ook niets anders verwacht.... brengt uiteraard risico met zich mee ten opzichte van teams met ervaring zoals Ajax.... maar vind het wel een leuk ontwikkeling Dat jonge talenten en Nederlandse talenten een kans krijgen.... goed voor het Nederlands voetbal... en dan ook nog proberen met pressie voetbal.... Wat betreft die masturbeer.... zwakke discussieerder op een voetbalsite...
Vind ik leuk
Counterattack +11371
maandag 20 augustus 2018 om 18:47
Mooi intrinsiek compliment voor Hendrix: " ik wist al dat hij het duel ging winnen." :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws