'Het gevoel van rechtvaardigheid kan met de VAR zelfs afnemen'

    'Het gevoel van rechtvaardigheid kan met de VAR zelfs afnemen'

    maandag 20 augustus 2018 om 11:28

    De VAR maakte afgelopen weekend behoorlijk wat los in de Eredivisie. Wat Willem Vissers had de VAR best weg mogen blijven.

    'Om de eenvoudige reden dat de feilbare mens me lief is. Als wat oudere man accepteer ik fouten van de arbitrage, zelfs als de belangen groot zijn. Dat kost soms moeite en ergernis, maar we zien zoveel fouten van politici, journalisten, voetballers en scheidsrechters, van wie dan ook. Dat heeft ook zijn charme, als prettige afwijking op perfectie', zo schrijft Vissers in zijn column in De Volkskrant.

    Volgens Vissers is het grote nadeel aan de VAR dat de acceptatie vermindert. 'Want zo’n oog ziet zogenaamd alles, terwijl veel van dat alles voor interpretatie vatbaar is. De illusie bestaat dat falen ophoudt te bestaan. Dat is niet zo', schrijft hij.

    Vissers is van mening dat ondanks de invoering van de VAR er altijd discussies zullen blijven. 'Het gevoel van rechtvaardigheid kan zelfs afnemen naarmate meer mensen zich buigen over situaties en de uitkomst onbevredigend is. De scheidsrechter dreigt bovendien een loopjongen van de techniek te worden.'

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    |Ajax| +1247
    maandag 20 augustus 2018 om 11:31
    Bij vvv-ajax deed de var het anders perfect!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:32
    Omdat het altijd in jullie voordeel valt
    Vind ik leuk
    Mo +11698
    maandag 20 augustus 2018 om 11:36
    Altijd? We zijn pas twee wedstrijden onderweg hoor. In de Arena is het bovendien niet gebruikt.
    Vind ik leuk
    Foden +4691
    maandag 20 augustus 2018 om 11:38
    Neehee! Het is allemaal opgezet spel! Allemaal in het voordeel van Ajaks. KNJB!







    Pardon, ik moet even langs de voedselbank.
    Vind ik leuk
    zwollie +7958
    maandag 20 augustus 2018 om 13:48
    Klein klein kleutertje, echt Calimero.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Misschien pas voor de eerste keer voordeel van de VAR, maar wel gelijk goed ook. Jullie directeur overweegt nu om zijn naam te wijzigen in Edwin van der Var.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 11:41
    Hee, Deck 010 als hij bij jullie dit seizoen goed valt, ga ik je dan ook horen?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 11:57
    Nee dat is niet leuk. Wij hebben niemand waarmee je deze woordgrap kunt maken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    VARkenoord klinkt ook niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 12:09
    Da's inderdaad ook best goed, alleen is dit de amateurtak van Feyenoord. Het trainingscomplex heet 1908.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 12:17
    Ja dat zag ik gisteren.heb ff op YT gekeken, ziet er netjes uit.maar das toch alleen voor de selectie? Of gaat t jeugdcomplex ook zo heten?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 13:19
    Nee jeugd blijft inderdaad op Varkenoord. Deze zijn ze nu ook aan het renoveren.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2157
    maandag 20 augustus 2018 om 12:40
    Robin var Persie
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19859
    maandag 20 augustus 2018 om 11:48
    Het Deck....kampioen geworden dankzij doellijn technologie (Zoet) Ook zoiets.😉

    Je bent de laatste die hierover mag klagen.😝

    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    Dat was maar 1 beslissing in de wedstrijd en niet 3 die goed uitpakte voor ons.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 12:03
    Beter 1 belangrijke dan 3 minder belangrijke.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19859
    maandag 20 augustus 2018 om 12:25
    Niet zo zeuren Deck.
    Dit keer pakt het voor Ajax goed uit De volgende keer weer niet.

    Overigens waren al die beslissingen terecht! 1 faalmoment: die VVV-er had direct rood moeten krijgen na die afschuwelijke charge op Frenkie.

    Wellicht had Ajax de wedstrijd dan wat '.makkelijker' kunnen uitspelen.

    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5213
    maandag 20 augustus 2018 om 12:38
    Het grootste moment zat hij toch echt fout. De 1-0 van VVV.

    Nog voordat de bal beneden is slaat Taglia , samuelsen in zijn gezicht waarna er licht vasthouden volgt.

    Dit was 300 procent een geldig doelpunt.

    Anders had zelfs de VAR voor een pingel moeten beslissen omdat hij in het gezicht werd geslagen en dat zou al waanzin zijn.

    Een aanfluiting voor het voetbal
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    maandag 20 augustus 2018 om 12:32
    Kan je niet vergelijken.
    Doellijn technologie is puur elektronica, komt geen mens aan te pas om die beslissing te nemen en is dus neutraal.
    Kan je van VAR niet zeggen. Altijd een mens die de beslissing neemt.

    Zelfs het wel of niet gebruiken van VAR voor een situatie is al een menselijke beslissing.


    Vind ik leuk
    mason +1905
    maandag 20 augustus 2018 om 12:52
    Klopt ja. De scheidsrechter kan altijd zelf nog beslissen of ie de var raadpleegt of niet. Dus kan het zo maar zijn dat ie de situatie bij bijv. psv tegen feyenoord wel voor psv tijdens trek en duw werk de var raadpleegt maar aam de andere kant bij feyenoord weer niet. Ik vind het persoonlijk een kut systeem. Je kunt als verdediger zijnde nooit meer een klein duwtje geven tijdens een hoekschop want alles word gezien. Het haalt het hele charme uit het voetbal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    maandag 20 augustus 2018 om 13:49
    Het is ook volkomen kut.

    Het is ook wachten tot het eerste geval van aanklagen nav tv-beelden. Want als de knvb daar nu nog mee aan gala beginnen toont dat werkelijk het failliet van VAR aan.
    Vind ik leuk
    Vak-T +717
    maandag 20 augustus 2018 om 12:24
    Haha, van Edwin van de Spar naar Edwin van de Var.....
    Vind ik leuk
    wilheimus +1474
    maandag 20 augustus 2018 om 12:56
    OVARmars is ook niet ontevreden.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:15
    je was me net voor :p
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:14
    Marc Overvars....
    Vind ik leuk
    Mo +11698
    maandag 20 augustus 2018 om 19:52
    Die penalty was meer dan terecht en die goal kan je gewoon afkeuren. Snap het gezeik niet zo
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 21:17
    Ja dat snap ik dat jij dat vind.
    Wij van WC eend...
    Vind ik leuk
    Mo +11698
    maandag 20 augustus 2018 om 22:42
    Zelfs met mijn meest objectieve bril blijf ik bij mijn punt
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 11:40
    Inderdaad, sinds de jaren 60 is 90% van de VAR beslissingen onze kant opgevallen.Pffff weer een nieuwe jankerd hier😪😪😪
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 12:00
    Niet gelijk op je pik getrapt zijn joh.
    Was gewoon een leuke introductie voor mijn woordgrap.
    Soms zul je da VAR mee hebben en soms tegen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 12:04
    Dat klinkt al beter.Maar dit was aan iemand anders gericht hoor.
    Vind ik leuk
    Sigma +2817
    maandag 20 augustus 2018 om 11:58
    Nee! omdat het terecht was!!! en dat weet jij ook...dus doe nou maar niet zo dapper!!

    Altijd dat meepraten van sommige wordt er gewoon moe van....en kijk nou een goed naar de momenten....en diep in je hart weet je dat de VAR bij vvv-ajax gewoon perfect heeft gewerkt.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 12:08
    Dat is dan geheel jouw mening. Ik vind het niet zo duidelijk als jij doet voorkomen. Het doelpunt van VVV is onterecht afgekeurd. Als je dit doelpunt afkeurt dan kun je vanaf nu bijna 80% van de doelpunten afkeuren omdat er bijna altijd fysiek contact is binnen de 16. De penalty was inderdaad terecht, alleen jammer dat Blom er zo lang over moest nadenken. De laatste overtreding binnen de 16 van Ajax had ook een penalty kunnen zijn, maar werd weggewoven door Blom.
    Vind ik leuk
    Sigma +2817
    maandag 20 augustus 2018 om 12:17
    KIjk dan toch maar eens terug de beelden....de VAR heeft uitgewezen dat er degelijk getrokken werd aan het shirt dus terecht afgefloten.....de laatste overtreding waar jij over hebt, heb ik in de herhaling ook bekeken en er werd terecht niet gefloten voor een overtreding....dat zijn feiten en daar doet mijn mening niet veel aan....

    Ik ben wel met je eens dat er straks voor kleine fysieke contacten de VAR steeds geraadpleegd gaat worden....maar dat is aan de scheidsrechter om er goed voor opgeleid te worden om het systeem te gebruiken....we zullen zien....

    ps als voetballiefhebber zal ik ook de eerst zijn eerlijk toe tegeven als ajax onterecht door een VAR beslissing een wedstrijd zal winnen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5213
    maandag 20 augustus 2018 om 12:41
    Tagliafico slaat eerst met zijn hand in het gezicht van samuelsen. Daarna houdt hij licht vast.

    Eerste overtreding van tagliafico.

    Daarbij genomen , als dit al wordt afgefloten dan kun je voor 90 procent alles affluiten. Voetbal is een contactsport
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    maandag 20 augustus 2018 om 13:11
    Terecht of onterecht winnen zul je altijd blijven houden. Het is alleen onzinnig om te denken dat met de introductie van de VAR alles eerlijker word want dat is helaas niet het geval. Ik ben nog steeds van mening dat het goed was zoals het was zonder de VAR. Soms heb je een scheids mee en soms tegen, hoort bij het spelletje vind ik.

    Als ze de VAR al willen gebruiken doe dat dan net als bij hockey. Beide teams kunnen zelf aangeven of ze een moment willen laten beoordelen door de scheidsrechter. Als ze gelijk hebben behouden ze dat recht, is het onterecht dan verspeel je dit recht. Naar mijn idee veel eerlijker omdat de spelers echt wel doorhebben hoe het echt zit op het veld. Als ze dan ook nog eens iets doen aan dat eeuwige gezeik tegen de scheidsrechter word voetbal misschien weer een leuke sport.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    maandag 20 augustus 2018 om 12:23
    Wat een jankbal ben je net of Ajax er wat over te zeggen heeft wat de VAR ziet en beslist je ben een echte Calimero
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    maandag 20 augustus 2018 om 11:32
    Doellijntechnologie lijkt mij beter dan deze onzin.
    Vind ik leuk
    Leggooafca +121
    maandag 20 augustus 2018 om 11:34
    Naa die van vvv was wel makkelijk afgekeurd en die overtreding op de jong is ook niet gezien?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:38
    Waar heb jij op school gezeten?
    Vind ik leuk
    Leggooafca +121
    maandag 20 augustus 2018 om 15:14
    Ochoch een typ fout maak jij nooit gelukkig he en het is afgekeurd jaa.. maar ik doe HBO als je het zo graag wilt weten..
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4613
    maandag 20 augustus 2018 om 11:49
    Goal VVV makkelijk afgekeurt.
    VVV had wel n rode kaart moeten krijgen.

    Penalty krijg je normaal in 5 van de 10 gevallen voor zelfde actie, dus die kun je geven.

    Laten we t zo zeggen..... Ajax had hier punten kunnen verliezen zonder VAR
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    maandag 20 augustus 2018 om 11:51
    Of niet(wie zal het weten) want de rode kaart was dan terecht geweest en Ajax kon toch nog de score ombuigen tegen 10 man van VVV.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:34
    Op die rode kaart na... Pff wat een aanslag
    Vind ik leuk
    Bertus040 +322
    maandag 20 augustus 2018 om 11:38
    jullie winnen alleen maar door de var
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Het moet om de grote fouten gaan net als de overtraiding op de Jong dat ist belangrijkste en dat vergeet hij de droplul. Kan iemands carierre kosten. Absurd dat die goal afgekeurd wordt en die gast geen rood. Het gaat om de besliss3nde fases ipv mini overtrainingen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2989
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    - De goal is onterecht afgekeurd
    - De penalty was terecht
    - De VVV speler had rood moeten krijgen
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5213
    maandag 20 augustus 2018 om 12:42
    Dit klopt allemaal
    Vind ik leuk
    mesterspsv +551
    maandag 20 augustus 2018 om 12:53
    Gewoon "de rijdende rechter" schakelen 😂🤣
    Vind ik leuk
    JoeyC +2532
    maandag 20 augustus 2018 om 12:58
    De VAR en Blom zagen niet dat Tagliafico de eerste overtreding maakte bij dat afgekeurde doelpunt. Hij tikte met zijn hand in het gezicht van die VVV-speler.
    Ook een slaande beweging van Ziyech niet bestraft en een aanslag op De Jong niet.
    De VAR heeft op deze manier hetzelfde probleem als achteraf schorsen op basis van tv-beelden: Te veel “willekeur”.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2989
    maandag 20 augustus 2018 om 13:26
    Jij moet gewoon je PSV bril afzetten.
    Vind ik leuk
    tengske +37
    maandag 20 augustus 2018 om 13:11
    omdat blom een neus is
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    maandag 20 augustus 2018 om 16:41
    Ik vind Matchfixing niet perfect, jij wel?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 20 augustus 2018 om 11:31
    (VAR) Voortdurend Ajax Redden ?

    Zonder gekheid. Afschaffen die troep.
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1058
    maandag 20 augustus 2018 om 11:33
    Wat probeer je grappig te doen Bizzy?
    En jij maar blijven roepen dat hier zo veel geprovoceerd wordt.
    Kijk wat je nu doet dan?

    Ik word toch zo moe van deze vent.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 20 augustus 2018 om 11:34
    Het was maar een grap. Heeft niks met provoceren te maken. Probeer even verder te kijken dan die Bamie hap meneer Boskamp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1058
    maandag 20 augustus 2018 om 11:36
    Provoceren komt juist uit grappen. Dus elke keer wanneer jij op andere inging waren het geen grappen van die gene?

    Donderstraal toch een eind op joh!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 20 augustus 2018 om 12:12
    Je bent een zuurpruim. De VAR had afgelopen ook in het voordeel van PSV kunnen werken. Geen 1 club is heilig. Ik volg mijn eigen club zelfs kritisch. En ja er mogen (gepaste) grappen worden gemaakt over Ajax, PSV en Feijenoord. Waarom niet.
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1058
    maandag 20 augustus 2018 om 12:13
    Dan ben jij de grootste hypocriet die er bestaat! Hoevaak jij wel niet op mensen in ging die dezelfde grappen maakte.
    BAH!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 20 augustus 2018 om 12:26
    Maak dan ook het verschil tussen haat verspreiden, off topic forummers beledigen of ordinair schelden op een club. Geloof niet dat ik Ajax ooit op die manier bejegend hebt. Ben altijd een voorstander geweest om de discussie op een waardige manier te voeren en dat mag mij scherp. En ja een gepaste grap moet kunnen.
    Kennelijk kan jij er niet mee leven. Ook prima.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Heel slecht provocerend grapje. Brabants mismaakt.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6794
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Dit trolletje kan je beter negeren. Heeft gisteren, via een ander account, wel een halfuur lang met zichzelf gediscuzeurd.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:38
    Och is Pipo Sartiere Vereniging ook weer aanwezig.
    Vind ik leuk
    Quareck +7171
    maandag 20 augustus 2018 om 12:01
    En dan het woord satire verkeerd schrijven. Ook knullig.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Voor Amsterdamse Rukkers.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2073
    maandag 20 augustus 2018 om 12:24
    Voor Alle Rotterdammers
    Vind ik leuk
    Bertus040 +322
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    volgens betrouwbare bronnen zit het woordje var ook in de Israëlische volklied dat verklaart al alles
    Vind ik leuk
    Snapje? +7193
    maandag 20 augustus 2018 om 11:31
    Maar wordt wel beter bekeken!!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:31
    Het vervelende van de VAR is dat elk wissewasje besproken gaat worden. En er wordt dan gekeken naar kleine details zo van is hij aangeraakt? Ja, dus officieel wordt het dan een overtreding..
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Het vervelende aan de VAR is dat je nog steeds afhankelijk bent van de interpretatie van een persoon.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Meerdere personen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    Nee hoor want als nog neemt de scheidsrechter de beslissing en wordt die daarin niet overruled door een assistent.
    De VAR wijst hem enkel op een situatie, wat hij daar verder mee doet is aan hem.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10909
    maandag 20 augustus 2018 om 12:01
    Maar wordt wel beoordeeld door een team, en de scheids kan t op z'n gemak nog terugzien.Dus een veel eerlijke beoordeling krijg je.De VAR is t probleem niet,alleen hoe zetten we m in.Dat loopt nu nog niet lekker.Beter zou t zijn zoals in t Hockey.Je krijgt een aanvraag,is die niet juist dan ben je m kwijt.
    Vind ik leuk
    Grijs +1202
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    Mee eens.

    Elke overtreding ziet er ook erger uit in slow motion. Voorheen werd er nog weleens doorgespeeld als iemand zich te makkelijk liet vallen. Met de VAR wordt de pingel wel gegeven, want 'er is wel contact'.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    maandag 20 augustus 2018 om 11:31
    De VAR zal alleen voor de aanvallende ploeg van waarde zijn. Sommige situaties worden toch genegeerd en of niet gezien door de scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 20 augustus 2018 om 11:32
    Oude man, onzin.

    Zelfs de “gedupeerden”, zoals bij VVV waren realistisch en zeker op het veld werd het direct geaccepteerd.

    Pas wanneer de VAR dingen niet ziet, zoals overduidelijk rood of buitenspel, raakt men geïrriteerd. Maar dan nog wordt er meer recht gedaan dan gemist.
    Vind ik leuk
    Morris +22865
    maandag 20 augustus 2018 om 11:59
    wat wel een zorg is (dit wordt hierboven niet echt benoemd) dat het voetbal erg steriel kan worden. elke overtreding wordt bekeken en gewogen.

    het moet geen ballet worden.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 20 augustus 2018 om 12:10
    Kan, maar voorlopig is dat nog niet het geval. Bovendien gaat het spel in de tussentijd meestal door totdat de VAR iets ontdekt. En daarbij gaat het alleen om (afgekeurde) doelpunten, penalty situaties en rode kaarten.

    Het is nog niet perfect, maar ook pas net in gebruik. En uiteindelijk blijft er een menselijke factor in zitten. Inclusief eventuele voorkeuren/antipathieën. Dat laatste probleem los je nooit op.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12762
    maandag 20 augustus 2018 om 11:36
    Het spel gaat tegenwoordig veel te snel voor de scheidsrechter, ik vind het ondanks het nog niet 100% werkt een verademing..
    Andere sporten liggen het voetbal hierin al jaren voor..
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    maandag 20 augustus 2018 om 11:36
    Ik begin het ook wel irritant te vinden. In sommige gevallen moet de VAR gewoon niet overrulen. De overtreding van Overeem bijvoorbeeld: beoordeeld door de scheidsrechter. Ja, hij is te laat en plant zijn voet vol op de voet van de tegenstander, maar in volle vaart kun je ook niet zo snel je voet terugtrekken. Er is geen opzet in het spel, geel was voldoende geweest.
    Overtreding van VVV tegen Ajax bij doelpunt: twijfelachtig. Was weinig aan de hand in mijn ogen.
    Overtreding op Huntelaar: Terechte penalty

    Laten we niet vergeten dat voetbal bovenal een contactsport is. Met die VAR lijkt het, zeker in herhaling, vele malen erger dan het is. Je moet een overtreding in normale snelheid zien.
    Vind ik leuk
    Mo +11698
    maandag 20 augustus 2018 om 11:37
    Ja allemaal waar Willem maar veel grote en desastreuze fouten worden zo wel bijna altijd voorkomen, snap echt niet hoe je hier tegen kan zijn.
    Vind ik leuk
    Sharkie +679
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Ach weet je er is altijd kritiek op nieuwe dingen, volgend jaar weten we niet beter en heeft niemand het er meer over en de ene keer is ie in je voordeel de volgemde keer in je nadeel....
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:40
    En weer iemand die indirect zegt dat de spelregels niet deugen en de VAR daar de schuld van geeft. Dat er verschil van interpetatie in de regels kan zijn, betekend niet dat de VAR niet functioneert. De VAR functioneert uitstekend maar zolang scheidsrechters situaties verschillend kunnen beoordelen, blijven deze discussies.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1266
    maandag 20 augustus 2018 om 11:41
    Het is heel simpel. De VAR moet de baas worden en de beslissende man/vrouw moet alle wedstrijden in een competitieronde doen. Dus alle twijfelmomenten moeten door dezelfde persoon beoordeelt worden. Bij Utrecht en VVV is tweemaal dezelfde soort overtreding. Dat moet altijd dezelfde uitkomst hebben (rood).
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    maandag 20 augustus 2018 om 11:48
    Op zich wel een idee een vast persoon voor alle wedstrijden. Maar dan mag er geen een meer tegelijk gespeeld worden.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2095
    maandag 20 augustus 2018 om 11:52
    Je kan t spel even stilleggen, er kan vrij snel geschakeld worden. Als er iemand een blessure ligt te faken ben je ook gauw 3 minuten verder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1266
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:05
    Jawel hoor, allemaal bij elkaar zetten. Verschillende mensen bekijken verschillende wedstrijden en voor beslissingen ovwr overtredingen die zwaar zijn komt de hoogste baas in actie. Kan snel gaan, zelfs met 4 wedstrijden tegelijk.
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    maandag 20 augustus 2018 om 12:07
    Formeel is het volgens mij de scheidsrechter degene die beslist, maar ik kan mij deze of de vorige ronde niets herinneren waar de VAR niet opgevolgd is. Dat een opvallende overtreding dan ook door de VAR gemist wordt is vreemd maar dat staat los van welke andere overtreding dan ook.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1266
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:07
    Klopt maar ik wil dat dezelfde var naar alle overtredingen kijkt. Dan was het rood bij zowel Utrecht als VVV geweest. En hij beslist. De ene scheids gaf geel, de ander niets. Dan kan hij zeggen, geef rood. Zonder dat de scheids moet gaan kijken en zijn eigen foute beslissing kan goedkeuren.
    Vind ik leuk
    Kuip +7919
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Mee eens. De VAR hoeft van mij ook niet. De mens moet inderdaad leren ‘fouten’ te accepteren. Het is maar een spelletje, ondanks het vele geld dat er mee gemoeid is. Maar ook dat is een drogreden. Geld mag nooit een drijfveer zijn. Niet bij sport, maar ook niet in de maatschappij. Helaas denkt vrijwel de hele wereld daar anders over.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    mijn menig: het is goed, omdat je nu wel meer kans heb dat dingen beter verlopen, maar na ajax gisteren heb ik er weer mijn twijfels over, alleen in het stadion is het wel echt vreselijk, dan denk je yes 1-0 en na 5 min o nee toch niet je zit te lang in twijfel, maar we zullen zien !
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    maandag 20 augustus 2018 om 11:46
    De VAR is het probleem niet. De onkunde van en naar eigen inzicht interpretatie van de regels door de heren scheidsrechters, dat is het probleem.

    Als ik met een bijl probeer geld op te nemen bij een geldautomaat en dat werkt niet dan moet ik toch niet de schuld gaan geven aan die geldautomaat?
    Vind ik leuk
    DrDeef +2095
    maandag 20 augustus 2018 om 11:47
    Je zult naar een situatie toe moeten zonder discussie. Geen enkele situatie meer afhankelijk van interpretatie. Hands is altijd hands, duwtje altijd een overtreding, vasthouden altijd bestraffen enzovoort. Dan is er geen discussie meer. En heel het spel naar de donder. Dus pleur de VAR maar weer buiten of gebruik maken enkel bij hands in t strafschopgebied en buitenspel.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:47
    De var maakt matchfixing bijna onmogelijk en zorgt ervoor dat er sportiever en en met minder fouten gevoetbald wordt. Van mijn part wordt de VAR de echte scheidsrechter en de scheidsrechter in het veld een doorgeefluik voor door de VAR gemaakte beslissingen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:49
    Zo heeft het geen zin meer om wedstrijden in het stadion te gaan bekijken, hele spanning is weg. Herhalingen kan ik thuis op de tv ook wel zien.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:52
    Met VAR wordt er nu meer gediscussieerd dan voorheen, dus wat schiet je er mee op.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 20 augustus 2018 om 11:55
    De VAR is een hulpmiddel dat in de kinderschoenen staat.ik ben absoluut voor ook al worden er nu nog fouten gemaakt. Geef het wat tijd,schwalbes zullen verdwijnen en dat is erger dan een keer door foute beoordeling winnen of verliezen.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1266
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:11
    Klopt, maar bestraf schwalbes dan ook altijd. Altijd een kaart. Of beter nog, een schwalbe automatisch een gele kaart maar daarnaast ook 2 volgende wedstrijden schorsing. Is het zo klaar.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1575
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    Het is een fair middel, als er wat op het veld gebeurd wat echt discutabel is.. Niet bij elk wissewasje naar dat scherm lopen, dat was volgens mij niet de opzet.. Gebeurd bij het Rugby ook niet.. En dat zou ik ook zeggen als PSV er voordeel uit haalt.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:09
    de beste stuurlui staan aan wal wordt in de dikke van Dale aangepast; de beste stuurlui zitten achter de VAR. om bij de zeevaart te blijven. 2 kapteins op 1 schip werkt niet.
    Ook het begrip " hij fluit naar de geest van de wedstrijd ' kan komen te vervallen. de VAR is gewoon een voortvloeisel van de revolte die de scheidsrechters gevoerd hebben. Zij kregen gewoon veel te veel macht ( nu met de VAR overigens nog meer) en lapten de regels aan de laars. de ene floot overal voor de andere nergens voor. Met de VAR los je het probleem niet op, SUBJECTIVITEIT en Nqarcisme ( het voetbal is er voor mij en niet de scheidsrechter is er voor het voetbal) viert hoogtij. Beteugel eerst de scheidsrechters en leer ze weer naar de regels te fluiten en leer ze de narcistische trekjes af.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:13
    de beste stuurlui staan aan wal wordt in de dikke van Dale aangepast; de beste stuurlui zitten achter de VAR. om bij de zeevaart te blijven. 2 kapteins op 1 schip werkt niet.
    Ook het begrip " hij fluit naar de geest van de wedstrijd ' kan komen te vervallen. de VAR is gewoon een voortvloeisel van de revolte die de scheidsrechters gevoerd hebben. Zij kregen gewoon veel te veel macht ( nu met de VAR overigens nog meer) en lapten de regels aan de laars. de ene floot overal voor de andere nergens voor. Met de VAR los je het probleem niet op, SUBJECTIVITEIT viert hoogtij. Beteugel eerst de scheidsrechters en leer ze weer naar de regels te fluiten en leer ze de narcistische trekjes af.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:13
    Dit soort analyses raken kant noch wal. Het rechtvaardigheidsgevoel neemt helemaal niet af, wat afneemt zijn sjacherende en sjoemelende scheidsrechters die zogenaamd niet waarnemen dat Onama ondersteboven wordt gelopen door Bryan Linssen. HZeel goed deze techniek. Afgelopen weekend hebben we kunnen zien hoe rechtvaardig dit systeen is. 0 discussie, of ja niet over de beslissingen an sich, want die waren terecht maar natuurlijk dat het in Ajax zijn voordeel werkte.
    Vind ik leuk
    numann14 +92
    maandag 20 augustus 2018 om 12:19
    100pct met meneer visser eens weg met die var en overal doellijn video want daar kan geen discussie over zijn want over de lijn is over de lijn.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    maandag 20 augustus 2018 om 12:25
    Eerst was het de Knjb nu weer de Var dat ze partijdig zijn aan Ajax flikker toch op stelletje Jankers straks als de Var voor je eigen club positief uitvalt dan roepen ze nog de Var is Ajax ! Achterlijk volk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    Johnny020 +106
    maandag 20 augustus 2018 om 12:34
    Beslissingen waren gewoon juist. Kun je wel zeiken dat Nico uit balas was en toch niet meer bij de bal kon maar waarom zou je dan aan zijn shirt trekken. Hoe dom is die speler van VVV omdat te zeggen. En het was ook een 100% penalty. Hoop dat VVV niet een wedstrijd thuis meer gaat winnen met dat kut veld.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:55
    Betaal zo veel mogelijk. Dan zal de VAR je kampioen maken.
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +895
    maandag 20 augustus 2018 om 13:28
    Er wordt alleen naar de VAR gekekend in het voordeel van ajax! Overtreding op Luuk de Jong waar goal tegen psv uit komt ligt de VAR te slapen en bij 2 voordeel situaties van ajax is hij er als de kippen bij! Afschaffen die handel of buitenlander als VAR gebruiken. Een ajaxcied achter een scherm zetten maakt het niet eerlijker
    Vind ik leuk
    Hvdp +1205
    maandag 20 augustus 2018 om 13:41
    Zeldzaam gelul weer!!
    Het gaat erom dat de var blunders van de scheidsrechters rechtzet of voorkomt
    De rest is gezwets
    Vroeger werd er wekenlang over opzichtige fouten van scheidsrechter gepraat , nu schijnt men dat te missen maar het is simpel:
    De var maakt het spel eerlijker!!
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    maandag 20 augustus 2018 om 13:47
    Wat een geleuter.... de VAR geeft in ieder geval de mogelijkheid om objectiever en eerlijker te beslissen in een sport waar miljoenen op het spel staat...... Bijna alle sporten kennen 2 scheidsrechter op en veel kleiner speelveld... het is voor 1 man niet meer te doen. vergelijk even het tempo waarin gespeeld wordt tov 40 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    zwollie +7958
    maandag 20 augustus 2018 om 13:47
    Willem Vissers leeft nog in het verleden, van vroeger was alles beter.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    maandag 20 augustus 2018 om 13:56
    "Als wat oudere man accepteer ik fouten van de arbitrage, zelfs als de belangen groot zijn. Dat kost soms moeite en ergernis, maar we zien zoveel fouten van politici, journalisten, voetballers en scheidsrechters, van wie dan ook." ...het is zijn mening maar man man man wat een domme argumenten
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    maandag 20 augustus 2018 om 13:57
    Waarom gaan ze het niet zo doen als bij hockey. Elk team mag 1x de videoref aanvragen (dit mag alleen de aanvoerder doen). Heb je gelijk, blijft je challenge staan, heb je ongelijk kan je de video ref niet meer gebruiken.
    Bij twijfel kan de scheidsrechter zelf de beelden opvragen. Werkt als een trein.

    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:11
    Zegt die Vissers eigenlijk ook weleens iets zinnigs??
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:26
    Dus zul je de spelregels moeten aan passen.
    Vind ik leuk
    soksa +1552
    maandag 20 augustus 2018 om 15:38
    Bij mensen die een beetje normaal nadenken bestaat helemaal niet de ilussie dat fouten ophouden te bestaan. Alleen het besef dat de scheidsrechters een sterk hulpmiddel krijgen om een situatie meerdere keren vanuit verschillende hoeken te bekijken en zo tot een completer en beter beeld te komen.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +833
    maandag 20 augustus 2018 om 15:45
    En nu gaan we ineens zeiken over de VAR.... Ik ben al lang blij dat de VAR er is, er zullen nog wat kinderziektes uitmoeten maar op het WK was het toch een duidelijke verbetering. Wel ben ik van mening dat het geven van kaarten gewoon door de scheids moet gebeuren en als die dat mist is het jammer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws