Kunstgras 'schuldig': 'Ajax op natuurgras en kunstgras is wereld van verschil'

    Kunstgras 'schuldig': 'Ajax op natuurgras en kunstgras is wereld van verschil'

    maandag 20 augustus 2018 om 11:37

    David Neres viel zaterdagavond uit bij Ajax met een hamstringblessure. Volgens Voetballer van het Jaar-rapporteur en voormalig Oranje-international Pierre Vermeulen zou het zomaar kunnen dat die blessure werd veroorzaakt door het kunstgras in Venlo.

    "Het zou mij niks verbazen dat de kunstmatige ondergrond invloed heeft gehad op de blessure van Neres. Bovendien was het veld stroperig, waardoor het baltempo veel te laag lag", aldus Vermeulen. "In mijn optiek is Ajax op natuurgras en kunstgras een wereld van verschil. Daarom denk ik dat je aan de wedstrijd tegen VVV-Venlo niet te veel conclusies kan verbinden."

    Vermeulen vond Neres tegen VVV goed beginnen. "Bij Neres kwam het gevaar vandaan. Hij stond tegenover Christian Kum. Die jongen loop je zo voorbij. Dat zag je ook een paar keer in de minuten dat Neres nog meedeed", stelt hij. Over zijn vervanger Zakaria Labyad was hij minder te spreken. "Die vond ik echt tegenvallen."

    Plaats een reactie

    elmagico070 +21702
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Daar gaan we weer.
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    maandag 20 augustus 2018 om 11:40
    Hij heeft wel gelijk
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:44
    Maar het is wel om moe van te worden..
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1072
    maandag 20 augustus 2018 om 11:45
    Niet mijn teksten stelen hé! Fransjecsko
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    Jan Boskamp en DJ Paul zijn toch mijn favoriete Feyenoorders...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8168
    maandag 20 augustus 2018 om 12:34
    Klaas Dijkhoff mijn favoriete PSV'er.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:34
    Mijn favpriete PSV'er is Joost Prinsen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:23
    Ouwe bami ballen vreter
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1511
    maandag 20 augustus 2018 om 11:47
    Zolang er geen afschaffing van dat kutgras is, blijft het problemen opleveren. En dan is het niet gek dat er weer over 'gezeken' worden....
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    maandag 20 augustus 2018 om 13:06
    Het frappante is dat de grote teams (psv en Ajax) niet willen betalen voor een oplossing maar wel het meest hinder ondervinden. Ajax zonder Neres is een wereld van verschil. Grote kans dat Ajax de cl misloopt zonder Neres.. en dat scheelt toch al 15 miljoen. Daar kun je heel wat grasvelden van aanleggen en onderhouden. Knvb, stel een chef grasveld op die verantwoordelijk is voor alle grasvelden. Laat hem regels en richtlijnen opstellen waaraan iedereen zich moet houden. Inspecties etc. Regel dit.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:39
    Waarom zouden PSV en AJAX hiervoor moeten zorgen? Zij hebben toch geen kunstgras, of wil je dat zij de velden van de andere clubs gaan betalen?

    Dit lijkt mij zeer vreemd en de verbanden die jij legt zijn ook extreem.
    Omdat zij er het meeste "last" van ondervinden, moeten ze het maar voor de andere clubs oplossen?
    Als dat zo is; beide clubs hebben ook "last" van het niveau van bepaalde clubs (die geven nl niet genoeg weerstand waardoor het algeheel niveau van de divisie naar beneden gaat). Moeten AJAX en PSV dan ook de begroting van die clubs gaan betalen, zodat zij beter spelers kunnen aantrekken waardoor de eigen spelers meer weerstand krijgen en een betere voorbereiding op CL gewaarborgd is?

    Nee. IMO moet de KNVB na al die jaren van "evalueren" de conclusie trekken dat kunstgras uit het prof voetbal moet verdwijnen. En als je dat (natuurgras) als club niet kan betalen, dan is prof voetbal misschien niet iets voor die club.

    Moet niet gekker worden, dit is een beetje in de trant van "maak gerust van jouw probleem mijn probleem".
    Of ook wel "pamperen" genoemd.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    maandag 20 augustus 2018 om 13:44
    Ik zeg alleen maar dat het frappant is.. eigenlijk is het een loose loose situatie voor psv en Ajax. Als ze niet betalen blijft het vrees ik zo. Ze zouden zoals in Engeland bijv. de tv gelden evenredig kunnen verdelen en verplichten om het aan gras te besteden. Als ze wel betalen dan is het inderdaad niet eerlijk zoals jij stelt.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3524
    maandag 20 augustus 2018 om 14:24
    Natuurlijk grote flauwekul, stel mijn buurman koopt een grote auto die half bij mij voor de deur staat. Dan moet ik zeker een nieuwe kleine auto voor hem gaan kopen, omdat hij zo dom is geweest ? Gaat natuurlijk nergens over.
    VVV heeft klauwen met geld uitgespaard, doordat het kunstgras nooit onderhouden en gemaaid hoefde te worden. Dan kan VVV dat geld mooi gebruiken voor een grasmat.
    Zelfs amateurverenigingen zijn in staat om een grasveld te onderhouden en dan zou een profclub daar geen geld voor hebben ?
    Maak dat de kat maar wijs.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +773
    maandag 20 augustus 2018 om 14:30
    De KNVB moet het gewoon verbieden in het profvoetbal, waarom spelen Amateurs in meerderheid wel op gewoon gras en kunnen zij het wel betalen? Het is slecht voor het Nederlandse voetbal want goede spelers komen gewoon niet 'mede' dankzij die kunstgrasvelden. Gewoon afschaffen in het profvoetbal!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1816
    maandag 20 augustus 2018 om 15:12
    dus omdat Ajax en PSV het willen moet de KNVB alles maar aan gaan passen?

    ik ben ook tegen kunstgras maar ik vind het schijnheilig om wel te zeggen dat het weg moet maar zelf niet bereid te zijn om anderen te helpen met jouw wensen te vervullen...
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    maandag 20 augustus 2018 om 15:25
    Precies.. ik denk dat het een kwestie wordt van water bij de wijn doen anders blijf je pis zuipen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:26
    Nee, wijn.

    Weet niet wat voor bocht jij schenkt?

    ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:25
    Als je op mijn reactie wil reageren, kijk dan aub ook op welke comment die reactie gebaseerd is, anders komen we nergens.

    Nergens staat in mijn comment dat AJAX en PSV dat willen (maar natuurlijk willen zij en elk ander team dat een beetje normaal voetbal speelt dat wel), het ging er bij mij om dat je niet kan stellen dat zij voor de kosten van andere clubs op moeten draaien.

    De ED heeft toch ook niet voor FC Twente ‘een potje gemaakt’?
    Als je geen proffesionele voetbalclub kan ‘runnen’ (en ja daar hoort gewoon gras bij of jij dat nu snapt of niet). Dan hoor je misschien niet op het hoogste niveau uit te komen.

    Dat, was mijn punt.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1816
    maandag 20 augustus 2018 om 21:04
    ik heb gekeken naar je comment zoals jij dat noemt ikzelf prefereer niet af te wisselen tussen Engels en Nederlands met Engelse woorden die nog niet standaard worden gebruikt in de Nederlandse taal, en heb op basis daarvan mijn reactie geschreven, ik sta er nog steeds achter en ik vind je verwijt onzinnig kinderachtig en diep triest...

    dat Ajax en PSV dat willen is wel degelijk algemeen bekend en hebben meerdere spelers van Ajax, PSV en Feyenoord (weet niet waarom we die er eerder nog niet bij betrokken hebben in dit gesprek) aangegeven...

    en dat zij mee moeten betalen is ergens wel degelijk logisch, als ik een dure grafische rekenmachine aanschaf voor een wiskunde-examen en vervolgens worden daarna pas de regels veranderd en ik had niet kunnen weten dat ze dat daarna zouden doen dan wil ik mijn geld ook terugzien, de kunstgrasclubs hebben een kunstgrasveld aangelegd met het idee dat zo'n ding zoveel jaar meegaat en hebben besloten dat ze dus per jaar een bepaald bedrag kwijt zijn aan dat veld, dan kan je niet zomaar effe zeggen dat is gewoon een enorm financieel gat in de begroting van sommige clubs dus als je wil dat dat zomaar even veranderd mag je meebetalen aan de kosten daarvan omdat je dat zelf heel graag wil en die clubs er schade aan ondervinden...

    en FC Twente heeft er helemaal niks mee te maken, die hebben fraude gepleegd, regels overtreden, waarom zouden andere clubs daarvoor moeten opdraaien (hebben ze al genoeg gedaan)...

    en nee, tot nu toe kan je ook een professionele voetbalclub runnen zonder natuurgras (trouwens de meeste clubs spelen al op hybride velden dus natuurgras of gewoon gras hoe je het noemen wil is sws onzin), als je een regel wil invoeren dat dat vanaf nu wel een vereiste is op het hoogste niveau dan moet je dat op een goeie manier regelen zodat het gat in de begrotingen van die clubs opgevangen wordt want zij kunnen er niks aan doen dat er zoveel spelers niet fatsoenlijk kunnen rennen op een klein beetje andere ondergrond...

    dat dat jouw punt is is leuk maar naar mijn mening erg kortzichtig. nogmaals ik ben ook tegen kunstgras (al is het maar om van het gezeik af te zijn) maar ik vind wel dat je ook oog moet blijven houden voor de kleinere clubs en die kunnen niet even snel overgaan op een ander veld...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:19
    Ik ws je kwijt bij het "Engels/Nederlands gedeelte. Want ook ik heb mijn comment er op na gelezen en in de comment waar het over ging (mijn 1e waar ik ook naar refereerde en jij blijkbaar jouw comment op baseerde) staat volgens mij geen woord 'Engels'.

    Daarna las ik een hele hoop "blablabla" wat uitkwam op het door mij eerder gestelde "pamperen". Wacht......?Is dat het woord waar je op doelde?
    Wordt "pamperen" niet standaard gebruikt in de Nederlandse taal? Mmm, ik ben het i.i.g. vaker tegengekomen, maar dat kan ook aan mij liggen.

    Maar hey: 'lets agree to disagree' (vrij vertaald: ieder zijn eigen mening).
    Toch bedankt voor de redelijk nette discussie.

    Fijne avond toegewenst.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 01:21]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1816
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:39
    ik doelde op het woord comment wat nergens op slaat, je wisselde het ook nog is af met reacties waardoor je zowel het Nederlandse als het Engelse woord voor dezelfde betekenis gebruikte... nee dat ging niet over je eerste maar over je tweede reactie :)

    nee, ik heb het niet over pamperen want dat zou betekenen dat je ze in de watten legt, iets wat nog altijd niet het geval is, je hoort ze gewoon schadeloos te stellen voor de schade die zij leiden doordat iemand anders de regels wil veranderen, je moet het zien als het examen wiskunde, daar koop ik een dure grafische rekenmachine voor (logisch want die heb je nodig) echter wordt het oneerlijk als de examencommissie besluit om halverwege je examenjaar de regels te veranderen waardoor jij een andere grafische rekenmachine zou moeten kopen, dan wil je toch ook de kosten van de eerste of de tweede rekenmachine terugkrijgen omdat zij regels veranderen waar je zelf niks aan kan doen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 23:29
    Ok, zie het dan als de dividentbelasting, deze wordt afgeschaft omdat de grote multinationals dat willen. Hierdoor onstaat er een gat van +- 600 milj. in de bergoting en dat gat gaan wij met z’n allen vullen. Dus ja (helaas) als grote partijen iets wilen (Ajax/ PSV) wordt het vaak geregeld, dat is gewoon onze cultuur. En nee je krijgt ook niet je “stem” terug.

    Beetje ver gezocht? Niet zo. Het schijnt dat de afschaffing op de langere termijn goed voor de economie zou zijn. Iets waar wij dan weer met z’n allen van zouden (kunnen) profiteren.
    Het afschaffen van kunstgras, zou op de langere termijn ons voetbal niveau verhogen, waardoor ook de kleinere clubs meer inkomsten kunnen genereren (met kunstgras mag je volgens mij ook geen europees voetbal spelen). Ik snap jouw investeringspunt. Maar ik vind dat het wel duidelijk is gebleken dat kunstgras hem echt niet gaat worden overal ter wereld (ex VS) worden die dingen afgeschaft.
    Ik zie het dus als een beetje een investering in Betamax terwijl je ziet dat iedereen VHS gebruikt.

    (Sorry voor die vergelijking, ik wordt een beetje oud. Ok.... inversteren in CD,s terwijl iedereen nu streamt.
    Ok, die was al niet veel “moderner”)

    :-)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1816
    woensdag 22 augustus 2018 om 14:50
    als andere clubs niet mee willen betalen kan het ook opgelost worden maar om de begrotingen van die clubs denk ik dat je dan moet denken aan een situatie waarin kunstgrasvelden niet meer nieuw aangelegd mogen worden in stadions maar dat degenen die nu nog zo'n veld hebben hem mogen gebruiken tot ze hem moeten vervangen en dat er dan weer echte velden komen, volgens mij gaan die dingen 5 jaar mee, dus duurt dan 5 jaar maar als je het op een nette manier wil regelen lijkt dit mij het beste alternatief...
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 17:04
    Ah een beetje als ons milieu akkoord en de CV ketels die na 2021 niet meer geplaats mogen worden?
    Dat zou zeker een nette oplossing zijn (zeker als de periode zoals jij aangeeft 5 jaar is).

    Ik denk dat we hier met z'n tweetjes zo even het "kunstgrasprobleem" hebben opgelost!

    :-)

    (en het heeft ons maar 2 daagjes (deeltijd) gekost)
    ;-)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1816
    woensdag 22 augustus 2018 om 17:37
    top, altijd fijn als een discussie een beetje snel opgelost wordt, nog 5 jaartjes wachten en we zijn van het complete gezeik af...
    Vind ik leuk
    marly +80
    maandag 20 augustus 2018 om 15:55
    Gewoon de TV gelden gelijk over alle clubs van de eredivisie verdelen, dan is het opgelost. Waarom moeten de grote clubs meer krijgen, er is toch maar één eredivisie?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:28
    Hier heb je misschien wel een punt, waar ik achter sta.

    TV is maar 1 medium, laten de grote clubs hun voordeel maar uit de sponsoring halen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    maandag 20 augustus 2018 om 22:13
    Zullen we het eens omdraaien?
    Zolang ze op plastic spelen krijgen ze helemaal geen cent meer van de tv gelden want ik heb werkelijk waar nog nooit 1 pot op plastic gezien waarvan ik na afloop kon zeggen: Blij dat het op kunstgras was, op echt gras had ik hier vast minder kijkplezier van gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 23:39
    Sorry reactie kwam op de verkeerde plek en kan het niet verwijderen om 1 of andere reden..
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 23:43
    (Vreemd, als ik deze site werkt niet geweldig op de telefoon, als ik hem horizontaal houd staat het wel op de goede plek en verticaal niet)

    Precies, de clubs op kunstgras zijn hierop gaan spelen om te bezuinigen zodat ze meer aan spelers konden uitgeven.. Maar voor een profclub moet het gewoon wel mogelijk zijn om een veld neer te leggen waar 1x in de 14 dagen op gespeeld wordt.. Er zijn zelfs zat amateurclubs die op echt gras spelen.. Ik begrijp gewoon niet hoe je jezelf als profclub nog serieus kunt nemen als je op kunstgras speelt, want het veld is één van belangrijkste dingen voor een voetbalclub en dan ga je low budget op tweederangs materiaal spelen..
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    maandag 20 augustus 2018 om 13:40
    Het riekt ook wel een beetje naar chantage: jullie moeten betalen, anders houden wij faciliteiten die voor blessures veroorzaken bij jullie...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:27
    Chantage Is ook wel een beetje overdreven he
    Ze hebben die kunstvelden omdat ze geen echte kunnen/willen betalen, en niet omdat ze blesures willen bij spelers van andere clubs.
    Kans op blesures voor eigen spelers op deze velden lijkt me dan toch ook wel groter
    Blesures
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    maandag 20 augustus 2018 om 15:28
    Het ligt toch iets anders. De kleine clubs met kunstgras vinden het wel prima zo. Ze halen zelfs meer punten thuis door het kunstgras. Als de grote clubs er vanaf willen moet het verboden worden of je moet de kleine clubs helpen.
    Vind ik leuk
    Dussss +262
    maandag 20 augustus 2018 om 14:20
    Voor je het weet willen clubs als az dan ook een kunstgrasveld zodat ze extra geld krijgen voor het gras wat er nu al ligt... Je kan niet zomaar zeggen dat clubs die nu kunstgras hebben voor lange tijd geld krijgt voor echt gras als concurrenten van ze geen geld krijgen voor echt gras omdat die clubs juist nu al de juiste verantwoordelijkheid nemen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    maandag 20 augustus 2018 om 15:23
    Ik beweer niet dat het makkelijk is. Je kunt echter wel bijvoorbeeld de uitgaven aan gras per club afgelopen 5 jaar opvragen en daar een slimme berekening op los laten.
    Vind ik leuk
    redknap +1099
    maandag 20 augustus 2018 om 14:03
    gezeikt wordt heet dat.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32136
    maandag 20 augustus 2018 om 19:11
    Gelukkig hebben we daarna nog ook de VAR om een lang en structureel zeikverhaal van te maken.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2620
    maandag 20 augustus 2018 om 12:32
    Daarom moeten ze die kunststof rotzooi z.s.m. verbieden.

    Geen geld voor egt gras? dan ook geen geld voor nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2156
    maandag 20 augustus 2018 om 12:34
    Dan vind ik dat iemand ,die niet eens weet hoe je ..echt...schrijft, hier niet meer mag reageren.
    Vind ik leuk
    Jozef +37053
    maandag 20 augustus 2018 om 13:05
    Ook jij schrijft vreemd vind ik, maar van mij mag je gewoon reageren hoor...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:41
    En die spaties verkeerd toepassen? Mogen die wel blijven? Waar houdt het op?

    ;-)
    Vind ik leuk
    SimonSays +5941
    maandag 20 augustus 2018 om 14:00
    Straks zit ik hier alleen nog met Schwalbe, Hans en jou..

    😋
    Vind ik leuk
    Hvdp +967
    maandag 20 augustus 2018 om 13:04
    Neres wordt er niet moe van die raakt geblesseerd!!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:27
    Met alle respect naar VVV toe, maar dit Ajax mag toch nooit zoveel moeite hebben met dit clubje. Vvv heeft in heel haar voetbalbestaan nog niet eens 50 miljoen gespendeerd Ajax in een jaar. Dan mag kunstgras geen problemen opleveren. Dat is iets mentaals.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:36
    Ik weet niet of jij de wedstrijd hebt gezien. Maar er stond daar een gozer op de doellijn. Die heeft denk ik 5 ballen gepakt die elke andere ED keeper uit het natje had moeten vissen. Daarnaast speelde VVV met 10 man in de eigen 16.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:39
    Ja dat is zeker waar maar ik doel op het zeuren op kunstgras. Daar lag het zeker niet aan eergister
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:47
    Deels wel hoor. Heb jij het tempo gezien? Kan simpelweg niet sneller omdat de bal niet sneller wil rollen.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1602
    maandag 20 augustus 2018 om 14:52
    Voetbal op ku(ns)tgras is gewoon vaak niet om aan te gluren..
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 22:23]
    Vind ik leuk
    Hvdp +967
    maandag 20 augustus 2018 om 13:05
    Bij Neres wel dus
    Vind ik leuk
    Jozef +37053
    maandag 20 augustus 2018 om 13:07
    Feyenoord klaagde er in zijn kampioenswedstrijd tegen Excelsior ook zeer terecht over.

    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    maandag 20 augustus 2018 om 14:35
    Ik meende dat Ajax op datzelfde veld, ook puntverlies leed: bekende procedure: NIET sproeien, opdat het dus kurkiedroog is: 1 sliding en je kunt de lappen vel van je been rollen, en die bal wil maar niet rollen, want dat veld is net als stroop.

    Goed voetbal is op zo'n veld, nooit te spelen, en de enige die er dan iets mee kan, is het team die er de hele week op getrained heeft.
    Vind ik leuk
    Jozef +37053
    maandag 20 augustus 2018 om 17:01
    Dan komt het aa op vechten en dat kunnen mindere ploegen meestal net zo goed. Maar met voetbal heeft het weinig meer te maken..
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    maandag 20 augustus 2018 om 18:59
    Jup, gewoon 1 op 1 duels, want die bal stuitert zó anders dan op en regulier veld. T is gewoon heel ander voetbal.

    De thuisclub traint expres op dat veld om er aan te wennen, het is en blijft, je réinste competitie-vervalsing.

    "Maar de KNVB wuift het weg, want anderzijds houdt het de spanning zo leuk in de competitie".....

    Het is een nog grotere bult stront als wat ik gistermorgen, en vandaag hen uitgescheten.....(En dat was wel wat, want ik heb 2x zitten BBQen dit weekend! :P)
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    Adjab +816
    maandag 20 augustus 2018 om 12:46
    Kan jij Exelsior nog herinneren kampoenswedstrijd
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    maandag 20 augustus 2018 om 14:14
    Heb jij ooit op kunstgras gespeeld?

    Sinds de invoering van kunstgras in het amateur voetbal val ik bijna elke week geblesseerd uit omdat 1 of andere klojo niet op een normale manier kan inkomen waardoor elke keer mijn voet vast zit door de irritante rubbers die in het veld zitten.
    Mijn collega is gestopt met voetbal omdat hij op het kunstgras zijn kniebanden door scheurde doordat hij vast zat.
    Kunstgras maakt meer kapot dan mensen denken.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:23
    Ik speel elke week op kunstgras heb er geen moeite mee maar wil ook liever normaal gras. Kijk dat het spel moeilijker wordt snap ik wel maar qua individuele klasse moet Ajax dat toch makkelijk winnen. En bij excelsior uit werd Feyenoord gewoon overbluft.
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    maandag 20 augustus 2018 om 19:02
    Dat is een verschil: als je er altijd op speelt, raak je er aan gewend..
    Ga maar es een jaartje op normaal gras spelen, en dan weer op dat plastic-fantastic veld..

    Wedden dat je binnen 2 wedstrijden iets kapot hebt?
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    maandag 20 augustus 2018 om 19:01
    (prof)spelers moeten zich gewoon verenigen tegen deze 'belangenverstrengeling'. Want dat is waar het op neer komt.

    Die zgn producent ván die kunstgrasvelden kan wel inpakken, als de Eredivisieclubs niet meer aan kunstgras doen, dus die wil daar best een steekpenninkje oid voor plaatsen.

    De spelers moeten zélf gewoon weigeren om nog langer op Kunstgras te spelen.

    De KNVB bagatalliseerd ieder argument tégen kunstgras, louter vanuit een commercieel aspect. Het gaat uiteindelijk om de sport, en daarmee, de fysieke gesteldheid van spelers, en het is al lang en breed aangetoond dat kunstgras, veel sneller blessures oplevert.
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1072
    maandag 20 augustus 2018 om 11:41
    Als je niets te melden hebt, laat het dan aan de professionals over.. als ik. Kampioen in bamihappies eten!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Jij hebt al zoveel bamihapjes gegeten dat je je eigen pik niet eens meer zien!
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    maandag 20 augustus 2018 om 11:46
    Jij kan je eigen pik ook niet zien en je weegt maar 55 kilo
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +644
    maandag 20 augustus 2018 om 12:25
    Vandaar dat zijn naam ook Master Beer is en niet Mastur Beer
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 20 augustus 2018 om 11:52
    Goed gereedschap hangt onder een afdak!!
    Vind ik leuk
    Dani82 +1655
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Goed gereedschap roest niet, en heeft dus geen afdak nodig;-)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 20 augustus 2018 om 12:31
    Ik ben wel te dik maar mijn 'gereedschap' (de penis) werkt nog goed.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:38
    We snapten allemaal de verborgen betekenis van gereedschap wel hoor.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 20 augustus 2018 om 13:05
    En toch vind je het nodig om te (bami) happen! :')
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:19
    Jij hapt liever naar gereedschap volgens mij
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 20 augustus 2018 om 13:31
    Heerlijk!!!! Wel goed gereedschap natuurlijk!!
    Vind ik leuk
    Dani82 +1655
    maandag 20 augustus 2018 om 13:14
    Mooi toch! Daar gaat het uiteindelijk om😉👍🏼
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 20 augustus 2018 om 13:16
    Klopt :)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    maandag 20 augustus 2018 om 11:45
    Dit is al zovaak besproken dat we het onderhand wel weten en we prefereren allemaal natuurgras boven kunstgras.

    Jouw aandeel hier is ook nihil, dus beter houdt je het bij bamihappen.
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1072
    maandag 20 augustus 2018 om 11:46
    Mijn aandeel in bamihappies is behoorlijk hoog anders! Werelds !
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3114
    maandag 20 augustus 2018 om 11:58
    Kan jij niet beter op zoek gaan naar een vriendin ipv try to be a Bn' er op een voetbalsite?
    Vind ik leuk
    Jan_Boskamp +1072
    maandag 20 augustus 2018 om 12:16
    Ik heb al mijn grote liefde gevonden ná Joke Bruijs.
    Het is een Bamibal van 2 meter groot.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3114
    maandag 20 augustus 2018 om 13:01
    Je kan beter af en toe is naar buiten gaan. Zonlicht helpt tegen depressie 😉
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    maandag 20 augustus 2018 om 11:52
    Is toch zo! Het zou verboden moeten worden dat ku(ns)tgras....
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:57
    Gewoon opzouten met die rommel! Dat is pas competitievervalsing, zeker als het niet gesproeid wordt!! Vraag Kishna maar eens... maar nee, onze KNVB doet er niks aan, sterker nog, in de belangrijkste week dit seizoen voor het Nederlandse voetbal laten we Ajax op het allerslechtste kutveld voetballen wat we hebben!! Het is een verschutting!! Mocht Ajax de CL nu niet halen omdat Neres geblesserd is en je nu met Labyad moet spelen moet er maar eens actie worden ondernomen! Maar nee, gewoon je kop onder het kunstgras stoppen en internationaal nog verder afglijden!!
    Vind ik leuk
    Leedz +6841
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    Precies, Clubs zouden verplicht zijn om een verdomde kunstgras op zijn best te hebben ongeacht de tegenstander...
    Niet sproeien omdat er een tegenstander komt waarbij voordeel wilt halen kan echt niet...

    Vind ik leuk
    Grimes +706
    maandag 20 augustus 2018 om 12:09
    Ik ben ook geen fan van kunstgras maar het is zaterdag wel gesproeid. De spelers moesten er zelfs doorheen lopen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:21
    Bij dat veld van VVV maakt dat geen zak uit! Als je een schot op goal doet moet de keeper eerst die autobanden uit zijn ogen en smoel halen....Dat veld van Zwolle lijkt tenminste wel op echt gras, ook gewoon buin door de droogte...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:26
    Verdeel het fox geld goed en de minder rijke clubs kunnen echt gras aanschaffen
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:30
    Tja, Fox verdient natuurlijk vrij weinig aan VVV tegen Emmen (bijvoorbeeld, niks tegen die ploegen). Dat lijkt me dus lastig....
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    maandag 20 augustus 2018 om 15:05
    Totale onzin.. alle clubs hebben hogere inkomsten nu als toen ze wel nog allemaal op echt gras speelde. Dat de clubs er voor kiezen is het probleem. Gewoon een licentie eis van maken en ophouden met dit geneuzel.
    Vind ik leuk
    Leedz +6841
    maandag 20 augustus 2018 om 13:04
    Ja, dat zag ik ook al was het maar aan 1 kant van het veld...

    Vind trouwens dat als ze al gebruik maken van kunstgras dat het de aller beste kunstgras moet zijn zoals bijv. PEC Zwolle heeft want dat van Emmen en bijv. VVV ziet er niet uit
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5578
    maandag 20 augustus 2018 om 12:07
    Omdat Ajax de CL niet zou halen moet er actie wprden ondernomen?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:26
    Nee, omdat we als Nederland afglijden door die rotzooi! Ik denk dat het wel een beetje verschil maakt tegen Kiev, Neres of Labyad....Aangezien de overuge clubs de Europese punten hebben weggegeven komt het weer op Ajax en PSV aan! Daar zou je over na kunnen denken als je grof betaald worst door de KNVB om het competitieschema in elkaar te sleutelen....
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    maandag 20 augustus 2018 om 19:04
    En hoeveel spelers míjden onze Eredivisie, puur omdat ze niet op kunstgras willen spelen?

    T is een beetje dezelfde vergelijking om een 4-sterren restaurant, pal naast een leerlooierij te openen..

    En je dan afvragen waarom je geen klanten krijgt...
    Vind ik leuk
    tengske +38
    maandag 20 augustus 2018 om 12:08
    zou gewoon de geleden schade die ajax nu misloopt bij het niet halen van de CL bij vvv verhalen
    Vind ik leuk
    Nbl +539
    maandag 20 augustus 2018 om 12:18
    Haha zijn ze gelijk falliet 🤣
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:39
    Klein maar fijn.gloryhunter!
    Vind ik leuk
    Nbl +539
    maandag 20 augustus 2018 om 12:43
    Glory Hunter leg uit ?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:23
    Niet nodig, de KNVB staat toe dat er op gespeeld mag worden! De VAR wordt er bij de clubs ook doorheen gedrukt, kan ook met echt gras!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:27
    Beetje dom tengske
    Vind ik leuk
    tengske +38
    maandag 20 augustus 2018 om 13:08
    was ook cynisch bedoeld
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    maandag 20 augustus 2018 om 12:47
    Tuurlijk joh, op basis waarvan dan?
    Vind ik leuk
    JWK +390
    maandag 20 augustus 2018 om 12:20
    Goed gesproken De liefhebber!
    Als je geen geld hebt om een grasveld te onderhouden hoor je niet in de hoogste competitie te voetballen en moet je lekker opzouten naar een lager niveau.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    Arrogantie en onderschatting is de oorzaak, niet het kunstgras.
    Vind ik leuk
    Nbl +539
    maandag 20 augustus 2018 om 12:53
    Deels met jou eens . Maar iedereen is er toch wel over uit dat kunstgras gewoon niet kan. Zie je dat in andere landen ?nee alleen in Nederland moet gewoon verboden worden.. Anders lekker kkd gaan spelen . Is gewoon in het nadeel van teams die willen voetballen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    maandag 20 augustus 2018 om 13:16
    Ik vind je laatste argument niet echt sterk. Team zoals Zwolle, Heracles en VVV vind ik juist voetballende ploegen. Ajax speelt toch een dramatisch wedstrijd tegen Heracles... Het ligt gewoon aan de wil om te winnen, aan de onderschatting en de arrogantie dat een team zoals Ajax het moeilijk heeft tegen met alle respect een VVV, al spelen ze op zand.

    Maar idd het moet wel verboden worden.
    Vind ik leuk
    Adjab +816
    maandag 20 augustus 2018 om 12:45
    Net zo lang tot dat kunstgras verbannen is
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    maandag 20 augustus 2018 om 13:18
    Dan moet je het niet hier blijven roepen, maar stuur KNVB een brief ofzo.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1026
    maandag 20 augustus 2018 om 11:39
    Daarom moet kunstgras verboden worden. Eens?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:40
    Geen smoesjes! Gewoon hele matige wedstrijd net als vorige week tegen Heracles!
    Vind ik leuk
    The Iceman +9078
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Sowieso. Daarnaast heeft Ajax volgens mij maar 1 keer verloren op kunstgras (afgelopen seizoen voor het eerst dacht ik), dus het is niet alsof Ajax niet op kunstgras kan spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:47
    Neres is erg belangrijk voor Ajax. Zorgt voor diepgang, was erg zichtbaar toen hij uitviel.. Labyad was gewoon erg zwak.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9078
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    Is ook zo, maar vaak wordt gedaan alsof kunstgras nadelig is voor Ajax. Gezien de speelwijze van Ajax (en de resultaten van Ajax op kunstgras) lijkt mij dat sterk, tenzij er niet gesproeid is.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    maandag 20 augustus 2018 om 12:23
    Vorig seizoen bij Heracles was de eerste nederlaag ooit op kunstgras in de competitie voor Ajax.
    Prestaties lijden er dus niet onder bij Ajax. Spel ongetwijfeld wel.

    Iets wat over mijn favorieten niet gezegd kan worden.
    Excelsior - Feyenoord 3-0 en Trencin - Feyenoord 4-0 hadden 1 ding heel erg gemeen met elkaar: een droog plastic veld.

    Je kan die rommel wel nat spuiten voor je begint, zodra het buiten 20 graden of meer met zonnetje is, droogt het binnen 10 minuten weer op.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    maandag 20 augustus 2018 om 11:48
    De jeugd doet niks anders dan op kunstgrasvelden spelen. Zou zegen begin daar mee.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:19
    Idd! Is gewoon een slecht smoesje. Kunstgras ontwikkelt zich ook een zo slecht was het veld nou ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +37053
    maandag 20 augustus 2018 om 13:13
    Toch wel.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    maandag 20 augustus 2018 om 15:10
    Er is toch ook niet gezegd dat Ajax er niet op kan voetballen? Deze journalist stelt dat er een verschil van dag en nacht is qua spel en dat dit ten grondslag zou hebben dat er op kunstgras gespeelt is.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    maandag 20 augustus 2018 om 11:41
    Er valt op zo een veld niet te voetballen.. bal rolde ook niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    maandag 20 augustus 2018 om 11:44
    Was er wel gesproeid?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    maandag 20 augustus 2018 om 11:49
    Ze kunnen daar maar 1x sproeien.
    Vind ik leuk
    Radaje +609
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    Ja er was gesproeid.
    Vind ik leuk
    Jozef +37053
    maandag 20 augustus 2018 om 13:13
    Ja.

    Door de huiskater van VVV...
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    maandag 20 augustus 2018 om 11:51
    Lag ook nog eens zwaar zand op het veld..
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    maandag 20 augustus 2018 om 11:41
    Natuurlijk had het invloed, dat zag toch iedereen?

    Dat veld is een verschrikking, net als als die andere kunstgrasvelden. Willen wij ooit weer aanhaken met de Europese top en de competitie aantrekkelijker maken, moeten als eerste die klotevelden eruit. Met ons klimaat moet het doodeenvoudig zijn fatsoenlijke velden te onderhouden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 11:56
    aanhaken bij de europese top? hahaha dat gaat natuurlijk nooit meer gebeuren in sommige tweede divisies betalen ze al meer dan een ajax betaald en dan kun je wel 100 miljoen op de bank hebben maar sommige clubs betalen dat al als transfersom voor een speler.

    en waarom zou een vvv dat veld eruit gooien europees voetbal halen is voor zo een club al onmogelijk en het veld is een stuk goedkoper dan echt gras ook al is het zooi.
    Vind ik leuk
    Jozef +37053
    maandag 20 augustus 2018 om 13:15
    Als een eredivisie voetbalclub zich geen echt gras kan permitteren horen ze daar niet thuis.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 18:21
    blijkbaar wel want ze hebben daar toestemming voor gehad maar bij jou club is ook niet al het gras echt hoor zullen we jou club dan ook in de kkd laten spelen?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16559
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    Je zag ook duidelijk dat de spelers van Ajax krampachtig speelden, bijna geen slidings durfden te maken en niet echt vol de duels ingingen, bang om blessures op te lopen.

    Dat kutgras moet verboden worden, volgend seizoen geen gras dan geen licentie voor betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 18:24
    dan ben jij de enigste die dat zag !
    en dan nog iedere club heeft er last van als ze daar heen moeten en iedereen moet overal 1x na toe dus heeft iedereen er net zoveel voordeel of last van.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16559
    maandag 20 augustus 2018 om 18:29
    Weet wel zeker dat ik niet de enige was, maar daar gaat het niet om.
    Dat kutgras moet gewoon verboden worden.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:41
    Met kunstgras niet meer toelaten tot de Eredivisie, enige juiste oplossing!
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 11:57
    onmogelijk natuurlijk aangezien die velden zijn goedgekeurd en die clubs er toestemming voor hebben gehad dan kun je het niet gaan afschaffen omdat bepaalde clubs er last van hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Ajax speelde gewoon kut ,al was het in een zandbak geweest dan moet je vvv nog oprollen.

    Nu ligt het weer aan het kunstgras ……..en die thuiswedstrijd tegen Almelo dan?.
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    maandag 20 augustus 2018 om 11:47
    Daar lag het ook aan het veld, het Arena-veld is door Ten Hag schandalig slecht genoemd.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 18:25
    zou het misschien ook aan ajax zelf kunnen liggen of zeg ik nu iets geks.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 20 augustus 2018 om 11:57
    Ben jij er zo blij mee dan dat kunstgras? Ajax speelde ook kut tegen VVV,maar je weet al op voorhand dat t een draak van wedstrijd wordt op dat kunstgras.Feyenoord is ook een team wat zich totaal niet thuisvoelt op kunstgras.Logisch ook, de bal maakt geen natuurlijke bewegingen.Dit moet echt afgeschaft worden!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:09
    Nee dat hebben we tegen trencin wel gezien.....hoort niet bij voetbal.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 18:22
    altijd excusses zoeken bij ajax het ligt altijd overal aan behalve aan ajax zelf.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    maandag 20 augustus 2018 om 11:42
    Er valt op o een veld niet te voetballen.. bal rolde ook niet.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:43
    Wad zeker een matige en slaap verwekkende wedstrijd.. maar het kunstgras moet echt verboden worden.. beste vanaf volgend seizoen iedereen op echt gras. Willen er eventueel ook andere spelers van buitenaf naar ons toe komen, en krijgt de eredivisie meer aan zien
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 11:59
    maar juist de kleinere clubs hebben die velden en die kunnen spelers van buitenaf toch niet betalen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:35
    Ben het met je eens, elke competitie heeft normale velden, hier hebben we meer plasticce velden dan normale velden
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:44
    Ze trainen toch ook op kunstgras? In de winter mag je blij zijn als je op kunstgras mag spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:44
    Even heel iets anders, weet iemand hoe het er nu met Neres voor staat?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 augustus 2018 om 11:46
    Volgens mij ligt hij er maar tijdelijk uit, niks ernstigs..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    Kan hij woensdag spelen denk je?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    Precies daar hoop ik toch ook op!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 augustus 2018 om 11:55
    Ik denk het niet, geen risico's nemen.. Ik zou dan Vd Beek opstellen en Ziyech naar de rechterflank verhuizen, daar speelt hij sowieso al vrij vaak onder Ten Hag..
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:35
    Ziyech speeld al op de vlank samen met Neres. Tadic speelt CAM. Dus ben benieuwd hoe je het dan? Tadic en Ziyech op de vlanken? En Donny CAM?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 augustus 2018 om 12:42
    Ja precies zo.. Donny wordt imo ook onterecht buiten de basis gehouden.. Die jongen speelt bijna altijd goed en scoort veel voor een middenvelder..
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    maandag 20 augustus 2018 om 11:52
    Z'n ogen zitten nog half dicht iig.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 augustus 2018 om 11:53
    Ja krijg je van blowen.. :)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 20 augustus 2018 om 11:58
    Deze is origineel zeg,nog nooit gehoord.Jij kan zo cabaretier worden!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 augustus 2018 om 11:45
    VVV heeft zelfs een slecht kunstgrasveld, echt onbegrijpelijk..
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    maandag 20 augustus 2018 om 11:51
    Ze wachten op een nieuw stadion, vandaar
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Er komt helemaal geen nieuw stadion, ze gaan het in fases verbouwen. De eerste fase is het renoveren van de parkeerplaats, de entree en 2 tribunes. Eind van het seizoen klaar.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    maandag 20 augustus 2018 om 12:47
    Waarom niet eerst dat kunstgras weg halen dan? Hoe groot word het vernieuwde "de Koel" dan??
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:42
    Ajax was slecht.niet t kunstgras
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 augustus 2018 om 12:44
    Dat viel nogal mee, hun keeper was goed, anders was het 0-4 geweest of zo..
    Vind ik leuk
    BS +1110
    maandag 20 augustus 2018 om 11:47
    Niet alleen Ajax heeft last van het kunst gras, de hele ere divisie heeft er last van !
    Vind ik leuk
    deltiaan +1230
    maandag 20 augustus 2018 om 11:49
    och als het aan het kunstgras ligt dan helpen de scheidsrechters wel mee en zorgen dat ajax wint
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    maandag 20 augustus 2018 om 11:55
    Ga toch weg....gezien de wedstrijd heeft Ajax terecht gewonnen.....azijnpisser!
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 18:28
    ja de var heeft de tegenstander verslagen voor ajax.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    maandag 20 augustus 2018 om 11:49
    Er zijn veel te veel spelers die blessures oplopen op kunstgras.bij ons zijn vorig jaar bij en tegen Almere 2 bepalende spelers langdurig geblesseerd geraakt hierdoor.word tijd dat de KNVB samen met de clubs voor een oplossing gaat zorgen en dat plastic eruit gaat
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2219
    maandag 20 augustus 2018 om 11:49
    Labyad is kut.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    Zou zo maar kunnen... Dat was gewoon zo. Kon je zien gebeuren bij die doelpoging.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    Labyad moet nog wel even in vorm komen.. Pff
    Vind ik leuk
    Kuip +7438
    maandag 20 augustus 2018 om 13:28
    Labyad is in vorm. Hij kan niet beter.
    Het was ook een verjaardagscadeautje voor de trainer. Niemand neemt Labyad serieus, behalve ten Hag.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:13
    Ik verwacht meer van hem
    Vind ik leuk
    Kuip +7438
    maandag 20 augustus 2018 om 16:16
    Dan kun je lang wachten. Deze jongen is niet geschikt voor de top van de eredivisie. Leuke speler voor niveau Utrecht als ie z’n dag heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 18:58
    Verwacht dat Labyad het prima bij ajax kan gaan doen tegen de eredivisie clubs. Europees wordt inderdaad lastiger.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 11:50
    nee laten we pierre vermeulen van de telegraaf serieus nemen zelfs de telegraaf zoekt al naar excusses het moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    maandag 20 augustus 2018 om 11:51
    Ja en daar hebben we allemaal mee te maken.. is geen typisch Ajax probleem..
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    maandag 20 augustus 2018 om 12:00
    nee hoor alleen de topclubs klagen erover.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    maandag 20 augustus 2018 om 12:03
    Hoor PSV er niet over.. is toch de enige echte topclub die we nog rijk zijn in dit land, laatste 26 jaar meeste schalen gewonnen..
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +296
    maandag 20 augustus 2018 om 11:53
    Kan iemand dit dan in statistieken zetten? Lijkt me geen grote uitdaging en zijn we voor eens en altijd af van dat gezever over kunstgras. Laat dan ook Ajax na een Europese wedstrijd meenemen in de overwegingen, want dat speelt een grotere rol dan dat suffe neppe gras. Instelling jongens...instelling.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 20 augustus 2018 om 11:53
    En juist bij Ajax spelen ze toch voetbal wat het best tot zijn recht komt op kunstgras?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:54
    Dat is waar
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 11:54
    Hou eens op. We hebben nu eenmaal echt gras en kutgras. Ik hoor een wielrenner nooit zeiken over een wegdek
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3763
    maandag 20 augustus 2018 om 11:56
    Dat zagen we tegen Heracles thuis...
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6966
    maandag 20 augustus 2018 om 11:59
    "In mijn optiek is Ajax op natuurgras en kunstgras een wereld van verschil."

    Daar zit wel wat in. Als Ajax op kunstgras speelt is er meer sprake van "chemie" ;-)
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 20 augustus 2018 om 12:00
    Lag er vorige week tegen Heracles kunstgras in de Arena dan?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:01
    Ajax moet niet zo zeuren. Als ze daadwerkelijk zo'n hekel aan kunstgras hadden gehad dan hadden ze wel voor een eerlijkere verdeling van de tv-gelden gestemd maar dat wilden ze niet dus moeten ze ook niet zeuren.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1652
    maandag 20 augustus 2018 om 12:01
    Verpicht gewoon alle eredivisieclubs op natuurgras.. Er gaat zoveel geld om in voetbal en het veld zelf (het belangrijkste) word op bezuinigd... Laat die verwende voetballers maar is wat minder loon krijgen en dat geld spenderen om de nederlandse eredivisie voetbalvelden kunstgras vrij te maken
    Vind ik leuk
    DEWEE +2313
    maandag 20 augustus 2018 om 12:02
    Ook ik ben tegen kunstgras maar iedere keer die discussie als het om Ajax gaat word ik wel moe van. Iedere wedstrijd waar Ajax op kunstgras moet voetballen, laait die discussie op. Dat hoor je bij andere niet.

    Zolang er kunstgras bestaat zal Ajax toch een oplossing moeten vinden in hun tactiek. Dat het Ajax spelletje last heeft van kuntgras kan ik me ook indenken maar Ajax heeft zelf ook een kunstgrasveld ga daar dan de hele week op trainen en verzin er iets op ipv hardleers het Ajax spelletje te willen spelen.

    Maar verder hoop ik dat kunstgras vanaf volgend seizoen of nog eerder verdwenen is. wat een bagger!
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 20 augustus 2018 om 12:06
    Net als vorig seizoen was het veld weer een schande.
    Hoop toch echt dat daar wat tegen gedaan wordt, sproeien op dat veld heeft weinig nut, een beetje zon en het is droog.

    Het zou een klein onderdeel kunnen zijn geweest waarom het tempo zo laag lag maar het spel was ook gewoon niet goed.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:06
    Helmaal mee eens,weg met dat kunstgras, heb het wel in de tuin liggen dat is gewoon mooi om te zien
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:06
    Alle clubs over naar kunstgras! In heel Europa.

    Beginnen bij de jeugd en in de komende vijf a zes jaar doorwerken naar de stadions. Geen gezeur meer over knollentuinen, gewoon doorspelen in de zomermaanden en iedereen kan er geleidelijk aan wennen. Gelijke omstandigheden zijn met kunstgras beter gegarandeerd dan met een natuurlijke grasmat.
    Heb je over zes jaar nog geen kunstgrasmat? Dan geen toegang tot Europees voetbal.

    #omdenken
    Vind ik leuk
    De Haan +270
    maandag 20 augustus 2018 om 13:03
    Jij hebt zelf zeker nog nooit op kunstgras gespeeld... voor de jeugd en de gewrichten ook ontzettend slecht.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:40
    Er zijn wereldwijd honderdduizenden, als het geen miljoenen zijn, die op kunstgras sporten. Daar kan het blijkbaar wel, maar in Nederland niet.

    Zaalsporten zijn ook niet bijster goed voor gewrichten, maar dat houdt mensen ook niet tegen. Goed schoeisel, andere dynamiek aanleren.

    Ik probeer het eens een keer niet vanuit de "kan niet" gedachte aan te vliegen, maar vooral: "hoe dan wel?".

    Vind ik leuk
    De Haan +270
    maandag 20 augustus 2018 om 16:44
    Eens met die manier ... Maar waarom alles anpassen aan het kunstgras. terwijl gras gewoonweg de beste oplossing is. Voor voetbal is normaal gras gewoonweg de best bewezen optie. Het genetisch modificeren van gras zou misschien een oplossing kunnen zijn om grasmatten beter te maken. Dat zou een vorm van aanpassen zijn die verbeterd.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:30
    Omdat ik een tegenbeweging probeerde te geven aan de conservatieve gedachte dat uitsluitend natuurgras dé voetbalondergrond zou moeten zijn.
    Genetische modificatie ben ik niet direct een voorstander van. Dat is in zoveel opzichten een hellend vlak.

    Een van de andere argumenten: watertekorten gaan in veel landen (ja, ook Nederland) een belangrijk item worden. Blijft het ethisch verantwoord om water te gebruiken om sportvelden in de juiste conditie te houden? Als datzelfde water hard nodig is voor beregening van gewassen die de bevolking moeten voeden. De beregening van een standaard grasmat vergt ongeveer 125.000 liter per keer (50mx100mx25mm; advies ligt op 20-30mm).

    Het adaptief vermogen vermogen van de mens is groot, dus waarom niet alles aanpassen aan kunstgras?
    Vind ik leuk
    tengske +38
    maandag 20 augustus 2018 om 12:06
    bla bla bla
    Vind ik leuk
    Kockkie +8
    maandag 20 augustus 2018 om 12:07
    Feyenoord is aan het nadenken om op kunstgras over te gaan!, winnen ze nog een keer van Ajax !!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:09
    We kunnen blijven zeuren over die verhaal maar waarom steken de grote clubs de koppen niet bij elkaar en regelen ze voor de 3 clubs niet gewoon normaal gras.
    Vind ik leuk
    HJR +7526
    maandag 20 augustus 2018 om 12:14
    zijn er meer dan 3 inmiddels ;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:09
    Wat een onzin. Er zijn duizenden voetballers die op kunstgras spelen
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:16
    Ja maar professioneel moet je gewoon op gras spelen.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    maandag 20 augustus 2018 om 13:44
    @Joep, Klopt maar dat is dan ook op een laag niveau net als VVV. Je wil toch niet beweren dat VVV voor meer mee doet dan 'spek en bonen' in de ED? Ze weten dat het hebben van kunstgras in het nadeel is van de meer technische en op balbezit spelende ploegen. Het bewijs doorvoor leveren ze zelf door bij herhaling niet te sproeien want dan wordt dat nadeel nog eens versterkt.
    Mijn stelling is dan ook, het aantal clubs in de ED terugbrengen naar 9 en een dubbele competitie spelen. Komen we mooi af van de (6) clubs die geen grasveld kunnen onderhouden en de kwaliteit van het voetbal gaat per direct omhoog. Ik kan niet wachten.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    maandag 20 augustus 2018 om 12:12
    Kunstgras is gevaarlijk zo snel mogelijk in de ban doen die rommel ! En als clubs geen gewoon gras kunnen betalen jammer dan hoor je niet thuis in de Eredivisie dus exit ermee
    Vind ik leuk
    HJR +7526
    maandag 20 augustus 2018 om 12:13
    Het is al bewezen dat op het nieuwe kunstgras je minder kans op een blessure heb. Dat het eruit moet heb je gelijk in, want ik vind het ook niks.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    maandag 20 augustus 2018 om 12:19
    Spelers klagen er genoeg over het brand aan je voeten de bal rolt nauwelijks goed enz dus indd het moet eruit
    Vind ik leuk
    HJR +7526
    maandag 20 augustus 2018 om 12:12
    Dat kunstgras eruit moet is dudelijk, maar het levert toch echt minder blessures op. Al zal best zo zijn dat Neres door het kunstgras geblesseerd is geraakt. Het kan ook een overbelasting zijn die hij op gewoon gras ook had opgelopen.

    Daarnaast speelt de jeugd in Spanje/ Portugal ook grotendeels op kunstgras, dus dat is ook een loze opmerking.

    Dan het anders speelt en er niet uitziet zijn de enige echt redenen waarom het eruit moet.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4785
    maandag 20 augustus 2018 om 12:15
    Kunstgras is troep en het is niet toevallig dat alleen de middelmaat het toejuicht. Wat mij betreft mag het liever gisteren dan vandaag verboden worden bij alle clubs uit het betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:15
    Had graag Vermeulen tegen Kum zien spelen.
    Wat een arrogantie
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:16
    Het is onbegrijpelijk dat er in de Eredivisie nog op kunstgras gespeeld mag worden. Dat zal in Premier League of Bundesliga nooit toegestaan worden. Er staan zoveel belangen op het spel en kunstgras is bewezen niet goed te zijn voor gezondheid van spelers. Meneer Smit (ex-voorzitter Heracles) zit nu bij de KNVB om deze kunstgras-discussie zoveel mogelijk onder de tafel te houden.
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    maandag 20 augustus 2018 om 12:22
    Echte voetbaldieren willen gras en geen kunstgras!
    Vind ik leuk
    B3v3r +604
    maandag 20 augustus 2018 om 12:23
    Is er al bekend hoe lang Neres eruit ligt?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:25
    Geef de Var aan Afrika, en iedere betaalde voetbalclub een grasveld.
    Kunstgras een flop. maar de Var is het grootste misbaksel binnen de K.N.V.B.
    Vind ik leuk
    baron69 +100
    maandag 20 augustus 2018 om 12:28
    Ach Feyenoord Europese wedstrijd op kunstgras kan al helemaal niet
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 20 augustus 2018 om 12:32
    Open deur intrappen dit

    Maar het klopt wel
    Het moet echt verboden worden dat kunstgras

    Het is echt een aanfluiting voor het voetbal

    Profvoetballers die op zo een armzalig kunstgras veld moeten spelen moeten wat mij betreft kunnen staken
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:35
    kut meulen
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:37
    ga toch fietsen pier
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:38
    veld in de arena is ook al niet goed
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20795
    maandag 20 augustus 2018 om 12:39
    Labayad is pure middelmaat.
    Vind ik leuk
    Champ1 +248
    maandag 20 augustus 2018 om 12:40
    Wat een onzin alsmaar excuus ajax is gewoon niet beter dan dit
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:42
    En als ze VVV op hadden gerold met 5-0 dan klagen ze niet over het kunstgras,Ajax had gewoon mazzel,de wedstrijd in de Arena tegen Heracles lag ook al aan het veld volgens ten Hag,slap excuus
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    maandag 20 augustus 2018 om 12:45
    Joh
    Vind ik leuk
    markie +533
    maandag 20 augustus 2018 om 12:48
    Ik vraag mij af hoe het komt dat er steeds clubs en bezoekers op deze site zijn die zeggen dat het tv geld beter verdeeld moet worden zodat ze een grasveld kunnen neerleggen. De plaatselijke vv hier heeft gewoon een prima grasmat liggen met onderhoud van een pasr vrijwilligers die er een beetje verstand van hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:00
    Het moet gewoon een voorwaarde zijn om echt gras te hebben.
    Met kunstgras, geen eredevisie spelen.
    Vind ik leuk
    Toets +165
    maandag 20 augustus 2018 om 13:15
    Je kon zien dat VVV, net als vorig seizoen, hun kunstgras tapijt niet had gesproeid voor de wedstrijd. Als je je als voetbalclub geen echt gras kan veroorloven wees dan wel zo sportief om de tegenstander zo goed mogelijke omstandigheden aan te bieden. Ik weet dat ik geen vrienden maak met mijn stelling maar kunstgras clubs horen niet in de ED thuis. Weg met die plastic rommel. Maar goed ik val in herhaling,...
    Vind ik leuk
    Nick_115 +114
    maandag 20 augustus 2018 om 13:15
    Dat Ajax op eigen gras tegen Heracles was anders niet zo best.
    Vind ik leuk
    VZW291 +762
    maandag 20 augustus 2018 om 13:22
    In principe kan ieder veld debet zijn aan een blessure, een kale plek in een natuurgras veld kun je ook in blijven haken. Die toendra van FC Utrecht vorig seizoen was ook een uitnodiging tot vele blessures.
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    maandag 20 augustus 2018 om 13:32
    De voetballers (die geblesseerd raken) moeten een rechtszaak aanspannen tegen de kNVB.
    De schadevergoeding die ze eisen moet behoorlijk hoog zijn
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1906
    maandag 20 augustus 2018 om 13:34
    Op een 7 tal clubs na is iedereen in Nederland en daarbuiten het erover eens dat kunstgras niet thuis hoort in het betaalde voetbal en toch wordt het weer uitgesteld... KNVB zit met haar eigen reglementen in de maag... snap echt niet dat er niet een keer kan worden doorgepakt... gebruik een percentage van de tv gelden om de clubs met kunstgras financieel tegemoet te komen en pak verdomme eens door.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 20 augustus 2018 om 13:38
    Verschillende ondergronden is al een vorm van competitie vervalsing
    Vind ik leuk
    Argentario +501
    maandag 20 augustus 2018 om 17:39
    Zoals een weiland uit Amsterdam en het hight tech uit manchester city ?
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 20 augustus 2018 om 21:31
    Geen idee
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    maandag 20 augustus 2018 om 13:41
    Kunstgras zou verboden moeten worden vanuit de Uefa.
    Niet alleen Ajax heeft hier last van hoor, kijk naar Feyenoord, kansloos op het kunstgras bij Trencin en goed genoeg hier om het bijna recht te zetten, als ze de kansen hadden gemaakt.

    Maar goed, iedereen lult over afgelopen Zaterdag dat het geluk zou zijn geweest en we mazzel hadden met de VAR en zo.

    Degene die de wedstrijd wel hebben gezien, hebben gezien da tAjax gewoon de terechte winnaar was. Het had makkelijk 5-0 kunnen zijn als Ajax iets scherper voor de goal was. De keeper keepte de wedstrijd van ze leven ook, zonder twijfel man of the match. De beslissingen van de VAR waren ook gewoon terecht.
    Vind ik leuk
    Argentario +501
    maandag 20 augustus 2018 om 17:38
    Ja hoor
    Vind ik leuk
    repeP +1272
    maandag 20 augustus 2018 om 13:45
    Hebben we gezien tegen Heracles.
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:15
    Hopelijk vond je hem zelf heel grappig, want zo te zien vind iedereen je opmerking net als ik vrij droevig
    Vind ik leuk
    repeP +1272
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:51
    Was naar aanleiding van die uitlating van Tadic, niet naar aanleiding van Neres. Waarom mijn reactie dan hier staat weet ik ook niet. Lijkt vaker te gebeuren op voetbalprimeur.

    Vind ik leuk
    El Lobo +1995
    maandag 20 augustus 2018 om 13:47
    Altijd weer een excuus!
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:17
    Volgens rapporteur en voormalig Oranje-international Pierre Vermeulen zo.

    Ik weet het niet hoor, je wil wat roepen maar kijkt niet eens wie het zegt.

    Heeft helemaal niks met een excuus te maken.
    Vind ik leuk
    redknap +1099
    maandag 20 augustus 2018 om 14:01
    Weg met die kunstof velden. Belachelijk dat zie nergens anders dan in dit landje. Prutswerk.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:09
    Labyad is gewoon een miskoop
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:18
    Eensch
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    maandag 20 augustus 2018 om 14:33
    Wat een waanzin die blessure dat die met kunstgrasveld te maken heeft bij excelsior en sparta niemand met hamstring blessures en de die trainen elke dag op die velden dus dat is gek slechte warming-up gedaan dacht zeker op have kracht winnen wij wel
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:21
    Je kunt best stellen dat Kunstgras voor mensen die niet gewend zijn er op te spelen wel een groter gevaar levert voor blessures hoor, of deze erdoor komt dat wil ik zo niet zeggen, maar wel dat het niet bevorderend is.

    Kunstgras op het hoogste niveau zou gewoon verboden moeten worden door de KNVB, UEFA en FIFA. Het is een vorm van competitie vervalsing, ploegen die gewend zijn op kunstgras te spelen zijn in het voordeel op kunstgras en niet in het nadeel op echt gras.
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:12
    Bijna alle jeugd van de amateurs voetballen op kunstgras dat is bijna gewoon dus iedere er nog is het gewent kijk az loopt ook te zeiken en waar speelt jong AZ op juist kunstgras
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    woensdag 12 september 2018 om 09:32
    Kunstgras op het hoogste niveau zou gewoon verboden moeten worden door de KNVB, UEFA en FIFA

    Veranderd hier niks aan hoor, ken mij de amateurs en jeugd nou schelen.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    maandag 20 augustus 2018 om 14:51
    Wij moeten ook al jaren in een sporthal komen voetballen, dus niet zeiken
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 14:57
    Belangen, belangen, belangen. Ene meneer Smit gaat zijn Ten Cate vriendjes geen mes in de rug steken.
    Vind ik leuk
    Sota +94
    maandag 20 augustus 2018 om 15:23
    Ze hebben nu al een jaar of 15 de tijd gehad om er aan te wennen en op te oefenen en nog wordt het als excuus gebruikt. Pfffffff
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:33
    Ajax heeft toch de beste spelers van Nederland en omstreken? Die moeten dus ook op kunstgras en op beton uit de voeten kunnen! Neres kon gewoon de bal in een leeg doel tikken!
    Vind ik leuk
    De fries +765
    maandag 20 augustus 2018 om 16:58
    Pierre Vermeulen heeft gelijk. Ajax speelt dit seizoen fabelachtig goed op gras !! Normaal gesproken waren ze over VVV heengewalst, zoals ze steeds doen...
    Vind ik leuk
    Argentario +501
    maandag 20 augustus 2018 om 17:36
    Ajax is de enige club in NL die een high-tech indoor kunstgras trainingsveld en een trainingsveld buiten heeft .... Ajax Ajax Ajax
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +562
    maandag 20 augustus 2018 om 18:06
    Kijk die foto dan. Als ik uit de koffieshop kom zie ik er beter uit
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:42
    Betaald voetbal is een verliesgevende sector.
    Er zijn maar een paar clubs die dankzij transfer gelden in de plus draaien.
    Heracles is de witte raaf in het gezelschap. Die weten quitte te draaien zinder grote teanaferinkonsten.

    Blijft over de grote meerderheid. Dankzij Sponsors, Suikerooms, Vrienden van en vooral steun van bijna alle Gemeenten waar betaald voetbal bedreven wordt hebben wij nog een Eredivisie en KKD.

    In die kleine marges zijn clubs met niets te besteden overgestapt op kunstgras omdat dit over jaren geld bespaard.

    Nu willen we geen kunstgras meer. Die clubs moeyeniij
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kunstgras 'schuldig': 'Ajax op natuurgras en kunstgras is wereld van verschil'