Van Bommel gunt Ajax CL-succes: Je moet ook naar de langere termijn kijken

    Van Bommel gunt Ajax CL-succes: "Je moet ook naar de langere termijn kijken"

    Gepubliceerd: maandag 20 augustus 2018 om 20:07ma 20-08-2018 om 20:07

    PSV-trainer Mark van Bommel denkt dat de Eindhovenaren een flinke kluif zullen hebben met BATE Borisov. De regerend Eredivisie-kampioen strijdt met de Wit-Russen om een plekje in de Champions League.

    Van Bommel waakt voor onderschatting, zo laat hij tijdens de persconferentie voorafgaand aan de heenwedstrijd weten. "Ik vind dat er vrij denigrerend naar BATE Borisov wordt gekeken", wordt de PSV-trainer geciteerd door Voetbal International. "Als je wat dieper op de club inzoomt, zie je dat zij de afgelopen tien jaar vaker in de Champions League hebben gespeeld dan wij."

    De 41-jarige Limburger kreeg ook vragen over Ajax, dat het woensdag opneemt tegen Dynamo Kiev. Van Bommel gunt de Amsterdammers een plek in het miljardenbal, hoewel dat nadelig uit kan pakken voor zijn club. "Financieel is het misschien gunstig voor ons als wij het wel halen en Ajax niet, maar je moet ook naar de langere termijn kijken. Als we ons nu allebei kwalificeren, kunnen we misschien weer naar een situatie dat de landskampioen zich rechtstreeks voor de groepsfase plaatst."

    PSV trapt dinsdagavond om 21.00 uur (Nederlandse tijd) af in Borisov. De return in Eindhoven is gepland voor woensdag 29 augustus.

    Lees ook: 35 miljoen euro lonkt voor PSV: 'Dure wedstrijden, het verschil is 20 miljoen'

    Poll

    Gaan PSV en Ajax de Champions League halen?

    (10441 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 20:10
    Top reactie, zo hoort het ook! Gezonde rivaliteit.
    Vind ik leuk
    Dw1708 +241
    maandag 20 augustus 2018 om 20:14
    Slijmbal
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 20 augustus 2018 om 20:24
    Trol
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:11
    Hoop dat beide teams het halen. Ajax heeft een makkelijkere tegenstander maar zijn in mijn ogen ook een minder team. Ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:12
    Maar Ajax heeft weer veel meer kwaliteit dan PSV.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6281
    maandag 20 augustus 2018 om 20:14
    Wanneer gaan ze dat laten zien?
    Vind ik leuk
    Sil95 +11437
    maandag 20 augustus 2018 om 20:24
    Standard Luik gemist?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:39
    Stoer gezegd van onze cafeïnezuiper, maar als je objectief naar de zaken kijkt zal ook jij bevestigen dat PSV niet kan tippen aan het niveau wat Ajax op de mat legde tegen Standard.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 20 augustus 2018 om 20:54
    Tijd dat Ajax dat ook eens in de Eredivisie eens laat zien! PSV is nog steeds foutloos.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:27
    Als jullie nou eens je best gaan doen tegen PSV, dat scheelt al....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 20 augustus 2018 om 21:36
    Het 'grote' Ajax moet het gewoon op eigen kracht doen, toch?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:57
    PSV ook...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 20 augustus 2018 om 22:07
    Maar bij PSV was er geen VAR dit weekend ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:32
    Ik had het ook niet over dit weekend....
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 23:47
    Dus?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 20 augustus 2018 om 23:54
    Dus vind ik dat PSV in de competitie beter voor de dag komt dan Ajax. Ajax speelde wel top tegen Standard thuis en de eerste helft in Luik. Maar PSV pakt gewoon de punten ondanks dat zij tegen Fortuna niet goed speelden. Ajax mocht in Venlo niet klagen over de arbitrage.
    Ik hoop dat Ajax woensdag tegen Kiev weer het niveau van Standard thuis gaat halen. En dat PSV ook een resultast boekt bij BATE uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:39
    Hoezo niet klagen? De var is toch in gebruik om het spel eerlijker te laten verlopen of zie ik dat verkeerd? Omdat Ajax het nu zo overkomt is het gelijk niet meer zo eerlijk zeker?
    En je zegt eerst dat PSV goed beter voor de dag komt dan ajax en vervolgens dat ze slecht speelden tegen fortuna... heh?! Volgens mij was Ajax niet slecht tegen VVV, ze maakten alleen de kansen niet. PSV was tegen fortuna wel echt slecht. Je komt met deze opmerkingen zeer subjectief over, klopt iig niet wat je zegt.
    Vind ik leuk
    aimdam +674
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:29
    Dus als Blom zelf had gefloten voor die terechte penalty dan was het wel op eigen kracht?
    Kom op nou wees even realistisch.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:47
    Maakte tegen Fortuna anders ook geen goede indruk en dat nog wel op gewoon gras
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 20 augustus 2018 om 21:49
    Maar PSV pakt gewoon 3 punten als ze niet de sterren van de hemel spelen. Dat is het verschil met Ajax.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:54
    Tjah ook met geluk was vorig seizoen niks anders meeste clubs geven gewoon 200% tegen Ajax iedereen wil op zijn cv hebben staan gewonnen van Ajax. Psv is gewoon minder boeiend om van te winnen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:45
    Volgens mij pakte Ajax ook gewoon 3 punten tegen VVV zonder top te spelen...

    Je oordeel is nogal snel na 2 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:57
    Het gaat hier om de Champions league play offs he.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:42
    In de Eredivisie is het niveau van Ajax tot nu toe gek genoeg aantoonbaar minder dan in de (voorronde) CL, daar geef ik je gelijk in. Maar laten we niet overdrijven, we zijn twee wedstrijden op weg.

    PSV was (net als Ajax tegen Heracles en VVV) ook matig tegen Fortuna.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 01:43]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3595
    dinsdag 21 augustus 2018 om 10:49
    Eredivisie?! Laat ze nu eerst maar presteren in Europa dan kijken we daarna hoe ze omgaan met een midweekse wedstrijd. Je kunt namelijk al zien dat als ze niet een hele voorbereiding hebben om zich te prepareren (en dat nog op een tegenstander die altijd voorover bukt als ze in Eindhoven zijn ook) dat ook het net gepromoveerde Fortuna ze het vuur aan de schenen kan leggen.
    Vind ik leuk
    MR - +132
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:10
    Scheelde nogal veel tegen Fortuna 😉
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:02
    Buiten spel doelpunt ook gezien
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:28
    Nee, het was namelijk geen buitenspel.....Zijn wel heel veel bladzijden hoor zo'n spelregelboekje. Zonder plaatjes ook....
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:09
    Cheat Codes als jij objectief bent zal jij bevestigen dat Ajax niet kan tippen aan het spel dat PSV op de mat legde tegen Utrecht. Standard was waardeloos bezig.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11437
    maandag 20 augustus 2018 om 21:18
    Utrecht dan toch ook?
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1291
    maandag 20 augustus 2018 om 21:21
    Kan die niet!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:29
    Utrecht werkte ook lekker mee zoals gewoonlijk tegen PSV... tegen Feijenoord en Fortuna viel het allemaal niet mee...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:48
    Utrecht deed ook geen zak stonden erbij en keken erna verder niks die kunnen zich alleen maar motiveren als ze tegen Ajax moeten trieste club plus aanhangers.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    dinsdag 21 augustus 2018 om 03:49
    Snif. En dat is niet eerlijk.
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:03
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂. Heb je Ajax Luik wel gezien.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:46
    En Utrecht was wel goed bezig? Schei uit, man.

    Het niveau wat Ajax haalde tegen Standard zal geen andere club in Nederland kunnen halen.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2383
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:46
    Sjonge jonge jullie doen net alsof Ajax speelde op hetzelfde niveau als Barcelona man. Ze speelden goed, dat zeker maar het was geen wereldtop hoor grapjas
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:06
    Echter hoef je ook niet wereldtop te zijn om in de Eredivisie kampioen te worden en de CL te halen tegen Kiev.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3595
    dinsdag 21 augustus 2018 om 11:36
    Utrecht leeft voor 2 wedstrijden per seizoen tegen Ajax.. In Eindhoven bukken ze altijd gewillig voorover. Standard daarentegen vocht voor miljoenen en werd weggespeeld.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 20 augustus 2018 om 21:15
    Waarom moet je nou weer schelden?
    Het gaat om constant een niveau laten zien. Een keer pieken is mooi voor dat moment maar wanneer je een wedstrijd daarvoor en daarna verkloot weet ik niet wat jij onder kwaliteit verstaat.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +594
    maandag 20 augustus 2018 om 21:25
    Dat je voor Ajax bent, moet jezelf weten, maar het wordt weleens tijd dat je iets zinnigs post op dit forum. Beetje treurig om je te verheerlijken op Ajax na 1 wedstrijdje tegen mijnwerkers uit Luik, terwijl je de echte successen van je club nooit hebt meegemaakt, omdat je toen nog niet eens was geboren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2033
    maandag 20 augustus 2018 om 21:38
    Ik heb me ook “verheerlijkt” aan de wedstrijd thuis tegen Standard, maar ik moet je eerlijk zeggen als je dat niet op kan brengen tegen een Heracles of VVV dan heb je toch in de competitie een probleem.
    Aan de andere kant zit je pas in het begin van het seizoen. Een aantal bepalende spelers zijn nog nieuw, dus automatismes moeten er nog in worden geslepen, dus ik zie wel degelijk rek en potentie in dit team. Als ze bij elkaar blijven denk ik dat ze beter zijn als een Psv waar niet heel veel rek meer in zit imo.

    Ik heb overigens de jaren ‘95/96 wel meegemaakt maar welk team van ajax van nu ook kan je niet vergelijken met toen

    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:14
    Daar heb ik in de eerste wedstrijdjes van dit seizoen anders nog niet zo veel van gezien.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:38
    Tegen Sturm Graz was het 2x erg goed, tegen Standard uit was het een helft erg goed en thuis tegen Standard was Ajax geweldig. Zo’n wedstrijd als Ajax tegen Standard op de mat legde kan geen club in Nederland herhalen tegen een club van het niveau Standard.

    Alleen in de Eredivisie valt het erg tegen tot nu toe (waar jij ook op zal doelen).
    Vind ik leuk
    La Luz +587
    maandag 20 augustus 2018 om 21:11
    Luik en Graz zijn gewoon hele matige ploegen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 20 augustus 2018 om 21:47
    Trencin daarentegen ;-)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:48
    Graz ben ik met je eens, Luik niet. Luik zou in de Eredivisie kwalitatief na Ajax de beste selectie hebben.
    Vind ik leuk
    La Luz +587
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:57
    Of je hebt echt geen verstand van het spelletje of je bent aan het provoceren, maar ik denk dat het bij jou geen kwestie van of is, maar van en!
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 20 augustus 2018 om 21:17
    Als je het zo bekijkt zou je misschien ook kunnen concluderen dat Luik nog minder is dan een eredivisieclub.
    Vind ik leuk
    Jozef +40193
    maandag 20 augustus 2018 om 21:37
    Weet je, Ajax speelde een paar leuke potjes tegen mindere tegenstanders in Europa. In de competitie laat het nog even te weinig zien.

    PSV is nog niet echt op de proef gesteld en speelde een prima wedstrijd tegen een mindere tegenstander en en matige tegen een nog iets mindere.

    Kom op. Laten we hopen dat beide clubs de lijn van de prestaties van andere clubs in de EL niet doortrekken...
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 20 augustus 2018 om 21:46
    Zeker, er is ook nog weinig van te zeggen. In de winterstop weten we meer. Hopelijk spelen beide clubs na de winterstop nog Europees maar vrees het ergste.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2598
    maandag 20 augustus 2018 om 20:30
    Afgelopen seizoen ook zovaak gehoord.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    "Ajax heeft veel meer kwaliteit dan PSV", zeg jij? Maar dat is toch niets nieuws want dat had Ajax vorig seizoen ook, het seizoen daarvoor ook, het seizoen daarvoor ook en het seizoen daarvoor ook. In het land der Blinden is éénoog koning...........
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:38
    Ga nou niet zo arrogant doen, Als het straks mis gaat en ajax staat 10 punten achter, Dan krijg hier alle supporters over je heen gewoon wedstrijd na wedstrijd 🤫
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:47
    Mij hoor je hier nooit, dus ook afgelopen seizoen niet, het jaar daarvoor, het jaar daarvoor, etc., etc. zeggen / roepen dat PSV kampioen gaat worden. Aan het einde van de rit worden de prijzen uitgereikt.
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:16
    Ben jij dan keizer ?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:55
    Als je een reactie van mij kan vinden waar ik dat in zeg hoor ik het graag van je.

    Je moet niet alle Ajacieden over één kam scheren he, dat is precies hetzelfde als ik alle PSV’ers Calimero’s noem. Daarmee doe ik genoeg realistische PSV’ers tekort mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:44
    Op de reactie doelde ik:
    Cheat Codes +4379
    maandag 20 augustus 2018 om 20:12
    Maar Ajax heeft weer veel meer kwaliteit dan PSV.

    En ik scheer zeker niet alle Ajacieden over één kam. Er lopen hier een groot aantal kleuterjes en papegaaien rond maar ook een groot aantal Ajacieden waarmee je gewoon normaal een discussie (op inhoud) kunt voeren.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6643
    maandag 20 augustus 2018 om 20:16
    Van Bommel beseft maar al te goed dat Ajax er mede voor kan zorgen dat PSV voortaan rechtstreeks wordt geplaatst voor de groepsfase CL.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8473
    maandag 20 augustus 2018 om 20:19
    En omgekeerd.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6643
    maandag 20 augustus 2018 om 20:21
    Geldt alleen voor de kampioen toch?! ;)
    Vind ik leuk
    RW1913 +2598
    maandag 20 augustus 2018 om 20:31
    Puike reactie :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:41
    Zou mooi zijn als ook de nr. 2 rechtstreeks CL speelt ja, al zal ook dat voor PSV erg lastig worden! Zal een strijd worden met Feyenoord en Vitesse.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:11
    Zal idd erg lastig worden als we 1e eindigen. Dan kun je geen 2e of 3e 4e worden haha.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:55
    ALS ja. Gebeurt natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
    Haha spreek je uit ervaring?
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 20 augustus 2018 om 20:42
    Zou wat zijn dat Ajax zich plaatst en PSV niet, en dan slaat jouw reactie echt nergens op. Je gaat er dus vanuit dat PSV weer kampioen word, hoogmoed jochie, en Amsterdammers worden altijd voor arrogant uitgemaakt.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    En dat is verstandig toch?
    Vind ik leuk
    Foden +4642
    maandag 20 augustus 2018 om 20:27
    Makkelijkere tegenstander???
    Uefa ranking 2018/2019:
    Dinamo Kiev: 22


    Bate Borisov 64
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    maandag 20 augustus 2018 om 20:34
    Dynamo teert op haar verleden. Momenteel ook een club in verval al moet je ze nooit onderschatten want voetballen kunnen ze zeker. BATE speelt beter dan dat de ranglijst doet vermoeden. Als PSV er net zo makkelijk over denkt als menig member hier dan gaat PSV het niet halen.
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1056
    maandag 20 augustus 2018 om 20:44
    Ze worden altijd nummer 1 in de Wit Russische competitie, dus dan krijg je altijd kansen in Europa. Zo goed presteren dus nou ook weer niet. Gewoon kijken hoe ze spelen en dan pas beoordelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2033
    maandag 20 augustus 2018 om 21:46
    Het interesseert me geen reet of Kiev of BATE beter is. Het enige dat me boeit is dat allebei de clubs de poule halen. Ze moeten dus allebei verslagen worden, en ik denk dat allebei, zowel Ajax als Psv dit in zich hebben. Over ruim een week weten we het.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10641
    maandag 20 augustus 2018 om 20:36
    Even je huiswerk doen:

    Bate staat op 64 en DK op plaats 22 volgens de UEFA ranking 18/19

    PSV op 40 en Ajax op 31 volgens die UEFA ranking lijst.

    Niet meer van die domme dingen schrijven.

    Vind ik leuk
    VanGoal +742
    maandag 20 augustus 2018 om 21:14
    Makkelijkere tegenstander? Op basis van?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:24
    Denk juist andersom Kiev heeft een prima ploeg Bate is stug maar te pakken Ajax mist Neres en die gasten uit Kiev zijn mega snel in counteren
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:59
    Haha. Het is dus precies omgekeerd, maar verder niet belangrijk. Laten we gewoon hopen dat het ze allebei lukt.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:11
    Hij zegt het maar denkt het niet hoor hij hoopt het liefds dat ze alles verliezen
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:14
    Ik hoop het ook.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:56
    Dan ook niet janken als je over een paar jaar bij een eventueel kampioenschap voorronde EL moet spelen!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:11
    Financieel is Ajax toch niet meer bij te halen voor PSV.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6281
    maandag 20 augustus 2018 om 20:15
    Jouw club bewijst dat succes niet te koop is.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:17
    Wat heeft dat met mijn reactie te maken? Ik reageer op de opmerking van Van Bommel over de financiële kloof tussen Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6281
    maandag 20 augustus 2018 om 20:23
    Dat succes niet te koop is. En jouw club bewijst dat.
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1056
    maandag 20 augustus 2018 om 20:46
    Baseer je dit op voorgaande seizoenen? Dit seizoen ligt het natuurlijk nog hartstikke open.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:57
    Laatste 2/3 jaar ja, maar daarvoor had PSV zelfs een hogere begroting.

    En dit seizoen moet het nog blijken of PSV überhaupt gaat meedoen om de titel...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:27
    Als er andere gasten aan het roer hadden gestaan en niet van die minkukels en dat er beter gescout zou worden dan zou Ajax indd elk jaar kampioen worden dus eigenlijk maar goed voor de rest van NL dat Ajax bestuurd wordt door zulke prutsers en een waardeloze trainer.
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:17
    Die trainer wil ik nog wel zien hoor.
    Vind ik leuk
    Echt? +4128
    maandag 20 augustus 2018 om 20:24
    Sportief is de achterstand van Ajax net zo groot.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:42
    Laatste 8 jaar 4 titels, tegenover 3 van PSV.

    Dus nee. Absoluut niet.
    Vind ik leuk
    Mass +5448
    maandag 20 augustus 2018 om 20:51
    Hahaha...laatste acht jaar. Laten we deze eeuw is gaan tellen....
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 20 augustus 2018 om 20:59
    Nee
    Vind ik leuk
    Mass +5448
    maandag 20 augustus 2018 om 21:01
    Waarom niet?...)
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 20 augustus 2018 om 21:02
    Waarom deze eeuw? En niet gewoon alles, waarom hoe het iemand uitkomt, stom gelul altijd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:03]
    Vind ik leuk
    Mass +5448
    maandag 20 augustus 2018 om 21:07
    Hij begint over de laatste uhm...even tellen....8! jaar...)
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 20 augustus 2018 om 21:11
    Daarom, ook zo onzinnig. Het zijn van die onzinnige discussies altijd, gaat nergens over, misschien word Ajax wel weer een paar keer kampioen, kan zomaar. Tijden veranderen gelukkig steeds, nu is het PSV straks hebben ze weer een paar rot jaren, zo gaat dat altijd al.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:12]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10641
    maandag 20 augustus 2018 om 21:15
    Als je een objectief vergelijk wil maken kijk dan gewoon naar de UEFA ranking voor clubs 2018/19

    Ajax op 31 PSV op 40
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 20 augustus 2018 om 21:24
    Dat las ik, maar daar ging het niet over.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10641
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:04
    Het ging toch over een "sportief" vergelijk; Ajax vs PSV ?
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:20
    Deze eeuw 1 kampioenschap meer dan Ajax, proficiat.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:58
    Laatste 10 jaar, ook goed. Komt om hetzelfde neer, blijft het 4 voor Ajax en 3 voor PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:26
    2 jaar terug had PSV nog een hogere begroting, en met Lozano en Bergwijn hebben ze 2 goudmijnen. Als PSV de komende 2 jaar kampioen wordt + CL haalt is de kans groot dat ze Ajax inhalen. Zeker als Ajax met geld blijft strooien zonder resultaat, 40 miljoen is niet niks
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:35
    Ja heb je gezien wat Ajax nog kan verkopen aan spelers ? Plus dat ze al aardig wat centen hebben geloof ik er niks van dat Psv bij Ajax in de buurt kan komen financieel gezien.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:45
    Wanneer leren mensen nou eens dat een begroting maar weinig invloed op transfers heeft? Anders had FC Twente nu spelers uit de subtop kunnen halen.

    Het gaat om eigen vermogen en daar heeft Ajax er 175 miljoen van, hoeveel PSV? Juist. Bovendien vergeet je er bij te zeggen dat Ajax met Frenkie, De Ligt, Neres en Dolberg 3/4 keer zo veel geld op zal halen als PSV met de door jou genoemde spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:04
    PSV's eigen vermogen wordt boven de 100 miljoen geschat. Als Ajax nog een keer zoveel uitgeeft is de voorsprong dus zo weg
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:04]
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:23
    Vergeet je weer het de eventuele inkomsten van rond de 200 miljoen mee te rekenen. Daarnaast weet ik niet waar jij die 100 miljoen vandaan haalt, want vorig seizoen moest PSV nog heel precies werken met de transfers heen weer om alles nog wel te kunnen betalen. Bjjvoorbeeld de situatie met Luuk de Jong, die eerst verkocht zou worden, maar omdat hij niet verkocht werd kon PSV met betrekking tot financieën geen speler meer kopen. Lijkt me niet dat een club met een eigen vermogen van 100 miljoen zo'n probleem heeft.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:00
    PSV heeft nog niet eens 40 miljoen in kas liggen, lees de interviews van Gerbrands maar na. Ze willen nu een potje van 40 miljoen verzamelen om ook eens een beetje geld bij elkaar te rapen.

    PSV loopt mijlenver achter op Ajax en hun eigen vermogen komt niet in de buurt bij de 100 miljoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:10
    100 miljoen? Waar haal je die informatie vandaan? Denk dat rond de 60 zit je al hoog 🤣
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:14
    Ja haha ze hebben 2 gouden spelers en nog steeds hoor je niks, Terwijl Marc constant nee moet verkopen voor spelers rond de 50 miljoen lol
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    maandag 20 augustus 2018 om 21:02
    Hoop maar dat beide clubs het halen, straks haalt Ajax het wel en PSV niet, zal een hoop mensen de mond snoeren hier, ben je kampioen en speel je geen CL. Maar laten we hopen van niet, veel PSVers hier beginnen nog arroganter te worden dan waar ze Ajacieden voor uit maken.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2033
    maandag 20 augustus 2018 om 21:51
    Precies Guust. Mja, straks áls Ajax weer kampioen is dat zijn de amsterdammers weer arrogant en nu zijn de psvers dat, ook al willen ze dat nooit toegeven.
    Laten wij als Ajax maar lekker arrogant zijn dan, i dont give a rats ass. Altijd al zo geweest, met alles. Ajax scoort in de laatste minuten de winnende, Lucky Ajax, Psv doet t zelfde en dan is het wilskracht of klasse of whatever.
    Laat iedereen lekker bezig zijn met zn eigen cluppie, dan houden we het ook vriendelijker en gezelliger. Al dat geneuzel over een andere dan je eigen club, pfff
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:30
    40 miljoen is niks voor Ajax maar had liever gehad dat ze alleen Tadic hadden gekocht en geen Blind Bande Labyad schuurs en die Colombiaan en Kristenen. Want daar hebben ze echt geld mee door de plee gespoeld
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 05:14
    Volgend seizoen gewoon van de hand doen...
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:21
    Je vergeet dat ze nog een schuld van ruim 40 miljoen hebben bij de gemeente......
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 20 augustus 2018 om 20:26
    PSV doet meer met minder.
    Dus hoeft PSV Ajax niet geheel bij te halen financieel
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:46
    Laten we niet overdrijven, laatst 8 jaar is het redelijk gelijk, Ajax zelfs één kampioenschap meer. Alleen de laatste paar jaar doet PSV het beter.

    Al heeft jouw reactie dan weer niks te maken met mijn reactie op Van Bommel
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 20 augustus 2018 om 20:58
    Hahahaha ...
    want ... 8 jaar is zo'n mooi rond getal?
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:26
    Laatse 10 jaar dan. Verandert er niks: 4 kampioenschappen Ajax, 3 PSV. Conclusie: komend jaar is het belangrijkst.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:03
    Laatste 10 jaar, ook prima. Is het nog steeds Ajax 4, PSV maar 3.
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:10
    3 jaar: 2-0 PSV
    5 jaar: 3-1 PSV
    deze eeuw: 9-6 PSV
    laatste 20 jaar: 9-8 PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:13
    Laatste 50 jaar heeft PSV er meer, laatste 40 jaar heeft PSV meer, laatste 30 jaar heeft PSV er meer, laatste 20 heeft OSV er meer, en ze zijn de beste club van de 21e eeuw. "alleen laatste jaren".
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:21]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:33
    Tjah maar Ajax is toch de recordkampioen van NL en heeft over de hele wereld toch maar aanzien dan Psv en Ajax is toch een club die vooral ook bij de kinderen het goed doet en die hebben de toekomst ! En sponsor Adidas ziet Ajax nog als topclub. En wedstrijden van Ajax worden altijd beter bekeken dan van Psv of Feyenoord volgens de kijkcijfers van tv
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:46
    4 van de 5 bekeken top wedstrijden zijn wedstrijden van PSV. Dus dat klopt niet. En "Adidas ziet Ajax als topclub"? Dat zegt echt niks. En dat Ajax iets meer views per wedstrijd kan best, Amsterdam heeft ook 5x meer inwoners. Recordkampioen is leuk, maar het meeste ervan is van voor 40 jaar geleden. PSV is zelfs recordkampioen van de Eredivisie (betaald voetbal dus) als ze nog 4x kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:52
    40 jaar is wel overdreven onder Frank de Boer werden ze 4 jaar op rij kampioen maar goed elk jaar de zelfde club als kampioen zou ik persoonlijk moe van worden zo blijft het leuk de spanning maar Ajax had veel beter kunnen zijn ze hadden nooit Overmars en vd Sar en Ten hag moeten aanstellen.. Ajax ging steeds beter voetballen onder Keizer Ajax ligt gewoon altijd onder een vergootglas in alles wat ze doen.. als er wat aan de hand is dan staan de kranten en internet er gelijk vol mee Psv heeft dat niet bij Ajax zit er altijd veel druk achter en daar kunnen ze soms niet mee omgaan!
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:23
    4 van de 5 topwedstrijden, uit welke bron haal je dit ?
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:30
    Je moet toch zelf ook toegeven hoe zielig het klinkt: "als PSV nog 4 keer kampioen wordt is het recordkampioen van de Eredivisie". Is wel een heel interresante manier van zeggen dat Ajax dus gewoon nog geruime afstand recordkampioen is.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2317
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:36
    Maar als Ajax meer salarissen gaat betalen zoals aan Tadic en Blind dan gaat het hard met de resrves
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:31
    Niet als je inderdaad de CL haalt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:05
    Ben je nou zo dom of doe je alsof?

    Bod van 65 miljoen op De Ligt geweigerd, 50 voor Frenkie, 40 voor Neres. Denk je dat Ajax hen gratis laag gaan wanneer ze vertrekken?

    Ajax staat financieel mijlenver voor op PSV en dat zal minimaal de komende 10-20 jaar wel zo blijven. Het gat is immens.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2317
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:58
    En dan aan iemand vragen of hij dom is?... jij bent zo'n goedgelovige die alles in de media voor waarheid aanneemt?... of gaat het bieden op Ajax spelers via jou? ..hahaha...jij denkt werkelijk als die bedragen geboden zouden worden dat Ajax dan niet meewerkt?.... hahahaha...weet je welk gat immens is?... in jouw hoofd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:10
    We gaan zien voor welke bedragen ze gaan vertrekken. 100% meer dan de spelers van jouw kutclubje.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    Futjebal +2317
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:02
    Zielig stuk stront..grote bek achter je computertje op je zolderkamertje...kneusje
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    woensdag 22 augustus 2018 om 01:48
    Gerapporteerd.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2317
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:25
    goed zo meid..uitdelen maar niet kunnen incasseren. Wat een zielig stuk stront ben jij ( goh ik val in herhaling)..vergeet je het niet te rapporteren..kneusje
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:12
    Mooie woorden Mark 👍
    Ik als Ajacied gun Psv ook dat ze doorkomen in Cl
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    maandag 20 augustus 2018 om 20:12
    Allebei wel!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:15
    Hoop echt dat ze woensdag verliezen gun ze totaal niets alleen om die arogante provocerende supporters dus gun ze niets
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19318
    maandag 20 augustus 2018 om 20:41
    Dat mag natuurlijk, maar gelukkig boeit het niemand iets wie of wat jij wel of niet iets gunt. ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:58
    Jij wel anders reageer je niet
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19318
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:34
    Shit, je hebt mij door!
    Ik heb er de hele nacht wakker van gelegen..
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 20 augustus 2018 om 22:05
    Ik gun ze ook niet veel hoor in de tweede voetbalhoofdstad van Nederland maar dat terzijde uiteraard
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:06
    Gun jij PSV niet veel?
    Fijn, ik ook niet!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:44
    Haha heb je je eigen supporters wel is gelezen hier op het forum zielig figuur, Ook jullie profiteren van de punten die oa Ajax pakt. Ik hoop echt dat we beide doorgaan want ik kan nu de revaliteit tussen onze clubs wel ff opzij zetten we hebben pinten nodig.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:51
    Waarom?
    Om de voorrondes te voorkomen?
    Als je kampioen wordt en je komt de voorrondes niet door dan verdien het ook niet.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:06
    Als we als Nederland zo doorgaan gaat de kampioen straks de voorronde van de EL in...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:57
    Punten en nu moet ik hypocriet gaan doen om te zeggen hoop dat Ajax wint en drie dagen later in de competitie mekaar het licht niet in de ogen niet gunnen nee dank je doe ik niet aan mee
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    Tussen de clubs en spelers is er niet eens rivaliteit haat wordt alleen gevoed door supporters waarom mag jozef weten
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:21]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:34
    Ik gun jou ook iets maar hou het lekker voor me anders ga je misschien janken.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:51
    Janken doe ik om je ouders
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:55
    Kom eens voor me neus janken dan als je durf
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:56
    Pfffff
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:16
    Edje zou maar geen bekkie hebben tegen me broertje gast
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 20 augustus 2018 om 22:06
    Gerwin doe even normaal dit is een normaal forum, dank!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:16
    Mot je van me broertje ik pis op Ajax haters zoals jij Danny
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 20 augustus 2018 om 22:18
    Rustig Flipke...gave naam zeg ! Klinkt als vaak gepest
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:24
    Tuurlijk Gast wat jij wil dan zal ik maar niks zeggen over jou Naam klink nogal G.. jwt 👍
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:26
    Trieste reactie weer, hoop niet dat 67 je leeftijd is, want dan heb je in je leven niet veel geleerd.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2033
    maandag 20 augustus 2018 om 21:54
    En weer janken zeker als Psv voorrone CL moet spelen en geen vaste plek heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:56
    Pffffff
    Vind ik leuk
    AFFA +1511
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:51
    Gun ik jou dan hetzelfde,en voor jou zelf gun ik je nog geen adem sjappie.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    maandag 20 augustus 2018 om 20:17
    Duimpje voor van Bommel.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    maandag 20 augustus 2018 om 20:17
    Gelukkig ziet de trainer de tegenstander voor wat het is: een hele zware kluif!
    Vind ik leuk
    Limboajax +66
    maandag 20 augustus 2018 om 20:18
    Hoop dat beide ploegen de voorrondes halen. Het liefst zeer overtuigend. Maar als het met de hakken over de sloot is, zal ik zeker niet mopperen.
    Vind ik leuk
    HanV +4662
    maandag 20 augustus 2018 om 20:32
    Het is sowieso de laatste voorronde, maar beide in de CL-groepsfase zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    Limboajax +66
    maandag 20 augustus 2018 om 20:35
    Bedoel ik ook. beide de groepsfase halen
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15555
    maandag 20 augustus 2018 om 20:19
    Bate speelt alleen op de counter.
    psv speelt alleen op de counter.
    Dat zal een spectaculaire pot voetbal worden.

    " "Financieel is het misschien gunstig voor ons als wij het wel halen en psv niet"
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:23
    PSV speelt niet op de counter Pietje.
    Ken de feiten!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15555
    maandag 20 augustus 2018 om 20:26
    Je speelt een uitwedstrijd.
    Daar nemen jullie nooit het initiatief.
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 20 augustus 2018 om 20:28
    en zin met 'nooit' erin klopt nooit ;)
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:28
    Jij gebruikt hem nu twee keer in dezelfde zin .....:)
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:07
    dubbele ontkenning ;)
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    donderdag 23 augustus 2018 om 02:06
    Haha, vandaar :)
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 01:34
    Contradictio in terminis
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    maandag 20 augustus 2018 om 20:47
    Afgelopen zaterdag gemist, muggie?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:20
    Sportief van V Bommel. Ik hoop Ajax en PSV het gaan halen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:21
    Goed gesproken Bommel! Dit geldt trouwens voor de meeste supporters, afgezien een paar legerhoofden.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 20 augustus 2018 om 20:37
    Ja hoor, geef de landmacht maar de schuld..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:02
    Fucking autocorrect :-)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:22
    ... en dat zonder hand voor de mond. Zou Van Bommel toch iets geleerd hebben?
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 20 augustus 2018 om 20:28
    Nu jouw clubje nog
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34603
    maandag 20 augustus 2018 om 20:23
    Gun het ze beide.

    Succes lampies en neusies!!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:24
    Je mag hopen, dat ze zich allebij plaatsen, voor de Nederlandse voetballer is het uiterst belangrijk ervaring op te doen op het hoogste podium, kunnen we van profiteren om straks weer een goed Oranje hebben
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    Echt? +4128
    maandag 20 augustus 2018 om 20:27
    Voor het Nederlandse voetbal is het wel goed als ze in Amsterdam wat bescheidenheid wordt bijgebracht.
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 20 augustus 2018 om 20:29
    Gaat nooit gebeuren, al gaan ze 10 jaar op rij op hun bek. Arrogantie en plaat voor de kop zit in de genen daar
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15555
    maandag 20 augustus 2018 om 21:12
    De psv supporters zijn meer jaloers op wat anderen hebben dan op wat ze zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:17
    Tannat/tarkan, spaanse mug, butsbal zijn geen Psv supporters. Zij supporten geen ploeg maar haten alleen een ploeg. Helaas hebben wij ook van dit soort figuren die zich voordoen als Ajax supporter, terwijl ze alleen maar bezig zijn met een andere ploeg. Best zielig
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 20 augustus 2018 om 22:09
    Wat een domme mensen zeg!! Make love No War
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15555
    maandag 20 augustus 2018 om 22:49
    Als er dan maar geen danny1974 meer uitkomt.
    Vind ik leuk
    Sluisje +829
    maandag 20 augustus 2018 om 23:29
    Moet zeggen dat de gemiddelde PSV supporter er ook wat van kan.....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13307
    maandag 20 augustus 2018 om 20:35
    Wijze woorden..
    Vind ik leuk
    El Cazador +7595
    maandag 20 augustus 2018 om 21:01
    Ik gun het Marc en PSV ook, simpel zat!!!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    maandag 20 augustus 2018 om 21:16
    Ik wens ze alle 2 succes maar denk dat ze alle 2 stranden hoop het niet maar vrees van wel
    Vind ik leuk
    rolo1 +76
    maandag 20 augustus 2018 om 21:20
    Gewoon zorgen dat ajax en psv door gaan beste voor het nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:24
    Zo, uit de trainer van PSV komen wel zinnige teksten!! Zouden er een aantal hier een voorbeeld aan kunnen nemen....
    Vind ik leuk
    danny1974 +1733
    maandag 20 augustus 2018 om 22:10
    Vind ik ook...misschien een goed voorbeeld doet volgen. Ik ben benieuwd...
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3965
    maandag 20 augustus 2018 om 21:33
    Als een ware kampioen gesproken
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 02:10
    Nu nog als een ware kampioen de CL halen, dat is belangrijker dan zo’n uitspraak op een persconferentie. Stel, Ajax haalt de CL en PSV niet, dan geeft dat wel te denken...

    Hopelijk halen ze het allebei!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3965
    dinsdag 21 augustus 2018 om 08:07
    Ik hoop het ook, zal moeilijk worden...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7962
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:20
    Fifty-fity denk ik.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +512
    maandag 20 augustus 2018 om 21:41
    Geen idee wat het wordt maar ik hoop dat zowel psv als ajax zich plaatsen. Lijkt me top voor het nederlandse voetbal.succes beide clubs
    Vind ik leuk
    Lesseh +155
    maandag 20 augustus 2018 om 21:51
    Van Bommel gunt Ajax CL-succes: Tof gozer
    Vind ik leuk
    Dharmpie +708
    maandag 20 augustus 2018 om 21:52
    Netjes Mark!, zo zou elke NL erover moeten denken.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +247
    maandag 20 augustus 2018 om 22:13
    Hoop dat ze allebei het halen, ik kijk wel als Feyenoorder naar allebei!!
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:15
    Wat zou het mooi zijn als ze allebei doorgaan,
    goed voor het Nederlandse voebal
    en voor de enige 2 topclubs van Nederland
    Vind ik leuk
    reinmark +37
    maandag 20 augustus 2018 om 22:17
    Met dit elftal zie ik Ajax de Cl wel winnen ook. Als er maar niet wordt verkocht in de laatste week. Dat is het voordeel jaarlijks bij PSv(ou) daar wordt namelijk nooit gewinkeld. Geen toppertjes in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:17
    Hoop dat ze alle 2 keihard op hun muil gaan scheelt hiero weer een hoop gezeik en afgunst !
    Vind ik leuk
    Gerro +7484
    maandag 20 augustus 2018 om 22:18
    Mark denkt al aan de periode dat PSV geen kampioen meer word en zich dan als nummer 2 rechtsreeks hoopt te plaatsen wanneer we als Nederland weer wat zijn gestegen op de UEFA coëfficiënten lijst. Vooruitziende blik dus.
    Vind ik leuk
    Gerro +7484
    maandag 20 augustus 2018 om 22:22
    Voor het Nederlandse voetbal is het beter als ze zich alle twee weten te plaatsen.
    Het is toch ook schrijnend dat er geen 1 ploeg zich heeft weten te plaatsen voor de EL en dat tegen ploegen met een lagere begroting op Basel na dan. Wellicht ook te laat begonnen aan de voorbereiding.
    Vind ik leuk
    repeP +1482
    maandag 20 augustus 2018 om 22:24
    Iedereen die niet voor Ajax of PSV is hoopt dat beiden de CL halen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:34
    Die liegt dat hij barst die gunt Ajax dat niet.
    Zoals ik hoop dat PSV eruit vliegt.
    Niet realistisch maar wel mijn gevoel
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1182
    maandag 20 augustus 2018 om 23:00
    Psv heeft in mijn ogen maar een matig team met een beginnende coach. Bergwijn en Pereiro zijn de zogenaamde nieuwe sterren maar geloof mij nou maar.. dat zijn ze niet en dat gaan ze ook niet worden. Het is gewoon middelmaat.

    Bij ajax loopt veel meer kwaliteit maar die moeten nog meer een team worden.

    Gelukkig moeten ze beide tegen middelmatige teams die ze dus kunnen verslaan. Ik hoop ook dat beide zich weten te plaatsen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk