'Ajax heeft goede aankopen gedaan, ik geef ze 70 procent kans tegen Dinamo Kiev'

    'Ajax heeft goede aankopen gedaan, ik geef ze 70 procent kans tegen Dinamo Kiev'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:54

    In 2010 wist Ajax zich via de play-offs ten koste van Dinamo Kiev te kwalificeren voor de Champions League. Nu moet dat tegen diezelfde ploeg opnieuw lukken. Martin Jol was acht jaar geleden trainer van de Amsterdammers.

    De trainer kan zich die wedstrijd, die Ajax met 2-1 won door goals van Luis Suárez en Mounir El Hamdaoui, nog goed herinneren. "In de Arena hing een gigantische sfeer. Al die vlaggetjes. Je moest er niet aan denken dat het toen niet zou lukken, maar het lukte wel", vertelt Jol aan het Algemeen Dagblad. "Kiev maakte vlak voor tijd de aansluitingstreffer, waardoor het nog even heel spannend werd. Maar wát een ontlading. Natuurlijk, het was geen prijs, maar het was feest op de tribune."

    Ook na de wedstrijd was het een gekkenhuis in Amsterdam. "Na afloop kwam teammanager David Endt de kleedkamer binnen. Hij zei: Jongens, er staan allemaal supporters buiten. Of we even mee wilden komen. Stonden daar duizenden fans op dat parkeerdek ons toe te juichen. Ja, dat was leuk, heel leuk."

    Hoe Jol de kansen van Ajax nu inschat? "Ik weet niet of Kiev net zo sterk is als destijds, maar het is wel een club die zich normaal gesproken kwalificeert voor de Champions League. Toch geef ik Ajax nu meer kans. De club heeft goede aankopen gedaan. Ik zeg 70 procent tegen 30 dat ze doorkomen."

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:57
    Is dat Jack Nicholson niet op de foto?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:58
    Nee, Dik Jol.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:07
    Je zou er maar serieus op in gaan , hij bedoelde het sarcastisch!. Als we de bal circulatie hoog houden , dan gaat Kiev er aan. Kiev is een gelouterde ploeg Europees en daar moeten we niet te makkelijk over denken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40981
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:09
    Jij kent onze Chinees kennelijk nog niet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:10
    Is dat serieus een vraag? Heb zeker een jaar ruzie met hem gehad. Nu kunnen we door 1 deur
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:12
    Ruzie is een groot woord; we hebben weleens een meningsverschilletje gehad ja;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:14
    Nou dat liep toch vaak hoog zat op! Maar dat is verledentijd. Jij ken er ook niks aan doen dat je voor psv bent 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:15
    Nee dat klopt, zo ben ik opgevoed.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:19
    Daarom, niks mis mee! We zijn nou eenmaal rivalen , en dat kan ook gewoon op een leuke manier.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7201
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:31
    Ik zeg 72,384 procent. Gewoon 1tje meer dan de tegenstander maken, zei een wijs man! Maar das logisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:32
    Of uit meer goals maken en 2 x gelijk 😂
    Vind ik leuk
    phritzzz +2970
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Ja leuk die percentages! Alsof Jol de wijsheid in pacht heeft. Als ik hem goed begrijp zegt hij dat als Ajax er 10 keer tegen speelt, ze 7 keer winnen. Klinkt alsof hij er een wetenschappelijk experiment op los heeft gelaten. Hopelijk vallen die komende twee wedstrijden in die 7 keer van Jol dan ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:12
    Precies ja, het is maar een spelletje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:37
    Wat heb ik hier nou weer mee te maken?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1388
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:25
    Nee ...zijn flow zit meer in zijn mond dan in zijn hoofd...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:09
    Zowel Ajax als PSV hebben een stugge en zeer lastige tegenstander geloot. Beide ploegen gaan het zwaar krijgen tegen deze noeste Oostblokkers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:11
    Helemaal mee eens, beide ploegen houden van het doel schoon houden. Maar toch gaan we beide door chinaboy
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:13
    Ik ben er niet zeker van, maar hopelijk krijg jij gelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:15
    Psv wint vanavond met 0 1. En ajax morgen met 2 0.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Winnen vanavond he!
    Vind ik leuk
    MR - +118
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:58
    De statistici geven de Nederlandse ploegen wat meer kans, iedereen is erg voorzichtig hier. Maar de bookmakers zijn minder voorzichtig (iig meer dan 50% kans, vooral PSV (is zelfs in de uitwedstrijd al kansrijker dan Bate Maar het blijven cijfers, je weet het nooit natuurlijk. Maar er is kans!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:28
    We gaan het zien maar ik ben er niet gerust op.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1754
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:32
    Als hij serieus was dan had hij martin jol geschreven ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:18
    Klopt dat zag ik ook een paar minuten later
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:17
    Je praat wel over de man waaraan Frank de Boer als coach zijn eerste kampioenschap met Ajax te danken had. Nee, niet Dik ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Bullshit +1418
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:29
    Dikke Jol?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:12
    Ja, dat bedoelde ik inderdaad met Dik Jol.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +701
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:59
    Tis Jol! Die vlaggetjes prachtig vind!
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Opgegroeid in Scheveningen he, krijg je vlaggetjesdag met de paplepel ingegoten.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +701
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:23
    Scherp!!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18
    Here's Johnny!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Legendarisch. Prachtige kop heeft die vent. En dan bedoel ik Jack.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:24
    Ik dacht al ,niet martin toch 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    @ 0-0-etje.
    He flew over the cuckoo´s nest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:54
    Waar is (hou je d'r buiten) Cock?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:58
    Als Ajax net zo speelt als tegen VVV geef ik Ajax 30%
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:00
    Als, als je nooit neukt dan blijf je maagd, als als als, nogmaals ALS is DOOD :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:02
    Vond je Ajax goed spelen dan ? Zonder Neres was het gelijk een stuk minder. Die Oekraïners zijn echt goed in counteren en Ajax mist echt snelheid achterin.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    snorrepof +1195
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:04
    Oekraïners. En heb je de wedstrijd tegen Slavia Praag gezien? Het is helemaal geen counterploeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:06
    Nee heb ik niet gezien maar goed Ajax is onder druk echt slecht zag je de laatste minuten tegen VVV wel ze liepen gewoon door de verdediging heen van Ajax haha ja klopt Oekraïners dacht ff aan Psv pff haha
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:06
    Dat zeg ik niet, ik zeg alleen aan ALS heb je niks :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Je zegt sowieso niks je typt 😋 nee maar ff serieus je heb gelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
    Vraag maar aan Fernando Ricksen.





    Rapporteer me maar
    Vind ik leuk
    fr1963 +3141
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:22
    daar staat het hele internet volgens mij vol van...zoals bijna elk artikel op deze site....
    Het is wel een feit dat als ajax alles nu wint Europees, ze de CL hebben gewonnen....
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40981
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:09
    Wat dacht je van snelheid voorin? Een nog groter probleem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18
    Klopt Tadic is Traag Huntelaar is traag Ziyech gaat Alleen Neres is snel.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40981
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:38
    Juist. Daarom is het gemis van Neres echt een fors probleem. Zeker als ie Donny niet opstelt; onze enige man met diepgang nog.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:17
    Valt me ook wel op dat je niet meer op mij reageer! Dat is ook weer nieuwe sinds een tijdje. Dus bij deze sorry van mijn reacties aan jou gericht.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:28
    Waar heb je het over :) Wanneer je denkt dat ik iets tegen je hebt, dan heb je het mis! :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:31
    Normaal reageerde we op elkaars reacties, de laatste weken geen enkele reactie terug en dat na 2 of 3 jaar VP valt wel op niels
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:36
    Het is Niels, met hoofdletter, anders voel ik me zo klein :) Maar er is niks aan de hand, ik heb niks tegen je en wanneer ik dat wel zou hebben dat had ik allang gezegd dat je de kolere kan krijgen, zo ben ik dat weten er hier meer dan genoeg :) Ik ben namelijk niet zo hypocriet!

    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:38
    Oké dan is het goed 😉 ja daarom vond ik het zo raar, jij bent net als ik niet op je mondje gevallen. Ga je morgen?
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:42
    Ja ik ben er morgen samen met mijn broer en schoonvader, weer op en neer van Poppel naar Amsterdam :)

    Ik zit al bijna 2 maanden op de camping, en de vakantie duurt nog wel een paar maanden langer, ik kan niet werken, dus alle tijd om andere dingen te doen, al gaat dat soms ook wat moeilijk haha :) Misschien dat je het nog niet wist, in mei ben ik geopereerd , en sinds dien heb ik 3 plaatjes, meerdere schroeven in mijn been zitten, maar komt goed :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:46
    Poppel is best dicht bij Tilburg, overigens een mooie omgeving. En nee dat wist ik niet, zit hier niet meer met regelmaat op. Maar heb je een onguk gehad, of is het echt een noodzakelijke operatie geweest? En is de operatie goed gegaan?
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:56
    Ja een ongeluk, was overigens eigen schuld, ik reed te hard :( Operatie is trouwens goed gegaan, gelukkig wel :)

    Klopt Poppel is dichtbij Tilburg :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:24
    Mijn oud collega woont daar, die heet toevallig ook niels haha. En ben natuurlijk ook niels. Gelukkig man, te hard met? Auto, brommer quat
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:20
    Met de auto, dom dom geweest :(
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:59
    50/50, 70% is wel erg optimistisch, zowel Ajax als PSV gaan het gewoon moeilijk krijgen!

    Hopelijk gaan ze alle twee door, laat de euro's maar eens vallen in Amsterdam en Eindhoven :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:09
    Niet gewaardeerde reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:00
    Ajax heeft goede aankopen gedaan en hij weet niet of Kiev net zo sterk is als destijds 70/30? Vreemde beredenering, maar goed het is Martin Jol hé......

    Ik denk ook dat de kans overigens 70/30 is dat Ajax doorgaat en dat is gebaseerd op mijn enorme voetbalkennis welke ik in al die jaren heb opgebouwd.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5047
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:20
    Onzin, ik denk dat vele Kieff niet kennen. Word eerder 50-50 zeg ik als Ajacied.. Heb Kieff dit seizoen 2x tegen S.Donesk gezien ruime samenvattingen, en ook Europees.
    Voor de SC en de competitie won Kieff dit seizoen al tegen Donesk, Donesk vind ik een geweldige ploeg, en Kieff had het vermogen ze vaak weg te drukken, Donesk een hoog niveau maar ze hadden moeite met de pressie de hoge druk die Kieff zette. Kieff een ervaren ploeg met goede talenten, laatste 10 wedstrijden 1 goal tegen maar. Dus jij met je voetbalkennis;) zoals je zegt, waar baseer je die 70-30 op??
    Vind ik leuk
    Niels92 +27696
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:29
    Ik ken Kieff ook niet gozer :)
    Vind ik leuk
    Nummertien +5047
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:20
    Haha, Kyiv dan op zijn Oekrains;)
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:10
    Sorry, maar ik kan echt geen discussie aangaan met iemand die mijn voetbalkennis in twijfel trekt en het vervolgens heeft over Kieff en Donesk?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5047
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
    Als je inhoudelijk niks te zeggen hebt, zeg dan niks.
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:31
    Ik zou zeggen, houd die gedachte vast!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5047
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Je kan dus niet zeggej waar je die 70-30 op baseert. Ik heb die club wel gevolgd en veel opgezocht en het niveau gezien tegen Shakhtar Donetsk.

    Als je het gesprek niet kan aangaan, heb het dan niet over voetbalkennis want die etaleer je daarmee inhoudelijk niet
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:41
    De cijfers die uit de tweeluik tussen Ajax en Kiev komen zullen boekdelen spreken en dan zul jij denken potverdikkie die gozer heeft er echt kijk op. Ik wil dan voortaan ook geen getwijfel meer hé aan mijn voorspellingen, afgesproken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:02
    Als ajax zo speelt als tegen luik moet het lukken. Vond ze toen frivool spelen. Hopelijk kunnen ze dit morgen ook laten zien!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:22
    Nogal een verschilletje Kiev of Luik
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:24
    Ik ken nog een verschil. De wedstrijd tegen kiev moet nog gespeeld worden voor je er over kan oordelen. Pas dan kun je ook zeggen het was maar luik dat ajax zo goed was.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:26
    Hoe vaak heeft Luik de poulefase van de CL gehaald en hoe vaak heeft Kiev dat gedaan ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:32
    Resultaten van het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:34
    Dus als ze tegen Barcelona net zo spelen als tegen Luik kunnen ze ook wel winnen :) Nee duidelijk, ik snap het nu
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Klopt precies. Is zelfs al een keer gebeurd, maar nu gaan we het verleden er toch weer bij halen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:47]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:39
    Ach, het is maar wat de tegenstander toelaat. en als je het nou over het verleden hebt: Jij haalde de wedstrijd tegen Luik er toch bij ?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:03
    60/40
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:04
    Ajax heeft zulke goede aankopen gedaan,ze pakten zelfs een punt tegen Heracles
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:05
    AJAX gaat winnen van kievt
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:19
    Wie? Kieviet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
    Kieft
    Vind ik leuk
    Neus +264
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:06
    Ajax wint thuis gewoon. Uit in Kiev zal het een stuk moeizamer gaan.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:40
    Winnen van Kiev is niet gewoon voor een Nederlandse club
    Vind ik leuk
    Neus +264
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:56
    Ah ok, bedankt....

    Bedoelde ook meer dat er niet teveel discussie gevoerd hoeft te worden over morgen.
    En, Ajax heeft nog nooit verloren van Kiev... ;)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:41
    Ik bedoelde dat we niet in de positie zijn om clubs uit Servie, Kroatië, Wit-Rusland e.d. te onderschatten en Dynamo Kiev al helemaal niet
    Vind ik leuk
    Neus +264
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:08
    Ik onderschat hen ook niet. Maar ben van mening dat Ajax Dynamo Kiev thuis zeker kan pakken. En de uitwedstrijd zal een stuk lastiger gaan.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:20
    Ja maar op basis waarvan denk je dat ? Kiev is vaste klant in de poulefase van de CL
    Vind ik leuk
    Neus +264
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:38
    Dat laatste is niet correct. Ze spelen wel elk jaar Europees voetbal maar niet altijd in de Champions league...
    En ik denk dat op basis van het feit dat het een thuiswedstrijd is, ik verwacht dat het grotendeel van het publiek weer voor een fantastische sfeer gaat zorgen waardoor de spelers een extra stimulans zullen krijgen. Ik denk dat omdat Ajax zeer waarschijnlijk het meeste balbezit zal hebben en het spel zal bepalen (uiteraard oppassen voor counters), en ik verwacht dat de bal echt wel 2 of 3 keertjes goed zal gaan vallen...

    Zo, vind het wel enorm fijn dat ik mijn vertrouwen in een goede afloop moet onderbouwen aan je... Zou raar zijn dat ik als Ajax-supporter naar de wedstrijd ga en zeg: "mwoah, ik denk dat we met 0-3 verliezen vanavond, maar hey, wat zijn we lekker uit!"
    Vind ik leuk
    Muscles +840
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:06
    Ik was erbij en nog steeds voel ik die unieke sfeer. Iedereen stond en bij de extra tijd had ik mijn stopwatch ingesteld waarbij de mensen om de seconde vroegen: hoe lang nog? Met een maximaal Adrenaline niveau en hartslag 180 was de ontlading een feest. Sloop Kiev in de Arena en maak ons weer gek van vreugde
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:07
    Goede selectie. Slechte kut trainer. Tel uit je winst. Tijd om Peter Bosz of Frank de Boer terug te halen.
    Vind ik leuk
    Summit +581
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:12
    Frank de Boer als je blieft niet. Krijg je weer hemeltergend saai voetbal. Nog ten Hag eruit bij een kampieonschap?
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:40
    Met die prutser Ten Hag als trainer wordt Ajax nooit kampioen. Dat er supporters zijn die er ook nog in geloven. Het voetbal is niet om aan te gluren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:44
    Heb je de wedstrijd tegen luik gezien? Dat was toch wel vrij aardig?
    Vind ik leuk
    Summit +581
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
    Bij de Boer wel om aan te gluren zeker? Dat was pas saai. Saaier kan niet. Ten Hag is een prima trainer. Ben alleen benieuwd hoe hij Ajax laat presteren tegen hele goede tegenstanders zoals Real, City en B. Munchen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:23
    de Boer kon nog geen aankopen van pakweg 5 miljoen doen,
    moest het doen op middenveld met de hemeltergende Blind die maar bleef breien, en ziedaar een van de topaankopen van Ajax....

    Altijd dezelfde fout, geen gatendichtloper/stofzuiger op het middenveld, het vertrek van Sanchez is nooit goed opgevangen.
    Laat staan het geklungel met de backs.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:07
    Ajax nu aanvallend minder dan in 2010 en Kiev lijkt op het moment niet een ploeg die er veel lol in ziet om doelpunten te incasseren.
    Ik ga niet van mijn stoel tuimelen met een 0-0 in Amsterdam en en 1-0 in Kiev
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:19
    Zal een lastige klus worden inderdaad. Maar de aanval van nu vergelijken met destijds en het geringe aantal tegengoals van het huidige Kiev, heeft eigenlijk niets met elkaar te maken.
    Vind ik leuk
    Almaniak +77
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:16
    Op basis van wat maakt hij dan zijn inschatting? ‘Ze spelen normaliter CL en waren 8 jaar geleden stug, oh ja en ajax heeft aardig ingekocht’
    Kortom, Kiev onbekend en volledig uit de lucht gegrepen
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +301
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:24
    Hopelijk gaan Ajax en PSV gewoon beide door! Kan het Nederlandse voetbal wel gebruiken :)
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1276
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:29
    Typisch Nederlands. Jol kent de huidige tegenstander niet maar schat de kansen op 70/30. Maar waarom dan? Ik wil ook dat Ajax wint maar zulke verhalen slaan als een tang op een varken.
    Ajax heeft goede spelers maar ook wat valkuilen. Weinig snelheid achterin, geen balafpakker op het middenveld en zonder Neres weinig diepgang. Dus moeten ze zo spelen dat die tekortkomingen weg blijven en ze hun kwaliteiten die ze wel hebben kunnen gebruiken om door te gaan. Gezien de statistieken wordt het moeilijk, voor elke Nederlandse ploeg maar dat beseffen we nog niet echt. Elke club wil de CL dus elke ploeg doet er alles aan. Maar we gaan het zien, Ajax zal tweemaal volle bak gaan en hopelijk geeft hun kwaliteit de doorslag.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1418
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:30
    70 procent tegen 30.
    Gebaseerd waarop?
    Vind ik leuk
    krul +254
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:34
    ze hebben zkr redelijk tot goede aankopen gedaan jammer dat ze niet doorpakken.
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +80
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:54
    Kan nog tot 1 september
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:39
    Van verhalen en behaalde resultaten was deze trainer een ramp. Met Suarez en Huntelaar niet eens kampioen worden is dramatisch!
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +80
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:51
    Ajax wint met 3-1
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3422
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:23
    Denk eerder 0-2
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9800
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:54
    Zal voor beide geen gemakkelijke klus worden.
    Schat de kansen voor PSV wel hoger in dan voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8056
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:59
    Op basis van wat?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9800
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:41
    Op basis van dat ik Dinamo hoger inschat dan Ajax.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8056
    woensdag 22 augustus 2018 om 01:48
    Jij kijkt elke week Dinamo Kiev?
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi1 +1021
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:59
    Als alles met kansen wordt afgedaan, kunnen we alle wedstrijden als formaliteit zien. Ajax wint van den blinde uit Belgie, wordt door Heracles in eigen huis bijna op een nederlaag getrakteerd en wint met alle moeite van de wereld van VVV. Hoezo 70% tegen een Dynamo Kiev???
    Vind ik leuk
    Bill +785
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:06
    Jol? Laat me niet lachen.
    Had suarez en wist niet eens kampioen te worden. Het voetbal was zo slecht onder die gast niet normaal. Alle ballen werden naar voren gepeerd op suarez en dan maar zien wat er van kwam. Franky zette het in ene om en dat zonder suarez notabene. En zon jol durft dan 8 jaar later weer zijn bek open te trekken.
    Vind ik leuk
    Mari +9485
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:15
    Da's knap
    ""Ik weet niet of Kiev net zo sterk is als destijds, maar het is wel een club die zich normaal gesproken kwalificeert voor de Champions League"
    om dan toch een uitspraak te kunnen doen.
    En bovendien Ajax 70% kans geven.
    Ik geef Ajax ook veel meer kans 99%, maar niet op basis van de kracht van de tegenstander
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
    Zei de slechtste trainer van Ajax ooit 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:47
    Goede aankopen? Kunnen ze morgen waarmaken
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    Ik geef ze 71,33% kans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:58
    Dat die nog serieus genomen word heeft nooit wat berijkt
    Vind ik leuk
    slaski +2293
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:22
    Noemt hij Blind nu echt een goede aankoop ?
    Vind ik leuk
    fr1963 +3141
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:18
    ik geef ze 50% kans. Worden 2 spannende potjes verwacht ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:22
    Jol is misschien de beste trainer van Ajax in deze eeuw. Meeste punten (85), meeste goals (106), minste tegen (20) en voor het eerste weer sinds jaren geplaatst in de poule-wedstrijden. Ik heb nog nooit zoveel eencellig gelul gelezen als op deze site. Niveau nul!!. Huntelaar bij Ajax in 2010? Deze spits speelde toen bij Schalke 04. Elkaar nakletsen. Frank de Boer top? Weg bij Inter en weg bij Palace. Nu nog niets! Baggeraar. Jol top bij spurs en top bij Hamburg. Top bij Ajax ( 1e jaar), daarna zelf opgestapt. Top Bij Fulham. Doei!! Stelletje hersenlozen. 😜
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws