Domper voor Ajax: Neres niet in actie in Champions League-duel tegen Dinamo Kiev

    Domper voor Ajax: Neres niet in actie in Champions League-duel tegen Dinamo Kiev

    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:31

    David Neres komt woensdag niet in actie als Ajax het opneemt tegen Dinamo Kiev. De Braziliaan ondervindt nog te veel hinder van de blessure die hij opliep in de competitiewedstrijd tegen VVV.

    Dat heeft Erik ten Hag laten weten op de persconferentie. "Nee, hij kan niet spelen", aldus Ten Hag. "Het is een verrekking in de hamstring. We hebben nog geen idee hoe lang het gaat duren, maar morgen is uitgesloten." Neres viel tegen VVV-Venlo na 26 minuten geblesseerd uit. Toen was Zakaria Labyad de vervanger van Neres.

    Of dat nu weer het geval is wilde Ten Hag niet loslaten. "Labyad is een optie, maar er zijn ook andere opties. Ik zou ook met Donny van de Beek kunnen beginnen, dan moeten we het elftal wat omgooien."

    Acht jaar geleden slaagde Ajax erin zich ten koste van Dinamo Kiev te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League. Na de 1-1 in Kiev won Ajax in eigen stadion met 2-1. Dit keer speelt Ajax eerst thuis.

    Plaats een reactie

    Garinsha +4602
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Kappe met dat kunstgras nou hoor hey!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:51
    Zolang jouw clubje hun eigen belang voor het algemeen belang blijft zetten komen we nooit van kunstgras af en dit geld wel voor meer clubs, allemaal klagen maar er iets aan doen ho maar.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1462
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:02
    Nee ze zien het als een melkkoe. Het is er neer gelegd vanuit financiële overwegingen en ze willen het alleen opruimen als ze er geld bij krijgen. Knvb is gewoon te afwachtend in deze en blijft een oordeel met daaraan gekoppelde actie maar voor zich uitschuiven, dit is typisch knvb, lekker lang lullen en niks beslissen terwijl België ons op alle fronten ruim voorbij is gestreefd maar vooral niets veranderen. Als we een gouden generatie hebben staan ze weer vooraan om zichzelf op de borst te kloppen omdat ze niks gedaan hebben.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:47
    Het zijn de clubs die de beslissingen moeten nemen! Maar niemand denkt aan het grote geheel alleen aan zichzelf.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4602
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:23
    Tja.. ik ga daar niet om maar idd. Ze moeten eens om de tafel gaan zitten want dit verhaal heb ik al vaker gehoord.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:21
    Kappe met dat dakje dicht. Kappe met een andere wedstrijdbal. Kappe met oneerlijke verdeling tv gelden.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4602
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:22
    You mad?
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:38
    Nee hoor hey, kunstgras is een keuze die alle clubs kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4602
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:23
    Waarom reageer je dan op mij alsof ik dingen bepaal binnen ajax?!?!
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:50
    Dat zeg ik toch niet. Maar er zijn veel meer zaken incorrect. Niet alleen het kunstgras is oneerlijke concurrentie. De devaluatie van het niveau en alle blessuregevallen ligt echt niet alleen aan het matje waarop gevoetbald wordt.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4602
    dinsdag 21 augustus 2018 om 23:22
    Je somde anders wel heel wat dingen op maar dat terzijdr..in dit geval van neres zeker wel.. je ziet ook hoe het ontstaat omdat het gewoon te stroef is..
    Vind ik leuk
    ruite083 +122
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:57
    ja en dat is nu juist zo raar, de KNVB moet nu toch echt de regie in handen nemen, en in 1 a 2 jaar de bestaande kunst grasvelden vervangen door echt gras al zal de ex voorzitter van Heracles Jan Smid, er niet zo gauw aan toegeven, hij was tenslotte de eerste voorzitter van van een bvo die op kunstgras ging spelen.(ten cate) !!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:35
    Of een zegen .nu kan de jeugd de kans krijgen
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    De jeugd een kans geven tegen kiev..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Komt goed morgen tegen Kiev met maar op
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Beste buitenspeler van de Eredivisie, balen dat ie niet kan meedoen. Die gaan we missen.

    Vanavond PSV, morgenavond Ajax, beide in de CL. Een genot voor de Nederlandse voetballiefhebber!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37]
    Vind ik leuk
    Deck010 +4653
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
    Nou niet gelijk gaan overdrijven hoor.
    Als Ajax snel handelt kan Boetius misschien nog aansluiten ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:40
    Uh.. nee.. bedankt!
    Vind ik leuk
    Deck010 +4653
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Ah toe nou joh......
    Kost echt niet veel hoor. Tegen elk aannemelijk bod is hij af te halen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Gratis is nog te veel sorry maat..
    Vind ik leuk
    Deck010 +4653
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:49
    Jammer....heb het geprobeerd. Sorry Martin, niet gelukt.
    Ik ga Raiola wel effe bellen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:56
    Denk dat een aanbod als je krijgt er een €100.000,00 bij mogelijk iets meer zal helpen ;)
    Vind ik leuk
    Deck010 +4653
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:59
    Daar doen wij niet aan. Hooguit gratis weg als je veel voor de club betekent hebt ;-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01
    Dat gaat dan een mooi statement worden over Boetius bedankt voor je grote bijdrage van hoe het niet moet en tot nooit ;)
    Vind ik leuk
    Deck010 +4653
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03
    Hahaha, laten we het allemaal maar niet te serieus nemen. Anders krijg je zo'n zure kop joh.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3644
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:59
    Alleen met detachering mogelijkheid.. Tweede divisie in Zuid Afrika (Bij Ajax Capetown) lijkt me een competitie die hem op het lijf geschreven is. ;)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2442
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Nu je het zegt 🤔
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:59
    Haha hoe aantrekkelijk dat ook klinkt, toch bedanken we daarvoor ;-)
    Vind ik leuk
    Deck010 +4653
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:02
    Ik blijf het toch proberen hoor. heb straks nog een telefonische afspraak met Mark van Bommel dus als er enige interesse is moeten jullie snel handelen.
    Ik verwacht dat ik dit multitalent binnen de kortste keren verkocht heb. Hij is ook in te zetten als publiek, hij kan lekker klappen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    woensdag 22 augustus 2018 om 01:52
    Haha vooral blijven proberen ;-)
    Vind ik leuk
    Dezeun +4297
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:41
    Brste buitenspeler daar verschillen de meningen over
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:00
    Dat mag he, er zijn zo veel goede buitenspelers in de Eredivisie. Neres, Lozano, Berghuis, Jahanbahsh etc.

    Erg goede spelers die qua niveau erg dicht bij elkaar zitten.

    Edit: Jahanbakhsh is natuurlijk al vertrokken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    24Nick040 +22
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:36
    Ach Labyad.. what's the difference?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
    Ik hoop voor je dat deze reactie niet serieus is.
    Vind ik leuk
    24Nick040 +22
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    Goh!.. zou je denken..
    Vind ik leuk
    michelhx +3505
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
    Ligt aan de ernst van de verrekking. Ik kan er helaas maar al te goed over mee praten, maar bij een lichte verrekking sta je al snel 3 weken aan de kant in het amateurvoetbal. Bij de profs een dag of 10, lijkt me. Bij een zware verrekking zal het al snel richting de 3 weken gaan bij een profvoetballer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:53
    Heb ooit 9 maanden buitenspel gestaan vanwege een gescheurde hamstring word je niet blij van.
    Een verekking kan echter snel overgaan met name door genoeg rust te nemen.
    Vind ik leuk
    Strijp +11033
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
    Dat er niet veel bekend is over zijn hamstring blesure is alleen maar goed nieuws.
    Vind ik leuk
    Foebele +53900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:38
    Ajax mist buitenspelers met diepgang, David is de enige en die valt nu weg. Cerny zou ook wel meer diepgang kunnen brengen maar die jongen is zo vaak geblesseerd geweest dat het lastig te zeggen is of hij ooit de potentie eruit weet te halen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38050
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03
    Precies. Diepgang en snelheid. Donny moet spelen voor de diepgang nu. Denk ook dat die speelt gezien dit interview. Snelheid zullen we blijven missen nu voorin.

    Labyad hebben we sowieso niks aan.
    Vind ik leuk
    Foebele +53900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Inderdaad, Labyad hebben we echt helemaal niks aan, snap zijn komst ook niet, is puur een Ten Hag dingetje geweest.

    Een buitenspeler zullen ze niet zo snel halen, zeker niet als Ziyech blijft en dat snap ik best wel, maar helaas pakt het nu even kut uit dat we die broodnodige diepgang missen.

    Ik vind het gewoon naief dat trainers de volledige druk van die diepgang op de backs leggen, dat is veel te veel gevraagd van zulke spelers, ook omdat het een veel hogere hoeveelheid meters zijn die je moet afleggen als back, dat kun je niet 90 minuten volhouden en maakt je kwetsbaarder verdedigend gezien.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38050
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:20
    T is idd ff pech met de buitenspelers. Cerny en die andere nieuwe dude van Mechelen zijn nog geblesseerd.
    Noa Lang en die andere rappe van Jong (rechts, kom ff nie op zn naam) komen er wel hard aan. Wie weet kunnen die wat binnen nu en een jaar. Zij hebben in ieder geval wel snelheid en diepgang.

    Dat back verhaal vind ik idd ook erg vreemd. Zeker omdat we doorgaans met fors aanvallende middenvelders werken. Duurt ook veel te lang voor backs voorin zijn.

    Vond de tactiek van Frank de Boer (met Tete en later Veltman kon ie ook nie veel anders) wel een logische. Laat je rechtse middenvelder de ondersteuner van de rechtsbuiten zijn. Dat deed Bazoer toen goed. Die is er sneller dan je back (dichterbij) en levert achterin minder risico's op.
    Vind ik leuk
    Foebele +53900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:45
    Het is allemaal achterhaald in mijn optiek, buitenspelers die naar binnen komen heeft even gewerkt toen Robben dat heel goed deed en anderen, maar inmiddels is iedereen er volledig op voorbereid en loop je zodoende alleen maar je eigen ruimtes dicht en krijg je een handbal opstelling met veel ruimte in de rug omdat de backs inderdaad wel moeten.

    Gewoon weer buitenspelers die hem voor slingeren, dan komen de spitsen tenminste weer tot hun recht, want tegenwoordig kun je beter zonder spits spelen en een extra nummer 10 wat meer ingezakt neerzetten, want anders zet je iemand tussen 3 man en dat is niet wat spitsen beter maakt.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38050
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:35
    Haha dat vind ik al jaren ja. Robben is exceptioneel.
    Een Overmars destijds, maar ook Neres nu vanaf links viel me op!, ging veel buitenom, maar ook gewoon binnendoor om gevaarlijk te zijn.

    Dat spitsenverhaal zie je al weet ik veel hoe lang terug bij Ajax. Iedere spits verzuipt vele wedstrijden door al die spelers te dicht op hem en een gebrek aan normale voorzetten.

    Dat was ook het tactisch falen van Ten Hag tegen Heracles. Neres op rechts (naar binnen) en Tadic op links (liep overal, dus ook in t midden) die het veld zo klein maakten. Zeker met al die middenvelders van Ajax die t liefst aanvallen en geen diepgang hebben buiten Donny.

    Neres op links is daarom echt een verademing. Snelheid, passeerbeweging en een voorzet. Maar komt ook geregeld in scoringspositie zoals bleek tegen de Belgen.
    Vind ik leuk
    Foebele +53900
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:44
    Overmars ging vaak buitenom en gaf gewoon voorzetten met zijn mindere linker.

    Neres vond ik vorig jaar op rechts ook wel prima voorzetten geven, hij had toch ook een flink aantal assists, maar op links hoeft hij minder de 16 in te snijden dan hij moet op rechts.

    Ziyech en Tadic zwerven veel en dat kan ook goed zijn, maar dan moet je wel anderen hebben die de diepgang er in houden.

    Donny vind ik momenteel uit vorm, snap niet dat hij niet extra hard werkt in het veld met afjagen, diep gaan en al het andere, ik vind Ziyech daarin toch voorop lopen qua druk zetten en ballen afpakken en dat is ergens best gek.

    Ben een beetje teleurgesteld in Donny, gewoon knokken ouwe, niet gelijk over transfers praten ofzo.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4501
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    Blijf het schandelijk vinden dat clubs plastic velden hebben, als je geen gras kan/wilt kopen dan behoor je niet in het betaald voetbal. Schande KNVB dat je zo onze competitie te kakken zet!

    Ziyech op de flank en vdBeek er weer bij op het middenveld lijkt me een goede optie.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:41
    Je kunt jullie plaggeveld, vergelijken met kunstgras.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03
    Dat is zwaar overdreven, zelfs het slechtste veld wat er ooit in de Arena gelegen heeft is nog beter dan dat kunsgras.

    Overigens moet jij je mond er over houden, kijk eens naar jullie veld van afgelopen winter. Was net een ijsbaan!
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:19
    Bij jullie is het al jaren zo.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    woensdag 22 augustus 2018 om 01:47
    Dat ligt niet alleen aan ons he.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    woensdag 22 augustus 2018 om 06:36
    Waar ligt het aan dan.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2507
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Die woestijn in de Arena kun je met goed fatsoen toch ook geen gras noemen wel!
    Vind ik leuk
    Nummertien +4501
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    Het is gras, nieuw gras wat nog niet perfect is. Laatste jaren hadden we goede grasmatten. Deze heeft wat meer tijd nodig, en daar word hard voor gewerkt nu. Maar laten we dat niet vergelijken met de kunstgrasvelden wat ook nog is gevaarlijk is voor spelers die gras ondergrond gewend zijn...
    Vind ik leuk
    phritzzz +2507
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:55
    Dat zeg ik: woestijn
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:55
    Hoeveel grasmatten zijn er wel niet ingegaan, geloof dat de fabrikant af en aan rijd daar. Geloof zelfs dat die ze bed heb staan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    En wij dan? Wij huren het stadion van de gemeente. Diezelfde gemeente koos voor een WK hockey en flikkerde er kunstgras in. Wat nu?


    De club is wel in gesprek. Het is nu echt gras of weer vijf jaar die troep.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4501
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01
    Met jou kan ik wel praten, figuren als utca zijn heel de dag bezig om alleen maar onzin te schrijven. Bij jullie ligt dat iets anders idd, ik vind ook dat de KNVB hier meer in moet doen.
    Duidelijke regels, kan toch niet zo zijn een competitie die al elk jaar afzakt, en dan ook nog is onder twee verschillende ondergronden gespeeld word. Veiligheid van spelers moet ook voorop staan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:08
    Tel er de ABBA en VAR bij op. Nederland probeert innovatief en interessant te zijn maar faalt faliekant.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:02
    Er zijn natuurlijk uitzonderingen, jullie zijn daar één van.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88860
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Maar die troep moet er wel uit. Hoop dat de lokale kut overheid meewerkt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7137
    woensdag 22 augustus 2018 om 01:51
    Dat valt te hopen ja, er wordt voor genoeg minder belangrijke dingen meer geld uitgegeven.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:24
    Schande dat het dak dicht gaat als het regent. Schande dat er met een andere wedstrijdbal gespeeld wordt. Schande dat de tv gelden niet eerlijk verdeeld worden. Schande dat de Var in het ene stadion meer camera's heeft dan in het andere.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:39
    Dit is wel echt balen hoor. Je zou bijna VVV aanklagen wegens de slechte ondergrond waarop dit is gebeurd.

    Vind ik leuk
    Dezeun +4297
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Raken ook nog steeds spelers geblesseerd op echt gras
    Btw ben ook geen voorstander van kunstgras
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Dat klopt zeker,

    Echter is het niveau gras van VVV nog slechter dan de vriendenclub bij mij in het dorp.

    Je zag continu dat ze bleven haken. dus het risico is vele malen groter.

    Vind ik leuk
    Mari +7594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:41
    Dit is een zeer groot gemis. De man die voorin een mannetje kan uitspelen en scoren.
    Ajax moet niet met een vervanger op zijn positie dezelfde tactiek hanteren.
    Ik zou nu voor 4-4-2. gaan. Met Donny van de Beek . Tot nu toe was hij bij mij wisselspeler
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    Mo +11374
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:42
    Liever Donny eerlijk gezegd dan Labyad. Vond Labyad heel zwak afgelopen zaterdag
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:46
    Labyad blijft het hele seizoen zwak
    Vind ik leuk
    03051988 +188
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:53
    Dat hopen jij en je onderbuik, maar iemand na 1 wedstrijd gelijk afschrijven is ronduit dom.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Please Donny. Mag wel een vleugelspits bij Marc.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
    Misschien kunnen we Lozano lenen?

    Die speelt na vanavond toch geen europees voetbal meer :)
    Vind ik leuk
    Leeuw +5527
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:45
    80 miljoen neertellen en ik breng hem persoonlijk.
    Vind ik leuk
    Mari +7594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:51
    Verklaar eens waarom buitenlandse clubs nog steeds geen bod op hem doen. Ik denk dat ze hem toch niet goed genoeg vinden
    Ik denk dat na vanavond Bergwijn weg is. Hij maakt 2 goals en speelt Bate helemaal dol.
    PSG denkt; hoe kunnen we dat hebben gemist
    Vind ik leuk
    Senn +6928
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:04
    Als wij toch maar tevreden met hem zijn!!
    Vind ik leuk
    Mari +7594
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:21
    Da's helemaal waar
    Vind ik leuk
    phritzzz +2507
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:05
    Ik weet het niet. Misschien denken ze in het buitenland wel hetzelfde als bij PSV. Laat hem nòg een jaartje bij PSV rijpen/ aankijken of het echt wat is. Hij is nog jong zat. Ik denk ook dat onze Italiaanse pizzabakker een deal heeft gesloten met PSV. Alleen als er een echt grote club langskomt, gaat hij weg.'

    Aamgezien Italië en Engeland al op slot is gegaan wordt die kans almaar kleiner.

    We zullen zien!
    Vind ik leuk
    phritzzz +2507
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:48
    Ja hij is leuk! (die over Lozano dan hè)
    :)))
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Leeuw +5527
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Waarom is dit nieuws? Iedereen die afgelopen wedstrijd heeft kunnen volgen weet dat hij geblesseerd raakte en langer uit rolatie is.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6540
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:54
    Nope. Sinds GDPR is het giswerk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Ajax heeft toch 60 selectiespelers.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Labyad op de tribune, die heeft niets te zoeken bij ajax.
    Vind ik leuk
    The Genius +3037
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Super kut dit natuurlijk voor in de eerste instantie Neres zelf, maar toch ook voor Ajax en daarmee het Nederlandse voetbal. We hebben die punten hard nodig!

    Daarnaast ga ik denk ik ook elk artikel waar een speler niet geblesseerd raakt (dat zijn ze bijna allemaal) roepen dat ze ook op kunstgras hebben gespeeld... wordt zo moe van die domme opmerkingen dat er meer geblesseerden zijn op kunstgras; het is onderzocht en simpelweg niet waar.

    Dat het spel veranderd is een hele andere discussie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:46
    Heb je cijfers van het onderzoek en de bron? Of roep je maar wat?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:02
    Is toch vrij simpel te vinden op het net.
    Bron 1:
    https://www.allesoversport.nl/artikel/feit-of-fabel-blessures-bij-voetbal-op-kunstgras-of-natuurgras/
    Bron 2:
    https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.kennisbanksportenbewegen.nl/%3Ffile%3D7499%26m%3D1484566087%26action%3Dfile.download&ved=2ahUKEwjf1NGzpv7cAhWC66QKHYsrBKMQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw0RRs37Paol8cM8dp0oIyPk&cshid=1534860112500
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38050
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:16
    Het klopt dat er helemaal niet meer blessures zijn door het kunstgras zelf. De mensen die dat roepen, roepen om maar iets te roepen natuurlijk.

    Maar er zijn wel twee hele belangrijke zaken:
    1) 90-95% van de sporters vinden het op kunstgras allemaal lastiger sporten. Sowieso vindt men het duidelijk anders.
    2) En dat is wel degelijk relevant. Men heeft wel onderzocht dat er een verband is tussen wisselende ondergronden en blessures. Sterker nog; de auteurs van de diverse onderzoeken zeggen letterlijk (ik citeer het KNVB verslag ervan):
    ▪ Wisselen van ondergrond geeft klachten, veelal van pees(aanhechtingen).

    Dit laatste is toch wel echt een dingetje.
    Vind ik leuk
    Bill +589
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:44
    Klote! Dan krijgen we die labyad
    Vind ik leuk
    La Luz +525
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:50
    Welnee Billie, die kan het niveau helemaal niet aan. Tadic of Ziyech naar rechts en vd Beek erbij, klaar.
    Vind ik leuk
    Bill +589
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01
    Ja maar labyad heeft een streepje voor he bij die tukker.
    Vind ik leuk
    La Luz +525
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:09
    Die heeft hem het liefst lekker dicht tegen hem aan op de bank
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:45
    Dit zijn wel de wedstrijden waar Ziyech en Tadic en Blind kunnen/ moeten laten zien war ze menen waard te zijn. Succes Ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:48
    Idd nu moeten hun laten zien .Of ze hun transferwaarde wel waard zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:47
    Geen Labyad ajb. afgelopen weekend ronduit slecht,
    Snap voorlopig echt niet waarom Ajax hem gehaald heeft.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5749
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:02
    hol tor vriendje Erik
    Vind ik leuk
    Darter 876 +534
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:48
    Zonder Neres moet Ajax alsnog een goede uitgangspositie kunnen halen!!
    Kan niet zo zijn dat 1 speler bepalend moet zijn.... Ajax gaat gewoon winnen morgen! 🙈🙈
    Vind ik leuk
    De Haan +211
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:50
    Wordt moeilijker zonder neres. Maar hij is niet zo dragend als ziyech of Tadic/ de ligt. Moet dus op te vangen zijn
    Vind ik leuk
    La Luz +525
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:51
    Heeft Ajax nog een rechtsdragende speler die hem kan vervangen? ;-)
    Vind ik leuk
    De Haan +211
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01
    Getuige het schorre keeltje van hag weet hij wellicht wel het best welke kant er gedragen word door de jongens
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18075
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:50
    Dat wordt dus Labyad. Staat je dus met 10 man op het veld.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2288
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:22
    klopt je hoort mensen nu al bij zijn inval beurten fluiten die gaat he nog zwaar krijgen kan gewoon niet mee
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18075
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:55
    Labyad is alleen maar gehaald in een constructie om de afkoopsom van Ten Hag omlaag te krikken. Goede onderhandelingen door Van Seumeren.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6540
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:51
    Dit is zo ontzettend kut, ik hoop maar niet dat Ten Shag erover nadenkt om Labyad een plek te gunnen in de basiself.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12013
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:52
    Donny erin, Ziyech rechtsbuiten..
    Vind ik leuk
    windforce11 +1833
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:56
    Gewoon ff een nieuwe kopen
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +224
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:57
    Hattrick Labyad! Heeft ie dubbel en dwars zijn transfersom en salaris terugverdiend. Ik gun het Ajax zo.....kan hij lekker de rest van het seizoen de schoenen van de rest poetsen.
    Vind ik leuk
    Harmmm +29
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:00
    Jammer. Labyad was toch zeer matig tegen VVV. Al ben ik niet heel bang voor Dinamo Kiev. Ik vrees meer voor PSV, sla dat BATE hoger aan dan Kiev.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:19
    Dat mocht niet Bate
    Vind ik leuk
    inimini +2610
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:00
    Ajax kan ook makkelijk zonder Neres. Die linksback van Kiev kan alleen op een man spelen, dus dan speel je gewoon met een open rechterkant voor Mazraoui. Dan weet die LB ook niet wat hij moet doen. En dan lekker van de Beek vanuit het middenveld de ruimte in duiken.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03
    Jammer voor Ajax maar vooral voor Neres, speel dan gewoon met Ziyech en Tadic op de flanken en Donny erbij als de loper die ook voor de diepgang zal zorgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
    Het geld eerst beter verdelen , dan verdwijnt die plastic zooi als sneeuw voor de zon.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1011
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:08
    Mag ik ook wat geld?
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +250
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:11
    Hoop wel dat Ten Hag met Tadic en en Ziyech op de flanken gaat spelen en Donny op de plek van Hakim neerzet. Die Labyad was weer zo belachelijk slecht tegen VVV. Wat een dramaspeler zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:13
    Volgens mij zei ten Hagen na heracles dat v.d beek de eerste 3 wedstrijden zou starten
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:18
    Sorry maar wie is ten Hagen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:41
    Sorry ten Hag.
    Auto correctie stond aan.
    Lastig als je nieuwe telefoon hebt.....

    Wil het wel aanpassen
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:56
    Haha nee gekkigheid ik wou even de betweter uithangen 😜
    Vind ik leuk
    flipper +1528
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:14
    Die gaan we missen. 😥
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:17
    "Champions League-duel tegen Dinamo Kiev"

    ,,,kuchkuch...voorronde Champions League...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:57
    Minder roken jij 😜 haha nee je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Muscles +715
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:18
    Zet Noe Lang er maar in, die breekt er wel door
    Vind ik leuk
    Champ1 +235
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:20
    Die missen ze niet labyat is net zo goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:29
    Wutf?? Grapjas, Neres is beter...
    Vind ik leuk
    De fries +539
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:27
    Ten hag ; dan moet Donny erin maar dan moeten we het omgooien! Dus conclusie ? Donny erin dan kan Erik weer z’n hobby uitoefenen , de boel omgooien !
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20482
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:27
    Kunstgras clubs uit de ED.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:28
    Kunstgras is kut. Wat zal Ajax Neres missen, schat de kansen zonder hem wat lager in, de Ligt, Tadic en Ziyech kunnen het niet allleen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:31
    ***************Onana***************
    Mazroui***de ligt***Blind***Tagliafico
    **************schone****************
    *********vd Beek****F de Jong********
    Tadic********Huntelaar********Ziyech

    Wanneer ajax niet in balbezit is zal de jong meer naast schone spelen. Toch prima om uit te proberen
    Vind ik leuk
    alaaf +725
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:47
    Kunstgras mogen ze uitbreiden van mij, dan wordt ajax nooit meer kampioen
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:52
    Ze kunnen beter als een speer Kluivert terug halen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:27
    Triest.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:29
    Zo jammer je reactie.

    Ik kan het ook niet helpen dat je cluppie NEC gedegradeerd is.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:30
    Triest.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:32
    Kansloos
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:33
    Triest.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:35
    A,B,C,D,F,G,H,J,K,L,M,N,O,P,Q,U,W.V,X,Y,Z

    Deze letters zitten ook nog in het alfabet. Kun je misschien een ander woord mee vormen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:40
    Triest.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5749
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:58
    Onana
    Noussair Matthijs/Daley Nico
    Frenkie Lasse Carel
    Hakim KJ Tadic

    zo zou ik starten
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:06
    Kan me nog herinneren dat men liever Nerez kwijt dan rijk was en nu zou ajax niet meer zonder deze slaapoog kunnen?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38050
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:37
    Dat herinner je jezelf fout. Ik geen enkele Ajacied gehoord die Neres niks vond. Enkel wat supporters van andere clubs (misschien jijzelf wel?) die het een slechte aankoop vonden...
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:59
    Sjakie vond hem in het begin helemaal niets..(had niets van een buitenspeler, aldus het zwartje)
    Vind ik leuk
    LargoWynch +1175
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:10
    Altijd dat eeuwige gezeik, natuurlijk moet je als Nederlander gewoon voor zowel PSV als Ajax zijn, zelfs als verbitterde Feyenoord of FC Twente fan. PSV en Ajax moeten het halen, ze moeten presteren! Er is geen weg terug, Nederland heeft de punten keihard nodig om niet volledig achterop te raken in Europa. Als je onder deze omstandigheden als rasechte PSV of Ajax hater niet in het landsbelang de clubs kunt steunen dan ben je eigenlijk gewoon een verkapte landverrader. Clubsentimenten zijn leuk en aardig, maar die vervallen volledig als Nederland het water aan de lippen staat zoals nu. Een voor allen, allen voor een! De Leeuw moet brullen!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    edje2307 +364
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:19
    Ben jij dominee?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:44
    Ik hoop dat PSV behoorlijk af gaat en dat het nog lang na dreunt in de Ere divisie.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 17:18
    Steek al dat kunstgras maar in de hands!

    Ohnee, dan krijg je geel...
    Vind ik leuk
    hantayo +993
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:03
    vd Beek, prima vervanger, denk zelfs effectiever.
    Vind ik leuk
    edje2307 +364
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:17
    Achtergebleven in de coffeeshop?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:42
    "Het elftal omgooien...."als dat maar goed gaat....
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:01
    Neres wordt niet gemist, komt momenteel tekort voor EL.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Domper voor Ajax: Neres niet in actie in Champions League-duel tegen Dinamo Kiev