''Complexe zaak' voor Roda: 'aanwinst' blijkt geen dubbel paspoort te hebben'

    ''Complexe zaak' voor Roda: 'aanwinst' blijkt geen dubbel paspoort te hebben'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:11

    Roda JC heeft naast de Oekraïense spits Myroslav Slavov gegrepen, meldt De Limburger dinsdagmiddag. De transfer leek in kannen en kruiken te zijn, maar Roda blijkt de 27-jarige frontman niet te kunnen betalen.

    Slavov blijkt alleen over een Oekraïens paspoort te beschikken, terwijl de club ervan uitging dat hij ook de Oostenrijkse nationaliteit bezat. De spits geldt hierdoor als een speler van buiten de EU en moet vanwege de wetgeving in Nederland een salaris verdienen, dat voor Roda JC niet op te hoesten is. "Hij kan zowat in alle Europese landen spelen, behalve in Nederland", reageert technisch directeur Harm van Veldhoven, die spreekt van 'een complexe zaak'. "Slavov woonde vanaf zijn vierde jaar in Oostenrijk en heeft in Frankrijk en Duitsland gespeeld, we zagen mogelijkheden. Maar het is gesmoord in de paperassen."

    De spits zelf, die volgens De Limburger naam maakt als fotomodel, is verbaasd over de gang van zaken. "Op het laatste moment kwamen ze erachter dat ik alleen een Oekraïens paspoort heb, geen Oostenrijks. Toen ging het niet door. Terwijl ik er al zeker van was dat ik spoedig in Roda-shirt zou spelen", vertelt Slavov aan het medium Footboom, geciteerd door De Limburger. De voormalig jeugdinternational van Oekraïne tekende eerder dit seizoen bij Derde Bundesliga-club VfR Aalen, maar pakte al na een maand zijn koffers.

     

    Okay okay, ist ja auch schon das letzte Urlaubsfoto 🙈

    Een bericht gedeeld door Miro Slavov (@miro_slavov) op

    Plaats een reactie

    heytse +416
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:15
    Op en top amateuristisch, dit is voor een club die weinig geld heeft toch wel het eerste wat je uitzoekt
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:19
    Blijkbaar niet, daar hebben ze het geld niet voor. Die hebben ze allemaal verloren bij het reizen naar onbetaalbare spelers
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:25
    Wie interesseert zich nog voor dit nieuws , als we weten wat er over...2 uur en 35 minuten begint ??
    Vind ik leuk
    heytse +416
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:26
    Haha spannend idd, hopen op een goed resultaat dat we eens wat mooie dinsdagen en woensdagen erbij krijgen dit jaar.
    Vind ik leuk
    Mr bien +2701
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:34
    De vernedering door Wit-Rusland?
    Vind ik leuk
    Roya +1472
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:13
    Pas op met roepen vriend voor je het weet leg je eruit
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:52
    Succes vanavond
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:13
    Jij schijnbaar want je hebt het gelezen en de moeite genomen een reactie te plaatsen
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +178
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:56
    Apparently.... it's you.
    Of comment je deze woorden onder ieder artikel?
    Vind ik leuk
    Lampenpit +829
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:02
    Buiten dat moet je je ook afvragen of je een fotomodel uit de 3e divisie van duitsland moet willen halen.

    Als je het al erg vindt dat zo'n speler niet komt moet je je echt afvragen waarom je een voetbalclub begonnen bent. Dit soort spelers leidt je echt zo op en je gaat mij niet vertellen dat ook de complete limburgse jeugd wordt weggekocht door chelsea.
    Vind ik leuk
    Couto76 +635
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:24
    Maar die Slavov speelde dan ook Regionalliga, dat zijn amateurs. Dus wat verwacht je?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9471
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:18
    Model of spits?

    Als model hebben ze er niet zoveel aan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:20
    Hoezo hij staat model voor goed voetbal. Hij stond er bij, en hij keek er naar mentaliteit
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:32
    Bij welke club zag hij dan goed voetbal? De beste club waar hij de laatste 5 jaar heeft gezeten speelt op het 4e niveau in Duitsland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:34
    Dat weet ik niet, hij staat alleen voor model voetbal. Allemaal verwijfde nichten op rij
    Vind ik leuk
    Raptor +108
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:24
    Jaloers?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    woensdag 29 augustus 2018 om 17:11
    Die spelen toch ook regelmatig in de JC Arena soms met blonde haartjes en een paar weken later met een ander vreemdsoortig kapsel. Schijnbaar is het uiterlijke vertoon voortaan belangrijker dan het spel. Vroeger waren de meeste voetballers allemaal lompen figuren. Nu lopen ze allemaal modeshows met hun gekleurde schoentjes enzo.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:39
    en daarom kan hij er niets van of zo?
    Vind ik leuk
    pietprecies +6092
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:20
    Misschien dachten ze dat het een modelspits is?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:36
    Misschien verkoop je wel heel veel posters
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:39
    Het oog van sommige voetbalfans wilt ook wel is wat te checken hebben. De hetero mannen komen genoeg aan hun trekken met alle mooie dames die in beeld gebracht worden
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2706
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:37
    Ach het trekt misschien vrouwelijke fans die er een seizoenskaart voor over hebben.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5563
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:31
    Ik was afgelopen vrijdag in t stadion dus verwacht dat de tent nu vol zit
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:46
    Wel als hij model staat voor onverwoestbare kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Sloepie +10
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:54
    Nou sommige zien liever een knappe spits dan een lelijke ha ha ha
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    woensdag 29 augustus 2018 om 17:09
    Modelspits ;-)
    Vind ik leuk
    J.tee +75
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:19
    Bespaart toch weer , met het geld kunnen ze ipad screens ophangen voor de VAR.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:24
    We moeten van die buiten EU salarissen af in de wetgeving en gelijktrekken met bijvoorbeeld Belgie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:38
    En dan allemaal derderangs buitenlanders halen die niets toevoegen zeker?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:24
    nee, het gaat europees geweldig met allemaal die spelers uit de eu. de 3 grote clubs in nederland lachen zich helemaal kreupel met die regel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:40
    Weet jij toevallig hoe dat in elkaar steekt ? Is Nederland het enige land in Europa die deze regel hanteert?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
    Deze regel bestaat al sinds 1996 schijnbaar. Deze jongen kan zowat overal in europa voetballen, behalve in Nederland. Misschien tijd voor verandering.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:38
    Ja dat zal er dan ook mee te maken hebben waarom Nederland steeds verder achter raakt in Europa op voetbalgebied. Ik dacht altijd dat die regel voor heel Europa gebruikt werd. Thanks voor je reactie.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1436
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:28
    Hoe moet je als roda supporter hier weer op reageren !? ..
    Wat een amateuristisch beleid..
    Ach ja... foto model. ?..
    Volgens mij heeft doutzen kroes wel een Nederlands paspoort..
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:04
    Tja, gewoon laten gaan.
    Kan het beleid ook niet geheel de schuld van geven.
    Misschien heeft die speler zelf wel verteld dat hij ergens nog een Oostenrijks paspoort had.
    Vandaar dat hijzelf ook verbaasd was toen bleek dat het niet zo was.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5563
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:25
    Ook leuk in de spits!
    Vind ik leuk
    KARKANEL +148
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:51
    Ja heel amateuristisch. Zo zie je dat Van Veldhoven niet veel beter is dan Caanen.
    Vind ik leuk
    denman21 +64
    woensdag 22 augustus 2018 om 11:55
    en jij praat de stoet met azijnzeikerds na. Doe je goed.
    Vind ik leuk
    KARKANEL +148
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:57
    Gelukkig dat hij afviel omdat hij geen tweede nationaliteit bezat. We zakken steeds verder weg met het zoeken naar een spits. Derde Bundesliga in Duitsland. Kun je hier ook bij de amateurs gaan zoeken. Maar ja Blatter vonden ze niet goed genoeg terwijl die het nooit slechter dan Schahin had kunnen doen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:34
    Iemand moet echt iets aan die domme regel doen. Het is toch bezopen dat hij overal kan voetballen behalve hier?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:14
    Nee want welke jeugd komt nu nog door in België? Krijgen Belgische jeugdspelers daar echt de kans?

    Wat mij betreft prima zo. Beetje een drempel om derderangs paupers binnen te halen ten koste van je jeugd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:54
    Nou, in België zijn de afgelopen jaren toch behoorlijke spelers doorgebroken.

    Het is een domme drempel. Je houdt namelijk ook de grote talenten buiten. Die wel in de rest van Europa kunnen spelen. Echt superhandig. Terwijl er geen enkele drempel is om alsnog derderangs spelers te halen, als ze maar uit de EU komen.
    Vrij matig systeem dus volgens mij.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:00
    Zouden de echt grote talenten gekocht kunnen worden door clubs buiten de top drie? Zouden de grote talenten in het rechterrijtje willen ballen?

    En welke talenten zijn doorgebroken? Dendoncker?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 20:04]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:03
    'grote talenten'.
    Ik zie het zo, over de hele wereld lopen mensen met veel potentie en weinig potentie en alles er tussenin.
    De Nederlandse clubs moeten nu als enige meer betalen voor spelers die over het algemeen juist vrij weinig hoeven te kosten.
    De keus is voor onze clubs dus beperkter dan voor clubs in landen om ons heen.
    De kans dat je de verkeerde haalt heb je natuurlijk altijd, alleen nu kunnen ze kiezen uit minder spelers, dus kom je eerder bij een slechtere speler uit.
    Stel je kan kiezen uit een goede Belg, een goede Deen en een goede Braziliaan. De eerste twee kiezen voor andere clubs, de Braziliaan kun je niet betalen dus kom je uit in een mindere categorie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:55
    Op het darkweb is vast wel een Nederlands paspoort te koop
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2052
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:05
    Een belletje naar Enschede kan toch ook? Die hebben vast goeie tips hoe e.e.a. te omzeilen :-)
    Vind ik leuk
    Koenbres +784
    dinsdag 21 augustus 2018 om 18:57
    Vind deze regel sowieso erg raar, waarom zouden de kleinere clubs geen spelers buiten de EU mogen aantrekken of in ieder geval kunnen aantrekken
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:14
    Mag wel. Moet je alleen vier ton salaris (meen ik) aftikken. Kunnen die clubs niet.
    Vind ik leuk
    Koenbres +784
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:34
    Nee dat bedoel ik, dus in principe is de regel gewoon tegen de kleinere clubs
    Vind ik leuk
    PWRJC +185
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:05
    Een niet eu-speler moet een meerwaarde voor de competitie zijn, vandaar de salarisregel.
    Premier League heeft ook zoiets.
    Ik vind het niet verkeerd!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4120
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:09
    Haal gewoon Mühren, die is minder duur..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9421
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:15
    En legt er ook minimaal twintig in.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:36
    Het is toch te gek dat ie a d 2 paspoorten kan hebben. Iedereen heeft er 2 of zelfs 3.nee Nederlanders mogen er maar 1.Lekker schulden opbouwen, ander paspoort gebruiken en 10 jaar lang schulden op bouwen in het andere land. En zo kun je daaraan. Maar nee zelfs dat gunt de staat ons nier.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:37
    Toch merk je wel dat alcohol je hersenen aantast. Veel schrijf fouten
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5563
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:23
    Wie is dit nou weer
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:06
    Hij gaat ons hetWK geven Tussen al die paspoorten zal vast wel een Nederlandse zitten
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:10
    Ik ben opzoek naar likes. Maar het liefst kom ik een een Level verder
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:22
    Je wilt toch als speler weten wat je gaat pakken iedere maand aan salaris anders ga je er sowieso toch niet heen....

    Oftewel bij Roda is het alleen belangrijk waar je vandaan komt en vraag je niet wat spelers willen aan salaris en dan pas aan het einde erachter komen wat ze hebben...man man
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5563
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:34
    Had meer iets als gladon gehoopt, die eerder werd genoemd. Zo'n jongen als dit is nog maar een vraag.
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    woensdag 29 augustus 2018 om 17:16
    Van Veldhoven laat weer eens zijn kwaliteit zien en de reden waarom ik weinig vertrouwen in deze man heb. Dit soort zaken moet je van te voren uitzoeken en niet op het moment dat het gaat spelen. Sterker wederom verknoeiing van tijd. Ik ga ook niet bij de Porsche dealer kijken als ik weet dat ik hooguit geld heb om een 2e hands Dacia te kopen.
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    woensdag 29 augustus 2018 om 17:20
    Oh ik zie het al. Harmppie heeft reseach gedaan op een betrouwbaar media. https://www.transfermarkt.com/myroslav-slavov/profil/spieler/67832

    Sorry maar hij schijnbaar dat hij een speler van 3 ton voor niks had gevonden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws