'Zat een gat in mijn broek, maar andere vragen had geen zin: was geen geld voor'

    'Zat een gat in mijn broek, maar andere vragen had geen zin: was geen geld voor'

    woensdag 22 augustus 2018 om 07:35

    Warner Hahn heeft bij sc Heerenveen met Jan Olde Riekerink een trainer die hij nog kent van zijn tijd bij Ajax. Olde Riekerink gaf de goalie in de jeugd van Ajax geen nieuw contract.

    Dat was volgens Hahn niet omdat Olde Riekerink hem te lief vond. "Niet zozeer te lief, maar ik had er weleens dagen tussen zitten waarop ik dacht: Ik ga vandaag even lekker balletjes pakken. Hij wilde juist dat ik élke dag beter werd", vertelt Hahn in gesprek met Voetbal International. "Dus ik heb in die tijd vaak bij hem op kantoor gezeten, dan kreeg ik weer op mijn flikker en ging het er hard aan toe."

    Volgens Hahn drong pas tot hem door wat er in het profvoetbal wordt gevraagd toen hij bij Ajax werd weggestuurd en naar FC Dordrecht ging. "Daar is de knop omgegaan. Bij Ajax heb ik op alles getraind, bij Dordrecht heb ik alles geleerd. Er was niks, we hadden alleen elkaar. Er zat een gat in mijn broek, maar het had geen zin om de materiaalman om een andere te vragen. Daar was toch geen geld voor", vertelt Hahn.

    "Als ik bij Ajax iets beter mijn best had gedaan, was ik waarschijnlijk nooit bij Dordrecht gekomen. En als dat niet was gebeurd, was ik nu zeker geen keeper van SC Heerenveen geweest", aldus de Heerenveen-goalie.

    Poll

    Gaat Hahn komend seizoen zijn oude niveau weer halen?

    (1439 stemmen)

    Plaats een reactie

    Casuals88 +2369
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:39
    Had toch bij Feyenoord onder de lat dit seizoen niet weerstaan. Was zondag opnieuw de uitblinker bij Heerenveen tegen Vitesse !
    Vind ik leuk
    Objectief +3073
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:44
    Opnieuw? Deze jongen was het gehele voorbije seizoen geblesseerd en speelde tegen Pec een degelijke wedstrijd (geen bijzondere reddingen).
    Speelde een uitstekende pot tegen Vitesse. Wanneer hij die lijn doortrekt, kan hij het ver gaan schoppen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20568
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:14
    Liever een gat in je broek dan andersom
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25338
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:41
    Talentvolle keeper. Het is te hopen dat hij nu weleens eens een langere periode fit blijft en geen zware blessures oploopt.
    Vind ik leuk
    Pimman +2931
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:45
    Hij keept goed op dit moment. Heerenveen past prima bij hem. Feyenoord is (nu nog) een maatje te groot. De druk daar is enorm net als bij Ajax al helemaal voor een keeper. Ik hoop dat hij zich doorontwikkeld!
    Vind ik leuk
    Thobar +3982
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:00
    Hahn is in potentie een maatje te groot voor Nederland. Kan zo bij elke Nederlandse topclub onder de lat.
    Hij heeft maar één probleem en dat is zijn blessuregevoeligheid.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +879
    woensdag 22 augustus 2018 om 10:47
    Onana, Zoet en Bijlow zijn toch echt iets beter.
    Vind ik leuk
    Thobar +3982
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:48
    Zoet??????
    Vind ik leuk
    LIO7 +974
    woensdag 22 augustus 2018 om 07:47
    Vreemde loop van zijn carriere, ik gun hem wel een basisplaats. Hij begon erg sterk in ieder geval!
    Vind ik leuk
    Thobar +3982
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:01
    Een paar verkeerde keuzes en een aantal blessures op verkeerde momenten
    Vind ik leuk
    buddha +8346
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:01
    toen hij nog bij sparta in de jeugd speelde, kon hij al kiezen uit de grootse 4/5 clubs van engeland. en wat deed hij. hij koos voor ajax =(. het is echt jammer dat hij al zoveel blessures heeft gehad. fijne gast die warner.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +432
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:01
    Ajax heeft binnenkort een keeper nodig!
    Vind ik leuk
    repeP +748
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:27
    Laatste alinea laat Hahn zich kennen als erg defaitistisch. Alsof hijzelf niet verreweg de grootste invloed zou hebben op waar hij keept.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:33
    Voor een bepaalde categorie is mazzel best een factor.
    Vind ik leuk
    repeP +748
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:34
    Dat is zeker waar. Frappeert menigeen hoe voetbal loopbanen van diverse jeugdspelers zich ontvouwen. Is bepaald niet zo dat de beste jeugdspelers het beste terecht komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:55
    Doet me ook altijd weer beseffen hoeveel talent er verloren gaat om welke reden dan ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 08:37
    Mooi als iemand zo realiseert waarom alles gelopen is zoals het gelopen is en dat iemand daar ook gewoon vrede mee kan hebben zonder wrok.

    Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden, heet dat. Moeten meer mensen eens leren en doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zat een gat in mijn broek, maar andere vragen had geen zin: was geen geld voor'