Rutjes: 'Geen vriendenteam, vaak bleef ik als enige in de kleedkamer achter'

Rutjes: 'Geen vriendenteam, vaak bleef ik als enige in de kleedkamer achter'

Gepubliceerd: vrijdag 24 augustus 2018 om 10:50vr 24-08-2018 om 10:50

Nathan Rutjes heeft weinig goede herinneringen overgehouden aan zijn laatste seizoen als profvoetballer. Met Roda JC degradeerde hij uit de Eredivisie. Het zat niet lekker in Kerkrade, erkent Rutjes achteraf.

Van een hecht team was volgens Rutjes geen sprake bij Roda JC. Na de training stapten veel spelers meteen in de auto. "Het was geen vriendenteam", vertelt hij aan De Limburger. "Vroeger pikten we met jongens als Tom van Hyfte en Benjamin Van Leer wel eens een bioscoopje. Dat gebeurde nu niet."

"Socializen was er niet bij. Vaak bleef ik als enige in de kleedkamer achter. Dat hoeft niet erg te zijn, als het in het veld maar klikt. Maar met een hechte band kun je wél iets moois laten groeien."

Roda JC degradeerde uiteindelijk door een nederlaag tegen Almere City in de play-offs. Rutjes: "In de kleedkamer zag je letterlijk het ongeloof in ieders ogen. Ik ben om half vier 's nachts naar huis gereden, onderweg werd ik gebeld door Mika Rosheuvel. Tot half zes hebben we gepraat."

Plaats een reactie

vrijdag 24 augustus 2018 om 10:51
Mattige voetballer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:54
Mattig
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:56
Jij bent de enige die het ziet. De rest voelt zich aangevallen.. Ghehe
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:44
Zegt genoeg over de betweters en schoolmeester gedrag hier. Allemaal heel mattig. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:47
Inderdaad.. :)
Vind ik leuk
Jalapeno +1108
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:56
Lol
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:06
Remy zat ook altijd alleen met zijn vrienden
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:18
Dat is het voordeel van dubbel D,die zijn nooit alleen 😍
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:09
Dat is een open deur want anders speel je niet bij Roda maar het gaat om het verhaal wat hij vertelde. Geen vriendenploeg en alles zat als los zand aan elkaar.
Vind ik leuk
Frenk23 +177
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:21
Matig is een understatement :-) Maar doet er niet aan af dat er bij Roda vorig jaar blijkbaar alleen maar broodvoetballers rondliepen met geen enkele binding / gevoel bij de club.

Dat is voor dat soort clubs dodelijk, met een goede dosis inzet en passie kan je een heel eind komen, zeker in Nederland.

Mooie gozer die Rutjes!
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:59
Ik denk dat als je tegen degradatie strijd je beter een paar matige spelers hebt die wel alles geven aangevuld met twee of drie goede voetballers dan elf spelers die zichzelf heel goed vinden maar niet tot het gaatje kunnen gaan.
Vind ik leuk
PoepWagen +2177
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:20
Maar een fantastisch mens, voor sommigen misschien moeilijk voor te stellen maar dat levert bij mij oneindig meer respect op dan goed tegen een balletje kunnen trappen.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4654
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:54
Matige voetballer maar die gaf wel iedere wedstrijd 110% en is echt van het teambelang!
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:55
Dit soort jongens zijn zo belangrijk in een ploeg. Voetballend voegt het weinig toe maar in de kleedkamer.......
Vind ik leuk
RtdDub +13355
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:04
22 x basis in de laatste 4 seizoenen.
Dan kan je al snel alles geven.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4654
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:11
Zijn er nog altijd meer dan dat jij en ik erin stonden!
Vind ik leuk
RtdDub +13355
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:17
Ja... en?
Zet mij er neer en ik geef ook alles.
Zal niet gek veel zijn maar het is wel alles.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4654
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:18
Dat je het gelijk weer negatief moet bekijken.. Als hij alles geeft en dat zijn de minuten die hij maakt, nou prima!
Wij geven ook alles en halen het niet!
Vind ik leuk
RtdDub +13355
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:23
Ja... maar hoe moet ik dan 22 basisplaatsen in 4 seizoenen bekijken?
Hij heeft de afgelopen 3 seizoen 852 minuten binnen de lijnen gestaan.

Maar het is zo'n lekkere, gekke, positieve jongen.
Ja... dat kan ik ook wel zijn als ik 4 jaar lang een salaris opstrijk voor 3x niks presteren.
Vind ik leuk
pico323 +7535
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:55
matige voetballer of niet hij heeft wel gelijk.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:09
Misschien bleef hij wel in zijn eentje in de kleedkamer achter omdat de rest met z’n allen op stap ging? 🤔
Vind ik leuk
RtdDub +13355
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:19
Dat wil ik zeker niet uitsluiten.
Ziet er uit als de eerste de beste veganist en daar ga je niet voor de gezelligheid mee op stap.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:23
Ik mag toch aannemen dat Rutjes gewoon van bier en bitterballen houdt.
Vind ik leuk
Couto76 +1106
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:59
Oude koeien uit de sloot halen. Daar is De Limburger heel goed in als het negatieve berichtgeving is. Blik op de toekomst nu, vanavond 3 punten in Almere proberen te halen!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:14
De degradatie van 3 maanden geleden is nou niet echt een oude koe te noemen, eerder een recente koe.
Almere-Roda is de wedstrijd waar ik het meest naar uitkijk vanavond, gaat een spannende pot worden.
Vind ik leuk
Couto76 +1106
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:27
Tuurlijk wel man. Er is al genoeg gezegd en geschreven over de degradatie. We zijn aan een nieuw seizoen begonnen en hebben de 1e wedstrijd goed gespeeld en gewonnen en dan gaan ze zo'n stuk plaatsen op de dag van de 2e wedstrijd. Gewoon flutjournalistiek.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:32
Het staat een krant vrij om te schrijven waarover ze willen, of ze hier in Kerkrade nou blij mee zijn of niet.
Ik vond het best een aardig stukje en zo zullen meer mensen er over denken behalve misschien een paar mensen in het uiterste zuiden van Limburg.
Vind ik leuk
Couto76 +1106
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:53
Tuurlijk mag die krant dat schrijven en zo mag ik er mijn mening over geven. En jij ook weer .....
Maar goed vanavond maar 3 punten in Almere pakken
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3693
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:03
Mister positief laat zich negatief uit... Haha
Vind ik leuk
Dexterinho +1391
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:10
Matige voetballers moeten er ook zijn want anders zijn er ook geen goede voetballers
Vind ik leuk
Cptje +204
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:21
Gewoon een prachtige vent die even zn hart lucht , mag best
Vind ik leuk
Phiron +367
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:31
@Nathan Rutjes... waren al je teamgenoten dan misschien wel samen naar de bioscoop :D
Vind ik leuk
hassel +794
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:35
Teambuildingsgelul. Grootst mogelijke onzin.
Vind ik leuk
Kuip +9924
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:08
Te veel vreemdelingenlegioen. Roda moet een goede jeugdopleiding op poten zetten met de beste trainers. En daarin behoort 90% van de spelers Limburger te zijn. Ben ervan overtuigd dat vakmensen dat voor elkaar kunnen krijgen. Maar men moet het wel willen en dat is denk ik het probleem met die eigenwijze Limburgers.
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:41
Het begint bij het aankoopbeleid. Natuurlijk moet de aankoop goed kunnen voetballen maar hij zal ook binnen het team moeten passen. Daar heeft Roda de fout gemaakt in de vorige seizoenen.
Vind ik leuk
KARKANEL +151
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:35
Wat Rutjes hier zegt wisten de echte fans al lang. Ik heb de hele Roda meute in Gaia-Zoo zien rondlopen. De spelers van Roda 1 liepen soms alleen zoals Gustafson. Anderen in een groepje met marokaanse afkomst en weer anderen met een anderen huidskleur ook met elkaar. Je kon gewoon zien dat het niet boterde onder elkaar. Ik meen dat hier een TD en teamleider op aan gesproken kunnen worden. Hadden zij de grote tafel in Gaia-Zoo gereserveerd dan had het anders kunnen uitpakken. Maar ja ook Van Veldhoven zat helemaal apart met trainers en staf. Het sprak gewoon boekdelen dat het niet boterde tussen alle partijen en dan maar doen alsof alles koek en ei is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws