Mazraoui: 'Voor het gesprek met Koeman dacht ik altijd dat ik het wel wist'

    Mazraoui: 'Voor het gesprek met Koeman dacht ik altijd dat ik het wel wist'

    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:32

    Noussair Mazraoui is tijdens een gesprek met bondscoach Ronald Koeman aan het twijfelen gebracht over zijn keuze tussen het Nederlands elftal en Marokko. De twintigjarige rechtsback erkent dat voor de camera van de NOS

    Woensdagavond werd bekend dat Mazraoui definitief voor Marokko had gekozen. Eerder deze maand sprak hij met Koeman over zijn sportieve toekomst. Ook de KNVB aasde namelijk op de Ajax-revelatie.

    "Er was zeker een moment van twijfel. Voor het gesprek met Koeman dacht ik altijd dat ik wel wist dat ik voor Marokko wilde uitkomen", aldus Mazraoui. Na een moment van bezinning hakte hij de knoop door en viel de keuze van Marokko. "Ik heb daar in de jeugdelftallen gespeeld en ben met de voorbereiding op het WK mee geweest. In de drie jaar dat ik voor Marokko speel, is Nederland nooit in beeld gekomen."

    "Als er iemand een pistool op mijn hoofd zet en zegt dat ik moet kiezen tussen Nederland of Marokko, zou ik Marokko zeggen."

    Lees ook: Ten Hag over veelbesproken Mazraoui: 'Jammer voor de opleiding van Ajax'

    Plaats een reactie

    Foden +4691
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:32
    “Woensdagavond werd bekend dat Mazraoui (20) definitief voor Oranje had gekozen.”

    Wat jij wil VP
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7425
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:24
    Ja je stukkie ff nalezen is teveel moeite bij VP
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:40
    Ook goed vp...

    Die stagair is al begonnen zo te zien.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17643
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:49
    Ongelofelijk hé, wat een redactie. Echt een amateur site en dan is het nog alleen kopiëren en plakken ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:34
    Goed bezig VP —> Woensdagavond werd bekend dat Mazraoui (20) definitief voor Oranje had gekozen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:49
    Ik rapporteer dit. Kan echt niet!
    Vind ik leuk
    De fries +867
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:34
    De gedachte dat iemand een pistool op je hoofd zet rechtvaardigt je keuze voor Marokko ! En niet onbelangrijk dan wel een basisplaats ! Oranje niet....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:36
    Onder Marokkanen onderling is dat wel te rechtvaardigen..?
    Vind ik leuk
    De fries +867
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:42
    Ik bedoel dat ik het een vreemde opmerking vind; dat je dan een keuze zou moeten maken....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:44
    Dat vind ik ook hoor. Ben het met je eens. Probeer het alleen maar te verklaren dan jou tegen te spreken.
    Vind ik leuk
    De fries +867
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:43
    Bij Marokko is hij zekerder van een basisplaats , daar Kun je ook eerlijk in zijn.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:56
    Hij speelt daar een paar wedstrijdjes en dan wordt er weer ergens een ander Marokkees gevonden in Frankrijk of Spanje en die speelt dan weer...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:59
    Dat kan in Nederlands elftal toch ook gebeuren. El Ghazi is een voorbeeld.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:01
    Zeker, maar ik krijg het idee dat dat Marokko elke Marokkees buiten Marokko oproept die een beetje kan voetballen. En daar zijn er veel van. Dat is toch wat anders in het geval Oranje...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:08
    Hij speelde ook voor de Marokkaanse jeugdelftallen dus vind dit niet vreemd.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:13
    Mwah. Als je daar wel een oproep krijgt om in een jeugdelftal te spelen en hier niet dan is de keuze makkelijk gemaakt. Maar het gaat hier om het echie. Da's toch wat anders. Heel wat anders. Dan gaan ook dingen meetellen als niveau, status en kansen voor de toekomst. Een international van Nederland staat over het algemeen echt hoger aangeschreven dan een van Marokko. Dus kun je potentieel ook meer verdienen in de toekomst. In Oranje heb je de kans om onsterfelijk te worden op wereldniveau, terwijl in Marokko je dat normaal gesproken alleen wordt op landelijk niveau, als je begrijpt wat ik bedoel. Het zijn allemaal dingen waarmee je rekening moet houden als eerzuchtig sportman die ook nog eens het hoogste wil bereiken - ook qua salaris. Zo werkt het nu eenmaal...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:32
    Onsterfelijk zoals wie?
    Ik vind het alleen maar prijzenswaardig dat hij met zijn hart heeft gekozen.
    Had afellay ook moeten doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:44
    Onsterfelijk door Oranje??

    Oranje heeft onze meest succesvolle Nederlandse speler "gebroken". Dus hoezo onsterfelijk?

    Behoorlijk overdreven hoor.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:47
    Seedorf bedoel je neem ik aan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:01
    Je weet het.
    Zeg dat ik geen gelijk heb ;-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:07
    Is gewoon de waarheid.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:25
    Meest succesvolle?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:28
    Ja
    Vind ik leuk
    035 +5853
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:32
    Is dat vanwege zijn eigen kwaliteit of vanwege (mede) de clubs waar hij speelde?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 september 2018 om 12:04
    Lees de reacties van die clubs/medespeler over zijn aandeel in die prijzen, zou ik zeggen.
    Maar jij vindt Messi waarschijnlijk ook alleen maar een goede speler omdat hij Barca speelt?
    Vind ik leuk
    035 +5853
    zaterdag 1 september 2018 om 15:49
    Ik heb niets met Messi.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9870
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:09
    Dat is weer zo een reactie die uitgaat van koele berekeningen alvorens te kiezen tussen Oranje of Marokko.
    Het tegendeel is waar, het is een keus die puur is gebaseerd op gevoel en emotie, zo iets van: "ik woon en werk in Nederland een land waarvan ik hou, maar ik voel mij Marokkaan"
    Nou, dat is een persoonlijk iets, ten Hag merkte dat zeer terecht op, jammer voor Oranje leuk voor Marokko, over en sluiten, Oranje komt er toch wel !
    kom op zeg !!
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1998
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:35
    Misschien omdat ik alleen maar Hollandse voorouders heb maar als je ergens geboren bent, opgegroeid en opgeleid dan is dat toch je thuisland? En waar je voor wilt spelen?
    Ipv een land waar je af en toe naar op vakantie gaat.
    En daarbij, die voorouders hebben toch ook ooit besloten Marokko te verlaten om Nederlander te worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:48
    Nee hoor, G.Kopf. Dit heeft niet te maken met het feit dat je Hollandse voorouders hebt. Ik heb Surinaamse ouders, maar ik zou gewoon, let wel gewoon kiezen voor het land dat mij heeft leren voetballen.
    Waar ik naar school ben geweest
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:04
    Als het om mensen gaat die geboren zijn in een ander land kan ik het helemaal begrijpen dat ze voor het land van hun geboorte kiezen (ikzelf woon ook buiten NL); maar voor hun kinderen is dat toch anders. Die moeten gewoon kiezen voor het land waar zij geboren zijn. Blijkbaar denken Marokkezen daar toch anders over...
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:12
    Ook niet waar. Ik was bijna 9 toen ik hier kwam.
    Ik zou nooit voor Su kiezen. Ik heb toch alles te danken aan Nederland. Mijn kinderen en kleizoon ook.
    Wat zou ik hebben bereikt in SU? Niet veel denk ik.
    Je moet natuurlijk hier in Nederland zelf aan de slag, maar de mogelijkheid wordt je geboden.
    Kinderbijslag, school, sport (op school), studie, AOW.
    Man alles kan je krijgen, maar je moet natuurlijk ook wat er voor doen.
    En nu omgekeerd, Wat geef je terug?
    Ik heb leerlingen economie les proberen te geven. Mijn twee broers hebben niets met Su. Ik wel wat meer. Ik zou en wil eigenlijk nu wel terug. Oude man, maar dan zie ik hier de gezondheidszorg, de criminalteitscijfers. Wat hebben we het goed. Zou ik dat elders ook hebben?
    Wees dankbaar, niet alleen in je hoofd, maar toon het ook door het te bewijzen.
    Dit staat los van Mazraoui, want er zijn betere voor die positie
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:21
    Begrijp ik. Ben ik ook niet oneens met je. Alleen zeg ik dat ik het kan begrijpen als je ergens geboren bent maar in een ander land woont. Ik woon in Malaysia, en vind het een prachtig land. Maar ik blijf toch Nederlander, begrijp je? Maar als ik een zoon zou hebben die daar geboren is dan kan ik het goed begrijpen dat ie dan voor het land waarin hij geboren en opgegroeid is zou kiezen. Dat heeft op zich niets met betere voorzieningen in NL te maken. Net zoals jij Surinamer blijft, blijf ik Nederlander, waar we ook wonen - vanwege onze geboorteplaats. Zo simpel is het...
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:46
    We zijn het eens. Bevalt het leven daar? Ik ben wel een keer naar Thailand geweest met een vriend. Helaas zie ik hem niet meer. Anders was ik wel weer die kant op gekomen.
    Geniet ervan
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:27
    Ja hoor. Altijd lekker warm. Gemoedelijk maar toch zakelijk. Ik woon in Kuala Lumpur, een prachtige stad met heel veel groen. I like it...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:55
    Daar geldt de sharia toch?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:04
    Nee hoor...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:07
    Dat dacht ik wel hoor.

    Maleisië heeft twee parallelle systemen van rechtspraak: civiel recht en islamitisch recht, gebaseerd op de sharia. Zo zijn bijvoorbeeld seksuele gemeenschap tussen ongehuwde personen en de consumptie van alcohol verboden en komen lijfstraffen als stokslagen voor.
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +195
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:10
    Nee is een Nederlander met Surinaamse achtergrond,of je nu op jong leeftijd verhuisd bent naar Nederland of geadopteerd maakt ook geen verschil...je bent dan Nederlander..maar lmij bekruipt sterk het gevoel dat de jongens met Marokaanse achtergrond ,met plezier tegen ons pijnlijke been willen trappen.Ik vrees dat ze zichzelf daarbij het meeste pijn doen,in mijn ogen maken zij het verschil .Je hoort ook weinig positiefs over Nederland uit deze hoek,dat trek ik me aan.Vind dit een erg jammerlijke ontwikkeling,ik zie ze graag als Nederlander,hoe het ook komt het word me moeilijk gemaakt.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:30
    Kijk naar Aboutaleb
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:44
    Waar speelt die? Nooit van gehoord...
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +195
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:00
    Een burgemeester om trots op te zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:23
    Aboutaleb krijgt helaas erg veel kritiek uit de Marokkaanse gemeenschap. Net als andere bekende succesvolle Marokkanen dat krijgen. Die zouden te ver-Nederlands zijn. Te goed aangepast.
    Vind ik leuk
    John M. +4775
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:54
    Luuk de Jong is volgens mij in Zwitserland geboren, moet hij eigenlijk voor dat land spelen??
    Vind ik leuk
    035 +5853
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:30
    Lol
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:45
    Daar hebben ze het beter gezien dan hier. Ze hebben hem nooit uitgenodigd...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:12
    Dat legde ik hier uit gisteren , surinamers zijn niet zo ik ben ook van Surinaamse origine ,wel daar geboren ,in 84 in Amsterdam komen wonen ,maar ik zou toch kiezen voor nl elftal . Hier getogen ,Amsterdammer geworden .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:16
    Het is erg om te zeggen, maar daarom zijn Surinamers ook veel geliefder dan Marokkanen. Sterker nog: Surinamers zijn echte Nederlanders.

    Bij te veel Marokkanen is het toch vaak zo dat ze alleen Nederlander zijn wanneer het ze uitkomt. Wel de lusten niet de lasten.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:43
    Dan hadden jullie geen gastarbeiders moeten halen om hier de economie op te krikken.
    Ik ben tevreden in Nederland maar zal me nooit een Nederlander voelen omdat ik het simpelweg niet ben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:48
    Ik heb nooit gastarbeiders gehaald naar Nederland.

    Als je geen Nederlands paspoort hebt dan ben je ook geen Nederlander.
    Vind ik leuk
    John M. +4775
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:28
    De moeilijkheden ontstaan als er spelers zijn met twee paspoorts.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:14
    Waar kom jij vandaan dan?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:15
    Ik ben een Spaanse Haarlemmer😆
    Jij dan?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:22
    een kaaskop...met zigeunerbloed,dat wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:54
    Dit is zo een gelul. Hoezo zijn Surinamers geliefder??
    Ik hoor je wel weer wanneer Surinamers weer ze "aan" het oh zo geliefde Sinterklaasfeest willen komen ivm hun huidskleur. En het nog steedsn niet accepteren van de Nederlandse geschiedenis tov die kolonie.

    Tuurlijk worden ze meer "gedoogd" dan de Marokkaan, maar ik weet zeker dat als we alle Marokkanen uit het land zouden verwijderen, we gewoon weer over de Surinamer beginnen te zeiken.
    "We accepteren iedereen......tot aan de voordeur", zei een collega eens.
    Ik denk dat hij gelijk had.

    :-(
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:00
    Wat is dat nu voor een gelul. Wat kan mij dat Sinterklaas feest nou schelen?

    Ik vind dat we allemaal moeten mengen. Surinamers mengen prima. Gemengde huwelijken tussen Marokkanen en Nederlanders zijn een zeldzaamheid. En dat komt heus niet alleen door 'discriminatie' van de autochtone Nederlander. Integendeel zelfs.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:03
    In jouw wereld misschien een zeldzaamheid.
    Ik ken er genoeg.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:36
    Ik kan mij goed vinden in jouw laatste postings. In ieder geval ben je duidelijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:13
    Jij hebt het over "geliefd", ben jij Surinamer?
    Voel jij die liefde??
    Surinamers worden net zo vaak in het verkeer aangehouden als Marokkanen, worden net zo vaak in de winkels door de bewaking achtervolgd als Marokkanen, worden "lui" en "onverantwoordelijk" genoemd. Dus hoezo "geliefd", ik vond dat gewoon een zwaar overdreven statement.

    En wat heeft "mengen" met de discussie te maken.

    Vind ik leuk
    Mari +9357
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:17
    Toen ik na jaren alleen les had gegeven aan kinderen van rijke lui, ging ik werken in Amsterdam West. meer dan 50 nationaliteiten.
    Ik wilde dicht bij huis werken (was noodzaak). Mijn collega's zeiden: vroeger was het leuker, meer Surinaamse kinderen.
    Ik zei leg uit. Die waren volgzamer, rustiger. Dat klopt ook wel
    (angst voor papa en mama thuis denk ik ik had het zelf ook haha).
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:22
    Haha ja klopt ,ik moest durven slechte cijfers te halen ,of ongemanierd en onbeschoft zijn,was uit den boze haha maar het heeft me wel goed gedaan want echt streng was het niet thuis ,maar owee als ik slechte cijfers haalde ,of onbeschoft naar anderen was, dan werden mijn privileges ingetrokken haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:48
    Jij praat ook niet voor alle Surinamers neem ik aan?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:52
    Ik praat voor mezelf ,de opvoeding die ik kreeg ,en ja, de meeste surinamers worden opgevoed met respect voor anderen ,manieren hebben , met twee woorden spreken tegen volwassenen ,niet stelen en je best op school doen .hoe ben jij opgevoed ?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:56
    Zeg maar gerust de meeste mensen.
    Niet alleen Surinamers worden zo opgevoed.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:01
    Dat kan zo zijn maar toch wil ik het Surinaamse opvoeding noemen . Ik mensen van verschillende afkomst om me heen zien opgroeien ,nou ,opvoeding was ver te zoeken ,en het waren allemaal géén surinamers. Kinderen die hou je mond tegen hun ouders kunnen zeggen of nog erger . Soms zie ik ook kleine kinderen bv ongehoorzaam zijn,zegt mammie nou ff rustig doen ,beginnen ze te slaan of uit te halen ,dinsdag in het vliegtuig zag ik dat nog . Dan denk ik wauw wat over 15/20jaar? Ik ben van mening dat kinderen in Nederland steeds minder opgevoed worden ,maar alleen grootgebracht ,das een verschil ,smijt de Kids maar achter een tablet of smartphone .. Weinig normen en waarden tegenwoordig .
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:12
    Waarom zien we geen Surinaamse burgemeesters en politici en wel Marokkaanse?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:19
    Almere .en er zijn genoeg Surinaamse politici geweest .en misschien omdat surinamers weten politici zijn schijnheilige leugenaars ,daarom zie je ze weinig in de politiek
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:26
    Die is hier geboren en tevens een studievriend van de koning.
    De enige uitzondering neem ik aan?
    Of zijn er meer?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:31
    Blijft een Surinaamse achtergrond of niet . Dus omdat hij studie vriend van wim is is hij speciaal ?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:32
    Wat wil je hiermee allemaal zeggen dan
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:38
    Surinamers zijn heus niet 'beter' opgevoed dan anderen is mijn punt.
    Ieder huisje heeft żijn kruisje ongeacht afkomst.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:42
    Ik zeg nergens dat we beter opgevoed zijn dan anderen . Lees t anders allemaal terug .ik zeg alleen hoe het meestal bij ons gaat ,niet dat anderen niet goed opgevoed worden . Zo ben ik ik ook opgevoed 😁 niet zomaar oordelen over personen . Ieder huis heb z'n kruis zeg je net ook.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:49
    Wat bedoel je dan met Surinaamse opvoeding zoals je dat noemt?
    Mijn kinderen hoeven geen u te zeggen zoals in de jaren 50, maar hebben wel respect.
    Ze vertellen me alles zonder dat ze bang hoeven te zijn een pak slaag te krijgen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:59
    Das bij mij ook .de tijden veranderen natuurlijk he of niet . Mijn kinderen moeten wel u zeggen tegen vreemde volwassenen .ik heb de goede dingen meegenomen uit mn opvoeding ,als het goed is jij ook. Mijn ouders komen uit 53en 64dus dan zitten de goede normen en waarden gewoon erin ik ben daar blij mee . Zou jij het tolereren als je kind je uitschold of erger ?ik denk t niet . En ik ben van mening dat gezond respect voor je ouders hebben gewoon moet. Dat maakt je een evenwichtig mens . Voorbeeld . Ik stond in de rij in de appie ,twee brugpiepers stonden voor me. Ze moesten betalen ,de caissière houdt r hand omhoog om t geld aan te pakken . Smijt die snuiter dat geld munt voor munt voor haar neer . De mevrouw vraagt kan je niet gewoon in mijn hand geven . Dat broekie gaat gewoon door en zegt ja ik moet het toch tellen op een agressieve toon. Nou daar zie je precies het gebrek aan opvoeding en normen en waarden . Nee laat mijn kroost gewoon maar met twee woorden spreken enz. Ik krijg ook altijd complimenten over mijn kinderen ,hoe beleefd en netjes ze zijn. Nou dan weet ik dat ik het niet slecht doe opvoeden .
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:05
    Je woont in amsterdam he?
    Schorriemorrie 😆
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:48
    En je hebt gelijk ook,met wat je zegt .
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:26
    Spaanse mug heeft schijnbaar een hekel aan Nederland en Nederkanders. Toch vermaakt hij zich prima hier.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13907
    vrijdag 31 augustus 2018 om 22:48
    Nee hoor.
    Nederland is toppie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:58
    Dat alles. En weten waar je vandaan komt zodat je dat ook kan doorgeven aan je kinderen.
    Hoe jij het ook wil zien, je zal nooit gelijk staan aan de autochtone Nederlander. Een pijnlijke gewaarwording maar helaas waar. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:02
    Ach hou toch eens op met dat stomme gelul. Dat klinkt even rascistsich als Wilders man.

    Waarom mag jij wel discrimineren maar wordt je zo boos als anderen dat doen? Zielig hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:07
    Waar discrimineer ik?

    Als je het wil hebben over "stom gelul", dan moet je het verschil eens opzoeken tussen 'constateren' en 'discrimineren'. Oh en als je toch bezig bent doe dan 'racisme' ook even.

    Als je woorden gebruikt is het wel handig als je weet wat ze betekenen, anders kom je onwetend over en is elke vorm van discussie nutteloos.
    Dus tot die tijd laat ik deze even rusten als je het niet erg vindt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:26
    Jij scheert hier toch alle 'autochtone' Nederlanders over 1 kam. Lijkt op zeggen dat alle Marokkanen criminelen zijn omdat er veel Marokkaanse rotjochies zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:37
    Niet alle 'autochtonen' alleen die met invloed, want die weigeren het systeem te veranderen en mijn ongelijk te bewijzen.
    Maargoed, als wat ik schrijf jou totaal onbekend over komt zit je goed kerel en ik wens je het ook niet toe hoor laat dat duidelijk zijn.
    Maar laten we ook niet doen alsof het allemaal rozengeur en maneschijn is voor de "geliefde" Surinamer (ook wel 'neger' genoemd, waar ik ook schijtziek van wordt), want dat is het bij lange na niet.

    Soso lobi, mati.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:41
    Jij hebt echt een gek beeld van Nederlanders en mensen met invloed. Jij walgt er misschien van maar komt op mij over als de grootste rascist. Gevaarlijk menneke ben je.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:01
    Ok, dit is de 2e keer dat je dat woord gebruikt.
    Nu klink je gewoon als een gefrustrtreerde "oom Tom".
    Met lui als jij valt geen discussie te voeren, jammer dat ik dat zo laat inzag.
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +195
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:03
    Nederlander met Surinaamse achtergrond en woont in Amsterdam.Je familie had toch keuze,het heeft je niet mee gezeten...haha maar je hebt helemaal gelijk
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9870
    zondag 2 september 2018 om 03:34
    Ik begrijp wat je bedoelt, maar totaal onvergelijkbaar.
    Suriname is een kolonie van Nederland geweest sinds jaar en dag dus de overwegende christelijke cultuur, taalgebruik en achtergrond vergelijken met een Noord Afrikaans Islamitisch land is appelen met peren vergelijken of Roti KIp met Shoarma ;)
    Ik vind het allebei lekker ha ha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9870
    zondag 2 september 2018 om 03:23
    Dat is voor iedereen weer anders, het is een kwestie van emotionele binding.
    Die voorouders hebben gekozen voor Nederland om financiële redenen, er zijn zo ontzettend veel mensen die vanwege rationele redenen vertrekken en toch heimwee hebben naar.......
    Iedereen heeft het recht om te kiezen, dat recht heeft men niet afgedwongen maar op basis van onze wet verkregen, Mazraoui maakt daar gewoon gebruik van, klaar uit.
    We hebben genoeg talent, we kunnen best zonder.....Oranje moet de voeten laten spreken ! niet zeuren maar winnen en het liefst een keer van Marokko ha ha ha :) Zo los je frustraties op.....en...... KNVB ; een uitverkocht huis ! kassa !

    [Reactie gewijzigd op zondag 2 september 2018 om 06:17]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    zondag 2 september 2018 om 05:35
    Bam !!
    Vind ik leuk
    Bill +775
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:36
    Die koeman is nou ook niet een trainer waar je warm van wordt. In feite pure middelmaat.
    Je had louis moeten sturen.
    Maar zolang zo’n gudde de scepter zwaait.

    Eeuwig zonde dit.
    Nu staat jan maat er weer straks.
    Je wilt nu doorschakelen met frenky, donny en matthijs ed erbij.
    Je kunt nu het niveau rotjeknor achter je laten en wat doet die aardappel?
    Laat mazraoui lopen. Wat heeft hij verteld die rooie? Ik ben benieuwd. Dat de ramadan geen probleem is?
    Man man. Kijk je hebt straks een topteam ik potentie met frenky mathijs donny daley kluivertje die van dijk als hij aan kan blijven pikken, bergwijn met zijn Ajax opleiding al wordt hij in de provincie nu verneukt tot dravertje om die lange nek te bedienen maar er zit genoeg potentie in met een type louis als trainer. Die heeft ook schijt aan calimero von bömmel met bloedollars schoonpappie die huilie huillie doen omdat hendrikszs er niet bij zit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 17:54]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:05
    Volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rijtje...
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:36
    Beetje dom VP
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:39
    Is er al een dader bekend? Wie heeft dat pistool op z'n hoofd gezet?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:17
    Kim Holland .
    Vind ik leuk
    John M. +4775
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:42
    Wat is het nou? Vandaag 13:41 was het Marokko en nu om 17:32 is het Nederland.
    (alles volgens VP).
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:45
    Mooi verhaal
    Vind ik leuk
    Mari +9357
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:46
    "Ik heb daar in de jeugdelftallen gespeeld en ben met de voorbereiding op het WK mee geweest
    Dit is natuurlijk niet mis
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:49
    De familie bepaald de keuze.
    Die heeft echt geen seconde getwijfeld.
    Beetje de schijn ophouden ..
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:53
    Is hij nu 22 of 20 jaar VP?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:18
    20
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:55
    Gewoon niet goed genoeg. Er zijn betere.
    Vind ik leuk
    Friend +129
    vrijdag 31 augustus 2018 om 17:57
    Vind het niet eerlijk t o z van Ajax die een paar ton in zijn opleiding gestoken heeft !
    Zou adviseren hem een jaar niet te betalen voor zijn diensten !
    Vind ik leuk
    John M. +4775
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:00
    Hij zit toch nog steeds bij Ajax? Als ze hem voor een mooi prijsje verkopen hebben ze de opleidingskosten er dik uit en verdienen er nog aan.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:01
    Krijgen we alweer deze discussie ??
    Omdat hij bij Ajax speelt?

    Of omdat hij in Nederland geboren is en dus iets verschuldigd is aan
    Nederland.. zou de keus uiteraard voor Nederland moeten zijn?

    Ik herinner me een voorbeeld van een 100% Nederlandse keeper die koos om voor een Afrikaanse land uit te komen, Hans Vonk als ik het goed heb. Geboren in Zuid-Afrika... weet niet of hij ooit echt voor de keuze stond om voor één van beide landen te moeten kiezen..

    Hans Vonk genoot zijn voetbal-opleiding in Nederland, keepte bij diverse Nederlandse clubs.. waarom was bij hem toen niet dé discussie dat hij ondankbaar is richting Nederland en alle andere onzin-redenen die voor Noussair Mazraoui wel overal gebezigd werden / worden??

    Is het misschien omdat Noussair Mazraoui een Marokkaanse afkomst heeft en in Nederland is opgegroeid dat hij ALLES maar dan ook ALLES aan Nederland moet danken en dus automatisch voor altijd Nederland moet bedanken middels keuze voor Nederlands elftal.. en na 1 of 2 officiële wedstrijden wordt hij nooit meer opgeroepen..

    Hans Vonk is maar één voorbeeld, er zijn ongetwijfeld nog tig soortgelijke situaties! Niet alleen wat betreft Nederland, genoeg spelers die zijn opgegroeid in land X maar uitkwamen voor land Y.

    Ach ja.. discussie zorgt alleen maar tussen nog meer tegenstellingen tussen ons (Nederlanders) en in dit geval de Nederlandse-Marokkanen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze sommigen zich niet altijd welkom voelen in Nederland ondanks dat dit hun geboorteland/thuisland is... heel vreemd en onaangenaam om hier regelmatig mee geconfronteerd te worden lijkt me. Zo voelt een Nederlandse-Marokkaan zich nooit 100% Nederlander.. jammer.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:16
    AMEN
    Vind ik leuk
    klick +895
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:02
    gewoon lekker naar Marokko gaan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:06
    Eindelijk een uitleg van Noussair zelf.

    Bedankt.

    Duidelijk!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31827
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:13
    Eind goed al goed.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4406
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:15
    Echt die dubbele paspoorten moeten meteen afgeschaft worden. Je bent Nederlander wat je lekker uit de ruif mee kan vreten of je bent marokaan en kan daar uit de ruif mee vreten. Maar niet allebei
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:19
    Ik voel me gediscrimineerd dat ik geen 2 paspoorten mag hebben. Dat kan toch niet meer in Nederland anno 2018?
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:04
    Ik wil ook een Frans paspoort, dan ben ik tenminste ook een keer wereldkampioen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:25
    Ja helemaal mee eens!
    Maar als je dat zegt ben je vaak een racist of populist.
    Vind ik leuk
    Koeien +2601
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:43
    Of gewoon een zak hooi die gewoon geen bout weet van de FIFA regels. Het maakt nl geen donder uit of je nou 1, 2 of 649 paspoorten hebt wat betreft het uitkomen voor een land.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4406
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:52
    Dus frenkie de jong kan ook voor België gaan voetballen? Paspoort doet er echt wel toe
    Vind ik leuk
    Koeien +2601
    zaterdag 1 september 2018 om 14:05
    Als Frenkie de Jong naastenfamilie (vader, moeder, opa of oma) in Belgie heeft, of er zelf 2 jaar hebben gewoond, mag hij volgens de FIFA reglementen uitkomen voor dat land, ongeacht of hij er een paspoort voor heeft of niet.

    Pas als je in een volwassen team officieel voor een land uitkomt dan is dat bindend geworden.

    Eén van de weinige uitzonderingen is Rafael v.d. Vaart. Naast de Spaanse heeft hij ook nog Roma afkomst, wat schijnbaar ook een offcieel elftal heeft.

    Voor het Roma elftal mag hij nog steeds uitkomen omdat die niet bij de UEFA of FIFA is aangesloten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:24
    Het staat er nog steeds VP!!

    Volgens mij is ie toch voor Marokko gegaan!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:28
    Heeft ie toch voor Oranje gekozen..........
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:31
    Hoeveel andere wereld-bewoners hebben meer dan 1 nationaliteit en krijgen totaal geen commentaar daar over.. ?

    Lees informatie op volgende link maar waar het goed uitgelegd wordt;
    https://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_citizenship

    Is het omdat het om Nederlandse-Marokkanen gaat.. met nadruk op Marokkaan? soortgelijks heb je ook met Nederlandse-Turken.. die worden ook niet als 100% gezien.
    Alleen als ze iets goeds gedaan hebben / doen dan zijn het plotseling Nederlanders.
    Mij is dat als Nederlander opgevallen dat er helaas willekeur heerst.. laat staan de betreffende groepen. Zo zullen ze dus altijd met één voet hier, in hun geboorteland/woonland Nederland, EN met de andere voet in hun (voor)ouders land.

    Er zijn situaties waar zij in Nederland geboren zijn, hun ouders ook en soms zelfs hun opa en oma.. en ONDANKS dat worden ze nog steeds door ons Nederlanders bestempeld als Marokkaans-Nederlands of Turks-Nederlands of Surinaams-Nederlands enz.

    Hoezo?? Waarom??
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 31 augustus 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 18:47
    Ach,zo goed is die jongen niet,we worden een beetje bang gemaakt met het feit,dat elke Nederlands Marokaanse voetballer een 2e Ziyech is.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:24
    @pipo, dus als die echt goed zou zijn geweest dan zou het wel wat uitmaken en nu is hij toch niet zo heel bijzonders, niet goed genoeg.. dus laat maar gaan laat maar gaan?

    Hmm.. misschien is dat wel dé reden waarom zulke spelers sneller geneigd zijn om te kiezen voor land van hun ouders cq grootouders.. daar worden ze ondanks dat ze daar niet opgegroeid zijn toch gewaardeerd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12378
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:37
    Ah... leest hij ook nog voor uit Sprookjes uit Duizend-en-een-nacht. Grappenmaker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:44
    Nederland moet gewoon stoppen Marokkaanse voetballers te vragen voor Oranje. Het zijn en blijven Marokkanen en kiezen altijd voor Marokko. Als ik in Marokko zou wonen en voetballen zou ik ook gewoon voor Nederland kiezen.
    Vind ik leuk
    AlbS +286
    vrijdag 31 augustus 2018 om 19:59
    Rare woordspeling "als iemand een pistool op mijn hoofd zet enz enz" Ik zou niet weten waarom een Nederlander dat zou doen om iemand (een speler) te laten kiezen. Nogmaals KNVB aan Marokkaanse of Turkse spelers geen tijd meer verspillen. Gewoon voetballen voor je clubje en dat is het.
    Vind ik leuk
    Blcity +53
    vrijdag 31 augustus 2018 om 20:32
    Goede keus jongen
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:03
    foutje?? Woensdagavond werd bekend dat Mazraoui (20) definitief voor Oranje had gekozen. Quote text?
    Vind ik leuk
    Mo +11682
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:36
    VP typen jullie gewoon wat met jullie dronken kop en pleuren jullie het dan gewoon online of hoe zit dat? Dacht toch dat hij voor Marokko had gekozen. Lees het een keer na man dit is echt amateuristisch.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1424
    vrijdag 31 augustus 2018 om 21:49
    Die komt toch zwaar tekort. Lekker het mooie Nederlandse paspoort inleveren, en vraag maar een verblijfsvergunning aan. Laten we allemaal een euro sturen kan ie gelijk met zn familie terug. Kanslozen zijn het, hier profiteren van alle voorzieningen, maar nooit willen integreren. Anderen zijn werkelijk een verrijking geweest voor Nederland. Maar dit...👎
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 september 2018 om 03:14
    Jammer maar ik geef hem gelijk. Wanneer hij altijd voor NL in de jeugd had gespeeld zou ik verwachten dat hij voor NL zou kiezen. In dit geval kun je zijn keuze hem niet echt verwijten....
    Vind ik leuk
    Markus80 +2290
    zaterdag 1 september 2018 om 10:47
    Treurig. Ga dan lekker ook in Marokko voetballen lul.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws