Vraagtekens bij peperdure Blind-deal: 'Ajax had iemand anders kunnen kopen'

    Vraagtekens bij peperdure Blind-deal: 'Ajax had iemand anders kunnen kopen'

    zondag 9 september 2018 om 13:07

    Het is nog maar de vraag of Daley Blind écht een slimme aankoop is geweest voor Ajax. Trouw-journalist Henk Hoijtink stelde dat zondagochtend bij De Tafel van Kees op FOX Sports. 

    Blind (28), die deze zomer voor circa zestien miljoen euro werd overgenomen van Manchester United, is volgens Hoijtink niet de routinier die het jeugdige Ajax nodig heeft.

    "De directie van Ajax krijgt lof, maar ik vind dat het nog allemaal moet blijken. Ik twijfel of je met Daley Blind de routine hebt gehaald voor het aansturen van andere spelers. Ajax had geld en heeft veel voor Blind betaald, maar ik denk dat als je goed scout, ze een meer bruikbare routinier hadden kunnen kopen."

    Blind stond dit seizoen in alle Eredivisie-duels in de basis bij Ajax. Ook in het Nederlands elftal is de verdediger een vaste waarde. Afgelopen donderdag speelde Blind geen beste wedstrijd tegen Peru. Desondanks lijkt bondscoach Ronald Koeman zondagavond, in en tegen Frankrijk, opnieuw voor de Amsterdammer te kiezen

    Poll

    Eens met Hoijtink?

    (7084 stemmen)

    Plaats een reactie

    sven3d3 +97
    zondag 9 september 2018 om 13:14
    Wie dan Henk? Alsof het allemaal zo makkelijk is.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:14
    Dat ook
    Vind ik leuk
    Voebtal +5559
    zondag 9 september 2018 om 13:40
    Daarnaast heeft Ajax in de competitie tot nu toe 1 tegendoelpunt gekregen en 3x de nul gehouden. Verdediging staat vooralsnog prima.
    Vind ik leuk
    GunnerFan +223
    zondag 9 september 2018 om 14:07
    Ach jah, zodra weer een slechte wedstrijd speelt krijg je dit toch weer. Zie Delay het liefst nog op de 6 positie, daar ging het toen echt super bij Ajax voor zijn transfer!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    zondag 9 september 2018 om 14:21
    Ajax heeft genoeg middenvelders, daar is Blind niet nodig.
    sven3d3 heeft gelijk, het is zo makkelijk om achteraf kritiek te leveren, maar opbouwende kritiek is dit allerminst. Geef dan aan wie het beter zou kunnen doen, maar met een alternatief komt die sukkel van een Trouw journalist natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +2575
    zondag 9 september 2018 om 14:26
    Het is ook niet aan hem om met alternatieven te komen...

    Verder zegt de man niets wat ik niet al gezegd heb.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:51
    Nou ja, hij zegt toch dat je betere kan kopen. Wie dan?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12402
    zondag 9 september 2018 om 15:30
    Tja, dat zal snel blijken want tot nu toe staat Blind wel veel op het veld bij AJax maar uitblinken ho maar, dat doen vooral anderen en juist dat maakt dat zijn tegenvallende bijdrage nog steeds niet echt opvalt.

    Die journalist roept natuurlijk over zich af dat dit commentaar komt. Hij had beter kunnen zeggend dat het idioot is om 16 miljoen + een mega salaris te betalen voor een speler die hooguit 5 miljoen waard is
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:41
    Persoonlijk vind ik Blind een uitstekende 6. Hij kwam laat en niet fit bij Ajax binnen en heeft nog niet kunnen imponeren. Wel hoorde ik vorige keer Onana zeggen dat hij enorm blij was met Blind vanwege de rust die hij in het veld bracht.

    Ook vind ik 16 miljoen heel veel geld. Aan de andere kant kun je je afvragen wie hier naartoe willen komen. Ze lagen niet voor het oprapen, kijk eens wat er betaald wordt voor spelers van matige clubs. Lozano, Romero, Magallan, Neres en wie allemaal nog meer. Wordt allemaal 10+ voor gevraagd. Blind is een Nederlands international die lang niet alles maar best redelijk wat speelde bij United. Bovendien met een Ajax verleden.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12402
    zondag 9 september 2018 om 16:11
    Ik denk niet eens dat er de discussie moet zijn die hier gevoerd wordt: Wie er dan gehaald had moeten worden?

    Het is voldoende om de discussie te voeren hoeveel minder dit Ajax zonder Blind zou zijn.
    Ik zelf denk dat we het amper zullen merken. Niet in de ere divisie en niet in Europa. Gewoon een ander op zijn plek en Ajax zal er echt niet minder om gaan spelen.
    Een verschil dat er wel zal zijn als je Onana, F. de Jong, Ziyech, Tadisc of de Ligt uit het elftal haalt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:13]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 17:46
    Nou ja, in eerste instantie gaat het daar wel om natuurlijk. Dat is juist waar onze Henk mee kwam.

    Een ander op zijn plek is natuurlijk wel heel eenvoudig gesteld. Dan zou hij nu ook niet spelen lijkt mij. Zoals ik al zei over Onana, dat zal hij niet verzinnen.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12402
    zondag 9 september 2018 om 20:43
    Als ik Onana was, zou ik blij zijn met de Ligt.....
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 20:47
    *Tadic
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12402
    zondag 9 september 2018 om 22:03
    Nee, de Ligt.

    De Ligt is de nieuwe Sanchez.
    Een topverdediger waar de rest, ook Blind op leunt en daardoor wegkomt met hun foutjes die door de Ligt worden hersteld.
    En ja, de Ligt heeft zo nu en dan ook nog wel eens een slippertje, maar dat had Sanchez bij Ajax ook.
    Maar Sanchez twee jaar geleden en de Ligt nu zijn niets meer of minder dan de steunpilaar waar de hele Ajax defensie tegenaan leunt.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +2575
    zondag 9 september 2018 om 19:25
    Niet aan mij om ket namen te smijten.

    Maargoed, ervaring heeft PSV gehaald in naam van Guardado, Moreno, De Jong. Wat hebben deze jongens gekost?

    Blind voor 20 of Guardado voor een kleine 3 mil...
    😂 sterker nog voor het bedrag dat Blind is gehaald had je zowel Moreno, De Jong en Guardado kunnen kopen. Dan had je zelfs nog een leuk bedrag over en wat salaris betreft verdient hij ongeveer net zoveel als Moreno en Guardado samen destijds.

    Tadic, kwalitatief zo veel beter. Voegt zoveel meer toe aan het team en beschikt over de nodige ervaring.

    Voor een aanzienlijk kleiner bedrag 😉

    Blind is gewoon een paniek aankoopje geweest.

    Denk dat Ajax zich ook zonder hem voor de CL had geplaatst, dan had Ajax hem kort voor het sluiten van de markt waarschijnlijk voor een paar mil minder!
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:29
    Daar heb je zeker gelijk maar dat gaat je nu denk ik niet meer lukken. De voetbalwereld is toch volledig gek geworden.
    Tadic had een clausule in zijn contract toch?

    Ps. Blind zijn tijd komt nog. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:37
    Als materiaalman?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    zondag 9 september 2018 om 23:25
    De realiteit zegt dat Blind zowel verdedigend als aanvallend weinig toevoegt. Conclusie, ja had inderdaad wellicht een betere speler kunnen halen voor hem...
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:36
    Wie niet?? Absolute prutser die blind
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 20:01
    En jij krijgt gewoon de vrijheid om te typen op een gesloten afdeling?
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 20:06
    Goh!! Wat een goed grapje !
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 20:33
    Zelfde niveau als jouw bijdrage. Reageer dan niet!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:52
    Janmaat
    Vind ik leuk
    Enden +3943
    zondag 9 september 2018 om 15:12
    Wanneer je zegt dat er betere alternatieven zijn en je kan ze niet aandragen zet ik mijn vraagtekens bij zo'n persoon
    Vind ik leuk
    Ginho9 +295
    zondag 9 september 2018 om 14:25
    Het is geen topverdediger, maar met zijn ervaring kan hij in de Nederlandse competitie prima mee en zoals je zegt de verdediging staat.
    Tuurlijk kan je voor dit geld betere halen, maar die zijn na 1 of 2 jaar alweer weg. Ajax heeft waarschijnlijk gekeken dat Blind z’n carrière hier kan afsluiten, dus heb je komende jaren een ervaren speler in je team die na z’n voetbal carrière misschien wat wil doen als trainer.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5559
    zondag 9 september 2018 om 14:29
    Ik vond blind ook echt een super aankoop. Alleen zet hem op 6 zoals toen hij verkocht werd. Centraal achterin is niet zijn sterkste positie, hij komt ook snelheid te kort voor een verdediger waarbij het team voornamelijk voorin speelt. Dat betekent nml dat hij soms sprints moet trekken bij een tegen counter.
    Vind ik leuk
    Motley +47
    zondag 9 september 2018 om 16:36
    Dat klopt iemand anders blijft 2 jaar en vertrekt dan weer.alleen vergeet je erbij te zeggen dat die dan voor minimaal het zelfde geld (zelf denk ik dat die dan zelfs voor meer werd verkocht )voor blind krijg je achter 2 jaar niks meer .ik keur blind niet af maar ik persoonlijk vind dat ajax veel te veel geld voor hem heeft betaald . En ik ben het met ruud40 eens ajax met of zonder blind veel verschil zit er niet in. Ik zelf vind hem veel te traag,let vanavond maar eens op als hij mbappe moet verdedigen .
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:38]
    Vind ik leuk
    Palafima +70
    zondag 9 september 2018 om 15:35
    Tegen?
    Vind ik leuk
    Voebtal +5559
    zondag 9 september 2018 om 16:23
    Voor?
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:16
    Een type als Moreno was beter geweest voor Ajax. Er schiet me niet zomaar 1 te binnen. Maar die zijn echt wel te vinden.
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13543
    zondag 9 september 2018 om 13:25
    Ik heb liever Blind dan Moreno hoor. Blind is een véél betere voetballer en dat past beter bij ons systeem. Ook kan Blind op meerdere positie's spelen wat erg fijn is.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 13:31
    Zoveel geld voor een waardeloze voetballer! Totaal geen meerwaarde voor het Nederlands elftal en vanavond wordt Blind wederom helemaal zoek gelopen
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:35
    Kutkeeper.
    Vind ik leuk
    Bullsh#t! +726
    zondag 9 september 2018 om 13:36
    Klopt ... net als Romero veel te veel voor betaald.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    zondag 9 september 2018 om 14:24
    Haha, Moreno... laat me niet lachen.
    Misschien kan ie weer eens wat benen breken bij de tegenstander. Vooral als Ajax tegen PSV moet dan.. zou een koekje van eigen deeg zijn.
    Ik denk niet dat Moreno voor z'n salaris zou willen inruilen voor een Ajax salaris.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zondag 9 september 2018 om 13:40


    De hater moet nu toch een andere Ajacied als 'slachtoffer' hebben nu Veltman voorlopig uit de roulatie is.

    Nu is het Blind waartegen het 'kopschoppen' begonnen is.

    Triest!!

    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 13:45
    Als Blind goed speel is er niks aan de hand, maar hij speelt gewoon belabberd.. Hij is ook nog nooit goed geweest en gewoon zwaar overschat.
    Maar de supporters van Ajax kunnen niet tegen kritiek, want alle Ajax spelers zijn fantastisch!!
    Kunnen totaal niet tegen kritiek
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 13:58
    Het leuke is dat Blind goed speelt, donderdag 2 fouten en je gaat helemaal los.
    Let op PSV spelers in het Nederlands elftal......o jee.
    O maar dan is het gewoon frustratie he AS?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:00
    Wat zijn de positieve punten van Blind en geef de volgende punten een cijfer:
    Inzet
    Snelheid
    Kopsterk
    Drive naar voren
    Coachen
    Verdedigen
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 17:03
    Slimheid 10
    Belangrijkste vergeet je weer
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:06
    Slimheid in likken en slijmen, net zoals zijn vader!
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 17:09
    Triest ben je, zelf niets presteren, en een ander die wel presteert de grond in trappen. Laffe hond!
    Sorry honden.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:10
    Wie presteerd er dan?
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 17:18
    Jij in ieder geval niet, want je kan niets!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:20
    We hadden toch over je idol Blindje toch?
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 17:23
    Nee over jouw obsessie en haat object Daley Blind.
    En over dat je niets kan, idool is met 2 x een o!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 22:51
    Was een type foutje rukkie
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 23:03
    Had je vader er maar een rukkie aan gegeven!
    En er hoort een punt achter een zin! Bijdehand.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 23:26
    Dat heeft jouw vader bij jou wel gedaan en je moeder heeft het stiekem opgevangen. En daar ben jij helaas uit voort gekomen🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 23:34
    Komma?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 23:37
    Waar 😜
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 23:40
    Je zit er weer naast rukkie.......
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    maandag 10 september 2018 om 00:01
    Er hoort een punt achter je zin.😂😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Mr bien +640
    zondag 9 september 2018 om 19:16
    Welke PSV spelers spelen basis dan ?
    Die strootman is werkelijk om te huilen ,wijnaldum ook drama in het Nederlands elftal. Allebij ex psv
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zondag 9 september 2018 om 13:59
    Geluk van een aardbei, (nep) Roma.

    Het Ajax publiek staat juist bekend als het meest kritische publiek man NL.

    En dat zal juist uitgerekend Blind kunnen beamen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:07
    Logisch al 4 jaar geen prijs en het wordt 5 jasr
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zondag 9 september 2018 om 17:11
    👍

    Je bent niet alleen de eerder genoemde hatert, maar ook nog eens verdomd origineel 😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 17:12]
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 19:34
    Had jij dat 4 jaar niets ook al een keer gehoord dan?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zondag 9 september 2018 om 20:16
    De hatert is niet bepaald origineel idd, Just.

    Als ze zijn uitgeluld dan komen ze weer met die repeterende one-liners, zoals 4 jaar geen prijs, arrogant en ga dat riedeltje maar af....

    Simpele zielen.😉
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    maandag 10 september 2018 om 13:36
    De waarheid mag toch gezegd worden en het zijn er idd 4🤣🤣
    Moeten we alleen maar zeggen dat alles zo geweldig is en dat de Ajax spelers en supporters d beste zijn, dat zijn ze niet!! Ajax pakt al 4 jaar geen priijzen en de supporters fluiten hun spelers uit😜
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    maandag 10 september 2018 om 14:09
    Beetje flauw wat je zegt en niet zo overdrijven.

    Dat 4 jaar geen prijzen weten we nu wel, is niet meer zo origineel. Kinderachtig.

    En spelers uitsluiten doen ze overal, zelfs bij jouw bescheiden clubje.😉
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 20:20
    Dankje
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:02
    Pisvlek?!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:13
    Gewoon een goeie aankoop ! Speelt top bij Ajax. Linksback moet je hem niet zetten. Zn geld meer dan waard !!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:11
    Zeker een goede aankoop voor Ajax, dat gaan ze een hoop punten kosten en zeker niet door in CL😂😂
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 17:11]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 18:45
    Nooit meer dan Achilles ;) maar vind het lief dat je je zorgen maakt om de mooiste club van NL
    Vind ik leuk
    Mr bien +640
    zondag 9 september 2018 om 19:18
    Hahaha let maar op met viergever en Schwaab achterin
    Comedy central is er niks bij
    Vind ik leuk
    ronnieb +481
    zondag 9 september 2018 om 14:21
    Dat klopt niet. De fanatieke fans van Ajax waren het oneens met de aankoop van Blind en hebben dat ook officieel naar buiten gebracht aan hget begin van het seizoen. Zodra Blind z'n normale fouten gaan maken is hij de eerste die geslachtofferd wordt, direkt gevolgd door Tadic.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:25
    Waar baseer je dat op?
    Vind ik leuk
    Bullsh#t! +726
    zondag 9 september 2018 om 14:32
    Winnaar van de gouden schoen 2013/2014

    Tja blijf maar blaten ... meeeehhhh
    Vind ik leuk
    Palafima +70
    zondag 9 september 2018 om 15:38
    Of dat winnen van gouden schoen nou helemaal eerlijk ging... kijk laatste wedstrijd ff terug..
    Vind ik leuk
    Bullsh#t! +726
    zondag 9 september 2018 om 15:42
    Dan moet je zelf in de jury gaan zitten vriend ... oh nee ... mogen alleen mensen met verstand van voetbal in.

    Jammer joh .. 😂
    Vind ik leuk
    Motley +47
    zondag 9 september 2018 om 16:50
    Het wil absoluut niks zeggen als er een jury bij komt.kijk.naar de verkiezing van wie de beste speler ter wereld is. Alleen al het feit dat hij nog niet bij de laatste 3 spelers zit, waarop gestemd kan worden is gewoon een aanfluiting. Er is er maar 1de beste en dat is LIONEL MESSI.
    Vind ik leuk
    Bullsh#t! +726
    zondag 9 september 2018 om 17:04
    Verdomme Motley, blijf van die paddo’s af, je gaat er van hallucineren.
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 17:07
    Het zijn echt de Blind dagen zeg hier.
    Wat een triest gedoe is dit, spreken jullie dat af in de speeltuin. Zo van Veltman, en Ten Hag werkt niet meer. Zullen we nu is Blind gaan vernederen.
    Wat een kinderlijk armoedig zootje is het!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:24
    Gewoon ff kijken op YouTube
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:01
    Yep!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:02
    Ik vind dat een wat te makkelijke reactie. Men kan natuurlijk 'blind' meegaan in de euforie, maar mij heeft Blind ook nog niet echt kunnen overtuigen. Dat is overigens heel wat anders dan stellen dat het een slechte voetballer is of dat ie er helemaal niets van kan. Maar een beetje nuance in de hype rond Tadic en Blind is voor mijn gevoel wel op zijn plaats...
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 23:56]
    Vind ik leuk
    JustH +14891
    zondag 9 september 2018 om 19:37
    Een beetje nuance in het volledig afbranden mag ook.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:59
    Nuance was het sleutelwoord - naar beide kanten... Tenminste: zo bedoelde ik het toen ik het schreef. Vandaag echter Blind weer bezig gezien in Oranje. Is gewoon ronduit de slechtste man op het veld... Deed zijn naam veel eer aan. Was natuurlijk wel tegen de Weltmeister, maar het was bepaald niet overtuigend wat jongeheer Blind liet zien. Ik hoop dat ie dit soort drama-wedstrijden voor Oranje bewaart...
    [Reactie gewijzigd op maandag 10 september 2018 om 00:00]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:44
    Is in elk geval beter dan zijn concurentie in het NL elftal
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 13:50
    Als ze allemaal geblesseerd zijn wel en dan zijn ze nog sneller als Blind🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:04
    Zit toch al mooi op 50+ interlands, zoveel gebleseerd zullen al zijn concurenten toch niet zijn?
    Beetje meer snelheid was idd wel makkelijker geweest voor hem
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1078
    zondag 9 september 2018 om 13:44
    Zinloze reactie AS ROMA24.
    En nog dom ook, Blind brengt rust in de verdediging maar je kunt hem niet vergelijken met Sanchez.
    Vandaar het prijsverschil.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 13:48
    Hahahaha... Blind brengt rust in de verdediging!! Wat voor rust als je de bal in de voeten van de tegenstander speel of balverlieslijd... of totaal geen fysieke kracht heb of geen kopduel wint of er uit gelopen wordt. Al die punten breng je verdedeging tot rust...😂😂
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4192
    zondag 9 september 2018 om 13:58
    Als we spelers die geen fysiek en snelheid hebben gaan uitsluiten kan je er een hoop wegstrepen, Dan kan je alleen met Memphis starten.
    Vind ik leuk
    Raptor +89
    zondag 9 september 2018 om 15:11
    Misschien is dat ook wel een beetje het probleem van het Nederlands elftal en Nederlandse clubs in Europa.. Te weinig fysiek en kracht maar wel een overschot aan ballerina's. Geen slopers dus.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4192
    zondag 9 september 2018 om 15:11
    Ja al jaren.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 15:47
    Van dijk, de vrij
    Vind ik leuk
    companen +1110
    zondag 9 september 2018 om 14:03
    Hij brengt onrust in de verdediging bedoel je denk ik.
    Vind ik leuk
    Wilex +1037
    zondag 9 september 2018 om 13:51
    In de Nederlandse competitie gewoon de beste op die plek, of vind jij dat er bij Psv en Feyenoord betere lopen links centraal achterin?
    Ook Europees gaat hij gewoon zen mannetje staan, heeft de ervaring en de leeftijd om zich te kunnen opladen voor zulke wedstrijden, heeft hij eigenlijk al direct bewezen tegen Luik en Kiev.
    En wat is 16 miljoen, als zo`n speler net het verschil kan zijn tussen CL voetbal halen en eventueel kampioen aan het einde?
    Kijk als je Feyenoord heet en geen cent te makken hebt dan kan je zo`n gok nooit wagen maar wat heeft Ajax te verliezen om met zoveel geld in kas?
    Wat betreft het Nederlands elftal, blijkbaar hebben we nog steeds niet veel beter op linksback, Blind is zelfs helemaal geen linksback kan je nagaan hoe groot de noot is voor Koeman.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 13:56
    Alles is beter als Blind!!!
    Malacia, haps, Indi, van Anholt, tete heeft daar ook gespeeld in Frankerijk.
    Blind heeft de snelheid van een schildpad
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:04
    Lees deze reactie even terug, blind geeft altijd 180%! Zijn die andere.dan zoveeel beter? Ik heb liever een man die de snot uit zijn neus rent met minder talent dan een talent die nog niks gepresteerd heeft en veelal een ego hebben alsof ze de nieuwe roberto carlos zijn.
    Vind ik leuk
    Wilex +1037
    zondag 9 september 2018 om 14:13
    Ja je noemt een indrukwekkend rijtje op haha.
    Van Gaal, Hiddink, Advocaat, Koeman (zullen zen vader dan even buiten beschouwing laten) dat zijn toch geen Koekebakkers in het trainersvak?
    Raar dat ze uiteindelijk allemaal weer bij Blind uitkwamen.
    Indi heeft gelukkig nog nooit een fout gemaakt in het NL elftal, voetbalt hij eigenlijk nog?
    Haps kan het niveau van Feyenoord al niet bolwerken en Malacia kan geloof ik zen eigen nog niet eens hendelen las ik pas en die andere 2 zijn rechtsbacks en komen op die plaats al tekort.
    Nogmaals als we een goed alternatief hebben voor linksback ben ik de eerste die zegt, haal Blind eruit want die jongen is geen back maar ik zie het alternatief niet.
    Misschien Willems maar of we daar de oorlog mee winnen.

    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 16:55
    Van Aanholt is LB
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    ronnieb +481
    zondag 9 september 2018 om 14:24
    Feyenoord heeft die gok 10 jaar geleden gedaan en is nu nog aan het betalen voor die fout. Als Ajax geen kampioen wordt zijn ze echt de sigaar en ik acht de kans daarop hoger dan 50%. Ik zie Feyenoord kampioen worden.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:54
    😂😂😂😂 Feyenoord?

    En Ajax kan gokken. Die transfer is al betaald met het behalen van de CL.

    Wordt wakker
    Vind ik leuk
    wimpert +144
    zondag 9 september 2018 om 14:42
    Wat Nederland betreft lopen er centrale verdedigers in grote competities en ja die zijn daar beter in dan Blind. Wat Nederland betreft vindt ik een v Beek en St Juste daar beter en Ron Vlaar ook nog wel. Blind is gewoon niet top!
    Vind ik leuk
    Wilex +1037
    zondag 9 september 2018 om 14:58
    Ja precies de jongens die in een verdediging staan die er al 7 in 4 speelrondes achter zich hebben liggen.
    En er 5 doorlieten tegen semi profclub Trencin.
    Van de blunders die Van Beek heeft gemaakt kan je een complete avond vullen op comedy central.
    Jullie zitten wat dat betreft nog aardig in de ontkenningsfase, boven jou staat er nog zo 1, die beweerd gewoon met droge ogen dat Feyenoord de grootste kans maakt op het kampioenschap.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 16:51
    Ze staan maar 1 punt achter op Ajax😂
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:50
    Ajax heeft transfer geld er al uit met halen van CL.
    Dan de transfer van Kluivert is pure winst
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:03
    En weer geen kampioen worden🤣🤣
    Maar Keesje is toch voor Az? Overloper😜
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 17:06
    Omdat ik zeg dat Ajax goede zaken heeft gedaan, ben ik een overloper?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:09
    Keesje verander even je logo in Ajax! Dan ben je tenminste eerlijk
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 17:21
    Ik geloof niet dat kist ooit voor Ajax heeft gespeeld en zeker niet in 1981
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:23
    Maar jij ben wel voor Ajax😂
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 17:24
    Nee hoor. AZ en Barcelona

    Maar de gene die niet eerlijk is ben jij!

    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +1362
    zondag 9 september 2018 om 17:26
    Ik geef mijn mening, net zoals anderen!!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 17:28
    Ik niet dan?

    Maar je kan zeggen wat je wilt.... Je bent niet voor Achilles en Roma, dat weten we hier wel
    Vind ik leuk
    wimpert +144
    zondag 9 september 2018 om 23:07
    Ah mooi, dan is het nu een beursgenoteerd handelshuis zoals we dat in Engeland ook zien he! Leuk, top zelfs! Eerst een bank als sponsor nu zelf een bank maar het ik zie een lineaire lijn tussen het oplopen van de bankrekening en het aflopen van de behaalde prijzen. Stel, en dat is niet ondenkbaar, dat PSV en Feyenoord met de prijzen naar huis gaan, ja ook dit seizoen. Dan zijn de raapjes gaar in die snelkookpan in amsterdamp.
    Vind ik leuk
    wimpert +144
    zondag 9 september 2018 om 23:00
    Als je met jonge spelers durft te voetballen zi ik liever Malacia dan Blind, ook vanavond zie ik weinig rust bij hem. Misschien doet ie het bij ajax goed, prima! Maar deze 2 wedstrijden voor Nederland zou ik hem eruit halen en eens kijken wat een talentvol jonkie doet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 16:22
    Die noot is alleen maar erg groot als je hem rectaal inbrengt...
    Vind ik leuk
    Motley +47
    zondag 9 september 2018 om 16:41
    Denk dat je groot gelijk gaat krijgen.blind is veel te traag,zeker tegen die snelle mbappe
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:39
    En Moreno is ook nog is een gemene speler die je vaak moet missen door een schorsing.
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13543
    zondag 9 september 2018 om 13:41
    Inderdaad. Die benenbreker kunnen we missen als kiespijn.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:45
    Haha laat hem maar lekker in Spanje slachtoffers maken.
    Vind ik leuk
    cheeks +3495
    zondag 9 september 2018 om 14:08
    Haha, zie hier wederom het gebrek aan voetbalkennis. In zijn PSV tijd nog nooit geschorst geweest voor aantal gele kaarten. Sterker nog, de verdediger met het minste aantal overtredingen nationaal alswel internationaal. En mbt Blind, ik ben blij dat hij bij ajax speelt, hij kan er nml geen ene pepernoot van. Italie scoort na fout Blind, Peru scoort na fout Blind.. Van Hanegem zei het vanochtend goed. De meest overschatte en slechtste verdediger die er is.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:57
    Om je uit je droom te halen....

    https://www.ed.nl/psv/gepasseerde-isimat-mag-in-almelo-weer-aan-de-bak-moreno-geschorst~a08bd6d6/
    Vind ik leuk
    Artikia +218
    zondag 9 september 2018 om 14:18
    Oja, Moreno, dat was toch die speler die in zijn laatste jaar PSV na 16 wedstrijden nog geen enkele overtreding had gemaakt? Wat een gemenerik!
    Vind ik leuk
    cheeks +3495
    zondag 9 september 2018 om 17:08
    Kan je nagaan hoe gemeen hij wel niet is.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3637
    zondag 9 september 2018 om 13:40
    Hij brengt ook de nodige rust en weet wat er van hem gevraagd wordt in belangrijke wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13543
    zondag 9 september 2018 om 13:42
    Precies, maar het is populair om Blind neer te halen...

    Hij heeft veel goede wedstrijden gespeeld voor Oranje, als hij dan eens slecht speelt dan komen ze er als strontvliegen op af om hem aan te pakken.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3637
    zondag 9 september 2018 om 14:18
    De mensen die steeds Blind bashen zijn gewoon sneu.
    Vind ik leuk
    wimpert +144
    zondag 9 september 2018 om 23:12
    Yo wakker worden, zo was er een Janmaat die een foutje maakte en direct met de grond gelijk gemaakt werdt. Ik heb nieuws voor je die Janmaat speelt in zijn inval beurt wel de sterren van de hemel, dus niet janken nu, Blind is waardeloos!
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:02
    In de eredivisie ja, verder niet volkomen gefaald.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3637
    zondag 9 september 2018 om 15:05
    Heeft bij Man Utd ook genoeg wedstrijden gespeeld...
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:11
    Belande hij ook op de bank.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 13:30
    Blind is een veel betere speler dan Moreno.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:04
    Hahahahah😂 grapje zekers.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 15:21
    Blind staat 3 jaar lang in de basis bij United, 141 duels in 4 jaar. Moreno mislukt bij AS Roma en Espanyol.

    Volgens mij ben jij degene die het grapje maakt😂
    Vind ik leuk
    benny-boys +799
    zondag 9 september 2018 om 15:30
    Dat komt zijn pappi.

    heel Nederland roept dat hij al lange tijd erg slecht is, behalve in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 16:51
    En als heel Nederland vanavond zijn huis in brand steekt, doe jij het dan ook?
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1452
    zondag 9 september 2018 om 15:30
    Pas op met wat je zegt over Blind.....kritiek wordt niet gewaardeerd. En een andere mening hebben is ook al niet goed voor sommige.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:38
    Ach weet je, heb er tog schijt aan . Het is tog een mindere voetballer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1452
    zondag 9 september 2018 om 15:41
    Dat is jouw mening en die deel ik ook👍👍👍
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:43
    Toppie man.👍👍
    Vind ik leuk
    zwollie +7264
    zondag 9 september 2018 om 13:21
    Henk,sport journalist bij de slechtste krant van Nederland.
    Vind ik leuk
    John Garp +717
    zondag 9 september 2018 om 13:28
    Hoe kom je daar zo bij, dat van die slechtste krant?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    zondag 9 september 2018 om 13:30
    AD? Nee toch?
    Vind ik leuk
    Peterfc +208
    zondag 9 september 2018 om 13:34
    Precies! En welke speler kan er op twee posities uit de voeten? Viergever of Kongolo. Maar namen noemt hij niet.

    Lekker makkelijk van meneer Hoijtink die ik op mijn beurt NOOIT gekozen had om iets te schrijven. Trouw had beter moeten scouten. Hier op VP bijvoorbeeld. Hier praat men over het algemeen niet zo'n onzin.


    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18917
    zondag 9 september 2018 om 13:55
    Hier op VP bedoel je?
    Vind ik leuk
    Peterfc +208
    zondag 9 september 2018 om 14:07
    Sorry, is aangepast.
    Vind ik leuk
    :O +4149
    zondag 9 september 2018 om 13:50
    Idd. Ik lees vaak hier dat de zgn kenners cq de beste stuurlui aan wal vaak kritiek hebben maar niet verder komen dan kritiek alleen. Voorbeeld geven hoe het dan wel moet hoor je ze niet over.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:53
    Maar eerlijk is eerlijk, het is een hoop geld voor zo’n matige voetballer.
    Vind ik leuk
    Pancev +65
    zondag 9 september 2018 om 14:27
    Inderdaad, noem dan ook eens een naam. Zo gemakkelijk om een keuze af te kraken zonder zelf met een (beter?) alternatief op de proppen te komen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:37
    Wie is Henk? Als je zo veel premier league ervaring kan kopen als eredivisie club moet je dat doen. In een competitie waarin je concurrenten spelen met Viergever, Schwaab, Botteghin en Jan Scharie kun je gerust Blind opstellen.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:35
    Voor dat geld?? Wie niet ?
    Vind ik leuk
    sven3d3 +97
    zondag 9 september 2018 om 19:50
    Noem eens wat, ben namelijk wel benieuwd.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    zondag 9 september 2018 om 23:21
    Het heeft niks met "gamakkelijk" te maken. Of je bent goed genoeg of je bent het niet. Basta...
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:14
    Ze hebben Blind gekocht om voetbal van achteruit te hebben zodat Frenkie door kon schuiven. Compleet logisch. Wel wat duur.
    Vind ik leuk
    Foden +3352
    zondag 9 september 2018 om 13:26
    Wat er ook gebeurt Ajax heeft z’n transfersom al terugverdiend door de CL te halen. Die wedstrijd tegen Kiev hield hij het achterin potdicht en nam geen risico’s.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:28
    Ja terugverdient, maar die miljoenen kun je dus niet nog eens besteden. Anyway, ietwat dure maar goeie aankoop
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    zondag 9 september 2018 om 13:33
    Gelukkig hoeven we in Amserdam ons geen zorgen te maken om de centjes.

    we hebben nog genoeg en we krijgen volgend jaar er weer een heleboel centjes bij

    CL minimaal 40 miljoen start geld.
    3 uitverkochte wedstrijden in poule fase - 10 miljoen
    de Ligt en Frenkie de Jong worden volgend jaar verkocht voor samen 100 miljoen

    dus volgend jaar komt er zomaar 150 miljoen binnen

    dus over 16 miljoen hoeven we ons geen zorgen te maken
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:46
    True
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zondag 9 september 2018 om 13:34
    Had je Blind niet gehad, was je misschien uitgeschakeld door Kiev en had je ook niks.We zullen t nooit weten.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:46
    Achteraf is het mooi wonen ;) wel wat saai soms though
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +854
    zondag 9 september 2018 om 13:53
    Als ze langer hadden gewacht dan was hij goedkoper geworden echter Ajax wilde niet wachten aangezien ze vroegtijdig de selectie compleet wilde hebben! En wat is 16 miljoen tegenwoordig nog in het hedendaagse voetbal! En zekers voor iemand die redelijk veel bij man unt gespeeld heeft!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:54
    Oke! Blijft een feit dat het ietwat duur was right?
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:07
    Ajax heeft em destijds ook verkocht voor een aanzienlijk bedrag, hij heeft gewoon gerijpt in Manchester en het kost ajax eigenlijk niks. Kwestie van perspectief denk ik
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +854
    zondag 9 september 2018 om 14:16
    Klopt maar ik vind meeste spelers ietswat te duur
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:17
    Goed punt :p
    Vind ik leuk
    Vinnie J +624
    zondag 9 september 2018 om 13:14
    Een zeer beperkte voetballer. Voor dat geld had je veel beter moeten en kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    Nuance +8488
    zondag 9 september 2018 om 13:23
    Hoewel ik het eens ben met je opmerking, is deze ook grappig in combinatie met jouw naam.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:34
    hahaha je moet al wat ouder zijn om dit te begrijpen , en het Wimbledon uit de jaren 80 kennen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14765
    zondag 9 september 2018 om 13:48
    Echt een slager was dat, zo zie je ze nu niet meer..
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:03
    en een goeie masseur voor je ballen
    het is maar goed dat ie nu niet speelt met de VAR
    dan had ie elke wedstrijd rood gehad
    Vind ik leuk
    Nuance +8488
    zondag 9 september 2018 om 14:20
    :)
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:29
    16 miljoen lijkt historisch gezien veel voor velen. Maar als je vooruit kijkt, zie je dat je aankomende zomer 50/60 voor De Ligt en De Jong krijgt. Daarnaast Ziyech 30, Veltman minstens 10, Neres minimaal 40. Dan is het een schijntje, die 16 miljoen.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:36
    ja maar dat is het punt niet van Henkie
    hij vind dat Ajax voor dat geld een speler had moeten kopen die de jeugd wel aanstuurt
    ik zeg gewoon dat als Blind goed genoeg is dan is ie het geld ook gewoon waard
    hij speelt er net , beoordeel hem gewoon aan het einde van het seizoen
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:52
    Maar dat is mijn punt. Daarnaast ken ik eerlijk gezegd ook geen speler van hetzelfde niveau die je voor minder zou kunnen halen
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:01
    nee , dit geld betaal je gewoon voor een speler met ervaring bij een topclub in Engeland die een contract heeft
    en zoals je hierboven ziet heeft iedereen commentaar , maar niemand kan dan een speler opnoemen die beter is voor dezelfde prijs of minder
    Vind ik leuk
    rinirat +2159
    zondag 9 september 2018 om 13:29
    Die jongen is juist niet beperkt.
    Alleen zijn snelheid is minder.
    Technisch heel vaardig prima passing geweldig inzicht.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    zondag 9 september 2018 om 13:31
    Kopsterk, meedogenloos, vlijmscherpe tackle, duelkracht.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zondag 9 september 2018 om 13:34
    En retesnel
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14765
    zondag 9 september 2018 om 13:49
    Plus hij scoort elk jaar minimaal 10 doelpunten..
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zondag 9 september 2018 om 13:52
    Hij is zo snel dat hij zn eigen voorzet nog inkopt.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14765
    zondag 9 september 2018 om 14:19
    Nadat hij eerst zelf de bal veroverd heeft..
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zondag 9 september 2018 om 14:21
    Uiteraard natuurlijk:)
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 16:29
    Prima passing ? Breed bedoel je
    Vind ik leuk
    rinirat +2159
    zondag 9 september 2018 om 17:38
    Wat moet ik hier nou op zeggen...
    Hij speelt bijna niet breed.. maar hij komt niet van jou club ok.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 13:31
    Prima speler.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:15
    Heeft zijn waarde echt al wel bewezen. Het Blind bashen viert hoogtij deze dagen.

    Allemaal even op de handen zitten. Bij Ajax zijn ze/we blij met Blind.
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +313
    zondag 9 september 2018 om 13:18
    Klopt helemaal mee eens. Maar als linksback is het gewoon drama altijd geweest moet niet meer gebeuren. Centrum prima en momenteel de juiste man.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:24
    Lang niet allemaal !!
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:27
    Je hebt altijd mensen die anders denken en dat is prima. Ik denk echter dat de meesten zijn waarde wel zien.

    Het gaat erom wat er haalbaar is en wie er naar Nederland wil komen. In die categorie is Blind, een echte Ajacied met veel ervaring, een echte aanwinst. En dat laat hij ook zien.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7324
    zondag 9 september 2018 om 13:31
    Blijkbaar is er wel een categorie ‘Tadic’ die naar Nederland wil komen. Das toch een tikkie beter...
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:36
    Is verdedigend matig hoor....
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:43
    Zelfde catagorie subtop
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:45
    Ten Hag wilde eerst Tadic centraal achterin zetten....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14765
    zondag 9 september 2018 om 13:51
    Met Ziyech naast hem en de Ligt op het middenveld..
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:55
    Dat soort uitspraken is zo raar.

    De Jong is voor iets van 1 miljoen (+doorverkoop) overgenomen van Willem II. Onder dezelfde noemer kun je dus zeggen: waarom niet nog 11 spelers kopen voor 1 miljoen die zo goed zijn als De Jong, want die aankoop laat toch zien dat dat kan?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14765
    zondag 9 september 2018 om 14:18
    Ja echt! hahahaa
    Zo simpel is het gewoon niet..
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 9 september 2018 om 16:55
    Omdat je geen 11 spelers vind die net zo goed zijn....of zie jij ze wel lopen??
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 20:19
    Nee, maar als je beweert dat er veel beter te krijgen is dan Blind omdat ook Tadic voor dat geld kwam dan sla je de plank een beetje mis.
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 9 september 2018 om 20:43
    Klopt...tadic wilde dolgraag eens voor ajax spelen. En blind is een kind dat vd club die beschikbaar kwam..2 buitenkansjes...das niet standaard ofzo..
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 20:50
    Exact
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 9 september 2018 om 20:53
    En daarom er dik voor betaald...tadic blijft 2 jaar en betaald dan een deel van zijn transfersom terug. Daley mag hier afsluiten...typische speler die alleen maar beter wordt van meer ervaring.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 16:28
    Werner hier onder heeft het juist gezien, is ook niet onze taak om te scouten dacht ik.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 17:46
    Werner komt met Tadic, een middenvelder die van jongs af dan was van Ajax.

    Als jullie denken dat heel veel buitenlandse spelers dat waren heb je misschien gelijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zondag 9 september 2018 om 13:28
    Voor de eredivisie is Blind een uitstekende speler maar ook in de CL gaat daar het zwakke punt van Ajax achterin zitten. Ik bash Blind niet want voor mij maakt niet uit wie er bij Ajax speelt , dat houdt me maar 2 wedstrijden bezig en dat is als wij tegen Ajax spelen. Voor Oranje komt hij gewoon snelheid te kort. Ik ben ook van mening dat je voor het geld van Blind een betere speler had kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +208
    zondag 9 september 2018 om 13:36
    Noem er dan eens 1
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +313
    zondag 9 september 2018 om 14:23
    Bullshit... Europees zal je minder op de helft van de tegenstander spelen waardoor blind minder ruimte in zijn rug krijgt. Snelheid is dan minder een must have en de ligt kan dan bijspringen als het nodig is. Blind is alleen minder zodra hij op snelheid een man moet bijhalen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zondag 9 september 2018 om 15:59
    We gaan het zien.maar neem aan dat jij Ajacied bent of niet ?
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +313
    zondag 9 september 2018 om 18:36
    Ja dat ben ik maar wel altijd erg kritisch op blind geweest en nu nog. Doet het nu gewoon prima als cv
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zondag 9 september 2018 om 21:14
    In de eredivisie ! Ben je aan het kijken ? En wat vind je tot nu toe ? Zoals ik al eerder in andere Reacties aangaf; Blind,promes,Babel,Vormer,Tete en Luuk de Jong kan je achter de hand houden maar horen niet in de basis.Tete is nog jong dus kan nog groeien maar de rest aub niet meer in oranje
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +313
    zondag 9 september 2018 om 21:48
    Ik heb het alleen over blind kerel.. Tegen mbappe heeft iedereen het moeilijk. Daarbij gaf ik ook aan als LB is het drama. Dus wat probeer je nu? Wat ik zeg klopt nog steeds
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zondag 9 september 2018 om 21:57
    Probeer niets. ik zeg wat ik zie. De jong is echt aanwinst voor Oranje.net zoals de Ligt zich altijd staande houdt.ben niet iemand die iemand afbrand omdat hij voor een bepaalde club speelt
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +313
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Lijkt er aardig op en de ligt en frenkie is de nieuwe basis voor NL. Nogmaals ben geen fan van blind maar als CV is hij prima. Ik vind primes bijv. Echt drama dat die kerel überhaupt nog kansen krijgt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Promes,stroorman hoeven van mij ook niet meer worden opgeroepen.is tijd om met een jonge ploeg te gaan bouwen voor de toekomst en daar hoort een bergwijn, kluivert maar ook een Ake zeker in. Ik denk dat we misschien niet over 2 jaar maar over 4 jaar wel weer een goed team hebben staan en er jomt nog talent genoeg aan. De ligt,van Dijk,de jong , wijnaldum en depay zijn wereldtop voor de toekomst die allemaal nog stappen gaan maken.ik maak me niet zo’n zorgen over Oranje.soms is het even wachten op een nieuwe generatie
    Vind ik leuk
    Counterattack +10285
    zondag 9 september 2018 om 13:28
    De symbolische waarde is ook van belang. Speler die niet op 34e pas, maar al op zijn 29e terugkomt. Psychologisch spelletje.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:47
    Dus Blind is een symboolaankoop?

    Met welk doel? Kijk ons nou? Of andere 28 jarigen laten denken: dat wil ik ook?
    Vind ik leuk
    Counterattack +10285
    zondag 9 september 2018 om 13:55
    Je laat zien aan team dat je ambitie hoog ligt, je koopt een speler uit PL, symboolwaarde is dat iedereen voelt dat het niet vrijblijvend is. Dus positief bedoeld, 2 cents.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:58
    Maar als die speler, zoals Hoijtink en velen hier roepen, slecht is werkt dat dan toch averechts?

    Alles staat of valt toch met kwaliteit?
    Vind ik leuk
    Counterattack +10285
    zondag 9 september 2018 om 14:02
    Maar hij is toch niet slecht. Ajax heeft dankzij de mix van jeugd en ervaring (Tadic, Blind, Huntelaar) en het blijven van Ziyech (door zijn slechte WK) de CL gehaald, investering ruim terug verdiend. Symbolisch bedoel ik signaal wat afgegeven is met aantrekken van deze spelers: we willen kost wat kost CL halen.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 14:05
    Dat klopt. Laat ook zien dat hij een aanwinst is.
    Vind ik leuk
    JAG89 +459
    zondag 9 september 2018 om 13:29
    Precies dat! Tuurlijk was hij duur, maar is wel iemand die de club door en door kent, dus hij past zich makkelijk aan.

    En hij is misschien niet de aller beste die er is, maar is zeker goed genoeg voor ons. Hij is sowieso een slimme speler met een goede mentaliteit. En het team zal echt wel profijt hebben van zijn ervaring.

    Want het moet ook iemand zijn die goed in de groep valt. En blind heeft mij daar in nog nooit teleurgesteld.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    zondag 9 september 2018 om 13:35
    toen hij 4 jaar geleden vertrok was heel Amsterdam in rouw stemming omdat hij een dragende speler was. en heel belangrijk in het team

    hij heeft in Engeland alleen maar bij geleerd. en zal dus niet slechter zijn geworden

    denk een goede aankoop. en 16 miljoen . dat zijn nou eenmaal de prijzen voor dit soort spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:47
    Nou ja, vergeet niet dat jullie er ooit hetzelfde over dachten, zo vreemd is het niet ;)
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:48
    “Jullie”?
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +5535
    zondag 9 september 2018 om 13:15
    Henk Hoijtink is een "hater" :-))))
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:15
    Ik vind t veel te veel geld voor gelijk waardige spelers had je een stuk minder kwijt geweest
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:22
    Kom maar op met je suggesties. Blind is bekend met het Ajax-spelletje. Misschien was het wel gelukt, maar had het veel langer geduurd om zo’n speler in te passen, waardoor je misschien CL had misgelopen waardoor je weer 40 miljoen had misgelopen...
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:46
    ik denk dat Blind een bruikbare aankoop is , en snap dat gezeur niet zo
    maar kom op , het Ajax spelletje ???
    jullie doen allemaal of dat zo uniek is en dat er jarenlange training aan vooraf gaat
    Ajax speelt 4-3-3 volgens mij , en op de positie waar Blind speelt hoef je echt geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om dat te begrijpen
    maar dat denken ze in Amsterdam wel volgens mij
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:38
    Ajax speelt al jaren op dezelfde manier 4:3:3 met inschuivende centrale verdediger en opkomende backs en hoog druk zetten. Heel veel clubs spelen anders dan Ajax. Dan kan je zeggen dat het geen hogere wiskunde is, maar het is wel een manier van spelen die Ajax al decennia hanteert. Niet iedereen speelt op die manier en dan moeten spelers die manier van spelen wel aanleren. Daarnaast is het wel een typische Ajax manier, waar Barcelona onder Cruijff op voor heeft geborduurd.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20409
    zondag 9 september 2018 om 13:15
    Heeft wel een punt hier, Blind is nou niet een type speler die het team kan dragen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 13:32
    Daarvoor is ie ook niet gehaald, dat maakt de media er van.
    Vind ik leuk
    ficusje +1935
    zondag 9 september 2018 om 13:16
    Vind hem geen leider,misschien als hij een paar jaar verder is.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14765
    zondag 9 september 2018 om 13:18
    Over een paar jaar is zijn loopbaan voorbij.. ;-)
    Vind ik leuk
    fcfc +362
    zondag 9 september 2018 om 13:17
    Zo makkelijk om te roepen dit. Noem dan iemand, bij voorkeur een nederland en een verdediger die ajax dan had kunnen halen.
    Na elke slechte wedstrijd komt deze discussie weer. Ik ben blij met hem. De ligt en onana zichtbaar ook. Dan zijn we er toch. En ja hij wordt vanavond helemaal stront gelopen door mbappe dat kun je zelfs blind niet kwalijk nemen. Prima versterking voor ajax.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zondag 9 september 2018 om 14:15
    Misschien Magallan, maar ook dat weet niemand.Dan is t weer voor dat geld met een beetje hadden jullie ook Blind kunnen halen.Dan had Hoytink of hoe die kerel ook heet gezegd.Waarom niet Blind? Echt een overschat beroep sportjournalist.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 20:37
    En bedankt ;-)
    Vind ik leuk
    Psv oost +53
    zondag 9 september 2018 om 13:17
    Dronkaard scholletje senior heeft het doorgedrukt
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:17
    Eindelijk iemand die het durft te zeggen !
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +53
    zondag 9 september 2018 om 13:19
    Wat een gelul zeg. Je hebt achterin geen leider nodig. De ligt is een prima aanvoerder en tagliafico is de aanvoerder van Argentinië. Blind brengt voetballend veel kwaliteit als hij in een vast systeem zit waar zijn rol duidelijk is en hij op t voetballend vermogen van zijn ploeggenoten kan rekenen. Dat zie je bij Ajax daar doet hij het prima. Ze hadden wat langer mogen wachten om wat meer van de prijs af te kunnen snoepen. Maar weten wij veel wat er allemaal nog meespeelde.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 13:23
    Wat meespeelde was de voorronde CL. Vele malen belangrijker dan een paar miljoen. Sterker nog, plaatsing betaalt die miljoenen teveel direct weer terug.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +53
    zondag 9 september 2018 om 17:22
    Dat is t verhaal, maar t slaat nergens op. Pas halverwege stroomde hij in. Daarvoor liep het ook met frenkie in de defensie en vd beek op t middenveld. Pas het laatste duel tegen Kiev had hij de vorm die we van hem verwachtten.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zondag 9 september 2018 om 20:18
    Ook zonder die vorm was hij toch al van waarde? De thuiswedstrijd was hij ook al goed.

    En die ene wedstrijd was net zo belangrijk als al die anderen.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +53
    maandag 10 september 2018 om 21:55
    Ja natuurlijk wel maar het verschil was niet groot als je het vergelijkt met frenkie op die positie. Dus het was goed dat ie dr was. Maar n beetje duur vond k t wel.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    maandag 10 september 2018 om 22:14
    Dat snap ik wel. Hartstikke duur eigenlijk. Maar ja, die prijzen zijn sowieso bizar. Nu betaalden we ook nog eens een miljoen of 5 extra. Kan Ajax wel behappen met die CL.

    Het geeft wel een signaal dat het Ajax menens was die CL ook te halen.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +53
    zaterdag 15 september 2018 om 09:13
    Ja daarom zodra de clmiljoenen binnen zijn boeit het ook geen hol meer. Denk overigens dat het niet de lcv positie was waar ze hem voor haalden. Uiteindelijk gaan ze hem wss als controleur gebruiken. De snelle transfer had volgens mij alles met het mogelijke vertrek van frenkie te maken. Verkoop je die eerst, dan gaat manunited gelijk hoog in de boom zitten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    2cents +53421
    zaterdag 15 september 2018 om 14:56
    Frenkie was nooit te koop, had pas afgelopen winter getekend.

    LCV had je alleen Wöber. Bovendien werd bij die aankoop ook direct gezegd dat dat zijn plek moest worden. De Jong moest namelijk naar het middenveld.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +53
    zaterdag 15 september 2018 om 18:59
    Jawel maar als je directie de over hoort was die transfer toch dichterbij dan ik dacht. Want het is ook gwn zo, als zo n speler ellende veroorzaakt omdat ie niet weg mag kun je m beter laten gaan. En volgend seizoen is ie sws weg natuurlijk
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +53
    zaterdag 15 september 2018 om 19:02
    Zag die Argentijn wel zitten trouwens, jammer dat dat niet doorging. Kweenie of je er beelden van gezien hebt maar das wel n sloper zeg
    Vind ik leuk
    Basik013 +377
    zondag 9 september 2018 om 13:19
    Bullshit , sinds blind terug is speeltie zwaar solide!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:20
    Laat ik het zo zeggen! Zit wat in.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:20
    Noem eens namen dan?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zondag 9 september 2018 om 13:26
    Zijn punt is dat ze Daley hebben gehaald omdat hij zoveel ervaring heeft. Maar als hij geen type is die die ervaring overbrengt op andere jongens dan heb je niet zoveel aan die ervaring
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    zondag 9 september 2018 om 13:42
    Daarnaast vind ik zijn ervaring zwaar overschat.

    Tuurlijk, hij heeft het één en ander opgepikt bij Man. U en hij heeft natuurlijk wel kunnen kijken hoe de echte grote mannen een team neerzetten. Maar ervaring in deze context heeft alleen nut als hij daar ook de lijnen had uitgezet en er verantwoordelijk voor was.

    Maar gechargeerd gezegd was zijn status bij Man. U eerder dat hij de pylonen op de training neerzette dan dat hij de mensen op zijn plek zette.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:47
    is een tijd basisspeler geweest en mourinho wilde hem houden. is die gek dan. ervaring overbrengen doet hij wel. de leiders zijn mathijs nico hakim klaas en dusan
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:25
    Populistisch geneuzel en dus wat iedereen die Anti-Ajax is wil horen... Wat waren de alternatieven? Als je jezelf geloofwaardig wil maken, zal je die er ook bij moeten noemen. Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd..
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Gein +384
    zondag 9 september 2018 om 13:26
    Blind is tot nu toe niet spectaculair geweest sinds hij bij ajax is. Maar het is wel allemaal behoorlijk stabiel achterin dit seizoen. Vorig seizoen was dat met Wober of Frenkie de Jong achterin soms wel anders. De meeste wedstrijden die hij tot nu toe heeft gespeeld vond ik hem redelijk goed spelen. Alleen afgelopen donderdagavond was het belabberd.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7113
    zondag 9 september 2018 om 13:34
    Blind is ook geen spectaculaire voetballer, maar met 11 spectaculaire spelers win je ook niks. Types als Blind heb je ook nodig.
    Vind ik leuk
    Foebele +53659
    zondag 9 september 2018 om 13:27
    Heb je Henk 2 ook weer. Blind is een geweldige aankoop, ze hadden ook kunnen wachten tot eind Augustus om hem aan te trekken en dan was hij goedkoper geweest, maar dan had hij ook de voorrondes CL niet gespeeld.

    Daar heeft Ajax meer voor betaald, om hem eerder in huis te hebben en die miljoenen zijn nu al terug verdient via het behalen van de CL.

    Ook is het vreemd dat men het wel een goed bedrag vind voor een talent wat nog heel veel te bewijzen heeft zoals Kluivert, maar een speler die bij United altijd zeer gewaardeerd werd zou te duur zijn? Schei toch uit man.
    Vind ik leuk
    rinirat +2159
    zondag 9 september 2018 om 13:27
    Who the fuck is Hoitink een of andere B krant journalist.
    Blind heeft zijn waarde gelijk bewezen in de CL
    Speelde vele wedstrijden voor MU ook gewoon heel goed.
    Komt is met een fatsoenlijk artikel
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zondag 9 september 2018 om 13:31
    Blind was niet al te best in de wedstrijden tegen Luik. Kijk ze nog maar eens terug en let dan op de acties van hem. Word veel verbloemd aangezien Ajax echt goed speelde , beide wedstrijden. Maar dat lag niet aan Blind. Voor de eredivisie ruim voldoende maar te komt te kort voor er buiten. En bij MU speelde hij ook niet zo veel.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zondag 9 september 2018 om 13:36
    Henk Hoijtink is vorig jaar uitgeroepen tot beste sportjournalist van Nederland. Werkt bij Trouw, 2 jaar geleden uitgeroepen tot beste krant van Europa. En wie ben jij?
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:27
    Dat is het net, hebben een paar jaar geleden allemaal Van dijk gemist, Blind senior vond het niet goed genoeg voor nederlands elftal, de reden is duidelijk, zijn zoon beschermen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27054
    zondag 9 september 2018 om 13:33
    Ik denk dat als de redactie van Trouw beter haar best zou doen ze ook wel betere journalisten konden vinden dan Henk Hoijtink. Dus misschien moet hij oppassen met dat soort suggesties.
    Vind ik leuk
    alaaf +716
    zondag 9 september 2018 om 13:35
    Blindlegger
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:35
    ...Henk Hoitink...
    Vind ik leuk
    Kuip +6948
    zondag 9 september 2018 om 13:40
    Blind is een meer dan prima aankoop. Soms moet je ook verder kijken en dan kunnen andere factoren ook meespelen in het bepalen of het een goede aankoop is.
    In dit geval: Blind is een Amsterdammer, is een jongen van de club, is linksbenig en op meerdere posities inzetbaar. Heeft veel ervaring bij Man United opgedaan en kan die kennis en ervaring delen. Hij kan nog jaren mee bij Ajax, zonder dat je bang hieft te zijn dat ie snel weer vertrekt naar het buitenland. Het is een stabiele factor en zorgt ervoor dat de Ajax-cultuur in stand blijft.
    Hij is het geld uiteindelijk wel waard. Bovendien heeft hij er mede voor gezorgd dat Ajax weer in de CL speelt en op deze manier vele miljoenen terugverdient.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1961
    zondag 9 september 2018 om 13:41
    Deze aankoop is een Kado aan papa Blind. Natuurlijk is 20 milj veel teveel voor deze speler.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 9 september 2018 om 14:06
    Doet Ajax niet moeilijk over en we hebben de investeringen er al uit... je kan ook iemand halen voor 12 miljoen die na een jaar nog steds geen debuut heeft gehaald... tja..
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5172
    zondag 9 september 2018 om 13:42
    Ik vond Blind al te duur de seconde dat de transfersom schatting bekend werd.
    Als je er vandaag pas achterkomt, heb je echt oogkleppen op gehad.
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    zondag 9 september 2018 om 13:42
    blind is voor minder gekocht dan dat hij in die tijd is verkocht
    heeft een bult ervaring op het hoogste niveau in engeland opgedaan
    Dus eigenlijk is hij gratis
    dus hoezo voor veel te veel geld gehaald?????
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1961
    zondag 9 september 2018 om 13:48
    Elke deal staat op zichzelf.
    Wat hij indertijd heeft opgebracht staat in de boeken van dat boekjaar.
    Hij staat nu in de boeken voor 20 miljoen en dat is veel teveel.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zondag 9 september 2018 om 13:51
    Blind speelt tenminste nog, Romero daarintegen..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1961
    zondag 9 september 2018 om 14:06
    Oops, touchee.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:44
    Ach, iedere club maakt wel eens fouten, ook ons aller Ajax...
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +223
    zondag 9 september 2018 om 13:53
    Elk miljoen dat men aan Blind heeft uitgegeven boven circa 5 a 6 miljoen, is er in principe 1 te veel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 9 september 2018 om 14:04
    Je doet je naam eer aan... omdat jou club dit soort bedragen niet kan betalen...
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +223
    zondag 9 september 2018 om 14:17
    Mijn club? Grappig dat je denkt te weten welke dat is. Misschien heeft mijn club hem wel gehaald. Kritisch zijn mag echt wel hoor, ook op je eigen club, zolang je ze maar volledig steunt om resultaat te halen. Dat besef ontbreekt alleen bij heel veel mensen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 9 september 2018 om 14:34
    Dan moet je je helemaal schamen als je voor Ajax bent... niet omdat je niet kritisch mag zijn.. prima zelfs, maar als je niet ziet dat met de huidige investeringen van 43 miljoen binnen 2 maanden al alle investeringen terugverdiend zijn en de club nog veel meer financieel voordeel op gaat leveren, snap je het niet helemaal. Daarbij wordt er eindelijk weer eens goed en herkenbaar gespeeld en wordt het as maar beter. ook, de door verguisde Blind heeft een heel belangrijke rol hierin... wedstrijd Kiev uit, coaching jonge spelers, en door zijn komst kon de Jong naar het middenveld.... maar lul jij maar de meute achterna omdat deze jongen een slechte wedstrijd in de nationale ploeg heeft gespeeld... terechte naam calimero
    Vind ik leuk
    CalimerO94 +223
    zondag 9 september 2018 om 14:46
    1. Opbrengsten door het team irrelevant - een kwalitatief zelfde speler zou goedkoper binnengehaald kunnen worden en dan had dat ook gebeurd. Dus je gooit alsnog die miljoenen weg.
    2. Ook het functioneren van het team op het veld en het herkenbare voetbal is niet toe te wijzen aan Blind. Ik vind hem aan de bal juist vrij slordig ogen, ook niet spelend op de juiste positie. Controlerend op middenveld is hij veel meer van waarde dan waar hij nu staat.

    Blind is best een oké speler die in de top van de Eredivisie mee kan, maar daarboven komt hij op heel veel aspecten gewoon te kort. Een bedrag van 16 tot 20 miljoen is dan ook totaal onlogisch.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 9 september 2018 om 16:51
    dat vind jij en alle andere Ajax haters, de meeste supporters van Ajax delen echter dezelfde mening als die van mij.. we zijn blij met hem.. en zoals jij redeneert kan je alles naar jouw conclusie toeschrijven... er is gewoon prime geinvesteerd en er wordt ook nog eens goed voetbal gespeeld en resultaten behaald.... wat jij vindt interesseert maar weinig mensen... ik heb jou na Kiev uit ook niet gehoord... maar iedereen mag een mening hebben.. zelf jij...... En dat geleuter over dat geld niet belangrijk is? man waar praat je over... geld is bijna alles beslissend.. kijk maar eens welke transferperiode Feyenoord heeft gehad. Welke club heeft ook de mogelijkheden om voor dit soort bedragen te investeren? Je lult maar wat
    Vind ik leuk
    stratumseind +154429
    zondag 9 september 2018 om 13:53
    blind kan alleen maar uit de voeten op 6 als ie een balvaste 10 voor m heeft en anders niks .
    Dus hij is voor dat geld simpelweg veel en veel te duur.
    Vind ik leuk
    Zazu +129
    zondag 9 september 2018 om 13:57
    Daley blind is gehaald door scholletje blind
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    zondag 9 september 2018 om 13:57
    Blind is Blind en zo is hij nu eenmaal. Als je voor hem kiest, hem vertrouwen geeft, moet hij dat wel terugbetalen met goed voetbal. Als je 28 jaar bent en niet sneller meer kunt dan nu, ga dan nooit meer op de backpositie staan. Laat je er ook niet neerzetten, daar is voor jou geen eer te behalen Danny. Vraag om een cm positie, desnoods verdedigende middenvelder. Maar zolang er geen betere back is, moet je wel. Ik zou zeggen: meld je een paar keer af voor Oranje, dan moeten ze toch een keer bij een betere back uitkomen. Pas dan zullen ze je, heel misschien, vragen voor die andere positie, dan ben je echt een volwassen Oranjeklant.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4126
    zondag 9 september 2018 om 13:58
    Zo gaat dat bij een slechte wedstrijd, dat is nu eenmaal voetbal.
    Tadic komt ook nog wel aan de beurt want die was de laatste wedstrijd bij ajax ook niet al te best bezig.
    Je kunt wel voor 40 miljoen aan dure spelers binnen halen maar relatief goedkope spelers die ware talenten zijn zoals een de Jong heb je gedurende het seizoen meer aan.
    In de eredivisie wemelt het overigens, en niet alleen bij ajax, momenteel van dit soort goede talenten als ik denk aan Bergwijn, Koopmeiners, Boadu en als die terug komt Calvin Stengs.
    Toekomst Oranje ziet er goed uit.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 13:59]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 13:58
    Hij is te soft, en dat is lastig als je ook al een minnetje langs je hebt staan zoals de Ligt die ook iedere wedstrijd een paar steken laat vallen
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:01
    Blind gaat gewoon een prima seizoen draaien voor Ajax, en het is een prima speler voor naast De Ligt ! Daarbij iemand met een Ajax-hart en - verleden. Gewoon een hele goede zet want geld speelt geen rol (meer) volgens de directie
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 9 september 2018 om 14:01
    Blind speelde donderdag idd niet zijn beste wedstrijd en prompt komen de aasgieren weer om onrust te creeeren bij Ajax... het zit sommige columnisten analisten, presentatoren en andere Ajaxhaters niet lekker dat ons cluppie lekker draait.... everybody hates us, and we like it.
    Wij zijn blij met Daley... we gaan het zien wat de komende belangrijke weken ons team met daarin Daley voor elkaar krijgt in een reeks lastige wedstrijden.
    Vind ik leuk
    plein19 +1600
    zondag 9 september 2018 om 14:01
    Laat hij voorbeelden noemen en niet alleen weer zeiken. En voelt een nieuwe speler zich ook plezierig bij de club. Blind past bij de club en gaat steeds beter
    Vind ik leuk
    Nbl +567
    zondag 9 september 2018 om 14:04
    Bij oranje was hij laatste wedstrijd wel slecht hoor eerlijk.is eerlijk hij kan beter en moet beter er is zeker teveel voor betaald dat zei ik toen ook al .
    Vind ik leuk
    cornelisse +188
    zondag 9 september 2018 om 14:04
    Blind komt altijd weer terug
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:10
    hopelijk is blind net of beter zelfs als z.n vader
    Vind ik leuk
    Aspers +454
    zondag 9 september 2018 om 14:12
    Het geld klotst tegen de plinten omhoog! 20 miljoen betaalt Ajax vanuit de achterzak.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:14
    Dat is allemaal zo makkelijk gezegd, dan moet hij maar een paar voorbeelden geven. Eerst wilden ze magallan halen die goedkoper was maar volgens velen ook zeer bemerkt, daarbij moet je afwachten hoe zo'n jongen zich aanpast. Nu hebben ze blind gehaald, een jongen met veel ervaring, kent de Club dus geen aanpassingsproblemen. Daarbij Nederlands en voor de eredivisie top en ook europees staat hij zijn mannetje. Top voor Ajax
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20433
    zondag 9 september 2018 om 14:14
    Hoijtink....
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 14:16
    Haha onzin!

    Grote bijdragen van Blind in de voorrondes, het loopt perfect met De Ligt-Blind als koppel. Blind brengt ook veel voetbal van achteruit, Ajax is in vorm Blind speelt goed, jongen van de club.
    Maar één kut helft tegen Peru in een kut opstelling/formatie en meteen word Blind weer aan de schandpaal genageld.
    Onzin!

    Blind geweldige aankoop!

    Al die Psvers en Feyenoorders ook in die topics over Blind, terwijl De Ligt-Blind tig keer beter is als Schwaab-Viergever en Botteghin-vdHeijden.

    Van dag 1 word Blind belachelijk gemaakt, jaloezie om onze grote aankopen. Blind doet het goed bij Ajax!
    De man van 150 United wedstrijden, dat zie ik Schwaab-Viergever en Botteghin-vdHeijden nooit doen op dat niveau....
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 14:59
    Heeft het altijd gezegd, internationaal komt hij te kort.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 15:07
    Daarom werd hij in het beste EL team van dat jaar uitgekozen, en heeft hij bij United Europees goede prestaties geleverd en hield hij zich jaren staande in de PremierL bij zo'n grote club en heeft hij zijn waarde voor Oranje gehad o.a op het WK, je praat poep zoals je altijd doet, let jij nou maar op jouw eigen club, misschien niet interessant genoeg voor jou aangezien je het alleen maar over Ajax hebt hier
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:13
    Niet in het verleden blijven praten, het gaat om nu. Komt gewoon tekort, niet meer oproepen dit kost je punten blufke en houd die praatjes van het verleden maar achterwegen, daar kopen we geen brood voor.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 15:16
    Na één kut helft tegen Peru in een kut formatie haha
    Daarvoor goed bij Oranje, waardevol bij Ajax in de voorrondes al speelt Blind 10 wedstrijden goed, na 1 mindere word hij altijd graag door types als jij afgeschreven, ik neem jou sws niet serieus als het over voetbal gaat
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:18
    Ik jouw helemaal niet, vol blijven houden. Die wordt vanavond onderste boven gespeeld scholletje.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 15:20
    Ik heb hier inhoudelijke voetbalgesprekken en jij 24/7 azijn gezeik
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 15:21
    Wanneer komen die gesprekken dan.😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 16:10
    Weer een domme opmerking want die heb ik hier al jaren.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 17:17
    De is nooit wat zinnig uit je Bekkie gekomen, simpele blufke.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 17:20
    Haha zegt de simpele azijn zijkende troll
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 17:23
    Hahahaha weer kwaad. 😂😂
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 17:24
    Haha weer janken om de waarheid om dat als kwaad te zien Hahaha
    Jankerd en een mietje dat niet kwam opdagen
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 17:28
    Kijk hierboven dat je niet in de smaak valt. Niet opdagen jij was er niet pisnicht, schijterd ben je achter je telefoon stoer doen. Ze noemen je niet voor niks blufke.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 17:34
    Loserr! Ik was er jochie! Jij niet met je grote bek, weet precies wat voor type jij bent, en bluf noemen me ze omdat dat mn eerste account naam was haha loser, jij speelt niks klaar jongen
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 17:36
    Rot op joh had je heel de Neude over getrapt loser.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 17:39
    Whahahaha!!!!!!!!!!!!
    Heb jij ook 20jaar ring ervaring ja haha man je bent een troll mietje grote praatjes
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 18:06
    Al heb je 100 jaar ervaring blufke.heb tegen grotere als jij gestaan.intresseert me geen zak.maar als je zoiets zegt dan bluf je alleen maar de beste hoor je daar niet over. Daarom was je er ook niet bluffers.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 19:26
    Hahaha! Sommige hier kennen mij ook via fb staan veel foto's ervan op ook geef me Jouw facebook dan stuur ik je een bericht en dan zie je het kunnen we meteen ook afspreken met je grote waffel jij hebt niks in te brengen jongen, ik breng je naar de grond en je zult alleen maar stoot slagen voelen voor ik je choke, je hebt geen idee jongen
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 20:29
    Hahahsha, jij hebt een sportschool tog. Wat breng jij je leerlingen dit ook bij,trieste sportschool, beheersing jongen dan kunnen alleen de allerbeste.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk
    Nummertien +4434
    zondag 9 september 2018 om 20:42
    Nee ik heb helemaal geen sport school, train en geef al heel lang les bij Saban gym, kom maar een keer langs jochie, en je gaat de fb afspraak er niet op in gaan? Typisch weer je zit vol met onzin jij
    Vind ik leuk
    Iggy +3621
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Aldus een geobsedeerde pisnicht pur sang.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:16
    Jongens, jongens, jongens a.u.b. geen kritiek geven op Ajax of spelers van Ajax, want dan flippen er hier een aantal. Maar dat die gasten die hier uit flippen wel kritiek mogen geven op andere clubs of spelers van die andere clubs is natuurlijk wel geoorloofd. En het mooiste van alles is ze halen er bij deze topic direct spelers bij van die andere club(s). Volgens vele hier zou Ajax de poulefase van de CL zonder de aanwezigheid van Blind niet gehaald hebben en is deze dure aankoop nu al een succes volgens hen. Ja, ja. Nogmaals; lever (hier) geen kritiek op Ajax(spelers). Dank u wel voor uw (sportieve) medewerking hierbij.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 14:29
    Komt ook omdat Henk het voetballend inzicht van een aardappel heeft. Hij had beter story of privé kunnen doen.
    Vind ik leuk
    wimpert +144
    zondag 9 september 2018 om 14:33
    Ach Hoijtink, die schrijft wat andere roepen dus heeft soms een punt. Een punt van een ander maar toch een punt. Diepe analyse mis ik maar ik heb Blind nooit top gevonden. Nou hoor ik iedereen maar MU koopt toch geen kneusje..... nee, blind heeft het bij Ajax en Nederland naar behoren gedaan maar top? Nee, vindt ik niet maar dat is mijn mening en die mag ik gelukkig hebben. Zo ben ik ook van mening dat dit soort journalisten en Ajax PSV of Feyenoord kenners zichzelf zo Fucking belangrijk vinden dat ze ondertussen een soort nieuws maffia worden die clubs om nieuws onder druk zetten. Ze brengen nieuws alsof ze de waarheid in pacht hebben en het beter weten dan de club of speler in kwestie, hun waarheid moet de waarheid worden. Wij lezers zijn toch dom volk die verhaaltjes willen he.....
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +312
    zondag 9 september 2018 om 14:55
    Een onderschatte voetballer. Ja hij mist snelheid maar stelt zich vaak intelligent op. Daarnaast is hij vaak aanspeelbaar en heeft overzicht. Mss iets te veel tikkie breed maar voor vooruitvoetballen heeft Ajax andere spelers. Met zijn routine is hij wel belangrijk voor Ajax denk ik.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 9 september 2018 om 14:57
    Helemaal mee eens, in grote wedstrijden zakt hij volledig door het ijs.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1160
    zondag 9 september 2018 om 14:59
    gewoon een middelmatige speler , nooit kapot van geweest
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zondag 9 september 2018 om 15:03
    Tja, helaas ben ik het hier absoluut mee eens.
    Vind ik leuk
    Floaz +959
    zondag 9 september 2018 om 15:03
    Blind is de miljoenen waard want zelfs als hij slecht speelt, staat hij bij Oranje in de basis haha
    Vind ik leuk
    Lesseh +155
    zondag 9 september 2018 om 15:17
    Is vriendjespolitiek voetballers van Ajax hebben een steekje voor.
    Vind ik leuk
    Floaz +959
    zondag 9 september 2018 om 15:19
    Jep daarom, hij is een eng mannetje
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:05
    Ik heb liever Blind dan iemand die weer moet acclimatiseren en wennen aan alles. Hij weet wat er verwacht wordt, kent de club en weet hoe ze moeten spelen. Hij is geen geweldenaar dat allerminst, maar zeker geen verkeerde aankoop. En in principe hebben ze geen verlies gedraaid want volgens mij hebben ze ongeveer evenveel betaald als wat ze voor hem hebben gekregen van United.
    Vind ik leuk
    Floaz +959
    zondag 9 september 2018 om 15:20
    Liever blind, dankzij hem bijna 2-0 achter tegen Peru
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:09
    Dat heb ik mij steeds afgevraagt
    Als het een geweldenaar was dan had hij bij MU gebleven
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:13
    Voor 16 mlj had ik 5 slagers uit bra of arg gehaald van een jaar of 23, ik denk dat blind nooit beter word dan ie nu is en die jongens daar kan je flink aan verdienen
    Vind ik leuk
    Lesseh +155
    zondag 9 september 2018 om 15:13
    Grootste miskoop van Ajax ooit, ook niet goed voor het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:15
    Blind is gewoon een prima aankoop, gaat nog veel prijzen pakken met/bij Ajax de aankomende 8 jaar!! Zijn weinig spelers die op meerdere plekken zijn niveau haalt! En geloof me hij word alleen maar beter en beter heeft nog niet het niveau wat hij kan halen denk dat hij pas op 60% zit kan je nagaan als hij richting 100% gaat!
    Vind ik leuk
    ishotya +0
    zondag 9 september 2018 om 19:37
    Helemaal eens. Blind is op geen enkele positie de top,maar op meerdere posities bovengemiddeld en daarom i.m.o. de belangrijkste aankoop van t jaar. Bij Kiev, toch ff de belangrijkste wedstrijd in jaren, laten zien dat Ajax er ook bij een falende aanval gewoon staat. Blind in je selectie geeft ook n hoop minder stress bij blessures en schorsingen want geeft zoveel extra opties voor n trainer. Vandaar dat hij voor veel trainers (bondscoaches) een no-brainer in de selectie is.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +454
    zondag 9 september 2018 om 15:17
    Blind is een super versterking. Eindelijk iemand die kan opbouwen, voetballend alles wil oplossen, op de goede plek staat als het moet en doe rust brengt in de verdediging. Hij heeft met zijn snelheid een beperking maar dat compenseert hij ruimschoots.. 17 miljoen is veel maar met plaatsing CL alweer terug verdiend
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 15:37
    Blind heeft beperkingen en als verdediger zijn er wellicht andere opties, maar mits in goede vorm vind ik het wel een aanwinst. Het is nog te vroeg nu al te beoordelen.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5149
    zondag 9 september 2018 om 16:12
    Miskoop van het jaar. 16 (!) miljoen en 4 (!) miljoen per jaar door de plee.
    Vind ik leuk
    soksa +1498
    zondag 9 september 2018 om 16:33
    16 miljoen voor iemand die qua leeftijd nu op zn top is en nog jaren mee kan, heel veel ervaring heeft in de top en heeft laten zien bij een van de grootste clubs mee te kunnen is gewoon een prima deal. Dat het geen geboren leider is boeit geen reet. Je haalt heel veel kwaliteit/slimmigheid in huis.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 16:43
    Overmars had geen tijd meer, om verder te kijken.
    Vind ik leuk
    renemar +496
    zondag 9 september 2018 om 16:57
    Tsja, Hoijtink. Hoef je niet verder te lezen. Azijnzeiker eerste klas. Makkelijk lullen na een slechte wedstrijd in Oranje.
    Blind is zeker niet de snelste maar heeft wel inzicht. Je moet hem niet als back laten spelen maar in het centrum. Vind je anderen op die positie beter moet je hem niet laten spelen.
    Als Hoijtink ballen heeft zegt hij meteen welke speler wel voor dat geld naar AJAX zou zijn gekomen. Allemaal heel gemakkelijk vanaf de zijlijn.
    En die kromme deed ook lekker mee. Laten we zeggen dat hij Speedy Gonzales was.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 17:00
    Blind is een speler die in de eredivisie net mee kan.
    Zeker geen dragende speler.
    Met zijn leeftijd had dat wel zo moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29356
    zondag 9 september 2018 om 17:01
    Jep 100 %mee eens.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1719
    zondag 9 september 2018 om 17:02
    Gewoon heel slim gespeeld door Danny Blind. De miljoenen stromen zo binnen bij hem en zijn zoon. Voetbal is ook een politiek spel.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1559
    zondag 9 september 2018 om 17:10
    Gemakkelijk scoren van Hoijtink. Blind is een echte Ajacied en ik ben blij dat hij er weer is. Alleen zie je wel aan hem dat hij een jaar lang niet gespeeld heeft. Hij heeft nog meer wedstrijdritme nodig. Hij speelt bij Ajax per wedstrijd beter. Overigens zou ik hem wel liever als verdedigende middenvelder zien. Ik heb trouwens ook gelezen dat hij zich wel bezighoudt met het begeleiden van jonge spelers. Ik snap wel dat Hoijtink misschien teleurgesteld is in zijn leiderscapaciteiten, want die heeft hij niet. Daarvoor moet je bij andere spelers zijn zoals Tadic....
    Vind ik leuk
    Gerro +6152
    zondag 9 september 2018 om 18:05
    Blind doet het prima bij Ajac dus wat loopt die gast te zeiken
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 18:30
    Hij moest van pa blind gekocht worden
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 19:19
    Blind is een "aardige" voetballer. En dan komt er natuurlijk altijd een maar. Maar een gemiddelde onopvallende speler zoals Blind is niet goed genoeg voor ajax. Ze hadden beter een "box to box" speler kunnen halen. Zo'n speler is dynamischer en spectaculairder voor het ajax-spel....
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8866
    zondag 9 september 2018 om 20:26
    Hij is slecht zeg !
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 20:48
    Zowel het opstellen van Tete als Blind tegen Frankrijk zijn de domste beslissingen van Koeman.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 21:35
    Ben jij de Koeman tête heeft het prima gedaan en blind is een logische keuze dus 1 van je domste uitspraken jetze baas
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 21:30
    Weer zo een verhaal van wat als het is zoals het is hij doet het prima ik zet mijn vraagtekens bij dit achter af gelul
    Vind ik leuk
    FCKip +590
    zondag 9 september 2018 om 21:40
    Wie is Henk Hoijtink? Nooit van gehoord...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zondag 9 september 2018 om 21:50
    Blind is een goede voetballer maar veel te duur ingekocht, is de helft waard van zijn aankoopsom maar een goede bruikbare speler voor Ajax.
    Grootste kwetsbaarheid is zijn wisselvalligheid, speelt of heel goed of gewoon slecht.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:07
    Achteraf gelul. Wat zei die man 2 maanden geleden?
    Vind ik leuk
    maandag 10 september 2018 om 00:44
    Hij is een matige speler met een vader die er echt iets van kon.
    Vind ik leuk
    maandag 10 september 2018 om 01:17
    Daley Blind is gewoon een slechte verdediger,bij ManU heeft hij alleen de bank warm gehouden ze zijn daar gewoon blij dat Ajax er in trapte.
    zoveel geld betalen voor zo,n waardeloze speler.
    Koeman stelt hem op omdat hij ook geen betere verdediger kan opstellen.
    Dat zag je tegen Peru,kan niet verdedigen en heeft ook geen snelheid.
    Tegen snelle spelers kan hij niet op,zwakste schakel bij Ajax maar ook bij de Nederlandse elftal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws