'Ik blijf me verbazen dat Cillessen de eerste doelman is. Dit kan echt niet'

'Ik blijf me verbazen dat Cillessen de eerste doelman is. Dit kan echt niet'

Gepubliceerd: zondag 9 september 2018 om 14:25zo 09-09-2018 om 14:25

Henk de Haan vindt het onbegrijpelijk dat bondscoach Ronald Koeman vasthoudt aan Jasper Cillessen als nummer één van Oranje. Cillessen verdient geen basisplaats, stelt De Haan, omdat de goalie al twee jaar op de bank zit bij FC Barcelona. 

"Voetbalt die Cillessen nog? Dat wist ik niet eens. Of ja, ergens in het derde van Barcelona. Een keeper van Oranje moet elke week spelen, vind ik. Dit kan echt niet", zegt De Haan - voormalig teamgenoot van Koeman bij FC Groningen - in gesprek met Dagblad van het Noorden. 

"Ik vind het al heel raar dat hij erbij is, laat staan als eerste keeper. Zoet moet op goal. Dat is een betrouwbare doelman die onbesproken is bij PSV en dit seizoen in de Champions League speelt. En het is een Veendammer bovendien, dat is ook mooi."

"Ik gun het Padt ook van harte, maar Zoet is wel iets beter", vervolgt De Haan. "Ik blijf me verbazen dat Cillessen de eerste doelman is. Koeman heeft me ook helemaal niet gebeld met de vraag wat ik ervan vond, terwijl hij dat anders altijd doet, haha. Ik zal hem er even op aanspreken."

Poll

Wie moet eerste keeper van Oranje zijn?

(7160 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +10883
zondag 9 september 2018 om 14:26
Henk de haan is een halve haan
Vind ik leuk
Emnu +8184
zondag 9 september 2018 om 14:56
Geen haan die er naar kraait, naar die onzin van de haan
Vind ik leuk
Foden +4526
zondag 9 september 2018 om 14:27
Die Henk heeft het ook allemaal niet meer op een rijtje
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 9 september 2018 om 14:27
Haha hij zit al 2 jaar op de bank en nog is hij 3 klasses beter dan de rest. Laat Henk de Haan lekker kraaien 🐔
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 20:19
En jij heb varstand van voetbal 😂
Vind ik leuk
Psv oost +48
zondag 9 september 2018 om 14:28
Niet alleen cillessen wat dacht je van blinde vink blind
Vind ik leuk
Paul1982 +12386
zondag 9 september 2018 om 14:29
Jij hebt zeker liever Zoet en Viergever?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:39
Ha, met blind en babel op die linkerkant voer je geen tyfus uit!
Vind ik leuk
Psv oost +48
zondag 9 september 2018 om 15:07
Nee liever veltman sinkgraven huntelaar eiting liefs alles van ajax
Vind ik leuk
Paul1982 +12386
zondag 9 september 2018 om 14:28
Heeft iemand ooit eerder van Henk de Haan gehoord?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:38
Pom pom pom, broezn. Hek die arabier eem een berichie stuurt op facebouk
Vind ik leuk
Foden +4526
zondag 9 september 2018 om 14:45
Je hebt Henk de Haan, Jack de Gier, Frans Adelaar, Frans de Kat...
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:03
Ruud Wormer
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 9 september 2018 om 14:56
Ja zeker wel. Verder is er nog Arie Haan. Ferry de Haan en Fope de Haan.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:57]
Vind ik leuk
CalimerO94 +749
zondag 9 september 2018 om 14:28
Je hebt ze het liefst allemaal niet onder de lat, maar je moet toch kiezen. We hebben gewoon niet beter.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:28
Zullen we anders nog 1x die discussie aanzwengelen? :p
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 9 september 2018 om 14:41
Het is geen discussie. Degenen die Zoet op goal willen, willen dat alleen maar vanwege hun haat naar Ajax toe, zij weten ook wel dat Cillessen veel beter is.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:43
Met jou ga ik geen discussies aan.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:43]
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zondag 9 september 2018 om 14:49
Je kent hem. Klasse Dennis. :-)
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 9 september 2018 om 14:58
En andersom dan?
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 14:47
Houd niet over man. Die discussie is uiteneure gevoerd hier en toch gaat men door. Zet geen zoden aan de dijk zo. We weten het allemaal wel wie voor zoet en wie voor cillessen is. Keuze is aan de coach nu. Enige wat ons rest is achter Oranje gaan staan ongeacht wie er in het veld staat.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:01]
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:51
Zal ik anders Bijlow gaan roepen? Kunnen we lachen ;)
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 14:55
Ik zeg er niets meer over man. Heb mijn menig al over gegeven. Punt er achter. Let op. Morgen overmorgen weer dezelfde discussie. VP weet dat de lezers hier er toch weer intrappen en begint de discussie van vooraf aan. Tja die melken elk onderwerp uit totdat er maar 3 mensen klicken op zo’n topic.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:03]
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 15:06
Bilal bedoel je?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:13
Kramer dan?
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 15:15
Dan Frenkie de jong. Nog geen topic over geweest. Zal eens tijd worden dat we ieder zijn menig daar eens over horen. Zal me echt benieuwen wat men over hem zegt hier.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:26
Ik zie nu pas dat Henk de fucking Haan het kukelde. Ze grijpen echt iedereen aan :p
Vind ik leuk
poklane +5382
zondag 9 september 2018 om 14:29
Zoet zakt altijd door de ondergrens in Oranje, als je dat niet ziet moet je naar de opticien.
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 15:30
Koeman is dus een slechte trainer. Iemand die elke x door de ondergrens zakt hoor je niet op te roepen voor het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
poklane +5382
zondag 9 september 2018 om 16:21
Hij moet wel door een gebrek aan beter, anders kom je bij Padt en Bizot uit.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18795
zondag 9 september 2018 om 14:29
Henk de Haan, is dat niet letterlijk die droeftoeter die wel eens bij VI kwam?

Cilessen is gewoon de beste. Niet spelen maakt voor een keeper niet uit.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
zondag 9 september 2018 om 15:23
Precies, wedstrijdritme is voor veldspelers veel belangrijker dan voor een keeper. Een keeper kan maanden geen wedstrijd spelen en alsnog zn niveau behouden, de trainingen zijn voor een keeper in principe het belangrijkst.
Cillessen en Zoet hebben beide hun kans gekregen in de oefenpotjes hiervoor, uiteindelijk blijkt dat Cillessen de betere van de 2 is en dus logischerwijs als 1e doelman gekozen wordt. De trainer zet gewoon zijn beste 11 spelers op het veld, niets meer en niets minder.
Zoet is overigens een uitstekende keeper, maar Cillessen is gewoon nog net iets beter.
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 15:36
Voorop gesteld dat ik Cilessen iets beter vind dan Zoet. Een keeper moet wel degelijk regelmatig keepen. Trainen alleen is niet goed genoeg. In wedstrijden maak je situaties mee die je tijdens trainingen niet meemaakt. Dan heb ik het over aansturen van de verdedigers voor je tijdens de wedstrijd corners die ingestudeerd zijn vrijetrappen die ingestudeerd zijn. Pingels van tegenstanders. Etc etc
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18795
zondag 9 september 2018 om 15:52
Wedstrijd corners die ingestudeerd zijn. En waar denk je dat die ingestudeerd worden? Juist op de training.
Pingels van de tegenstander kun je helemaal niet op trainen, ook je eerste keeper niet. Je moet sowieso eerst afwachten wie hem gaat nemen.

Het enige verschil is de wedstrijdspanning, die krijg je niet op de training. Maar daarvoor moet je maar goed genoeg zijn. Concentratie is veel belangrijker, en dat moet een keeper zelf voor zorgen.
Vind ik leuk
:O +5052
zondag 9 september 2018 om 16:45
Oh. Worden de corners van de tegenstander samen met cillessen in gestudeerd dan. Dus jij gaat mij vertellen dat Real de corners oefent met Cilessen erbij. Wist ik niet.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18795
zondag 9 september 2018 om 17:14
Die kan je dan toch ook niet met Ter Steegen trainen?

Natuurlijk komen er verschillende varianten voor op de training en natuurlijk komen dan beide keepers aan bod. Die gaan om en om trainen.
Ze moeten er toch rekening mee houden dat de keeper uitvalt, dan moet Cilessen toch meteen ingezet worden. Denk jij dat Cilessen op een bijveld traint?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
zondag 9 september 2018 om 15:53
Ik denk niet dat je daar regelmatig voor hoeft te keepen, ervaring is dan veel belangrijker. Gelukkig heeft Cillessen genoeg ervaring, met meer dan 40 interlands achter zn naam weet Cillessen echt wel wat ie doet. Cillissen is al jaren de betrouwbare 1e doelman bij Oranje, dus waarom zou dat nu ineens moeten veranderen. Hij is de laatste jaren echt niet minder geworden, hij is gewoon nog steeds een uitstekende en betrouwbare keeper. Zie geen enkele reden om hem nu te gaan vervangen.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:30
Henk de wie?
Vind ik leuk
Leonardus +202
zondag 9 september 2018 om 14:31
Who the fuck is Henk de Haan? Nooit van gehoord. En dan ook nog een mening over voetbal?
Vind ik leuk
companen +2337
zondag 9 september 2018 om 15:01
Mister Veendam lekkere linker had hij
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 9 september 2018 om 15:17
Ik vergeef het je
Vind ik leuk
Broekie +685
zondag 9 september 2018 om 14:31
Henk is de weg kwijt, misschien pilletje van Gijp vragen ?
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 14:31
Zoet is een goede Eredivisiekeeper met doorgroeimogelijkheden.Maar Cillessen is gewoon een stuk beter.klaar.
Vind ik leuk
Henk3 +1260
zondag 9 september 2018 om 14:41
Kan niet eens een penalty stoppen die gast.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 14:45
Jij wel?
Vind ik leuk
Henk3 +1260
zondag 9 september 2018 om 15:42
Nee, maar Zoet wel.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 15:46
Wat heeft Zoet dan in Oranje laten zien? En welke blunder heeft Cillissen gemaakt dat hij eruit moet dan? Echt, wordt hier een beetje moe van.Bate Borisov uit, bal wegstompen ipv pakken.moeten we m daar op selecteren dan? Even voor de duidelijkheid vindt Zoet een prima keeper.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:31
Zo dom lullen kan niet Henkie😉
Vind ik leuk
2cents +63567
zondag 9 september 2018 om 14:32
Een Groninger die in een Gronings dagblad een Groninger pusht voor Oranje. Je verwacht het niet. Provinciegenoten onder elkaar.
Vind ik leuk
The Iceman +18063
zondag 9 september 2018 om 14:36
“En het is een Veendammer bovendien, dat is ook mooi."

Hier viel de Haan wel door de mand ja.
Vind ik leuk
2cents +63567
zondag 9 september 2018 om 14:45
Hij verbergt zijn redenen niet, dat valt te prijzen. 🤣
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zondag 9 september 2018 om 14:32
Bla bla, onze beste keeper is hij zijn kwaliteiten worden niet minder omdat hij 2de doelman is
Vind ik leuk
#Keizerout +50185
zondag 9 september 2018 om 14:32
Ik vind dat Groningen meer in moet zetten op spelers met namen als De Haan en Koeman. Dat versterkt toch het imago van boeren.
Misschien in januari Ajax bellen voor Perr Schuurs.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23811
zondag 9 september 2018 om 14:32
Henk wie?

De beste keeper staat er gewoon in.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:32
Is ookbelachelijk van Koeman. Persoonlijke voorkeur , niet op basis van kwaliteit. Waardeloze coach, slap en achterbaks
Vind ik leuk
Jorg Vde +612
zondag 9 september 2018 om 14:32
Broeze.......Henkie......Gewoon de beste opstellen in oranje, ook al zit hij op de bank.
Vind ik leuk
Mari +13213
zondag 9 september 2018 om 14:34
Henk de haan uit koog aan de zaan heeft de kraan open laten staan enz
Wie is deze jongen?
materiaalman bij een club in de zevend divisie. Als zijn mening al belangrijk is kunnen we Depay ook wel wissel zetten.
Vind ik leuk
companen +2337
zondag 9 september 2018 om 15:03
Man man man meesten wedstrijden voor Veendam Mister Veendam!
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
Mari +13213
zondag 9 september 2018 om 15:05
Als voetballer? keeper? materiaalman?
Vind ik leuk
companen +2337
zondag 9 september 2018 om 15:13
300 wedstrijden voor Veendam ongeveer denk ik, europees tegen Atletico met Groningen. Zover schopt het niemand op VP.
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 9 september 2018 om 14:34
Tot het moment dat Cillessen gigantisch blundert wat te wijten valt aan weinig spelritme, pas dan mag je hem wisselen voor Zoet.

Ik ben ook voorstander van spelers die wél spelen opstellen, maar Zoet is ook niet altijd even zeker.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 14:44
Dus als Cillissen wekelijks keept maakt hij geen blunders? Hebben we t al weer, 1 fout voor Jasper en de aasgieren staan weer klaar.overigens niet specifiek tegen jouw gericht hoor.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7641
zondag 9 september 2018 om 15:20
Lees ff beter, volgens mij denken jullie hetzelfde er over ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 15:20]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 15:40
Je hebt gelijk, doelde ook niet op hem.Meer in t algemeen.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7641
zondag 9 september 2018 om 16:51
Ah oke.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10464
zondag 9 september 2018 om 20:27
Lees beter zegt cheat, maar mij gaat het om je grammatica.

Jouw? Ik let even niet op en je verslapt direct.

Dat is bij Cillessen overigens idem. Hij speelt nooit dus kan hij niet meer 90 minuten volledig geconcentreerd zijn.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 22:29
Bedankt man, blij dat je me weer komt bijspijkeren.
Vind ik leuk
kcim +3135
zondag 9 september 2018 om 14:34
Tjezus... wil niemand meer geïnterviewd worden in het Noorden, dat ze bij Henk de Haan uitkomen?
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zondag 9 september 2018 om 14:34
Tjah cillesen ipv zoet, Kluivert ipv bergwijn, vd beek ipv hendriks. Ik zie wel een patroon.
Vind ik leuk
Siemjo +349
zondag 9 september 2018 om 14:35
Henk Haan is geen ochtendkraaier, maar een oproerkraaier. Wie denkt hij wel dat hij is. Meer een of andere roeptoeter.
Vind ik leuk
Klopper456 +3066
zondag 9 september 2018 om 14:35
Henk wie?
Vind ik leuk
Mass +5706
zondag 9 september 2018 om 14:36
Koeman snapt dat niet..ik vrees een oorwassing vanavond....
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:39
Zoet er in??
De keren dat hij mocht starten bij Oranje was hij alles behalve indrukwekkend.

Cillesen heeft alleen al om het WK wat hij gekeept heeft meer ervaring en recht om 1e keeper te zijn. Hij heeft namelijk al wel indruk gemaakt als keeper van Oranje in tegenstelling tot Zoet.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:59
Nee Zoet is het niet en wordt het nooit

Zolang Cillissen geen concurrentie van enig niveau krijgt, spelen of niet spelen, blijft hij gewoon eerste keus

Het klasseverschil is gewoon te groot
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:39
Er kraait meestal geen haan naar Henks mening. Dat weet Dagblad van het Noorden nog niet. De Haan die de Padt onder de lat wil lullen. Cillessen is de beste voor Oranje!
Vind ik leuk
MagicFeeling +4544
zondag 9 september 2018 om 14:40
Bij betrouwbare doelman ben ik afgehaakt...
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 9 september 2018 om 14:40
Als je even let op Barcelona, die heeft twee jaar geleden Cillessen genomen, niet Zoet. Dus Barcelona vindt Cillessen beter en daar kan iedereen wel mee leven. In de praktijk blijkt Cillessen, ook als hij niet veel speelt, nog steeds die kwaliteiten te hebben en te gebruiken. De beste stel je op. Alleen al de opmerking dat hij (Zoet) ook nog uit Veendam komt, maakt al dat je de zoutpot erbij moet halen. Henk is Henk niet meer, en nu hij zijn voeten niet meer kan laten spreken, is het beter dat hij beter leert met zijn mond te spreken. Dit lijkt nog nergens op.
Vind ik leuk
Barry10 +1373
zondag 9 september 2018 om 14:42
Als dit je mening is puur gebaseerd op het feit dat hij weinig speelt, dan begrijp je er niet veel van.
Vind ik leuk
Rkoeman +19
zondag 9 september 2018 om 14:42
Who the fuck is Henk de Haan??
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 9 september 2018 om 15:11
Rkoeman, 25 wedstrijden Groningen, verder met Veendam wat meer eerste en een beetje eredivisie. Verdediger die net niet voldoende kwaliteit had om bij FC Groningen een basisplaats te hebben. Leuke vent, beetje eenzijdig in zijn humor, zoals hij hier ook probeert toe te passen. Niet gelukt denk ik.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:43
Ik dacht wie is Henk de Haan???

Even geGoogled en ja hoor dat is die dorpsgek

Ik wilde eerst serieus hierop reageren maar dat hoeft niet meer

Ok, ff dan:

Cillessen is gewoon 3 klassen beter dan nummer 2, en speelt dan wel niet elke week maar speelt wel met de beste voetballers op wereldniveau

Da's geen lullig clubje hoor
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:44
Zoet zou niet eens een pasje krijgen om het trainingscomplex van Barca op te mogen
Vind ik leuk
Basik013 +928
zondag 9 september 2018 om 14:44
Wat een onzin zeg , is gewoon de beste keeper die we hebben , klaar.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:46
Stekelenburg is met afstand de meest getalenteerde maar cillissen is completer dan Zoet
Vind ik leuk
Enden +5029
zondag 9 september 2018 om 14:47
Henk de Haan tja uhmmm helaas waarom zou Koeman met hem moeten overleggen????
Vind ik leuk
Dani82 +3799
zondag 9 september 2018 om 14:50
Henk wie?
Wat een clown zeg.... zeg dan niks
Vind ik leuk
Zomaarwat +263
zondag 9 september 2018 om 14:52
Wij hebben gewoon geen goede keepers dus maakt het niets uit dat Cillessen in de goal staat. Overigens pakt ook hij al jaren geen belangrijke punten meer in Oranje en kan hij dus ook niet heel erg goed zijn.
Vind ik leuk
stephank +117
zondag 9 september 2018 om 14:52
Wie is Henk de Haan???
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 9 september 2018 om 14:52
Kijk Psv ers willen Zoet. Met een Ajax bril op willen Cilisen. Ik vind beide niet geschikt. Maar omdat we niet beter hebben moet er 1in.Dus ik als NL er zeg dan maar Zoet. Je kan wel bij Barca op de bank zitten. Hij zal ook wel zijn eigen plekje hebben op de bank. Maar ik zou toch spelers willen zien die altijd spelen.
Vind ik leuk
Mari +13213
zondag 9 september 2018 om 15:26
Ik wil gen spelers.
Ik geef wel de voorkeur aan Cillessen op doel bij het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 9 september 2018 om 15:36
Zal ook heel weinig uitmaken.Het is niet zo dat de een beter is als de andere.
Vind ik leuk
Mari +13213
zondag 9 september 2018 om 15:40
Zoet is net als Larsson en crypto gehyped.
Hij was goed tegen Atletico, verder slecht en in de competitie niet onaardig, tegen de grote topspelers/topclubs in Nederland
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 9 september 2018 om 15:52
Crypto gehyped. Leg ff uit aan deze oude lul.
Vind ik leuk
Mari +13213
zondag 9 september 2018 om 16:06
Ik ben ook een oude lul.
Kijk hier eens naar
https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/
Vind ik leuk
Coat +34
zondag 9 september 2018 om 14:53
Ik zag de Haan als malloot optreden op het Zuiderdiep in Groningen tijdens het Gronings Ontzet op 28 augustus j.l. Er is werkelijk niemand in Groningen die hem serieus neemt!
Vind ik leuk
Mari +13213
zondag 9 september 2018 om 15:39
Ik kon geen kaart meer bemachtigen. Ze stonden wel op marktplaats.
Je kreeg € 800 als je de verkoper wilde bevrijden
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:54
Het derde van barcelona is nog altijd beter dan psv of grunn... Cillessen is verreweg de beste.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:54
Die henk de haan hebben behalve in veendam nog nooit serieus genomen
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:55
Als Cillesen zo goed was dan had ie nu wel in de basis gestaan. Als je niet speelt bij je eigen club dan speel je zeker niet bij oranje. Bovendien is Zoet een prima betrouwbare keeper.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 9 september 2018 om 15:14
Je zult zien dat je naamgever Van Bommel dat toch anders bekijkt.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6361
zondag 9 september 2018 om 14:59
Henk de Haan is echt totaal zijn grip op de realiteit verloren.

Er is geen betere keeper zelfs al keept ie 10 wedstrijden per seizoen, hij zit ook nog eens bij Barcelona, op de trainingen krijgt hij al meer weerstand dan in de eredivisie.

Maarja ik denk dat de journalisten nog in de negativiteit modus zitten na de ellende die we met Hiddink en Blind hebben gehad.

Koeman was en is de beste keus voor Oranje, laat hem dan ook de beslissingen maken zonder elke beslissing aan of af te vallen.
Vind ik leuk
Pazienza +201
zondag 9 september 2018 om 15:00
Pure onzin!
Cillessen is gewoon een goede keeper voor Oranje. Ik denk dat je meer leert van trainingen van Barca en schoten van Messi en Suarez dan van Pereiro en lozano. Ook al speelt die niet wekelijks wat zou het? is gewoon de betere keeper van allemaal en die Padt is overschat als wat. Hopelijk heeft oranje goed na de finale gekeken. In principe was Kroatie de bovenliggende partij tot aan de makkelijke gegeven vrije trap op griezmann en de penalty. Gewoon erop klappen man! Ben wel bang voor blind op linksachter. we zullen zien!
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 9 september 2018 om 15:01
Die cilisen zit bij de hele staf onder tafel
Vind ik leuk
Pazienza +201
zondag 9 september 2018 om 15:08
Leer eerst eens zijn naam goed te schrijven dan mag je pas meepraten.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 9 september 2018 om 15:39
Ik neem niet eens de moeite om die naam op een juiste wijze te schrijven. Bankzitters moeten niet geselecteerd worden.
Vind ik leuk
Pazienza +201
zondag 9 september 2018 om 15:41
Elk team heeft bankzitters nodig! Blind is nog altijd beter dan Strootman. Die gast kan alleen achteruit spelen en is nog trager dan een dode slak.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 9 september 2018 om 15:45
Wie heeft het over strootman? Blind is niets meer dan een jankert. 'Ik kan geen leiding geven, ik weet niet hoe, ik moet het ook maar van papa', die gast kan toch niets, voegt niets toe.
Vind ik leuk
Pazienza +201
zondag 9 september 2018 om 16:01
Hij heeft gewoon geen leiderschapskwaliteiten dat is toch niet zo raar? als iedereen leiderschapskwaliteiten had dan had iedereen een leidinggevende functie. Verschil moet er zijn. Denk wel dat er idd betere opties zijn op de linksachter positie.
Vind ik leuk
HupHolland +4403
zondag 9 september 2018 om 15:01
Weer zo iemand die geen idee heeft waar hij het over heeft.

Ten eerste is Cillessen geen 3e doelman bij Barca, hij heeft vorig seizoen 11 wedstrijden in de basis gestaan. Als je daar ook nog eens een wedstrijd of 10 in het Nederlandse elftal bij optelt, dan kom je op aardig wat wedstrijd ritme en bij Barcelona trainen spreekt ook niet in zijn nadeel.

In die 21 wedstrijden heeft hij 13 keer geen doelpunt geincasseerd, en op frankrijk na nooit meer dan 1. Leg daar de karakteristieken van andere Nederlandse keepers maar eens naast!

Cillessen is gewoon bij verre Nederlands beste keeper en is daarom een volstrekt logische keuze.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:05
Iemand anders, namelijk...Edwin van de Sar ;-)
Vind ik leuk
Enden +5029
zondag 9 september 2018 om 15:08
Vooral het argument: het is een Veendammer bovendien
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:11
Doet die cillesen het dan verkeerd,heeft oranje al wat keren op de been gehouden ,speelt niet elke week ,,maar de keren dat ie er moet staan staat dier er wel en traint elke dag op topniveau, dus voor mij terecht
Vind ik leuk
sundaymanara +1421
zondag 9 september 2018 om 15:11
En met dit stukje zet Henk de Haan (van de baardmannetjes?) zichzelf op de kaart. Niet iets met het volle verstand zeggen, nee, gewoon een beetje de botte bijl hanteren en het wordt vanzelf opgepikt.
Kan hij aanschuiven bij Studio Voetbal?
Vind ik leuk
Wilhelmus +570
zondag 9 september 2018 om 15:13
Ik blijf me verbazen dat een dol dwaze idioot als Henk de Haan nog steeds een podium krijgt om zijn mening te ventileren. Bij VI heeft hij zichzelf belachelijk gemaakt, als Groninger schaamde ik mij voor hem..
Vind ik leuk
KoiFreak +280
zondag 9 september 2018 om 15:14
Raar? Cillessen is voorlopig een van de beste keeper wat er beschikbaar is..
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:14
Cillissen is minimaal 30 miljoen waard, voor minder laat Barcelona hem niet gaan. Hij heeft een clausule van 60 miljoen

Zoet zou misschien weg kunnen voor 6 miljoen

Dat is ongeveer de verhouding
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:19
Ook al keept hij de bekerwedstrijden ook niet, hij blijft BY FAR de beste keeper. Zoet is te onzeker, Padt is helemaal niks.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1781
zondag 9 september 2018 om 15:19
der is wel ff een verschil tussen zoet en cillessen
Zoet doet het behoorlijk goed in de ned competitie maar cillessen speelt wel elke dag met de beste spelers ter wereld is toch wel ff een verschil denk ik
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:19
Als ie wel speelt bij Barça is ie geweldig ik snap koeman wel
Vind ik leuk
aimdam +851
zondag 9 september 2018 om 15:26
Schei alsjeblieft uit met Zoet in het goal. Zwaar overschatte keeper.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:27
Cillessen die traint met Barcelona op dagelijkse basis wordt nog altijd meer getest dan zoet in de Eredivisie
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:28
Ik begrijp het ook niet zelfde als met blind ongelofelijk dat blind speelt
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
zondag 9 september 2018 om 15:31
Henk de wie??
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:34
Weet je wat het is, ik vind zelf Cillessen wel beter dan Zoet, maar niet VEEL beter als dat alle ajacieden hier in de reacties beweren. Ook al vind ik Cillessen beter dan Zoet vind ik dat Zoet moet spelen, gewoon vanwege het feit dat hij wel wedstrijd ritme heeft en dat is echt heel belangrijk, belangrijker dan dat mensen denken. Dus ik zou voor zoet gaan maar ik ben geen bondscoach. Ik zou bijvoorbeeld ook NOOIT Blind oproepen laat staan in de basis zetten. ga gewoon voor v Aanholt. En ik zou liever Bergwijn gezien hebben ipv die roze kerel. Ze lopen allemaal te zeggen dat ze willen doorselecteren maar nogsteeds roepen ze liever iemand op zonder talent en zonder enige toekomst op topniveau (Babel) ipv iemand die dat wel heeft (Bergwijn)
Vind ik leuk
Xanadu +100
zondag 9 september 2018 om 15:39
Die Henk de Haan praat als een kip zonder kop...

Ps.Wie is Henk de H. trouwens?
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
zondag 9 september 2018 om 15:41
Vermeer gewoon op doel.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:43
Henk wie??
Vind ik leuk
j-roen11 +2357
zondag 9 september 2018 om 15:44
Ik vind het heel raar dat ik belast word met de mening van henk de haan, wie kent hem niet.
Vind ik leuk
Bizzy +22804
zondag 9 september 2018 om 15:44
Ben benieuwd of flappie vanaaf de nul kan houden.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:49
Henk de Haan.....hahahahaha. Haalt echt iedere clown VP..
Vind ik leuk
Op afstand +1391
zondag 9 september 2018 om 15:49
Henk de Haan ???
Vind ik leuk
Tfoe +3833
zondag 9 september 2018 om 15:50
Oké de Haan.
Bedankt voor je bijdrage...
De Haan,wie kent m niet...
Vind ik leuk
hassel +778
zondag 9 september 2018 om 15:51
Omdat het een neus is....
Vind ik leuk
Kwal +838
zondag 9 september 2018 om 15:51
Henk de Haan... Wie ?

Hij kan niet meer kiekken kiek hoeree kiek hoeraaa
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:00]
Vind ik leuk
kees ee +1055
zondag 9 september 2018 om 15:57
who the fuck is henk de haan ? cillessen is wat mij betreft de minst omstreden amsterdamse keuze, . . had eigenlijk zelfs aanvoerder moeten zijn !
Vind ik leuk
rinirat +4051
zondag 9 september 2018 om 15:57
Henk de Haan,who the fuck are you..
Kom op ga je met dammen bezighouden.
Vind ik leuk
Smash +4301
zondag 9 september 2018 om 16:01
Alleen die foto hierbij zegt al meer;
Zoet en Padt kijken allebei van; Wat ben jij nu aan het kloten Jasper?
Jasper zijn houding is zo van; Ik weet niet wat ik doe.
Vind ik leuk
Bill +948
zondag 9 september 2018 om 16:03
Henk wie??? Kukelekuuuuuuuu!!!!!
Vind ik leuk
aimdam +851
zondag 9 september 2018 om 16:22
Ik ken alleen Hendrik de Haan uit Koog aan de Zaan.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1204
zondag 9 september 2018 om 16:25
Er is maar 1 keeper voor Oranje en dat is Cilissen, in alle wedstrijden heeft hij meer laten zien dan Zoet, wie dat niet ziet die heeft geen voetbalverstand !
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zondag 9 september 2018 om 16:29
We zullen vanavond zien hoeveel Cillessen beter is geworden na een jaartje bankzitten in Barcelona. Een dik jaar geleden kreeg hij er 4 om z’n oren tegen Frankrijk. Zullen zijn bankzitkwaliteiten hem vandaag helpen of had hij zijn tijd beter kunnen investeren in een cursus vissen voor gevorderden?
Vind ik leuk
soksa +1812
zondag 9 september 2018 om 16:39
Als je al begint met 'voetbalt die Cillesen nog, of ja ergens in het 3e' ben je dus al zoiezo niet op de hoogte en zet je jezelf dus al buitenspel. Had je hem een beetke gevolgd had je geweten dat hij toch een paar wedstrijdjes (inderdaad niet heel veel) heeft gespeeld en het vrijwel elke keer geweldig heeft gehaald. Dan is het niet raar dat hij is opgeroepen als je ze dat de andere 2 keepers in de eredivisie spelen en dus niet eens op echt topniveau.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:42
De Haan, hij is zeker voor de haantjes vanavond dat hij een andere keeper op doel wil .
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zondag 9 september 2018 om 16:47
Het is ook in en in triest. Bij geen een land in europa wat een beetje meetelt heb ik dit ooit zien gebeuren.

We zijn een lachertje eersteklas.

Ik woon aan de duitse grens en de duitse vrienden die ik hen snappen er werkelijk waar niks van hoe het kan dat we spelers opstellen die nooit spelen.

In Duitsland zou dat niet gebeuren omdat de moraliteit dan onder de spelers onderling voor problemen gaan zorgen en het publiek het gewoon niet pikt. Al is een speler beter dan de ander. Spelen is een must.

Daar moeten de Nederlanders maar eens een voorbeeld aan nemen want daar strijd iedereen voor elkaar tot de laatste minuut maar hier niet omdat dit strubbelingen in de groep veroorzaakt.

Hoe kun je bijv de koploper van engeland passeren voor een tribuneklant uit Europa.

Andere landen praten erover en snappen er geen ruk meer van.

Vriendjespolitiek noemen ze zoiets
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zondag 9 september 2018 om 18:05
Het tekent des te meer dat Nederland voort een B-land is qua voetbal. De B van bankzitters zoals Cillessen, Tete en Kluivert.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 9 september 2018 om 18:55
Watford staat ook een keer met geluk bovenaan, die staan over 10 wedstrijden weer onderin hoor.
Vind ik leuk
JuDeCh +44
zondag 9 september 2018 om 16:47
Bijlow!!
Vind ik leuk
DuWijk +396
zondag 9 september 2018 om 16:52
De Haan gaat hierin aan één ding, meeste belangrijke denk ik, voorbij: “hij is met afstand de beste keeper die we op dit moment hebben”

Lekker boeien dat hij niet veel wedstrijden speelt, hij speelt elke dag op de training tegen spitsen die sommige keepers nooit zullen zien.
Vind ik leuk
Gary Oak +216
zondag 9 september 2018 om 16:56
Ik mag hopen dat de rest van Nederland na jaren door heeft de Cillessen de beste is wat we hebben. Ik ben absoluut geen fan, maar dit hebben we nu al zo vaak gezien.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:57
Hahaha who the fuck is henk de haan.. cillessen is op dit moment gewoon de beste keeper (ook al speelt hij niet bij barca).. terecht dat hij 1ste keus is..
Vind ik leuk
Kingb +45
zondag 9 september 2018 om 17:07
Henk mooi door broez'n. Zit hier met veel NL supporters in Parijse Ierse pub. Maar Jasper wordt boven Jeroen de voorkeur gegeven. Als we maar van de andere (de Haantjes) winnen is voor mij de keeper om het even.
Vind ik leuk
Uitvak030 +402
zondag 9 september 2018 om 17:07
Henk de Haan vind dat? Okee... mijn buurman vond het wel begrijpelijk. Ook die anders ff interviewen?
Vind ik leuk
pitboss +256
zondag 9 september 2018 om 17:19
Henk wie?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:26
Is dit niet die geweldenaar van Veendam?
Vind ik leuk
Mr Clear +11
zondag 9 september 2018 om 17:39
Who the fuck is Henk de Haan??
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:39
Haha wat een lulkoek. Cillessen is gewoon de beste doelman die we hebben. Wel moet hij na dit jaar echt een transfer gaan maken om beter te blijven worden.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:46
Is henkie op zn paas ei gevallen?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:46
Die lullt als ... een haan zonder kop!
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 17:59
Veel neuzen weer gestemd zie ik!
Vind ik leuk
benny-boys +2041
zondag 9 september 2018 om 18:00
HEEL de KNVB en Ajax hebben zeker Cillissen gestemd.
Het had een andersom moeten zijn dan had ik de reacties willen zien.
Zoet zonder spelen erin en die andere keeper op de bank.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 18:19
Zoet mag de veters nog niet strikken van Cillissen. Is echte drie klasses beter zelfs met minder ritme.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 18:51
Wie is Henk de Haan?
Vind ik leuk
FCD +90
zondag 9 september 2018 om 19:03
Een seizoen kan ik mij wel voorstellen. Barcelona is niet zomaar een club. Nu hij echter al langer niet speelt, moet hij inderdaad niet opgeroepen worden. Het is een goede keeper, maar dit slaat in mijn ogen nergens op.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 19:17
Gast..... deze man krijgt elke dag 400 doelpunten tegen tijdens de trainingen. Als PSVer moet ik eerlijk bekennen dat Jesper gewoon een betere keeper is. Punt.
Succes vanavond!
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 19:24
Wedstrijdritme is voor keepers van ondergeschikt belang. Het niveau op de trainingen bij Barca zal bovendien veel hoger zijn dan bij PSV dus keuze voor Cillissen is niet gek.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 19:59
Cillessen is gewoon 3 klasse beter dan Zoet. Dat is dus wel een begrijpelijk besluit..
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 22:21
Waardeloos dit.... een reservekeeper is het.....
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 21:12
Tja, Lars Unnerstall is geen Nederlander, dus wat moet je dan.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 22:20
Cilles is een reserve keeper die voor geld dit nastreeft. Zoet een nummer 1 keeper.....
Als we een gooi willen doen naar kwaliteit dan moet Koeman eerlijk zijn en clubkeeper Zoet op 1 zetten!!!!!!!
Vind ik leuk
Oud Fluks +1204
dinsdag 11 september 2018 om 22:27
Ja hoor in de Micky Mouse competitie en nergens anders droom maar lekker want echte
klasse staat in Barcelona op het veld en zeer zeker niet in Eindhoven ! We kunnen wel langer dooegaan maar als Cilissen daar weggaat wat men niet hoopt in Barcelona komen daar de pegels op tafel en Zoet wil niemand hebben denk daar maar eens over na ! ALAAF