Buitenlandse lof voor 'incroyable' Frenkie de Jong: 'Ik zou 70 miljoen betalen'

    Buitenlandse lof voor 'incroyable' Frenkie de Jong: 'Ik zou 70 miljoen betalen'

    Gepubliceerd: zondag 9 september 2018 om 22:38zo 09-09-2018 om 22:38

    Frenkie de Jong stond woensdagavond voor het eerst in de basis bij het Nederlands elftal en dat is in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De 21-jarige Ajacied krijgt lovende kritieken voor zijn spel tegen Frankrijk.

    Poll

    Heeft Frenkie de Jong al bewezen dat hij klaar is voor de Europese top?

    (27752 stemmen)

    Plaats een reactie

    Tjoep Cola +6139
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    Deed hij mee?
    Vind ik leuk
    Jozef +39981
    zondag 9 september 2018 om 22:41
    Tja, als je niet kijkt kun je het niet weten, hè Tjoepke.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22122
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Oogkleppen.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6139
    zondag 9 september 2018 om 22:46
    Je hebt zeker ook genoten van Bazoer. Dat is toch de nieuwe Verlosser?
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    zondag 9 september 2018 om 22:52
    Ik vond Hendrikx de beste
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6139
    zondag 9 september 2018 om 22:58
    Jimmy? Dit gaat over voetbal. Er zijn trouwens betere gitaristen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6533
    maandag 10 september 2018 om 00:08
    Santana
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7044
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    Laat maar komen dat schip met geld.
    Vind ik leuk
    Jozef +39981
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    Verreweg de beste van Oranje.
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    zondag 9 september 2018 om 22:41
    Wie ?
    Vind ik leuk
    Jozef +39981
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Strootman...;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    zondag 9 september 2018 om 23:12
    Heb ik op het laatst even gezien;-) maar toen zat hij op de bank.
    Maar kort samen gevat. Oranje deed leuk mee,bij de gratie van de Fransen. Na de 1-1 werd er even aangezet en was het zo weer 2-1 . Net als het eerste kwartier kon je zitten te wachten dat het fout zou gaan.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30493
    zondag 9 september 2018 om 22:41
    We hebben met onze Frenkie goud in handen bij Ajax, het doet velen zoals PSV NR 1 / Tjoep Cola schijnbaar pijn dat ie bij Ajax speelt :)
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1510
    zondag 9 september 2018 om 22:48
    Helemaal omdat hij voor Ajax heeft gekozen en niet voor PSV toen
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    En begrijpelijk. Frenkie was zelfs nu fenomenaal. Stuurde zn medespelers aan. Zelfs Gini (die trouwens eindelijk leuk voetbalde!!) moest zijn leider erkennen in Frenkie.

    Waanzinnig die Frenkie.
    Vind ik leuk
    Nuance +9446
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Maar Gini is helemaal geen leider. Hij is een dienende speler, net als bij Liverpool.
    Vind ik leuk
    chicken +11865
    zondag 9 september 2018 om 23:08
    Dan moet die wel iemand kunnen dienen...en dat kan hij nu eindelijk..
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:41
    In de winterstop naar Barça.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30493
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Dan mogen ze met meer dan 50 miljoen komen :)
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Krijgen ze er dan de redt van Ajax er ook bij;-)?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30493
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Nee Stranger, dan moet er nog zo'n 300 miljoen bij, maar serieus Ajax heeft echt goud in handen met Frenkie :)
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    zondag 9 september 2018 om 23:07
    Jij zegt het? Maar of je geheel objectief bent;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +30493
    zondag 9 september 2018 om 23:09
    Iedereen ziet dat toch, gewoon eerlijk zijn, Frenkie is een geweldige speler om te zien, daarvan wil iedere club er wel eentje van in zijn elftal hebben, ook jouw club zou dat maar al te graag willen :)
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    maandag 10 september 2018 om 06:33
    Ik zeg nergens dat het geen goede speler is. Alleen zijn er wel meer. En kijk naar de pas van Mbappe . Die heb ik de Jong niet zien geven , terwijl Frankrijk niet zo compact stond als Nederland. Maar we zullen zien dan dadelijk in de volgende wedstrijden van Oranje en van Ajax in de CL. Dan kun je pas meer gaan zeggen . Meer wedstrijden gespeeld , meer wedstrijden op een hoger niveau.
    [Reactie gewijzigd op maandag 10 september 2018 om 06:34]
    Vind ik leuk
    Mass +5481
    zondag 9 september 2018 om 22:44
    Gewoon seizoen afmaken.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30493
    zondag 9 september 2018 om 22:46
    Yep :)
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    Aha, het is weer tijd voor tweets van onbekende mensen
    Vind ik leuk
    Vowtar +5436
    zondag 9 september 2018 om 22:49
    Echt he. Neem een andere selectie aan tweets en Frenkie kan er niks van. Als je goed genoeg zoekt, kan je zelfs een artikel vullen met mensen die Padt de man of the match vonden!
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    maandag 10 september 2018 om 09:43
    Dan kunnen ze voor mij betere Nederlandse tweets uitzoeken, dat leest een stuks gemakkelijker.
    "We worden weggetikt, we worden weggetikt, ..."
    "'Verdienstelijk gespeeld’ Hoe hoog leg jij de lat!"
    "Alvast een tip voor de tweede helft" met een pijltje waar het Franse doel is.
    "Hartverwarmend, het optimisme van de Nederlandse fan op Twitter."
    "Blind SPRINT terug!"
    "Het is rust. Frenkie aan de bal"
    "Is het erg dat ik liever de tweets lees dan dat ik naar de wedstrijd kijk?"
    “Wat kunnen we de tweede helft anders doen, Raf? Ik heb geen idee Tom”

    Vind ik leuk
    DrJ +1078
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    Tsja, toch vond ik Propper wel DE man van het middenveld deze wedstrijd. Op 2 mindere passes was hij echt heel sterk. Wijnaldum in de 2e helft ook. Frenkie was verder wel goed,maar niet zo opvallend als tegen Peru.
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Propper was idd ook solide. Maar Frenkie maakte het spel. Zelfs de Fransen zagen dat duidelijk.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    zondag 9 september 2018 om 22:42
    Het gaat om de combinatie Propper en de Jong, prima koppel.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    zondag 9 september 2018 om 22:44
    Absoluut eens. Propper die tegen Pogba en Matuidi overeind blijft is gewoon razend knap.
    Vind ik leuk
    aimdam +673
    maandag 10 september 2018 om 00:16
    helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Blijkbaar niet . Ze lieten hem gewoon spelen niet meer niet minder.
    Maar goed ieder mag zijn mening hebben.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Hihi. 'Zie lieten hem gewoon spelen' :')
    Vind ik leuk
    Sigma +2931
    zondag 9 september 2018 om 22:49
    Duidelijk totaal geen verstand van voetballen.....dat is mijn mening...
    Vind ik leuk
    Stranger +5558
    zondag 9 september 2018 om 23:08
    Duidelijk een gekleurd brilletje . Dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Serieus? Kom op man, Frenkie was echt enorm goed. Pröpper speelde prima maar met alle respect, geen vergelijk met Frenkie.
    Vind ik leuk
    DrJ +1078
    zondag 9 september 2018 om 22:47
    Nee, Propper haalde heel veel eruit, zodat Frenkie verder kon voetballen. Dat kan je inderdaad niet vergelijken. Propper zelf zette ook heel veel op. Maarja, als jij vindt dat Frenkie beter was, prima toch? Ik vond hem goed,maar Propper blonk wat mij betreft uit.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:50
    Dat kan, maar kan ik bijna niet begrijpen. Ieder zijn ding natuurlijk.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    dinsdag 30 oktober 2018 om 10:27
    jij begrijpt er totaal niets van,suffert
    Vind ik leuk
    Nuance +9446
    zondag 9 september 2018 om 22:39
    Tja, hij was ook wel goed.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Niet zij beste pot, maar de klasse druipt er van af.
    Vind ik leuk
    Chielus +135
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Eerst eens een jaar laten zien bij ajax en oranje
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    dinsdag 30 oktober 2018 om 10:30
    een jaar en een week is dat ook goed,gek
    Vind ik leuk
    Hyena +30624
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Speelde inderdaad weer prima. Durft als een van de weinige om de bal te vragen, ook als het minder loopt. En durft vooruit te voetballen.

    Deze jongen heeft gruwelijk veel potentie. Iedere aanval begint zo'n beetje bij hem, hij zet de lijnen uit. In zijn basisdebuut tegen Frankrijk, het kan alleen nog maar beter worden.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Frenkie de Jong FENOMEEN in wording.
    Wat speelde hij geweldig
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    zondag 9 september 2018 om 22:40
    Als dit z'n beste wedstrijd is dan blijft het een eindeloos talent wat er niet uit komt.
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Triest.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:46
    Heb je weer een kopstoot gehad? Wat ben jij in de war door je afgunst, zeg.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    zondag 9 september 2018 om 22:47
    Je pogingen worden steeds slechter :')
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:36
    Dat je een duim krijgt is ongelovelijk. Ik hoop dat voor je dat ie lekker zit. IN JE REET!!!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:41
    Gaat het over Luuk de Jong?
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1329
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Ik denk t niet.. ;-)
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2514
    zondag 9 september 2018 om 22:42
    Nu nog dreigender naar de goal worden en dan is het een complete middenvelder.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5858
    zondag 9 september 2018 om 22:42
    Fake news
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:42
    En dan zijn er nog mensen die vinden dat hij niet goed speelt vandaag die hebben echt geen klote verstand van voetbal haha Dat word een zwaar gevecht om zijn handtekening volgend jaar
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22122
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Veel te goed voor Man U.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2567
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Heeft Streppel zichzelf al opgesloten in een bunker?
    Vind ik leuk
    popiejopie +2785
    zondag 9 september 2018 om 22:47
    Inderdaad hahaha. Die Streppel zou nooit meer aan de bak mogen, niemand trouwens die dit talent links liet liggen. Heb je goud in handen ga je voor brons.
    Vind ik leuk
    R94 +1997
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Laat hem eerst eens een seizoen constant presteren voor we over bedragen als 70 miljoen gaan nadenken (zelfs dan is 70 voor een Eredivisie speler van 19 absurd, maad oke). Hoeveelste talent zal het wel niet zijn die na 5 leuke potjes als wereldklasse wordt bestempeld om vervolgens in de vergetelheid te raken.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12369
    zondag 9 september 2018 om 22:59
    Van 19 wel ja, van 21 niet
    Vind ik leuk
    R94 +1997
    zondag 9 september 2018 om 23:48
    Dan zat ik er even flink naast haha. Dan nog, 70 miljoen is achterlijk. Voor iedereen die goed tegen een balletje aan kan schoppen eigenlijk
    Vind ik leuk
    Mass +5481
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Prima pot jochie...)...maar wel jammer dat hij steeds de bal moest halen bij tete en blind.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10688
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Frenkie! Van ons aller Ajax!
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Wat een jeugdopleiding dat Willem II
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    zondag 9 september 2018 om 22:52
    Naald
    Vind ik leuk
    Bullshit +1684
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Had vanavond niets in de pap te brokkelen dus hou aub op met de hype.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:43
    Als je nu nog steeds niet door hebt dat hij een baas is kan je beter geen commentaar meer geven, want dan heb je geen verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    zondag 9 september 2018 om 22:44
    Vond hem anders bepaald niet opvallend spelen. Beste middenvelder deze wedstrijd was Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:44
    Zum kotsen dat gegeil op Frenkie "who" de Jong
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:44
    Hij is ook wel echt goed word de niewe iniesta let maar op!
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:49
    Nieuwe * En neehoor dat gaat die never nooit redden. En vooral omdat iniesta een 1 2 keer raken speler is, en frenkie nog wat weg heeft van een postbode. Wel heerlijke speler... begrijp me niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:00
    ? Ik zeg allen dat hij er veel weg van heeft en dat hij het niveau kan halen.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:03
    Hij heeft er dus totaal niks van weg vind ik haha. Het is een unieke speler maar als ik een vergelijking zou willen maken zou ik een thiago zeggen.
    Vind ik leuk
    Sigma +2931
    zondag 9 september 2018 om 22:52
    Hoezo de nieuwe die of de nieuwe dat...hij is Frenkie just Frenkie...laat Iniesta maar Iniesta zijn....wat een gedoe zeg...alsof hij geen identiteit heeft...
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:44
    Volgens sommigen kon Frenkie het niet laten zien tegen Frankrijk. Nou nou nou .. wat een wereldklasse deze man. In balbezit had geen enkele speler van Frankrijk vat op hem ..
    Vind ik leuk
    hantayo +1138
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    Zo goed als Cruijff
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    zondag 9 september 2018 om 22:45
    wie gaf er precies die 70 mln ??
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:47
    Geweldige speler die frenkie . Jammer dat die voor ajax speelt haha
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5340
    zondag 9 september 2018 om 22:49
    Dat is toch wel leuk als ze over de hele wereld nu zijn voetbal kwaliteiten zien, komt vooral zijn marktwaarde ten goede :D

    Nog even een heel mooi seizoen met Ajax afmaken paar prijzen in ontvangst nemen en nog hele glansrijke carriere tegemoet.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:49
    Buitencategorie, neemt vaak de juiste beslissing. Lekker naar Ajax i.p.v. bijvoorbeeld P.S.V.. Toen wist je het eigenlijk al.
    Vind ik leuk
    MG MG +265
    zondag 9 september 2018 om 22:49
    Frenkie geweldig. Propper, Wijnaldum(2e helft), Depay lekker potje. Nog een paar wijzigingen en er staat een aardig elftal. Blind, Babel, Promes, Volmer minder.
    Vind ik leuk
    DrJ +1078
    zondag 9 september 2018 om 23:11
    En Tete kan ook niet hoor. Speelt bij Lyon al nooit.
    Vind ik leuk
    MG MG +265
    zondag 9 september 2018 om 23:19
    Klopt, die was ik nog vergeten. Maar in de basis staat al een aardig elftal. Alleen geen echte spits.
    Vind ik leuk
    Cappie +7395
    zondag 9 september 2018 om 22:50
    Tja, gewoon even klonen die gassie. Ik wil hem namelijk als cv naast de ligt, en als verdedigende middenvelder, maar eigenlijk ook wel als aanvallende middenvelder, als linksback en ik denk dat hij ook goed kan keepen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13801
    zondag 9 september 2018 om 23:08
    Heb begrepen dat hij inmiddels ook de afsluitende potjes op de trainingen mag fluiten van Ten Hag, schijnt 'ie erg goed te doen.
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 22:52
    Frenkie de Jong is echt goed mensen die voor PSV en Feyenoord zijn moeten niet gaan haten, want hij is echt goed.
    Vind ik leuk
    rinirat +2915
    zondag 9 september 2018 om 22:54
    Gewoon prima gedaan voor de eerste keer basis
    Vind ik leuk
    alaaf +1646
    zondag 9 september 2018 om 22:55
    En aan het eind van het seizoen verkast frenky en heeft ie nog geen prijs omdat ie niet voor de beste en mooiste club speelt! 🤣🤣
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    zondag 9 september 2018 om 23:09
    Laat hem die prijzen inderdaad maar in Het buitenland pakken
    Vind ik leuk
    Bruurke +581
    zondag 9 september 2018 om 22:57
    Leuke voetballer niet meer niet minder. Laat hem eerst eens een paar goede wedstrijden op rij spelen. Daarbij moet ook gekeken worden naar de tegenstand die hij krijgt. Vandaag prima pot gespeeld vond alleen dat hem weinig tegenstand werd gegeven. Lekker nog even rijpen in NL en dan verder kijken. Barca is nu echt te hoog voor hem.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2140
    zondag 9 september 2018 om 23:03
    Veel betere tegenstand dan pogba matuidi en kante krijg je niet dus jij kletst maar wat raak
    Vind ik leuk
    Bruurke +581
    maandag 10 september 2018 om 09:15
    Ga heen man met je Ajax bril. Kijk de wedstrijd lekker een keer terug en kijk naar de momenten dat ze hem onder druk zetten, die zijn er bijna niet. Kijk vervolgens naar de momenten dat Frankrijk door het midden heen komt en hoe makkelijk ze ook voorbij Fenkie lopen. Succes met terug kijken en je eigen kapot te schamen met de reactie die je mij gegeven hebt
    Vind ik leuk
    munkikiii +2140
    maandag 10 september 2018 om 12:54
    Zakdoekje nodig ? Azijnpisser
    Vind ik leuk
    Bruurke +581
    maandag 10 september 2018 om 23:59
    Nee hoor. Maar heb je de wedstrijd terug gekeken?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    zondag 9 september 2018 om 23:07
    Geen tegenstand. Ze waren onder de indruk. Ben normaal best wel afwachtend en kritisch, ook bij de Ligt, maar deze jongen is echt ontzettend goed.
    Vind ik leuk
    Bruurke +581
    maandag 10 september 2018 om 09:18
    Ik zeg niet dat hij niet goed is. Dat gehype waar wij Nederlanders zo goed in zijn ben ik kits beu. Hij heeft weinig tegen stand gehad en Frankrijk kwam er voetballend makkelijk doorheen in het midden. Dus nee ik vind hem nog geen top. En ik besef me goed dat hij het in zen eentje natuurlijk niet kan recht zetten. Vond Wijnaldum de sterkste.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10844
    zondag 9 september 2018 om 23:16
    Geen tegenstand.Ach het is maar de wereldkampioen.Wat een figuren lopen hier rond op VP.
    Vind ik leuk
    Bruurke +581
    maandag 10 september 2018 om 09:19
    En weer 1 met een ajaxbrilletje. Succes met je leven knul.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2140
    zondag 9 september 2018 om 23:02
    Zo makkelijk als hij speelt dat is echt niet normaal !! En dan tegen grote boys als pogba matuidi kante ....
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:02
    Die gaat uiteindelijk voor 80 Mio+ de deur uit. Dat durf ik wel aan
    Vind ik leuk
    Blindsy +13801
    zondag 9 september 2018 om 23:05
    Ik was zó bang dat ik pas morgenochtend het Frenkie-nieuws tot mij mocht nemen, maar VP begint er vanavond reeds mee!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    maandag 10 september 2018 om 17:09
    Gewoon lekker doorscrollen dan...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13801
    maandag 10 september 2018 om 18:25
    Doorscrollen? Ben je gek?! Lezen, wil elke lettergreep tot mij nemen. Méér Frenkie-nieuws, ik wil dat ze Frenkieprimeur.nl in het leven roepen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 10 september 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    maandag 10 september 2018 om 18:38
    Nou je word op je wenken bediend.
    Geniet ervan zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13801
    maandag 10 september 2018 om 20:44
    Voelde net al ergens iets groeien. 'Oh-oh!...
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    maandag 10 september 2018 om 20:48
    Je gevoel van onvermogen?😂👍
    Vind ik leuk
    Blindsy +13801
    maandag 10 september 2018 om 20:50
    Nee, een harig groen hard plassertje. 😉
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    zondag 9 september 2018 om 23:05
    Wat een heerlijke speler, waar we hopelijk nog lang van kunnen genieten. Pijn in mijn hart dat hij voor Ajax koos en niet voor PSV. Met Pröpper, de Jong, Wijnaldum, van Dijk, de Ligt en Memphis hebben we toch echt een mooie basis om goede spelers omheen te zoeken. Komt wel goed met Holland !!!
    Vind ik leuk
    HansVites +5267
    zondag 9 september 2018 om 23:10
    Holland ? Noord of Zuid of bedoel je Nederland?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    zondag 9 september 2018 om 23:13
    Niet zo kritisch Henk, Nederland natuurlijk. Wil verder niets met de randstad te maken hebben.
    Vind ik leuk
    HansVites +5267
    zondag 9 september 2018 om 23:07
    Frenkie speelde echt goed dat is een goede aanwinst voor het Nederlands elftal, jammer dat de Ajax supporters deze Brabantse jongen uit de Willem 2 opleiding beschouwen als een eigen talent van Ajax.
    Mij maakt het geen ruk uit waar die gasten vandaan komen de besten moeten spelen voor Nederland.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10844
    maandag 10 september 2018 om 00:01
    Zuid Hollandse jongen, Arkel ligt in deze provincie.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    maandag 10 september 2018 om 18:41
    Niet Iedereen over een kam scheren he?
    Ik weet heel goed dat er een ruwe diamant is ontdekt in Tilburg.
    Bij Ajax zijn ze hem nu aan het polijsten.
    Vind ik leuk
    RWMD +148
    zondag 9 september 2018 om 23:08
    Gewoon absolute wereld top die de Jong !
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:12
    100% wat is het toch een simpele die promes heeft 1 hersencel!
    Vind ik leuk
    J de Wit +1728
    zondag 9 september 2018 om 23:15
    Komop, de echte voetbal fan ziet ook wel dat Hendriks op alle fronten te kort schiet in vergelijking met Frenkie
    Vind ik leuk
    NickA +65
    zondag 9 september 2018 om 23:16
    De Jong wordt een absolute topper. En ook nog eens intelligent. Iedereen die dit niet ziiet snapt helemaal niets van het spelletje. De Jong is een klasbak en speelt volgend jaar samen met de ligt bij barcelona
    Vind ik leuk
    zondag 9 september 2018 om 23:22
    Frenkie is goed, de Ligt is goed en als ik de mensen mag geloven die commentaar geven is Tadic in al zijn dingen geweldig. Ik ben Feyenoorder en neem mijn verlies alvast. De Jong (Frenkie) is echt heel goed, de Ligt ook, maar blijf het wel in het redelijke zien
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    zondag 9 september 2018 om 23:39
    Ik ben Feyenoorder en ik hou van goed voetbal (ja dat kan ook!). Deze De Jong en De Ligt zijn echt van de buitencategorie en als Ajax dus dit jaar geen kampioen wordt, worden ze het heel lang niet meer...
    Vind ik leuk
    Maan88 +4536
    zondag 9 september 2018 om 23:40
    2e wedstrijd in oranje en nog geen een prijs gewonnen in zijn carrière. Nog nooit een heel seizoen basis gestaan laat staan op deze positie. Tja,, ik zie ook wel dat het een groot talent is maar dit gaat echt veeeeelste ver.
    Vind ik leuk
    Marco S +5939
    maandag 10 september 2018 om 00:19
    Leuk hoor overmars met al die twitter accounts..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34266
    maandag 10 september 2018 om 07:23
    Die bal op vormer ook.

    Wereldspeler.

    Tilburgse klasse haha.
    Vind ik leuk
    maandag 10 september 2018 om 08:16
    Zoveel twijfels waren er ook bij Sneijder in het begin..
    Vind ik leuk
    maandag 10 september 2018 om 08:29
    Goed, ja klaar voor europese top?? Nou nee
    Vind ik leuk
    Hega +11
    maandag 10 september 2018 om 11:02
    Een genot om naar te kijken. Hij weet voor hij de bal aangespeeld krijgt al precies waar zijn medespelers staan. Dit wordt een heel grote speler, misschien wel de beste die er op de voetbalvelden rondloopt. Pure klasse en heel goed bij de les.
    Vind ik leuk
    hantayo +1138
    maandag 10 september 2018 om 15:25
    Ja, volgend jaar elke wedstrijd van Barcelona kijken met 2 Nederlanders, ook leuk.
    Vind ik leuk
    silverik +76
    dinsdag 11 september 2018 om 08:34
    Ik kan als Feyenoorder wel genieten van Frenkie, wat een goede voetballer zeg heerlijk.

    Off topic: Misschien moet de heer Koeman voor de rechtsbuiten positie eens bij Man U kijken: Tahith Chong!!!
    Vind ik leuk
    Hega +11
    zondag 18 november 2018 om 11:27
    Frankie de Jong is puur klasse ! Voordat hij wordt aangespeeld heeft hij al 80 x om zich heen gekeken en weet exact waar zijn medespelers staan. Zijn wegdraaien bij tegenstanders is van een volmaakte schoonheid en het kost hem zichtbaar geen enkele moeite.Dit is een voetballer waaraan het hele elftal zich optrekt. Zijn bescheidenheid een verademing om te zien. Dit wordt gegarandeerd de beste voetballer die Nederland ooit heeft gehad en dan nog zo jong. Ik hoop dat hij zo bescheiden blijft dat siert hem alleen maar ! Nederland heeft een gouden vis in de vijver.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws