Groot talent van Feyenoord: 'Wil een belangrijke speler voor deze club worden'

    Groot talent van Feyenoord: 'Wil een belangrijke speler voor deze club worden'

    donderdag 13 september 2018 om 08:25

    Wouter Burger is vooralsnog de laatste jeugdspeler die mocht debuteren bij Feyenoord. De pas zeventienjarige middenvelder legt de lat hoog en wil op termijn uitgroeien tot een belangrijke kracht in De Kuip.

    "Ik wil De Kuip structureel halen en in de toekomst graag een belangrijke speler voor deze club worden. Ook al ben ik pas zeventien jaar, kan het wat mij betreft natuurlijk niet snel genoeg gaan", zegt Burger in het Algemeen Dagblad. Hij zat jarenlang als fanatiek supporter op de tribune. "Ik ben trots dat ik tegen Trencín mocht debuteren, maar ik hoop vooral dat het een begin is van een mooie loopbaan."

    Volgens Burger is het allemaal sneller gegaan dan hij had verwacht. Voor Kuipvrees is hij niet bang. "Ik weet dat de mensen in De Kuip kritisch kunnen zijn en vaak is dat ook gewoon terecht. Maar ik weet ook hoe mooi het is als Feyenoord goed presteert." Hij wil zo snel mogelijk toegroeien naar het niveau van zijn concurrenten. "Het ligt volgens mij altijd aan jezelf."

    "Veel jeugdspelers zijn hier niet geslaagd. Dan zijn er vaak excuses, maar de belangrijkste vraag die ik mezelf keer op keer wil stellen, is: doe ik er wel alles aan? Met mijn lichaam, qua voeding, alles geven. Zolang je dat doet, kun je jezelf niets verwijten", besluit Burger.

    Plaats een reactie

    donderdag 13 september 2018 om 08:32
    Toptalent.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 13 september 2018 om 08:41
    En hij heeft 2 fantastische begeleiders met Cor en Dirk:). Vind je niet Wimpie? Die kunnen hem naar een niveau toebrengen waarop wij nog heel lang van hem kunnen genieten hopelijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9081
    donderdag 13 september 2018 om 08:49
    Inderdaad zeer mee eens toptalent hoop ook voor hem dat hij meer minuten gaat maken👍😎
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3381
    donderdag 13 september 2018 om 08:56
    Harde werker
    Vind ik leuk
    Berbr +1634
    donderdag 13 september 2018 om 12:09
    Weinig opzienbarende uitspraak. Het zou pas bijzonder zijn als ie zou zeggen dat ie een onbelangrijke speler wil blijven bij deze club.
    Vind ik leuk
    yarakid +14
    donderdag 13 september 2018 om 08:34
    Topper
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 08:36
    Goed bezig Burgertje. Blijven knokken, elke dag. Dan pak je Toornstra vanzelf. En anders de plek van Vilhena overnemen, zodra hij vertrekt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:29
    CvM toch?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 17:55
    Box to box meen ik? Lekker pendelen.
    Vind ik leuk
    aartstyle +897
    donderdag 13 september 2018 om 08:37
    Cor Pot is het er niet mee eens denk ik.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25338
    donderdag 13 september 2018 om 08:38
    Dit soort talenten krijgen nu sneller de kans in de Kuip. Dat kan weleens heel positief uitpakken. Niet voor het eerst!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 10:07
    Ja met talenten ging het een paar jaar geleden beter dan die geweldige aankopen van martin v geel.
    Vind ik leuk
    plein19 +1629
    donderdag 13 september 2018 om 10:26
    Klopt. Maar die aankopen hebben wel dat kampioenschap opgeleverd
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 13:14
    Alleen Kuyt en met veel geluk kwam Elia.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:47
    Jorgensen, Berghuis en Toornstra waren gelukkig niet zo belangrijk. Zoek even op hoe vaak dit drietal bij een doelpunt betrokken waren...
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 15:09
    Oké die vergat ik even.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:11
    Voor het gemak of omdat het in jouw reactie uit kwam om die niet te benoemen?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 16:41
    Nee gewoon een antwoord geven zonder verder na te denken. Maar je kan niet ontkennen de marin van geel zo geweldig is omgegaan met de zuur verdiende centjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:31
    Botteghin vdHeijden Jones
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    donderdag 13 september 2018 om 08:43
    Zou leuk zijn als zo’n jongen kan aanhaken. Hij is nog erg jong maar wellicht een speler die dit jaar nog een paar keer kan invallen en in de loop van volgend seizoen een vaste plek kan krijgen bij het eerste
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    donderdag 13 september 2018 om 08:43
    Mooi die kritische noot naar andere talenten dat ze altijd met excuses komen.
    Gelijk heeft hij.
    Altijd eerst naar jezelf kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 08:51
    Ventje is 17 en zat al jaaaaaren als fanatieke supporter in de Kuip.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:20
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:33
    net zoals jij nu ....
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 10:09
    Sommige supporters worden al van heel jong meegenomen naar het stadion. Andere "supporters" kijken op teletekst of nu op het net wie er boven aanstaan en dan is dat hun club.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:55
    Dan ben je nog geen jaaaaaaaaaren fanatiek supporter
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 15:08
    Als je vanaf je 6de al iedere thuis wedstrijd meeging met je vader, ben je voor mij al behoorlijk fanatiek.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +641
    donderdag 13 september 2018 om 08:52
    Nu een trainer die het talent weet te ontwikkelen en durft te gebruiken.
    Vind ik leuk
    SanKev +520
    donderdag 13 september 2018 om 08:55
    Heeft zijn naam in elk geval mee. Krijg er honger van
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 13 september 2018 om 09:04
    Michiel Kramer had hem allang opgegeten op het veld:)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 09:01
    Hoop van harte dat hij het gaat maken.
    Vind ik leuk
    rinirat +2196
    donderdag 13 september 2018 om 09:10
    Totdat je er achter komt dat de trainer je niet beter kan maken en alsnog je heil ergens anders gaat zoeken.
    Ik hoop dat hij veel kansen gaat krijgen,maar ik ben bang van niet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 09:12
    Ja, daar vrees ik ook een beetje voor.
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    donderdag 13 september 2018 om 09:13
    Zolang Gio er zit zal hij amper een kans krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:19
    hahahahah Dat dacht Bijlow ook.. Je ziet wat voor slechte keeper dat is
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 09:26
    Hahahaha, ja.


    Hahahahaha.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 13 september 2018 om 10:12
    Ik weet nog dat edwin vd Sar ook bekend stond als talent. De eerste periode was ook niet best, maar door zo'n jongen vertrouwen te geven kan het best goed komen. Laten we nou eerst even afwachten voordat we deze jongen al afzeiken of opgeven.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:09
    Flappie was toch ook een clown ???
    jij moet je naam veranderen in Flappie de clown
    want dat ben jij namelijk ....een clown
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:20
    ze moeten wel ,met een lege beurs ,moet je met de jeugd werken ,zie feyenoord aflgijden naar de top 5 ipv de top 3
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 09:27
    Geen flauw idee waarom Feyenoord met deze selectie niet kan meedoen om ieder geval de derde plek.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 09:32
    denk dat de selectie van az en Vitesse al beter zijn ,gaat een moeilijk jaar worden voor feyenoord ,en ze moeten ook een x afscheid gaan nemen van gio
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 09:35
    Dan verschillen we van mening ;-). Een redelijk fitte Feyenoord selectie is in mijn ogen van hoger niveau dan dat van Vitesse en zeker AZ. Bij Vitesse zou alleen Odegaard en heel, heel misschien Linssen wat toevoegen bij Feyenoord. AZ speelt "leuk" maar is vooral wisselvallig.

    Dat het tijd om afscheid te nemen van Van Bronckhorst ben ik wel met je eens ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:35
    we gaan zien eind van het seizoen ,
    zijn we het toch nog ergens over eens hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 01:20
    Tuurlijk is de selectie van Feyenoord beter, toch denk ik dat Karavaev, Buttner beter zijn dan jullie Backs. En is Eduardo op dit moment zeker beter dan Bijlow. Denk dat Odegaard niet beter is als Toornstra, maar dat Serero niet onder doet voor Clasie. Voorin zijn jullie sws beter dan bij ons. Feyenoord wordt ook gewoon 3e. Als Vitesse daarop aanspraak willen maken, moeten ze wedstrijden killen. Tegen Heerenveen en AZ had je eigenlijk moeten winnen(tegen Heerenveen was je heel veel beter en scoor je gelukkig de 1-1, en tegen AZ was het 1e helft Vitesse, 2 helft AZ. Grootste kansen voot Vitesse) uiteindelijk pak je 2 punten waar het er minimaal 4 moesten zijn. Feyenoord wint die wedstrijden wel. Slecht spelen betekent bii Vitesse 0 punten, bij Feyenoord vaak 3. Dat is ook gelijk het verschil tussen 3e worden, of zelfs 6e.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2786
    donderdag 13 september 2018 om 23:15
    Feyenoord heeft in de laatste 3 wedstrijden meer gescoord dan ajax in 4 wedstrijden. En dan loopt het nog niet eens! Moet je eens kijken als het straks op de rails staat, geen blessures meer en de wind in de zeilen. Met 2 vingers in de neus kampioen!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    vrijdag 14 september 2018 om 08:38
    Heb je naar de tegengoals gekeken? ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:26
    dat heet club liefde
    Vind ik leuk
    fr1963 +2786
    vrijdag 14 september 2018 om 12:47
    Als de verdedigin op de rails staat...en er een linksbuiten wordt opgesteld met iets meer rendement dan tot nu toe, dan gaat het gebeuren. Let maar op. De exceptionele kwaliteiten van RvP gaan langzaam maar zeker het hele elftal infecteren...
    Vind ik leuk
    Romo +623
    donderdag 13 september 2018 om 09:21
    Lekker laten spelen dan ...
    Vilhena opt bankie
    Vind ik leuk
    Just Nuts +201
    donderdag 13 september 2018 om 09:21
    Prima Feyenoord jeugd de kans geven , dit soort signalen geeft de Burger moed. (Beetje flauw ok)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    Chielus +110
    donderdag 13 september 2018 om 09:26
    We gaan het zien, nu feyenoord dus geen geld meer heeft. Gelukkig voor hem, ben benieuwd of hij echt kan doorbreken.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:50
    Er is wel geld. Vorige jaar is al aangeven dat Feyenoord meer met eigen jeugd wil werken. Zie het interview van Jan de Jong in oktober 2017. Dat de pers nu blijkbaar een andere draai aan wil geven vind ik teleurstellend en een typisch voorbeeld van stemmingmakerij.
    Vind ik leuk
    gerard.. +90
    donderdag 13 september 2018 om 09:28
    wat hebben die gasten toch allemaal ?????? "ik wil een belangrijke speler voor de club worden" Bouw het op ga eerst eens zien dat je basisspeler wordt, wordt dan constant in prestatie en dan kijken wat je verder kan berijken. Ik heb Frenky de Jong of Van Persie Bergkamp Cruiff nooit de uitspraken horen doen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +690
    donderdag 13 september 2018 om 09:33
    Ik kan me een leuker debuut voorstellen als tegen Trencin.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10410
    donderdag 13 september 2018 om 09:34
    Toptalent, en lekker nuchter, vol zelfreflectie. Die komt er wel.
    Er komen sowieso veel mooie talenten aan. Breken weer mooie tijden aan. En nu vasthouden, dat opleiden van eigen spelers.
    Vind ik leuk
    plein19 +1629
    donderdag 13 september 2018 om 10:22
    Publiek in de kuip kritisch? Ze blijven trouw komen. Zelf als het enorm slecht gaat. En juichen bij het kleinste lichtpuntje
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:51
    Mooi toch? Of ben jij alleen van de klapveebrigade?
    Vind ik leuk
    plein19 +1629
    donderdag 13 september 2018 om 14:48
    Zeker positief. Burger vindt het publiek kritisch.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:34
    Larsson?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 10:32
    Ben benieuwd, leuk voor Feijenoord !
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:28
    Veel jeugdspelers zijn hier niet geslaagd. Dan zijn er vaak excuses, maar de belangrijkste vraag die ik mezelf keer op keer wil stellen, is: doe ik er wel alles aan? Met mijn lichaam, qua voeding, alles geven. Zolang je dat doet, kun je jezelf niets verwijten", besluit Burger.


    👆🏻 Dat is Rotterdamse mentaliteit. Geen woorden maar daden!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 11:45
    Laten we het rustig afwachten. Ik heb in het verleden al zo vaak dit soort berichtjes gelezen. Voor je het weet staat er voor hem een Nigeriaan op het veld. Het tenue 18/19 sorteert er in elk geval al op voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:52
    Feyenoord haalt geen spelers in Afrika :P
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 12:05
    Dat kan leuk worden, als hij slaagt bij Feyenoord. Overal worden dan de Wouter Burgers verkocht. Ik denk:Witte bol, half om half burger, bacon, kaas, augurk, jopie saus.
    Vind ik leuk
    Cookee +9953
    donderdag 13 september 2018 om 12:30
    Godzijdank dat Feijenoord geen geld heeft om miskopen te doen.
    Nu maar hopen dat ze jeugd ook echt een kans geven.
    Dat linksbuitentje vond ik ook leuk spelen.
    Nu niet blijven hopen dat Larsson linksbuiten leert spelen... dat is nu wel duidelijk, die moet gaan voor midveld of zo. Stel spelers op in hun kracht... niet op omgekeerde plek. Boetius had nooit op links gemoeten. Maar goed... ik herhaal mijzelf... onze trainers in dit land snappen dat toch niet.
    Vind ik leuk
    repeP +748
    donderdag 13 september 2018 om 15:26
    Lastiger voor zo'n lange slungel dan minder lange spelers. Omdat lange spelers altijd meer opvallen en dientengevolge meer kritiek te verduren krijgen. Wat wellicht raar klinkt maar daadwerkelijk wel zo is.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1451
    donderdag 13 september 2018 om 16:14
    Zolang deze trainer er zit zal je geen eerlijke kan kans krijgen net zoals Ayoub en Sinistera
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:35
    Van mij mogen Burger (cvm) en Kokcu (aanvallende middenvelder) wel eens een kans krijgen dit jaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groot talent van Feyenoord: 'Wil een belangrijke speler voor deze club worden'