Onbegrip Drenthe: Björn van der Doelen speelde toch ook gitaar?

    Onbegrip Drenthe: "Björn van der Doelen speelde toch ook gitaar?"

    donderdag 13 september 2018 om 13:30

    Royston Drenthe kan zich niet voorstellen dat er mensen zijn die moeite hebben met zijn carrière als rapper. De linkspoot van Sparta is naast zijn leven als voetballer ook regelmatig in de studio te vinden om nummers op te nemen.

    Drenthe vraagt zich af waarom iemand er moeilijk over zou doen dat hij rapper is. "Waarom niet? Dat komt omdat jullie (media, red.) er zo inpimpen, want het is nergens voor nodig", vertelt Drenthe in een groot interview met RTV Rijnmond.

    "Het is echt nergens voor nodig. Het is niet dat ik naast voetbal honkbal, basketbal, of proftennisser wil worden. Nee, het is gewoon een passie naast het voetbal. Mag dat niet?"

    "Björn van der Doelen (oud-profvoetballer, red.) speelde toch ook gitaar? Mensen deden daar niet moeilijk over. Dani Alves, een grote voetballer, maakt ook muziek en maakt ook videoclips. Waarom zou je daar in hemelsnaam moeilijk over doen? Je kunt geen muziek maken als voetballer? Dat is overdreven moderne luxe."

    Poll

    Eens met Drenthe?

    (966 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 13 september 2018 om 13:34
    Lekker doen waar je zin in hebt en blijdschap uit haalt Drenthe. Zo veel zeikertjes in dit land die alles fout keuren. Net zoals de kleding van Memphis. Laat ze lekker johhhh.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:36
    Zijn Rap-carriere is net zo rap weer voor bij als zijn Real-Madrid carriere
    Vind ik leuk
    Stig +1802
    donderdag 13 september 2018 om 13:48
    En toch denk ik dat je stik jaloers bent zijn Rappe Carrieres en dat je blind in zou stappen om dat ook allemaal mee te maken.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4452
    donderdag 13 september 2018 om 14:28
    Zijn carrière zit in de slop op zijn 30e, die van mij begint eindelijk ergens op te lijken. Gezien wij allebei nog 40 jaar moeten werken durf ik dat echt niet te zeggen.

    Misschien geen privéjets naar Ibiza en Cote d’Azur, wel interrailen met maten door heel Europa.

    Zoals je ziet, is vooral geld de maatstaf in dit voorbeeld. Maar wie van de twee nu gelukkiger is, vertel jij het maar.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38065
    donderdag 13 september 2018 om 14:48
    Hey weer een VP'er welke van het wereldreizen en dikke carriere is :-)
    Vind ik leuk
    Echt? +1782
    donderdag 13 september 2018 om 15:37
    Jij, want jij hebt een slechte kont
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 16:51
    Geen idee. Drenthe doet ieder geval wat ie leuk vindt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:31
    Blind die kan er helemal niks van, waardeloze speler.
    Vind ik leuk
    Fussball +120
    donderdag 13 september 2018 om 15:13
    Royston speelt binnen 2 jaar weer in Oranje in plaats van Blind.
    Vind ik leuk
    Echt? +1782
    donderdag 13 september 2018 om 15:38
    Minder gaat hij het in ieder geval niet doen
    Vind ik leuk
    Guust +5513
    donderdag 13 september 2018 om 18:10
    Wat heeft Blind hier mee te maken
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2524
    donderdag 13 september 2018 om 19:34
    3 seizoenen en 46 of 48 x in de basis primra division.....ben jij al ergens zo suc6 vol geweest in zakelijk opzicht?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:07
    Gaat over Drenthe en vd Doelen. Ronaldo wordt meer herinnerd in Bernabeu dan Drenthe.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2524
    vrijdag 14 september 2018 om 17:49
    Gaat erover dat jou opmerking zou impliceren dat hij als lulletje rozenwater geflopt is bij Real...
    Ik denk dat 48 x in de basis het tegendeel beweert.
    Dat het geen Ronaldo is dat zal iedereen wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4452
    vrijdag 14 september 2018 om 09:32
    Verantwoordelijk voor een portefeuille van 65-70 miljoen. Dusja, ander speelveld, zelfde haantjes.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5527
    donderdag 13 september 2018 om 13:38
    Sommige mensen denken alles beter te weten inderdaad. Wanneer je met een blessure thuis zit, dan merk je hoeveel mensen echt om je geven.
    Vind ik leuk
    Arvin +2986
    donderdag 13 september 2018 om 13:39
    Grotendeels mee eens ja, behalve als je zoals bij Van der Wiel het echt een storende factor laat zijn.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +537
    donderdag 13 september 2018 om 14:33
    Je hebt helemaal gelijk, laat mensen lekker een hobby hebben. Wel vind ik het in het geval memphis wat anders, die loopt erbij als een vedette, kan geweldig voetballen, maar is oh zo ontiegelijk dom en irritant. Die jongen heeft echt de potentie de wereldtop te halen, maar staat dan weer als een klein kind een half uur rondjes te draaien om de bal en áls hij scoort doen of iedereen ongelijk heeft. Zijn kleding boeit me geen reet, maar een lul 1e klas vind ik het wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:50
    Mooi gesproken, God spreekt tot hem.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1452
    donderdag 13 september 2018 om 15:58
    Royston drenthe is nog een paar draadjes dommer hoor. Stukje stift.......
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:34

    Ik zou me alleen op voetbal richten. Ik ben alleen geen Drenthe .
    Vind ik leuk
    Leeuw +5527
    donderdag 13 september 2018 om 13:39
    Hij beseft ook wel dat voetbal straks over en uit is voor hem. Dus lijkt mij logisch dat hij verder kijkt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:00
    ik zeg alleen maar wat ik zou doen. Dat hoeft niet perse de juiste manier voor anderen te zijn;)

    Wel leuk die reacties.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:04
    Alleen op voetbal richten? En die andere 22 uur van de dag dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:57
    als hij maar 2 uur met voetbal bezig is, is het geen echte prof
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:35
    Maar Bjorn vd Doelen heeft talent, engagement en sociaal karakter.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12474
    donderdag 13 september 2018 om 13:36
    Nou wat heeft Björn van der Doelen t ver geschopt als muzikant zeg. En als er iemand sociaal is is het Royston Drenthe wel
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:37
    Zou best kunnen, ik ken alleen Bjorn, ik ken Drenthe alleen als provincie.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12474
    donderdag 13 september 2018 om 13:38
    Reageer dan niet als je niet weet waar je t over hebt
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:03
    Ik zeg niets over de Drenthe, ik heb het over van der Doelen, en daarin weet ik waar ik t over heb. Kierie.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 16:51
    En Bjorn kennen ze alleen in de Brabantse provincie.
    Vind ik leuk
    PSVnh +88
    donderdag 13 september 2018 om 18:34
    Björn, de parel van Brabant, is een legende van het kaliber Berry van Aerle!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5802
    donderdag 13 september 2018 om 18:37
    Met z'n Bavaria reclames ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:44
    Vind met name jij, maar jij spreekt niet voor iedereen.
    Er zullen vast wel mensen rondlopen die (ook) hem een ongelofelijke lul vinden. En gelukkig hoeft (ook) Bjorn zich daar geen ruk van aan te trekken.

    Heerlijk zo, dat vrij zijn om jezelf te zijn.
    :-)
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1152
    donderdag 13 september 2018 om 13:56
    Dat is de grap van de dag! Antisociaal is ook sociaal zeg maar....
    Vind ik leuk
    inimini +2619
    donderdag 13 september 2018 om 14:03
    Wat voor talent heeft Bjorn van der Doelen dan precies?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:35
    Gewoon doorgaan.
    Gelukkig staat een hobby naast je baan hebben nog vrij in dit land.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:39
    Nu nog iemand vinden die jou in je oog wil prikken, Royston. Misschien Donny bij ADO. Zijn vader zou trots op hem zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88893
    donderdag 13 september 2018 om 13:44
    Donny bij ADO?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:50
    Gorter misschien? 🤨
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88893
    donderdag 13 september 2018 om 13:54
    Oh ja, weet je dat ik die alweer vergeten was. Hahaha, maar dat is niet zo gek ook.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3806
    donderdag 13 september 2018 om 13:54
    Ha! Een klassieker!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:39
    Volgens mij wil hij graag wat ophef, aangezien het overgrote deel van de mensen niet bekend is met het feit dat hij rapt of er ook maar ene fuck om geeft.. Echt, voor 99.9 procent is het net zo'n issue als het feit Klaas-Jan Huntelaar wel eens een boerenomelet maakt.
    Vind ik leuk
    Tossa +2103
    donderdag 13 september 2018 om 13:44
    WAT???!! Maakt KJ wel eens een boerenomelet? SCHANDE! Wat denkt ie wel niet? Zijn er al Kamervragen over gesteld?
    Vind ik leuk
    Koeien +2359
    donderdag 13 september 2018 om 13:47
    Jawel hoor, dat weten er genoeg. Daar is allemaal net zo'n ophef over geweest als het hoedje van Memphis.

    Ben je Brits? Dan ben je misschien nog niet bekend met wat voor ongelooflijk zeikvolk Nederlanders kunnen zijn. Serieus, het is onze dagelijkse favoriete bezigheid lijkt het soms wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:55
    Nee hoor proggramma's als VI behandelen het als 'item' en dat doen ze niet bi de omelet van KJ.
    Hierdoor vragen ander "journalisten" er naar en word je wel geacht daar antwoord op te geven.

    Voilla, het resultaat.
    ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:03
    Er kan wel aandacht voor zijn op bijv. tv, maar denk je dat de doorsnee voetballiefhebber, laat staan de rest, in Nederland het ook maar iets doet dat hij af en toe wat onschuldig in de marge loopt te baggeren met kennelijk rapmuziek? Denk je werkelijk dat je veel gepeperde meningen hoort als je een willekeurige seizoenskaarthouder van Groningen, VVV of PSV voorlegt dat Drenthe wel eens rapt? Ik ben ervan overtuigd dat het overgrote deel van de mensen er geen enkele interesse in heeft en zijn schouders ophaalt en er al helemaal niet mee zal zitten of er moeilijk over zal doen (in die zin is het net zo betekenisloos als de boerenomelet van KJH); dat idee leeft vooral in zijn hoofd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:38
    Ik zou het bijna met je eens zijn, toen zag ik hoeveel mensen het hier alleen al "boeit".

    ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:43
    Nu je het zegt, de boel staat hier wel structureel in brand zeg omdat hij in een verloren uurtje wel eens wat baggert in een studio, haha.

    Ook hier zie je min of meer wat je over de hele maatschappij redelijkerwijs mag verwachten.. Overwegend gelatenheid en volledige desinteresse in zijn bezigheden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3651
    donderdag 13 september 2018 om 14:04
    Dat is culturele toe-eigening, Klaas gaat maar lekker wat anders maken! ;)
    Vind ik leuk
    Vinnie J +640
    donderdag 13 september 2018 om 13:40
    Maar laat ons er niet naar luisteren aub
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88893
    donderdag 13 september 2018 om 13:43
    Dat is jouw keus Vinnie.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88893
    donderdag 13 september 2018 om 13:42
    Ook voor Royston geldt hetzelfde. Ze kennen beter over je lullen dan van je vreten. Moet je je niet aan storen man, doe lekker je leven leiden hoe jij dat wilt.
    Vind ik leuk
    guusje +1010
    donderdag 13 september 2018 om 13:53
    ja toch!?!? En zoals weh in de haag zegguh; ze kunnuh betah over je fiets lulluh dan over je lul fietsuh. en betah je zaag afpikkuh dan je pik afzaguh....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88893
    donderdag 13 september 2018 om 13:53
    Hoppa!!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3651
    donderdag 13 september 2018 om 14:06
    Dat groengeleboekje bestaat net als een vrouwen "roman" uit een hoeveelheid andere benamingen voor een geslachtsdeel?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:45
    Lol😁
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29498
    donderdag 13 september 2018 om 13:45
    Die maakte muziek, wat jij doet kun je geen muziek noemen.

    Ik zag een chickie joh chickie 🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:56
    Smaak kwestie.
    Vind ik leuk
    aartstyle +897
    donderdag 13 september 2018 om 13:45
    Royston heeft hier zeker een punt.

    Helaas voor Royston is het als voetballer heel belangrijk dat je een goed imago hebt naar buiten toe en dat je verstandige keuzes maakt in de ogen van het publiek. Helaas heeft Royston sportief niet de juiste keuzes gemaakt volgens ditzelfde publiek en ja dan gaan ze ook over dit soort dingen vallen. Zolang je presteert op het veld volgens de verwachtingen die men van je heeft zal niemand over je rapcarriere vallen. Maar owee als je er niet het maximale uithaalt dan halen ze er van alles bij, terecht of onterecht.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1304
    donderdag 13 september 2018 om 13:47
    Ja irritante gelul allemaal, hij is toch geen skater of skiër.
    Rappen is redelijk blessurevrij, tenzij je de gangsta rapper gaat uithangen in Amerika.
    Vind ik leuk
    PRICE +32212
    donderdag 13 september 2018 om 13:49
    Lekker laten doen,niks mis mee
    Vind ik leuk
    Garinsha +4606
    donderdag 13 september 2018 om 13:56
    grappig dat je dat aankaart

    want voor hij bij feyenoord doorbrak kon hij professionele skater worden..

    no jokes.
    Vind ik leuk
    Miatz +62
    donderdag 13 september 2018 om 13:52
    Beoordeel voetballers alsjeblieft op hun professie als voetballer. Randzaken zijn enkel voor beoordeling vatbaar als ze ook daadwerkelijk van invloed zijn op zijn voetbalprestaties. Laat voor de rest iedereen in zijn eigen waarde. Hoed of geen hoed. Gitaar of rapmuziek.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:13
    Drenthe, rapper Royston
    De Toto godfather
    Hij is de don
    Een held voor elke niggerkapper
    De koning van de fresh
    Bij Real een financiële klapper
    Mijn homy, hij is de man
    Speelt bij de mooiste club van Rotterdam
    Vind ik leuk
    Cookee +9953
    donderdag 13 september 2018 om 14:21
    Prima als Drenthe muziek wil maken.
    Maar ik heb wel grote moeite om Rap als muziek te zien.
    En dat electro-apparaatje wat zijn stem op toon houdt... mmm niet mijn smaak.

    Maar als voetballer mag ik Drentje graag, hulde aan Sparta en aan Royston dat hij er weer staat. Houdt wel je telefoon aan, want ik spreek elke week van Geel aan... Let op Martin... of de vrouw van Martin wie maar de broek aan heeft. :p
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1717
    donderdag 13 september 2018 om 14:23
    Maar waar komt die kritiek dan vandaan? Ik hoor of lees er niks over.
    Vind ik leuk
    Mari +7617
    donderdag 13 september 2018 om 14:36
    Wat je in vrije tijd wil doen, moet jij weten. Zo lang het maar het voetballen niet schaadt.
    Daarnaast is het eerste divisie, kom op zeg. wat een flauwekul allemaal
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1496
    donderdag 13 september 2018 om 15:00
    Ja laat die gozer lekker rappen, het is niet mijn ding maar who cares...
    Vind ik leuk
    Quareck +7015
    donderdag 13 september 2018 om 15:38
    We moeten er gewoon niet zo inpimpen, dan komt het goed. Geen idee wat hij zegt
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:51
    Tja, rappen is natuurlijk sowieso ritmisch rijmen met bijbehorende spastische handgebaren. Je hoeft niet persé te voetballen dat je voor gek wordt versleten als je deze handicap tot muziekvorm denkt te promoveren.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3129
    donderdag 13 september 2018 om 15:59
    Lekker doen jonge. Vind het persoonlijk nergens naar klinken, maar daarom luister ik het ook niet. Laat hem lekker zijn ding doen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:20
    Zolang je traint als het moet, je zelf goed verzorgd, presteert op het veld, dan mag je net als een ieder die werkt in zijn of haar vrije tijd doen wat je wilt, daar lijkt me niets mis mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:40
    Maar vd Doelen was ook een topspeler hè Royston....... 😑
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:47
    Gewoon lekker blijven rappen!
    Volgens mij is er niemand die zich daar aan stoort, behalve blijkbaar jijzelf.
    Je Doel is bereikt, wederom weer gratis media-aandacht🙄
    Niet lullen, maar voetballen!
    Vind ik leuk
    Mr. O +941
    donderdag 13 september 2018 om 23:54
    Hij doet wat hij leuk vindt en daar gaat het toch om in het leven?

    Ik vind zijn genre echt verschrikkelijk en wat hij maakt valt onder de categorie ‘trommelvliesvervuiling’. Zingen kan hij niet, het rappen is monotoon en klinkt gewoon niet...

    Ach, hij doet maar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onbegrip Drenthe: "Björn van der Doelen speelde toch ook gitaar?"