Onbegrip Drenthe: Björn van der Doelen speelde toch ook gitaar?

Onbegrip Drenthe: "Björn van der Doelen speelde toch ook gitaar?"

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 13:30do 13-09-2018 om 13:30

Royston Drenthe kan zich niet voorstellen dat er mensen zijn die moeite hebben met zijn carrière als rapper. De linkspoot van Sparta is naast zijn leven als voetballer ook regelmatig in de studio te vinden om nummers op te nemen.

Drenthe vraagt zich af waarom iemand er moeilijk over zou doen dat hij rapper is. "Waarom niet? Dat komt omdat jullie (media, red.) er zo inpimpen, want het is nergens voor nodig", vertelt Drenthe in een groot interview met RTV Rijnmond.

"Het is echt nergens voor nodig. Het is niet dat ik naast voetbal honkbal, basketbal, of proftennisser wil worden. Nee, het is gewoon een passie naast het voetbal. Mag dat niet?"

"Björn van der Doelen (oud-profvoetballer, red.) speelde toch ook gitaar? Mensen deden daar niet moeilijk over. Dani Alves, een grote voetballer, maakt ook muziek en maakt ook videoclips. Waarom zou je daar in hemelsnaam moeilijk over doen? Je kunt geen muziek maken als voetballer? Dat is overdreven moderne luxe."

Poll

Eens met Drenthe?

(967 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 13 september 2018 om 13:34

Ik zou me alleen op voetbal richten. Ik ben alleen geen Drenthe .
Vind ik leuk
Leeuw +6197
donderdag 13 september 2018 om 13:39
Hij beseft ook wel dat voetbal straks over en uit is voor hem. Dus lijkt mij logisch dat hij verder kijkt.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:00
ik zeg alleen maar wat ik zou doen. Dat hoeft niet perse de juiste manier voor anderen te zijn;)

Wel leuk die reacties.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:04
Alleen op voetbal richten? En die andere 22 uur van de dag dan?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:57
als hij maar 2 uur met voetbal bezig is, is het geen echte prof
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:35
Gewoon doorgaan.
Gelukkig staat een hobby naast je baan hebben nog vrij in dit land.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:39
Nu nog iemand vinden die jou in je oog wil prikken, Royston. Misschien Donny bij ADO. Zijn vader zou trots op hem zijn.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 13 september 2018 om 13:44
Donny bij ADO?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:50
Gorter misschien? 🤨
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 13 september 2018 om 13:54
Oh ja, weet je dat ik die alweer vergeten was. Hahaha, maar dat is niet zo gek ook.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
donderdag 13 september 2018 om 13:54
Ha! Een klassieker!
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:39
Volgens mij wil hij graag wat ophef, aangezien het overgrote deel van de mensen niet bekend is met het feit dat hij rapt of er ook maar ene fuck om geeft.. Echt, voor 99.9 procent is het net zo'n issue als het feit Klaas-Jan Huntelaar wel eens een boerenomelet maakt.
Vind ik leuk
Tossa +2663
donderdag 13 september 2018 om 13:44
WAT???!! Maakt KJ wel eens een boerenomelet? SCHANDE! Wat denkt ie wel niet? Zijn er al Kamervragen over gesteld?
Vind ik leuk
Koeien +3354
donderdag 13 september 2018 om 13:47
Jawel hoor, dat weten er genoeg. Daar is allemaal net zo'n ophef over geweest als het hoedje van Memphis.

Ben je Brits? Dan ben je misschien nog niet bekend met wat voor ongelooflijk zeikvolk Nederlanders kunnen zijn. Serieus, het is onze dagelijkse favoriete bezigheid lijkt het soms wel.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:55
Nee hoor proggramma's als VI behandelen het als 'item' en dat doen ze niet bi de omelet van KJ.
Hierdoor vragen ander "journalisten" er naar en word je wel geacht daar antwoord op te geven.

Voilla, het resultaat.
;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:03
Er kan wel aandacht voor zijn op bijv. tv, maar denk je dat de doorsnee voetballiefhebber, laat staan de rest, in Nederland het ook maar iets doet dat hij af en toe wat onschuldig in de marge loopt te baggeren met kennelijk rapmuziek? Denk je werkelijk dat je veel gepeperde meningen hoort als je een willekeurige seizoenskaarthouder van Groningen, VVV of PSV voorlegt dat Drenthe wel eens rapt? Ik ben ervan overtuigd dat het overgrote deel van de mensen er geen enkele interesse in heeft en zijn schouders ophaalt en er al helemaal niet mee zal zitten of er moeilijk over zal doen (in die zin is het net zo betekenisloos als de boerenomelet van KJH); dat idee leeft vooral in zijn hoofd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:08]
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:38
Ik zou het bijna met je eens zijn, toen zag ik hoeveel mensen het hier alleen al "boeit".

;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:43
Nu je het zegt, de boel staat hier wel structureel in brand zeg omdat hij in een verloren uurtje wel eens wat baggert in een studio, haha.

Ook hier zie je min of meer wat je over de hele maatschappij redelijkerwijs mag verwachten.. Overwegend gelatenheid en volledige desinteresse in zijn bezigheden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:47]
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 14:04
Dat is culturele toe-eigening, Klaas gaat maar lekker wat anders maken! ;)
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
donderdag 13 september 2018 om 13:40
Maar laat ons er niet naar luisteren aub
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 13 september 2018 om 13:43
Dat is jouw keus Vinnie.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 13 september 2018 om 13:42
Ook voor Royston geldt hetzelfde. Ze kennen beter over je lullen dan van je vreten. Moet je je niet aan storen man, doe lekker je leven leiden hoe jij dat wilt.
Vind ik leuk
guusje +1290
donderdag 13 september 2018 om 13:53
ja toch!?!? En zoals weh in de haag zegguh; ze kunnuh betah over je fiets lulluh dan over je lul fietsuh. en betah je zaag afpikkuh dan je pik afzaguh....
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 13 september 2018 om 13:53
Hoppa!!
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 14:06
Dat groengeleboekje bestaat net als een vrouwen "roman" uit een hoeveelheid andere benamingen voor een geslachtsdeel?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:45
Lol😁
Vind ik leuk
Smithsonian +41381
donderdag 13 september 2018 om 13:45
Die maakte muziek, wat jij doet kun je geen muziek noemen.

Ik zag een chickie joh chickie 🤣
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:56
Smaak kwestie.
Vind ik leuk
aartstyle +1760
donderdag 13 september 2018 om 13:45
Royston heeft hier zeker een punt.

Helaas voor Royston is het als voetballer heel belangrijk dat je een goed imago hebt naar buiten toe en dat je verstandige keuzes maakt in de ogen van het publiek. Helaas heeft Royston sportief niet de juiste keuzes gemaakt volgens ditzelfde publiek en ja dan gaan ze ook over dit soort dingen vallen. Zolang je presteert op het veld volgens de verwachtingen die men van je heeft zal niemand over je rapcarriere vallen. Maar owee als je er niet het maximale uithaalt dan halen ze er van alles bij, terecht of onterecht.
Vind ik leuk
G.Kopf +4364
donderdag 13 september 2018 om 13:47
Ja irritante gelul allemaal, hij is toch geen skater of skiër.
Rappen is redelijk blessurevrij, tenzij je de gangsta rapper gaat uithangen in Amerika.
Vind ik leuk
Garinsha +5053
donderdag 13 september 2018 om 13:56
grappig dat je dat aankaart

want voor hij bij feyenoord doorbrak kon hij professionele skater worden..

no jokes.
Vind ik leuk
Miatz +103
donderdag 13 september 2018 om 13:52
Beoordeel voetballers alsjeblieft op hun professie als voetballer. Randzaken zijn enkel voor beoordeling vatbaar als ze ook daadwerkelijk van invloed zijn op zijn voetbalprestaties. Laat voor de rest iedereen in zijn eigen waarde. Hoed of geen hoed. Gitaar of rapmuziek.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:13
Drenthe, rapper Royston
De Toto godfather
Hij is de don
Een held voor elke niggerkapper
De koning van de fresh
Bij Real een financiële klapper
Mijn homy, hij is de man
Speelt bij de mooiste club van Rotterdam
Vind ik leuk
Cookee +12186
donderdag 13 september 2018 om 14:21
Prima als Drenthe muziek wil maken.
Maar ik heb wel grote moeite om Rap als muziek te zien.
En dat electro-apparaatje wat zijn stem op toon houdt... mmm niet mijn smaak.

Maar als voetballer mag ik Drentje graag, hulde aan Sparta en aan Royston dat hij er weer staat. Houdt wel je telefoon aan, want ik spreek elke week van Geel aan... Let op Martin... of de vrouw van Martin wie maar de broek aan heeft. :p
Vind ik leuk
Antonio_4 +2143
donderdag 13 september 2018 om 14:23
Maar waar komt die kritiek dan vandaan? Ik hoor of lees er niks over.
Vind ik leuk
Mari +11855
donderdag 13 september 2018 om 14:36
Wat je in vrije tijd wil doen, moet jij weten. Zo lang het maar het voetballen niet schaadt.
Daarnaast is het eerste divisie, kom op zeg. wat een flauwekul allemaal
Vind ik leuk
Quareck +7459
donderdag 13 september 2018 om 15:38
We moeten er gewoon niet zo inpimpen, dan komt het goed. Geen idee wat hij zegt
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:51
Tja, rappen is natuurlijk sowieso ritmisch rijmen met bijbehorende spastische handgebaren. Je hoeft niet persé te voetballen dat je voor gek wordt versleten als je deze handicap tot muziekvorm denkt te promoveren.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3468
donderdag 13 september 2018 om 15:59
Lekker doen jonge. Vind het persoonlijk nergens naar klinken, maar daarom luister ik het ook niet. Laat hem lekker zijn ding doen
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:20
Zolang je traint als het moet, je zelf goed verzorgd, presteert op het veld, dan mag je net als een ieder die werkt in zijn of haar vrije tijd doen wat je wilt, daar lijkt me niets mis mee.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:40
Maar vd Doelen was ook een topspeler hè Royston....... 😑
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 17:47
Gewoon lekker blijven rappen!
Volgens mij is er niemand die zich daar aan stoort, behalve blijkbaar jijzelf.
Je Doel is bereikt, wederom weer gratis media-aandacht🙄
Niet lullen, maar voetballen!
Vind ik leuk
Mr. O +1511
donderdag 13 september 2018 om 23:54
Hij doet wat hij leuk vindt en daar gaat het toch om in het leven?

Ik vind zijn genre echt verschrikkelijk en wat hij maakt valt onder de categorie ‘trommelvliesvervuiling’. Zingen kan hij niet, het rappen is monotoon en klinkt gewoon niet...

Ach, hij doet maar
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws