FC Groningen wees miljoenenbod af: 'Die kans komt wel terug, hopen we'

FC Groningen wees miljoenenbod af: 'Die kans komt wel terug, hopen we'

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 14:03do 13-09-2018 om 14:03

Ron Jans heeft geen spijt van het feit dat FC Groningen een miljoenenbod op Ritsu Doan afgewezen heeft. CSKA Moskou stond afgelopen zomer op de stoep voor de Japanner, wiens optie kort daarvoor gelicht werd.

De miljoenenopbrengst kon geïnvesteerd worden in nieuwe spelers. "Dat had misschien gekund, maar redeneer even terug", vertelt Jans in een interview met het Dagblad van het Noorden. "In mei hebben we zijn optie gelicht. Hij is een van onze blikvangers. Je vertelt het je supporters, je trainers, je selectie. Die willen ook graag dat topspelers blijven. Als je vervolgens eind juli, begin augustus dat bod krijgt, is de markt al wat afgeroomd."

Dat is echter niet de enige reden waarom Groningen nee heeft gezegd tegen CSKA. "Daarnaast willen wij, als het financieel niet strikt noodzakelijk is, onze beste spelers behouden. In de tussentijd denk ik dat Doan het met al die interesse moeilijk heeft gehad, maar het blijft een heel speciale speler."

Jans rekent erop dat Doan gewild blijft en hoopt dat de Japanner uiteindelijk alsnog een mooie transfer maakt. "Ik denk dat die kans op een grote transfer op termijn nog wel terugkomt. Daar hopen we ook op."

Poll

Is Doan de beste speler van FC Groningen?

(1214 stemmen)

Plaats een reactie

Cheat Codes +7641
donderdag 13 september 2018 om 14:04
Over een paar jaar mag ie bij Ajax komen voetballen (mits ie zich zo doorontwikkelt).
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:05]
Vind ik leuk
Metal +3479
donderdag 13 september 2018 om 14:25
Als Ajax de portemonnee trekt is dat een optie. Maar ik denk dat Doan een stap zal gaan maken naar een grotere competitie.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7641
donderdag 13 september 2018 om 14:39
Wat denk jij dat de vraagprijs zal zijn dan? Denk dat FC Groningen in hun situatie niet enorme bedragen kan vragen.
Vind ik leuk
bits +5977
donderdag 13 september 2018 om 15:34
Financieel is het niet heel slecht hoor. Goed is zeker anders, maar zoals die al zegt de noodzaak om te verkopen is er niet. Als er voor Dumfries al 6 miljoen word betaald zal Doan dat toch ook zeker op moeten kunnen leveren.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7641
donderdag 13 september 2018 om 15:36
Oh maar 6 miljoen zie ik hem ook wel opleveren hoor, maar voor Ajax-begrippen is dat niet echt de portemonnee trekken ;-)
Vind ik leuk
Technoboy +28
donderdag 13 september 2018 om 15:38
Tuurlijk 6 mio pakken als CSKA al 8.5 mio geboden heeft en werd afgewezen, gaat hem niet worden nie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 15:39]
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:44
Vragen kan altijd in deze gekke wereld. Het is maar net uit welk land het bod komt en hoe goed je blufpoker speelt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:44]
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
donderdag 13 september 2018 om 17:57
Ik neem aan dat die jongen hogerop wil.

Zal dus niet naar Amsterdam verkassen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
donderdag 13 september 2018 om 14:05
Prima dat hij gebleven is goede speler. Volgend jaar wel iets voor az of vitesse.

En jans ga trainen.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:06
Zou hem wel bij ons ajax willen hebben.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6308
donderdag 13 september 2018 om 14:08
Welk Ajax is dat?
Capetown?
Vind ik leuk
RtdDub +13291
donderdag 13 september 2018 om 14:17
Gezien het recente verleden is het timen van verkopen van spelers niet echt een ding wat lekker gaat in Groningen.
Sorloth verkocht en 6 maanden later voor 20x meer doorverkocht.
Die sirene (Mimoun Mahi) kunnen verkopen, dat niet doen dus paar miljoen mislopen en die loopt straks gratis de deur uit. ondertussen verziekt ie ook nog even investering in Veldwijk door die te bedreigen.

Benieuwd wat Doan in de toekomst op gaat leveren.....
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
donderdag 13 september 2018 om 14:54
Hehehe. Mooie analyse.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:35
Het geval Veldwijk is Mimoun niet aan te rekenen. Ik zal je niet vermoeien met de lijst misstappen van Veldwijk maar als het mijn teamgenoot was geweest had ik hem een Ibrahimovicje gegeven, ofwel een inspectie van de afvalbak.
Vind ik leuk
RtdDub +13291
vrijdag 14 september 2018 om 09:06
Oh, ik wil Veldwijk ook niet vrij pleiten voor wat er daarna allemaal gebeurd is.
Punt is dat ie is overvallen, zijn teamgenoot maakt daar een op zijn zachtst gezegd tamelijk misselijke opmerking over en de club heeft dat niet of nauwelijks aangepakt. Waarschijnlijk vanwege kapitaalvernietiging.
Mijn motivatie zou ook een knauw krijgen.
Voor zo ver ik weet heeft Veldwijk bij geen van zijn vorige clubs ook maar 1x een misstap gemaakt.

Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
donderdag 13 september 2018 om 14:22
Had Groningen wel het tekort mee op kunnen lossen.

@VP
Jullie hebben echt serverproblemen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
donderdag 13 september 2018 om 14:50
Is echt irritant he..
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3418
donderdag 13 september 2018 om 15:04
En steeds erger, net zijn ze nog 50% van een topic kwijtgeraakt. (Bij die van Tadic)
Vind ik leuk
Farmer +15021
donderdag 13 september 2018 om 16:22
Echt een 'tekort' is er nog niet, maar het eigen vermogen slinkt wel hárd zo. Maar met een speler áls Doan, die - met een stukje doorontwikkeling zo - toch wel tegen de 10Mil mag opbrengen straks?

Mahi hebben we ook nog, die kan ook alleen maar opbloeien nu, Padt zal bv ook niet voor een grijpstuiver vertrekken... Naah, zó duister is het nog niet in het hoge Noorden..
Maar dat het momenteel ook geen rozegeur en maneschijn is, is wel duidelijk :P

En ja, Weet niet waar VP weer eens mee bezig is, maar de kwaliteit vd Site gaat weer eens hárd achteruit.
Zijn het geen Video-links die het WEER eens niet doen(blijkbaar is het onmogelijk om een fatsoenlijke mediaspeler op deze site te hebben en moet alles via Twitterlinkjes...) dan is het wel gewoon de site zelf die vastloopt. Gebeurt wel érg vaak de laatste tijd idd!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
donderdag 13 september 2018 om 14:25
Laat hem er zondag maar een paar maken. Is hij gelijk 50 miljoen waard. En krijgen we alleen topics over hem.
Vind ik leuk
Janste +406
donderdag 13 september 2018 om 14:50
Denk toch dat ze beter hadden kunnen verkopen om zo in elke linie versterking te kunnen halen. Nu heb je maar 1 goede speler en als hij zn dag niet heeft, geen enkele. Maar ondanks dat, kan ik Groningen ook wel weer begrijpen. Lastig gewoon
Vind ik leuk
Farmer +15021
donderdag 13 september 2018 om 16:24
Stapje verder denken. Ze hadden hem deze zomer voor 8Mil kunnen verpatsen ja, maar de kans is aannemelijker, vooral met de losgeslagen markt tegenwoordig, dat hij, bij een stukje ontwikkeling, misschien al wel het dubbele zou opleveren bv.
Daarnaast had Groningen hem nét zelf gekocht voor 2Mil, dus om hem dan gelijk door te verkopen met winst, is ook een raar signaal naar je teleurgestelde achterban: dat valt natuurlijk niet te verkopen zo.
Vind ik leuk
Koeien +4223
donderdag 13 september 2018 om 16:54
Mja, dan zit je te vissen in vijvers met spelers van enkele tonnen, daar kun je nooit van weten of die het team beter gaan maken. Doan doet dat duidelijk wel.

Ik bedoel, wat voor spelers hebben we nou gehaald voor enkele tonnen? Da's hooguit spelers als Silva, Botteghin, v. Dijk, Suarez....

ow wacht...
Vind ik leuk
Bosmeister +1203
donderdag 13 september 2018 om 17:55
Ho eemn, Van Dijk was gratis!
Vind ik leuk
Caniggia +1277
donderdag 13 september 2018 om 17:13
Als je die blikvanger verkoopt kun je tenminste Eredivisie waardige spelers halen.Nu heb je Hoofdklasse waardige spelers,waar je in de Eredivisie niets mee kunt.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:39
Zonder Doan en Padt is kwaliteit ver te zoeken bij de FC
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws