Moeder Mbappé blokkeerde transfer naar Chelsea: Mijn jongen komt hier niet terug

    Moeder Mbappé blokkeerde transfer naar Chelsea: "Mijn jongen komt hier niet terug"

    donderdag 13 september 2018 om 22:15

    Chelsea heeft in 2012 een serieuze poging gewaagd om de destijds dertienjarige Kylian Mbappé naar Stamford Bridge te halen. De moeder van de tegenwoordige wereldster stak daar echter een stokje voor, onthult voormalig Chelsea-scout Daniel Boga.

    Mbappé werkte een trainingsstage af en speelde een oefenwedstrijd. De beleidsbepalers van Chelsea zagen wel wat in het talent, maar wilden hem eerst laten terugkomen voor nóg een stage voordat men Mbappé een contract aan wilde bieden. Deze mededeling schoot bij de moeder van de huidige Paris Saint-Germain-ster in het verkeerde keelgat. "Ze sprak in het Frans en ik moest vertalen", wordt Boga geciteerd door The Daily Mail. "Ze zei: mijn jongen komt hier niet terug. Of ze leggen hem nu vast of ze gaan over vijf jaar vijftig miljoen betalen."

    Zes jaar na dato is Mbappé zelfs het driedubbele waard. De vleugelaanvaller brak tijdens het seizoen 2016/2017 door bij AS Monaco en verdiende een miljoenentransfer naar PSG. Tijdens het WK van 2018 maakte hij grote indruk: mede door vier doelpunten van Mbappé werd Frankrijk wereldkampioen in Rusland. De negentienjarige aanvaller scoorde bovendien in de finale tegen Kroatië en werd de jongste doelpuntenmaker in een WK-finale sinds Pelé in 1958.

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +26325
    donderdag 13 september 2018 om 22:18
    Moeder Mbappe kent haar zoon het best! Mooi!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6222
    donderdag 13 september 2018 om 22:20
    Gelukkig maar. Past totaal niet bij dat antivoetbal van Chelsea. Laat ze Lozano maar halen, die is het gewend.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    donderdag 13 september 2018 om 22:21
    Lekker onnodig dit.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1881
    donderdag 13 september 2018 om 22:30
    Want jij hebt Pachuca vaak zien spelen? #sarcasme voor het geval je het niet snapt
    Vind ik leuk
    danny9874 +2263
    donderdag 13 september 2018 om 23:01
    Pretty funny,...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:32
    Eikel
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:29
    Kick ben eens niet steeds zo hard voor jezelf, zo erg is het allemaal niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:04
    Hou Lozano hier erbuiten, want ik proef weer een jaloerse Jood of een kakkerlak of wat dan ook zijn frustratie omdat zijn club Lozano niet binnen haalde.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6222
    vrijdag 14 september 2018 om 15:33
    En anders?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:22
    Neem aan dat vader Mbappé druk aan het werk was en dit soort zaken aan moeders overliet.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2263
    donderdag 13 september 2018 om 23:02
    Ja, die weet niet eens dat z'n mannetje op voetballen zit...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8314
    donderdag 13 september 2018 om 23:51
    Zit dat lekker? Nee, toch?
    Vind ik leuk
    Koeien +2428
    vrijdag 14 september 2018 om 09:05
    jawel superrelaxt. Je krijgt alleen zo'n ei.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    vrijdag 14 september 2018 om 05:32
    Dat is ook zo ja,hoezo
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:26
    Moeders was destijds gewoon teleurgesteld zag haar jet set leventje aan haar voorbij gaan. Alles draait om geld paai de ouders krijg de speler. Maar ook “nette” clubs als barca geven ouders fictieve baantjes met buitensporige inkomsten. Ik ken de vader van een talent die 125.000 ging verdienen als chauffeur voor de jeugd opleiding. Niks anders dan verkapt kinderarbeid.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    5697956 +3792
    donderdag 13 september 2018 om 23:03
    Je hebt gelijk. De negerin wilde het grote geld zien.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8314
    donderdag 13 september 2018 om 23:53
    Jij hebt vast 2 acc en jezelf een like gegeven!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    vrijdag 14 september 2018 om 05:33
    Toffe opmerking
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    donderdag 13 september 2018 om 22:37
    Driedubbele? Voor 150 haal je deze jongen nu niet meer op. Denk eerder 500.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +365
    donderdag 13 september 2018 om 22:56
    Frenkie de Jong heeft ook een moeder.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    donderdag 13 september 2018 om 23:03
    Daar ging het laatst al over. Ze is blijkbaar ook trots op haar andere zoon die bij ASV(?) Arkel speelt.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    donderdag 13 september 2018 om 23:33
    Frenkies moeder heeft ook een jong
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8314
    donderdag 13 september 2018 om 23:56
    Is ze knap?
    Vind ik leuk
    danny117869 +2332
    donderdag 13 september 2018 om 23:14
    Wie weet wat voor speler het dan had geworden misschien wel een van de 100 die uiteindelijk bij Stoke city was beland
    Vind ik leuk
    Gerro +6490
    vrijdag 14 september 2018 om 05:09
    Duur foutje dus
    Vind ik leuk
    orion73 +1433
    vrijdag 14 september 2018 om 05:51
    Dat zouden meer moeders moeten doen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9477
    vrijdag 14 september 2018 om 06:23
    Verstandige mamma.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:42
    Die hebzucht naar geld heeft hij sus niet van een vreemde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:36
    Ik denk dat elke moeder haar zoon wel vertroeteld. Logisch dat ze dan opkomt voor Kylian's belangen. Tuurlijk speelt de financiële investering een rol voor de ouders. Maar aan het einde van de dag wil je dat je kind zijn/haar dromen najaagt.
    Chelsea staat in haar recht om een kind een tweede stage te laten lopen. Want uiteindelijk zijn zij de organisatie die een 5-jarig contract uitdeelt.
    Dat Mbappé recentelijk zijn echte doorbraak heeft gehad is deels geluk en toeval. We kunnen dan in feite naar alle clubs een lange neus trekken die de Fransman afwezen.
    Maar alles liep zoals het moest lopen. Achteraf is dit alleen maar beter geweest voor Mbappé. Chelsea's heeft haar kapitaal op het veld staan. Jeugdspelers krijgen daarom nauwelijks een kans door te breken. Voor hetzelfde geldt zou hij nu bij Vitesse banken.
    Monaco daarentegen staat erom bekend jeugdspelers voor de leeuwen te gooien (en vaak met succes).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws