'Absurde deal dreigt voor Real Madrid: geld bijleggen voor uitleenbeurt James'

    'Absurde deal dreigt voor Real Madrid: geld bijleggen voor uitleenbeurt James'

    donderdag 13 september 2018 om 23:20

    De verhuurperiode van James Rodriguez dreigt onvoordelig uit te pakken voor Real Madrid, schrijft Der Kicker. De Colombiaanse topscorer van het WK 2014 speelt tot de zomer van 2019 op huurbasis voor Bayern München.

    James werd ruim een jaar geleden tijdelijk in München gestald, omdat toenmalig Real Madrid-trainer Zinedine Zidane het niet in de linkspoot zag zitten. Zidane is inmiddels echter opgevolgd door Julen Lopetegui. Deze lijkt James wel een nieuwe kans te willen geven, maar zal in ieder geval nog moeten wachten tot het einde van het huidige seizoen, wanneer het huurcontract van de Colombiaan afloopt.

    Waar James het seizoen 2019/2020 gaat doorbrengen, is nog onduidelijk. Bayern kan hem voor 42 miljoen euro definitief overnemen. In dat geval kan Real Madrid een poging wagen om de Colombiaan direct terug te kopen van Bayern. Der Kicker verwacht dat beide clubs in dat geval de 42 miljoen euro verrekenen én dat Bayern zal proberen om miminaal de al betaalde huursom van dertien miljoen terug te krijgen. Wanneer het totaalbedrag daadwerkelijk boven de 55 miljoen uitkomt, heeft Real Madrid dus geld bijgelegd om James in de Allianz Arena te laten spelen.

    De Koninklijke betaalde in 2014 bovendien al tachtig miljoen euro om James over te nemen van AS Monaco.

    Plaats een reactie

    Bengelino +11148
    donderdag 13 september 2018 om 23:29
    Das logisch
    Vind ik leuk
    Counterattack +10285
    donderdag 13 september 2018 om 23:39
    Cursus boekhouden.
    Optrekken en aftellen.
    Verdelen en vermenigvuldigen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    donderdag 13 september 2018 om 23:50
    Vergeet de administratiekosten niet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:17
    Ja maar dat is standaard maar 8 euro, daar valt wel overheen te komen;)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +19921
    vrijdag 14 september 2018 om 00:09
    Aftrekken was wel mijn sterkste onderdeel altijd
    Vind ik leuk
    Counterattack +10285
    vrijdag 14 september 2018 om 07:21
    Maar dan vermenigvuldigt u zich minder.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11458
    vrijdag 14 september 2018 om 08:25
    Pasiva - Activa
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 23:33
    Als indien of wellicht.
    Vind ik leuk
    PRICE +31950
    donderdag 13 september 2018 om 23:38
    Real kijkt niet op een miljoenen verlies. Alles kan in Madrid.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    donderdag 13 september 2018 om 23:39
    Knap werk bayern..
    Vind ik leuk
    Marco S +4256
    donderdag 13 september 2018 om 23:44
    Ik zou wel hoofd financiële zaken willen zijn bij Madrid.. leuk hoor dit soort deals
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:10
    Kun je blijkbaar ook weinig verkeerds doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 00:13
    Bayern huurt hem voor 13 miljoen. Kan hem daarna overnemen voor 42 miljoen.
    Maar Real wil hem misschien toch zelf houden.
    Dus ... Hoe verreken je dan 42 miljoen?

    Dat Bayern dan een gedeelte terug wil, van die 13 miljoen, dat kan ik nog wel volgen.

    Maar die 42 miljoen niet.

    Eigenlijk kan ik mij er niks bij voorstellen.
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1660
    vrijdag 14 september 2018 om 01:25
    Bayern wil hem daarna weer terug verkopen:50-55 miljoen.ze kopen hem voor dat bedrag 42. Real lijdt het meeste verlies
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 06:58
    Als ... Bayern hem koopt dus. Die 42 miljoen is nog niet betaald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 01:30
    Stel dat bayern hem koopt voor die 42 miljoen.

    En ze hebben 13 miljoen huur betaald .

    En real wil hem toch terug kopen.
    Dan kan Bayern 60 miljoen vragen .ipv dat iedereen al dat geld gaat overmaken , kunnnen ze die 42 miljoen verrekenen, en en hoeft real alleen 18 miljoen over te maken, voor een speler die ze zelf verhuurd hebben.

    Snap je het nu ?

    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 06:59
    Heel veel "alsen en maren".

    Bayern heeft hem dan niet gehuurd voor 13 miljoen, maar bijv voor 6 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 07:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:37
    Real kan hem ook inderdaad laten gaan en dan kost het Bayern 55, anders kost het Real die 13 huur die Bayern terug wil en 5 miljoen er bovenop om winst te maken en is Bayern dus spekkoper.
    Echter, James is blessure-gevoelig, dus dan moet ik het allemaal nog wel zien wie wat gaat doen. Snap je het nu..?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:48
    Ik ken het contract niet, maar Bayern gaat geen winst maken. Wel minder huur betalen.

    De huur is inclusief de koopdeal. Dus dan zou het een totaalbedrag van 55 miljoen kunnen worden.
    Zonder die koopdeal, zou Bayern geen 13 miljoen huur betalen. Echt niet.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    vrijdag 14 september 2018 om 02:27
    Misschien leuk om de achtergrond een beetje te belichten ?
    James werd in 2014 voor 80 miljoen euro verkocht aan Real, waar hij in drie jaar tijd geen basisplaats kon afdwingen.En dus wilde James weg, want hij wilde meer spelen.
    Real wilde ook wel van hem af, want Zidane zag het niet in hem zitten. Voormalig trainer van Real Ancelotti was al van Real naar Bayern Munchen gegaan en was wel altijd over James te spreken.
    De deal was nu dat James voor 2 jaar aan Bayern werd verhuurd voor 6,5 miljoen per jaar, (dus totaal 13 miljoen) met de optie tot koop voor 42 miljoen euro. Bayern betaald volgende zomer dus eigenlijk 55 miljoen voor James, als ze de koopoptie activeren.
    De waarde van James wordt echter nu nog steeds geschat op 80 miljoen euro, het bedrag wat Real in 2014 aan Monaco betaalde. James voetbalt nog steeds prima, als hij niet is geblesseerd, wat eigenlijk nogal vaak voorkomt. Bovendien moet James op de nr. 10 de stevige concurrentie aan met Muller en Thiago, zodat James ook bij Bayern geen basisplaats heeft en dat was nou precies de reden waarom hij Real had verlaten.
    James in ongelukkig bij Bayern omdat hij daar ook niet vaak speelt, maar dat is mede zijn eigen schuld omdat ie ook vaak is geblesseerd.
    In Madrid waait nu een andere wind, Zidane is weg en de nieuwe trainer wil James graag terug hebben. Bayern twijfelt of ze James wel zouden moeten gaan kopen voor 42 miljoen, omdat hij zo vaak is geblesseerd. En James ? Die wil eigenlijk toch wel weer terug naar Real, als ie daar wel een basisplaats krijgt. Rummenigge zei dat James ook bij Bayern wel in de basis zou komen als hij niet zo vaak geblesseerd zou zijn.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    vrijdag 14 september 2018 om 03:04
    En dan is het nog de vraag of de partijen wel eerlijk tegenover elkaar zijn en er geen vieze spelletjes worden gespeeld.

    Het lijkt op het eerste gezicht niet slim van Real om nu al naar buiten te brengen dat het James wilt houden en men dus niet wil dat Bayern de koopoptie wil gaan lichten. Maar misschien doet Real dit wel met opzet en wil het Bayern op het verkeerde been zetten.
    Bayern twijfelt nu al of het wel 42 miljoen euro moet gaan betalen voor de vaak geblesseerde James. Als Real nu zegt dat ze hem koste wat het kost terug willen kopen, zou dat Bayern over de streep kunnen trekken om toch de 42 miljoen te betalen, met de wetenschap dat ze dat geld waarschijnlijk weer terugkrijgen met vette winst.
    Maar stel dat Real in zomer 2019 ineens van mening verandert en James niet terug wilt kopen, dan zit Bayern met een brekebeen van 55 miljoen (42 koop+13 huur) opgescheept en komen ze in Madrid niet meer bij van het lachen.
    Real had ook nu niets kunnen zeggen, of juist kunnen zeggen dat ze blij zijn dat ze van James af zijn. Op dat moment zou Bayern gelijk van de koop afzien en alleen de huur van 13 miljoen hoeven te betalen en blijft Real eigendom van James. Dan zou Madrid blij moeten zijn, want ze hoeven James dan niet terug te kopen als ze zouden zeggen dat ze hem niet zouden willen hebben. Tenzij Real echt graag van James af wil en dan balen ze dat ze er geen 42 miljoen voor krijgen.
    Aan de andere kant kan het inderdaad zo zijn dat Real hem echt terug wil hebben, Bayern licht de koopoptie en trekken James aan om hem vervolgens weer voor 80 miljoen of iets dergelijks aan Madrid terug te verkopen. Winst 80-55 = 25 miljoen euro, kassa! In dat geval komt Munchen niet meer bij van het lachen.

    Maar wat wil James eigenlijk ?
    Het wordt een spannend seizoen voor hem. Hij zal moeten laten zien dat ie in vorm is, topfit en zou niet steeds geblesseerd moeten zijn. We gaan in de zomer van 2019 zien hoe deze soap gaat aflopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 06:41
    +1 voor zo'n duidelijk verhaal op de vroege morgen.

    Overigens denk ik zelf dat Bayern van de koopoptie afgaat zien. Je gaat geen 42 miljoen betalen voot een speler die de helft van de tijd geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20433
    vrijdag 14 september 2018 om 05:55
    Of ze huren hem langer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 05:59]
    Vind ik leuk
    yuuup +9313
    vrijdag 14 september 2018 om 06:21
    Beter dan op de bank laten verpieteren.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    vrijdag 14 september 2018 om 07:42
    Leuk allemaal.. Maar wat James? Wil hij wel bij Bayern blijven of straks terug naar Real?

    Voor zulke spelers zijn er altijd meerdere opties.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:02
    Ach, Een maand terug nog rare plannen om Huilie Huilie van PSG te kopen voor dik 285 Miljoen. Ze hebben zat geld daar in Madrid dus dat voelen ze niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:18
    Ach, de normale mens kent andere problemen, meelij heb ik niet met Real in ieder geval hahaha.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Absurde deal dreigt voor Real Madrid: geld bijleggen voor uitleenbeurt James'