Mazraoui moest veel laten voor profvoetbal: 'Was lastig te combineren allemaal'

    Mazraoui moest veel laten voor profvoetbal: 'Was lastig te combineren allemaal'

    vrijdag 14 september 2018 om 09:34

    Noussair Mazraoui is onder Ajax-trainer Erik ten Hag de vaste man op de rechtsbackpositie. Om profvoetballer te kunnen worden heeft hij veel moeten laten, zo vertelt hij in gesprek met Ajax Life.

    "Ik trainde vaak. (...) Ook dingen als schoolfeestjes liet ik vaak aan mij voorbij gaan. Ik leverde een stukje van mijn sociale leven in om te slagen als voetballer", zo vertelt Mazraoui in de nieuwste editie van Ajax Life.

    Naast het voetballen moest Mazraoui ook veel tijd investeren in school. "Ik deed vwo. Dat was veel leren, vaak tot twaalf uur in de nacht. Eerder kon niet, omdat ik daarvoor moest trainen. Dat was wel lastig te combineren allemaal."

    Kwam Mazraoui dan nooit in de verleiding om te spijbelen? Toch wel, zo blijkt. "Ik had die dag helemaal geen zin in school. Ik vertelde mijn moeder dat ik die dag vrij was. Toen kreeg ik halverwege een telefoontje. Ze was gebeld door school. (...) Ik moest gelijk naar school en had wel wat uit te leggen."

    Poll

    Verwacht jij veel van Mazraoui?

    (3021 stemmen)

    Plaats een reactie

    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 09:38
    Mooi voorbeeld voor de talenten die er net tegenaan hangen maar nooit echt uitblinken in de jeugd. Doorzetten en hard werken loont.
    Vind ik leuk
    Mari +9485
    vrijdag 14 september 2018 om 10:10
    Helemaal mee eens, maar ik wil iets verder gaan.
    Ook de niet-talenten.
    De houding van velen is zo slap tegenwoordig (wat verplichtingen betreft)
    Vind ik leuk
    Kevindo +1320
    vrijdag 14 september 2018 om 10:46
    Geweldige rectsback vind ik het. Heel modern, veel gif in zijn spel en technisch zeer vaardig. Gaat weer een leuk zakcentje opleveren voor Ajax over een tijd en tot die tijd kunnen ze in Amsterdam genieten van die rechterflank.
    Vind ik leuk
    3Bier +9824
    vrijdag 14 september 2018 om 14:32
    Hij doet het goed maar ik vind hem nog geen zekerheidje achterin. Het is allemaal nog wat wisselvallig. Vooral verdedigend moet hij zich ontwikkelen. Wat dat betreft krijgt hij dit seizoen een spoedcursus met al die Europese wedstrijden.
    Tot nu toe verrast hij me zeker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:39
    Niks gewend
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:15
    Hoezo?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:20
    Nooit gehoord van werken en studeren?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:29
    Jawel. Deed Mazraoui ook toch? Is het erg dat ie zegt er zijn best voor te hebben moeten doen? Moet ie dan voor jou zeggen dat het appeltje eitje was? Hij heeft het toch gewoon gedaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:38
    Net of hij is aan het klagen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:42
    Waar klaagt ie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:02
    Lees maar goed😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:18
    Nergens dus.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1218
    vrijdag 14 september 2018 om 21:09
    Ligt echt aan jou dat je zijn verhaal niet snapt, hij klaagt nergens, maar werkt er gewoon hard aan om iets te bereiken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:39
    Toch altijd leuk om een stukje achtergrond van een voetballer te lezen. Slimme gozer lijkt. Benieuwd of ie dat volhoudt, maar heb daar goede hoop op.
    Vind ik leuk
    Echt? +3820
    vrijdag 14 september 2018 om 11:06
    Slimme gozer, speelt voortaan internationaal nog alleen maar in de Afrika cup voor FC Rifgebergte
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:37
    Boehoe😢
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:27
    Marokko was op het afgelopen WK toch? En moet ik je Echt? uitleggen dat Europees voetbal, Champions League zelfs, ook internationaal is?
    Vind ik leuk
    Echt? +3820
    vrijdag 14 september 2018 om 15:38
    Moet ik jou uitleggen wat voortaan betekent, het WK is al geweest. En uiteraard had ik het over nationale teams, club teams spelen niet in de Afrika cup. Serieus mafkees, is dat je niveau?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:05
    Pff, je nuanceert het bij een beetje tegengas? Zielig. Over gebrek aan niveau gesproken..
    Vind ik leuk
    Echt? +3820
    vrijdag 14 september 2018 om 21:16
    Eerst heel dom lullen en dan zeggen dat ik nuanceert. Jij bent geloof ik niet helemaal goed😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:47
    Typ dan gewoon wat je bedoelt joh, ipv maar wat op je toetsenbord te rammelen. Wees een grote jongen en zeg dat je eerste post niet zoveel hout snijdt (wat er letterlijk staat dan he). Hoeven we ook niet te raden wat je "natuurlijk eigenlijk bedoelde".

    En dat staat nog los van je "niet op recente resultaten gebaseerde" giswerk over toekomstige WK deelnames van Marokko.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Echt? +3820
    zaterdag 15 september 2018 om 08:52
    Jij snapt wat ik bedoel, dus puur uit kinderachtigheid blijf je er over doorgaan. Veel plezier! Zal ik dan nog even gaan zeiken dat een WK in het verleden niet voortaan is?!

    Luxemburg doet waarschijnlijk ook vaker niet dan wel mee aan een EK of WK, is dat ook giswerk?

    Vol verwachting zie ik je komende domme reactie tegemoet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 09:13
    Ik snap prima wat je bedoelt en zeg je dat het niet klopt. Dat jij dat niet kan hebben is het kinderachtige aan dit hele gesprek. Nogmaals, typ dan wat je bedoelt ipv die populistische overdreven kleutertaal.

    Wat betreft Luxemburg: dat is inderdaad giswerk, maar onderbouwd door wat betere statistiek. Sterker nog, het is het meest zinnige dat ik van je heb gelezen tot nu toe. Alleen ging het gesprek niet over Luxemburg... Triest.

    Vind ik leuk
    Leeuw +6073
    vrijdag 14 september 2018 om 09:41
    Boefje. En nee ik heb nooit gespijbeld (Vingers cross)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:45
    Maarja zo'n verhaal hebben alle andere voetballers ook.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +394
    vrijdag 14 september 2018 om 09:46
    Zit een slimme kop op die gozer....is met zijn vak bezig en heeft het vermogen gehad om daarnaast op een hoog niveau zijn school af te maken.
    Zegt genoeg over zijn instelling en relativering wat hij destijds al had om ergens in te willen slagen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:48
    goeie instelling , die komt er wel
    Vind ik leuk
    Bullshit +1418
    vrijdag 14 september 2018 om 09:53
    Kom op zeg, elke profvoetballer moet een deel van zijn sociale leven inleveren.
    Als je dat niet kunt ben je niet geschikt.
    En volgens mij worden ze daar aardig voor betaald.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3531
    vrijdag 14 september 2018 om 10:05
    hij klaagt toch niet? Hij constateert alleen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:06
    Deze jongen had geen prof contract ten opzichte van ze mede spelers. Dankzij marcel keizer kreeg die zijn 1e prof contract. Daarom heb ik diep respect voor zijn instelling.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172579
    vrijdag 14 september 2018 om 10:02
    Zo dit spijbelverhaal zal nog lang na dreunen in het mondiale voetbalwereldje.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:11
    het is maar goed dat ik geen profvoetballer ben geworden
    mijn spijbelverhalen kunnen VP een jaar vullen
    daarom zit ik ook heel de dag op deze site waarschijnlijk ....
    Vind ik leuk
    Miatz +66
    vrijdag 14 september 2018 om 10:04
    Mooi om te lezen dat het niet vanzelfsprekend is dat iemand een profvoetballer wordt. Het kost investering op alle vlakken. Ook mooi om te lezen dat hij zijn VWO heeft gedaan, ook dat vergt investeringen en tijd. Deze jongen heeft dat mooi kunnen combineren, wat knap is.

    Enkel jammer dat hij gekozen heeft voor Marokko, daar waar het NL11 een goede back had kunnen gebruiken (in de toekomst). Keuze echter volledig aan hem uiteraard :).
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    vrijdag 14 september 2018 om 10:07
    Aardig ventje....leuke voetballer......tja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:18
    Matige speler, lekker boeiend...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:28
    Wat een informatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:37
    1e jaar Ajax 1 , aanvallend prima en omgeturnt van middevelder naar verdediger , en dan doet ie het echt niet slecht
    Dumfries vind ik natuurlijk beter , maar die speelt al heel zijn leven rechtsback
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1700
    vrijdag 14 september 2018 om 10:20
    Ajax materiaal, niks bijzonders dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:25
    Ik kijk graag naar hem. Dit is de Marokkaanse karsdorp. Ik denk dat wij allemaal nog veel van hem gaan zien
    Vind ik leuk
    heur es +723
    vrijdag 14 september 2018 om 11:21
    Wat viel hij goed in bij Marokko zeg. Ajax mag zijn ontdekker Keizer dankbaar zijn. Ook hier gast Ajax veel geld aan verdienen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:52
    Ajax heeft hem "ontdekt" Keizer heeft alleen de "kans" gegeven.

    ;-)
    Vind ik leuk
    isaa +14
    vrijdag 14 september 2018 om 21:25
    Kerel je praat alsof je het gemaakt hebt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws