Het is een groot voorrecht om aanvoerder te zijn van het Nederlands elftal

    "Het is een groot voorrecht om aanvoerder te zijn van het Nederlands elftal"

    vrijdag 14 september 2018 om 10:14

    Virgil van Dijk mag zich sinds een paar maanden aanvoerder van het Nederlands elftal noemen. De Liverpool-verdediger is daar dolgelukkig mee.

    "Het is een groot voorrecht om aanvoerder te zijn van het Nederlands elftal", vertelt Van Dijk aan The Mirror. "Speciaal, dat is het. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je familie na het harde werken vanaf dag één. Het is echt heel bijzonder."

    Van Dijk is niet de enige Liverpool-verdediger die aanvoerder is voor zijn land. In de voorbije interlandperiode was Andy Robertson kapitein van Schotland, terwijl Joe Gomez de band droeg bij Jong Engeland. "Ik ben heel blij voor Robbo. Ik heb hem gebeld op FaceTime en hem gefeliciteerd."

    Van Dijk werd deze week ook nog eens verkozen tot beste Liverpool-speler van augustus. "Het is mijn eerste en ik ben er heel blij mee. Maar iedereen in het team verdient de award: de seizoenstart is uitstekend en iedereen heeft alles gegeven. Dat zie je terug in de resultaten."

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 10:17
    Is dat niks voor frenkie de Jong?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:18
    Dit is niet meer grappig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:22
    Jawel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:19
    Ja laten we onze hoop in bange dagen de aanvoerders band geven, dan word hij zeker onze verlosser!!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2965
    vrijdag 14 september 2018 om 10:49
    Inderdaad, maar aanvoerder zijn schept wel verplichtingen, je hebt daarmee een voorbeeldfunctie en dat maakt Virgil niet echt waar door
    kinderlijke fouten te gaan maken zoals hij dat tegen Frankrijk heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4302
    vrijdag 14 september 2018 om 11:00
    Zolang de ligt in zijn prille carrière een indrukwekkende foutenlijst heeft opgebouwd van vele pagina’s is dat ook geen optie
    Zolang van Dijk nagenoeg elke wedstrijd foutloos is en internationaal wel wordt gewaardeerd komen die soort reacties zielig en sneu over.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2965
    vrijdag 14 september 2018 om 11:21
    Zolang dat niet het geval is, is dat een zeer goede reactie.

    De Ligt maakt nagenoeg geen fouten en zelfs een fout die hij volgens velen zou hebben gemaakt in de wedstrijd tegen Bulgarije, vind ik een blunder van Zoet die onnodig zijn goal uitkomt terwijl er nog verdedigers voor hem staan en verzuimt om de bal te pakken. Bovendien was De Ligt toen pas 17 jaar en Virgil van Dijk is 27 jaar.
    Vind ik leuk
    Koeien +2360
    vrijdag 14 september 2018 om 16:34
    Van Dijk stuurt van achterin al sinds Celtic zijn hele team aan, geeft instructies wie aanspeelbaar is en stuurt mensen de juiste kant op. Hij dwingt respect af en bewaart de rust en overzicht. Speelt daarnaast ook nog op de as van het veld en hoort met gemak tot de top 5 verdedigers op de planeet.

    Oja, hij is ook gewoon een dikke baas op het veld.

    Maar hij maakte een foutje (aan de rechterkant van het centrum, dus had er niet een andere CV moeten staan?) en de keeper gaat zeker ook niet vrijuit.

    Maar jij weet natuurlijk een veel betere kandidaat om aanvoerder te zijn, ofniet?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2965
    zaterdag 15 september 2018 om 02:49
    Van Dijk maakt regelmatig blunders. Dat deed ie al bij Celtic, ook bij Southampton en bij Liverpool. Nu ook bij Oranje.
    Van Dijk is ongeschikt om in Oranje te spelen.
    Aanvoerder ? Lijkt mij niet zo belangrijk.
    Er zijn sowieso weinig spelers die een voldoende voor Oranje halen, laat staan om aanvoerder te zijn. Er is niemand geschikt.
    Ik zou voor Cillessen gaan, denk ik
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 10:43
    Echt een kleuter ben jij, hoe oud ben je als ik vragen mag? Schat je niet hoger in dan een tiener!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:45
    26 midden noord! Als iemand anders zoiets post is het prima en ik ben gelijk een kleuter. Niks beters te doen dan op mij lopen zeiken?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 10:51
    Een hoop onvolwassen reacties. Verder valt het mij op dat je een hoop topics verneukt met spam.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    Valt wel mee allemaal. Maak je niet zo druk. Morgen maar weer van psv. Doen jullie ff wat nuttigs voor ons. Pakken wij ze volgend weekend.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 10:57
    Nee hoor, ik maak mij zeker niet druk. Maar het valt alleen op, meer niet en hoeven ook geen woorden over vuil gemaakt te worden. Wij gaan altijd voor de punten, ook jullie komen weer met knikkende knietjes naar Den Haag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:59
    Geen spreekkoren over joden hé, of apen geluiden maken. Zelf genoeg getinten in de ploeg ofniet?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89668
    vrijdag 14 september 2018 om 11:01
    Het is te hopen van niet nee. Hoop ook dat jullie dan niet forceren en jullie spreekkoren over ons weglaten. Het mes snijd aan twee kanten. Maar tegen racisme ben ik sowieso, ik accepteer alles op zionisme na.
    Vind ik leuk
    Echt? +2173
    vrijdag 14 september 2018 om 10:58
    In ieder geval niet voor Blind, die kan er helemaal niks van
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +334
    vrijdag 14 september 2018 om 10:18
    Held!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +847
    vrijdag 14 september 2018 om 10:18
    Die krijgt hem over 2 interlands.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +277
    vrijdag 14 september 2018 om 10:24
    En kiest voor oranje....alles wat niet voor oranje kiest niet meer in vertegenwoordigde elftallen laten uitkomen....je pikt iemand anders zn plek en is weg gegooid geld.....wees stoer KNVB
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:37
    Als er iemand is die denkt dat dit Nederlands elftal in de komende jaren op EK,s en of WK,s zal deelnemen heeft weinig verstand van voetbal want dit Nederlands elftal heeft geen karakter of wat dan ook.
    Vind ik leuk
    GaryGL +378
    vrijdag 14 september 2018 om 10:41
    Tuurlijk gaan we weer mee doen. Verder komen dan de kwarfinale is echter een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:32
    Met die Nations league nu krijg je een EK ticket bijna gratis...
    Zitten 12 landen in groep A, 1 land wint een EK ticket, maar de gewone kwalificaties gaan voor.
    Dus als de andere 11 A landen zich via de normale weg plaatsen, zijn we geplaatst al verliezen we alles...
    En Groep A bestaat uit:
    Duitsland
    Portugal
    België
    Spanje
    Frankrijk
    Engeland
    Zwitserland
    Italië
    Polen
    IJsland
    Kroatië
    Nederland

    De landen die zich dus 9/10 keer gewoon plaatsen. Misschien IJsland niet ofzo en moeten we daar een playoff tegen spelen. Maar het word redelijk makkelijk gemaakt
    Vind ik leuk
    RtdDub +11984
    vrijdag 14 september 2018 om 10:45
    Ik ga nooit van mijn leven sympathie voor gasten opbrengen die transfers forceren op de manier waarop hij dat bij Southampton heeft gedaan.
    Vind hem ook nog tamelijk overschat. beste verdediger bij Liverpool is nou niet zo bijzonder. Als je zag wat voor schroot er rondliep voor zijn komst, moet het wel heel erg met je gesteld zijn als je daar niet een verbetering voor bent.

    Wel lief dat ie Giroud heeft geholpen van het weekend.
    0 doelpunten in de laatste 12 wedstrijden bij de wereldkampioen had die toch wel.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2965
    vrijdag 14 september 2018 om 10:54
    Veltman is niet de enige verdediger die soms oliedomme fouten... eh .. blunders maakt. Bij een middenvelder valt dat meestal niet zo op, maar als je een verdediger bent, heb je gelijk een goal tegen.
    Van Dijk is inderdaad zwaar overschat, ik zou De Vrij maar eens proberen, die zou best wel eens beter kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Echt? +2173
    vrijdag 14 september 2018 om 11:00
    De Vrij?!? Dat is helemaal geen Ajacied!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11984
    vrijdag 14 september 2018 om 11:08
    Vlaar, BMI, Hoedt kwamen allemaal bij het NL elftal op het moment dat ze een duo met De Vrij vormden.
    Kan geen toeval zijn.
    Beste verdediger op het wk in Brazilie volgens de statistieken hoewel een jury uiteraard voor een braziliaan koos.
    Serie A team van het jaar in zijn debuutseizoen aldaar.

    Het is belachelijk dat ie niet speelt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:08]
    Vind ik leuk
    Sanders +3585
    vrijdag 14 september 2018 om 13:47
    Vind je het dan wel knap dat hij de slechtste verdediging in de top 6 (misschien op arsenal na) heeft omgetoverd tot statistisch gezien de beste sinds zijn komst?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11984
    vrijdag 14 september 2018 om 15:02
    Zoals ik al zei, het schroot wat er stond verbeteren is niet zo'n prestatie.
    Ook vind ik een half seizoen PL niet echt een maatstaf, zeker niet als het de 2de seizoenshelft betreft.
    Want dan heb je ineens een redelijk stabiele verdediging van de Spurs die eens lekker een 5-4 gaat neerzetten tegen Leicester bijvoorbeeld. Of een ploeg die al in maart weet dat ze degraderen en ook geen fuck meer geven.
    Zie liever een heel seizoen als maatstaf

    Waar stond Liverpool toen ie kwam in januari?
    Ze eindigde 4de. Als ze in januari 6de stonden, heeft ie lekker bijgedragen maar als ze 2,3 of 4 stonden hebben ze gehouden wat ze hadden, CL kwalificatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:15
    Allemaal wel leuk Virgil, maar dat foutje met Giroud in Parijs was niet geweldig.
    Vind ik leuk
    Korm +34055
    vrijdag 14 september 2018 om 11:49
    worden aanvoerders afgerekend op fouten dan?? dan hou je geen aanvoerder meer over!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:58
    Aanvoerder of niet, fout is fout, dit was een amateurfoutje, heeft consequenties.
    Vind ik leuk
    Korm +34055
    vrijdag 14 september 2018 om 12:28
    wat een onzin!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:33
    Wat een gezeur zeg over aanvoerdersschap, net alsof het wat uitmaakt, presteren daar gaat het om. Van Dijk is mij geen 40 miljoen waard, betere centrumverdedigers gezien. Dus jij je onzin en ik mijn mening. Zijn we nu klaar ?
    Vind ik leuk
    Korm +34055
    vrijdag 14 september 2018 om 13:29
    Hij presteerd toch naar behoren?
    voor mij is hij ook geen 40 waard hoor, daar zijn we het eens.
    Maar zijn we het oneens dan?

    Wat doe je bij een forum als je een discussie snel wilt afkappen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:43
    Sorry hoor Korm, als ik de indruk op je maak om een discussie snel af te kappen. In het verleden werd men geëmotioneerd als we er niet uitkomen vandaar. Nou ja ik volgde Virgil van toen hij nog bij Groningen was en een prachtig afstand goal maakte. En later ook in Schotland en Liverpool en bij Oranje. Op de een of ander manier vind ik hem (nog?) niet af. Hij is wel groot, maar let niet altijd goed op. Die Giroud was de enige in zijn buurt, hij had hem kort moeten dekken en niet de ruimte zoeken. Als aanvoerder moet je het voorbeeld geven en het voortouw nemen en dat mis ik bij hem, laat onverlet mij niks uit maakt of De Ligt of hij captain is. Goede centrumverdedigers zijn/waren: Puyol, Godin, Chiellini en kleine Carnavaro en nog meer anderen hoor zoals Barry Hulshof.
    Vind ik leuk
    Korm +34055
    vrijdag 14 september 2018 om 13:49
    hahah snap je, volledig, heb ik ook vaak. Maar ik respecteer je mening en deze is nu goed onderbouwt.
    en ik ben het helemaal met je eens :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:59
    Dank je heer Korm, je behoort tot de beschaafde personen in het forum, sommigen zijn zo grof, slecht opgevoed, latent racistisch, terwijl het eigenlijk om het voetbalspelletje gaat met onze voorliefde voor een bepaalde club. Voor mij is Oranje een graadmeter voor de kwaliteit van het Nederlandse voetbal, ben er lichtelijk gevoelig voor.
    Vind ik leuk
    Koeien +2360
    vrijdag 14 september 2018 om 17:00
    Kies uw CV:

    De Vrij
    De Ligt
    Blind
    Veltman
    BMI
    Hoedt
    Bruma
    Rekik
    vast nog een paar anderen...

    Is er eentje die minder fouten heeft gemaakt dan Van Dijk bij oranje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:04
    Hallo Koeien, meer dan dat rijtje hadden we niet destijds en die spelers moeten we maar snel vergeten, maar er komen meer jongere betere verdedigers dan......
    Fouten maken is menselijk, maar geen fouten die negatieve consequenties kunnen veroorzaken. Ik ben niet tegen Van Dijk, alleen hij is het nog niet helemaal voor mij. Maar ik zal wel geen verstand van hebben dan.
    Vind ik leuk
    Koeien +2360
    vrijdag 14 september 2018 om 18:45
    geen verstand ervan hebben is natuurlijk overdreven, iedereen heeft zo z'n mening en iedereen baseert het weer op andere dingen.

    Maar netzo als de hetze tegen Blind moet je oppassen voor de waan van de dag. Je maakt een fout en dan zijn we in NL de eerste die ach en wee roepen. Ben zelf ook nooit fan van hem geweest maar na een ongelukkige wedstrijd hem bestempelen dat die er niks van kan is gewoon te zwaar overtrokken.

    In het geval van Van Dijk roepen veel hier meteen dat De Ligt of De Vrij er beter in kan, vanwege dat foutje... Zijn we dan even vergeten dat beide afgelopen zomer bv een eigen doelpunt voor hun club hebben gemaakt? Of dat ze allebei nog wel 10x beroerdere dingen in Oranje hebben gedaan (eigen goals, meermaals rood, verdedigende fouten van heb-ik-jou-daar) ...Hoe slecht is dat foutje van Van Dijk dan?

    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:29
    Wat Blind betreft, ik had eerder al bij Ajax geen plezier van zijn spel gehad, hetzelfde betreft het ook Veltman. Blind vind ik echt een matige speler.

    Nee hoor Virgil vind ik wel een goede centrumverdediger en ben blij dat we hem hebben alleen het wordt nu langzaam tijd dat hij net als Beckenbauer zichzelf goed profileert, dat hij heer en meester is net als de door mij bewonderde Godin van Atletico. Ik mist bij hem nog de suprematie.

    De Ligt vind ik ook niet je van het nog, maar dat komt nog wel.
    Vind ik leuk
    Korm +34055
    vrijdag 14 september 2018 om 11:46
    Kwestie van tijd dat de ligt aanvoerder wordt
    Vind ik leuk
    Bill +626
    vrijdag 14 september 2018 om 11:55
    De beste man van Liverpool.
    Ongelofelijk.
    Ach het zegt eigenlijk alles. Een club die nooit prijzen pakt.
    Vind ik leuk
    Aliassmits +128
    vrijdag 14 september 2018 om 12:29
    Terechte keuze, hij komt goed op mij over, voetbalt ook goed, kan nog jaren mee
    Vind ik leuk
    Farmer +11622