Mourinho gaat los op 'dwangmatige leugenaars' en verdedigt behandeling Rashford

    Mourinho gaat los op 'dwangmatige leugenaars' en verdedigt behandeling Rashford

    vrijdag 14 september 2018 om 12:30

    Manchester United-manager Jose Mourinho is het niet eens met de kritiek op zijn behandeling van Marcus Rashford. Critici die claimen dat de 20-jarige aanvaller meer speeltijd moet krijgen, werden vrijdag met de neus op de feiten gedrukt.

    De Portugese manager had namelijk een stuk papier bij zich waarop hij wat statistieken had neergepend die aantonen dat Rashford wel genoeg speeltijd krijgt onder Mourinho. "Over Marcus gesproken: ik zal zondag wel weer veel kritiek krijgen op het feit dat hij morgen niet speelt, omdat sommige jongens nogal geobserdeerd zijn door mij." Mourinho benadrukte dat Rashford geschorst is en dus niet kan spelen.

    Om het ongelijk van de critici, die hij 'dwangmatige leugenaars' noemde, te bewijzen pakte Mourinho er vervolgens een papiertje bij. "Ik ga iets doen, niet voor jullie, maar voor de fans van United", vervolgde de oefenmeester, waarna hij begon voor te lezen. "In 2016-17 speelde Marcus Rashford 32 Premier League-wedstrijden, elf Europa League-wedstrijden, waaronder de finale, drie FA Cup-wedstrijden, zes League Cup-wedstrijden, waaronder de finale, en de Community Shield."

    "Hij speelde 53 keer, maar als je wilt kijken naar het aantal speelminuten, dat waren er 3.068. Als je die deelt door een wedstrijd van negentig minuten, kom je op 29.7 wedstrijden", vervolgde Mourinho. "Dus bij mij heeft hij in twee seizoenen 105 keer gespeeld, 5.774 minuten gemaakt, 63,7 wedstrijden van negentig minuten gespeeld, waaronder vijf finales."

    Plaats een reactie

    Leedz +7033
    vrijdag 14 september 2018 om 12:34
    Hij begint op van Gaal te lijken in zijn Man U tijd
    Vind ik leuk
    FCRat +221
    vrijdag 14 september 2018 om 13:11
    Hij was dan ook zijn assistent bij Barca
    Vind ik leuk
    Storm015 +248
    vrijdag 14 september 2018 om 12:34
    Blijft de special one👍👍👍ff terug bijten naar de tabloids kan geen kwaad, maar desondanks doet Manu het niet zo goed in de PL en dat doet pijn bij de echte voetballiefhebbers😪😪😪
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    ItsKezier +119
    vrijdag 14 september 2018 om 13:07
    Mourinho doet pijn bij de echte voetballiefhebbers.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1993
    vrijdag 14 september 2018 om 13:24
    Ja ligt er aan hoe je “the special one” invult....
    Vind ik leuk
    RebelVox +8009
    vrijdag 14 september 2018 om 12:35
    Broer van Trumph?
    Vind ik leuk
    patcatcher +179
    vrijdag 14 september 2018 om 12:35
    Het blijft een verschrikkelijke vent, maar dit vind ik mooi van hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:36
    En vorig seizoen is hij maar 17 van de 38 competitiewedstrijden in de basis begonnen en dit seizoen 1 van de 4 tot nu toe.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 14 september 2018 om 12:55
    https://uk.soccerway.com/players/marcus-rashford/420221/

    Tsja.... moet je er van zeggen.
    Je kan er maar 11 opstellen.
    Die jongen 10 potten laten staan al bakt ie er niks van gaat bij een club als Utd niet gebeuren.
    Fans\pers verwachten dikke aankopen die ook moeten spelen.

    Ben geen fan van Mourinho, ben het niet van van Gaal en ook niet van Moyes.
    Maar geen van 3 krijgt\kreeg het daar echt aan de praat en 1 ding hebben ze gemeen. Ze moesten het alle drie doen met de aankopen van Ed Woodward waardoor geen van drieën met een selectie zit of zat die "klopt"
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:59
    Hij zal er zijn redenen voor hebben, maar het zou in ieder geval onjuist zijn als het beeld ontstaat dat hij nou zoveel vertrouwen in Rashford heeft en er zo tevreden over is; in de competitie waar het in eerste instantie allemaal om draait, begint hij in de meeste gevallen 'gewoon' op de bank onder Mourinho.

    2016/2017: 37 keer bij de wedstrijdselectie, 16 basisplaatsen
    2017/2018: 37 keer bij de wedstrijdselectie, 17 basisplaatsen
    2018/2019: 4 keer bij de wedstrijdselectie, 1 basisplaats
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Sanders +4077
    vrijdag 14 september 2018 om 13:44
    Ik vind dat rashford echt niet mag klagen hoor. Het is niet alsof hij nou zo'n wereldster is. Hij begon sterk en dat in combinatie met engelse nationaliteit zorgde gelijk voor veel media aandacht en al snel werd hij wat overrated. Zeker een goede speler, maar hij zal echt meer uit zijn kansen moeten halen wil hij een basis speler worden. De meeste van zijn leeftijd worden gewoon verhuurd om meer ervaring op te doen dus zo slecht heeft hij het echt niet. Mensen doen in de media altijd alsof hij bijna niet speelt, maar de feiten laten toch wat anders zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:57
    Het ligt er maar aan wat je verwachtingspatroon is, het idee dat hij bijna niet speelt is natuurlijk lariekoek, maar het is wel een feit dat hij zo rond de 60% van de competitiewedstrijden op de bank is begonnen onder Mourinho, de een zal dat erg veel vinden, de ander misschien weinig, afhankelijk van hoe je hem en de rest van het beschikbare materiaal inschat; het is in ieder geval niet zo dat José erg overtuigd van hem is geraakt tot op heden, maar dat heeft hij op andere manieren ook wel laten blijken.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    Maar wie stond er op "zijn" plek als hij niet start?

    Het is voor een Engelsman al jaren makkelijk basisspeler bij het Engels elftal te worden dan dat bij een top6 club te worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:23
    Diverse spelers die overwegend zwaar tegenvallen tot nu toe in het shirt van United, een Martial bijv.

    Dat laatste klopt wel, al verschilt het nog wel per top 6-club; bij Spurs bijv. waren de laatste jaren verhoudingsgewijs juist erg veel Engelse spelers op enig moment verzekerd van een basisplaats: Walker, Rose, Trippier, Dier, Dele, Kane en Harry Winks maakt daar ook een goede kans op nu hij weer terug aan het komen is van een blessure.. Bij Liverpool geldt dat momenteel voor Alexander-Arnold, Gomez en Henderson, maar bij Chelsea staat in de regel geen een Engelsman in de basis.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 14 september 2018 om 15:43
    Ok, die vielen tegen maar doet Rashford dat ook niet gewoon dan?
    Zelfs Mourinho haalt het niet in zijn hoofd iemand er naast te gooien die de pannen van het dak speelt, voor zo ver ik weet.

    Spurs heeft dan ook nog nooit het kapitaal te besteden gehad wat die overige 5 wel hebben.
    Voeg daar een redelijke lichting jeugd bij en dan kom je al een eind als hofleverancier.

    Feit is dat Hodgson voor wk2014 de keuze had uit 66 PL spelers. Zullen en nu echt niet veel meer zijn.

    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:55
    De ene keer wel, de andere keer speelde hij juist uitstekend, ik ben o.a. toch ook degene die nadrukkelijk zegt dat blijkt dat hij José nog niet echt heeft kunnen overtuigen?

    Omdat je het over de top 6-clubs had, om diverse redenen is Spurs toch wel een dikke uitzondering, al valt het me ook helemaal niet tegen dat er momenteel 3 Engelsen min of meer verzekerd zijn van een basisplaats bij Liverpool.

    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 14 september 2018 om 15:59
    Ja, klopt, zei je ook. Hele stuk gaat over dat ie te weinig speelt, moeten we niet vergeten. Denk dat ie genoeg speelt maar niet goed genoeg om meer te mogen eisen.

    Is dat bij Liverpool ook niet een beetje noodgedwongen vanwege blessures dat die gasten er in zijn gekomen?
    En ja... als je bij dat soort clubs basis pakt als Engelsman, ben je international ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:08
    Dat ligt eraan hoe je zijn prestaties inschat en hoe je de rest van het beschikbare materiaal vindt, die afweging kan voor iedereen anders zijn, zoals gezegd is hij ongeveer 60% van de competitiewedstrijden onder Mourinho op de bank begonnen, er zullen mensen zijn die dat veel teveel vinden en mensen die misschien vinden dat hij er daarmee nog goed vanaf komt.. Kan me i.i.g. niet voorstellen dat hij er zelf content mee is dat hij dit seizoen maar 1 van de 4 wedstrijden in de basis stond en dat was ook nog toen Lukaku niet kon starten (na ongeveer een uur werd hij er toen uitgehaald voor Lukaku).. Zijn domme rode kaart bij Burnley zie ik toch ook wel vooral als een teken van ontevredenheid en frustratie.

    Alexander-Arnold als rechtsback en aanvoerder Henderson zijn normaal gesproken geen punt van discussie bij Liverpool, Gomez heeft tot nu dit seizoen iedere minuut gespeeld i.p.v. de geblesseerde Lovren naast Van Dijk en persoonlijk vind ik hem nu al beter en zeker in potentie veel beter.. Ik ga er vanuit dat ze alle 3 basisspelers blijven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15840
    vrijdag 14 september 2018 om 15:46
    Mourinho heeft toch echt wel zijn eigen aankopen hoor. LvG en Moyes niet.

    Sánchez, Pogba, Matic, Baily, Lukaku, Lindelof etc. Zijn gewoon allemaal Mourinho spelers en aankopen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 14 september 2018 om 15:53
    Hij zal best wat inspraak hebben maar hij beslist absoluut niks wat dat aangaat.

    Van Gaal zal ook best zijn input hebben gehad anders had Blind daar natuurlijk nooit gespeeld.
    Maar die gaf 2 blinde peren op Van Persie en Robben tegen Spanje en Eddie dacht... die moet ik hebben.
    Sanchez schreeuwt paniek bij United omdat anders City hem had gehaald aan het eind van het seizoen.
    baily en Lindelof allebei een goed seizoen bij, hooguit Europese subtop, en hoppa, 2x 30 miljoen en hebben die kip. Ik zie dat echt niet als een Mourinho tactiek.
    Matic wel.
    Stuk voor stuk spelers waar Mourinho zich niet beledigd mee zal hebben gevoeld maar of hij beslist wie er wel of niet komt..... Neuh.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15840
    vrijdag 14 september 2018 om 16:01
    Baily en Lindelof zijn 100% Mourinho spelers. Groot snel en sterk. Dat is het enige wat Mourinho zoekt in een verdediger. Vooral Baily.

    Om dat af te schuiven op hij heeft geen eigen aankopen heeft is een beetje makkelijk hij zit daar nu 3 seizoenen zijn selectie is nu toch wel echt van hem. Het grote deel van de United aankopen zijn echt wel Mourinho spelers. Op Fred en Dalot na die zijn echt het tegenovergestelde.
    Vind ik leuk
    Sanders +4077
    zondag 16 september 2018 om 22:51
    Zou me ook niet verbazen als hij niets met de sanchez en pogba deal te maken had. Woodward geilt nogal op dat soort aankopen. Lekker populaire grote namen en dan boeit het hem weinig of het wel in het team past.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:37
    Ben benieuwd hoelang hij nog trainer van M.U is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 12:40
    Wat zou het toch saai zijn zonder Mourinho in de voetbalwereld, of hij nou positief of negatief in het nieuws is maakt mij niet uit maar hij is gewoon altijd Hot News.
    Vind ik leuk
    Just Nuts +257
    vrijdag 14 september 2018 om 12:47
    Als een trainer met zulke acties zijn gelijk moet gaan bewijzen is het meestal het einde nabij
    Vind ik leuk
    FCRat +221
    vrijdag 14 september 2018 om 13:12
    Ik mag hem niet, maar dit doet ie goed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 13:36
    Kan die Mourinho geen Bondscoach worden van Antartica
    Heeft niemand meer last van `m!
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1452
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    En dan aan de zijlijn ijsberen ?
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15840
    vrijdag 14 september 2018 om 15:44
    En hij is er niks beter van geworden in al die tijd. 2 jaar terug onder LvG was hij beter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws