Van Bommel: 'Als het zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden'

    Van Bommel: 'Als het zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden'

    vrijdag 14 september 2018 om 19:00

    Het maakt Mark van Bommel niet uit welke nationaliteit zijn spelers hebben. Phillip Cocu zei dat de Latino's in de PSV-selectie in staat waren om meer te brengen. 

    Van Bommel hecht er weinig waarde aan waar zijn spelers vandaan komen. "Als het goede spelers zijn..Als het zes of zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden", zegt Van Bommel op de persconferentie. "Het moeten goede spelers zijn die de speelwijze snappen. Dat doen ze. Ik heb ze er graag bij hoor."

    "Je moet niet alle Nederlanders over een kam scheren, net als dat je niet de Latino's over een kam moet scheren. Er zit altijd verschil in. Iedereen heeft een eigen karakter. Dat karakter kun je moeilijk veranderen. Ze moeten zo functioneren dat ze binnen je elftal functioneren. Dat is de kunst. Het is ook de kunst om ze te laten voetballen als team."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wordt PSV kampioen?

    (1597 stemmen)

    Plaats een reactie

    De fries +570
    vrijdag 14 september 2018 om 19:02
    Van Bommel rules ...,
    Vind ik leuk
    Dezeun +4344
    vrijdag 14 september 2018 om 19:06
    En zo ist
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:06
    Hier zegt de poll dat psv kampioen wordt 63 % vanmiddag bij ajax dezelfde poll toen 73% ajax.
    Vind ik leuk
    McRobbos +361
    vrijdag 14 september 2018 om 19:25
    Inmiddels 70 hoor. Hup PSV
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Gelukkig wordt het kampioenschap op het veld beslist en niet via een poll...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43374
    vrijdag 14 september 2018 om 19:45
    Ajax is al kampioen hier op vp.
    Vind ik leuk
    fier&koen +115
    vrijdag 14 september 2018 om 19:50
    Tja wij hebben de meeste schreeuwers hier op vp met de jaren steeds meer geworden. Ik schrijf niet heel veel maar lees al lang op vp. Ik kende bluf nog van zijn (geloof ik) eerste account, kan je na gaan.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13721
    zaterdag 15 september 2018 om 02:23
    Bluf een nog groter begrip op vp dan Stratum en praat over voetbal ipv over de tegenstander.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4756
    vrijdag 14 september 2018 om 19:52
    Het word toch ook gewoon een heel leuk en spannend seizoen!

    2 nederlandse ploegen in de CL en allebei maken ze aanspraak op de titel.

    Ik hoop alleen dat geen van beiden voortijdig afhaakt met een reeks slechte resultaten bijvoorbeeld.

    Van mij mag het tot de allerlaatste dag spannend blijven en dat ze beiden ook de groepsfase overleven, al acht ik reëel gezien de kansen van PSV daarin een stuk kleiner.

    Niet vanwege de kwaliteiten van PSV dat ze minder kans maken maar vooral door de kwaliteiten van de tegenstanders.

    Lets go Eredivisie !!!!!! interland stop blijft een bitch !
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +5688
    vrijdag 14 september 2018 om 19:55
    Een voetbalteam bestaat uit voetballers en de technische staf die bij elkaar zijn gebracht, om één gemeenschappelijk doel te bereiken. Met zogenaamd beperkte spelers zoals Zoet, Brenet, Schwaab, Isimat, Hendrix, De Jong etc. is ook vorig seizoen -alweer- een succesvol PSV-team gevormd. Van Bommel heeft helemaal gelijk. Teamvorming is een kunst en het volstaat niet om de hoogste begroting te hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1181
    zaterdag 15 september 2018 om 13:41
    Van Marwijk hooguit
    Vind ik leuk
    De fries +570
    vrijdag 14 september 2018 om 19:04
    Van Bommel is direct en duidelijk !!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:04
    Dat had ook in 1 post gekund:)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    Dit waren geen posts, dit waren tegeltjes...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Scherp!! Dat mag ik wel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:10
    Lees je het goed kerel. Van Bommel keurt alle nationaliteiten goed behalve jij met je vrienden. Mark zou op jullie kotsen met jullie reacties.
    Zelfs jullie esporter is Turk 😂😂.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:14
    Hahaha echt he, ayagun is zo Turks als wat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:14
    Wat heeft dit er weer mee te maken Turk??

    Jij vraagt hoe ik over je denk, geef ik eerlijk antwoord zonder elke Turk over 1 kam te scheren krijg je dit...

    Straks ga je net als die pool de rascime kaart trekken.. misselijk makend volk die Sylvana stemmers..

    Ga een ander zieken man en laat wel denkende zoals mij met rust..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Ging niet alleen over je mening maar over het algemeen. Lees het nog eens en laat het diep tot je door dringen wat van Bommel ermee wilt zeggen. Nogmaal, als hij zou weten dat jij naar mensen discriminerend opmerkingen maakt laat hij je n nieteens toe in Philips stadion.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:41
    Wat ben je weer aan het liegen man!!

    Dat ik wilders stem staat er los van. Mij neer zetten als iemand die discriminatie op 1 heeft staan is een grove fouten en een misselijke beschuldiging..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:51
    Ik beschuldig je niet. Jik doet dat en staat bij jou zeker op 1.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:54
    Ga je nu nog liegen ook..... Beetje sneu ben je wel dan hé.

    Eerst zeggen dat ik discriminerend ben en nu weer terug krabbelen..
    Vind ik leuk
    Counterattack +10457
    vrijdag 14 september 2018 om 20:11
    Jouw stemvoorkeur is je vrije keuze, maar zou de mijne niet zijn (generaliserend en beledigend populisme is wat Wilders en TN met elkaar gemeen hebben). Op naar volgende titel schrijft niets verkeerd in zijn reactie op een prachtig verhaal van v Bommel
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 20:13
    Als je Wilders stemt ben je racist.
    Heel simpel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:30
    Onzin Spaanse mug.

    Wilders wordt gesteund door joodse organisaties. Grote geldschieters zijn joods. Dus dat zijn racistische Joden??

    Ik ben niet eens met het openlijk steunen van Israël en ik ben tegen sommige uitspraken van Wilders. Maar omdat iemand een racist te noemen is klein denkend en sneu.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 20:34
    😂😂😂😂
    Wat is je punt?
    Dat joden niet racistisch zijn?
    Weet je überhaupt wel wat racisme is?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:53
    Jij roept hier dat ik een racist ben! Komt net over dat ik mijn blanke ras superieur vind boven een donker ras of boven een moslim ras. Op basis waarvan ben jij mij gaan generaliseren?? Puur en alleen omdat ik wel het volledige programma van geert lees elke 4 jaar of omdat ik ouderenzorg wel belangrijk vind..

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 21:04
    De rest van zijn programma wil niet zeggen dat hij géén racist is.
    Sterker nog, ik ben het op veel punten eens met hem.
    Zijn racistische uitlatingen maken hem een racist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:06
    En dus omdat ik op hem stem vanwege een grootdeel van zijn standpunten (waar jij het ook mee eens bent) ben ik een racist en jij niet??
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 21:10
    Die goede punten heeft de SP ook.
    Mensen die Wilders stemmen zijn racist ja.
    Is niet verboden hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:14
    Dat is jou mening en dat mag. Maar verkondig hem niet als een feit!!

    Denk is een racistische partij naar mijn mening en SP ook. Maar ik verkondig dat niet als een feit.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 21:45
    Daarom vroeg ik je ook of je überhaupt wel weet wat racisme is.
    Blijkbaar niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 22:18
    Lul er lekker overheen met je hokjes plaatsing. Jij zegt dat ik haat heb richting een bepaalde groep mensen heb vanwege ansrre kleur ,ras, geloof of andere afwijkende kenmerken omdat ik Wilders stem.

    Maar heb geen zin in modder gooien omdat jij struisvogel politiek wil gaan bedrijven.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 23:59
    Ja dat denk ik inderdaad.
    Ik geloof namelijk niet dat iemand op hem stemt vanwege zijn sociale opvattingen terwijl die gek bomvol racistische waandenkbeelden zit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:06
    Een pubt waar ik je volledig steun. Die punten van Wilders heeft eeb sp of cda of vvd ook, maar juist zijn racistische uitlatingen vinden ze heerlijk.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1181
    zaterdag 15 september 2018 om 13:45
    Racisme en discrimetatie zijn wel degelijk strafbaar...
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 19:56
    Waar kun je op Sylvana stemmen dan??
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:04
    Ik hoop nergens!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11344
    zaterdag 15 september 2018 om 00:16
    Stel je eens voor dat er een topvoetballer kwam uit Eindhoven, zelf opgeleid.Dat is als vloeken in de Brabantse Katholieke kerk.
    Vind ik leuk
    De fries +570
    vrijdag 14 september 2018 om 23:35
    Dat zegt de man die 36 Posts plaatst en werkelijk overal op ingaat ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:05
    Aantal nederlanders op deze site kunnen nog leren van zijn tekst in dit topic👍🏻 Sommige houden er wel erg veel van om te generaliseren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    thebigeasy +579
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    Niet alleen Nederlanders.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:08
    True, maar ik richt mij nu op hun vooral. Omdat er bijna alleen maar nederlanders op deze site zitten.🙃
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:15
    Lekker hypocriet om de polen en Turken niet aan te spreken nu.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:18
    Om moe van te worden jij. Oml..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:29
    Eerst zeg je dat je met opzet andere nationaliteiten niet aanspreekt . Zegt er iemand iets van ga je janken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:31
    Jij hebt mijn tekst hierboven niet gelezen. Als er ook maar iets over Psv wordt gezegd of over Nederland, ben jij er Met de kippen bij. Zo agressief altijd jij
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:43
    Manier waarop jij mensen over 1 kam scheert en PSV altijd negatief neerzet is normaal volgens jou. Maar iemand die er iets van zegt dan ga je zielige lopen doen. Doe toch normaal man.

    !!!,Ajax!!! Is er ook zo 1 ..
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 20:00
    Als de kippen erbij.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:56
    Beste 035, hij zegt toch met opzet dat hij alleen Nederlanders de les wil leden en de rest niet.
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 22:38
    lezen bedoel je denk ik? :-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 20:16
    Polen zijn Veel extremer hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:21
    Ga nu niet schijnheilig doen.
    Ik heb maar 1 nationaliteit en 1 paspoort en dat is die van Nederland dus wat lul je. Jij met je alterego's plaatsen mensen in hokjes. Dat je Wilders na wilt doen prima, maar kom er ook voor uit en niet stiekem doen.
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    Jij liegt nu dat het gedrukt staat. Kan ik ook zo aantonen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:17
    Wil je dat ik het aantoon? Niet weglopen voor feiten dus stem ja 😉
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 20:30
    Gisteren wist jij, op een vraag van mij, trots te melden dat jij 2 paspoorten hebt. Nog aangegeven dat jij jezelf uniek vindt.... weet je nog?
    Dus jij liegt nu dus. Of jij hebt alleen een Nedrlands paspoort, zoals je net schreef, of 2. Kan allebei. Denk dan ook dat jij NT of TN alleen maar gebruikt om te provoceren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:34
    Ja 2 Nederlandse paspoorten waarop jij vroeg dat.dat niet kon. Dus niet mijn verhaal veranderen lieverd. Heb je Facebook? Kan ik je papieren laten zien waarop je het kan zien. Toe lieverd zeg 1x ja tegen mij 😘
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 22:40
    Jij liegt dus gewoon maar hebt niet de ballen om dat toe te geven. Sneue vent ben jij. Gewoon een Nederlander die met 2 petten zit.
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 23:11
    Niemand kan 2 Nederlandse paspoorten hebben. Hooguit een paspoort en een identiteitskaart. Onzin dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:12
    Hij liegt alles bij elkaar.

    Hij beweert zelfs dat Stratum en kopstootje de zelfde zijn..

    De beste man weet niet eens meer welke leugen hij tegen wie zegt en tegen wie hij weer een ander verhaal op hangt.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 20:45
    Dus je bent helemaal geen Nederlandse Turk, maar een Turkse Nederlander.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:46
    Ik Nederlander van Turks komaf
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 20:49
    Ja dus je naam klopt niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:12
    Ben jij een Spaanse mug dan?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12366
    vrijdag 14 september 2018 om 21:13
    Ja
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 21:18
    Cool. Maken een leuk geluid als je erop slaat 😂
    Vind ik leuk
    Guust +5523
    vrijdag 14 september 2018 om 19:21
    We zijn allemaal mensen op de zelfde aardbol, kleur, ras, geloof maakt geen moer uit, bullshit altijd.
    Vind ik leuk
    Koeien +2358
    vrijdag 14 september 2018 om 21:39
    Er schijnen hier ook nog behoorlijk wat Friezen zich te begeven.
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 22:51
    Waar leidt jij dit aan af?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:08
    Hoe bedoel je kerel?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:11
    Hij heeft Het over het niet allemaal over 1 kam scheren betreft nationaliteit etc.
    En sommige hier scheren alle Polen onder 1 kam, alsof we allemaal hetzelfde zijn. Dit geldt ook voor Turken, Serviers, etc.
    Het is neerbuigend, discriminerend vaak en best triest
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:14
    Het zijn een paar die graag discrimineren en dat blijf je houden. VP is just like Facebook en daar voelen ze zich sterk. In de echte wereld zijn het sulletjes of lulletje rozenwater.
    Gewoon laten gaan. Je ziet toch hoeveel ze van mij houden naarmate ik veel liever doe 😉
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 20:10
    Jij provoceert graag. En provoceren ligt vaak heel dicht bij discrimineren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:16
    Dichtbij is nog niet gelijk. Wat de 1doet geeft een ander geen redenen om te gaan discrimineren. Of gaan we nu alles vergelijken? Dan zeg ik dat ik dergelijke gedrag vertoon door provocaties van PSV'ers.
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 20:25
    Wat jij wil NT.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:28
    Altijd maat
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 20:31
    Ik ben jouw maat niet want jij bent een provocerende trol.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:35
    Erg jammer maat.
    Vind ik leuk
    035 +5081
    vrijdag 14 september 2018 om 22:36
    Dus je blijft provoceren. Gewoon niet leuk maar vooral zielig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 08:11
    Blijf het jammer vinden maat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:11
    Aha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:15
    Das natuurlijk kort door de bocht kerel. Zoals Jan van 3js zong allemaal Nederlanders onder de zelfde wolk
    Vind ik leuk
    Counterattack +10457
    vrijdag 14 september 2018 om 19:51
    Vrij generaliserende opmerking Lechia
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:52
    Aantal Nederlanders is niet generalisieren. Ik geef er maar een paar aan, niet iedereen zoals Sommige hier doen 👍🏻
    Vind ik leuk
    Counterattack +10457
    vrijdag 14 september 2018 om 19:57
    Daarom “vrij”
    Vind ik leuk
    Sappie36 +58
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    en dat heeft hij goed gezegt nu kijken wat derksen weer t zeiken heeft over deze woorden van ,van bommel :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    Het zijn nu 7 Mexicanen. Ik vibd het niet erg zolang ze het goed doen en mijn werk niet vergallen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3239
    vrijdag 14 september 2018 om 19:25
    Welk werk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:25
    Hier op VP brüür.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3239
    vrijdag 14 september 2018 om 19:34
    Beter neemt ie 7 dwergen.
    Gras laten groeien en hop!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Mensen zijn net mensen, ze zijn niet allemaal hetzelfde.
    Ze zijn niet allemaal Feyenoordsupporter.

    Onbegrijpelijk natuurlijk, maar ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:23
    Vreemdelingen legioen wordt het doorgaans in de volksmond genoemd.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3239
    vrijdag 14 september 2018 om 19:24
    Tja 7 Belgen of 7 dwergen. Maakt hem ook niet uit .
    Vind ik leuk
    stratumseind +156690
    vrijdag 14 september 2018 om 19:42
    Ut boeit ook totaal niet welke kleur nationaliteit of wat dan ook een speler heeft.
    Bij ons is alles welkom
    Vind ik leuk
    Vinnie J +814
    vrijdag 14 september 2018 om 20:00
    Sneeuwwitje had ook 7 dwergen
    Vind ik leuk
    035 +5081