Van Bommel: 'Als het zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden'

Van Bommel: 'Als het zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 19:00vr 14-09-2018 om 19:00

Het maakt Mark van Bommel niet uit welke nationaliteit zijn spelers hebben. Phillip Cocu zei dat de Latino's in de PSV-selectie in staat waren om meer te brengen. 

Van Bommel hecht er weinig waarde aan waar zijn spelers vandaan komen. "Als het goede spelers zijn..Als het zes of zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden", zegt Van Bommel op de persconferentie. "Het moeten goede spelers zijn die de speelwijze snappen. Dat doen ze. Ik heb ze er graag bij hoor."

"Je moet niet alle Nederlanders over een kam scheren, net als dat je niet de Latino's over een kam moet scheren. Er zit altijd verschil in. Iedereen heeft een eigen karakter. Dat karakter kun je moeilijk veranderen. Ze moeten zo functioneren dat ze binnen je elftal functioneren. Dat is de kunst. Het is ook de kunst om ze te laten voetballen als team."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Wordt PSV kampioen?

(6947 stemmen)

Plaats een reactie

De fries +2111
vrijdag 14 september 2018 om 19:02
Van Bommel rules ...,
Vind ik leuk
Dezeun +6273
vrijdag 14 september 2018 om 19:06
En zo ist
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:06
Hier zegt de poll dat psv kampioen wordt 63 % vanmiddag bij ajax dezelfde poll toen 73% ajax.
Vind ik leuk
McRobbos +1449
vrijdag 14 september 2018 om 19:25
Inmiddels 70 hoor. Hup PSV
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:38
Gelukkig wordt het kampioenschap op het veld beslist en niet via een poll...
Vind ik leuk
Ruud1987 +6387
vrijdag 14 september 2018 om 19:52
Het word toch ook gewoon een heel leuk en spannend seizoen!

2 nederlandse ploegen in de CL en allebei maken ze aanspraak op de titel.

Ik hoop alleen dat geen van beiden voortijdig afhaakt met een reeks slechte resultaten bijvoorbeeld.

Van mij mag het tot de allerlaatste dag spannend blijven en dat ze beiden ook de groepsfase overleven, al acht ik reëel gezien de kansen van PSV daarin een stuk kleiner.

Niet vanwege de kwaliteiten van PSV dat ze minder kans maken maar vooral door de kwaliteiten van de tegenstanders.

Lets go Eredivisie !!!!!! interland stop blijft een bitch !
Vind ik leuk
Heer Bommel +6484
vrijdag 14 september 2018 om 19:55
Een voetbalteam bestaat uit voetballers en de technische staf die bij elkaar zijn gebracht, om één gemeenschappelijk doel te bereiken. Met zogenaamd beperkte spelers zoals Zoet, Brenet, Schwaab, Isimat, Hendrix, De Jong etc. is ook vorig seizoen -alweer- een succesvol PSV-team gevormd. Van Bommel heeft helemaal gelijk. Teamvorming is een kunst en het volstaat niet om de hoogste begroting te hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:08]
Vind ik leuk
j-roen11 +2561
zaterdag 15 september 2018 om 13:41
Van Marwijk hooguit
Vind ik leuk
De fries +2111
vrijdag 14 september 2018 om 19:04
Van Bommel is direct en duidelijk !!
Vind ik leuk
Sappie36 +62
vrijdag 14 september 2018 om 19:07
en dat heeft hij goed gezegt nu kijken wat derksen weer t zeiken heeft over deze woorden van ,van bommel :-)
Vind ik leuk
045Brunssum +1159
vrijdag 14 september 2018 om 19:23
Vreemdelingen legioen wordt het doorgaans in de volksmond genoemd.
Vind ik leuk
Tfoe +3897
vrijdag 14 september 2018 om 19:24
Tja 7 Belgen of 7 dwergen. Maakt hem ook niet uit .
Vind ik leuk
Vinnie J +1912
vrijdag 14 september 2018 om 20:00
Sneeuwwitje had ook 7 dwergen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws