Van Bommel: 'Als het zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden'

    Van Bommel: 'Als het zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden'

    vrijdag 14 september 2018 om 19:00

    Het maakt Mark van Bommel niet uit welke nationaliteit zijn spelers hebben. Phillip Cocu zei dat de Latino's in de PSV-selectie in staat waren om meer te brengen. 

    Van Bommel hecht er weinig waarde aan waar zijn spelers vandaan komen. "Als het goede spelers zijn..Als het zes of zeven Belgen waren had ik het ook niet erg gevonden", zegt Van Bommel op de persconferentie. "Het moeten goede spelers zijn die de speelwijze snappen. Dat doen ze. Ik heb ze er graag bij hoor."

    "Je moet niet alle Nederlanders over een kam scheren, net als dat je niet de Latino's over een kam moet scheren. Er zit altijd verschil in. Iedereen heeft een eigen karakter. Dat karakter kun je moeilijk veranderen. Ze moeten zo functioneren dat ze binnen je elftal functioneren. Dat is de kunst. Het is ook de kunst om ze te laten voetballen als team."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wordt PSV kampioen?

    (6947 stemmen)

    Plaats een reactie

    De fries +867
    vrijdag 14 september 2018 om 19:02
    Van Bommel rules ...,
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    vrijdag 14 september 2018 om 19:06
    En zo ist
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:06
    Hier zegt de poll dat psv kampioen wordt 63 % vanmiddag bij ajax dezelfde poll toen 73% ajax.
    Vind ik leuk
    McRobbos +788
    vrijdag 14 september 2018 om 19:25
    Inmiddels 70 hoor. Hup PSV
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:38
    Gelukkig wordt het kampioenschap op het veld beslist en niet via een poll...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46055
    vrijdag 14 september 2018 om 19:45
    Ajax is al kampioen hier op vp.
    Vind ik leuk
    fier&koen +573
    vrijdag 14 september 2018 om 19:50
    Tja wij hebben de meeste schreeuwers hier op vp met de jaren steeds meer geworden. Ik schrijf niet heel veel maar lees al lang op vp. Ik kende bluf nog van zijn (geloof ik) eerste account, kan je na gaan.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14380
    zaterdag 15 september 2018 om 02:23
    Bluf een nog groter begrip op vp dan Stratum en praat over voetbal ipv over de tegenstander.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5260
    vrijdag 14 september 2018 om 19:52
    Het word toch ook gewoon een heel leuk en spannend seizoen!

    2 nederlandse ploegen in de CL en allebei maken ze aanspraak op de titel.

    Ik hoop alleen dat geen van beiden voortijdig afhaakt met een reeks slechte resultaten bijvoorbeeld.

    Van mij mag het tot de allerlaatste dag spannend blijven en dat ze beiden ook de groepsfase overleven, al acht ik reëel gezien de kansen van PSV daarin een stuk kleiner.

    Niet vanwege de kwaliteiten van PSV dat ze minder kans maken maar vooral door de kwaliteiten van de tegenstanders.

    Lets go Eredivisie !!!!!! interland stop blijft een bitch !
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6796
    vrijdag 14 september 2018 om 19:55
    Een voetbalteam bestaat uit voetballers en de technische staf die bij elkaar zijn gebracht, om één gemeenschappelijk doel te bereiken. Met zogenaamd beperkte spelers zoals Zoet, Brenet, Schwaab, Isimat, Hendrix, De Jong etc. is ook vorig seizoen -alweer- een succesvol PSV-team gevormd. Van Bommel heeft helemaal gelijk. Teamvorming is een kunst en het volstaat niet om de hoogste begroting te hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    zaterdag 15 september 2018 om 13:41
    Van Marwijk hooguit
    Vind ik leuk
    De fries +867
    vrijdag 14 september 2018 om 19:04
    Van Bommel is direct en duidelijk !!
    Vind ik leuk
    Sappie36 +57
    vrijdag 14 september 2018 om 19:07
    en dat heeft hij goed gezegt nu kijken wat derksen weer t zeiken heeft over deze woorden van ,van bommel :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:09
    Mensen zijn net mensen, ze zijn niet allemaal hetzelfde.
    Ze zijn niet allemaal Feyenoordsupporter.

    Onbegrijpelijk natuurlijk, maar ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:23
    Vreemdelingen legioen wordt het doorgaans in de volksmond genoemd.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    vrijdag 14 september 2018 om 19:24
    Tja 7 Belgen of 7 dwergen. Maakt hem ook niet uit .
    Vind ik leuk
    stratumseind +171145
    vrijdag 14 september 2018 om 19:42
    Ut boeit ook totaal niet welke kleur nationaliteit of wat dan ook een speler heeft.
    Bij ons is alles welkom
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    vrijdag 14 september 2018 om 20:00
    Sneeuwwitje had ook 7 dwergen
    Vind ik leuk
    035 +5840