Mbappé maakte Frenkie-belofte waar: Heb hem snel in m'n tas gedaan

Mbappé maakte Frenkie-belofte waar: "Heb hem snel in m'n tas gedaan"

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 19:34vr 14-09-2018 om 19:34

Meerdere Oranje-spelers wilden het shirt van Kylian Mbappé hebben, maar Frenkie de Jong bleek de gelukkige. De jonge Fransman maakte zijn belofte waar en gaf zijn shirtje aan de 21-jarige Oranje-international.

"Ik heb zijn shirtje, zeker", vertelt De Jong bij Inside Ajax. "Op het veld vroeg ik al of hij wilde wisselen, maar blijkbaar hadden andere mensen ook al met hem afgesproken om te wisselen. Daarna kwam hij binnen. Onze materiaalman stond daar met mijn shirt. Zij waren veel later binnen vanwege die huldiging."

Enkele collega's van De Jong wilden het shirt van Mbappé dus ook, maar de aanvaller van Paris Saint-Germain vertelde de materiaalman van het Nederlands elftal hoogstpersoonlijk dat niemand anders dan De Jong het zou krijgen. "Toen zei hij tegen onze materiaalman dat hij met mij zou ruilen, dus dat was wel leuk."

De Jong voelde niet de behoefte om te pronken met het shirt. "Ik heb hem niet aan iedereen laten zien. Ik heb hem snel in m'n tas gedaan."

Lees ook: De Jong stapt op Mbappé af: "Dat zei hij tegen meer jongens, bleek later, haha"

Plaats een reactie

Ruud1987 +6287
vrijdag 14 september 2018 om 19:38
wat een prachtgozerd!

Zou toch ook echt wel een droom zijn om die 2 in 1 elftal te zien spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:42]
Vind ik leuk
Markieee +1249
vrijdag 14 september 2018 om 20:16
Komt wel, of we zien ze over 2 jaar tegen elkaar in el Clasico.
Vind ik leuk
Youri99 +10824
vrijdag 14 september 2018 om 20:22
Logisch dat die 2 ruilen, goede voetballers waarderen elkaar
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
vrijdag 14 september 2018 om 19:38
Frenkie is de Jong, maar Mbappe is jonger!
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 19:41
Ik ben trots op Frenkie.
En op de club waar hij speelt.
En op zijn debuut in Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:51
Frenkie onze nieuwe superstar pik. Hopelijk blijft hij nog een paar jaar 💪
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 20:33
Zal moeilijk worden.
Maar dit jaar gaan we intens genieten van onze Frenkie gap.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 07:34
Die kans is niet heel groot als hij zich blijft ontwikkelen op dit tempo. Als hij dit jaar een goed seizoen draait dan kan ie ook wel mee op een hoger niveau. Niet perse elke wedstrijd, maar dan wordt het wel tijd dat ie er veel aan gaat proeven. Lekker rouleren met Busquets en dan na één seizoen in de basis in Catalonie. Hoe sneller deze jongen er helemaal staat op het hoogste niveau, hoe sneller het NL er meer van gaat profiteren. Zelfde geldt overigens voor Kluivert
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:33
Waarom ben je trots op je club? Jullie staan al 4 jaar droog.
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 20:37
Ik zal altijd trots zijn op Ajax.
En op de spelers.
Want Ajax zit in mijn hart.
Ik ben van Ajax en Ajax is van mij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:37]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:41
Ajax is niet van jou. Jij hebt wss een uitkering.
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 20:41
Nee gap.
Ik werk.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:44
Netjes.
Vind ik leuk
Echt? +5214
vrijdag 14 september 2018 om 21:30
Wow, jij bent echt zielig
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 21:59
En jij bent niet echt.
Ik vind en voel wat ik wil.
Ik ben er trots op.Sommige zaken zul jij nooit begrijpen.
Misschien kom he ooit tot leven nepsupporter.
Vind ik leuk
Echt? +5214
vrijdag 14 september 2018 om 22:23
Ooit zul je begrijpen dat je trots moet zijn op dingen die je zelf bereikt hebt.

Jouw trotsheid is slechts een holle phrase waarmee jij je gebrek aan eigen prestaties compenseert.
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 22:25
Wat weet jij nou van mijn prestaties?
Heb je een blauwe jurk aan?
Ik ben trots op alles waar ik trots op ben.
Roeptoeter.
Vind ik leuk
Echt? +5214
zaterdag 15 september 2018 om 08:54
😂 mafkees
Vind ik leuk
Tfoe +3827
zaterdag 15 september 2018 om 11:21
Pubertje....😂
Vind ik leuk
Echt? +5214
zaterdag 15 september 2018 om 11:24
Eikeltje...😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 10:50
Mooie reactie op zo'n zuigertje 👌💪
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 11:26
Beter vier jaar droog en daarvoor vier jaar prijzen dan 6 a7 jaar droogte van jullie jullie blijven maar dat roepen maar roep dan ook rffe die 6 jaar droogye van jullie toen wij 4x op rij de tittel pakten gaan jullie maar eerst 4 op rij pakken dan praten we verder pik
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 11:31
Ik heb liever dat je eerst een taalcursusje neemt ! Of 2 . Voordat ik verder met je ga praten haha. Ik wil nu ook best met je praten, maar ik Kan er geen fuck van maken grote vriend!
Vind ik leuk
Oranjaans +50
vrijdag 14 september 2018 om 19:45
Spelers met Afrikaanse roots breken gemiddeld op jongere leeftijd door omdat hun lichaam al veel sterker is op die leeftijd.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:49
Mensen met Afrikaanse roots breken gemiddeld ook vaker in.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:51
Haha 😂
Vind ik leuk
Oranjaans +50
vrijdag 14 september 2018 om 19:51
Pas op, straks hoort Sylvana je
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:53
Die houden we wel tegen op de Afsluitdijk.
Vind ik leuk
Mosquito +22092
vrijdag 14 september 2018 om 19:54
Foei!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:07
Haahhahahahhaahaahahah

Hier ging ik zo stuk om dat ik de behoefte voelde om een reactie met hahahahahhahaha te plaatsen
Vind ik leuk
Markieee +1249
vrijdag 14 september 2018 om 20:16
Jammer dit
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
vrijdag 14 september 2018 om 21:33
Bij mij is twee keer ingebroken ,alle twee keer blonde kerels met blauwe ogen
Vind ik leuk
Echt? +5214
zaterdag 15 september 2018 om 08:47
Polen?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
zaterdag 15 september 2018 om 08:57
Eentje weet ik zeker dat ie gewoon nl is ,die betrapten mn pa en ik ,de ander was gepakt met onze spullen proberen te verkopen ,politie heeft zn kop laten zien ,maar zijn naam niet aan ons gegeven helaas ..
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:58
Ken je Atouba van AjAx nog? was 6 jaar ouder dan genoemd staat in zijn paspoort, hij hAd al kleinkinderen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:59]
Vind ik leuk
Oranjaans +50
vrijdag 14 september 2018 om 20:00
Ja grootste miskoop ooit. Heeft alleen een potje tegen psv gespeeld als ik me niet vergis.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:02
Opa’s laatste nummertje🤣
Vind ik leuk
Oranjaans +50
vrijdag 14 september 2018 om 20:03
Ondertussen zal hij al overgroot opa zijn. Het gaat hard daar in Afrika.
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 20:34
dus toen die op zijn 34 ste bij Ajax kwam was ie al 40?
Vandaar....
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:50
Maar frenkie is een wereldgozer en broodje mbappe heeft zijn slechtste kant laten zien in de laatste competitiewedstrijd voor de interland break
Vind ik leuk
Oranjaans +50
vrijdag 14 september 2018 om 19:53
En op het wk ook tegen Uruguay. Hij moet het niet te hoog in zijn bol krijgen want de weg van top naar flop is zo gemaakt en dan zijn er maar weinigen die weer de weg omhoog vinden.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:55
Hij is heel goed, dat zeg ik eerlijk. Hij word een beetje arrogant, zoiets van kijk mij is de grote ster zijn. Laat gewoon lekker je voeten spreken daar kan iedereen van genieten
Vind ik leuk
Oranjaans +50
vrijdag 14 september 2018 om 20:02
Ja hij is goed en is vooral ontzettend snel maar dat is nog altijd geen garantie op een succesvolle cariere. Hij speelt nog altijd in de schaduw van sterren maar over een paar jaar wordt er verwacht dat hij de ploeg draagt en daar moet hij zeker nog in groeien. Messi speelde in de beginperiode bij Barca ook in de schaduw van Ronaldinho.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2311
vrijdag 14 september 2018 om 20:11
komt omdat hij met Neymar speelt.. gauw wegwezen daar
Vind ik leuk
Ruud1987 +6287
vrijdag 14 september 2018 om 19:53
Nou en joh, Mbappé is ook nog piepjong, het is gewoon te hopen dat hij niet helemaal gek word van sterallures door nu al 1 van de allerbeste voetballers ter wereld te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:56
Hij zou gewoon, klinkt mischien gek, naar een psycholoog moeten gaan. Blijf met je beide benen op de grond. Hij kan echt de allergrootste voetballer aller tijden worden ( na frenkie de Jong) haha
Vind ik leuk
Ruud1987 +6287
vrijdag 14 september 2018 om 20:00
Ja een stabiele thuisbasis zou ook fijn voor hem zijn.

Ben het met je eens dat ie wel moet oppassen en gewoon normaal moet blijven doen.

Dan hoop ik, net als jou volgens mij, dat hij zijn potentie waar gaat maken en we nog jaren lang van hem kunnen genieten.

Maja potentie waarmaken, voorlopig is die al kampioen geworden met PSG en wereldkampioen, wat moet ie nog meer waarmaken behalve de CL :P
Vind ik leuk
Orphen89 +3912
vrijdag 14 september 2018 om 20:09
Ah joh geen zorgen, Neymar en Cavani leren hem hoe een wereldster zich moet gedragen.

Oh wacht....
Vind ik leuk
Polly11 +4184
vrijdag 14 september 2018 om 20:04
Krijgt het verkeerde voorbeeld van de belachelijke Braziliaan
Vind ik leuk
Tfoe +3827
vrijdag 14 september 2018 om 20:35
En zo is het gap!
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:41
Mbappé vertelt op dit moment in de kleedkamer trots dat hij het shirt van Frenkie heeft.
Als Mbappé asn lager wal is geraakt verkoopt hij het Ajax-shirt van Frenkie voor tonnen die dan op dat moment bij Barça of Real speelt...
Vind ik leuk
McRobbos +1449
vrijdag 14 september 2018 om 19:47
Dat shirt gaat op een grote berg van mensen die hem niks kunnen schelen
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:49
Heb je het over Frenkie die ooit de Ballon d'or gaat winnen?

Godslastering, ben ik niet zo dol op.
Vind ik leuk
McRobbos +1449
vrijdag 14 september 2018 om 20:14
Hahahahahahaha
Vind ik leuk
meinema +1374
vrijdag 14 september 2018 om 19:43
Dit is het Oranje van nu... wij willen shirt van de tegenstander in plaats van dat ze onze shirts willen..
Vind ik leuk
oke dan +4595
vrijdag 14 september 2018 om 19:52
Nee hoor, Ronald Koeman wilde al een Duits shirt in '88.
Vind ik leuk
John M. +5117
vrijdag 14 september 2018 om 22:22
Om zijn reet ermee af te vegen. Niet de fijne aard.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:48
Weer huh....Mbpappe had jou shirt moeten vragen uwe messias Frenkie de 333 mil-jong euh 333 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:50
Weer Frenkie nieuws, kreeg al af kick verschijnselen🤒
Blijft natuurlijk een Top gozer en voetballer
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:51
Is dit wel de laatste Frenkie nws van vandaag?
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 19:53
Wat gaan ze morgen voor Frenkie nws verzinnen?
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
vrijdag 14 september 2018 om 19:59
Voetval primeur frenkie
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
vrijdag 14 september 2018 om 20:05
Hoop echt dat hij de verwachtingen waar gaat maken. Alles gaat zo makkelijk bij hem. Er komen een aantal toptalenten aan dus over een paar jaar staan we weer aan de top met Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:06
Ajax heb Frenkie, PSV Luuk en Feyenoord had Theo. Logisch toch!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5985
vrijdag 14 september 2018 om 20:12
Lekker man. Alweer vijfde berichtje vandaag over Frenkie! Wat is die knul toch belangrijk.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 20:12
over een jaar of 2 vraagt Mbape waarschijnlijk om het shirt van Frenkie
Vind ik leuk
slaski +2280
vrijdag 14 september 2018 om 20:24
Ik kan de hele dag wel berichten over Frenkie lezen.Dat gaat echt nooit vervelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:26]
Vind ik leuk
sundaymanara +1405
vrijdag 14 september 2018 om 20:36
Lekker. Nieuws over Frenkie.

Ook nog wat over Heracles?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 20:36]
Vind ik leuk
JanTa48 +9109
vrijdag 14 september 2018 om 20:55
Missien worden het ooit ploegenoten.
Vind ik leuk
Gerro +9488
vrijdag 14 september 2018 om 20:55
Mbappe wou gewoon met de beste oranje speler ruilen.
Vind ik leuk
Kwal +833
vrijdag 14 september 2018 om 21:18
Haha ik denk eerder dat Mbappe het shirt van Frenkie wilde...ipv andersom
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
vrijdag 14 september 2018 om 21:38
Toppers herkennen elkaar
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 22:21
Mbappe is een baas.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 22:22]
Vind ik leuk
Gyrosregime +2746
vrijdag 14 september 2018 om 22:23
Kneuzen.. Nederlandse voetballers moeten geen ontzag hebben voor andere voetballers.. wij moeten ons alleen maar bezig houden met onszelf! Is toch te belachelijk voor woorden dat ze in de rij staan voor een T-shirtje als een stel puber meisjes bij een Justin Bieber concert!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 22:23]
Vind ik leuk
harryheck +1571
zaterdag 15 september 2018 om 06:21
nou nou VP, dit is echt WERELDNIEUWS.
Volgende onderwerp over Frenkie: welk merk onderbroek draagt hij?????
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 08:47
Kunnen we binnenkort een post verwachten over wat Frenkie met het shirt gaat doen? Gaat het in het Frenkie-museum hangen? Of in de bestuurskamer van Ajax? Méér Frenkie-berichten!
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 12:42
Nou mooi .. carrière geslaagd!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws