Hoofdrol Ramselaar bij Jong PSV; Go Ahead staat koppositie af aan Cambuur

Hoofdrol Ramselaar bij Jong PSV; Go Ahead staat koppositie af aan Cambuur

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 22:00vr 14-09-2018 om 22:00

Bart Ramselaar heeft vrijdag tijdens de vijfde speelronde van de Keuken Kampioen Divisie een absolute hoofdrol opgeëist bij Jong PSV, dat desondanks een voorsprong uit handen gaf bij NEC. FC Twente en Roda JC herpakten zich en boekten een uitzege.

NEC - Jong PSV
Ramselaar mocht ritme opdoen bij de beloften en greep die mogelijkheid met beide handen aan. NEC kwam via twee goals van Sven Braken op voorsprong, maar nog voor rust poetsten de Eindhovenaren dat weg via een van richting veranderd schot van Matthias Verreth en een kiezelharde uithaal van Joël Piroe. Na de pauze was het de beurt aan Ramselaar. Vooral zijn tweede treffer was fraai.

Genoeg voor de zege was het niet voor Jong PSV. Ole Romeny tekende voor de aansluitingstreffer, waarna de Nijmegenaren diep in blessuretijd op gelijke hoogte kwamen via Josef Kvída. Ramselaar was toen al gewisseld.

FC Dordrecht - FC Twente 0-2
De veelbesproken Joël Drommel keerde bij FC Twente terug onder de lat. Hij moest vorige week toezien hoe de Tukkers met 1-2 verloren van Top Oss. Tegen Dordrecht ging het een stuk beter. Peet Bijen gleed na achttien minuten een vrije trap van Aitor Cantalapiedra binnen. Nog voor rust verdubbelde Twente de score. Na opnieuw een vrije trap van Cantalapiedra passeerde Antonio Stankov zijn eigen doelman. Daar bleef het bij.

RKC Waalwijk - Roda JC 0-1
Roda begon het seizoen sterk met twee overwinningen, maar ging vervolgens onderuit tegen mede-titelkandidaten Twente en NEC. In Waalwijk toonden de Limburgers herstel. Henk Dijkhuizen schoot in de 61ste minuut van een meter of twintig raak, al leek de inzet niet onhoudbaar voor keeper Etienne Vaessen. Die tegenslag kwam de thuisploeg niet te boven.

Jong AZ - Go Ahead Eagles 3-2
Go Ahead Eagles verspeelde door een 3-2 nederlaag bij Jong AZ de koppositie. SC Cambuur won met 2-0 van Telstar en grijpt daardoor de macht. De Leeuwarders hebben één punt meer dan Go Ahead, terwijl NEC derde staat met twee punten achterstand.

Overige uitslagen:

Almere City FC - Jong FC Utrecht 3-1
FC Eindhoven - MVV Maastricht 0-1
FC Volendam - Top Oss 0-0

Plaats een reactie

vrijdag 14 september 2018 om 22:11
Spandoek met stop de beloften!
Nu snap ik waarom 😀😀
Vind ik leuk
JIDF +201
vrijdag 14 september 2018 om 22:52
Gewoon een competitie met alle belofte teams van Ajax maken, dat is toch het leukste om naar te kijken
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 22:58
Nee
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:05
Het hele seizoen Ajax tegen Ajax... hmm, geloof niet dat dat hem wordt.
Vind ik leuk
Grimes +743
vrijdag 14 september 2018 om 22:14
3 punten tegen onze angstgegner. Het weekend kan slechter beginnen😁
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
vrijdag 14 september 2018 om 22:14
Genoeg doelpunten in Nijmegen, maar of ze tevreden zijn? Zoals vorig jaar al vaak vermeld... Stop de beloften
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 22:18]
Vind ik leuk
NvC +6868
vrijdag 14 september 2018 om 23:30
Idd, eruit met die teams of de KNVB moet scherpere regels toepassen. Zo is en blijft het competitievervalsing.
Vind ik leuk
Bertjes +1396
maandag 17 september 2018 om 09:12
Ja 100%. Zul je weer zien dat we 1-2 punten tekort komen straks.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6629
vrijdag 14 september 2018 om 22:15
Dit kan wel eens de comeback van Bart Ramselaar inluiden. Hij wordt hier in elk geval beter van. Mark Van Bommel krijgt dan een nog groter luxeprobleem, maar luxe is geen armoede.
Vind ik leuk
JonathanAjax +8627
vrijdag 14 september 2018 om 22:15
Lekker hoor.... diep in de blessuretijd!!
PSV heeft er een abonnement op 🤣
Vind ik leuk
SB +383
vrijdag 14 september 2018 om 22:23
Haha ja laat ze maar bij jong psv in het nadeel vallen. In het eerste weten ze er tot nu toe gelukkig wel raad mee ;)
Vind ik leuk
NvC +6868
vrijdag 14 september 2018 om 22:16
Competitievervalsing
Vind ik leuk
Enden +4432
vrijdag 14 september 2018 om 22:30
Maar wel een leuke wedstrijd dankzij de beloftes
Vind ik leuk
NvC +6868
vrijdag 14 september 2018 om 23:25
En volgende keer speelt de tegenstander tegen een Ramselaar-loos PSV.
Vind ik leuk
tikkitrug +814
vrijdag 14 september 2018 om 22:43
Gelul
Vind ik leuk
NvC +6868
vrijdag 14 september 2018 om 23:11
Hoezo gelul? Vertel is verder?
Vind ik leuk
tikkitrug +814
zaterdag 15 september 2018 om 07:28
Regels in het voetbal kunnen veel eerlijker. Schorsing na zoveelste gele kaart levert voordeel op voor een club die niets met die kaarten te maken had, krijg je rood en ben je geschorst, kun je tactisch in beroep gaan om toch een bepaalde tegenstander te treffen, onterechte goals, kaarten, penalty’s worden niet teruggedraaid. Met interlands zijn clubs spelers kwijt. Iedereen weet van tevoren hoe het werkt, dus om nu steeds bij tweede elftallen over competitievervalsing te beginnen vind ik onnodig. Maar ik snap wel dat wanneer het je eigen club betreft, je dan over de zeik bent.
Vind ik leuk
NvC +6868
zaterdag 15 september 2018 om 10:42
Nee regels in het voetbal moeten veel eerlijker. En op dit moment zorgen deze regels voor een situatie waar competitievervalsing ontstaat. Had NEC gisteravond tegen een Jong PSV gespeeld zonder Ramselaar en gewonnen en vervolgens speelt de concurrentie wel tegen een Jong PSV met Ramselaar en laten ze punten liggen dan is dat ook niet eerlijk. Ik roep dit al sinds vorig jaar hoor, dat jij denk dat het te maken heeft met mijn club associatie laat gewoon zien dat je het probleem niet serieus vindt of wilt nemen. Wij zijn weer het enigste land waar er zo veel ophef is over jong teams. Spanje, Duitsland, Engeland is alles prima geregeld. Daar hebben ze gescheiden competities of Jong teams hebben een vaste selectie van 30 spelers die zij inschrijven en allesn mogen spelen in de competitie. In de winterperiode mag je 3 spelers omhoog/omlaag schuiven. Klaar, zo weet iedereen waar ze aantoe zijn. Maar met dit KNVB zullen ze alles blijven doen om de grootste clubs van het land een voordeel te geven.
Vind ik leuk
Bertjes +1396
maandag 17 september 2018 om 09:15
100% mee eens, de enige manier ook om de jong teams succesvol mee te laten doen. Dit is ook in het leven geroepen om de "overstap van jeugd naar 1e elftal te verbeteren". Moet je vooral reservespelers de plek van een talent laten innemen..
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:16]
Vind ik leuk
NvC +6868
vrijdag 14 september 2018 om 23:45
Verdere inbreng heb je niet he?
Vind ik leuk
tikkitrug +814
zaterdag 15 september 2018 om 07:19
Jij had met “competitievervalsing” gelukkig wel een grondige analyse!
Vind ik leuk
NvC +6868
zaterdag 15 september 2018 om 10:33
Wil je er een? Jong PSV stelt nu een speler op van de A1. Volgende week doet hij waarschijnlijk niet mee, oneerlijk want zo speelt Volendam tegen een mindere Jong PSV. Echte prof clubs zoals NEC, Sparta, Roda hebben een vaste selectie van +\- 26 spelers waarbij af en toe een jeugdspeler erbij kan worden gehaald. Ze kunnen niet iemand van een hogere spelend team terug halen. Jong ploegen kunnen dat wel waardoor zij een oneerlijke kwaliteitsinjectie krijgen. Bovendien speelt niet iedereen in de KKD tegen hetzelfde Jong PSV als gisteravond want zoals ik zei waarschijnlijk speelt Ramselaar niet altijd mee als hij nodig is bij de A1. Zo hebben Jong ploegeen oneerlijk en onregelmatig een kwaliteitsinjectie aan spelers en zo speelt niet iedereen tegen een Jong ploeg van dezelfde sterkte. Het is dus geluk schieten als prof club dat je tegen een mindere Jong ploeg en ongeluk dat je een jong ploeg tegenkom die weer versterkt is.

Nu jij. Waarom “gelul”?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 10:34]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 22:17
4-4 is toch niet best🤨 zelfs voor gestaan🤨🤨
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 22:19
Twente heeft gehakt gemaakt van Dordrecht!
Ze hebben zich zeker herpakt en zag en bij grote delen van de wedstrijd verzorgd uit. Ze hebben zich zeker verbeterd in team opzicht.
Check de 66e minuut wat die heikneuters van Dor aan het hakken zijn op de Italiano van ons. Voor de rest een goede scheids met lekker veel gele kaarten aan de tegen partij. Maakt zichzelf alleen wel belachelijk door 5 extra speeltijd te geven daar waar de wedstrijd al gespeeld is met 2-0 en amper heeft stil gelegen op het gehak van Dor na.

Verder vond ik het een mooi gebaar dat niet heel Nederland ons kapot wil hebben, doordat Dordrecht ons in het zadel helpt, met een prachtig eigen doelpunt!
Mag ook gezegd worden!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 22:19]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 22:32
Mwah. Twente mag wel wat meer doelpunten uit veldspel maken, vooral tegen een club als Dordrecht. Nu wederom 2 uit standaardsituaties. Blijft pover en er is dus veel werk aan de winkel. Zeggen dat ze gehakt maken van Dordrecht door met 2-0 te winnen waaronder een eigen doelpunt klinkt niet echt als een goede afspiegeling van de werkelijkheid.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 22:47
Dordrecht niet 1 keer bij ons doel op afgekeurde buitenspel doelpunt na dan. Twente die veel aanvallen heeft opgezet maar niets daarin afgemaakt is zegt niet veel over de wedstrijd.. dat is voetbal in alle divisies. Ik heb bij vlagen zeker mooi combinatie spel gezien en veel meer team dan alle voorgaande wedstrijden. Kijk en als je dit Twente dan vergelijkt met Twente tegen hekkensluiter Oss bij ons in eigen huis...
Ja hoe simpel moet ik het je nog analyseren..
Hou vooral even in je gedachte dat we weer met 9 nieuwe in de basis staan daar waar vorige wedstrijd er zelfs 10 waren.

Maar goed ik kan het allemaal wel iets te hoopvol zien omdat ik een Tukker ben. Schijnt nogal een supporters kwaaltje te zijn ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 22:48]
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 09:52
Ik heb de hele wedstrijd helaas niet kunnen zien. Ben op vakantie en meer dan het schakelkanaal heb ik niet kunnen regelen hier. Wat ik wel heb gezien, vond ik niet altijd even geruststellend. Maar het is fijn als jij, die de hele wedstrijd hebt gezien, daar een heel ander beeld aan over hebt gehouden. Mij valt het gebrek aan velddoelpunten op en dat kan ons op gaan breken, maar ik klamp me graag vast aan jouw verhaal en hoop de volgende (gehele) wedstrijd te zien en daarin een steeds beter wordend Twente te zien. Met velddoelpunten, en zo'n club als Dordrecht echt naar de slachtbank te zien gaan tegen ons cluppie.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 13:03
Ah zo,, fijne vakantie alvast gewenst.. kun je als o zo gestreste tukker goed gebruiken op het moment ;-).
Maar zonder gekheid er zat ten opzichte van vorige wedstrijd weer een revancherende spirit in de team en zag goed combinatie spel. Als je alleen al de highlights van Espinoza en Smith erbij pakt zul je zien dat er een paar heerlijke acties in zaten. Bapoh werd ergens (geloof ik) in de 78e minuut erin gezet en kreeg zelfs 2 100% kansen met dus kans op 2 extra 'veld' doelpunten.. Werd er natuurlijk weer 1 door de neus geboord om het af te keuren op buitenspel daar waar er niet eens een schim van op leek. Onterecht dus. En 1 waarvan het te mooi in team verband werd uit gespeeld en daarvoor teveel tijd heeft genomen. Maar Bapoh kan het, dat weet jij ook. Eerste doelpunt kwam ja van hem in deze competitie en dat was een veld doelpunt. Die italiaan is ook goed op weg, zeer snel, alleen werd helemaal kapot getrapt door die heikneuters. Scheids had uit eindelijk zelfs voor 1 a 2 acties rood kunnen geven door opstapelingen. Maar het mocht allemaal tegen Twente. Enfin we hebben de 3 punten en acht ons zeker gegadigd voor promotie en zijn ook zeker nog titel kandidaat. Ok afgeslacht is misschien wat overdreven maar als je zag hoe ze zich herpakt hebben naar de vernedering thuis..vind ik het oprecht een puike wedstrijd.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
vrijdag 14 september 2018 om 22:36
Begroting van 6 ton in Dort tegen miljoenen in Enschede en dan durf jij dit te schrijven? Ik vind Twente prima club maar je moet tot het laatst voor het kampioenschap meedoen maar dat zie ik met deze spelers en veldspel niet 1,2,3 gebeuren
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:34
Denk wel dat we promoveren. Moet haalbaar zijn.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
zaterdag 15 september 2018 om 10:13
Dat hoop ik voor jullie. Niet promoveren kan wel eens desastreus zijn voor jullie maar dat is voor meer clubs het geval. Als je niet rechtstreeks promoveert ben je ook afhankelijk aan wie je gekoppeld word in de nacompetitie en dan is het altijd erop of eronder. succes in ieder geval
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 13:09
Dank je voor je positieve reactie!
Jullie ook succes tegen NAC, moet haalbaar zijn.
Weg uit die onderste regionen..ik kan het weten als Tukker ;)
Vind ik leuk
FSCeara +8759
zaterdag 15 september 2018 om 13:12
ik maak me over ons nog geen zorgen, met wedstrijden tegen Utrecht, PSV thuis en Excelsior en Den Haag uit hebben we de punten die ik vooraf gedacht had.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 13:16
Jullie mogen, zei moeten..
Zo werkt het net bij ons andersom.

Elke club moet daar creatief mee omgaan :-).
Het is niet alleen maar veldspel maar ook de beleving denk ik dan.
Vind ik leuk
Wijndalum +563
vrijdag 14 september 2018 om 22:24
Laat je niet kennen Bart!
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
vrijdag 14 september 2018 om 22:45
Hup Roda!
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zaterdag 15 september 2018 om 01:38
Was niet best wat Roda liet zien en RKC verdiende eigenlijk te winnen.

Succes verder met Roda.
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
zaterdag 15 september 2018 om 10:13
Weet ik maar met 3 punten hoor je mij niet klagen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zaterdag 15 september 2018 om 11:16
Dat begrijp ik ja-:)
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2780
vrijdag 14 september 2018 om 23:00
Doodzonde dat zon speler in de keukenkampioendivisie speelt
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:19
Hopppaaaaa!!!!💪💪💪

Lekker SCC!!!
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 01:49
Wat een ophef over een bankzitter
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 14:42
Naast NEC ben ik fan van PSV. Ik snap ook dat voor hen de beloften een kans zijn om aan het grotere werk te ruiken.Het stallen van uitgerangeerde 1e elftel spelers kan echter niet de bedoeling zijn. Jong elftallen zouden talentenpoolen zijn. Ook het eindeloos wisselen van ploegsamenstelling, afhankelijk of de spelers in het eerste zouden kunnen spelen (of op maandag vast te stellen "in 1e hebben gespeeld") leidt tot pure competitievervalsing. Betrokkenheid van supporters van deze grotere clubs is ook ondermaats. Gewoon 0 supporters meegenomen. Daarmee is het experiment "beloften" mislukt. Gisteren 5- 1e elftalspelers die alleen al ieder spelersbudget van totale ploegen ver overschreden. Stop de beloften in deze vorm: helemaal eens. Wel knap dat Ramselaar zich wist op te laden want voor hem natuurlijk berezuur om zonder suppporters te moeten spelen, voor NEC echter knap vervelend in de eerste divisie. Moet je nog meer budget aanwenden om je te wapenen tegen mogelijk versterkte jong ploegen die voor spek en bonen spelen. Geen belang maar wel verstoring dus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws