Botteghin beticht van 'ernstig gemeen spel': Hij heeft zijn enkel gebroken

    Botteghin beticht van 'ernstig gemeen spel': "Hij heeft zijn enkel gebroken"

    Gepubliceerd: zondag 16 september 2018 om 21:18zo 16-09-2018 om 21:18

    Eric Botteghin had een rode kaart moeten krijgen voor zijn tackle op Myron Boadu. Dat stelt Youri Mulder. De AZ-tiener brak door de charge zijn enkel.

    In de eerste helft van Feyenoord - AZ (1-1) ging het mis bij Boadu na een duel met Botteghin. Het resultaat: een gebroken enkel en waarschijnlijk een lange revalidatieperiode. Botteghin kreeg geen kaart van scheidsrechter Björn Kuipers.

    "In het spelregelboek staat: als je een tackle doet en daarbij het risico neemt dat de veiligheid in het geding is, is dat ernstig gemeen spel. Dat is hier het geval, want hij heeft zijn enkel gebroken", aldus Mulder. "Het moet een gele of rode kaart als gevolg hebben. Dat staat in de regels."

    De precieze ernst van Boadu's blessure is nog niet bekend. De komende dagen ondergaat hij aanvullend onderzoek in het ziekenhuis. Boadu (17) scoorde dit seizoen al drie keer.

    Poll

    Had Botteghin een rode kaart moeten krijgen?

    (5851 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 16 september 2018 om 21:21
    Wat een onzin zeg. Was wat ongelukkig, maar het was toch een prima tackle van de beste man?
    Vind ik leuk
    firewire2 +411
    zondag 16 september 2018 om 21:31
    was een uitstekende tackle met een ongelukkig einde van de AZ spits, die Mulder is gek geworden.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    zondag 16 september 2018 om 21:31
    Dan had Seuntjes tegen Veltman ook rood moeten krijgen dus.
    Vind ik leuk
    Thobar +4403
    zondag 16 september 2018 om 22:17
    Idd dat is precies wat Sergio Ramos bijna elke week ook zegt.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6585
    zondag 16 september 2018 om 22:20
    Jack heeft gelijk
    Vind ik leuk
    Obl93 +2548
    zondag 16 september 2018 om 22:31
    Youri lult weer eens onzin, Boadu brak zijn enkel bij het neerkomen na de tackle, niet door de tackle zelf.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:36
    Kut genoeg voor dit talent. Maar hier zo'n ophef over maken.... Ieder weekend gebeuren er veel ergere dingen op het veld, dan gaat het goed en hoor je niemand. Zometeen gaan we naar een competitie waar je niet meer mag tackelen! Verschrikkelijk wat er is gebeurd, die discussies zijn niet nodig in deze zin. Bottegin vind dit zelf vast ook heel erg en zoekt die jongen gewoon op! Het gebeurd soms en daar wil de media graag weer en gigantische olifant van maken.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 10:13
    Heb Bottegin geen enkele keer zien informeren na de tackle, ook niet toen hij het veld afging! En tuuuuuurlijk zal hij zeggen dat hij het erg vind en hij zal het nog menen ook maar even een beetje medeleven op het veld had niet misstaan, begrijp me niet verkeerd denk dat er totaal geen opzet in het spel is!!!! 17 jaar en zo’n blessure STERKTE!
    Vind ik leuk
    pietprecies +7592
    zondag 16 september 2018 om 23:52
    Het zal geen opzet zijn maar hij “schaart” wel met z’n 2e been het standbeen van Boadu, dat is botbreuken gegarandeerd...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    zondag 16 september 2018 om 23:55
    Je breekt iemands been gek!!!!! Dat valt toch nooit goed te praten????
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:26
    Al brak hij dat been op 33 verschillende plekke, botteghin maakt een prima tackle op de bal.
    Dat er dan ongelukkig iemand zijn enkel breekt is vervelend, maar er hoeft niks goed gepraat te worden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 16 september 2018 om 21:21
    Dat Rondo wordt met de week debieler. Ging Jack Van Gelder opeens Frenkie de Jong met (een jonge) Mario Been vergelijken. Toen heb ik het maar afgezet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 16 september 2018 om 21:25
    Misschien hebben ze dezelfde hobbies 😂
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 16 september 2018 om 21:51
    Dat is niet wat Jack bedoelde. Die laat dan een Feyenoord fragment zien waar nota bene Gullit vanuit achter zowat het hele middenveld oversteekt (op macht en souplesse zoals Frenkie dat doet) om de bal uiteindelijk aan Been te geven. DIe dan naar binnen dribbelt 1 man uitspeelt en balverlies lijdt..


    En dan Been die serieus is als hij zegt dat je over zijn tijd bij Feyenoord kan redetwisten of hij het goed gedaan heeft...
    Als je 10-0 verliest van PSV faal je. In alles.

    Ik heb me zo zitten ergeren terwijl ik het altijd best leuk vond om te zien.
    Vind ik leuk
    satesaus +977
    zondag 16 september 2018 om 22:33
    Ik heb het idee dat je erg jong bent.
    Been is naast trainer ook speler bij Feyenoord geweest. Hij is van de generatie Gullit Van Basten etc. en stond als (één van het) grootste talent van die generatie te boek.

    Hoe het afgelopen is, weten we allemaal....
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 22:34]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 16 september 2018 om 22:41
    De generatie Gullit en Van Basten ben ik mee opgegroeid. Dus daar ligt het niet aan. En dat Been een talent was in die tijd ook niet. Maar had dan een beter fragment gezocht. Dit was gewoon bizar omdat Gullit hierin meer als Frenkie speelde (of eigenlijk andersom) dan Been.

    En daarbij heeft Been het nooit echt waar gemaakt. Dat is bij Frenkie natuurlijk ook nog maar afwachten.
    Het is ook zo dat in die tijd je alleen maar beelden om 19.00 bij Studio Sport kon zien in tegenstelling tot tegenwoordig.

    Maar dan nog, dat fragment was ongepast.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1516
    zondag 16 september 2018 om 22:23
    Ik haak bij jack al af wat een kwijlebal zeg ..kontekruiper
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:21
    Ik vond t geen overtreding.Het was hard maar fair.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1804
    zondag 16 september 2018 om 21:21
    Hahaha wat een onzin. De val brak z'n enkel, niet de tackle.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    zondag 16 september 2018 om 21:29
    Kijk nog Maar eens een keer.op het moment dat hij neerkomt bungelt het been al.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4528
    zondag 16 september 2018 om 21:33
    Ja dat was echt No way door de val. Botteghin brak zijn enkel!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    zondag 16 september 2018 om 21:37
    Ja sommigen willen het niet zien ...
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:45
    Dat denk ik ook, maar niet bewust...net zoals de situatie Moreno Shaw bijvoorbeeld...
    Vind ik leuk
    035 +6379
    zondag 16 september 2018 om 21:35
    Jij hebt het over het gevolg, niet de oorzaak.
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1146
    zondag 16 september 2018 om 21:21
    ik heb dit weekend wel meer overtredingen gezien
    die rood hadden moeten zijn , het blijft een item
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    zondag 16 september 2018 om 21:22
    Youri moet lekker gaan hockeyen en niet naar een contactsport kijken. Sneu voor Boadu, maar gewoon een prima tackle van Botteghin. Youri vond laatst ook al dat De Ligt rood had moeten krijgen voor die sliding op Giroud. Totaal niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5634
    zondag 16 september 2018 om 21:33
    Inderdaad. Alleen maar provoceren wat ie doet, maar weinig inhoudelijke diepgang
    Vind ik leuk
    Bosmeister +454
    zondag 16 september 2018 om 21:39
    .
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 21:40]
    Vind ik leuk
    Henkings +665
    zondag 16 september 2018 om 21:23
    Gelul van Youri. Ongelukkig moment voor die jongen van AZ. Geenszins een bewuste actie van Botteghin
    Vind ik leuk
    Sargon +1482
    zondag 16 september 2018 om 21:23
    Youri lijkt steeds meer op zijn vader, die kraamt ook alleen maar onzin uit. Voetbal is een contactsport en dan kun je ongelukkige blessures zoals deze niet altijd voorkomen. Er was geen enkele intentie om Boadu te blesseren.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 21:24
    Alleen werd Jan op wat latere leeftijd idioot, dan Youri nu al...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 16 september 2018 om 21:24
    Als youri mulder het zegt dan klopt het helemaal niet.

    Wad een normale sliding. Klaar.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1068
    zondag 16 september 2018 om 21:24
    Hij kwam ongelukkig neer, dan kan je toch niet zeggen dat zijn tegenstander dat op zijn conto heeft. Het is overigens wel zielig voor Boadu.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 21:25
    Een tackle die je elke wedstrijd een keer of 4 ziet. Matthijs de Ligt maakte exact dezelfde tackle tegen Giroud vorige week, maar was Youri toen? Of was dat niet om dat Giroud z'n enkel niet brak?

    Echt, gasten als Arno Vermeulen en vader en zoon Mulder is complete vervuiling van zendtijd en lucht.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:29
    Die tackle van de Ligt vond Mulder ook een rode kaart
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 21:30
    Dan lult-ie echt structureel uit z'n nek.
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zondag 16 september 2018 om 21:33
    Eerlijk is eerlijk daarover zei Mulder ook dat hij het rood vond.
    Vind het zelf in beide situaties geen kaart waardig
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 21:35
    Dat geeft des te meer aan dat ze (meestal) complete onzin uitkramen.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2120
    zondag 16 september 2018 om 21:50
    Alle analisten en commentatoren zijn wat mij betreft overbodig.
    Gewoon voetbal kijken met het stadiongeluid is wat mij betreft voldoende. Heel misschien iemand die de namen van de spelers noemt, maar al die achtergrondinformatie kan wat mij betreft achterwege blijven. En het gelul in voetbalpraatprogramma's helemaal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 21:51]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 21:52
    Och, naar de analyses Match of the Day kijk ik graag. Kort, bondig en feitelijk.

    Maar inderdaad, die gebakken lucht die Aad300, Arno Vemeulen en dit soort types allemaal durven te uiten... Zum kotsen.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:26
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:05
    Haha wanneer is jouw nieuwe voorstelling??? Je bent beter dan youp en jochem.. zet hem op man je gaat met deze grappen echt heel ver komen..
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:17
    Het is geen grap. Feyenoorders hebben weinig talent, dat zien we al jaren. Ook alle zogenaamde grote talenten die Jong naar het buitenland gaan komen op een gegeven moment terug en mislukken zelfs bij middenmoters. Spelers die langer blijven en Dan gaan, mislukken ook. Ik kan een heel rijtje opnoemen als je wilt, kijken of je me dan nog steeds zo grappig en talentvol vindt, haha.

    Die laatste zin is Dan wel weer grappig, ondanks dat het de waarheid is, die ergens snap ik je punt wel.
    Vind ik leuk
    Sytz +3569
    zondag 16 september 2018 om 23:54
    Feyenoords jeugdopleiding levert meer spelers aan de premier league dan alle andere buitenlandse clubs in de wereld. Daarnaast maken ze bij elkaar een aantal minuten dat slechts 6 Engelse clubs kunnen overtreffen. Ik weet niet in hoeverre je dan het statement kan maken dat Feyenoord een slechte jeugdopleiding heeft. (Gedeelde 17e plek daarbij)

    Ook is het opvallend dat Feyenoord het van vuil werk zou moeten hebben. Vorig jaar was er maar een ploeg die minder overtredingen heeft gemaakt (NAC) en dit seizoen hebben Ajax en PSV tot nu toe evenveel overtredingen gemaakt als Feyenoord.

    Als je een statement maakt, zorg er is voor dat het ergens op gebaseerd is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 00:00]
    Vind ik leuk
    soksa +1601
    zondag 16 september 2018 om 22:06
    Ga ergens anders trollen. Of ben je serieus en kijk je nooit voetbal? Dit soort tackles zie je 10 keer per wedstrijd en dan hoor je er nooit iemand over. Heb ook al veel mensen hier in de comments gehoord over de tackle van de Ligt op Giroud. Die is zeker wel goed omdat hij achteraf gezien niks breekt? Of wilde je die expres niet noemen omdat dan meteen duidelijk is dat je kneuzen commentaar kant nog wal raakt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 22:08
    Hehehehe, lekker stoken. Goed man.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13943
    zondag 16 september 2018 om 21:28
    Rare opmerking, ik vond het gewoon een normale tackle op de bal. Dat hij hierbij zn enkel brak is in mijn ogen zeer ongelukkig.
    Als hij nou keihard in kwam met 2 benen of met de noppen vooruit dan had hij hier wel rood voor kunnen krijgen, maar ik vond dit gewoon een normale sliding.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:28
    Ongelukkig, maar als dit niet meer kan, dan wordt het echt zaalvoetbal, en zullen helemaal achter gaan lopen op de rest van de wereld
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 16 september 2018 om 21:29
    Offtopic:

    Pagina werkt niet pagina werkt niet.

    Wanneer is het eens voorbij met deze bs?
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zondag 16 september 2018 om 21:30
    Raakt er niemand geblesseerd dan is het een geweldige tackle. Net als de tackle van de Ligt op Giroud.
    Raakt iemand zwaar geblesseerd dan krijg je de discussie.
    Had ook gekeken hoe Stengs geblesseerd was geraakt, dat was ook natuurlijk geen kaart, maar onder het lezen van Mulder ook rood
    Vind ik leuk
    soksa +1601
    zondag 16 september 2018 om 21:55
    Mee eens. Dit soort tackles zie je tachtig keer per wedstrijd. En het is inderdaad zo dat als de tegenstander opstaat zonder al te veel pijn is het prima. Maar als diegene geblesseerd raakt hoor je mensen achteraf ineens dat het een lompe achtie is en heel gevaarlijk etc.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4528
    zondag 16 september 2018 om 21:31
    Had zijn andere been niet hoeven te gebruiken maar kiest er bewust wel voor om dit toch te doen. En daardoor bestaat de kans op een forse blessure, iets wat nu helaas dus ook gebeurd is. Dit weekend wel meerdere rode kaarten niet gevallen, beugelsdijk 2x, tagliafico, botteghin nu dan weer. Die van urby emanuelson ws overigens ook terecht rood.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:32
    Youri.....nee!
    Vind ik leuk
    markpark +1015
    zondag 16 september 2018 om 21:33
    Je kan op elk moment in het voetbal iets breken... Vind dit een beetje makkelijk scoren. Lijkt niet op opzet
    Vind ik leuk
    zuenie +266
    zondag 16 september 2018 om 21:33
    Er zit behoorlijk wat 'onbewust' bewust gevoel bij de tackle. Hij zal niet beoogd hebben deze zware blessure te bereiken, maar hem even goed hard aan te pakken was zeker het plan. Of het dan een rode kaart is vind ik twijfelachtig. Het maakt ook niet veel uit. Uiteindelijk is het ergste dat een jong talent is uitgeschakeld is voor een lange tijd. Vreselijk voor hem.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3908
    zondag 16 september 2018 om 21:36
    Het feit dat je de bal speelt kan nog steeds inhouden dat je een overtreding begaat. Kuijpers en de VAR zitten er hier gewoon naast.

    Stel je voor dat deze tackle in de Kuip tegen Berghuis / Van Persie was uitgevoerd. Dan weet ik de reacties van Van Bronckhorst, Feijenoord spelers en publiek wel....Lekker objectief...
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:48
    Tja, of in het PSV stadion door Moreno op Shaw.....dat was niks toch??
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 22:09
    Oh, jij weet het al als het in De Kuip gebeurt. Lekker objectief.
    Vind ik leuk
    Thobar +4403
    zondag 16 september 2018 om 22:39
    Wanneer je de bal speelt en de tackle correct uitvoert is het ongeacht de gevolgen geen overtreding.
    Hele punt is dat de tackle niet correct wordt uitgevoerd
    Correct is: op de bal, op z'n max schuin van achteren ( dus deels vd zijkant) en met één been (het andere been mag niet meedoen en ligt onder of naast je en mag er niet nog eens later bijkomen)
    Botteghins tackle is op de bal en daar houdt het wel op wat betreft de correctheid.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:42
    er was overduidelijk te zien dat hij voor de bal ging en deze raalte voordat Boadu erbij kwam.
    dus geheel onschuldig.
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    zondag 16 september 2018 om 21:45
    ' t wordt mi tijd dat youri zijn vader volgt naar onze zuiderburen . . dan kunnen ze elkaar misschien overeind houden ??
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    zondag 16 september 2018 om 21:46
    Totale onzin van Youri Mulder. Hij begint helaas meer en meer op zijn vader te lijken. Die doet ook altijd ongenuanceerde uitspraken. Dit was gewoon een faire tackle, zonder dat de veiligheid in het geding was.

    Neemt niet weg dat het wel heel triest is voor Boadu.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:17
    ik wil wel eens horen als zondag dit bij lozano psv gebeurt!!!
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    maandag 17 september 2018 om 18:41
    Als het een zelfde sliding is, dan is het triest voor Lozano. Blijf van mening dat het een normale correcte sliding is, met helaas een blessure voor Boadu.
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    zondag 16 september 2018 om 21:48
    Een ongeluk maar volgens regels geen discussie of hey gevaarlijk was. Je breekt geen enkel zonder gevaar. De bal die gespeeld maakt het niet gerechtvaardigd
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    maandag 17 september 2018 om 18:44
    Leg uit! Dit soort slidings gebeuren 50 keer per wedstrijd, zonder blessures. Nu helaas een keer wel. Al dat achterlijke inkomen van een Beugelsdijk, etc. is veel gevaarlijker.
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    zondag 16 september 2018 om 21:50
    Het is een absolute bot boer actie. Als die knuppel gewoon meegelopen was met die AZ speler was er niks aan de hand geweest. Maar nee, ze moeten zo nodig zo'n stomme tackle inzetten. En volgens de beelden ook nog eens schuin van achteren waarbij hij het been van die jongen af klemt. Die Botteghin is gewoon een stuk onbenul die niet op een voetbal veld thuis hoort. 17 jaar en als het even tegenzit is die jongen zijn voetbal carrière naar de klo.... Dit zijn van die spelers die tegen een scheidsrechter roepen ja ik speelde de bal. Maar ook de man lu....lo.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10652
    zondag 16 september 2018 om 22:10
    Zo, klaar?
    Vind ik leuk
    soksa +1601
    zondag 16 september 2018 om 21:50
    De redenering 'het is ernstig gemeen spel > want hij heeft zn enkel gebroken slaat natuurlijk nergens op. Dat is precies de vekreerde kant op redeneren en alleen naar de uitkomst kijken. Jack geeft daarna volledig terecht aan dat iedere tackle dan gemeen spel is. Ook bij onschuldige tackles, duwtjes en valpartijen raken mensen ernstig geblesseerd. Met die redenatie moet je dus al het contact in het voetbal verbieden. Totale onzin dus.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    maandag 17 september 2018 om 18:45
    Jij snapt het. Op die anderen reageer ik maar niet eens meer.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2511
    zondag 16 september 2018 om 21:51
    Het was een lompe en ongecontroleerde overtreding van een hele lompe voetballer..
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 21:55
    Na het zien van de beelden had ik het gevoel dat Botteghin een keurige tackle maakte, echter als je de foto ziet, die bij dit artikel hoort, dan zie je dat het linkerbeen van Botteghin het rechterbeen van Boadu klemzet, met alle gevolgen vandien. Dus Youri Mulder zou toch weleens gelijk kunnen hebben. Geen opzet van Botteghin, wel een tackle op een manier die niet kan en mag.
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +451
    zondag 16 september 2018 om 21:55
    Wat een onzin was gewoon een goeie tackle aleen zen voet bleef in het gras haken dat kan gebeuren dus niks verkeerds gedaan door botteghin
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:02
    Kan ook zijn dat die voet in het gras bleef haken, doordat het bijbehorende been werd vastgezet!
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:01
    Totaal geen opzet
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:02
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 04:24
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    zondag 16 september 2018 om 22:04
    De blessure is erg vervelend en rot om te zien maar Botteghin valt hier helemaal niets te verwijten
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    zondag 16 september 2018 om 22:07
    Gelul van een dronken aardbei dus, vanuit Rondo van Ziggo ajakkes eigen tv station.
    Kan deze zak en van Gelder opgehaald worden voor de vuilnisbelt. Begrijp niet goed dat Derde Been en Snuif Kieft daar aanschuiven, maar er zal wel goed betaald worden voor deze onzin. Zie de poll, 66% zegt geen rood en Sloeri Mulder vindt van wel. Sloeri van de FC Fraude geen podium geven 👎🏿👎🏿👎🏿👎🏿
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 22:12]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:09
    Het is al Kut genoeg voor die gast. Nu ineens komen nu dus "alle tackles" in het licht en gaan we een eindeloze discussie krijgen over wat wel en niet kan. Wordt dus nooit meer tackelen. Hier zit mijns inziens geen opzet in het spel. Er zijn vele male vuiler tackles ieder weekend waar niet eens aandacht aan wordt besteed
    Vind ik leuk
    Barry10 +1402
    zondag 16 september 2018 om 22:13
    Hou op hoor, zulke tackles zie je 100x per wedstrijd. Bij elke tackle kan er wat gebeuren. Dit is zoeken naar iets wat er niet is.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:16
    Met de schaartackel/sliding neem je het risico het standbeen af te zagen. Veel strenger optreden bij dit soort onverantwoorde glijpartijen. Direct rood. Zie de verschrikkelijke blessure van de jonge spits van AZ.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    zondag 16 september 2018 om 22:21
    Hou op man ga dan lekker dammen
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    zondag 16 september 2018 om 22:19
    Als dit rood is dan kunnen we beter stoppen met voetbal wat een onzin weer van die Mulder
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:24
    Het was een zuivere tackle op de bal Je zag dat Boadu verkeerd terecht kwam laat Mulder nou niet gaan zitten zeuren en normaal doen
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:27
    Dit blijft een discussie.. tackel was op de bal alleen (waarschijnlijk door zijn verminderde motoriek) komt dat linkerbeen er snoeihard achteraan. Hij klemt daarmee de enkel van boadu. Of het opzet was weet ik niet maar AZ is nu wederom een speler kwijt door die lompe actie.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 04:20
    lompe reactie van jou eerder want gewoon een normale sliding, maar sneu voor de ongelukkige speler.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:53
    Wat zeg jij nou anders dan ik doe? Lompe reactie van mij met een nutteloze reactie van jou.. maftoeter
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:47
    Het was een perfect sliding dus is lomp niet van toepassing charlie boy.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:05
    Dat zeg ik toch precies zo.. tackel was op de bal. Alleen komt de enkel van boadu klem te zitten.

    Daaronder zeg ik zelfs nog dat ik betwijfel of het opzet was, maar dat die jongen z'n enkel breekt door die lompe actie is wel duidelijk lijkt me.

    Zoals je leest ben ik het bijna helemaal met je eens 😋
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:05]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:28
    Wat een lul die Mulder. Was een goede tackle 👍
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    zondag 16 september 2018 om 22:35
    Lijkt me gewoon een tackel die duizenden keren goed gaat en deze keer goed mis... Gewoon pech lijkt me en heus geen opzet
    Vind ik leuk
    McRobbos +876
    zondag 16 september 2018 om 22:38
    Youri Mulder zou een spreekverbod moeten krijgen. Waarom geven mensen die clown nog een podium?
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:06
    Door z'n vader.. al vind ie zelf dat hij een super carrière heeft gehad
    Vind ik leuk
    McRobbos +876
    maandag 17 september 2018 om 20:33
    Terwijl die nog veel meer onzin uitkraamt haha
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:55
    Haha,even interessant lopen doen “of hij het beter weet als de scheidsrechter zelf” moet gewoon lachen als hij begint te praten
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:59
    Wat een debiel die youri

    Je moet toch onzin kraman om interessant over te komen.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 23:10
    Botteghin had zeker rood moeten krijgen. Opzet of niet. De manier van sliden is heel gevaarlijk als het been er nog staat. Dat weet hij als professioneel voetballer.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 04:18
    Er zijn wel ergere dingen gezegd hier ,maar het is maar wie het post schijnbaar.

    Als ajax-aanhanger kun je meer maken hier.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:34
    Youri, ga is van voetbalprimeur af
    Vind ik leuk
    poklane +5220
    zondag 16 september 2018 om 23:37
    "In het spelregelboek staat: als je een tackle doet en daarbij het risico neemt dat de veiligheid in het geding is, is dat ernstig gemeen spel."
    Letterlijk het geval hij elke tackle. Iedereen die denkt dat dit een overtreding, laat staan een rode kaart is snapt er geen klote van.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2780
    zondag 16 september 2018 om 23:50
    Heeft Mulder gezopen? Hij praat altijd zo stom
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 04:17
    Wat een dom gelul.
    Is die mulder al net zo n onbenul als zijn vader aan het worden?.

    Hij raakt zijn tegenstander niet/amper en maakt gewoon een nette sliding.
    Moest het jochie youri aandacht of zo dat hij zo een onnozele opmerking maakt.
    Ben blij dat ik die aandachtsgeile muldertjes niet hoef te zien op de buis.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 04:35
    Raakt hem niet/amper?????
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 06:07
    echte Mulder-logica, familie van dwazen..
    Vind ik leuk
    johny +60
    maandag 17 september 2018 om 12:45
    Ja inderdaad deze familie Mulder kan zo in een comedy film spelen zoals de Adams familie . Als ik die stomme kop van Youri op de tv zie dan moet ik al lachen en dan nog eens die stomme praat van hem. Ja dit is de echte Nederlandse Mister Bean. Deze Youri moeten ze opsluiten het is een gevaar voor de maatschappij.
    Vind ik leuk
    Itallo +15
    maandag 17 september 2018 om 07:21
    Heel ongelukkig dat zijn andere been / enkel in de knel komt te zitten, maar absoluut een eerlijke tackel op de bal. Die van de Brom moet niet janken tijdens het interview.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:37
    Die mulder heb ik nog nooit serieus genomen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1907
    maandag 17 september 2018 om 07:44
    Was een prima tackle van Bottegin. Helaas gebeuren er wel eens ongelukjes in het voetbal. Dit was zo'n voorbeeld. Had niks met gemeen spel te maken
    Vind ik leuk
    mchollie +3448
    maandag 17 september 2018 om 08:39
    Ik dacht ook eerst ongelukkig, maar na het zien van die klem kon Boadu niet anders dan zo ongelukkig vallen. Dus door die klem zijn enkel gebroken en gemeen spel, net als Ramos, dus rood.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    maandag 17 september 2018 om 08:47
    Heeft die Youri een wedstrijd met zijn vader over wie met de meest waanzinnige onzin kan wegkomen op de tv?
    Vind ik leuk
    BariAFCA +332
    maandag 17 september 2018 om 08:53
    Hele nare blessure voor die jongen, zeker nu hij zo goed het seizoen begonnen is. Kan mij echt niet voorstellen dat botteghin deze jongen met opzet blesseert. Tackle was niet smerig, been van Boadu bleef vervelend onder het lichaam van botteghin hangen. Sterkte qua herstel boadu!!
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +201
    maandag 17 september 2018 om 09:53
    Raar mannetje die mulder.
    Was absoluut geen opzet in het spel.
    Ongelukkig voor boadu veel sterkte met het herstel!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 10:40
    Het is en blijft een enorme zeikerd, die Mulder. Praat zoals hij voetbalde. als een ei. maar dan met een slis.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 10:46
    Stemmingmakerij van een stel persmuskieten! Een sterk gekleurde mening.Dit was geen bewuste aanslag!
    Vind ik leuk
    johny +60
    maandag 17 september 2018 om 12:37
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    platoon +44
    maandag 17 september 2018 om 13:07
    Wat ik niet begrijp aan alle opmerkingen is de manier van de tackle. Een tackle maak je, in mijn beleving, met een been naar voren en een been onder/naast. Waarom trekt Bottegin zijn 2de been er dan bij?
    Het lijkt mij dus dat het een slecht uitgevoerde tackle is, die op deze manier gevaarlijk is, op de bal of niet maakt dan niet uit.

    Hiermee riskeer je dat een tegenstander ernstig geblesseerd raakt, wat uiteindelijk ook gebeurd is. Boadu valt in deze helemaal niets te verwijten.

    Mijn mening is dan ook dat er geen opzet in het spel is, maar dat de sliding ook niet helemaal fair is. of hij bestraft moet worden laat ik in het midden, is ook totaal niet relevant.

    Denk wel dat het zaak is dat er beter naar dit soort tackles gekeken moet worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:33
    Verkeerde landing??
    Kijk gewoon eens naar de foto hierboven! Dit is het moment dat de enkel breekt, Bottegin's been doet het, niks verkeerde landing!
    Boadu is kansloos om hier zonder blessure af te komen. En ja Bottegin heeft de bal ook, maar zijn enkel is ook meteen aan gort.

    Duidelijk: aanklager betaald voetbal doe je werk en schors deze slager voor 15 wedstrijden!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:02
    Gewoon onkunde van Bottighin kan hij niks aan doen, daar is geen kaart voor. Zeer matige speler waarom denk je dat AZ hem laat opbouwen de hele tijd! Maakt Sergio Ramos dezelfde tackle gewoon meteen rood dan is het bewust maar niet bij Bottighin die doet maar wat!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:44