Huntelaar trapt op de Ajax-rem: 'Buitenwereld denkt daar wat makkelijk over'

    Huntelaar trapt op de Ajax-rem: 'Buitenwereld denkt daar wat makkelijk over'

    maandag 17 september 2018 om 06:55

    Velen zijn optimistisch over de kansen van Ajax in de Champions League, maar Klaas-Jan Huntelaar trapt op de rem. De Ajax-spits is niet van plan makkelijk te denken over de tegenstanders in het miljardenbal. De Amsterdammers moeten zien af te rekenen met Bayern München, Benfica en AEK Athene.

    Er is wel reden om positief te zijn over de kansen van Ajax. "Dat is ook wel zo, maar ik proef dat de buitenwereld wat makkelijk denkt over deze tegenstanders", vertelt Huntelaar in het Algemeen Dagblad. "Waarom? Zoveel hebben Nederlandse clubs niet laten zien. We moeten niet gaan zweven, maar het is mooi dat er weer hoop is."

    Aan de andere kant gelooft Huntelaar erin dat Ajax ploegen kan verrassen en een goed figuur kan slaan in de Champions League. "Daar geloof ik heilig in. We spelen met veel mensen voor de bal. Dat is onze kracht, maar dat kan soms ook een zwakte zijn. Als team moeten we daar een weg in vinden. Ik ben zelf ook benieuwd of dat gaat lukken. Dat maakt deze week met wedstrijden tegen AEK en PSV (woensdag en zondag, red.) ook zo mooi."

    Huntelaar waakt voor Benfica, dat vaak de groepsfase overleeft. "Zij zitten niet voor niets in pot twee bij de loting hè. Een club die structureel goed presteert in Europa. Overwinteren in Europa (minimaal derde worden, red.) is het doel. Alles wat meer is zou fantastisch zijn."

    Poll

    Gaat Ajax overwinteren?

    (1493 stemmen)

    Plaats een reactie

    MaxFR010 +935
    maandag 17 september 2018 om 06:57
    Als je van AEK winnen, is er niks aan de hand. Als ze verliezen dan mogen ze gelijk naar huis gaan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16451
    maandag 17 september 2018 om 07:02
    Gelukkig spelen ze in de JC Arena, zijn ze lekker snel thuis..
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    maandag 17 september 2018 om 07:10
    Sterke opmerking.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 06:59
    Kom op KJ.
    Van AEK hoef je niet te verliezen. 4 punten in twee wedstrijden zou mooi zijn, 6 punten geweldig!

    #SUCCESVANEENPSVER
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 07:00]
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    maandag 17 september 2018 om 07:13
    Als ze dit niet overleveren dan moeten ze stoppen met voetbal,voor overwinteren kan je geen betere tegenstanders hebben alleen Bayer is te groot om van te winnen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 07:16
    De charme van het voetbal is dat niets te voorspellen is.
    Ze zijn favoriet ten opzichte van AEK, maar Benfica is minimaal gelijkwaardig.
    Wellicht heeft Ajax een gelukkie met de tweede wedstrijd tegen Bayern.

    We gaan het zien!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    maandag 17 september 2018 om 07:20
    Dat is waar en aan geluk daar ontbreekt het in Amsterdam niet aan.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 07:26
    Klopt, had PSV dat maar eens een keer :)
    Vind ik leuk
    3Bier +8638
    maandag 17 september 2018 om 10:01
    Iedereen denkt een beetje makkelijk over Benfica. Maar die club is in alles net even een stukje groter dan Ajax. Hebben ook een omzet van 160 miljoen.
    Uiteraard heeft Ajax geluk dat ze uit pot 2 Benfica loten, maar dat wil nog niet zeggen dat Ajax er zomaar even van kan winnen.
    Mocht Ajax tweede worden is dat knap. Worden ze 3e dan is dat volgens de verwachting.
    Vind ik leuk
    Weetjewel +177
    maandag 17 september 2018 om 06:59
    Kom je niet vaak tegen!... een realistische ajacied....
    Vind ik leuk
    appeltje +255
    maandag 17 september 2018 om 07:20
    Dat zegt misschien wel meer over jou dan over de Ajacieden... ;)
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +695
    maandag 17 september 2018 om 08:36
    Jawel hoor, alleen is het heel moeilijk op deze site. Aan alle kanten zitten zoveel trollen. Is gewoon vervelend om door te moeten scrollen totdat je een boeiende discussie tegen komt.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:02
    Hopelijk overwinteren ze voor het Nederlands voetbal. Net als psv. Ajax gaat aardig hoop lof alleen je ziet dat het soms echt kinderlijk eenvoudig bal inleveren is en dat ze soms moeite hebben dat te verdedigen bij voorsprong. Hier gaat het goed maar in de CL geen idee... Hopelijk lukt alles. Psv speelt nu ook echt leuk (ja ajax man hier) fijn om naar te kijken helaas haha. Maar Europa wordt andere koek hopelijk zijn ook hun ertegen bestand. Nl voetbal een paar stappen verder brengen zou fijn zijn!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 07:04
    Ajax 50% kans op overwintering CL.
    Vind ik leuk
    Jozef +37016
    maandag 17 september 2018 om 07:43
    Zoveel is zeker.

    Het gebeurt of het gebeurt niet...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:46
    Hoe kom je op 50% ? Gewoon 25%
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 08:12
    Waarom 25?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:43
    1/4
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:14
    Nee,gaan er 2 van de 4 door 👍
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:05
    Hij heeft gelijk. De overmoed is te groot momenteel. Even overwinteren is er niet bij. Ik hoor zelfs geluiden dat PSV voor plek 2 moet gaan.
    We moeten hopen dat het meezit en EL zou al top zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +37016
    maandag 17 september 2018 om 07:44
    Niks uit de afgelopen 10 jaar CL geeft aanleiding tot groot optimisme. Ook bij Ajax niet.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:19
    Inderdaad Jozef.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:11
    ik geef ze 10% kans om te overwinteren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:19
    Een van de weinig nuchtere/ realistische snavels.......
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26263
    maandag 17 september 2018 om 07:25
    2x winnen AEK Athene en met Benfica uitmaken wie er 2e gaat worden. Geoot voordeel dat de eerste wedstrijd thuis is tegen AEK Athene.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 17 september 2018 om 08:34
    dat is inderdaad realistisch
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    maandag 17 september 2018 om 07:32
    Zo is dat.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1090
    maandag 17 september 2018 om 07:47
    Overwinteren nu ineens het doel Klaas janus? Het vliegwiel draait toch volop.

    Hij trapt inderdaad op de rem...wel iets te laat zo net voor AEK thuis.

    Enne...p.s....wellicht wat laat maar klaas janus toch een compliment dat je het nu toch zegt.

    Zo gemakkelijk was het namelijk niet, de eerste serie wedstrijden ondanks de media en overige hosanna reacties.
    Voelt hij dan toch goed aan.

    Succes tegen de Griekse uitgeleende miljarden die we nooit meer terugzien.

    Fijn als je dagelijks bij de voedselbank staat en weet dat Griekenland een 10 miljard heeft gekregen welke nooit meer terugkomt.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 17 september 2018 om 08:33
    Ik denk wel dat ajax moet vechten om de 2de plek, 3de moeten ze minimaal worden. 4de zou gewoon erg slecht zijn!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4445
    maandag 17 september 2018 om 08:34
    Met al wereldtoppers moet Ajax toch tweede kunnen worden in de poule
    Vind ik leuk
    whiskey33 +172
    maandag 17 september 2018 om 11:09
    welke wereldtoppers?
    Ziyech en Tadic hebben nog nooit wat gewonnen en maar enkele wedstrijden op CL-nivo. moet het allemaal nog zien.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4445
    maandag 17 september 2018 om 11:32
    Matthijs, Frenkie, Donnie (let op, alleen voornamen gebruiken aangezien deze wereldtoppers al bekend zijn met hun voornaam).
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:37
    Raar dat hij zegt dat overwinteren een doel is. Het is minimaal 2e worden klaasjan. Niet de europa l in.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +172
    maandag 17 september 2018 om 11:08
    Ajax zal overwinteren maar dan moet blind op bankie blijven in CL. Is niet CL-waarige speller.
    Vind ik leuk
    sven3d3 +96
    maandag 17 september 2018 om 11:52
    Velen doen net of de wedstrijd tegen AEK wel even gewonnen wordt. Ik hou liever een slag om de arm. Nederlandse clubs en Europa zijn vaak geen goede combi gebleken. Enige nederigheid is hier wel op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:21
    Tuurlijk wat heeft Ajax nu de laatste tijd in de cl gepresteerd. Maar Ajax is de laatste jaren ook niet zo sterk geweest op alle linie's. Cerny komt ook straks weer terug. Kan ook op alle plekken in de aanval spelen. Dit Ajax kan door dat er aan elkaar gewend raken alleen maar beter worden. En Ajax kan altijd goed spelen tegen een portugese ploeg, maar het moet maar wel eerst gebeuren, dat is waar, maar denk dat Ajax zelfs voor plek 1 mee kan draaien
    Vind ik leuk
    Cookee +10632
    maandag 17 september 2018 om 18:40
    Meeste NL-clubs gaan vaak onderuit tegen Portugezen, ze hanteren een lastige tactiek, maar Ajax lijkt daar vaak beter mee om te gaan dan andere clubs.
    Waarom dat zo is weet ik niet maar volgens mij is dat zo.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    repeP +1245
    dinsdag 18 september 2018 om 01:02
    Huntelaar blijft lekker nuchter. Mag dergelijke spelers wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Huntelaar trapt op de Ajax-rem: 'Buitenwereld denkt daar wat makkelijk over'