De Boer prijst Ajax-duo aan bij Barcelona: Hij komt over als een 30-jarige

    De Boer prijst Ajax-duo aan bij Barcelona: "Hij komt over als een 30-jarige"

    maandag 17 september 2018 om 07:48

    Ronald de Boer heeft in Spanje een goed woordje gedaan voor Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. De twee Ajacieden zijn goed genoeg voor FC Barcelona, bezweert de oud-international.

    "Frenkie is geweldig. Hij is een voetballer voor wie je naar het stadion komt", vertelt De Boer, in 1999 en 2000 zelf voetballer van Barcelona, aan El Mundo Deportivo. "Hij is één van de spelers die het verschil maakt en ook nog steeds erg jong is (21, red.)."

    Het is voor Ajax een onbegonnen zaak om De Jong nog jaren in Amsterdam te houden, denkt De Boer. Barça meldde zich deze zomer meerdere keren, maar Ajax-directeur Marc Overmars hield bij voet bij stuk. "Ik weet niet of hij naar Barcelona gaat, maar het zou normaal zijn als Frenkie vertrekt bij Ajax. Hij heeft genoeg kwaliteiten om te slagen in Camp Nou."

    De Boer stelt dat De Ligt óók een meer dan geschikte voetballer is voor Barça. "De Ligt is ook geweldig. Hij is negentien jaar oud, maar hij komt over als een dertigjarige. De Ligt en De Jong kunnen zonder problemen mee bij Barcelona."

    Poll

    Zijn De Ligt en De Jong klaar voor Barcelona?

    (2528 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 17 september 2018 om 07:52
    Als ronald de boer het zegt dan is het zo mensen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:57
    Ronald de Boer moet lekker zijn smoel houden. Hij werkt toch bij Ajax?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:34
    Lozano en Gutierrez van PSV staan veel dichter bij een optreden in Camp Nou dan deze 2 ajaxieden. :)) [verder wel eens met de Boer].
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:45
    Als jij dat zegt dan is dat zo.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 07:55
    Ze gaan Ajax iig veel opleveren.Behouden kan je ze toch niet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26331
    maandag 17 september 2018 om 07:56
    Nou, Ronald is vast bezig de prijs op te drijven in Barcelona. Net alsof dat nodig is.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 08:01
    Frenkie en de ligt zijn inderdaad spelers die de stap kunnen maken.
    Beide zijn gelukkig ook slim genoeg om te weten dat ze wel moeten spelen en dat zullen ze in hun keus dan ook echt wel mee nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:14
    Hoop het. Nadeel is dat de ligt al de gouden hark van raiola in ze nek voelt.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 08:30
    Ik vind deze jongen echt heel verstandig en volwassen overkomen. Ik denk dat het wel goed komt :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:53
    Ja hoop het ook, maar wat je zegt is waar, hij komt zeker verstandig over
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:58
    Als dat echt zo was dan was hij deze zomer wel weggegaan.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 14:06
    precies!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:58
    Barcelona gaat ze alleen beiden niet kunnen of willen betalen..
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 12:08
    transferbedragen zijn inderdaad ziekelijk geworden!
    Vind ik leuk
    Darter 876 +627
    maandag 17 september 2018 om 08:01
    Hij moet lekker zn mond houden!!
    Ff Ajaxspelers naar de uitgang brengen, wat een droeftoeter!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    maandag 17 september 2018 om 08:05
    Mogen we trots op zijn


    Chapeau ajax!
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 17 september 2018 om 08:06
    Moet Ronald het niet hebben over PSV, de tegenstander van morgen, in deze Spaanse krant?
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 08:07
    nee tuurlijk niet, hoe minder ze weten hoe meer we kunnen verrassen ;)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:15
    Met de manifestatie van PSV zaterdag denk ik dat Barcelona met vijf man achterin gaat spelen ;)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:59
    PSV is blijkbaar geen issue... Dat is des te gunstiger voor PSV...
    Vind ik leuk
    RebelVox +7309
    maandag 17 september 2018 om 08:14
    Waarom barcelona? Ze zitten nu al bij een topclub
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    maandag 17 september 2018 om 08:30
    Barca is toch wel wat groter dan ajax maat.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 08:31
    hahaha heerlijke reactie toch!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8775
    maandag 17 september 2018 om 08:45
    Als je de meeste hier mag geloven is Ajax veruit de grootste club van de wereld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    maandag 17 september 2018 om 08:48
    In zijn wereldje vast.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    maandag 17 september 2018 om 11:02
    Huh? Je wou toch niet zeggen dat dit niet waar is?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:49
    Hoe kom je daar nu bij. Geel Wit is echt een wereldclub.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 08:31
    hahaha hulde!
    Vind ik leuk
    reggie +1640
    maandag 17 september 2018 om 08:54
    RebelVox, de P moet een B zijn dan klopt het wel;)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    maandag 17 september 2018 om 08:31
    Nu alleen nog even de CL winnen met deze wereldsterren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:32
    Beter een tussenstap maken of ze hadden 2 jaar geleden al moeten gaat, zoals Kluivert....bij Europese topclubs leer meer dan bij een Ajax.....oudere spelers met veel kwaliteit IPV op die leeftijd al de kar moeten trekken tegen mindere tegenstanders......dan word het niveau gecreëerd door jongens die niet weten wat er word gevraagd door de Europese top....drm slagen de laatste jaren onze spelers niet meer in het buitenland....Klaassen was de graadmeter paar jaar terug, dan hoeft de tegenstander ook niet beter en dan stokt het niveau ...zie hoe het met Klaassen ging in de PL of een Janssen terwijl de generatie van 98, '00 dit niveau wel meteen aankonden en vaak nog de betere waren ook....
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:01
    Misschien wel een betere optie, maar een tussenstap gaat ze niet kunnen betalen...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:06
    Daar heb je wel een punt...zonde als deze jongens op de bank komen...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:14
    Ik geloof niet als ze zover gaan kosten dat ze op de bank gezet worden... Dat gebeurt vaak als ze voor wisselgeld gekocht zijn...
    Vind ik leuk
    Storm015 +246
    maandag 17 september 2018 om 08:40
    Ronald “botox” de Boer moest weer zo nodig in de publiciteit. Wat een gelul!!
    “ vuilnisman kan deze zak ook mee” puhpuh
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:31
    Nee sorry meneer maak m eerst maar eens goed dicht die zak want anders blijft er bagger uit zeiken
    Vind ik leuk
    Storm015 +246
    maandag 17 september 2018 om 11:50
    Mee eens, zeker vuilnisman?
    Vind ik leuk
    Gerro +6493
    maandag 17 september 2018 om 08:51
    Nou denk ik Ronald wil je ze zo snel mogelijk weg hebben of zo. Valt.me tegen van hem. Maar denk dat Barça dat goede woordje van de Boer niet nodig heeft die zijn allang overtuigd van hun kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:18
    Ronald ' mino ' de boer . Waar bemoeit hij zich mee? haha
    Vind ik leuk
    Storm015 +246
    maandag 17 september 2018 om 11:51
    Nee het is Ronald Botox de Boer. Zit heeeel strak in zijn vel😜
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:23
    Mino zit ook strak in zijn vel 😂 Dikke pizzabakker
    Vind ik leuk
    Storm015 +246
    maandag 17 september 2018 om 15:22
    Eens, maar Ronald is een beetje mediageil
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:29
    67% hier denkt dat ze allebei al klaar zijn voor Barcelona nog wel. Zijn dat allemaal vriendjes van de Boer ofzo? Wat een onzin, vraag me af voor wie ze in de plaats een plek verdienen. Arthur komt niet eens aan spelen toe en die heeft echt wel betere stats en meer ervaring dan deze 2 talenten...als ze in Jan 2019 weggaan gaan ze V. Janssen en M. Depay achterna, teveel willen en te vroeg. Geduld is een schone zaak, vooral als je niet op een schopstoel zit !
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    maandag 17 september 2018 om 11:08
    Deze jongens kan je alleen beoordelen in de topwedstrijden, de europese wedstrijden en interlands. De Ligt laat het al anderhalf jaar zien. Is gewoon een heel stabiele speler. Frenkie lijkt pas dit seizoen echt door te breken. Speelt tot nu toe prima en laat dingen zien die de meeste spelers niet kunnen. Hij heeft iets speciaals.
    Ik denk dat we na de wedstrijden tegen Bayern en Benfica kunnen zeggen of ze het niveau van Barca aan zouden kunnen. Een voordeel is dat ze beide niet weg willen in de winter en dus zich nog een volledig seizoen kunnen ontwikkelen in NL met hopelijk ook na de winter nog Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:27
    Precies, helemaal mee eens, zeer veel-belovend maar nog niet iets kunnen laten zien op het allerhoogste nivo. Effetjes afwachten dus en niet zoals Frank de Boer die gasten continu de hemel in lullen.
    Vind ik leuk
    Bals +400
    maandag 17 september 2018 om 09:47
    Ronald de Boer is nu niet bepaald het baken waar Barca op vaart......
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 10:15
    Wanneer de Jong en de Ligt probleemloos mee kunnen met Barcelona moet het voor PSV geen probleem zijn om in Spanje de puntjes op te halen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:24
    Hier is de Boer niet voor nodig. In het gevlei blijven bij Barcelona. Ik hoop dat beide nog lang bij Ajax spelen of anders naar Manchester of Liverpool verkassen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:50
    Dat deze 2 toppers al lang op de graag willen kopen lijst staan van Barcelona staan is duidelijk, der zijn dingen al lang afgesproken over wanneer deze 2 zeer waarschijnlijk voor een ongelovelijk bedrag naar Spanje zullen vertrekken. Maar pas na hopelijk Kampioenschap van Ajax en hopelijk zeer goed optreden in cl. Dus dat deze wereld toppers pas in de zomer van 2019 vertrekken
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1548
    dinsdag 18 september 2018 om 07:18
    150 miljoen voor beiden. In de winterstop als psv toch al 7+ punten voor staat. Ajax kan toch niet met geld omgaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws