Borst looft 'uit de dood herrezen' Ten Hag en 'brugpiepertje' Van Bommel

    Borst looft 'uit de dood herrezen' Ten Hag en 'brugpiepertje' Van Bommel

    maandag 17 september 2018 om 08:16

    Hugo Borst is benieuwd hoe Ajax en PSV het er vanaf gaan brengen in de Champions League. Ondanks dat de Nederlandse topclubs in de lift zitten, kunnen ze hun borst natmaken voor het miljardenbal, aldus de columnist. 

    Borst wijst op spelers als Hirving Lozano, Hakim Ziyech en Dusan Tadic. Hij noemt het buitencategorie. 'Maar de rest? Geen slechte voetballers, helemaal niet, maar ze moeten presteren in de Champions League. In de, ik spel het even: C.H.A.M.P.I.O.N.S. L.E.A.G.U.E', schrijft Borst in het Algemeen Dagblad.

    Het valt Borst op dat Erik ten Hag en Mark van Bommel het goed voor elkaar hebben bij hun clubs. 'Erik ten Hag en Mark van Bommel wekken ineens heel veel vertrouwen. Die gaan hun team tactisch briljant vormgeven. Ten Hag lijkt na een reeks van zes Europese wedstrijden uit de dood herrezen en bij Van Bommel lijkt het geen moer uit te maken dat hij op het gymnasium slechts een brugpiepertje is, meer topvoetballer nog dan toptrainer.'

    'Ik wil de stemming niet verzieken, maar laten we Tita Tovenaar erbij roepen en vragen of hij nú de tijd stilzet. Dan heeft PSV nog evenveel punten als Barcelona en Ajax staat nog gelijk met Bayern München.'

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 08:18
    Zie je wel dat Ten Hag de kans moest krijgen. Bij Van Bommel moeten we allemaal nog maar zien hoe hij zich gedraagt bij teleurstellingen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7763
    maandag 17 september 2018 om 08:27
    Wij zijn PSV jonguh....wij kennen geen teleurstellingen 😉
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 08:28
    Haha succes dinsdag!😉
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7763
    maandag 17 september 2018 om 08:37
    Noem je dat een teleurstelling als je daar verliest? Je moet gewoon realistisch zijn. Als je een punt haalt is het een top prestatie.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 17 september 2018 om 08:59
    Klopt man. Zelfs als je verliest en de schade beperkt weet te houden met goed spel mag je in je handen wrijven. De echte teleurstelling kunnen we woensdagavond aanschouwen als Ajax niet weet te winnen van de Grieken.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13410
    maandag 17 september 2018 om 09:28
    Dan lach ik me kapot.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 10:18
    ik lach mij niet klapot, ik zal dan ook erg balen!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:59
    ik hoop als PSV-er en Nederlander gewoon dat Ajax dinsdag wint
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 17 september 2018 om 10:04
    Ik hoop als PSV’er dat PSV dinsdag een goed resultaat op de mat legt. Als Ajax wint vind ik het prima. Als ze verliezen kan ik er niet wakker van liggen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    Toets +165
    maandag 17 september 2018 om 17:04
    Dinsdag mag natuurlijk maar Ajax speelt woensdag pas,...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:29
    sorrie voor deze zware vergissing
    ga jij me rapporteren of moet ik het zelf doen
    want het is een erg zwaar misdrijf wat ik nu pleeg ....
    Vind ik leuk
    Toets +165
    maandag 17 september 2018 om 17:35
    nah,...doe zelf maar dit keer.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 10:08
    Dat snappen de meeste eencellige trollen hier niet ;)
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    maandag 17 september 2018 om 08:49
    Ff Derksen napraten
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:09
    Wat Ten hag in het verleden deed vorig seizoen nog, niet tegen zijn verlies kunnen en dus alleen maar onzin uit kramen zelf nu nog doet hij dat. Je kan Van Bommel niet met Ten Hag vergelijken die hebben niet op het zelfde niveau gevoetbalt en daarom door zijn ervaring met al die top trainers heb ik hem veel hoger zitten als Ten hag. En als ik naar het begin kijk tussen die twee met Ten hag bij Ajax en Van bommel bij PSV
    heeft Bommel het nu al veel beter voor elkaar. zowel technisch als tachtisch met hoe hij wilt dat zijn ploeg moet spelen dat moest Ten Hag nog een hele seizoen in zijn ploeg slepen en dit seizoen is dat mede door zijn aankopen gelukt niet persee door de trainer Ten Hag!
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 17 september 2018 om 09:35
    Wn dan nog dit. Ten Hag heeft een veel groter budget ter beschikking bij Ajax. Dat maakt het makkelijker presteren. Bommel moet het met een armlastig budget doen.
    Vind ik leuk
    Bill +696
    maandag 17 september 2018 om 10:18
    Je lijkt wel een feijenoorder.
    Als je veel geld hebt wil dat niet zeggen dat je alles maar kunt kopen. Ajax had Ronaldo wel kunnen betalen ja maar kopen? Nope. Daarnaast zit er veel eigen jeugd bij de selectie en basis 11.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:11
    Waarom is dat belangrijk? Hoe een trainer zich gedraagt bij teleurstellingen?

    Een trainer moet zorgen dat zijn groep optimaal presteert. Als het dan een keer minder gaat, moet hij zorgen dat het weer beter gaat. Krijgt hij dat voor elkaar dan is hij een goede trainer. Dus is het belangrijk wat hij DOET bij teleurstellingen.

    Of hij dat doet met een woede uitbarsting, een potje pingpongen, het zingen van een lied of in onverstaanbaar Welsh dialect een interview geven, zal mij verder een zorg zijn.
    Maar jij blijft maar hameren op gedrag bij teleurstellingen.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1400
    maandag 17 september 2018 om 09:13
    Heb nog steeds niet het idee dat Ten Hag de baas is daar.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    maandag 17 september 2018 om 10:18
    Hahaha wel leuk om toch nog een kritische kantekening te zetten bij Mark, Maar ook ten hag heeft het eerste jaar ook helemaal niks laten zien :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:10
    Cheat Codes,
    Hoezo hoe hij zich gedraagt bij teleurstellingen?
    Teleurstellingen is iets voor Ajax daar werkt van Bommel niet mee.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1746
    maandag 17 september 2018 om 08:19
    Hoop dat beide ploegen resultaat zullen behalen!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 08:20
    Same here!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31578
    maandag 17 september 2018 om 08:22
    Spel maar niets meer hugo. Beter zo.

    Wens beiden ploegen veel succes.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3511
    maandag 17 september 2018 om 08:26
    Waarom die verbazing? Als ze nu eens verder hadden gekeken dan hun neus lang was die zogenaamde voetbalexperts dan hadden ze kunnen zien dat Erik ten Hag het bij Utrecht al fantastisch deed. Ten Hag is gewoon de beste trainer die we hebben op dit moment in Nederland.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 17 september 2018 om 08:41
    Het is sowieso belachelijk dat ze Hugo Borst over voetbal laten praten en schrijven.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3511
    maandag 17 september 2018 om 08:58
    Ach, iedereen mag erover praten of schrijven. Het blijft entertainment. Alleen menen ze dat hun kijk op het voetbal ook de absolute waarheid is terwijl het niets meer is dan één van de vele meningen. Men voelt zich nogal verheven boven de "gewone" voetbalman of -vrouw.
    Vind ik leuk
    Gordito +419
    maandag 17 september 2018 om 09:10
    Klopt.
    Voetbal is entertainment. Maar wel entertainment wat je serieus dient te nemen.
    En niet voornamelijk dat afzeikerige, negatieve in het kwadraat omlaagpraten. Van dat soort types hebben we er al genoeg van rond lopen in medialand en wordt ik een beetje moe van.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 17 september 2018 om 09:12
    Natuurlijk mag iedereen dat, maar hij heeft zelden iets te melden of een interessante invalshoek en hij heeft er bovendien niet zoveel verstand van. Dan zie ik liever een column of bijdrage in programma van iemand anders.
    En die absolute waarheid heb je gelijk in. Helemaal als je het structureel fout hebt lijkt enige bescheidenheid me op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 17 september 2018 om 09:00
    Dat heb ik met Aad de Mos.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 17 september 2018 om 09:13
    Ja ook. Alleen Aad de Mos heeft dan qua verleden nog iets met voetbal te maken. Dat stoort me toch minder. En die doet het via z'n eigen instagram :p
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 17 september 2018 om 09:17
    Dat dan weer wel, maar iemand die met voetbal te maken heeft gehad en desondanks zoveel onzin uitkraamt soms gaat er bij niet in. Borst kan ik niets kwalijk nemen. Hij raaskalt maar wat en weet niet beter.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 17 september 2018 om 09:55
    Haha, ja dat ben ik met je eens. Dat eerste tenminste. Bij Jan Mulder geloof ik ook nooit dat hij zelf ooit prof was.
    Ik neem vooral de werkgevers van Borst iets kwalijk zou nemen. Een leuk bedrag accepteren om over voetbal te praten/schrijven vind ik begrijpelijk.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    maandag 17 september 2018 om 08:27
    Grote kans dat het een kansloos verhaal wordt in de CL. Ik ga er in ieder geval zonder verwachtingen naar kijken, dan kan het alleen maar meevallen
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 08:27]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 08:36
    Ajax echt niet kansloos hoor, absoluut nief.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +186
    maandag 17 september 2018 om 09:21
    Eens, Ajax heeft in de laatste europese wedstrijden laten zien dat ze best lekker kunnen spelen tegen goede tegenstanders.

    Ik denk dat ze 2e of 3e worden in de poule. Hoe dan ook zullen ze overwinteren.
    Maar wat is dan beter?
    - Overwinteren in de CL en grote kans dat je tegen een sterke tegenstander moet en eruit ligt?
    - Europa League en daar ver komen en misschien winnen?
    Vind ik leuk
    whiskey33 +177
    maandag 17 september 2018 om 11:06
    Zou teleursteleing zijn als ajax in zo'n makkelijke poule niet overwintert in EL of CL. Met investering van meer dan 40 miljoen!!
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +159
    maandag 17 september 2018 om 08:33
    Wat Tiet te vertellen heeft vind ik totaal niet belangrijk niet (leesw)aardig , sinds hij Nigel 'n zoon van 'n crimineel noemde , laat 'm Messi (z'n hondje) maar aflikken , de kasteel-idioot .
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    maandag 17 september 2018 om 08:40
    Als je Tita Tovenaar spreekt, vraag dan ook even naar een goede columnist voor het AD
    Vind ik leuk
    Pimman +3921
    maandag 17 september 2018 om 08:44
    Ajax én PSV met de Hugo Borst voor uit de Champions League in!
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    maandag 17 september 2018 om 08:51
    Borst weer met zn minachtende manier van schrijven. Het uitschrijven van de naam champions league en vervolgens beginnen over het stoppen van de tijd etc.

    Mijnheer borst, ook jij met je negatieve houding over alles en iedereen in het Nederlandse voetbal bent een reden van de teloorgang.

    We zijn al niet bijster sterk als nl en ook als competitie niet. Laten we dat vooral overal gaan roepen en benadrukken
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +159
    maandag 17 september 2018 om 09:02
    Kan zijn energie beter steken in't vinden van een douche .
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 08:53
    Dit is ook weer een opmerking van onze nationale pipo de clown !
    Er komt geen normale zin uit zijn kwekklep !
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1319
    maandag 17 september 2018 om 08:57
    Aagje kan niet op tegen topper Bommeltje.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 09:13
    Hugo borst is een gek dat heeft hij zelf bewezen en hij is niet geloofwaardig lult heel onzin, dat dit soort mensen collums in kranten hebben snap ik nog steeds niet.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +177
    maandag 17 september 2018 om 11:04
    ik snap ook niet dat vd vaart en Maduro en F.de Boer analisten op tv zijn. Inhoudelijk niet hoog nivo!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 10:50
    Ten Hag of Van Bommel in de plaats van Koeman voor Oranje.
    OK, als opvolger dan, voordat ik een heleboel anti-mails krijg, ha ha ha.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23697
    maandag 17 september 2018 om 10:58
    Ja Hugo, dat is ook een manier om je schaamte te verbergen. Eerst was Ten Hag niet goed genoeg voor de eredivisie, nu is het Europese top, “uit de dood herrezen” moet dan minimaal de kreet worden. Maar nog steeds mogen mensen die Ten Hags kwaliteiten steeds geroemd hebben, de Hugo Borsten van deze wereld de wereldkampioenen hypocrisie noemen. Ook hier op Voetbalprimeur zie je de ene criticaster na de ander omvallen: “ja, hij kan het natuurlijk wel, dat wist ik allang”. Misschien dat dit voor een enkeling van hen zal leiden tot de bekentenis dat hij er volkomen naast zat, de meerderheid zal volhouden: “eerst de champioms leaugue winnen” zal het dan misschien klinken. Zie daar: de varianten van Voetbalprimeur.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 10:59]
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +159
    maandag 17 september 2018 om 11:15
    Die's de schaamte allang voorbij , kent maar 1 "waarheid" , zijn mening !!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39225
    maandag 17 september 2018 om 11:29
    Noem je hem nou Ten Hag?
    Je kent hem toch persoonlijk? Mag jij geen Erik zeggen dan?
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    maandag 17 september 2018 om 18:36
    Je had ook goed gezien dat Bommel top zou zijn.
    Maar is het eerlijk als je Ziyech, Tadic, Blind en daardoor een Huntelaar in vorm hebt om dan het succes aan ten Hag toe te schrijven?

    Ik bedoel, je kunt met die spelers moeilijk een andere opstelling maken toch?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23697
    dinsdag 18 september 2018 om 09:21
    Een trainer doet meer dan alleen een opstelling maken. Hij motiveert, schaaft, wijst op onvolkomenheden en fouten en traint intussen de juiste tactieken. En hebt natuurlijk het meest heerlijke materiaal om mee te werken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 14:56
    Dat is allemaal waar.
    Maar de Utrecht-selectie had veel meer opties om te spelen. Met een box-to-box speler als Sander en een man in de kleine ruimte als Ayoub.
    Ik overdrijf nu ook ten behoeve van de discussie maar, 66% vd goals heeft met Tadic/Zyech te maken bij Ajax, dus zorgt hij dat die aangespeeld worden. Van Utrecht een swingend team te maken dat vraagt veel meer van een trainer.
    Ik begreep de move niet zo, het enige wat bij Utrecht ontbrak was toen een hele goede spits, bij Ajax mankeren backs, centraal, vleugels, daar stond geen gespreid bed.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23697
    dinsdag 18 september 2018 om 15:24
    Dan komen we tot dezelfde conclusie: geld maakt wel degelijk verschil. Maar dat wisten we toch al?
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    dinsdag 18 september 2018 om 16:16
    Ja, dat wisten we al.
    En toch hoop ik elke keer dat er iemand niet zo denkt.
    Want zo blijft de bestaande ranglijst in stand.
    Vind ik leuk
    zwollie +7520
    maandag 17 september 2018 om 11:38
    Volgende week trapt hij ze weer de grond in
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:01
    Die Borst spoort echt niet met zn tita tovenaar en het spellen van CL. Waarom krijgt die kerel nog aandacht...
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    maandag 17 september 2018 om 18:34
    Negatief gelul.
    PSV kan verrassen en als ze dat niet doen, dan kunnen ze met deze spelers ons altijd nog vermaken tegen Barca, je hebt niks te verliezen tegen een vaste waarde in de CL. Als we vantevoren al bang zijn.
    Cambuur tegen PSV ging ook voor de winst en dat werd 0-0
    Vind ik leuk
    Asarkan +87
    dinsdag 18 september 2018 om 12:22
    Is Frenkie geen buitencategorie!? Mijn hemel, dat zullen ze in Amsterdam niet leuk vinden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws