Utrecht-duo mag blijven van Advocaat: 'Als ze goed luisteren, dan komen ze er wel'

    Utrecht-duo mag blijven van Advocaat: 'Als ze goed luisteren, dan komen ze er wel'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 11:05ma 17-09-2018 om 11:05

    Marinus Dijkhuizen en Ricky Kruys blijven deel uitmaken van de technische staf van FC Utrecht. Hoewel de nieuwe hoofdtrainer Dick Advocaat een eigen assistent meeneemt in de persoon van Zeljko Petrovic, blijft hij graag samenwerken met Dijkhuizen en Kruys.

    De twee waren onder de inmiddels ontslagen Jean-Paul de Jong al verantwoordelijk voor de veldtrainingen. Tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Emmen namen ze op interimbasis de honneurs waar en ook onder Advocaat blijven ze behouden voor FC Utrecht. "Dijkhuizen is zelf spits geweest en kan meepraten over de aanvallers, Petrovic is international van Joegoslavië geweest, dus hij heeft ook veel ervaring en Kruys is talentvolle jonge trainer. Als ze alle drie goed luisteren, komt het wel goed met ze", grapt Advocaat maandagochtend tijdens zijn presentatie in de Galgenwaard.

    De ex-bondscoach is in Utrecht aan de slag gegaan, omdat hij zich graag wil revancheren voor zijn mislukte avontuur bij Sparta. Advocaat volgde halverwege het seizoen de ontslagen Alex Pastoor op, maar kon degradatie niet voorkomen. "Ik ben er echt ziek van geweest dat het daar niet lukte. Nu krijg ik de kans om mijn carrière goed af te sluiten in Nederland." Toen zaakwaarnemer Rob Jansen hem benaderde, heeft Advocaat tien minuten nagedacht. "Ik vroeg eerst: is dat wel verstandig? Na goed overleg van tien minuten zei ik: ik doe het."

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Poll

    Krijgt Advocaat de boel op de rit?

    (2896 stemmen)

    Plaats een reactie

    rinirat +2926
    maandag 17 september 2018 om 11:08
    Ik mag Dicky wel,echter denk dat het met het materiaal van Utrecht heel moeilijk wordt om in het linkerrijtje mee te draaien.
    Dick zal het wel aan het voetballen krijgen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    maandag 17 september 2018 om 11:10
    Utrecht heeft zeker wel een elftal voor het linkerrijtje.
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    maandag 17 september 2018 om 11:23
    Ik hoop het echt voor jullie,meer strijd dat is nodig in de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    maandag 17 september 2018 om 11:24
    Jullie?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13977
    maandag 17 september 2018 om 11:28
    Groen-geel midden-noord in de Galgenwaard, je weet toch?
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    maandag 17 september 2018 om 11:46
    hahahaha sorry !
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    maandag 17 september 2018 om 11:55
    Rini de Rat is in de war-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    maandag 17 september 2018 om 11:58
    En goed ook maat! :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    maandag 17 september 2018 om 12:14
    Maar hij heeft het wel goed met meer strijd..........
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    maandag 17 september 2018 om 12:29
    Zowel wij als Utrecht ja, maar bij ons was het een potje echt ondermaats.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24233
    maandag 17 september 2018 om 13:29
    Ook bij ons Harry, ver onder de maat. Als ik dan op Fox die samenvatting zie denk ik: dat ziet er nog niet heel slecht uit, terwijl we speelden op het niveau 2e divisie, afschuwelijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90863
    maandag 17 september 2018 om 17:00
    Ja zeker ook, bij jullie nog wel een aantal voldoendes. Kan er bij ons geen 1 een voldoende geven.
    Vind ik leuk
    Balls +190
    maandag 17 september 2018 om 11:26
    Waarschijnlijk baseer je dit op de wedstrijd van gister? Er zit echt veel potentie in deze selectie.... ze moeten sowieso top 6 kunnen spelen, en dan bedoel ik uiteraard niet de plaatsen 1,2 en 3.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2979
    maandag 17 september 2018 om 11:41
    Je slaat echt complete onzin uit. Utrecht is al jaren een team voor de plaatsen 4-7. En dit jaar hebben ze opnieuw een heel sterk team en gaan ze met twee vingers in de neus in het linkerrijtje eindigen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    maandag 17 september 2018 om 11:42
    Ze hebben tot nu toe nog helemaal niks gepresteerd!
    Vind ik leuk
    TheMariner +3581
    maandag 17 september 2018 om 15:49
    Geen één club heeft tot nu toe iets gepresteerd. De prijzen worden pas over 8 maanden verdeeld. En het verschil tussen plek5 (AZ) en plek14 (Utrecht) is precies 3 hele punten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    maandag 17 september 2018 om 11:57
    Nou nou met 2 vingers in de neus is wel heel erg overdreven. Als er geen inzet en strijd is kunnen ze van iedereen verliezen en dat is gisteren en de wedstrijden ervoor ook gebleken.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2979
    maandag 17 september 2018 om 12:28
    Als het 11 tegen 11 was gebleven had Utrecht die wedstrijd gewoon gewonnen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    maandag 17 september 2018 om 12:31
    Dat weet je niet... dat is koffiedik kijken.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2720
    maandag 17 september 2018 om 12:13
    Aan het spelersmateriaal ligt het niet, maar aan de volledige afwezigheid van enige tactiek/lijn/automatismen in het spel.

    Zelfs tegen Emmen stond het voor geen meter.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1520
    maandag 17 september 2018 om 12:44
    Aardige kerel Dick maar typisch een trainer die zo goed als zn materiaal is ...zal nooit een team boven zich uit laten stijgen en beter laten voetballen
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    maandag 17 september 2018 om 15:01
    Dick wordt een beetje omhoog geluld heb ik het idee. Hoe ouder hij wordt des te beter hij lijkt te worden. In 4,5 half jaar tijd bij PSV is hij 1x kampioen geworden. Bij Rangers daarna in 2 jaar tijd 2x kampioen geworden maar dat was niet zo raar aangezien ze toen veel beter dan Celtic waren.
    De enige echt knappe prestatie is dat hij met Zenith de UEFA cup won. Hoewel dat toen al een erg rijke club was, was dit toch verrassend. Ook werd hij kampioen in dat jaar. Dit zijn de hoogtepunten in zijn 40 jarige trainerscarrière. Dat valt toch wel allemaal wel mee lijkt mij. Een aardige kerel, maar niet echt een toptrainer.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:16
    Nog 1 keer shinen Dicky!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:20
    Uiteindelijk komt het dit seizoen Dick in orde met Utrecht.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13977
    maandag 17 september 2018 om 11:26
    Goed om te horen dat Dijkhuizen en Kruys mogen blijven. Vaak worden zulke mannen bij het halen van een grote naam met eigen assistent, bij het oud vuil gezet.
    Nu gelukkig niet.
    (Het is dus uiteindelijk toch niet zo droevig gesteld bij Utrecht, Mariner).
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3581
    maandag 17 september 2018 om 11:42
    Jammer dat ik je hierom slechts één duimje kan geven. ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:45
    Ben niet kapot van Dijkhuizen. Uitstraling van 0,0 en bijna overal geflopt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    maandag 17 september 2018 om 11:59
    Ze hebben een langdurig contract en dat zal zeker mee hebben gespeeld om ze niet te ontslaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24233
    maandag 17 september 2018 om 13:32
    The Mariner, ik heb er een duimpje voor hem bijgedaan. Verder kan ik niet gaan;-)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    maandag 17 september 2018 om 11:26
    Wie is Ad patat dan? Wat een downie is dat joh.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7547
    maandag 17 september 2018 om 11:45
    Met alle respect voor de carrière van Dick Advocaat, maar het is te gênant voor woorden dat je het van een bijna 71 jarige trainer/coach moet hebben in NL. Waar zijn de kroonprinsen onder de trainers gebleven??
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    maandag 17 september 2018 om 12:16
    3 bij de top clubs, 1 in het buitenland en 2 werkloos maar onbetaalbaar voor Utrecht
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    maandag 17 september 2018 om 12:23
    want als je oud ben ken je er niets meer van of zo?
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1917
    maandag 17 september 2018 om 11:55
    Ik twijfel. Utrecht is momenteel ook geen makkelijke club. Een "eigenaar" die zich bemoeit met de aanstelling van een trainer (De Jong) en hem een paar maanden verder weer keihard laat vallen. Snap niet dat de pers dit niet oppakt. Vorig jaar toen er bij Vitesse sprake was van mogelijke russische bemoeienis stond de hele voetbalwereld klaar met het beschuldigende vingertje. Maar dit is blijkbaar normaal.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4013
    maandag 17 september 2018 om 11:56
    Totdat Dicky ergens anders weer een euro meer kan verdienen?
    Vind ik leuk
    TheMariner +3581
    maandag 17 september 2018 om 15:41
    Zelf bedacht of papagaai je VI na?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:15
    Our Dick is the greatest Dick in the world!
    Vind ik leuk
    TonS +34
    maandag 17 september 2018 om 12:18
    Laat Dick er hopelijk wat van maken, Utrecht hoort echt in de subtop thuis
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:24
    "Als ze alle drie goed luisteren, komt het wel goed met ze"

    Heerlijk toch die man

    Ik weet nog dat ik een gruwelijke hekel aan hem had ten tijde van zijn bondscoachschap (o.a. tijdens de beruchte wissel van Robben), en zijn PSV periode

    Maar dat is helemaal verdwenen nu, wellicht omdat ik ook een paar jaartjes ouder ben geworden en milder

    Ik gun Dicky nog een mooi jaartje en verheug me nu al op een aantal mooie persconferenties
    Vind ik leuk
    satesaus +976
    maandag 17 september 2018 om 12:40
    Waarop is het gebaseerd dat Dickie een toptrainer is? Heeft alleen prestaties neer gezet met veel meer geld dan zijn opponenten. Of voort geborduurd op voorgangerd. Het enige wat ik me kan bedenken is Uefa Cup met Zenit.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24233
    maandag 17 september 2018 om 13:39
    Je zult jezelf terugvinden in een zak patat. De kennis omtrent zijn prestaties ontbreekt je ten ene male, Misschien dat je ons iets kunt vertellen van je dorpscluppie in de zoveelste amateurklasse?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:40]
    Vind ik leuk
    satesaus +976
    maandag 17 september 2018 om 19:40
    Kom maar met feiten. O ja, hij heeft met Sparta nacompetitie gehaald. Wie weet redt hij dat dit jaar weer, hahaha.
    Jullie moeten je je ogen uit de kop schamen! Zo met clubhelden om gaan, schandalig! Loop maar lekker achter de meute aan, je denkt nog wel terug aan deze uitspraak van mij. Enne, veel plezier met irritante petro, haha.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5517
    maandag 17 september 2018 om 12:57
    Natuurlijk gaan we door met assistenten Duikhuizen en Kruys. Utrecht is zo loyaal geweest ze contracten van 3 en 5 jaar te geven. En naast de ontslagvergoeding is Frans gecharmeerd van ze, dus die blijven.
    Ik kan alleen maar hopen dat de assistenten er een hoop bijleren onder Dick.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws