Weerzien in de Arena: Dit is het sterkste Ajax dat ik me kan herinneren

    Weerzien in de Arena: "Dit is het sterkste Ajax dat ik me kan herinneren"

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 11:50ma 17-09-2018 om 11:50

    Voor FC Groningen-verdediger Deyovaisio Zeefuik zat de uitwedstrijd tegen Ajax er nog lang niet op na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Dennis Higler. De twintigjarige Amsterdammer moest nog op jacht naar het shirt van voormalig ploeggenoot Klaas-Jan Huntelaar.

    Terwijl de routinier zijn interviews afwerkte na de 3-0 overwinning, bleef Zeefuik aandringen. Uiteindelijk slaagde hij erin om het rood-witte shirt te bemachtigen. "Het is voor Mike te Wierik", liet de bij Ajax opgeleide verdediger weten aan De Telegraaf. "Mikes vader is een grote fan van Klaas", verklaart Zeefuik zijn opmerkelijke actie.

    De verdediger werd halverwege het vorige seizoen door Ajax aan FC Groningen verhuurd, stapte in de zomer definitief over en keerde zaterdagavond voor het eerst weer terug in de Johan Cruijff Arena. Zeefuik was onder de indruk van zijn ex-werkgever. "Dit is het sterkste Ajax dat ik me kan herinneren. We speelden defensiever dan normaal, maar hadden het alsnog heel moeilijk." De thuisploeg werd wel in het zadel geholpen door een strafschop, die volgens Zeefuik gemakkelijk gegeven werd. "Maar kennelijk speelt het in de Arena dan toch mee dat hij acht minuten daarvoor al een doelpunt heeft afgekeurd."

    Plaats een reactie

    Casuals88 +2438
    maandag 17 september 2018 om 11:53
    En dit is ook het zwakste Groningen dat ik me kan herinneren !
    Vind ik leuk
    Fok58 +165
    maandag 17 september 2018 om 11:57
    Tot hoe ver kun jij je het herinneren? Ze zijn eerder gedegradeerd. Weet je dat nog.
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2438
    maandag 17 september 2018 om 13:48
    Wie zegt dat ze dit seizoen niet degraderen ? Voorlopig staan ze gewoon laatste !
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:56
    Als ze zo blijven voetballen wordt het een feit. Ik hoop zelf van niet. Straks krijgen we nog een club met kunstgras in de ED. En groningen hoort gewoon in de ED, net als twente en Roda
    Vind ik leuk
    grunnfan +329
    maandag 17 september 2018 om 13:17
    Helaas ben ik het met je eens.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 17 september 2018 om 18:30
    Penalty was wel een lachertje.
    Maar toch nog 2 leuke kansen waar ze te weinig mee deden.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1780
    maandag 17 september 2018 om 11:55
    Het ajax uit de jaren 70 was vele malen sterker.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:56
    Waar staat dan dat dat niet zo is 🤔
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    maandag 17 september 2018 om 12:51
    Je vergeet de Ajax lichting 1995, toen ook de Europa Cup 1 (Champions League) werd gewonnen, dat was ook sterker.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:59
    Ik niet maar Vinnie 😉
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    maandag 17 september 2018 om 13:26
    weet ik, maar anders staat mijn reactie een paar pagina's lager en begrijpt niemand waar het over gaat.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:03
    👍
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:06
    Hij is 20 jaar, wordt lastig voor hem om dat te herinneren.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    maandag 17 september 2018 om 13:25
    Vinnie zal wel wat ouder zijn. De opmerking was aan hem gericht.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:57
    Ah, excuus
    Vind ik leuk
    Dutchies +615
    maandag 17 september 2018 om 11:57
    Hij is 20... Dus logisch, die generatie herinnert hij zich niet :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:58
    Dat is voor 75 procent van de mensen hier ver voor hun tijd denk ik zo..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13308
    maandag 17 september 2018 om 12:01
    We zijn niet allemaal bejaard.. ;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29266
    maandag 17 september 2018 om 13:25
    Nee, maar als Zeefuik dit soort dingen gaat zeggen, dan voel ik me toch wel oud. En dan besef ik me toch wel dat de jonge generatie echt zoveel mooie geschiedenis gewoon totaal niet kent. Die denken dat Youtube en Instagram altijd al net zo belangrijk waren als ademhalen haha.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13308
    maandag 17 september 2018 om 13:55
    Ja ik ook wel hoor, was ook maar een grapje..
    De jaren '70 heb ik niet meegemaakt, maar in de jaren '90 domineerden we gewoon het wereld voetbal.. Dat gaat nu niet meer lukken, al denk ik dat we best wat goede resultaten gaan boeken..
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:15
    Het is ook nog voor mijn tijd hoor ;)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:01
    Amen ! Ja, Ajax uit de Gouden Jaren was vele malen sterker dan de huidige generatie maar dat was het Ajax van onder L. van Gaal ook.
    Vind ik leuk
    Emnu +5411
    maandag 17 september 2018 om 12:06
    Oh, het Ajax onder Cruijff (met oa Van Basten, Rijkaard, Vanenburg en Olsen) was dat ook.
    Misschien nog beter dan t Ajax onder Van Gaal.
    Iig beter dan t Ajax waar vG de UEFA cup mee won, al was dan wel weer t mooiste voetbal, mooier dan in ‘95.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:56
    Stond het Ajax van Van Gaal (1995) maar nu weer tegenover Bayern .....
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    maandag 17 september 2018 om 12:23
    Ik heb zo'n vermoeden dat Zeefuik toen nog niet geboren was.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:57
    Het was leuker geweest als te Wierik het shirt van Tagliafico vroeg
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 17 september 2018 om 12:00
    WZAWZDB! Veruit beste selectie
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13308
    maandag 17 september 2018 om 12:03
    Denk dat PSV nog een taaie sessie gaat worden, die hebben een sterk collectief.. Met voorin een paar gevaarlijke spelers..
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    maandag 17 september 2018 om 12:03
    Waarop gebaseerd?,Cheat codes?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    maandag 17 september 2018 om 12:10
    Gebaseerd op zijn WZAWZDB
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    maandag 17 september 2018 om 12:35
    Zoon reactie, zet bij de restvan Nederland aan tot haat richting Ajax,arrogantie tot de max niks onderbouwd.

    Oké doei!
    Vind ik leuk
    Jozef +40095
    maandag 17 september 2018 om 13:07
    Leest die rest van Nederland geen PSV berichten dan?

    Die klinken net hetzelfde hoor.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    maandag 17 september 2018 om 14:35
    Jozef,
    Die klinken niet het zelfde, beetje hypocriet antwoord.
    Vind ik leuk
    Jozef +40095
    maandag 17 september 2018 om 18:57
    Hypocriet?

    Als je het woord goed wil gebruiken:
    Zoek het woord eens op joh.

    Ik lees gewoon wat ik lees hier hoor. Van PSV 'herbstmeister' tot 'psv in maart al kampioen' en alle doorgezaagde verwijzingen naar een potje in april tot 25% van de supporters die denken dat PSV morgenavond wel even van Barça wint.

    Ik vind het juist hypocriet om Ajacieden exclusief ervan te beschuldigen arrogant te zijn, terwijl bijvoorbeeld PSV-ers exact hetzelfde gedrag vertonen onder het mom 'Brabants zelfvertrouwen'....

    Ik heb daar trouwens geen enkele moeite mee. Je mag je eigen cluppie de beste vinden. Dat is juist recht voor zijn raap en in de verste verte niet hypocriet.

    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    maandag 17 september 2018 om 14:13
    Hee rustig..........het is zijn WZAWZDB en niet de mijne.
    Ik zeg; "Goa stoan ai veur Twente bin.............".
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:11
    WHaha die shit codes ,straks in eindhoven weer een pak slaag net als vorig jaar!.

    Wij Zijn Ajax WijZijnDeBielen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:19
    hahahaha , shit codes in een zware rand debiel , die nooit inhoudelijk reageerd en alleen maar hier zit om te provoceren
    hij geeft een reactie puur uit provocatie , maar reageerd dan niet als mensen provocerend op hem reageren
    veel zieliger kan een mens niet zijn
    maar de meeste andere Ajacieden zijn toch wel gewoon normaal hier ???
    ja ze reageren met een Ajaxbril op , maar dat doe ik ook met een PSV bril
    Vind ik leuk
    Jozef +40095
    maandag 17 september 2018 om 19:04
    En zo is het. Moet kunnen zonder schelden en met wederzijds respect...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    maandag 17 september 2018 om 12:24
    Wanneer gaat Feyenoord eigenlijk weer eens winnen in Amsterdam?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    maandag 17 september 2018 om 12:26
    Hoe triest kun je zijn. Je bent tot de conclusie gekomen dat je eigen clubje geen enkele kans heeft dit jaar ook al had je daarvoor nog zon grote bek. En nu ga je als Feyenoord-supporter roepen dat Ajax eraan gaat tegen PSV. Kansloos😂
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    rexxo +2652
    maandag 17 september 2018 om 17:37
    Het is idd zwaar kansloos om zo een reactie geven.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    maandag 17 september 2018 om 13:37
    Zo’n groot pak slaag als Feyenoord ooit heeft gehad 10-0 tegen Psv zal Ajax nooit krijgen
    Vind ik leuk
    Jozef +40095
    maandag 17 september 2018 om 19:02
    Waarom tot twee keer toe schelden?

    Kleren maken de man, woorden zeggen iets over de mens...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:03
    Dan is het toch frustrerend voor de Ajax supporters dat er in het Zuiden een ploegje speelt dat nog beter is als het beste Ajax ooit ;)
    Vind ik leuk
    zwollie +8449
    maandag 17 september 2018 om 12:12
    Altijd grapjes maken.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:04
    Gelukkig neemt niemand jou serieus ;)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    maandag 17 september 2018 om 13:41
    Lekker makkelijk als je van clubs uit het rechterrijtje kan winnen en soms pas in de laatste minuut !
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:45
    Als in zuiden bedoel je barcelona ofzo? Milan?
    Vind ik leuk
    Gudoeman +311
    maandag 17 september 2018 om 12:04
    Sterkste ??? Dan zullen ze tegen PSV zeker verliezen....
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    maandag 17 september 2018 om 13:39
    Psv speelt thuis dus zou zomaar kunnen dat Ajax verliest is wel vaker en andersom ook als Psv in de Arena speelt.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:41
    leuke vraag met een reden en top dat Huntelaar hem dan ook geeft, denk zomaar dat we huntelaar binnenkort ook nog is in het nederlands elftal gaan zien, want een echte spits missen we toch nog in een al goed presterend nederlands elftal
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:03
    Vond het Ajax met eriksen siem de jong emanuelson vertonghen alderweireld blind van der wiel ook heel sterk hoor suarez verkocht in de winterstop aan Liverpool
    Vind ik leuk
    rexxo +2652
    maandag 17 september 2018 om 17:01
    Er was een tijd dat FCG (thuis heel)erg sterk was, een goede subtopper met regelmatig Europees voetbal.De hel van het Noorden lijkt tegenwoordig meer een uitje naar de Efteling. Het huidige elftal is niet al te best, best wel jammer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:35]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:25
    Helaas moet ik je gelijk geven, die goeie ouwe tijd is momenteel ver te zoeken. jammer genoeg. :(
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:24
    Wat ik kan herinneren is Ajax in de jaren 70 de beste.
    Daar mag dit Ajax nog geen eens in de schaduw staan.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:59
    Zeefuik is echt jong. Vroeger wonnen we van iedereen... real Madrid uit, 2x ac milan, 5-2 tegen Bayern Műnchen .........
    Zo ver zijn we nog lang niet maar... we zijn op dr goede weg
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws