Rosario: 'Ik dacht als kleine jongen al: op een dag hoop ik tegen ze te spelen'

    Rosario: 'Ik dacht als kleine jongen al: op een dag hoop ik tegen ze te spelen'

    maandag 17 september 2018 om 13:27

    PSV-middenvelder Pablo Rosario kijkt uit naar zijn Champions League-debuut. De Eindhovenaren mogen dinsdagavond direct aan de bak: niemand minder dan FC Barcelona is de eerste tegenstander in de poulefase.

    Bennett van Fessem
    DEN HAAG

    Voor de 21-jarige Rosario is het een droom die uitkomt. "Natuurlijk lopen daar spelers waar ik tegenop kijk. Als kleine jongen met een PlayStation dacht ik al: op een dag hoop ik tegen ze te mogen spelen", liet de controleur na de 0-7 winst op ADO Den Haag weten aan VoetbalPrimeur. "Maar daar moeten we niet naar kijken. We gaan wel naar Barcelona voor een resultaat."

    Hoewel PSV de underdog is, gelooft Rosario in zijn ploeg. "We moeten gewoon laten zien wat we waard zijn als team. Dat is de taak die we met zijn allen hebben." Of PSV de aanval gaat zoeken in Camp Nou of juist terug wil plooien, kon Rosario zaterdagavond nog niet zeggen. "Het plan wordt gemaakt en wij gaan nog wel te horen krijgen hoe we het gaan doen."

    Lees ook: Rosario trots op uitblinkende PSV-concurrent: "Ik ben er heel blij mee"

    Plaats een reactie

    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 13:32
    hopen op een goed resultaat!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:36
    Inderdaad! Ben benieuwd of PSV zich een beetje staande kan houden tegen Barcelona. De hoop is dat ze niet vroeg op achterstand moeten komen. Anders vrees ik voor een makkelijke avond voor de thuis ploeg.
    Vind ik leuk
    Dutchies +546
    maandag 17 september 2018 om 13:45
    En hopen dat de spelers van PSV een beetje gefocust kunnen blijven. Veel van hen hebben nog nooit in zo'n stadion gespeeld. Las net wel dat Barca bang is voor een halve opkomst vanwege het tijdstip. Wellicht scheelt dat iets.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2263
    maandag 17 september 2018 om 14:11
    Dat is reden waarom van Bommel hamert op het "Onverstoorbaar" zijn. Heeft alles te maken met focus. In dit soort wedstrijden gaat het om genieten en niet te veel onder de indruk raken van de grote spelers én ambiance in het stadion.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1798
    maandag 17 september 2018 om 14:14
    Lijkt mij niet. Het publiek bij Barcelona is nou niet echt de motor achter het elftal. PSV krijgt hoe dan ook voetballes.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:50
    Je doet je naam wel eer aan ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 13:45
    dat is ook wel een beetje mij angst. heb onze verdediging niet zo hoog zitten..
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:48
    Verdediging is inderdaad het zwakste punt, maar dit zal in de Eredivisie nooit afgestraft worden. Misschien tegen Ajax maar dan houdt het wel op.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11066
    maandag 17 september 2018 om 13:55
    Voor Rosario komt een jongensdroom uit, spelen in Camp Nou tegen de beste voetballers ter wereld.
    Nu zonder dollen, ik zie PSV niet stunten, alhoewel ik dat wel hoop!
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 14:00
    ik dus ook niet, daarom hoop ik dat de schade beperkt blijft!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:01
    Zeker met het oog op zondag idd
    Vind ik leuk
    Always PSV +11066
    maandag 17 september 2018 om 14:11
    Idd, wel reëel blijven.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:48
    In '88, ik was erbij, zag ik ze ook niet stunten tegen het grote Real, Real was toen de grootste, maar het gebeurde toch. Sanchez verloor het van zijn overmoed en arrogantie...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:57
    We moeten gewoon zo lang mogelijk in de wedstrijd blijven maat! Dan hopen op een countertje waarbij piqué struikelt over zijn tong omdat hij Lozano niet bij kan houden ;)
    Vind ik leuk
    Always PSV +11066
    maandag 17 september 2018 om 15:42
    Let's hope!
    Vind ik leuk
    Niels92 +24356
    maandag 17 september 2018 om 13:37
    1-1 gaat het worden :) Gelijkspel is gewoon een prima resultaat!
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 13:44
    Daar teken ik voor! overigens zie ik ajax wel dik met 3-0 winnen. worden mooie dagen zo om naar het weekend toe te werken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164940
    maandag 17 september 2018 om 14:01
    Niels nu ff wat anders : er kopen er hier een paar soms te zeiken dat ik nooit geen klote uitvier maar volgens mij die jij ook drie keer niks of wel?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24356
    maandag 17 september 2018 om 14:22
    De komende tijd doe ik niet veel meer dan thuis hangen, met de kleine mannetjes spelen en af en toe mee boodschappen doen :)

    Reden: Ik kan niet werken, ik loop met krukken, heb 4 ijzeren plaatjes in mijn voet en scheenbeen gekregen, en dat kan nog wel tot januari duren voor ik weer aan het werk kan gaan!
    Vind ik leuk
    Niels92 +24356
    maandag 17 september 2018 om 14:23
    Maar maak je niet druk over mij, ik krijg gewoon netjes mijn salaris gestort en kom geen euro te kort :)
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6906
    maandag 17 september 2018 om 13:47
    Hopen zeker!

    Maar 'we' moeten de realiteit niet uit het oog verliezen.
    Enthousiasme mag, maar ik denk dat PSV (helaas!) geen punt gaat halen.

    Ik hoop dat we goed voor de dag komen, lekker strijden!
    Vind ik leuk
    misterTP +349
    maandag 17 september 2018 om 14:02
    Precies gewoon lekker ballen, Barcelona heeft natuurlijk veel meer kwaliteit, maar de topjaren voor Barca lijken toch achter de rug. Messi, Busquets, Suarez en Pique raken op leeftijd en Xavi en Iniesta zijn natuurlijk al gestopt. Als PSV er scherp bovenop zit en geen domme fouten kunnen ze wellicht leuk mee gaan voetballen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:37
    Gewoon lekker je eigen spel spelen en zien waar t schip strand.Je hebt als NLse club weinig te verliezen in Camp Nou.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    maandag 17 september 2018 om 14:06
    Nee joh. Achterover leunen en gokken op de counter met Lozano en Bergwijn. Of bedoelde je dat met het eigen spel spelen?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:18
    Barca dwingt je natuurlijk tot counteren.De vraag is of je dan de Jong moet opstellen.Maar met de Jong kan je wel de lange bal spelen en dan snelle jongens erom heen.Lastige keuzes.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    maandag 17 september 2018 om 14:22
    Ik denk dat De Jong al zijn duels zal verliezen tegen Pique en Umtiti. Ik zou met Perreiro als valse 9 spelen en Lozano en Bergwijn voorin. Gutierrez, Hendrikx en Rosario op het middenveld. Verdediging gewoon hetzelfde. En dan bidden dat Messi niet zoveel zin heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:30
    T nadeel is dan wel dat je je basis om moet gaan gooien.De patronen zijn er nu juist ingeslepen met de Jong in de spits.En hij blijft altijd gevaarlijk bij dode spelmomenten.Je kan ook nog Malen in de Basis zetten.3 sneltreinen voorin.
    Vind ik leuk
    3Bier +8631
    maandag 17 september 2018 om 14:36
    Ja Malen is ook nog een optie. Ik ben geen fan van De Jong. Hij doet het leuk in NL maar dit is dan ook de enige competitie in Europa waar de verdedigers kleiner zijn dan de spitsen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:39
    Dat dan weer wel, maar je kan beter in deze wedstrijd zien of de Jong geschikt is voor Europees voetbal op hoog niveau dan tegen een Inter.In Barcelona heb je toch weinig te verliezen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:37
    Ik geloof in een gelijkspel(1-1), wat door PSV als winst kan worden gezien!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    Miatz +62
    maandag 17 september 2018 om 13:59
    Deze jongen heeft een goede mentaliteit en zet zich altijd 100% in op het veld. Ook hoe hij met de versterking (lees: Guti) omgegaan is, naar buiten toe, is bewonderenswaardig. Concurrentie is belangrijk bij een topclub om het algehele niveau om hoog te krijgen.

    Hopelijk heeft dit alles deze dinsdag een mooi resultaat tot gevolg.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:10
    Het wordt of een walkover, wat ik niet hoop, of een verrassende 1-1

    Het is jammer dat PSV in de eerste wedstrijd al Barca treft, en Ajax in de tweede wedstrijd Bayern

    Als je die ploegen als laatste wedstrijden treft kunnen ze nog weleens een B-elftal opstellen als ze al lang en breed geplaatst zijn

    Maar Barca zal ook niet met het mes tussen de tanden beginnen morgen, dus daar valt ook voordeel uit te halen

    Als je een wedstrijd slap begint dan is dat moeilijk om te draaien

    Dus PSV moet er vol in knallen morgen, laat ze maar schrikken!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:36
    Het kan voor PSV zelfs gunstig zijn om te beginnen met verlies.
    Dan heb je kans dat Barca na 4 wedstrijden al zeker is en dus de 5de wedstrijd, uit in Eindhoven met een B team komt.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +195
    maandag 17 september 2018 om 14:48
    2-3 Psv
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:14
    Daar teken ik voor:-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rosario: 'Ik dacht als kleine jongen al: op een dag hoop ik tegen ze te spelen'