Utrecht wint besloten oefenduel van AZ: Vejinovic maakt rentree bij Alkmaarders

    Utrecht wint besloten oefenduel van AZ: Vejinovic maakt rentree bij Alkmaarders

    maandag 17 september 2018 om 16:54

    In een besloten oefenduel tegen FC Utrecht heeft AZ-middenvelder Marko Vejinovic zijn rentree gemaakt. Op het trainingscomplex van de Alkmaarders speelde Vejinovic één helft.

    De wedstrijd werd met 2-3 gewonnen door FC Utrecht, waar maandag Dick Advocaat begon aan zijn klus als hoofdtrainer. De Domstedelingen, die zondag de competitiewedstrijd tegen FC Emmen nog met 1-2 verloren, kwamen in Alkmaar al vroeg aan de leiding via Cyriel Dessers. Diezelfde Dessers tekende later ook voor 0-2.

    Nog voor rust deed AZ iets terug. Op aangeven van Dorin Rotariu volleerde Mats Seuntjes de aansluitingstreffer tegen de touwen. Na een helft spelen was het voor Vejinovic genoeg geweest. Twintig minuten voor tijd kwam AZ, waar doelman Piet Velthuizen zijn officiëuze debuut maakte, op gelijke hoogte via Ferdy Druijf. In de slotminuut hielp Nick Venema de bezoekers alsnog aan een overwinning.

    Plaats een reactie

    maandag 17 september 2018 om 16:59
    Wordt druk op het middenveld met Marko erbij...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:01
    Als ze een goede spelverdeler hebben is er niks aan het handje.









    Helaas hebben ze die niet.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:18
    Wij hebben er zat man, Maher, Seuntjes, Koopmeiners! Marko.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:24
    Komen allemaal net een niveautje te kort voor de top en Maher zelfs flink wat niveautjes.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:23
    Koopmeiners geen top?Ben jij wel goed man?Die stond er meteen z'n 1e duel en scoorde ook meteen.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +717
    maandag 17 september 2018 om 21:08
    Uistekend voor AZ dan toch lijkt me? Soms heeft AZ een uitschieter zoals Elm en Wernbloom, maar ik vind de huidige middenvelders zeker van het niveau AZ en zie bijvoorbeeld koopmeiners echt nog wel stappen maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 00:17
    Teun is een rauwdouwer! Betere versie van Hendrix!
    Vind ik leuk
    Enden +4052
    maandag 17 september 2018 om 17:50
    Koopmeiners zie ik toch het liefst spelen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 17 september 2018 om 17:01
    Hand van Dicky is zichtbaar. ;-)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21706
    maandag 17 september 2018 om 17:09
    Het lek is boven🤗
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 17 september 2018 om 17:27
    Wat dan, had ie hands gemaakt... Ff var kijken
    Vind ik leuk
    Potjan3 +739
    maandag 17 september 2018 om 17:27
    Handje
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:58
    Die grijpt naar een bitterbal
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4831
    maandag 17 september 2018 om 17:03
    Ajax is er mee begonnen en steeds meer clubs nemen het over door meer gesloten oefenpotjes te gaan spelen. Uitslagen zijn totaal niet belangrijk maar je kan als coach verschillende spelsystemen uitproberen en dat doe je het beste met een externe tegenstander.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 17:05
    Ajax is ermee begonnen....?

    Wat waren dan hun eerste drie gesloten oefenpotjes?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4831
    maandag 17 september 2018 om 17:22
    Konyaspor,Paok Saloniki en Hull City
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:24]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 17:25
    Je bedoelt van juli dit jaar??

    Ja, dat Ajax is me toch een partij revolutionair....

    Andere clubs hadden natuurlijk nog nooit besloten oefenduels gespeeld....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 17 september 2018 om 18:00
    Ja inderdaad, dat doen wij ook al jaar en dag.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:11
    Dit oefenduel is puur en alleen georganiseerd om spelers als Vejinovic wedstrijdritme op te laten doen, en zoals hierboven vermeld, Ajax was hierin zeker niet revolutionair en het is niet zo dat iedereen altijd Ajax maar nadoet en dat is maar goed ook.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2978
    maandag 17 september 2018 om 17:09
    Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat de 'Jong' teams geen spelers meer mogen opstellen ouder dan X. Daarom is dit lekker voor zowel AZ als Utrecht om spelers die bij de A selectie buiten de boot vallen - of revalideren - te laten spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:20
    Precies dat hoewel Utrecht ook vorig jaar niet met oudere spelers speelde. Door de bredere selectie willen ze de reserves ook wedstrijdritme laten opdoen. Eerder ook tegen Ajax en ik meen H’veen.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    maandag 17 september 2018 om 17:11
    Ajax is helemaal nergens mee als eerste begonnen
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 17 september 2018 om 17:26
    Met arrogant-zijn, wellicht?
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    maandag 17 september 2018 om 17:28
    Touche
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4831
    maandag 17 september 2018 om 18:04
    Touche, word slap gelul nu ook al beloond?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:21
    Touche.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13583
    maandag 17 september 2018 om 17:13
    Dick heeft de zweep erover gegeven.
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 17 september 2018 om 17:16
    Kenzo goudmijn toppertje voor de toekomst
    Vind ik leuk
    Broekie +466
    maandag 17 september 2018 om 17:18
    Mooi naam voor een topper. Toch zoon van ...!?
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 17 september 2018 om 17:26
    Ja klopt, bewegelijk middenveldertje piepjong...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:17
    Opmerkelijk dat hij meteen op de eerste dag als trainer een oefenwedstrijd speelt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 17 september 2018 om 17:29
    Denk dat het al was gepland voordat hij kwam, maar ook is het wel de beste manier om te kijken welke spelers je hebt in een wedstrijd situatie ipv training.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23701
    maandag 17 september 2018 om 17:55
    Dit is door beide ploegen afgelopen zomer al ingepland.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:22
    AZ wilde dat voor Maher en Marko he!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31583
    maandag 17 september 2018 om 17:19
    Leuk voor die jongen. Hopelijk blijft hij heel.
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    maandag 17 september 2018 om 17:26
    Sportief
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:22
    Ja heler dan Boadu...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:23
    Laten we hopen dat iedereen weer zijn uiterste best gaat doen. Als Jensen niet snel beter gaat keepen moeten we misschien Paes maar een kans gaan geven.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:14
    Want die goals van Emmen waren houdbaar?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13583
    maandag 17 september 2018 om 21:39
    Jazeker zeker de tweede van Emmen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:22
    Tuurlijk. Heb je zelf ooit op goal gestaan? Die balzat er perfect in.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13583
    dinsdag 18 september 2018 om 06:39
    Ver van buiten de zestien, had hij gewoon moeten hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:59
    Ja, 20 meter. Kijk de komende weken hoeveel ballen van een grotere afstand er in gaan. Allemaal blunders ?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13583
    dinsdag 18 september 2018 om 16:46
    Dat bedoel ik blunder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:17
    Denk dat je de eerste bedoeld Utca030. De tweede zat stijf in de kruis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:17
    De eerste goal van Emmen moet een keeper van FC Utrecht gewoon pakken. Bal valt niet in het zijnet, is niet bijzonder hard en word van 18 a 20 meter geschoten. Jensen pakt sinds vorig jaar december geen bal meer en heeft een groot aandeel gehad in de verloren play offs finale tegen Vitesse. 2 van de goals waren zeker houdbaar in de uitwedstrijd.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13583
    dinsdag 18 september 2018 om 16:49
    Vind Jensen echt niks, moet je eens kijken met een corner. Komt er zelden uit, blijft altijd oo de lijn staan. Maarten Paes moet er maar in komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    Utca030 +13583
    maandag 17 september 2018 om 21:38
    Helemaal mee eens, vind Jensen echt een zwakke keeper.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:13
    Dessers heeft weer hoop op speeltijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:18
    Misschien moeten we de competitie wedstrijden ook besloten gaan spelen hahaha! Ik ben oprecht benieuwd hoe Dick Advocaat het gaat doen bij ons!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws