'Gemeente Enschede schrijft aan KNVB en zet FC Twente met rug tegen de muur'

    'Gemeente Enschede schrijft aan KNVB en zet FC Twente met rug tegen de muur'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 18:13ma 17-09-2018 om 18:13

    FC Twente moet voor 1 maart 2019 een goedgekeurd plan voor schuldsanering presenteren. Dat heeft de gemeente Enschede aan de KNVB laten weten. Als dat plan er niet is, kan de gemeente de opschorting van rente en aflossing intrekken.

    Dat schrijft TC/Tubantia maandag. Twente hoefde twee jaar lang geen rente en aflossing te betalen over een lening van de gemeente Enschede van zeventien miljoen, de risicopremie van staatssteun voor nul miljoen euro en de garantstelling van 8,4 miljoen. Dat bedrag was nodig om de club overeind te houden.

    Mocht het plan dat Twente moet presenteren niet goed zijn, dan heeft de gemeente het recht om de opschorting van rente en aflossing in te trekken. Dat betekent dat Twente alsnog een dikke rekening gepresenteerd krijgt. 

    De gemeente eist dat de degradant de schuld van ongeveer veertig miljoen euro het komende half jaar verder naar beneden brengt. Daardoor staat Twente met de rug tegen de muur, want het wordt voor de club op die manier bijna onmogelijk om tot een gezonde exploitatie te komen, schrijft Tubantia.

    Naast de gemeente Enschede zijn ook de ING Bank en oud-commissarissen Joop Munsterman, Aldo van der Laan, Hein Trebbe en Henny Ten Hag schuldeisers. Als een van die partijen niet bereid is om een deel van die veertig miljoen euro kwijt te schelden of om te zetten in aandelen, dan komt het crediteurenakkoord er niet en heeft de gemeente het recht om de opgeschorte betaling van 1,7 miljoen alsnog in rekening te brengen bij Twente.

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +22062
    maandag 17 september 2018 om 18:16
    Zo zeg.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 17 september 2018 om 18:23
    Staat daar nou echt schuld van 40 miljoen??
    Vind ik leuk
    Tim +4809
    maandag 17 september 2018 om 18:28
    Nee, ONGEVEER 40 miljoen euro.. het kan een onsje meer zijn.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 17 september 2018 om 19:04
    Clubs als RBC, Haarlem en Wageningen gingen voor slechts 1 miljoen - of nog minder - op de fles...
    Vind ik leuk
    Sargon +1483
    maandag 17 september 2018 om 19:09
    Hoezo met de rug tegen de muur? Dankzij de gemeente bestaat die club nog. Toch niet zo gek dat de gemeente die centen ooit een keer terug wil zien?

    Waarschijnlijk gaan alle Twente supporters zich weer als Calimero gedragen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:51
    Zegt Twente dan dat ze met de rug tegen de muur gezet worden? Ik dacht het niet. Dat heeft VP er zelf aan toegevoegd. Staat ook niet in de hier geciteerde Tubantia.
    Vind ik leuk
    Sargon +1483
    maandag 17 september 2018 om 20:30
    Tot nu toe plaatst alles en iedereen bij Twente zich in de slachtofferrol, terwijl de club alle ellende zelf heeft veroorzaakt, vandaar.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:31
    Geef daar eens een bewijs van? Een linkje waar dat uit blijkt bijvoorbeeld?
    Je verzint het ter plekke.
    Vind ik leuk
    Sargon +1483
    maandag 17 september 2018 om 20:50
    Je hebt gelijk. De reacties van Twente supporters op dit forum geven allemaal blijk van zelfkritiek en zijn nooit negatief over de KNVB, andere clubs en de (te lichte?)strafmaatregelen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:11
    Ik praat niet voor anderen. Maar zeg maar waar ik ongelijk heb.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 17 september 2018 om 22:02
    Je hebt ongelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:20
    Waar? Ook hier goed lezen he
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:09
    Wat wil je daar mee zeggen?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 17 september 2018 om 19:14
    Dat het er erg slecht begint uit te zien...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:21
    Nee hoor. Dit was in juli al bekend toen ze tot een overeenkomst kwamen met de gemeente.
    Vind ik leuk
    HanV +4629
    maandag 17 september 2018 om 19:38
    Zeker, op 26 juli maakte dezelfde journalist in dezelfde krant in wezen hetzelfde artikel na het akkoord.
    "ENSCHEDE - De gemeente Enschede wil dat FC Twente een schuldsaneringsplan maakt, waarbij alle schuldeisers bedragen moeten kwijtschelden om de club levensvatbaar te maken. Volgens journalist Gerben Kuitert is het nog geen uitgemaakte zaak dat dit ook lukt."
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 19:53
    Merkwaardige reactie dan dat het bestuur verontwaardigd reageert. Ze wisten het al.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:12
    Waar zie jij dan staan dat het bestuur verontwaardigd reageert??
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 22:47
    Dat lees ik tussen de regels door.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:18
    Raar, ik zie geen enkele reactie van Twente.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 23:50
    Inderdaad heel raar
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:15
    Nee iedereen vult wat in.... leest tussen de regels in... beschuldigd Twente supporters van van alles... maar het blijft een dreigement en geblaf... maar het zegt nog niets. Eerst afwachten hoe Twente reageert en kijken of ze een plan kunnen presenteren.. dan pas kunnen we oordelen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:23
    Twente gaat hier denk ik nu niet op reageren hoor. Dit is al 2 maanden bekend.
    Dank voor je sympathiekr reactie!
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    maandag 17 september 2018 om 19:53
    In eerste instantie dacht ik ook even, daar gaan we weer. Echter slaat de timing van dit artikel inderdaad nergens op.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:22
    Dan ziet het er als nog slecht uit,maar dan een paar maanden langer slecht uit.
    Vind ik leuk
    geezy +27
    maandag 17 september 2018 om 20:29
    Je doet me een beetje denken aan Al Sahhaf, de voormalig minister van informatie van Irak: "I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad."
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:30
    Waarom? Wat ontken ik dan?
    Vind ik leuk
    geezy +27
    maandag 17 september 2018 om 21:20
    Niets hoor, behalve dat je misschien in een parallel universum leeft waar FC Twente op volledig eigen kracht de broek kan ophouden zonder voortdurende steun en afhankelijkheid van publiek geld. You're in denial bro
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:22
    Welke club heeft geen sponsoren? Ook niet op eigen kracht dan?

    Nou zeg je trouwens weer dat ik ontken. Nadat je aan het begin zegt van niet.
    Make up your mind.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 21:23]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:33
    Wat is er veranderd dan? Dit was in juli al bekend.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    maandag 17 september 2018 om 19:19
    Precies, dus de KNVB meet weer met 2 maten, elke andere club zou uit de competitie geschopt zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:22
    Welke club is de competitie uitgeschopt?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    maandag 17 september 2018 om 19:25
    RBC, Haarlem en Wageningen om maar wat te noemen. Ik snap dat jij jouw clubje verdedigd, maar dit gaat de spuigaten uitlopen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:30
    Van die clubs zijn pas de licentie ingetrokken nadat ze door de rechtbank failliet verklaard zijn. En dat is bij twente nog altijd niet aan de orde.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 19:36
    Die clubs waren niet levensvatbaar: te weinig publiek en te weinig sponsors. Dat is een essentieel verschil.

    Zelfs een Dordrecht was blij met de wedstrijd tegen Twente want ze trokken meer publiek:’ Bovendien hadden we nu een heel goede opkomst, zowel in de businessclub als op de tribunes‘ .

    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    maandag 17 september 2018 om 23:44
    Zolang er bij Twente jaarlijks vele miljoenen gemeenschapsgeld bij moeten en het ene gat met het andere gedicht wordt, is de conclusie dat de club levensvatbaar is voorbarig.

    Genoeg publiek, vast wel. Maar ook Henley - te veel - onkosten en daar bovenop nog allerlei schulden, los van de jaarlijkse lijken uit de kast.

    We gaan het meemaken, of de Fraudclub écht levensvatbaar is. Misschien moeten jullie maar vast gaan sparen voor een zwart-wit shirtje.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 23:56
    We zullen het zien.

    Overigens twee dingen:

    Als de club omvalt, gaat mijn leven echt wel door.

    Als de gronddeal niet was doorgegaan, was PSV nu waarschijnlijk sportief en financieel ver weg van Ajax. Er waren namelijk forse problemen. Geen gronddeal was een zeer grote pas op de plaats. Die deal is gemeentesteun want geen bank of verzekeringsmaatschappij of investeringsfonds wilde dezelfde deal maken.

    Enige reserve in het gebruik van termen als ‘ jaarlijks vele miljoenen’ is voor PSV fans wel gepast, lijkt mij.
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    dinsdag 18 september 2018 om 00:44
    Je gaat toch wel aan iets heel wezenlijks voorbij:

    Bij de gronddeal verkocht PSV eigendommen van de club tegen een marktconforme prijs. Die deal is van voor tot achter onderzocht en als volkomen legaal beoordeeld.

    FC Twente heeft alleen maar geld geleend, daarna nog meer geleend en vervolgens om kwijtschelding van de eerste leningen gevraagd en daarna ook van de tweede. En verder deals gemaakt die het daglicht niet konden verdragen (side letters Doyen) en dingen verkocht die helemaal niet in het bezit waren, zoals toekomstige uitzendrechten voor de eredivisie.

    Om zulk gedrag te veroordelen hoeft niemand een pas op de plaats te maken.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 00:52
    Deels mee eens. Sjoemelen kan niet. Wanbeleid is wanbeleid.

    Op de gronddeal valt wel wat aan te merken :
    De grond is volgens een onderzoeksbureau verkocht boven de marktprijs
    De grond is gekocht door de gemeente, er was geen concurrerende partij geïnteresseerd. De deal is goedgekeurd omdat de EC zich niet wil branden aan voetbal omdat ‘Europa ‘ al niet al te goed ligt, bovendien zijn er grotere problemen.

    Ik heb geen moeite met steun aan clubs, ik heb moeite met het volledig goedpraten van dubieuze deals die eigen clubs maken en de ander veroordelen. Er is goed onderzoek gedaan en er is onnoemelijk veel steun in bijna alle clubs gestoken.
    Vind ik leuk
    Baszabas +633
    dinsdag 18 september 2018 om 14:18
    Zo lang jij verondersteld dat mijn clubliefde overgaat naar zwart-wit heb je geen verstand van voetbal. Mijn club is Fc Twente en als ze kapot gaan gaat mijn leven gewoon door. Het is dan jammer maar nooit meer voetbal. En al helemaal niet voor de grootste pauperclub van Twente en die heet tot nog toe gewoon Heracles. Omhooggevallen, meeliftende, profiterende bende van de gezamenlijke jeugdopleiding. Voor een appel en een ei vooran zitten en zo gauw er iets misgaat jouw partner, jouw geldschieter, jouw hulp in de jeugd een trap nageven.

    Twente gaat niet kapot, dat het sportief even zwaar is klopt. 40 miljoen is in de voetballerij een schijntje. Tedje heeft een aantal leuke spelers binnengeharkt. Daarmee gaan we overleven, met heel lelijk voetbal, dat wel, maar we gaan overleven. En misschien niet dit jaar promoveren maar dan wel het jaar erop. Mijn hart klopt voor Twente en voor geen enkele andere club want dat is voetballiefde. Ik kan van verschillende vrouwen houden maar ik hou maar van één club!

    COTE
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    dinsdag 18 september 2018 om 17:39
    Ik had niet verwacht dat het vandaag zúlk goed visweer zou zijn...
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    woensdag 19 september 2018 om 06:29
    Je bedoelt die clubs hadden geen Dick Wessels die zo betrokken was dat hij Twente wilde redden.Want zonder zijn steun was er geen Twente meer.Die man verdient een standbeeld daar in Enschede.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:40
    A. Dit is niet nieuw.
    B. De clubs die jij noemt waren failliet en zijn niet door de KNVB de competitie uitgeschopt. Onzin vergelijking dus,want Twente is niet failliet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    maandag 17 september 2018 om 19:50
    Nee, twente is niet failliet maar betaald al twee jaar geen rente en aflossingen. Koopt wel >10 buitenlanders. Pure competitievervalsing. Puntenaftrek wegens financieel wanbeleid zoals oa Fortuna is overkomen krijgen ze niet eens
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:03
    Betaalt de kómende 2 jaar geen rente. Is een business deal. Mag elke club proberen te regelen.
    Twente kocht exact 0 buitenlanders.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:04]
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    maandag 17 september 2018 om 22:44
    Business deal!! Ha ha, er is geen stuiver te vinden in Twente. Pure armoede en competitievervalsing. De buitenlanders komen zeker spelen voor een krentenwegge😂. Maar mooi dat jij op ieder realistische reactie, je supportersreactie geeft. Niet gehinderd door enig realistische kijk. Je hebt het er maar druk mee. Ik zou spullen gaan verkopen om twente te helpen .
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:03
    Hee Toontje! Jij hier?
    Het is een business deal. Verzin erbij wat je wilt. Het blijft een business deal.
    Geen vervalsing, want elke club mag dat regelen.

    Ik regeerde op het kopen van buitenlanders. Nogmaals, verzin erbij wat je wilt, maar er is geen buitenlander gekocht.

    Over je laatste opmerking: je zou verbaasd staan te kijken.

    En verder ben ik realistisch. Geef maar aan waar ik fout zit. Met argumenten graag.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 23:03]
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    maandag 17 september 2018 om 23:21
    Het een business deal noemen. Ik doe dagelijks deals maar nooit met een schuldsaneringsplan erbij. Regelen? Men staat met de rug tegen de muur, dan is het slecht dealen. Uitstellen van betaling van rente en aflossingen is een zwaktebod en kan zeker niet iedere club regelen. Het is ook het vooruit schuiven van de problemen. Geen schuld of op tijd betalen is het goedkoopst.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:24
    Heel fijn voor je dit verhaal.
    Dit is voor Twente de manier om het te kunnen regelen. Om te kunnen overleven. Of jij het nou leuk vindt of niet. Het is zo.
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    dinsdag 18 september 2018 om 10:36
    Goede reactie, geen onzin in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 00:09
    NEC is vaak geholpen door Boekhoorn, tot hijzelf besefte te trekken aan een dood paard. Hij was nogal gul: De Gelderlander becijferde laatst dat Boekhoorn in de afgelopen tien jaar zo'n 15 miljoen euro uit eigen zak in spelers stopte. Hij glimlacht. ,,Ik houd het niet bij. Ik boek het altijd meteen af, dan heb ik er ook geen buikpijn van.’’

    Jij hebt net als ik geen inzage in de salarissen dus kwalijk om uit de losse pols wat te roepen.
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    dinsdag 18 september 2018 om 10:37
    Er is wel een verschil of een privepersoon a la Boekhoorn of van Seumeren iets doet of van gemmeenschapsgeld
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 10:50
    Klopt maar in beide gevallen wordt er geld gepompt in een club om een doel te halen wat niet bereikt gaat worden. NEC leidt een redelijk marginaal bestaan, ondanks vele miljoenen. Van Seumeren wil van Utrecht een stabiele subtopper maken maar dat proces duurt te lang. Tussen de regels door zegt hij m.i. dat hij geen spijt heeft, maar als hij het vantevoren wist was hij er niet aan begonnen. Als Utrecht subtopper is, komt dat vooral door de devaluatie van een Groningen en Heerenveen.

    De gemeente Enschede heeft volgens mij geen cash geleend of gegeven, maar staat garant. Wel in mijn ogen zeer ongewenst want de gemeente heeft dan een gevaarlijke financiële band met de club. Ik meen dat ook op papier staat dat zoveel procent van een transfer naar de gemeente gaat. Ik hoop dan ook op een paar redelijke verkopen. Maar ja, hoop is uitgestelde teleurstelling😉

    NEC hoort trouwens in de ED vind ik.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    Baszabas +633
    woensdag 19 september 2018 om 16:50
    Geen stuiver te vinden? Twente is de grootste groei-economie van Nederland met een aantal zeer rijke (maar vooral stille) vennoten die zichzelf de noabers noemen en die de club een warm hart toedragen. Ga lekker huilen in een hoekje toon. Je bent gewoon jaloers dat NEC al jaren in de eerste divisie zit.
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    woensdag 19 september 2018 om 17:05
    Daarom moeten ze lenen van de Gemeente!! Toevallig ken ik een aantal van de investeerders en die dragen de club zeker een warm hart toe. Maar er waren grenzen waardoor de gemeenschapsgeld nodig was. Waarom zou ik jaloers zijn? Maakt mij niet uit dat Nec in de KKD zit (geen eerste divisie). Maar bij Twente is toch geen stuiver te vinden (zei Ted v L onlangs ook), anders heb je toch geen gemeenschapsgeld nodig?
    Vind ik leuk
    chicken +11818
    maandag 17 september 2018 om 19:44
    Ze krijgen echt een status aparte toebedeeld.

    Is wat je zegt...iedere andere club was het haasje geweest.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 19:54
    KNTB
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:04
    Waarschijnlijk KTVB dan, denk ik?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 22:49
    Misschien een leuk liedje voor op Vakkie P.

    Op de melodie van YMCA.
    Leuk dansje erbij, en klaar is Harm-Jan.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:19
    Doe maar in de Arena. Lekker de armpjes over elkaars schouders. Enjoy!
    Vind ik leuk
    JOHN073 +27
    maandag 17 september 2018 om 20:00
    Veendam
    Vind ik leuk
    RebelVox +8309
    maandag 17 september 2018 om 21:09
    Wil het niet voor Twente opnemen hoor, sterker ik keur het enorm af, maar om dit te vergelijken met RBC, Haarlem en Wageningen gaat veel te ver.

    Dat waren andere tijden met andere regels en belangrijker nog clubs met bijna geen achterban.

    Ik heb de schuft aan Fc Twente, maar diep respect voor de supporters die de club enorm steunt in die moeilijke tijd.
    Supporters van een andere volksclub Fc Groningen mogen daar een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 21:14
    Ik heb ook ‘ professioneel’ de schurft aan Ajax . Wel respect voor het beleid.

    Je moet je toch legaal lopen ergeren he 😉

    Succes in de CL
    Vind ik leuk
    Baszabas +633
    woensdag 19 september 2018 om 16:52
    Kijk je mag een hekel hebben aan Twente, zo kan ik ook nog wel wat clubs opnoemen maar tx for the props en hulde aan de supporters (ben er zelf ook één die gewoon z'n jaarkaart verlengd heeft) Clubliefde kent geen divisie!
    Vind ik leuk
    RWB013 +2014
    maandag 17 september 2018 om 20:08
    Clubs als Feyenoord en Vitesse hebben nog grotere schulden gehad. Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +469
    maandag 17 september 2018 om 20:44
    Zolang je af kan lossen is de hoogte van de schuld niet belangrijk. Je kan 40 miljoen schuld hebben, alleen als je dat op een bepaalde termijn af kan lossen is er geen probleem. Dat is het verschil met Haarlem en RBC, die konden hun rekeningen niet meer betalen. Dan heb je een probleem.
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    maandag 17 september 2018 om 22:53
    40 miljoen schuld met een plicht tot een saneringsplan is uiteindelijk hetzelfde. Het is 5 sec voor 12. Bedragen zijn in verhouding vergelijkbaar.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:45
    Jij bent voor Feyenoord. Zeker voor het gemak vergeten dat jullie schulden 10 jaar terug nog ietsjes hoger lagen? En dan willen jullie nog het meervoud daarvan gaan lenen voor een nieuw stadion ook. Beetje hypocriet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    Terg +68
    dinsdag 18 september 2018 om 03:24
    Minder dan een paar ton. Veendam voornog minder.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22062
    maandag 17 september 2018 om 18:52
    Jazeker.
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    maandag 17 september 2018 om 19:13
    Wederom zal de gemeente Enschede haar keutel intrekken, omdat ze er al tot over hun oren in zitten.

    Maar stel je voor dat bijv ING akkoord gaat met kwijtschelding van schuld aan een bedrijf, dat jarenlang de boel bedrogen heeft (waar ING trouwens ook niet vies van is).... en de ING pakt wel een particulier keihard aan als die 3 maanden hypotheekachterstand heeft. Dan maak
    Je jezelf als multinational nog ongeloofwaardiger.
    Vind ik leuk
    Paco3 +13
    maandag 17 september 2018 om 19:22
    Helemaal mee eens, maar zo is Nederland in al haar facetten, uiteindelijk is de rekening altijd voor de burger. Alles staat in het teken van rendement, economisch gewin en winstbejag. Prima hoor maar de volgende crisis is al onderweg. Alles lenen en dan zien we wel hoe we het terugbetalen. Twente heeft boven haar stand geleefd net als heel Nederland.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 19:56
    ING is niet zo van het kwijtschelden. Al helemaal niet nu ze weten dat er ondernemers zijn die er miljoenen in willen pompen.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 19:16
    Staat een stadion van 70 miljoen tegenover.
    Vind ik leuk
    isnake +2538
    maandag 17 september 2018 om 19:24
    Dat is dus ook het probleem.
    Dat stadion was veel te duur.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 19:28
    Achteraf wel.
    Waar de meeste ED clubs tussen 30 tot 80 miljoen overheidsgeld kreeg moest Twente het toentertijd met 17 miljoen overheidsgeld doen.
    Het stadion mocht later van de knvb ook niet boekhoudkundig als bezit gezien worden.
    Met liquiditeit problemen als gevolg.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:40
    Ga nou niet met feiten strooien. Het gaat hier zoals altijd duidelijk om een onderbuikgevoel aangevuld met wat scherpe, originele en vooral clichematige opmerkingen. En natuurlijk jou als persoon te kakken proberen te zetten omdat ze de feiten niet onderuit kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5007
    maandag 17 september 2018 om 20:20
    Feiten?

    De meeste ED clubs betekent minimaal 10.

    Kom maar op met je feiten.

    Minimaal 10 clubs die ‘30 to 80 miljoen overheidsgeld’ kregen graag.

    Allemaal zielig gelul.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 20:38
    Alsjeblieft !

    top-10: 1. Vitesse | 74.891.500 euro 2. ADO Den Haag | 73.168.000 euro 3. PSV | 49.652.500 euro 4. SC Heerenveen | 40.151.000 euro 5. FC Groningen | 39.638.500 euro 6. NAC Breda | 39.293.500 euro 7. AZ Alkmaar | 37.658.500 euro 8. Ajax | 35.403.000 euro 9. Roda JC | 32.160.000 euro 10. FC Utrecht | 27.849.500 euro

    www.rtlnieuws.nl/nieuws/ruim-1-miljard-gemeentesteun-aan-clubs
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9268
    maandag 17 september 2018 om 20:54
    Staatsen, wordt jij hier geil van of zo?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:21
    Wordt jij er droevig van dat hij zijn stellingen hard kan maken, dat je het armslachtig maar weer op de man moet spelen?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 21:21]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9268
    maandag 17 september 2018 om 21:23
    Hij post niks anders dan dit, zou bijna denken dat hij hiervoor betaald wordt 😜
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6191
    dinsdag 18 september 2018 om 01:33
    Nee staatsteun zit weer een partijtje bijelkaar te liegen en komt met cijfers aan die heel indrukwekkend zijn maar gewoon bijelkaar gelogen zijn en dat weet hij als geen ander.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    dinsdag 18 september 2018 om 07:37
    De link staat erbij einstein.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:30
    Er werd om gevraagd en heeft gewoon gelijk. Beter dan maar wat uit de dikke duim zuigen en als 'waarheid' verkondigen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5007
    maandag 17 september 2018 om 23:23
    Blijft zielig gelul.

    Sleep er anders nog de al dan niet vermeende dopinggevallen bij van begin jaren 70.

    Ook allemaal lekker relevant.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 23:24
    Stomme feiten ook altijd.
    Vind ik leuk
    Emnu +5007
    dinsdag 18 september 2018 om 03:52
    De feiten zijn totaal niet relevant voor de situatie waar Twente in zit, of de beslissingen waar de gemeente nu voor staat.

    Je blijft je maar als n verongelijkt kind gedragen die wijst naar anderen met geen ander argument dan, ja, maar zij dan.
    Alsof je daar iets mee bijdraagt aan de discussie.
    Je lijkt wel n verongelijkt kind die ligt te muilen dat t leven niet eerlijk is.

    Guess what, dat is t ook niet en ongeacht wat anderen is overkomen of niet, je hebt gewoon te dealen met je eigen shit.

    t Enige wat jij hier doet is rookgordijnen leggen, nog nooit heb ik jou horen benoemen dat jouw club ook maar ergens iets verwijtbaar is.
    Gezien de structureel malaise in -en rond- alles bij jouw club, ben je met zo’n onhoudbaar standpunt dan ook weinig meer dan n clown.
    Een Don Quichotte zo je wil.

    In ieder geval totaal niet in staat tot enige zelf reflectie, t is op t narcistische af.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 03:55]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    dinsdag 18 september 2018 om 08:45
    Je vroeg zelf om de feiten.Vervolgens bevallen de feiten je niet en nu ineens zijn de feiten niet relevant .

    Je laat je gewoon elke mening aanpraten door de massa en loopt er als een kuddedier achteraan. En als je er dan dmv feiten en argumentatie op gewezen word je gevormde mening totaal niet klopt, dan is het weer schrikken en boos worden.

    Dont shoot the messenger.
    Vind ik leuk
    Emnu +5007
    dinsdag 18 september 2018 om 10:33
    Ben je überhaupt in staat om nog inhoudelijk te reageren of is alles gewoon een Pavlov reactie?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9268
    dinsdag 18 september 2018 om 19:51
    Je kunt beter je naam veranderen in Staatsteun!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 22:50
    Reageer je nu weer op jezelf, MAVO professortje?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:20
    Ga iemand anders lastig vallen onderontwikkeld incassoboertje.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    maandag 17 september 2018 om 23:48
    Je hebt wel babbels, MAVO Professortje.

    Voor jou hoop ik dat Joop en Aldo hun poot stijfhouden en niet schikken met FC Twente. Het heeft ze al genoeg gekost.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:37
    Je mocht willen dat ik naar de MAVO of iets soortgelijks ging, zou je je zelf iets beter kunnen voelen. Helaas voor jou niet het geval en zal ik al helemaal niet afdalen tot een simpel incassoboertje 😂
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    dinsdag 18 september 2018 om 15:54
    Geeft toch helemaal niets. Je bent heus niet minder met je MAVO diploma.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 17:45
    Blijf jezelf dat maar volhouden 😂 Als jij jezelf daar ietsje beter over voelt, is dat helemaal goed, simpele ziel.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    dinsdag 18 september 2018 om 20:17
    Ik voel me heerlijk....maar daar hebben mijn verbale triomfen totaal geen debet aan hoor. Jouw tijd komt ook nog wel. Daar heb ik een rotsvast vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    Spartan +7027
    maandag 17 september 2018 om 19:34
    Dat geen drol waard is met een failliete club
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 17 september 2018 om 20:27
    die dus nog betaald moet worden en waarvan de rente ook al opgeschort is.
    Vind ik leuk
    Terg +68
    dinsdag 18 september 2018 om 03:35
    Dat straks voor paardenmarkt, trekkertrek en majorettekorpsen gebruikt kan worden. Een leeg stadion van 70 miljoen waar bouwvakkers het loodje voor hebben gelegd. Megalomanie in Tukkerstyle.
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2373
    maandag 17 september 2018 om 19:21
    Ik zie nul miljoen staan, poehpoeh wie kan daar de rente en aflossing voor ophoesten....
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:36
    Ja, daar staat 40 miljoen.
    Erg jammer voor de sneu neuzen die maar blijven roepen dat we een schuld hebben van 70,80,90 miljoen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 17 september 2018 om 22:04
    Ik dacht dat het maximaal 2 a 3 miljoen was omdat de knvb destijds o.a. rbc failliet hebben verklaard met een schuld van slechts 1 miljoen.

    Oneerlijk zeg. 40 miljoen hoe de fck krijg je dat voor elkaar.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:24
    De rechtbank heeft rbc failliet verklaard, niet de KNVB. Zo werkt dat namelijk in Nederland. En ze waren niet failliet vanwege de schuld, maar omdat ze de niet meer kunnen betalen. Dat kunnen wij wel.

    40 miljoen? Hoe dat kan? Door een stadion te bouwen. Heb je gezien wat er staat? Grotendeels hypotheek dus. In plaats van huren.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 17 september 2018 om 22:43
    Oo dus het gaat slechts om een hypotheek van 40 miljoen. Wat raar dan dit hele artikel.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:06
    Nee, weer verkeerd. Ik zeg niet dat het alleen om een hypotheek gaat.
    Is niet raar dit artikel. Want een deel van de hypotheek zit inderdaad in de lening bij de gemeente.
    Wat denk jij dan, dat het hele stadion al afbetaald is? Dat zou een wonder zijn toch?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 17 september 2018 om 23:13
    Als je een hypotheek hebt is er geen probleem.

    Dit gaat om iets heel anders dan een hypotheek schuld.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:22
    Nogmaals. Een groot deel ervan is hypotheek schuld.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    woensdag 19 september 2018 om 11:10
    https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-houdt-megaschuld-van-90-miljoen-euro-over.html

    Ik kan me niet voorstellen dat FC Twente 50 miljoen heeft afgelost in die 3 magere jaren.

    Jullie Tukkers worden andermaal voorgelogen door het bestuur.
    Want als de voorzitter iets roept zal het wel zo zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:38
    Dat stuk is van 2015 inderdaad.

    Dit staat onder andere in een artikel op dezelfde site in juli 2017:

    "Ondertussen is de schuld die de club had in juni 2015 gereduceerd van 95 tot circa 65 miljoen euro. “Van die 65 miljoen is 35 miljoen langlopend en rentedragend. De resterende 30 miljoen is kortlopende schuld en hoeft niet totaal in cash te worden terugbetaald. Daar zit bijvoorbeeld ook schuld aan seizoenkaarthouders en sponsoren in, die in de loop van het seizoen wordt ‘afbetaald’ en teruggaat naar nul“, aldus de conclusie van Kuitert en Ten Voorde na een gesprek met financieel directeur Erik Velderman in de Tubantia."
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    woensdag 19 september 2018 om 18:09
    Creative accounting heet dat. Het is natuurlijk waanzin om de "schuldsanering" in te moeten met een hypotheek (35 miljoen) en 30 miljoen dat gaandeweg het seizoen gereduceerd wordt tot 0.

    Als dat daadwerkelijk het geval is veegt een eerstejaars rechtenstudent die eis van tafel en leidt de KNVB andermaal gezichtsbedrog.

    Ook heel vreemd dat FC Twente de Gemeente vraagt om 2 jaar lang geen aflossing en geen rente te hoeven betalen. Jullie luisteren teveel naar jullie leider J.Staatsen.
    Die beweerde laatst eens dat FC Twente 7 miljoen in de plus stond. Nu hoor ik hem dat niet meer roepen. Kennelijk zag hij daar ook wel het hoge jokkebrokgehalte in.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:41
    En of jij je iets wel of niet kunt voorstellen... daar kan ik niet zo veel mee. Maar reken er maar op dat er veel betaald is de afgelopen jaren.
    Vandaar bijvoorbeeld ook de magere selectie vorig jaar, bij een begroting van 30 miljoen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    woensdag 19 september 2018 om 18:03
    Cijfers liegen nooit.

    Iedereen buiten Twente weet dat FC Twente jaren lang een veel te grote broek aan had. Dan kun je geen 40-50 miljoen inlopen in 3 seizoenen..

    Dat jullie dat allemaal geloven. Kan er dan niemand jaarrekeningen lezen? Ze staan op de website van FC Twente zelf.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:03
    30 miljoen. Ja kon wel
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    donderdag 20 september 2018 om 05:08
    Lekker naief, Dennis.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:00
    Mag jij vinden. Ik vind jou vooral dom.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5592
    donderdag 20 september 2018 om 08:16
    Omdat ik jaarrekeningen kan lezen (en begrijpen) en jij niet ben ik dom.

    Geweldig :-)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:37
    En maar met geld blijven smijten en elk jaar een heel niet functionerend nieuw team kopen
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:48
    Waren volgens mij transfervrij.
    Vind ik leuk
    Foden +4676
    maandag 17 september 2018 om 18:53
    Krijgen ze geen salaris dan
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:58
    Dat was de directie van Twente waarschijnlijk wel vergeten
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:36
    Ja, een salaris dat binnen de begroting past. Prima dus.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:07
    Binnen het salarisbudget blijkbaar.
    Vind ik leuk
    poklane +5218
    maandag 17 september 2018 om 18:54
    Alsnog krijgen ze allemaal salaris, en misschien ook tekengeld.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 00:13
    Waarom weer over Ajax beginnen !?!!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:20
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:20]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    maandag 17 september 2018 om 18:18
    Gemeente Enschede is toch FC Twente?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    maandag 17 september 2018 om 18:20
    Origineel
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4758
    maandag 17 september 2018 om 18:21
    Net zo veel als bv Amsterdam Ajax is.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 19:17
    In ajax zit een veelvoud aan gemeentegeld.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:18
    eindelijk toont de gemeente BALLEN!!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:40
    Want?
    Ze doen namelijk niks anders dan 2 maand geleden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3907
    maandag 17 september 2018 om 18:19
    Ground Hog Day!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 18:20
    Ja, ze laten Twente vast nu ineens kapotgaan.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4758
    maandag 17 september 2018 om 18:21
    VP denkt dat.
    VP wilt dat ook graag
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 18:22
    Het komt toch echt uit de Tubantia
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17121
    maandag 17 september 2018 om 18:27
    Tubantia is anti-twente grappig genoeg, verkoopt beter.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32979
    maandag 17 september 2018 om 18:28
    Slim, dus al die tukkers zitten boos dat krantje te lezen.
    Of komen ze uit Almelo?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17121
    maandag 17 september 2018 om 18:30
    Waar ze vandaan komen weet ik niet precies, maar die krant staat altijd bol van de leugens over Twente.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7055
    maandag 17 september 2018 om 18:53
    Oneerlijke krant past dus mooi bij een oneerlijke club. 1 grote klont schijnheiligheid daar.
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    maandag 17 september 2018 om 19:08
    Ja die 40 miljoen zal vast 80 miljoen zijn of meer 🤪
    Vind ik leuk
    Schaar +1537
    maandag 17 september 2018 om 18:39
    Nee Tubantia zetelt in Enschede. Almelo en Heracles supporters in het algemeen zijn anti tubantia. Ze noemen het de rooie krant in Almelo en dat heeft niks van doen met politiek.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    maandag 17 september 2018 om 18:55
    In Almelo zien ze ook alles altijd zwart/wit.🤣
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:29
    hahaha Tubantia anti twente man die krant is zo fct gezind als maar zijn kan..
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:25
    Tubantia is niet anti Twente. Wel erg realistisch.
    Er is ook niks anti Twente aan dit stuk.
    Behalve dat het nu gebracht wordt als nieuws, terwijl het in jullie gewoon is afgesproken bij de gemaakte deal.
    Overigens is Twente al jaren bezig de schuld flink terug te dringen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    maandag 17 september 2018 om 19:51
    Noem eens iets positiefs waar de krant over moet schrijven? Behalve de seizoenskaarthouders!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:53
    Heb je het tegen mij? Tubantia hoeft nergens positief over te schrijven. Alleen realistisch. En dat doen ze prima.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:54]
    Vind ik leuk
    jopie88 +21
    maandag 17 september 2018 om 18:21
    Gaap.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +547
    maandag 17 september 2018 om 18:25
    Twente je haat ze of je houd van ze. Als geboren Rotterdammert woon ik in Enschede. Maar wat ik door de jaren heen heb gezien, is dat ze heel trouw en nauw betrokken zijn met Twente. En de meeste snuiven niet. Raar accent hebben ze wel.
    Vind ik leuk
    Schaar +1537
    maandag 17 september 2018 om 18:40
    Een raar accent hebben Rotterdammers ook.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +547
    maandag 17 september 2018 om 19:23
    Ja joh ech niet
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:54
    😂
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:56
    het supportershome van vak - P is toch gesloten wegens de verkoop van drugs
    ik vraag me dan toch af aan wie ze dat verkopen , als ze bij Twente niet snuiven
    en inderdaad voor de Twente supporters is dit een ramp , die zijn er altijd , ook nu in de KKD
    en die kunnen ook niks aan het finaciële wanbeleid van hun club doen
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +547
    maandag 17 september 2018 om 19:20
    Koning keizer admiraal snuiven doen ze allemaal Het is helaas een feit dat als je echt iedereen cotroleert je zo aan een ons komt. In elk stadion.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:36
    Ik zit ook in P en de harde kern omvat maar 1 vak. Rest zijn gewoon doodnormale lui, en absoluut geen hooligans.

    Ben zelf ook vaak in het home geweest, ben een tijd lid geweest. Alleen in het seizoen dat de inval is geweest, heb ik wat van drugsgebruik meegekregen. Toen had Satudarah er ook zijn intrek genomen, kwam er toen zelf ook niet meer, maar was vrij duidelijk dat er iets niet klopte daaro. Schimmiger en zo, je snapt het vast wel.

    Dat er daarvoor, en ook daarna her en der wat drugs gebruikt zal worden verbaasd me niks. Vraag me af of dat bij menig andere ED club anders is. Weet dan ook niet of je heel Twente erop zou moeten veroordelen.
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    maandag 17 september 2018 om 19:10
    Tja eigenlijk hebben ze niet zo veel mee die Tukkers 😁
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 23:44
    Daarom mogen al die naarlingen wel wat milder zijn, stumperds hebben ondersteuning nodig en geen billlekoek.

    Nu ik het zo zeg: kan mijn mooie club geen pgb krijgen , 5 miljoen per jaar of zo?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 19:46
    Ik snep notte wat iere bedoeldoel
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    maandag 17 september 2018 om 18:26
    Blijf het vreemd vinden dat Twente in dit kader wel gewoon 12 nieuwe spelers kan/mag halen. Over competitievervalsing gesproken...
    Vind ik leuk
    Spiegel +10065
    maandag 17 september 2018 om 18:38
    Wat een onzin?

    Ze hebben toch gewoon een begroting opgemaakt waar deze kostenposten in zitten? En daar hoort ook een spelersbudget bij, als ze daar gewoon overall binnen blijven, kunnen ze zoveel aantrekken als ze willen
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4217
    maandag 17 september 2018 om 19:13
    Ze hadden het ook met een paar miljoen aan spekersbudget minder kunnen doen. Dan had je nog steeds het hoogste budget, dus meeste mogelijkheden, van de KKD en meteen een paar miljoen schuld kunnen inlossen. Maar dat lastste schijnen ze in enschede niet zo belangrijk te vinden.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 19:48
    Dan los je extra af en blijf je in de KKD. Daarin kan Twente het een paar jaar volhouden. Jouw nobele idee is dus kiezen voor faillisement.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:56
    Dat snappen ze niet Slayer
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 19:59
    Helaas....
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4217
    maandag 17 september 2018 om 20:01
    Dat snap ik wel dennis. Maar wat als het met deze inspanningen niet lukt? Dan ben je over 2 jaar op zeker failliet! Wat is er nu mis met een paar jaar KKD met gewoon nederlandse talenten? Dan los je schulden af en ben je over een aantal jaar weer gezond. Zeker als de supporters en sponsors al die jaren blijven komen. Oke, je speelt dan 5 jaar in de marge maar so what? Dat is het simpele gevolg van het wanbeleid.

    Zo zou het eigenlijk moeten gaan.... maar dat snappen ze in enschede niet hè dennis?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:08
    Als dit niet lukt. De sanering dus. Dan moeten ze die 1,7 miljoen aan rente dit jaar wel betalen. Dat gaat ons de kop niet kosten.
    Verder: we worden in de eredivisie sneller gezond dan in de eerste divisie.
    Ik denk dat ze dat in Enschede prima zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 13:23
    Dan moet je wel promoveren. Met teams als Go Ahead, Roda, Sparta, NEC, gaat dat nog best moeilijk worden...
    Clubs als FC Groningen, NAC en PEC zijn met huidig spel grote kanshebbers om dit jaar te degraderen. Dus om volg jaar maar ff te promoveren uit KKD is ook zo maar geen zekerheid.
    Seizoen erop gaat Eredivisie toch inkrimpen? Dus dan word het ook weer gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1437
    maandag 17 september 2018 om 18:26
    Ziet er niet goed uit voor FC Rente
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34157
    maandag 17 september 2018 om 18:33
    Fc fraude blijft het leukste 😂
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:41
    En feyenooit 😂
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34157
    dinsdag 18 september 2018 om 06:28
    Failnoord vond ik leuker 😂
    Vind ik leuk
    Enden +4197
    maandag 17 september 2018 om 18:26
    Krijgt die Munstermans nog geld van Twente.
    Dacht dat die vent ze juist veel geld gekost had
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34157
    maandag 17 september 2018 om 18:33
    Karma, ventjes.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:42
    Om vervolgens weer bijna in tranen uit te barsten als iemand een verkeerd woord over feyenooit schrijft: "kappen nou jongens"

    Wat een klein hypocriet lulletje blijf je toch.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34157
    dinsdag 18 september 2018 om 06:27
    Vast, hypocriet is dat die club nog bestaat.

    Waar haarlem, agovv, veendam, rbc etc. voor veel minder zijn omgevallen. Succes!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4758
    dinsdag 18 september 2018 om 12:38
    Die hadden ook geen ruim 25000 toeschouwers maar pakweg 250?
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1414
    maandag 17 september 2018 om 18:33
    Nul miljoen? Lees ik dat goed?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:14
    Fout geciteerd uit de Tubantia. Ook niks nieuws van VP. Er hoort 2 miljoen te staan.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:34
    Was al lang bekend gezeur om niets weer
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:16
    Ik wilde net zeggen. Niks nieuws, dit is afgesproken bij het akkoord tussen Twente, de investeerders en de gemeente in juli.
    Vind ik leuk
    R3knoj +142
    maandag 17 september 2018 om 18:36
    En maar blijven trekken aan een dood paard daar in Enschede.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 17 september 2018 om 18:39
    Hier gaan we weer.... sensatie voor de haters. Ik zie geen enkele club graag ten gronde gaan en ik weet ook dat clubs als Veendam, Haarlem etc voor minder zijn gevallen en de KNVB er van alles aan heeft gedaan om mijn eigen clubje te laten verdwijnen. Volgens Kessler’s woorden waren we er al niet meer maar laten we hopen dat Twente gewoon blijft leven, hebben al genoeg geboet en voor club met zo’n stadion en achterban zou dat toch gewoon zonde zijn
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    robertus +2036
    maandag 17 september 2018 om 18:50
    Dat was van Praag toch, die dat toen zei over jullie?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 17 september 2018 om 18:58
    Je hebt gelijk.evengoed fucked up!
    Het gaat redelijk bij jullie of niet ? Jammer dat jullie punten hebben laten liggen tegen jPSV
    Vind ik leuk
    robertus +2036
    maandag 17 september 2018 om 19:14
    Idd waardeloos.
    Na de overwinning bij Roda is zo'n gelijkspel wel een beetje extra zuur. Maar over algemeen ben ik tot nu toe tevreden. Hoewel het spel nog wel wat beter kan, zie ik er al meer lijn in dan bij laatste 2 trainers die we hadden. M.n. defensief moet er wat op orde worden gebracht. Maar heb er vertrouwen in. Plaatsje bij de 1e vijf blijft de doelstelling.
    En jullie gefeliciteerd met de 1e overwinning. Leuke selectie hebben jullie en ik denk met Hofland de perfecte trainer!
    Vind ik leuk
    Gertt +215
    maandag 17 september 2018 om 18:56
    Laat de KNVB eerst eens bij zichzelf te rade gaan..zijn zelf ook zo currupt als de pest..laten zich vrolijk verder sponseren door de ING die beboet is voor witwaspraktijken..Hypocriet zooitje..
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4217
    maandag 17 september 2018 om 19:16
    Verschil is wel dat jullie jaren in de marge geleefd hebben terwijl twente weer met gekd smijt om een vreemdelingen legioen samen te stellen wat kost wat kost moet promoveren. De tering bij de neting zetten kennen ze daar niet. Groot verschil met al die jaren tobben in sittard....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 17 september 2018 om 19:46
    De grote van de schuld is ook van andere proportie als bij ons maar dan nog hoeft er voor mij geen club naar de klote te gaan.De KNVB kan de club onder toezicht plaatsen of iets dergelijks ook wat aankopen etc betreft.Verder is handelen van de gemeente ook niet netjes met eerst akkoord gaan en dan mes in de rug steken. Als Twente zijnde mischien beter stekker eruit trekken en proberen opnieuw op te bouwen vanuit faillsiment.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4217
    maandag 17 september 2018 om 20:06
    Maar voor mij hoeft twente ook niet failliet hoor! Ook ik vind dat ze in de ere horen.

    Maar dan wel op de normale manier. Hun schulden zijn groter dan die van jullie maar hun inkomsten ook. Hoe lang zijn jullie in de eerste divisie gebleven? En hoewel af en toe kantje boord zijn jullie er nog steeds. Twente heeft veel meer mogelijkheden en met gezond vekeid kunnen die echt wel meer dan 5 jaar overleven in de KKD terwijl ze hun schulden aflossen.
    Maar ze blijven maar risicos nemen. Als het op deze manier binnen 2 jaar niet lukt is er geen twente meer. Is dat de gok waard??
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 17 september 2018 om 22:18
    Het laatste ben ik met je eens en heb ik ook gezegd. Wat ze proberen is wedden op een blind paard en vragen om bog meer problemen.Roda doet het wat dat betreft goed moet ik zeggen, die kijken hoe ze zo snel mogelijk uit de schulden kunnen komen en weer een gezonde club worden op de lange termijn. Wij hebben 17 jaar in de juup gespeeld en heel wat jaren ellende gehad. Nu eindelijk iemand met een visie en fatsoenlijk beleid en dat werkt op de lange termijn het beste
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 09:05
    Je bent uiterst belabberd geïnformeerd. Roda heeft talloze keren steun gehad van de gemeente. Vele miljoenen. De gemeente zat aan Roda vast, tot hun vreugdetranen kocht Schrouff de aandelen Roda van de gemeente. Er zijn de gekste dingen gebeurd zoals kwijtschelding huur, huurverlagingen, een vordering van ik geloof een miljoen die de gemeente betaalde aan Roda, echter op het stadshuis weet NIEMAND waar die vordering op gebaseerd is. Inmiddels betaalt roda alweer maanden geen huur meer. Ik verwacht dat de gemeente stilletjes de achterstallige huur kwijt scheldt en de huur gaat verlagen. Concreet betekent dit dat de huur volstrekt de rente, aflos en onderhoud niet dekt, dus sponsort de gemeente Roda.
    Het tweede scenario wat ik waarschijnlijker acht is dat de club failliet gaat en dit seizoen uit de competitie wordt gehaald.

    Nee, ik heb volstrekt geen hekel aan Roda, integendeel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 18 september 2018 om 09:08
    Ik heb het erover dat Roda momenteel een andere koers vaart dan in de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 09:11
    Hoe kan je dan nu al vanaf april geen huur meer betalen? Dat is een oneindig repeterend verhaal. Roda heeft qua historie achterban e.d. Bestaansrecht, financieel lukt ze het al decennia niet.

    De andere koers ( goedkope jongens) levert toch nog schulden op. Ze betalen geen huur.

    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 18 september 2018 om 09:25
    Volgens mij wilden ze de helft betalen of zoiets. Ik ben Fortunees dus krijg mee wat hier voorbij komt af en toe, maar net als Twente is Roda club met rijke historie. Naar mijn mening is het in Kerkrade bergafwaarts gegaan het moment dat ze Nol daar eruit hebben gewerkt.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 09:34
    Rijke historie klopt. De belangstelling loopt echter steeds verder terug. Geloof mij maar dat Roda structureel al jaren en jaren financieel gered is. De gemeente moest eerder wel bijspringen want het alternatief was niet helpen, maar als de club omvalt zijn je aandelen van miljoenen ineens weg. Nu heeft de gemeente ‘ de handen vrij’.
    Nogmaals: sympathie voor de club, empathie met de fans maar ik vrees dat het dit seizoen ophoudt. Zelfs een goedkoop elftal is onvoldoende. Helaas .
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 18 september 2018 om 10:32
    We gaan het zien. Anders behoort een FC Limburg nog tot de mogelijkheden.dan kunnen ze fuseren met een aantal amateurclubs uit de regio. De vraag is of de gemeente dit laat gebeuren aangezien ze anders met een duur stadion in de maag zitten waar buiten slecht voetbal voor de rest niet veel te doen is.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 17 september 2018 om 18:55
    Hahahaha. Top gemeente. Gewoon terug chanteren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:17
    Is geen chanteren. Dit gaat om een afspraak die in juli is gemaakt bij het akkoord.
    Waarom dit nu opnieuw als 'nieuws' gebracht wordt, snap ik ook niet.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    maandag 17 september 2018 om 18:56
    He he eindelijk sputtert de gemeente tegen
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:18
    Bijna goed
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    maandag 17 september 2018 om 20:57
    Hoezo bijna
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:07
    Omdat hier niks nieuws gemeld wordt. Dus jouw 'eindelijk' slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    maandag 17 september 2018 om 21:31
    Het word hier gemeld als nieuws en ik volg twente niet zo dus voor mij was het nieuws en dus eindelijk 👍
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:46
    Dan heb ik nog meer nieuws voor je: ook bij eerdere afspraken en deals met de gemeente waren er voorwaarden.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    maandag 17 september 2018 om 22:05
    En terecht
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:25
    Ja natuurlijk. Zoals in elke zakelijke deal. Hartstikke terecht.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    maandag 17 september 2018 om 23:18
    Kan me gewoon de woede van mensen voorstellen die in enschede wonen en niet van voetbal houden bv.. Dan is het wel goed te zien dat de gemeente twente ook er watvoor laat doen dat mensen dat ook tezien krijgen
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:30
    Ja tuurlijk. Die voorwaarden zijn logisch. Dat zei ik toch al?
    Ik ken trouwens weinig tot geen mensen in Enschede die hier boos over zijn. Echt niet.
    Ze komen trouwens ook weinig te kort door deze deal. Het is een lening met rente plus een risico toeslag. De gemeente verdient daar gewoon aan. Het andere deel is een garantstelling. Dat is dus nog niet eens geld van de gemeente.

    Ik hou trouwens niet van fietsen en zwemmen. Toch zijn er fietspaden en zwembaden in Enschede. Zal ik een boze brief gaan schrijven? 😉
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    dinsdag 18 september 2018 om 06:19
    Haha ja maar hier gaanveel grotere bedragen in om dan met een zwembad of fietspadje he. 😂 maar je mag een briefje gaan schrijven hoor haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:43
    Je weet wat een beetje fietspad kost??? 😉
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    dinsdag 18 september 2018 om 18:24
    Minder als de megaschild ban twente 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:26
    Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn hoor. Je weet hoe makkelijk gemeenschapsgeld wordt uitgegeven 😉
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    dinsdag 18 september 2018 om 18:28
    Een lening aan twente ook
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:55
    Exact wat ik bedoelde...
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    maandag 17 september 2018 om 18:57
    ING ook een van de schuldeisers. Die hebben zeker schone handen. Ja, misschien van al die witwaspraktijken.
    Vind ik leuk
    Farmer +12731
    maandag 17 september 2018 om 19:05
    Apart verhaal... 2-3 maand geleden was de Gemeente Enschede nog akkoord.... toen werdt er op politiek vlak een steekspelletje gespeeld door coalitie en oppositiegroepen.... de rest is een bekende beerput...

    Maar nu draait de Gemeente ineens 180 graden en zetten ze FC Twente een dubbelloops tegen het voorhoofd? hmmm

    Het zal wel weer flink zijn aangedikt voor sensatie, en onderaan de laatste clausule, in het geval dat Twente bv niet aan voorwaarden zus tot en met zo voldoet, dán zóu de Gemeente zelfs kunnen overgaan tot..

    Maar dat is niet sensationeel, dus worden die details er bv gemaks(sensatie)halve, uitgelaten...

    Vind het maar een vaag verhaal.....
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:19
    Ik snap dat het vreemd overkomt. Maar dit is een afspraak die tussen Twente en de gemeente en de investeerders is gemaakt bij de overeenkomst in juli.
    Niks nieuws dus eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +547
    maandag 17 september 2018 om 19:26
    Lekker los gaan op Twente. Laat ze maar hier komen. Twekerleveld jo guh
    Vind ik leuk
    Farmer +12731
    maandag 17 september 2018 om 19:38
    Precies, die afsrpaak is al lang gemaakt, en Twente is daar al lang mee bezig, maar de Media vind het nodig om hier weer een negatief sensatieverhaaltje van te maken, alsof de Gemeente nu ineens met een heel ander standpunt komt oid. Iig zo staat het er wel een beetje in het stukje.

    De Gemeente zet Twente helemaal niet onder druk, ze halen even een gemaakte afspraak aan. Eigenlijk heeft de Media daar niks mee te maken toch?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:45
    Juist. Je snapt het.
    Lekker sensatie stukje.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1786
    maandag 17 september 2018 om 19:10
    Nou nou, maar wel een vreemdelingenlegioen binnen kunnen halen. Licentie intrekken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 17 september 2018 om 20:03
    Zijn allemaal transfervrij gekomen en een aantal huur. Ze hebben geen transfersommen betaald dus wat jij zegt klopt niet.

    Sommige verzinnen er van alles bij om mee te doen als calimero.
    Vind ik leuk
    Farmer +12731
    maandag 17 september 2018 om 23:42
    Zullen wat tekengeld gekregen hebben, maar dat zijn écht geen miljoenenbedragen. Twijfel of het zelfs tonnen zijn.
    Gewoon een royale 'verhuiscompensatie' bv.

    Gemeente en investeerders hebben Twente een royaal spelersbudget bij elkaar gelapt, dus dát Twente dan ineens als een gek aan het kopen sloeg, was logisch natuurlijk.

    T is wel te hopen voor ze, dat ze het halen dit jaar, want ik denk niet dat dr veel over is van dát geld, voor nog een seizoentje 1e Divisie.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 00:21
    Twente haalde ineens veel spelers omdat er heel laat pas een ‘go’ was. Er waren echter met stille trom een flink aantal al vertrokken: transfervrij of huurspelers.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:18
    En weer komt de aap uit de mouw , meerdere malen al aangegeven dat men er nog niet is en nu !
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:20
    Twente met de rug tegen de muur gezet door de Gemeente, zoals de Gemeente eerder door Twente?
    Misschien toch wat minder geld moeten steken in de spelersgroep?
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 19:21
    Ach mensen van de KNVB laat je toch niet voor de gek houden! Dit is een brief voor de bühne. Even laten zien dat het voor de gemeente menus is. Niet dus, als het er op aan komt trekken ze de keutel weer in. De gemeente Enschede zit tot in hun kin in de shit van deze club. Ze kan geen kant op en als de club verzuipt is de gemeente de miljoenen kwijt! Door grootheidswaanzin van de club, de supporters en ook de gemeente zitten ze nu in de ellende! Munsterman en Co zouden wel even een aanval doen op de top drie! We hebben het gezien en de ellende is nu voetballen tegen Top Oss en Telstar ipv Barca of Bayern! De schuldeisers Munsterman, Trebbe en Ten Hag zullen wel water bij de wijn MOETEN doen en inschikken. Als ze het niet doen zorgt crimineel Enschede er wel voor dat ze meewerken. Zo doen ze dat daar!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 19:24
    Zo gaat dat vrijwel overal.

    www.tubantia.nl/almelo/heracles-wil-van-gemeente-almelo-geld-grond-leningen-en-garanties

    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 19:26
    Hardleers en stompzinnig deze reactie
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 19:53
    Wat beschaafder mag ook wel.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 20:05
    Ik heb die sukkel al tien keer uitgelegd hoe het bij Heracles zit en dat de club de lening van € 7,5 miljoen met eigen middelen (zonder sponsoren of filantropen) heeft afgelost. de man is zo dom en leest niet wat ik daarover geschreven heb. En elke keer komt hij er op terug.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 20:14
    Met alle respect: stop dan na twee keer.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 20:20
    ach blijkbaar heb ik meer geduld dan jij. Maar ik ben er klaar mee want ik wordt 'grof' en zo zit ik niet in elkaar.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1092
    maandag 17 september 2018 om 20:38
    Ik heb je op vz wel erg grof zien reageren. Niet jokken he!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 23:20
    Uitgelegd ? Dat had je gehoord. Een nieuwsbron of link heb je niet.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    maandag 17 september 2018 om 19:22
    Sensatie om niks.
    Als fc twente zich aan het plan van aanpak houdt dan kunnen ze die 1,7 miljoen later betalen en als twente zich niet aan het plan van aanpak wil houden dan tikken ze die 1,7 miljoen in maart 2019 al af.
    Vind ik leuk
    De Goffert +626
    maandag 17 september 2018 om 19:28
    Beetje schreeuwen van de gemeente om haar inwoners het idee te geven dat de FC echt niet zomaar geld krijgt. Na een tijdje zal de gemeente wederom overstag gaan en krijgt Twente zijn zin.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 19:31
    jij begrijpt het!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:01
    Uiteraard, want de gemeente wil de club niet kwijt. En terecht. Mogen ze best gewoon toegeven vind ik.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 20:26
    Moet dat dan met gemeenschapsgeld die ze never nooit terug zien? De gemeente is mede oorzaak van deze ellende. Ze hebben maar blijven meedoen terwijl er gouden bergen zijn belooft door de club en er niets van terecht is gekomen. De gemeente heeft zelf meegebouwd aan het schavot, de strop om de nek gedaan en uiteindelijk de beul nog geen teken gegeven dat hij de luik kan opentrekken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:28
    Onzin. De gemeente wordt al jarenlang gewoon terugbetaald. Nu even 2 jaar niet. Dat is een afspraak die gemaakt is in juli. Is niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    maandag 17 september 2018 om 22:09
    Mag jij ook bij jou bank twee jaar geen rente en aflossing betalen dan? Zonder garantie dat je na die twee jaar de achterstand kan inhalen? Voetbal is net als de casino, een balletje binnenkant paal kan je promotie kosten, Nog één jaar in de Keuken Competitie spelen is de denkbeeldige strop om de nek van Twente wordt als maar strakker aanhalen. Het is niet te geloven dat een gemeente in die mooie praatjes van de club is ingetrapt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 00:05
    Ja, dat mag ik. Daar heb ik destijds een WAO-Verzekering voor afgesloten. Dan hoef ik niet in te halen, maar wordt de looptijd verlengd.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    dinsdag 18 september 2018 om 18:11
    Twente heeft geen verzekering afgesloten als ze onverhoopt niet kunnen betalen! Als dat zo is was het geen enkel probleem geweest.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:28
    Nee klopt. Hoeft ook niet, want ze kunnen onderhandelen, afspraken maken.
    Want jij weet net zo goed als ik dat het geen hypotheek is.

    En ze zijn er samen uitgekomen. Dus wat is het probleem?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 18:29]
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    dinsdag 18 september 2018 om 19:40
    Het probleem is simpel, het is uitstel van betaling. Die krijgen jij en ik ook niet zomaar, tenzij we aantonen dat we later kunnen betalen omdat bijvoorbeeld geld binnen komt of er staat iemand die het kan garant voor dat bedrag. Bij Twente staat niemand garant voor de lening naar de gemeente. Twee jaar uitstel in de hoop dat de club dan weer eredivisie speelt, maar dat is allerminst zeker! Bovendien heeft de club geen enkele onderpand, in de vorm van spelers die een hoge transferwaarde hebben. Nada, allemaal huurlingen en spelers zonder waarde! Het is heel vreemd dat de gemeente ze die twee jaar gegeven hebben zonder enige garantie!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:10
    Het is een oplossing, geen probleem. Ja, jouw probleem misschien.

    Allemaal huurlingen? Joh echt waar? Volgens mij zijn het er exact 4. Nou poeh... da's veel.

    Je deelt weer matige informatie.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    dinsdag 18 september 2018 om 20:40
    Teveel huurlingen en de rest heeft geen enkele waarde! En de eventuele opbrengsten gaan linea recta naar de gemeente Enschede en andere belanghebbende. De club houdt er zelf geen rooie cent aan over.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 20:42]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:51
    Teveel? Lul je eigen onzin maar goed.

    Opbrengsten gaan linea recta naar de gemeente? Net zeg je nog dat er geen onderpand is. Beetje tegenstrijdig hè?
    Geen waarde bij de spelers die onder contract staan? Duimzuigerij en wishful thinking.

    De club houdt er geen cent aan over? Dat is toch precies wat je wilt? Dat Twente terugbetaalt? Dan is jouw probleem toch opgelost?

    Je lult je zo ontzettend vast in je eigen verzinsels en uit onderbuikgevoelens geboren onzin. Het wordt gewoon een beetje lachwekkend Humberto.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +527
    dinsdag 18 september 2018 om 21:21
    Leer eens lezer. Ik heb het over ‘ eventuele’ opbrengst! Weet je wat eventueel betekend! Neen je hebt het niet eens gelezen!.

    Ik wil helemaal niets wat Twente betreft want ze kunnen de komende jaren gewoon niets! Problemen? Over Twente? Ik heb maar een wens, dat de stekker er wordt uitgetrokken! Dat zal niet gebeuren omdat de gemeente er tot hun kin financieel in zit en geen kant op kunnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:40
    Hahahaha zo machteloos... wanhopig bijna.

    Ik heb 'eventuele' wel gelezen. Don't worry. Maar dat maakt geen verschil voor de tegenstrijdigheden die je verzint.

    Vind ik leuk
    maddog66 +36
    maandag 17 september 2018 om 21:39
    Daar vind ik het ook op lijken! De gemeente laat even zijn tanden zien naar FC Twente toe dat de club moet gaan aflossen, K.N.V.B. het idee geven dat het ze menens is. De gemeente paait de K.N.V.B, zet de andere schuldeisers onder druk om schulden kwijt te schelden zodat ze hopen zelf nog wat centjes terug te krijgen! Vind ik ergens wel logisch ook. Als de gemeente water bij de wijn doet dan mag de gemeente toch ook verwachten dat andere schuldeisers dat ook doen? Kijk naar de situatie rond Griekenland: leek ook een bodemloze put maar Griekenland heeft drastische maatregelen genomen en is tegemoet gekomen aan de eisen van de schuldeisers, zie ik bij FC Twente nog weinig van. Ja onschuldig personeel ontslaan maar wel tig spelers halen die betaald moeten worden terwijl er geen geld is? Klopt geen reet van! En inderdaad: als puntje bij paaltje komt helpt de gemeente wel weer. De gemeente laat FC Twente echt niet failliet gaan want dan zien ze geen cent terug! Als FC Twente failliet word verklaard krijgt de belasting krijgt eerst zijn centen, daarna de banken en als er nog wat over is de rest van de schuldeisers. Volgens mij is het niet de vraag of het faillissement word aangevraagd maar wanneer. Jammer voor de supporters en FC Twente!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:40
    Ja wat denken ze dan? Dat ze maar op de pof kunnen blijven leven?!
    Vind ik leuk
    hassel +812
    maandag 17 september 2018 om 19:44
    Liquideer Fc Fraude nu toch eens....
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:02
    Jammer joh. Dream on!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:56
    Die Joooooop de schuldige is ook schuldeiser, moet niet gekker worden🤪🤪🤪🤪🤪
    Vind ik leuk
    maddog66 +36
    maandag 17 september 2018 om 22:01
    Juist! Hoogmoed komt voor de val. Hij heeft de club gered van de ondergang, alle respect hiervoor! Maar Munsterman ging gelijk in zijn dromen geloven, de club van alles beloven en luchtkastelen bouwen. Heb ik Twente supporters op gewezen, werd voor gek verklaard. Nu zien we de gevolgen ;) had ik toch niet helemaal ongelijk. Munsterman heeft de club in 1e instantie gered, helaas kreeg hij hoogmoedswaanzin! Als een rat heeft hij het zinkende schip verlaten en nu heeft hij het gore lef om zijn geld terug te vragen die hij zgn uit liefde in de club heeft gestoken?
    Vind ik leuk
    pico323 +6521
    maandag 17 september 2018 om 19:59
    mooi club twente. trekt ook veel toeschouwers. ik hoop dat alles goed komt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 17 september 2018 om 20:00
    Hoe durven de gasten die de club hebben gesloopt nog eens eisen te hebben ook.


    ''Joop Munsterman en Aldo van der Laan'' ............man man man.
    Vind ik leuk
    sven3d3 +100
    maandag 17 september 2018 om 20:11
    Weer een reden voor VAK-P om niet blij te zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:12
    Mafia van de achterhoek ...
    Weg er mee
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1131
    woensdag 19 september 2018 om 12:51
    Achterhoek? Ligt Twente soms in Gelderland? Als je wat post, moet je je geografische kennis wel tonen. Twente ligt in Overijssel...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:26
    Of het nu waar dan ook ligt het is mafia club .... nu ik dan ook nog lees dat oudjes in de stad het moeten ontgelden met vervoerskosten kun je niet anders zeggen dan kut club die door maar grote som geld ook nog mensen treft die niks met die mafia praktijken hebben hun de kop kost .....weg met die club ...zelfde weg als andere club ... de geschiedenis in als .. ooit was er
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    maandag 17 september 2018 om 20:14
    Aaaah, het zielige FC Twente staat weer eens met de rug tegen de muur omdat diegene van wie ze geld hebben moeten lenen hun centjes terug willen. FC Twente mag blij zijn dat de gemeente deze lening heeft verstrekt en niet een commerciële instelling, anders was het er anders aan toe gegaan.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:24
    Waar is monstermannetje of zijn aanhang met geld? Of geven ze niet zoveel om Twente en haar mede supporters?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 20:31
    ADO wordt thuis vernederd, Heerenveen kent al die topspelers alleen nog uit de oude doos ttv riemer en Foppe en heeft 8500 lege plekken, Groningen heeft financiële problemen en is voor 3/5 bezet, az Feyenoord : 13.300 man waar er 17.000 in kunnen.
    Roda staat op omvallen, Utrecht 7000 lege plekken.
    Jaja lach maar om Twente, tot jullie grote verdriet kijkcijferhit en redelijk volle bak.

    De ED heeft behoefte aan vollere stadions, beter voetbal, een Groningen met een nieuwe Suarez en Heerenveen een nieuwe Alves en een Twente waar de top 3 hard moet werken om de punten te halen.
    Lach straks maar, als gerbrands en Van de Sar hun zorgen uitspreken over ‘ gebrek aan weerstand’ in de ED en weer gaan mijmeren over een competitie met België Denemarken en Schotland.

    Jullie lachen met al jullie ‘groot gevoel voor rechtvaardigheid ‘ om de verdere teloorgang van het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Weetjewel +457
    maandag 17 september 2018 om 21:12
    Kijk volgend seizoen even als je niet gepromoveerd bent... Zal het dan nog vol zitten? Dan zien we hoe trouw het publiek is..
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 21:16
    Klopt maar dat hoorden we na de degradatie ook;’ wacht maar af hoeveel volk er in de KKD komt’.

    Overigens verwonder ik mij er ook over.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:33
    Heerlijk bericht!! Die tukkers toch.,,
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    maandag 17 september 2018 om 20:45
    Rug tegen de muur...mooi man, gaat er dan eindelijk ook eens iemand de trekker over halen :)
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    maandag 17 september 2018 om 20:58
    Doodstraf is afgeschaft in nl
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    dinsdag 18 september 2018 om 13:51
    Dus @Slayerized? Vloeken mag ook niet. Het wordt gewoon tijd dat deze club eindelijk eens kapot gaat. Een grote schande voor het hele Nederlands voetbal is het dat ze nog bestaan.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 13:59
    Je kunt je punt ook maken op beschaafdere toon.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    dinsdag 18 september 2018 om 14:05
    Had inderdaad gekund, maar we hebben het hier natuurlijk wel over Twente, dus helaas.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 14:17
    Als geen bestaansrecht is gebaseerd op de ernst en frequentie fraude, was Ajax drie keer opgeheven
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    dinsdag 18 september 2018 om 14:30
    Ga maar weer naar een ander wijzen joh, lekker makkelijk. Zou bijna zeggen dat je supporter bent van deze boevenclub. Van hun vind ik het niet zo gek dat ze oogkleppen op hebben en zo zijn geïndoctrineerd dat ze kopieergedrag vertonen. Van een FC Oss supporter valt me dat wel wat tegen.
    Vind ik leuk
    Toets +392
    maandag 17 september 2018 om 21:03
    Ik dacht, lees ik het nou goed,...heeft FC Twente 40 miljoen schuld? Ligt vast aan mij maar dat was me ontgaan. Voor de positivo's onder de Twente supporters, Feyenoord heeft over het terugbrengen van een schuld van ongeveer 20 miljoen meer dan 5 jaar gedaan. Ben benieuwd hoe Twente dat voor elkaar gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 17 september 2018 om 21:12
    De schuld was 100 miljoen dus toch al vrij snel 60 er vanaf... wat doen die knooierds in Rotterdam dan allemaal?

    Vandaar dat dat nieuwe stadion zo n gedoe is... zou ik me dan ook niet aan wagen
    Vind ik leuk
    Weetjewel +457
    maandag 17 september 2018 om 21:09
    Goed nieuws! Over 2 jaar speelt Twente in de derde divisie. Prachtig toch!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    maandag 17 september 2018 om 21:11
    Apart hè nederland? Dat munsterman nog geld van twente tegoed heeft? :)
    Vind ik leuk
    Marco 128 +38
    maandag 17 september 2018 om 21:31
    Deze club heeft geen bestaansrecht
    !!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:34
    Terug zetten naar de hoofdklasse hebben ze met de Glascow Rangers ook gedaan! En die zijn van nulpunt nu er weer boven op!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:06
    Wat ik niet begrijp is dat er commissarissen zijn die nog schuldeiser zijn van Twente. Zijn zij niet juist de mensen die Twente naar de financiële afgrond hebben gebracht? Onverantwoorde investeringen maken, dan gaat het mis en ren je weg en dan achteraf nog je hand ophouden? Ik vind dat op zijn minst gezegd gedurfd.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:30
    De reden waardoor Twente veel kijkers trekt is omdat het een leipe horrorserie is. Elke aflevering gebeurt er iets leuks, maar toch gaat de hoofdpersoon niet dood. Daarbij weet je wel dat hij ooit een keer doodgaat en daardoor blijf je kijken. Het is heerlijk om vrijdag met een pot pils vol leedvermaak naar Twente te kijken.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 00:44
    Hartverwarmend dat we zo’n mooie functie hebben.
    Ik verwacht trouwens voor jouw soort-van Netflix nog meer kijkplezier want Groningen en Roda staan er ook niet goed voor. Roda betaalt al maanden geen huur meer. De gemeente heeft talloze keren geholpen en was gebonden aan Roda tot Schrouff de aandelen overnam. Ze haalden opgelucht adem op het gemeentehuis. Ik verwacht dat ze Roda niet weer gaan helpen en dan valt Roda om. Zou wel in en in triest zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:29
    Roda is niet meer zo leuk. Die is te voorspelbaar. Hopelijk halen ze hem van de buis. Groningen daarentegen is een nieuwe serie. Ben benieuwd hoe deze gaat aflopen. Zou zonde zijn dat de hoofdpersoon doodgaat. Vind hem toch wel meer karakter hebben dan Twente.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1300
    dinsdag 18 september 2018 om 12:37
    Nijland wil dat de wedstrijden in Scandinavië worden afgewerkt omdat die zoveel puike thrillers kent. De aftrap op de brug tussen Denemarken en Zweden. Ik zeg Hans zeg ik, nou moet je een keer goed luisteren Hans, zeg ik. Die brug is te klein zeg ik waarop Hans zegt......

    Etc etc.

    Spannend.....
    Vind ik leuk
    038power +161
    dinsdag 18 september 2018 om 06:43
    40 miljoen,dat is geen kattepis,ben bang dat Twente dit nooit kan ophoesten.Maar goed wie hoog heeft ingezet, moet ook de consequenties ervan aanvaarden.
    Vind ik leuk
    bramski +45
    dinsdag 18 september 2018 om 09:28
    Stekker der uit is het beste
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 10:39
    jammer voor de mensen die fc enschede een warm hart toedragen maar boontje..........
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:05
    Wat is jammer??
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 17:16
    dat er betaalt moet worden dus weinig budget of tovert de gemeente weer een zak geld uit de portemonnees van de burgers van enschede
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 19:52
    Natuurlijk moet er betaald worden. En deze voorwaarden waren al lang bekend.
    Het is niet dat er hierdoor iets is veranderd.
    Dus waar dat "boontje..." op slaat is me totaal onduidelijk
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    dinsdag 18 september 2018 om 12:29
    De gemeente heeft wel degelijk geld gegeven: 17 miljoen en daar lossen ze niet op af en betalen geen rente. Daarnaasf staan ze nog garant voor 8.000.000.!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    dinsdag 18 september 2018 om 12:31
    De gemeente heeft 17 miljoen gegeven waar ze niet op aflossen en daarnaast staan ze nog garant voor 8.000.000
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:08
    Er is 17 miljoen geleend. Niet gegeven. Klein verschilletje he?
    Tot nu toe is er gewoon op afgelost en rente over betaald + een risico premie.
    Die betaling is nu voor 2 jaar opgeschort. Daarna weer gewoon betalen.
    De garantstelling kost de gemeente niks, zolang Twente bestaat.
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    woensdag 19 september 2018 om 08:23
    Man, man, lees toch eens. Er staat toch dat ze er niet op aflossen, dan is het een lening. Dat je zegt dat een garantstelling de gemeente niet kost zegt genoeg over je kennis. Wel eens van solvabiliteitseisen gehoord....Met jouw beperkte kennis zou het je sieren niet telkens met onjuiste reactie te reageren. Er staat dat ze twee jaar niet hoefde aftelossen.....dat is verleden tijd!!!!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:44
    Dat zeg ik, het is een lening. Een lening waarvan de rente en aflossing voor 2 jaren is opgeschort. Opgeschort, niet kwijtgescholden.

    Volhouden Toon.
    Maak je geen zorgen over mijn kennis...
    Vind ik leuk
    Toon N +186
    woensdag 19 september 2018 om 17:01
    Doe ik wel gezien de reacties, maar blijf lekker in je eigen gedachten hangen. Kijk even op de balans van de gemeente tav de garantstelling.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    dinsdag 18 september 2018 om 18:27
    Een lening aan twente ook 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:05
    Sorry, op verkeerde gereageerd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    bully302 +129
    woensdag 19 september 2018 om 11:34
    En terrecht wat de gemeente doet zeker na al die aankopen en malafide praktijken en niet willen betalen van de vergoeding aan alle clubs.
    Het beleid heeft de club kapot gemaakt en ze zijn gered door de gemeente.
    En als ze denken dat ze weer niet hoeven te betalen dan hebben ze nu pech.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws